second exterior rendering competition *** The Zeidler Residence

.:BehzAd:.

Active Member
سلام به همه این تاپیک چه خلوت شده هیچکی نیست همه رفتن تو تاپیک بحث در مورد مبلغ وروری

من امروز رو به جای ول چرخیدن تو اینترنت نشستم رو کارم کار کردم و به اینجا رسوندم


وایر


attachment.php


تست رندر که اولین تستم هست و هیچی تنظیم نشده یه تست اولیه


attachment.php


تست شیشه


attachment.php


شیشه هم فقط رنگ و بافت و ماتیش رو تست کردم اینم یه شیشه اولیه هست و تو رندر نهای خیلی با این فرق خواهد کرد



فعلا تا تست بعدی
 

پیوست ها

  • 15.jpg
    15.jpg
    372.3 کیلوبایت · بازدیدها: 51
  • test glass.jpg
    test glass.jpg
    163.2 کیلوبایت · بازدیدها: 46

nightlord

Well-Known Member
بهزاد جان یه پیشنهاد دارم اون شیشه رو من هم مدل کردم ولی چون خیلی بافتش رو ریز گرفتم از محل دوربین به هیچ وجه معلوم نمیشه که راه راه هستش فقط تار شده (البته بیشتر شبیه رفرنس شده ولی اصلا کاری که انجام دادم دیده نمیشه ، بد به نظر نمیاد برا همین بهش دست نزدم دیگه ). ولی اگه میخوای راه راه معلوم بشه یه مقدار بزرگتر بگیر و یه تست با کیفیت زو region بگیر که بدونی چه مقدار ازش معلومه .
 

abbasi_0912

Active Member
سلام به همه دوستان
این هم تست رندر از کارم، فعلا 70% کار متریال هاش درست شده و یک سری از متریال ها هم باید یکم ویرایش بشه
هنوز نور پردازی درست و حسابی نکردم، فعلا یک دایرک لایت گذاشتم یک تست بزنم ببینم چی میشه
اگر وقت کنم تا امشب متریال ها رو درست میکنم فکر نکنم برسم امروز روی نور پرداری کار کنم

همگی موفق باشید
 

پیوست ها

  • test02.jpg
    test02.jpg
    171.8 کیلوبایت · بازدیدها: 30

3D Art

Member
سلام به همه دوستان
این هم تست رندر از کارم، فعلا 70% کار متریال هاش درست شده و یک سری از متریال ها هم باید یکم ویرایش بشه
هنوز نور پردازی درست و حسابی نکردم، فعلا یک دایرک لایت گذاشتم یک تست بزنم ببینم چی میشه
اگر وقت کنم تا امشب متریال ها رو درست میکنم فکر نکنم برسم امروز روی نور پرداری کار کنم

همگی موفق باشید

عباسی جان شما مدل کارت فوق العاده شده اگر من حس مدل کردنم مثل شما بود دیگه غمی نداشتم :wink:
ولی .... ولی...
امیدوارم روی رندرت هم به همون اندازه مدل وسواس نشون بدی ...
پیروز باشید :rose:
 

3D Art

Member
بهزاد جان یه پیشنهاد دارم اون شیشه رو من هم مدل کردم ولی چون خیلی بافتش رو ریز گرفتم از محل دوربین به هیچ وجه معلوم نمیشه که راه راه هستش فقط تار شده (البته بیشتر شبیه رفرنس شده ولی اصلا کاری که انجام دادم دیده نمیشه ، بد به نظر نمیاد برا همین بهش دست نزدم دیگه ). ولی اگه میخوای راه راه معلوم بشه یه مقدار بزرگتر بگیر و یه تست با کیفیت زو region بگیر که بدونی چه مقدار ازش معلومه .

دوست گلم اشتباه نکن ... شما باید اون شیشه ها رو با متریال finish کنی نه با مدل ...
 

*farshid*

کاربر VIP
بچه ها همتون خسته نباشین ... واقعا لذت میبرم از دیدن کاراتون ...
بهزاد جان عالی پیش رفتی ... شیشتو دوس دارم ... به نظرم یه مقداری فاصله راهراه ها رو بیشتر بگیر همون طوری که nightlord جان گفت از دور بافتش دیده نخواهد شد (منم اولش بافت شیشه رو زیر گرفته بودم اصلاح کردم)
عباسی جان مدلت بینهایت خوبه ... :rose: camera correction کارت بیش از حده یه مقدار پرسپکتیو 3 نقطه ای باشه مشکلی پیش نمیاد ...
افشین جان حداقل یه وایر بذار ببینیم کارتو :wink: ما قبلمون ضعیفه ییهویییی کارتو ببینیم سکته میزنیم ...
 

*farshid*

کاربر VIP
دوست گلم اشتباه نکن ... شما باید اون شیشه ها رو با متریال finish کنی نه با مدل ...
هر کسی یه استراتژی داره ... منم شیشه رو مدل کردم ...
ولی حق با توئه شیشه ای که اینقدر با دوربین فاصله داره بهتره مدل نشه ...

در ضمن ... دوستان اگه میبینید درخت کارتونو سنگین میکنه یا درخت خوب پیدا نمیشه میتونید درختا رو دو بعدی کار کنید مشکلی نداره :wink:
 

.:BehzAd:.

Active Member
بهزاد جان یه پیشنهاد دارم اون شیشه رو من هم مدل کردم ولی چون خیلی بافتش رو ریز گرفتم از محل دوربین به هیچ وجه معلوم نمیشه که راه راه هستش فقط تار شده (البته بیشتر شبیه رفرنس شده ولی اصلا کاری که انجام دادم دیده نمیشه ، بد به نظر نمیاد برا همین بهش دست نزدم دیگه ). ولی اگه میخوای راه راه معلوم بشه یه مقدار بزرگتر بگیر و یه تست با کیفیت زو region بگیر که بدونی چه مقدار ازش معلومه .


مرسی محمد جان من مدل نکردم با متریال به این شکل درش آوردم بافت تا این حد باشه خوبه چون رفرنس هم اینجوری هیت ولی برای رندر نهایی احتمالا یه خورده بزرگترش میکنم
 

3D Art

Member
هر کسی یه استراتژی داره ... منم شیشه رو مدل کردم ...
ولی حق با توئه شیشه ای که اینقدر با دوربین فاصله داره بهتره مدل نشه ...

در ضمن ... دوستان اگه میبینید درخت کارتونو سنگین میکنه یا درخت خوب پیدا نمیشه میتونید درختا رو دو بعدی کار کنید مشکلی نداره :wink:

درسته ...
ولی آیا به این دقت کردی که این شیشه رو نمیشه ساخت ؟ یکم دقت کن روی بافت و جاهای مات ....
 

.:BehzAd:.

Active Member
بهزاد جان عالی پیش رفتی ... شیشتو دوس دارم ... به نظرم یه مقداری فاصله راهراه ها رو بیشتر بگیر همون طوری که nightlord جان گفت از دور بافتش دیده نخواهد شد (منم اولش بافت شیشه رو زیر گرفته بودم اصلاح کردم)


مرسی فرشید جان
آره بافتش وقتی از دور رندر بشه خیلی ریز دیده خواهد شد ولی این چیزی که می بینیم به رفرنس نزدیک هست ولی حتما تو رندر نهایی یه خورده بزرگترش میکنم.

چمن رو هم میگم با مولتی اسکتر بزنم ولی حیف این مولتی با ما راه نمیاد و مکسم میگه موقعه لود شدن ارور میده و میگه اینو نمیشناسم یه تاپیک هم زدم ولی به نتیجه نرسیدم چون اون موقع مکسم 2012 دیزاین بود نشد 2011 دیزاین هم جواب نداد بچه ها گفتن چون دیزاین هست جواب نداده ولی الان مکس 2010 معمولی نصب هست ولی باز کار نمیکنه و مجبورم با همون تستی که چمن رو با دیسپلیس منت زدم بزنم

یه چیزی هم بگم این مراحل کارو فقط برای احترامی که برای دوستان قائل شدم گذاشتم بعضی ها نمیدونم چرا هیچی نمیزارن و روز مسابقه فقط رندر نهایشون رو به داور میدن شاید برای اینکه میترسن کسی ازشون چیزه جدید یاد بگیره نه دوستان اینجوری فکر نکنید فرشد جان این تاپیک رو برای گذاشتن مراحل کار گذاشته پس کسانی که شرکت میکنید لطف کنید مراحل کارتون رو بزارید از فرشید جان هم میخوام که این wip رو اجباری کنه و هر کی مراحل کارشو نذاشت اونو تو مسابقه شرکت نده

اون مولتی اسکتر هم اگه کسی میدونه مشکلش چیه بگه واقعا ممنونش میشم
 

*farshid*

کاربر VIP
من یه نسخه vray scatter داشتم که با vray2 سازگار نبود ... اگه امکانات وی ری 2 رو استفاده نمیکنی وی ری 1.5 رو با اسکتر تست کن شاید جواب بده ...
 

abbasi_0912

Active Member
عباسی جان شما مدل کارت فوق العاده شده اگر من حس مدل کردنم مثل شما بود دیگه غمی نداشتم :wink:
ولی .... ولی...
امیدوارم روی رندرت هم به همون اندازه مدل وسواس نشون بدی ...
پیروز باشید :rose:

سعی خودم رو میکنم که یک رندر درست و حسابی بگیرم، فعلا دارم متریال ها رو نهایی میکنم تا ببینیم چیکار میشه کرد


من یه نسخه vray scatter داشتم که با vray2 سازگار نبود ... اگه امکانات وی ری 2 رو استفاده نمیکنی وی ری 1.5 رو با اسکتر تست کن شاید جواب بده ...

vray scatter اصلا جالب نیست، توصیه نمیکنم ازش استفاده کنید به جای اون بهتر از MultiScatter استفاده کنید، هم وی ری رو ساپورت میکنه هم منتال ری. حتی برای مکس 2012 و وی ری 2 اومده و خودم هم دارم استفاده میکنم

این درخت های (iCube (iFlowers, iGrass, iTrees رو برای MultiScatter ساختن و به اصطلاح بهینه سازی کردن که فوق العاده سبک هستن

و از امکانات جالب دیگه اون این هست که بعد از نصب اون همراهش MultiPainter هم نصب میشه که فوق العاده هست و واقعا برای من که کار باهاش لذت بخش بوده
 

*farshid*

کاربر VIP
اسکتر زیاد به درد این مسابقه نمیخوره ... جنگل و چمنزار که نداریم ... همون دیسپلیسمنت کافیه به نظرم.
 

.:BehzAd:.

Active Member
آره بی خیالش شدم با همون دیسپلیسمنت میزنمش هم سبکتر میشه هم راحتر و کمترزمان میبره
 

nightlord

Well-Known Member
بهزاد جان ماشاالله شما تمام راه های ارتباطیه خودتو با همه بستی پسر. مجبور شدم جواب پست خصوصیتو اینجا بدم . شرمنده از همه

.:BehzAd:. گفت:
اون اسکریپتی رو که گفتی بهم بده یه توضیح کوچیکی هم بده البته اگه حوصله داری محمد جان

بهزاد از اینجا دانلود کن:
http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/advanced-painter

یه اسکریپتی هست که میتونی باهاش چمنتو پخش کنی . اگه مولتی اسکاتر کار نکرد با این کار کن به اسکاتر ها نمیرسه ولی
تا اونا آپدیت بشن این کارتو راه میندازه . مثل اسکاتر ها نیست ولی بهتر از هیچیه!

روش کارش هم اول آبجکتتو انتخاب میکنی بعد از کتگوری بالای اسکریپت روش پخش کردن رو انتخاب میکنی برای چمن painter از همه بهتره . بعد روی سطحی که قبلا انتخاب کردی پینت میکنی و چمن پخش میشه .
یه مقدار سخته یعنی باید حوصله داشته باشی .


فرشید راست میگه برای این پروژه نیازی به اینا نیست . بهترین راه همون دیسپلیسمنته
 

H.S

Member
سلام.

بعد از چند سال اومدم دوباره تو مجید آنلاین. امیدوارم دیر نشده باشه. منم اگه وقت کنم این کارو انجام میدم.
 

پیوست ها

  • Untitled.jpg
    Untitled.jpg
    196.4 کیلوبایت · بازدیدها: 19
خسته نباشید منم رندر نهایی رو گرفتم کارهای بچه ها خیلی عالی بود
wow
فقط یک نکته ای که به ذهنم رسید واسه رندر
به نظرم متریال برگ درخت با تنظیمات خوب ساخته بشه که تو رندر فرای بهترین جوابو بهتون بده
چون بدون رفلکت و اینا خیلی خام میشه ولی با تنظیمات خوب خیلی تو رندر تاثیر داره
 

جدیدترین ارسال ها

بالا