arminAnim
کاربر متخصص
بله دوست عزیز داره ولی نه مثل اون Vray RT
این پردازش گر انویدیایی که گفتی همون ای ری ؟؟؟ نیست ؟؟؟
ای ری با GPU کار می کنه درست مثل فرای رندر ، ماکسول و نوکس رندرر
منظور شما از لوکس رندرر همون نکسه یا یه چیز دیگست ؟؟؟
تازه Point Cloud ورژن بعدیش هم در دست برسیه ...
رندر من رو فقط شرکت های بزرگ خوب میتونن استفاده کنند .
مثل خود پیکسار ، دیزنی ، دریم وورکس و ...
ممنونم به خاطر اطلاعات ارزشمندی که گذاشتی ....
دوست خوبم من درست متوجه سوالت نشدم،
اما اونی رو که متوجه شدم جواب میدم،
نه Iray نیست، Iray مال همون شرکت منتال ری هست اون چیزی که من ازش صحبت می کنم مال شرکت Nvidia و Weta Digitals هست، توضیح بیشتر در ادامه نوشتم
دوست خوبم این لینک توضیح مساله البته به انگلیسی هست اما من قسمتهاییش رو براتون هایلایت می کنمآرمین جان میشه در این مورد بیشتر توضیح بدی:
برای همین ، موتور رندر ویژه ای برای این فیلم با همکاری Nvidia طراحی شد که توسط کارت گرافیکی یا GPU رندر می کنه
یا اگه لینکی چیزی در این باره داری ممنون میشم بذارید. ولی به نظر من بعد از رندرمن پیکسار از موتور رندر SideFX Houdini یا همون Mantra بیشترین استفاده میشه توی پروژه های بزرگ هالیوودی. نمونه آخریش همون فیلم Transformers 3 که با استفاده از رندر من و مانترا و Digital Domain's inhouse renderer Storm رندر شده فک کنم.
البته جدیدا نام آرنولد رندر هم زیاد داره شنیده می شه و انگاری انجین قدرتمندی هست و حرفای ززیادی برای گفتن داره که در آینده حتما از اون بیشتر خواهید شنید.
در مورد اون نرم افزار متفاوته تکسچرینگ هم اون دسته از دوستان که می خوان بدونن چی هست باید بگم اسمش The Foundry MARI هست و البته همون موقع اکران آواتار این نرم افزار یه کم ناشناخته بود و گرنه الان توی نت آموزش های زیادی ازش موجود هست. لینک دانلودش هم هست توی نت. اطلاعات بیشتری در موردش می تونید از لینک های زیر بدست بیارید:
http://www.thefoundry.co.uk/products/mari/
http://www.thefoundry.co.uk/products/mari/system-requirements/
http://www.cgsociety.org/index.php/CGSFeatures/CGSFeatureSpecial/mari
لینک مطلب اصلی : Nvidia & Weta-Digitals Solution for rendering Avatar
Together, NVIDIA and Weta co-developed a new pre-computation engine, dubbed PantaRay, to bring high-performance computing power into Weta’s VFX pipeline. The name PantaRay is a clever twist on a Greek aphorism "panta rhei” which means “everything flows”. This powerful ray-tracing system was designed specifically to accelerate pre-computation of scene occlusion information used throughout Weta’s rendering pipeline, to allow quick and dynamic re-computation of image-based lighting.
البته اگر متن رو بخونید متوجه می شید که نوشته برای رندر نهایی کار از RenderMan استفاده شده ولی محله ی پیش پردازش که به نوعی وظیفه ی مدیریت پلیگن ها، تکسچرها و مموری رو داره از این موتوری که صحبت کردیم استفاده کرده....
این هم لینکی از فیلمهایی که با Pixar RenderMan انجام شده
فیلمی نیست که دوست داشته باشید و توی این لیست نباشه البته این به این معنا نیست که توی این فیلمها فقط از این موتور رندر استفاده شده بلکه ممکنه همزمان و بصورت موازی استفاده شده باشه البته از اونجایی که این موتور رندر بسیار قدرتمند تر از سایر موتور هاست پیش بینی میشه کرد که در هر فیلم اگه بطور تنها از این موتور رندر استفاده نشده باشه، حداکثر استفاده ازش شده
در مورد نرم افزار تکسچرینگی هم که گفتی درسته اسمش همونه که من حضور ذهن نداشتم...
این هم لینکی از فیلمهایی که با Pixar RenderMan انجام شده
فیلمی نیست که دوست داشته باشید و توی این لیست نباشه البته این به این معنا نیست که توی این فیلمها فقط از این موتور رندر استفاده شده بلکه ممکنه همزمان و بصورت موازی استفاده شده باشه البته از اونجایی که این موتور رندر بسیار قدرتمند تر از سایر موتور هاست پیش بینی میشه کرد که در هر فیلم اگه بطور تنها از این موتور رندر استفاده نشده باشه، حداکثر استفاده ازش شده
در مورد نرم افزار تکسچرینگی هم که گفتی درسته اسمش همونه که من حضور ذهن نداشتم...