rendering technology فناوری رندرینگ

.:BehzAd:.

Active Member
با عزض معذرت از اساتید من کمی اطلاعات دارم میگم
اول بگم سعید هر موتوری نحوه پردازش و آنالیز نور و شیدر خاص خودش رو داره ولی خروجی نهایی همه مشترک هست حالا مکمنه تک فریم باشه یا انیمیشن و همشون هم قوی اند خوبن و از بین موتور های رندری که هست همه با هم رقابت میکنند و نمیشه گفت کدوم بهتر هست(درسته که هر کدوم مزایای خاص خودشون رو دارن)و بستگی کامل داره به این که یوزری که با هاش کار مکنه چه مقدار به اون انجین مسلط هست الان خیلی کم از انجین های تحت GPU داره استفاده میشه پس سعی نکن که فقط گراقیک سیستم ات رو قوی کنی تو رندر های موازی یا همون پارالل تعداد هسته های CPU در هسته های CUDA گرافیک میشه و عملیات رندر از این طریق انجام میشه یه چیزی هم بگم که
چه کارتی واسه پردازش موازی خوبه کوادرو یا کودا مثل اینکه فرق دارن تو پردازش باهم

کوادرو یه نوع از کارت گرافیک های انویدیا هست و کودا هسته مرکزی گرافیک و مدل و نوع گرافیک نیست کلا سه نوع گرافیک از برند انویدیا
داریم

nVIDIA GeForce
nVIDIA Quadro
nVIDIA Telsa

تنها گرافیکی هم که بیشترین تعداد هسته های کودا رو داره GTX 690 هست با 3072 هسته قیمتش هم 10000$ هست

 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
حتما این مقاله رو بخونید که جدن مقاله ی فوق العاده ای هست. تمامی موتور های رندر دنیا رو موشکافانه مورد بررسی دقیق و علمی قرار میده، از دستش ندین این مقاله رو.
http://www.fxguide.com/featured/the-art-of-rendering/
از دوستانی هم که دستی توی کار ترجمه دارن خواهشمندیم این مقاله رو ترجمه کنند.
با تشکر


عالییییییییییییییییییی بود !!!!
 
آخرین ویرایش:

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
یه نگاهم به این لینک بندازید جالبه.

اون آخرش رو اگه نگاه کنید این متن رو می بینید:

Imageworks’ tools of choice were Maya for animation, Katana for lighting, Mari for texture painting, Houdini for effects, Arnold for rendering and Nuke for compositing.

جالبه، انگاری آرنولد رندر اومده تا سلطه رندرمن توی دنیا رو خاتمه بده.
کسی لینکی چیزی از این آرنولد رندر نداره؟
 

davoodice

Well-Known Member
با سلام خدمت اساتید گرامی بنده هم یه نظری میدم
من با موتور های vray mental ray maxwel air renderman 3delight turtle کار کردم و به نتیجی رسیدم
البته در زمینه انیمیشن میگم چون کارم همینه
در بحث رندرینگ دو چیز مهمه کیفیت و سرعت.
در موتور منتال ری الگوریتم سمپل گیری زیاد جالب نیست چنانچه اگر چند ابجکت خیلی باریک تو صحنه داشته باشید برای رندر کامل اونها(بدون از دست دادن جزپیات) بایذ از سمپلینگ های بالا (2-1)و کنتراست 0.02 استفاده کرد که طبیعتا جون آدمو بالا میاره. سیستم indirect lighting خوبی هم نداره. اما به عنوان یه موتور مجانی عالیه
vray الگوریتم مپلینگ dmc در ائن خیلی عالیه به طوری که در اکثر کارایی که با اون رندر میشن از dmc استفاده میشه.سیستم نورپردازی غیر مستقیم خیلی خوبی داره اما اصولا برای تولید انیمیشن از GI استفاده نمیشه به طوری که پیکسار هنوز از روش نور پردازی دستی استفاده می کنه(گفته آقای جرمی ویکلی سوپر وایزور نورپردازی در پیکسار مشغول کار بر روی پروژه brave)
اما یادم رفت بگم موتور رندر ها با یه دسته بندی دیگه به raytrace base و renderman base تقسیم میشن
از جمله raytrace base ها:
mentalray
vray
arnold
turtle
و renderman ها
renderman
3delight
air
maya man
رندر من بهترین موتوری بوده که تا به حال کار کردم فوق العاده سریع فوقالعاده خصوصا در مو و خز اما تو بعضی مسائل به دلیل کمبود منابع آموزشی و کم کاری هکر ها , xforce به مشکل برخوردم از جمله volumetric effects
3delight بچه رندر من به حساب میاد خوبه به شرطی که بتونی خوب شیدر بنویسی area light در اون داغون هست Ao رو بد میگیره و ...
air یه چیزی بین این دوتاست اما چون فقط دمو ورپنش موجوده نتونستم تو عمقش برم اما واقعا خوب بود ازش لذت بردم
maxwell بلافصله به زباه دان ویندوز منتقلش کردم آشغال بود. اگه تو سایتش هم برید کار جالبی ازش نیست غیر از یکی یعنی در برابر vray چیزی به حساب نمیاد اصلا زمان رندرش مقرون به صرفه نیست اگه میگید نه یه کره بذارید تو صفحه باهاش رندر بگیرید
iray هم موتور فیریکی نیست چون بر اساس final gather و GI کار میکنه یعنی اگر این دو گزینه خاموش باشند نورپردازی رو محاسبه نمیکنه. خواستن رقیبی برای vray Rt درست کنن که هنوز نتونستن ولی امیدوارم موفق بشن
از spray trace هم قافل نشیدحتی از vray Rt بهتره و وایه منتال ری ساخته شده سری به سایتش بزنید دموهاشو ببینید
آخ گردنم درد گرفت
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
عغح:wink:
با سلام خدمت اساتید گرامی بنده هم یه نظری میدم
من با موتور های vray mental ray maxwel air renderman 3delight turtle کار کردم و به نتیجی رسیدم
البته در زمینه انیمیشن میگم چون کارم همینه
در بحث رندرینگ دو چیز مهمه کیفیت و سرعت.
در موتور منتال ری الگوریتم سمپل گیری زیاد جالب نیست چنانچه اگر چند ابجکت خیلی باریک تو صحنه داشته باشید برای رندر کامل اونها(بدون از دست دادن جزپیات) بایذ از سمپلینگ های بالا (2-1)و کنتراست 0.02 استفاده کرد که طبیعتا جون آدمو بالا میاره. سیستم indirect lighting خوبی هم نداره. اما به عنوان یه موتور مجانی عالیه
vray الگوریتم مپلینگ dmc در ائن خیلی عالیه به طوری که در اکثر کارایی که با اون رندر میشن از dmc استفاده میشه.سیستم نورپردازی غیر مستقیم خیلی خوبی داره اما اصولا برای تولید انیمیشن از GI استفاده نمیشه به طوری که پیکسار هنوز از روش نور پردازی دستی استفاده می کنه(گفته آقای جرمی ویکلی سوپر وایزور نورپردازی در پیکسار مشغول کار بر روی پروژه brave)
اما یادم رفت بگم موتور رندر ها با یه دسته بندی دیگه به raytrace base و renderman base تقسیم میشن
از جمله raytrace base ها:
mentalray
vray
arnold
turtle
و renderman ها
renderman
3delight
air
maya man
رندر من بهترین موتوری بوده که تا به حال کار کردم فوق العاده سریع فوقالعاده خصوصا در مو و خز اما تو بعضی مسائل به دلیل کمبود منابع آموزشی و کم کاری هکر ها , xforce به مشکل برخوردم از جمله volumetric effects
3delight بچه رندر من به حساب میاد خوبه به شرطی که بتونی خوب شیدر بنویسی area light در اون داغون هست Ao رو بد میگیره و ...
air یه چیزی بین این دوتاست اما چون فقط دمو ورپنش موجوده نتونستم تو عمقش برم اما واقعا خوب بود ازش لذت بردم
maxwell بلافصله به زباه دان ویندوز منتقلش کردم آشغال بود. اگه تو سایتش هم برید کار جالبی ازش نیست غیر از یکی یعنی در برابر vray چیزی به حساب نمیاد اصلا زمان رندرش مقرون به صرفه نیست اگه میگید نه یه کره بذارید تو صفحه باهاش رندر بگیرید
iray هم موتور فیریکی نیست چون بر اساس final gather و GI کار میکنه یعنی اگر این دو گزینه خاموش باشند نورپردازی رو محاسبه نمیکنه. خواستن رقیبی برای vray Rt درست کنن که هنوز نتونستن ولی امیدوارم موفق بشن
از spray trace هم قافل نشیدحتی از vray Rt بهتره و وایه منتال ری ساخته شده سری به سایتش بزنید دموهاشو ببینید
آخ گردنم درد گرفت

سلام دوست عزیز توضیحاتتون در مورد منتال ری کمی مشکل داشت , ای ری کاملا فیزیکی و اصلا فاینال گاذر نمی خواد . GI یک. قابلیت نیست بلکه عملکرد. صحیح
نور ها در یک صحنه است حتی فرای و نوکس هم بخشی به اسم GI دارند . پایه ی ای ری کوداست و این خودش یه قابلیت فیزیکی .
و اما در مورد روشنایی غیر مستقیم , شما اگرfg bonus رو افزایش و تنظیمات رو دقیق انجام بدی به سرعت بهترین نتیجه رو میگیری .
و در مورد مو اگر با مکس 2013 و mr prim رندر بگیری میبینی سرعت یعنی چی !
قدرت اصلی منتال ری توی سافت ایمیج مشخص میشه
اشتباهی که خیلی ها میکنند منتال ری رو کوچیک میگیرن اما اگه بتونی شیدر بنویسی قدرتش رو میبینی
رندر من خوبهاما اگه واسه مکس هم داشت عالی بود, دوستان اگه کسی واقعا میخاد رندر گر قدرتمند واقعی رو بشناسه با مکس رندر کار کنه که باهاش بهترین انیمیشن دنیا یعنی افسانه ی جغد ها رو رندر گرفتن ...
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
عزیز یه سوال در مورد افسانه ی چغد ها یا همون افسانه ی نگهابان جغد های گاهول Legend of the Guardians: The Owls of Ga'Hoole میشه یه سند نشون بدین؟ بدون تیکه انداختن میگماااا میخوام خودم مطمئن شم چون توی ویگی پدیا هم خوندم sim city با مکس ساخته شده از خنده مردم و خیلی فیلم های دیگه گفتم خیر سرش یه دایرت المعارف بین المللیه این گافا رو میده.
میخواستم ببینم این گفتت رو از کجا اوردی برای اطلاعات خودم میخوام عزیز.

ممنون میشم بگی
حق یارت
 
آخرین ویرایش:

davoodice

Well-Known Member
ای ری کاملا فیزیکی و اصلا فاینال گدر نمی خواد
تا جایی که من کار کردم و شخصا IRAY رو در مایا تست کردم Iray همون progressive rendering هست یعنی هر چی تایم بیشتری بهش بدی کیفیت بهتری میده و و برای دیدن نتیجه رندر به صورت سریعتر و راحتتر کردن انجام تنظیماته چون سریعا بازخورد تنظیماتتو تو رندر نشون میده که spray trace هم همین کارو میکنه و vrat RT هم همینطور
اما کودا
iray با cpu هم کار میکنه و به کارت گرافیک و کودا محدود نیست
attachment.php


attachment.php


IRAY WITH FG ON


attachment.php


IRAY WITH FG OFF


همون طور که دو تصویر بالا نشون میدن IRAY با fg و بدون fg کاملا متفاون هست و به وضوح مشخصه که هیچ نوع محاسبه نورپردازی به صورت فیزیکی انجام نشده
در هر دو تصویر بالا فیزیکال سان و اسکای فعاله یکی بدون fg و یکی با fg
این هم تصویری از progressive rendering in maya
attachment.php


GI یک. قابلیت نیست بلکه عملکرد. صحیح
نور ها در یک صحنه است
معنی این حرف شما رو نمی فهمم:shock:

و اما در مورد روشنایی غیر مستقیم , شما اگرfg bonus رو افزایش و تنظیمات رو دقیق انجام بدی به سرعت بهترین نتیجه رو میگیری .
بحث سر کیفیت نیست سر فلیکر و کنترل نور پردازی است

رندر من خوبهاما اگه واسه مکس هم داشت عالی بود, دوستان اگه کسی واقعا میخاد رندر گر قدرتمند واقعی رو بشناسه با مکس رندر کار کنه
:shock:
 

پیوست ها

  • iray.JPG
    iray.JPG
    39.2 کیلوبایت · بازدیدها: 87
  • IrayFG off.jpeg
    IrayFG off.jpeg
    110.7 کیلوبایت · بازدیدها: 87
  • irayFG.jpeg
    irayFG.jpeg
    111.7 کیلوبایت · بازدیدها: 88
  • prg.JPG
    prg.JPG
    22.6 کیلوبایت · بازدیدها: 89

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
عزیز یه سوال در مورد افسانه ی چغد ها یا همون افسانه ی نگهابان جغد های گاهول Legend of the Guardians: The Owls of Ga'Hoole میشه یه سند نشون بدین؟ بدون تیکه انداختن میگماااا میخوام خودم مطمئن شم چون توی ویگی پدیا هم خوندم sim city با مکس ساخته شده از خنده مردم و خیلی فیلم های دیگه گفتم خیر سرش یه دایرت المعارف بین المللیه این گافا رو میده.
میخواستم ببینم این گفتت رو از کجا اوردی برای اطلاعات خودم میخوام عزیز.

ممنون میشم بگی
حق یارت

نه اشتباه نکنید !!!!!
مکس رندر مال تری دی مکس نیست
افسانه ی جغد ها با مایا و یکمی ساقت ایمیج درست شده
سازندش یه موتور رندری داره مختص خودش
یه ورژن کوچیک ازش داده به اسم Max render شما میتونی به راحتی برای هر نرم افزار تر دی ای دانلود کنی !!!
اما قابلیت های اون رو نداره ...
 
آخرین ویرایش:

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
آهان، من فکر کردم نوشتی با مکس رندر شده ، شرمنده عزیز.

نه اما تو مدل سازیش یکمی از مکس کمک گرفتن
راستی اسم سازندش فکر کنم Animal Logic بود !!!
رندرر مکس هم مال همینه اما اسمش واسه دانلود بخواین یه چیز دیگست حالا لینکش رو پیدا میکنم !!!
راستی کار انیمیت لباست هم عالی بود !!!
 
آخرین ویرایش:

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
3ds Max Rendering

Initially, 3ds Max shipped with a built-in renderer called the Standard A-Buffer Scanline Renderer, currently known as the Default Scanline Renderer. In Release 1, the renderer was very similar to the scanline renderer in 3d Studio DOS except for the support of volumetric effects and unlimited material tree depths. It supported reflections and refractions only via maps and supported no raytracing until Release 2. Release 3 added better shading, supersampling and pluggable Anti-Aliasing filters. Release 4 added ActiveShade support for quick material testing and Tone Operators (Exposure Controls). Release 5 added support for advanced lighting plug-ins and included a brute-force global illumination module called Light Tracer (funny fact - during development it was called "GI Joe") and a Radiosity module based on further research by the Lightscape team.

Around 1998, rumors on the internet claimed that mental ray 2 is going to be available for 3ds Max soon. It sounded plausible since the NURBS meshing libraries in R2 were licensed from mental images. Around 1999 a bridge to the stand-alone mental ray renderer was demoed and it shipped as a add-on package in the summer of 2000. The first version of the bridge was not very usable and the cost for stand-alone licenses was too high for most users. Finally, 3dsmax 6 implemented mental ray support as a second built-in renderer using the free inline mental ray license which was added to Maya at about the same time. Since Release 6, mental ray is shipping as an integral part of 3ds Max. Initially, users were able to net-render to any number of licensed 3ds Max seats via Backburner or similar renderfarm management applications. Since 3ds Max 8, mental ray network rendering is free and can be used with any number of 3ds Max slaves without additional licenses.

(Trivia: Gary Yost, the mastermind behind 3d Studio and 3ds Max' development, moved on to become Executive VP of mental images for North America. Phillip Miller, former 3ds Max product manager and later Discreet's animation group manager, ended up as mental images' Executive Vice President of Business Development for North America. )

3ds Max was designed to support pluggable rendering engines from the ground up, so it was logical to see a large number of 3rd party renderers appear over its lifetime. In the first year of its existence, 3D Studio MAX R1 already had two additional raytracers - RayStudio and RayMax - available for purchase. In the following years, Right Hemisphere's RayGun, Animal Logic's MaxMan (a bridge to Renderman-compliant renderers), Splutterfish's Brazil r/s, Chaos Group's V-Ray and Cebas' finalRender pushed the bar higher and higher, with the last three currently dominating in the Max world together with the built-in Default Scanline and mental ray. A bridge to NVIDIA Gelato called Amaretto is also available from Frantic Films.​
 

davoodice

Well-Known Member
تا جایی که من شنیدم animal logic پلاگین mayaMan رو رو برای رندر زده که اونم مال مایاست
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
تا جایی که من شنیدم animal logic پلاگین mayaman رو رو برای رندر زده که اونم مال مایاست

بله آگـــــــــــــــــــــــــاهم !!!!
اما من توی یک مقاله ی اینترنتی دیدم که مکس رندر رو معرفی کردن !!!
حرف شما هم صحیحه !!!

جدا از این ها من توی مایا 2013 منتال ری رو ندیدم مال شماها هم همین توریه ؟؟؟؟
 

davoodice

Well-Known Member
نه مال من منتال ری رو داره فقط تو پلاگین منیجر و قسمت نصب مایا کمی جداسازی انجام شده
 
درود بر دوستان چقدر سریع در مورد بعضی موتورها تصمیم گیری کردین
تو چند دقیقه که نمیشه در مورد یک موتور تصمیم گیری کرد در مورد موتور مکسول رندر در فضای باز با موتور مکسول سرعتش از موتور وی ری هم بیشتره تا 2 3 برابر درسته که نمونه رندرهایی خیلی عالی از موتورهای فرای و مکسول روی نت نیست ولی توی همین سایت بچه ها رندرهایی خیلی عالی گرفتن
اگه کسی از دوستان از موتور مانترا هم اطلاعاتی داره حتما بیان کنه چون شنیدم خیلی منطق بی نظیری داره وتوی هالیوود هم استفاده شده مثل اینکه
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
آخرین ویرایش:

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
یه خبر تازه گرفتم نمیدونم میدونی یا اما میگم :
Random Control LIVE ورژن جدیدی از آریون و فرایه که دیگه Stand Alone نیست و فقط هم برای مکس قراره بیاد .
این عکس رو نگاه کنید :

3dsmax_LIVE_snapshot.png


اینم یه فیلم در این رابط :

http://www.youtube.com/watch?feature...&v=gdjPAqc0Qi8
 

جدیدترین ارسال ها

بالا