LinkinForEver
مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
شما قرار بود یه چیز که در حد تخیل هست بذاری
اقا من تو هر سایتی میذارم اپ نمیکنه !!!!
یکی یه سایت خوب واسه آپلود بذاره من آپ کنم !!!
شما قرار بود یه چیز که در حد تخیل هست بذاری
قبلا هم پرسیدم حجم فایلتون چقدر هست؟پارت پارت کن اپلاود کن تو خود همین تاپیک اگه 50 مگه میشه 10 تا 5 مگی که تو دو تا پست راحت آپلود میکنی اگه هم کمت یا بیشتر هست خوب تعداد پارت ها و پست های که برای آپلود میزنید کمتر یا بیشتر میشه اصلا برای خوده من ایمیل کن من خودم چند پارتش میکنم و اپلود میکنم.اقا من تو هر سایتی میذارم اپ نمیکنه !!!!
یکی یه سایت خوب واسه آپلود بذاره من آپ کنم !!!
بچه های عزیز که باور کرده بودن برن تشکر خودشون رو پس بگیرند و بیخیال این چیزی که این کاربر گفت بشید من از همون لحظه اولی که دیدم باور نکردم و گفتم یه چیزه تخیلی هست من خودم آمار این انجین های رندم کنترل رو دارم و فعلا خبری از فرای نیست البته یه چیزای هست که اگه مطمئن بشم میگم.
این کاربر هم یادم یه پست تخیلی هم زده بود از زمان زندز موتر منتال بود فکر کنم.
دوستمون راست میگه آقا بهزاد..بهرحال دلیلی نداره ایشون بخواد دروغ بگه اونم به خاطر چند تا تشکر...مطمئنا مشکلشون حل بشه اینکارو انجام میدن...در هر حال ایشون دارن لطف میکنن...من الان با گوش تو اینترنتم ....
دستم به سیستم برسه آپ میکنم .
تو 4shared میزارم .
حجمش 50 مگ بود آموزشاش رو پاک کردم شد حدودا 12 مگ ...
این پچ فایل fryrender.exe رو تنها تغییر میده ...
دوست عزیز behzad جان دروغ که نمی گم خوب دارم حالا چون یکمی طول کشیده دلیلش اینه که من دروغ گفتم ؟؟؟؟
دوما مگه من گشنه ی تشکرم که شما اینجوری میگی ؟؟؟؟
من به این تاپیک دیر رسیدم ، راجع به موتور های رندرینگ با تکنیک point could صحبت کردین؟
خیلی از ماها مسلما دوست داریم در مورد رندرهای پیشرفته در هالیوود اطلاعات کسب کنیم اگه کسی تونست و اطلاع داشت حتما بگه خیلی عالی میشه
فقط من شنیدم با موتور رندرمن کارهای حرفه ای رندر میگیرن ولی مگه ماله پیکسار نیست؟و بیشتر سبکش radiosty هست
دوستان یک سری کارهای خیلی خیلی خیلی حرفه ای هست که اصلا نمیشه حدس زد با چه موتوری رندر گرفته شده (بیشتر کارهای آشپزخونست)
محاسباتش در حد فضا واقعیه کی در مورد اونا اطلاع داره؟
مثلا ارباب حلقه ها با چی رندر گرفته شده
چرا خارجی ها خیلی کارشون درسته
کسی از موتور لوکس رندر اطلاعی نداره؟
بله دوست عزیز داره ولی نه مثل اون Vray RTاطلاعاتی که من دارم اینهاس
اکثر کارهایی که ما بعتوان حرفه ای می شناسیم، با متود رندر پیکسار یعنی Render Man کار شده، مثل king Kong و the Lord Of The Rings, همینطور منتال ری هم مورد استفاده است مثلا خیلی از شات های فیلم Matrix:reloaded با منتالری کار شده ، از وی ری اطلاعی ندارم چون جدیدتر هست و من اخبارش رو دنبال نمی کنم.
اما وقتی صحبت از کاری بنام آواتار میشه داستان کاملا فرق می کنه،
آواتار با هیچکدوم از موتور رندرهایی که ما میشناسیم رندر نشده ، به دلیل فضای بسیار سنگین و پروسس زیاد، اگه می خواست با متودهای معمول رندر پروسس بشه سالها طول می کشید.
برای همین ، موتور رندر ویژه ای برای این فیلم با همکاری Nvidia طراحی شد که توسط کارت گرافیکی یا GPU رندر می کنه
همینطور نرم افزار تولید تکسچر این فیلم هم کاملا متفاوته البته اختصاصی نیست اما من نسخه ای رو برای دانلود پیدا نکردم چون این نرم افزار هم تحت GPU کار می کرد و مشخصات سیستمی و گرافیک خیلی بالا می خواست...
از اینها که بگذریم می رسیم به سراغ جدید ترین موتور رندر یا همون Point Cloud...
این متود از فیلم Up به بعد در پیکسار استفاده شد اما اصل الگوریتم توسط تکنسین های شرکت Sony Pictures ابداع شد.
اونها از یک الگوریتم جدید برای محاسبه ی سایه ها استفاده کردن که ما اون رو بعنوان AO یا OCC یا Ambient occlusion میشناسیم ، اما تیم رندرمن پیکسار از این الگوریتم برای محاسبه ی رنگ و نور هم استفاده کرد که شد متود Point Cloud
در حال حاضر 4 متود رندر وجود داره
Scanline که دیگه وجود نداره! و سیستم غیر فیزیکی و قدیمی هست
Raytrace که یک سری شعاع های نور رو فقط از زاویه ی دوربین منتشر می کنه و شبیه سازی نور رو از زاویه ی دوربین انجام میده که ما به اسم Final Gather هم میشناسیم
Radiosity که این تکنیک از هر منبع نور یک سری فتون تولید می کنه که اصطلاحا Global illumination هم نامیده میشه
و آخرین متود
Point Cloud هست که کاملا متفاوته و در اصل در یک فضای سه بعدی حجمی از نقاط رنگی ِ حاصل از شبیه سازی نور رو بصورت سه بعدی محاسبه می کنه و اصطلاحا ابری از نقاط رو تولید میکنه و بازتاب نور رو به این صورت شبیه سازی میکنه. این متود گاهی حتی تا 10 برابر سریع تر از متودهای پیشین رندر هست و تقریبا توی پیکسار الان خط تولید رو به سمت خودش تغییر داده
اما
ما ایرانیها همیشه به جای اینکه یک ابزار رو خوب یادبگیریم دنبال ابراز جدید هستیم و همه چی رو نصفه کاره یاد میگیریم
به نقل از نورپردازی از پیکسار می گم که حتی دقیقترین موتورهای رندر هم نتیجه ی مطلوب رو نمیدن بلکه این هنرمند هست به یه نرم افزار میگه باید چیکار کرد، و در آخر میگه که اگر می خواید نتیجه ی مطلوب رو از رندر بگیرید، باید نورپردازی رو یاد بگیرید، و این کار رو نمی تونید با موتور رندر یاد بگیرید بلکه باید در دنیای واقعی نورپردازی یاد بگیرید و نور رو بشناسید نه موتور رندر تنها رو...
اینا اطلاعاتی بود که من داشتم فعلا حال منبع نوشتن ندارم اما اگر بخش خاصی مدنظر بود بگید تا منبع بدم
راستی منتال ری یک موتور توی مکس 2012 اظافه کرده به نام iRay که با کارت گرافیک رندر می کنه، آیا وی-ری چیزی مشابه این داره؟ اگر اطلاع دارید لطفا بگید
اطلاعاتی که من دارم اینهاس
اکثر کارهایی که ما بعتوان حرفه ای می شناسیم، با متود رندر پیکسار یعنی Render Man کار شده، مثل king Kong و the Lord Of The Rings, همینطور منتال ری هم مورد استفاده است مثلا خیلی از شات های فیلم Matrix:reloaded با منتالری کار شده ، از وی ری اطلاعی ندارم چون جدیدتر هست و من اخبارش رو دنبال نمی کنم.
اما وقتی صحبت از کاری بنام آواتار میشه داستان کاملا فرق می کنه،
آواتار با هیچکدوم از موتور رندرهایی که ما میشناسیم رندر نشده ، به دلیل فضای بسیار سنگین و پروسس زیاد، اگه می خواست با متودهای معمول رندر پروسس بشه سالها طول می کشید.
برای همین ، موتور رندر ویژه ای برای این فیلم با همکاری Nvidia طراحی شد که توسط کارت گرافیکی یا GPU رندر می کنه
همینطور نرم افزار تولید تکسچر این فیلم هم کاملا متفاوته البته اختصاصی نیست اما من نسخه ای رو برای دانلود پیدا نکردم چون این نرم افزار هم تحت GPU کار می کرد و مشخصات سیستمی و گرافیک خیلی بالا می خواست...
از اینها که بگذریم می رسیم به سراغ جدید ترین موتور رندر یا همون Point Cloud...
این متود از فیلم Up به بعد در پیکسار استفاده شد اما اصل الگوریتم توسط تکنسین های شرکت Sony Pictures ابداع شد.
اونها از یک الگوریتم جدید برای محاسبه ی سایه ها استفاده کردن که ما اون رو بعنوان AO یا OCC یا Ambient occlusion میشناسیم ، اما تیم رندرمن پیکسار از این الگوریتم برای محاسبه ی رنگ و نور هم استفاده کرد که شد متود Point Cloud
در حال حاضر 4 متود رندر وجود داره
Scanline که دیگه وجود نداره! و سیستم غیر فیزیکی و قدیمی هست
Raytrace که یک سری شعاع های نور رو فقط از زاویه ی دوربین منتشر می کنه و شبیه سازی نور رو از زاویه ی دوربین انجام میده که ما به اسم Final Gather هم میشناسیم
Radiosity که این تکنیک از هر منبع نور یک سری فتون تولید می کنه که اصطلاحا Global illumination هم نامیده میشه
و آخرین متود
Point Cloud هست که کاملا متفاوته و در اصل در یک فضای سه بعدی حجمی از نقاط رنگی ِ حاصل از شبیه سازی نور رو بصورت سه بعدی محاسبه می کنه و اصطلاحا ابری از نقاط رو تولید میکنه و بازتاب نور رو به این صورت شبیه سازی میکنه. این متود گاهی حتی تا 10 برابر سریع تر از متودهای پیشین رندر هست و تقریبا توی پیکسار الان خط تولید رو به سمت خودش تغییر داده
اما
ما ایرانیها همیشه به جای اینکه یک ابزار رو خوب یادبگیریم دنبال ابراز جدید هستیم و همه چی رو نصفه کاره یاد میگیریم
به نقل از نورپردازی از پیکسار می گم که حتی دقیقترین موتورهای رندر هم نتیجه ی مطلوب رو نمیدن بلکه این هنرمند هست به یه نرم افزار میگه باید چیکار کرد، و در آخر میگه که اگر می خواید نتیجه ی مطلوب رو از رندر بگیرید، باید نورپردازی رو یاد بگیرید، و این کار رو نمی تونید با موتور رندر یاد بگیرید بلکه باید در دنیای واقعی نورپردازی یاد بگیرید و نور رو بشناسید نه موتور رندر تنها رو...
اینا اطلاعاتی بود که من داشتم فعلا حال منبع نوشتن ندارم اما اگر بخش خاصی مدنظر بود بگید تا منبع بدم
راستی منتال ری یک موتور توی مکس 2012 اظافه کرده به نام iRay که با کارت گرافیک رندر می کنه، آیا وی-ری چیزی مشابه این داره؟ اگر اطلاع دارید لطفا بگید