خوشحال میشم اگه بتونم کمکی کنم، ببخش که ناچیز و مختصره، ولی اگه مورد به مورد بپرسی بهتر میشه جواب داد، اینطوری بهتر هم یاد میگیری و هم بهتر میشه بهش پرداخت. میتونی همه 1000 مورد رو هم دونه دونه بپرسی هیچ اشکالی نداره، هر کی بدونه مطمئن باش جواب میده
چند تا نکته دیگه در مورد دوربین به ذهنم میرسه که میتونه مفید باشه:
1- اول ابزار کنترل دوربین هست که با دکمه C میتونی ابزارهای مختلف رو انتخاب کنی. اولیش Unified Camera Tool هست که آیکانش شکل یه دوربینه، حرکت Pan و Tilt دوربین رو انجام میده، مثل حرکت سر به چپ و راست یا بالا و پایین ( امتحانش کن!)
دومی Orbit Camera Tool هست که اونم حرکتی چرخشی شبیه ابزار قبلی رو انجام میده
سومی Track XY که حرکت ترکینگ در جهت X & Y ( حرکت مستقیم به چپ و راست ) رو میشه باهاش انجام داد
چهارمی Track Z که حرکت ترکینگ به جلو و عقب در جهت محور Z رو انجام میده
2- برای کنترل بهتر روی حرکت دوربین هم معمولن یه Null Object که 3D شده باشه به پروژه اضافه میکنن و دوربین رو با شلاق (Whip) به نول Parent میکنن و بجای دوربین نول رو حرکت میدن و در نتیجه Parent بودن دوربین هم حرکت میکنه. فقط قبل از متحرک کردن دوربین باید Stop Watch مربوط به Position و Poin of interest دوربین و همینطور Position نول رو فعال کنی تا حرکات دوربین ثبت بشه.
3- اگه از چند دوربین در یه پروژه استفاده بشه نمای نهایی متعلق به دوربینیه که در لایه بالایی قرار داره. اگه بخایم بین دوربین ها سوییچ داشته باشیم باید لایه دوربین بالایی رو از جای مورد نظر Split و حذف کنیم تا نما از دیدگاه دوربین دوم که در لایه پایینی قرار داره نمایش داده بشه. البته در بیشتر موارد همون یه دوربین کافیه!
سوالی بود در خدمتم موفق باشی