تاپیک سوالات تخصصی مایا

CG-Student

Member
دوستان آموزش نرمال مپ حرفه ای سراغ دارید ؟ بی زحمت لینک بدید یا لینک آموزش بدید خودم میرم سراغ دانلودش
 

arash.sh

New Member
سلام کسی میدونه بهترین موتور رندر برای انیمیشن های کارتونی چیه ؟ و همیننطور برای کار های رئال؟
 

maxscript

Well-Known Member
دوستان آموزش نرمال مپ حرفه ای سراغ دارید ؟ بی زحمت لینک بدید یا لینک آموزش بدید خودم میرم سراغ دانلودش
اموزش های این سایت برای نرمال مپ خوبن http://www.3dmotive.com
ولی بهترین راه اینه یه سرچ توی سایتهای vimeo.com بزنی اموزش زیاد هست

سلام کسی میدونه بهترین موتور رندر برای انیمیشن های کارتونی چیه ؟ و همیننطور برای کار های رئال؟

من رندرمن رو بهترین موتور رندرینگ برای این کارا می دونم البته موتور Arnold render هم خوبه
 
آخرین ویرایش:

CG-Student

Member
دوستان با vray proxy که آشنا هستید !!!برای اونایی که سیستم پایینی مثه من دارند از نون شبم واجبتره .:shock: برای منتال ری هم همچین چیزی هست ؟؟
 

amirghibi

Member
اقا چند سوال اموزش کوتاهی برای تکسچر دادن یا یو وی سراغ دارین ؟مدل ساختم همینطوری مونده
اگه بخواهم گیاه درست کنم(مدل) از بلن بلی گان استفاده کنم یا با کیوب بسازم منظورم برگ ها هست ؟ یا مثلا یه بلن بزارم تکسجر تیکه تیکه برگ روش بندازم کدوم روش رایج تره؟
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
اقا چند سوال اموزش کوتاهی برای تکسچر دادن یا یو وی سراغ دارین ؟مدل ساختم همینطوری مونده
سلام
برای پیدا کردن آموزش مورد نظر بهتره به سایت های گروه های بزرگی که آموزشی تولید میکنن مثل Gnomon یا digital tutors مراجعه کنید و با دیدن قسمت هایی از آموزشی و پیدا کردن آموزشی مورد نظر با سرچ سر فصل موضوع و گذاشتن کلمه ی free download در آخرش به راحتی لینک های مورد نظر رو پیدا کن و دانلود کن.

اگه بخواهم گیاه درست کنم(مدل) از بلن بلی گان استفاده کنم یا با کیوب بسازم منظورم برگ ها هست ؟ یا مثلا یه بلن بزارم تکسجر تیکه تیکه برگ روش بندازم کدوم روش رایج تره؟
عزیز چر عربی مینوسی ؟! :green: آدم یه جوریش میشه. بلی گان و ...
همون سیستم plane و alpha از همه بهتر و استاندارد تره، درضمن برای shader دهی برگ ها باید از translucent استفاده کنی که این نوع متریال بیشتر تو جسم های تک لایه و بدون ضخامت استفاده میشه برعکس SSS که تو اجسام ضخیم استفاده میشه. translucent خیلی خیلی سبکه نصبت به SSS ، پس بنابر این هم حجم segment ـی میاد پایین هم زمان رندر. اتفاقا تو سایت Gnomon یه سری آموزشی در همین مورد گذاشته فکر کنم بدرت بخوره، اینم یه تصویر ازش
03.jpg


از دوستان کسی با سیستم hair کار کرده ؟ این گزینه collide sphere برای اینه که مو داخل جسم فرو نره دیگه ؟
رفیق فکر کنم دلیل جواب داده نشدن سوالت این کلمه باشه collide sphere . این رو من ندیدم و نمیدوم چیه؟ میشه واضح تر بگی عزیز.

موقع چرخیدن انگشتان فرضا خم کردن به سمت کف دست (حالت مشت ) اگه انگشتان با محور جهانی هم طراز باشند ,انگشتان دقیقا به سمت کف دست خم نمیشن و انحراف در چرخش بوجود میاد .
یه سری از سوالاتت گیجم میکنه. ببین رفیق برای انیمیت باید از Rotate mode: Local استفاده کرد، چه اصراریه که با world حرکتشون بدی؟ چون تو محور زاویه ی خودشون حرکت نمیکنن.

. فرضا هنگام ریگ یه کارکتر دوپا از گردن , ستون فقرات , دست و پا , انگشتان چجوری محور بندی می کنید . میشه به همه مفاصل یه محور فرضا xzy نسبت داد ؟
این گزینه و اتفاق در حالت ریگ پیش نمیاد عزیز، خودت بهتر میدونی فقط یه مود حرکتی و تغییر زاویه هستش. که تو هر زمان قابل تغییره همین. کلا حرفات گیجم میکنه، فکر کنم خنگ شدم :green:
 

CG-Student

Member
آقا سید کم پیدایی
کلا حرفات گیجم میکنه، فکر کنم خنگ شدم :green:
:lol:

برای تنظیم مدل(فرضا ماشین) با بکگراند HDRI در مکس یه راه حل هست که به صورت ریل تایم میشه عکس دید فکر کنم F10 میزنن . برای مایا چطور ؟؟؟ من برای تنظیم ماشینی که مدل کردم و قرار دادن اون در جای مناسب بکگراند HDRI باید چندین بار render بگیرم
در مورد منتال ری پروکسی مایا هم اگه صحبت خاصی توضیح بدین
شما تو انیمیشن هایی که میسازید از نرمال مپ استفاده می کنید یا دیس پلیسمنت مپ؟
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
آقا سید کم پیدایی
شرمنده کارم سنگین بود.

برای تنظیم مدل(فرضا ماشین) با بکگراند HDRI در مکس یه راه حل هست که به صورت ریل تایم میشه عکس دید فکر کنم F10 میزنن . برای مایا چطور ؟؟؟ من برای تنظیم ماشینی که مدل کردم و قرار دادن اون در جای مناسب بکگراند HDRI باید چندین بار render بگیرم
خوب مگه شما برای قرار دادن جسمت در مکان مناسب تصویر Back Ground HDR رو تو قسمت Environment > Image plane قرار نمیدی؟ اگه این کار رو بکنی که به راحتی تصویرت رو میبنی و زاویه ی دوربین رو به خوبی match میکنی.
تو مکس هم اول تصویر رو به back ground نما نصبت میدن بعد این کار رو میکنن. برای تصوایر متحرکت هم به همین روش و تنظمات خودش این کار رو میکنن.

در مورد منتال ری پروکسی مایا هم اگه صحبت خاصی توضیح بدین
راستش زیاد تو این بخش سر و کله نزدم که بهتر بگم اصلا نزدم ولی فکر کنم این هم به درد شما بخوره هم من :green:

شما تو انیمیشن هایی که میسازید از نرمال مپ استفاده می کنید یا دیس پلیسمنت مپ؟
اگه منظورت از displace برجستگی فیزیکی و 3D ـه که بگم این روش بیسار کار اشتباهیه مخصوصا توی انیمیشن، به شدت زمان رندر رو میبره بالا، شاید و شاید بعضی جاها نیاز به این کار باشه ولی به نظر من این سیستم هنوز به اون جایی که باید برسه نرسیده و هنوز برای خیلی کارها سنگینه حتی VFX چه برسه به انیمیشن ولی باز میگم بستگی به زاویه دوربین مقدار نزدیکی دوربین مقدار دیده شدن جسم و کانسپت کار و کالا دیده شدن اون قسمت داره ولی نه، همون normal بهتره.

دوستان جواب بهتر دارن بگنآآآآآ، یه وقت من چیز اشتباهی نگم کسانی که مطالب رو میخونن به بیراه برن، من اطلاعات خودم رو میگم.
یا حق
 

CG-Student

Member
دوستان vue کار
نرم افزار vue برای طراحی محیط چه مزیت هایی نسبت به مایا داره . فرضا زیبراش کارکتر را به صورت های پولی میپذیره در صورتی که همین کارکتر در مایا به حافظه بیشتری نیاز داره .
فرضا پیاده سازی یه دشت وسیع در مایا مسلما به سیستم بالایی نیاز داره ( حالا بگذریم با توجه به تکنیک های موجود میشه صرفه جویی حافظه ای انجام داد ) می خوام بدونم که صحنه های طراحی شده در مایا و vue به لحاظ مصرف حافظه چه تفاوت هایی دارند . به لحاظ تکنیک پیاده سازی محیط vue راحت تره ؟
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
شاید و حتما که در سیستم صرفه جویی در viewport مزیتهایی داره ولی بیشتر بخاطر ابزارهای خوبی که داره برای این نوع فضا ها استفاده میشه، مثل ابزارهایی برای ساخت انواع کوه ها و تکسچر اونها به فراخی دست و بال برای تنظیم خوب، ساخت اتمسفر خوب که این کار رو با برنامه ی ozone هم انجام میدن که ز همون گروه e-one هستش.
سیستم انقال به نرم افزارهای دیگه رو هم داره چون فکر کنم سرعت رندرش یه مقدار غیر طبیعیه و شما به غیر از انتقال اجسامی که میشه به راحتی در هر نرم افزاری منتقلش کرد شما اینجا میتونی سیستم های ozone هم وارد نرم افزارتون کنید و بار موتور رندر اون نرم افزار رندرش بگیرید که به نظر من سبک تره.

ولی در کل ابزارهای خوب برای این کاره و این رو همیشه بدون شما، نرم افزارهایی مثل مایا مکس XSI همه یه برنامه ی پایه هستن، البت برای اونوری ها یعنی اصل پروژه رو روی اونها میبندن نه همش رو، تو هر چیزی ببین نرم افزاری بهتره میرن سمتش همون طور که هر وقت با مایا کار میکنن برای شبیه سازی سیالات میرن سمت houdini (( البت تو پروژه های بزرگی گه بودجه خرید نرم افزارهای دیگه هست)). شما همه انتظار ها رو از یه نرم افزار نداشته باش مایا یه نرم افزار کامل خوب برای ما و یه نرم افزار پایه ی خوب برای پروژه های بزرگ اونوریه.

حق یارت
 

amirghibi

Member
سلام چند سوال
1- من 1 مدل رو با پلن پلی گان دارم میسازم وسط کار یه جا یادم افتاد باید اون قسمت جدا ساخته شده
حالا مثلا یه کله که کلاه داره باهم یه تیکس ایا ابزاری هست تو مایا که 2 قسمت رو جدا کنه بشن دو جسم مجزا
2-برای ساخت کاراکتر از نصف شروع میکنند بعد میرور میکنند دیگه (جهت اطمینان پرسیدم)
3-چطوری اسکلت که قرار دادم رو ی کاراکتر بتونم هماهنگ با مدل تکونش بدم جون مدل میپیجه به خودش یا شکستگی وحشت ناکی رخ میده یه ابزاری هست که شدت رو تایین میکنه کجاست چطوری کار میکنه به تعداد فیس ها هم ربط دارم زیادش کنم
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام

1- من 1 مدل رو با پلن پلی گان دارم میسازم وسط کار یه جا یادم افتاد باید اون قسمت جدا ساخته شده
1. اول این که اون face هایی که میخوای رو بگیری و بعد menu> mesh> Extract و تمام یا برای بهترذ انتخاب شدن face ـهای مورد نظرت اول edge ـهای قسمت جدا شونده رو انتخاب کنی بعد menu > edit mesh > Detach component و حالا با w click روی یک بخش کل face انتخاب میشه و در ادامه انجام مراحل اولی که گفتم.

2-برای ساخت کاراکتر از نصف شروع میکنند بعد میرور میکنند دیگه (جهت اطمینان پرسیدم)
2. بله اگه هم در ادامه باید تغییراتی برای نا متقارن بودن جسم انجام شه بعد از این مرحله انجام بشه که زیاد عذاب نکشید برای ساخت سمت دیگه. البت این روش mirror برای skin هم خیلی خوبه.

3-چطوری اسکلت که قرار دادم رو ی کاراکتر بتونم هماهنگ با مدل تکونش بدم جون مدل میپیجه به خودش یا شکستگی وحشت ناکی رخ میده یه ابزاری هست که شدت رو تایین میکنه کجاست چطوری کار میکنه به تعداد فیس ها هم ربط دارم زیادش کنم
3. خوب متوجه نشدم الان شما جسمت low poly هست که اینجوری میشه یا خوب skin نشده؟ اگه low poly هست که menu> mesh > smooth و اگه skin مشکل داره شما باید با تنظیمات دقیق weight ـه vertex ـهای توسط ابزارهای مورد نظر skin ـت رو درست کنی. ابزارهایی مثل paint skin weight tool ـ window> general editor> component editor و ... ابزارهای دیگه که من اصلی ترین هاش رو گفتم.

حق یارت
 

CG-Student

Member
جالب اینجاست توی منتال دیده نمیشه !!و مایا سافتوار هم نیست !! ولی مایا هاردوار دیده میشه
تنظیمات خاصی داره ؟
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
تنظیمات خاصی داره ؟
سایز حجمش رو زیاد کردی و جایی قرارش دادی که خوب تاثیر بذاره؟ یعنی همون حالتی که تو منتال قرارش دادی و نمیگیره تو hardware میگیره؟
 

amirghibi

Member
سلام
من یووی مدلم رو خراب کردم چطوری برشگردونم مثل حالت اول که از اول کار کنم
2-برای تهیه نرمال مپ باید اول یو وی کرد بعد یو وی رو باید به برنامه ساخت نرمال داد یا مدل رو مثلا xnormal
 
سلام ممنون میشم یکی این سوال من رو جواب بده
مشکل من در تنظیمات دوربینه من می خوام دوربینم زاویه بیشتری رو در صحنه نشون بده چون در حالت پیش فرض تنظیمات دوربین زاویه کمی رو نشون میده برای رفع این مشکل در تنظیمات دوربین من focal length و angle of view رو تغییر می دم اما با کم کردن angle view اجسام در صحنه خیلی کش میرن طولشون نسبت به مقدار واقعی خیلی بیشتر میشه من باید جوری از یه دوربین استفده کنم تا هم کل مکان مورد نظر رو رندر بگیره و هم اجسام در اون طبیعی به نظر برسند ممنون میشم کمکم کنید
 

ehsan_62

Well-Known Member
سلام ممنون میشم یکی این سوال من رو جواب بده
مشکل من در تنظیمات دوربینه من می خوام دوربینم زاویه بیشتری رو در صحنه نشون بده چون در حالت پیش فرض تنظیمات دوربین زاویه کمی رو نشون میده برای رفع این مشکل در تنظیمات دوربین من focal length و angle of view رو تغییر می دم اما با کم کردن angle view اجسام در صحنه خیلی کش میرن طولشون نسبت به مقدار واقعی خیلی بیشتر میشه من باید جوری از یه دوربین استفده کنم تا هم کل مکان مورد نظر رو رندر بگیره و هم اجسام در اون طبیعی به نظر برسند ممنون میشم کمکم کنید
فکر کنم شما بايد تنظيمات رندرتون را طوری بزاريد که به صورت wide باشه
مثلا 1920 در 1080 به اين صورت ميدان ديدتون بيشتر ميشه
هر چه قدر مقدار طول را نسبت به ارتفاع زياد تر بگيريد ....
توی viewport هم بايد resolution gate را فعال کنيد که بدونيد از کدام نواحی رندر گرفته ميشه
 

جدیدترین ارسال ها

بالا