CG-Student
Member
دوستان آموزش نرمال مپ حرفه ای سراغ دارید ؟ بی زحمت لینک بدید یا لینک آموزش بدید خودم میرم سراغ دانلودش
اموزش های این سایت برای نرمال مپ خوبن http://www.3dmotive.comدوستان آموزش نرمال مپ حرفه ای سراغ دارید ؟ بی زحمت لینک بدید یا لینک آموزش بدید خودم میرم سراغ دانلودش
سلام کسی میدونه بهترین موتور رندر برای انیمیشن های کارتونی چیه ؟ و همیننطور برای کار های رئال؟
سلاماقا چند سوال اموزش کوتاهی برای تکسچر دادن یا یو وی سراغ دارین ؟مدل ساختم همینطوری مونده
عزیز چر عربی مینوسی ؟! آدم یه جوریش میشه. بلی گان و ...اگه بخواهم گیاه درست کنم(مدل) از بلن بلی گان استفاده کنم یا با کیوب بسازم منظورم برگ ها هست ؟ یا مثلا یه بلن بزارم تکسجر تیکه تیکه برگ روش بندازم کدوم روش رایج تره؟
رفیق فکر کنم دلیل جواب داده نشدن سوالت این کلمه باشه collide sphere . این رو من ندیدم و نمیدوم چیه؟ میشه واضح تر بگی عزیز.از دوستان کسی با سیستم hair کار کرده ؟ این گزینه collide sphere برای اینه که مو داخل جسم فرو نره دیگه ؟
یه سری از سوالاتت گیجم میکنه. ببین رفیق برای انیمیت باید از Rotate mode: Local استفاده کرد، چه اصراریه که با world حرکتشون بدی؟ چون تو محور زاویه ی خودشون حرکت نمیکنن.موقع چرخیدن انگشتان فرضا خم کردن به سمت کف دست (حالت مشت ) اگه انگشتان با محور جهانی هم طراز باشند ,انگشتان دقیقا به سمت کف دست خم نمیشن و انحراف در چرخش بوجود میاد .
این گزینه و اتفاق در حالت ریگ پیش نمیاد عزیز، خودت بهتر میدونی فقط یه مود حرکتی و تغییر زاویه هستش. که تو هر زمان قابل تغییره همین. کلا حرفات گیجم میکنه، فکر کنم خنگ شدم. فرضا هنگام ریگ یه کارکتر دوپا از گردن , ستون فقرات , دست و پا , انگشتان چجوری محور بندی می کنید . میشه به همه مفاصل یه محور فرضا xzy نسبت داد ؟
کلا حرفات گیجم میکنه، فکر کنم خنگ شدم
شرمنده کارم سنگین بود.آقا سید کم پیدایی
خوب مگه شما برای قرار دادن جسمت در مکان مناسب تصویر Back Ground HDR رو تو قسمت Environment > Image plane قرار نمیدی؟ اگه این کار رو بکنی که به راحتی تصویرت رو میبنی و زاویه ی دوربین رو به خوبی match میکنی.برای تنظیم مدل(فرضا ماشین) با بکگراند HDRI در مکس یه راه حل هست که به صورت ریل تایم میشه عکس دید فکر کنم F10 میزنن . برای مایا چطور ؟؟؟ من برای تنظیم ماشینی که مدل کردم و قرار دادن اون در جای مناسب بکگراند HDRI باید چندین بار render بگیرم
راستش زیاد تو این بخش سر و کله نزدم که بهتر بگم اصلا نزدم ولی فکر کنم این هم به درد شما بخوره هم مندر مورد منتال ری پروکسی مایا هم اگه صحبت خاصی توضیح بدین
اگه منظورت از displace برجستگی فیزیکی و 3D ـه که بگم این روش بیسار کار اشتباهیه مخصوصا توی انیمیشن، به شدت زمان رندر رو میبره بالا، شاید و شاید بعضی جاها نیاز به این کار باشه ولی به نظر من این سیستم هنوز به اون جایی که باید برسه نرسیده و هنوز برای خیلی کارها سنگینه حتی VFX چه برسه به انیمیشن ولی باز میگم بستگی به زاویه دوربین مقدار نزدیکی دوربین مقدار دیده شدن جسم و کانسپت کار و کالا دیده شدن اون قسمت داره ولی نه، همون normal بهتره.شما تو انیمیشن هایی که میسازید از نرمال مپ استفاده می کنید یا دیس پلیسمنت مپ؟
1. اول این که اون face هایی که میخوای رو بگیری و بعد menu> mesh> Extract و تمام یا برای بهترذ انتخاب شدن face ـهای مورد نظرت اول edge ـهای قسمت جدا شونده رو انتخاب کنی بعد menu > edit mesh > Detach component و حالا با w click روی یک بخش کل face انتخاب میشه و در ادامه انجام مراحل اولی که گفتم.1- من 1 مدل رو با پلن پلی گان دارم میسازم وسط کار یه جا یادم افتاد باید اون قسمت جدا ساخته شده
2. بله اگه هم در ادامه باید تغییراتی برای نا متقارن بودن جسم انجام شه بعد از این مرحله انجام بشه که زیاد عذاب نکشید برای ساخت سمت دیگه. البت این روش mirror برای skin هم خیلی خوبه.2-برای ساخت کاراکتر از نصف شروع میکنند بعد میرور میکنند دیگه (جهت اطمینان پرسیدم)
3. خوب متوجه نشدم الان شما جسمت low poly هست که اینجوری میشه یا خوب skin نشده؟ اگه low poly هست که menu> mesh > smooth و اگه skin مشکل داره شما باید با تنظیمات دقیق weight ـه vertex ـهای توسط ابزارهای مورد نظر skin ـت رو درست کنی. ابزارهایی مثل paint skin weight tool ـ window> general editor> component editor و ... ابزارهای دیگه که من اصلی ترین هاش رو گفتم.3-چطوری اسکلت که قرار دادم رو ی کاراکتر بتونم هماهنگ با مدل تکونش بدم جون مدل میپیجه به خودش یا شکستگی وحشت ناکی رخ میده یه ابزاری هست که شدت رو تایین میکنه کجاست چطوری کار میکنه به تعداد فیس ها هم ربط دارم زیادش کنم
علیکم سلامسلام
volume light در صفحه رندر دیده نمیشه !!!؟؟؟
سایز حجمش رو زیاد کردی و جایی قرارش دادی که خوب تاثیر بذاره؟ یعنی همون حالتی که تو منتال قرارش دادی و نمیگیره تو hardware میگیره؟تنظیمات خاصی داره ؟
فکر کنم شما بايد تنظيمات رندرتون را طوری بزاريد که به صورت wide باشهسلام ممنون میشم یکی این سوال من رو جواب بده
مشکل من در تنظیمات دوربینه من می خوام دوربینم زاویه بیشتری رو در صحنه نشون بده چون در حالت پیش فرض تنظیمات دوربین زاویه کمی رو نشون میده برای رفع این مشکل در تنظیمات دوربین من focal length و angle of view رو تغییر می دم اما با کم کردن angle view اجسام در صحنه خیلی کش میرن طولشون نسبت به مقدار واقعی خیلی بیشتر میشه من باید جوری از یه دوربین استفده کنم تا هم کل مکان مورد نظر رو رندر بگیره و هم اجسام در اون طبیعی به نظر برسند ممنون میشم کمکم کنید