تاپیک سوالات تخصصی مایا

CG-Student

Member
حل شد :oops:

محوربندی Cricle با مفصل مچ دست یکی نبود . با Orient joint درتسش کردم
شکر :rose:
 

CG-Student

Member
این کارکتر در نظر بگیرید . دستاش صاف نیست و رو به پایینه و من یه ریگ دست پا شکسته و نصفه روش انجام دادم . سعی کردم محور انگشتان هم جهت محور جهانی باشه .تو عکس دوم ملاحضه می کنید که هم جهت محور جهانی هست .حالا تو عکس زوم شده بعدی سعی کردم با مفاصل اون انگشت که تو عکس میبینید تک تک انتخاب و با محور x بچرخونم ولی کج می چرخه !!!!
حالا سوال من اینه که مشکل نیست که کج می چرخه یا میشه تنظیم محورش کرد ؟؟؟ و سوال بعدی اگه با دو یا 3 محور بچرخه مشکلی نیست ؟

2-Edit---> parent چه فرقی با Constrain ---> parent می کنه ؟؟؟
 

پیوست ها

  • 1.jpg
    1.jpg
    312.6 کیلوبایت · بازدیدها: 11
  • 2.jpg
    2.jpg
    336 کیلوبایت · بازدیدها: 6
آخرین ویرایش:

amirghibi

Member
یه سوال داخل مایا دستگیره های roteit ابزار جرخش حذف شده چطوری میشه برگردونمش
2-من مدلم رو بردم تو زبراش دیواد کردم که روش کار کنم بعد که وارد مایا کردمش خیلی سنگین شده حدود 2 میلیون بلی شده راهی هست با همین تغییرات سبک تر شه غیر از نرمال
 

ehsan_62

Well-Known Member
یه سوال داخل مایا دستگیره های roteit ابزار جرخش حذف شده چطوری میشه برگردونمش

احتمالا بايد اين کار را انجام بديد ..
توی پجره toolbox که سمته چپ قرار داره روی ابزار rotate دو بار کليک کنيد که تنظيماتش بياد
ابزار راreset کنيد
اگر باز هم نشد کليد + را فشار بديد امکان داره دستگيره ها کوچک شده باشند
با اين کار سايز ابزارتون را بزرگ تر ميکنيد
يک بار هم center pivot را بزنيد

2-من مدلم رو بردم تو زبراش دیواد کردم که روش کار کنم بعد که وارد مایا کردمش خیلی سنگین شده حدود 2 میلیون بلی شده راهی هست با همین تغییرات سبک تر شه غیر از نرمال

اگر ميخواهيد خود مش را توی مايا با اين مقدار ورتکس اديت کنيد کار اشتباهيه
شما بايد آبجکت را در level پايين تر بياريد داخل مايا بد اديت کنيد و دوباره برگردونيد داخل zbrush
اگر ميخواهيد رندر ازش بگيريد راه های زيادی هست
از جمله اينکه displacement map ازش بگيريد و آبجکت را در level های پايين تر بياريد


يک راه ديگه هم هست که اگر آبجکت را توی level بالا ايمپورت کنيد و save کنيد
مايا را دوباره باز کنيد و داخل تنظيمات ابجکتتون attribute editor>Drawing overrides
يک bounding box براش فعال کنيد

اينم هم اضافه کنم ميتونيد برای اينکه همين جزييات بياريد داخل مايا
داخل zbrush از تکنيک retopology يا reconstruction استفاده کنيد


البته دوستانی که با zbrush کار ميکنند بهتر ميتونند جواب سوالتون را بدن چون مرتبا با اين قضيه دست و پنجه نرم
ميکنند
 
آخرین ویرایش:

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سعی کردم محور انگشتان هم جهت محور جهانی باشه
سلام
برای rotate انگشت ها باید بذاری روی مود object انیمیت انگشت ها توسط حالت world کار درستی نیست که باید بگم اشتباه.
شاید تو بعضی اعضا مثل سر مجبور بشید تو این محور یعنی world عضو رو حرکت بدین ولی تو انگشت ها این کار اشتباه.

حق یارت
 

amirghibi

Member
احتمالا بايد اين کار را انجام بديد ..
توی پجره toolbox که سمته چپ قرار داره روی ابزار rotate دو بار کليک کنيد که تنظيماتش بياد
ابزار راreset کنيد
اگر باز هم نشد کليد + را فشار بديد امکان داره دستگيره ها کوچک شده باشند
با اين کار سايز ابزارتون را بزرگ تر ميکنيد
يک بار هم center pivot را بزنيد
اقا من این کارا رو کردم وقتی + زدم دستگیره های مو و اسکیل هم از بین رفت به 1 مربع تبدیل شد هر چی ریست رو میزنم درست نمیشه (خراب تر شد)
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
عزیز مگه نمیگی برای rotate حالت Rotate mode رو گذاشتی رو World ؟! خوب این کار برای تغییر حالت انگشتان mode خوبی نیست. والا نمیدونم با متن چجوری برات روشن کنم ولی خودت خوب میدونی دیگه موقع حالت local چه اتفاقی می افته عزیز.

البت من اون بالا منظورم از object حالت local توی rotate بود که در حالت move به اسم object تغییر اسم میده.
 
آخرین ویرایش:

CG-Student

Member
خودت خوب میدونی دیگه موقع حالت local چه اتفاقی می افته عزیز.

البت من اون بالا منظورم از object حالت local توی rotate بود که در حالت move به اسم object تغییر اسم میده.
موقع چرخیدن انگشتان فرضا خم کردن به سمت کف دست (حالت مشت ) اگه انگشتان با محور جهانی هم طراز باشند ,انگشتان دقیقا به سمت کف دست خم نمیشن و انحراف در چرخش بوجود میاد .
خوب میشه یه نمای کلی از محور بندی کار خودتون بگید . فرضا هنگام ریگ یه کارکتر دوپا از گردن , ستون فقرات , دست و پا , انگشتان چجوری محور بندی می کنید . میشه به همه مفاصل یه محور فرضا xzy نسبت داد ؟
 

ehsan_62

Well-Known Member
اقا من این کارا رو کردم وقتی + زدم دستگیره های مو و اسکیل هم از بین رفت به 1 مربع تبدیل شد هر چی ریست رو میزنم درست نمیشه (خراب تر شد)

کلا وظيفه ی کليد + و - اينه که اندازه ی دستگيره ها را بزرگتر يا کوچکتر کنه
قبلا هم گفتم ممکنه اين کار جواب بده ممکنه نه ..
بعدش هم با reset کردن ابزارتون تنها کاری که ميکنه اينه که تنظيمات را به حالت نرمال در ميآره
مشکل شما ممکنه چيزه ديگه باشه
دوستان ديگه هم هستند ميتونند کمکتون کنند
تنها چيزی که ميدونستم را گفتم .. شايد که بتونه کمکتون کنه
....
 

Seyed3D

Member
سلام
شی تون رو انتخاب کنید
برید توی :
windows >uv texture editor
از چنجره بازشده برین توی :
polygons>Uv snapshot
تنظیمات مطلوب رو وارد کنید و اسنپ شات رو یه جایی ذخیزه کنید و بعد این فایل رو میتونید توی فوتوشاپ یا نرم افزار های دیگه استفاده کنید و تکسچرتون رو روش پینت کنید.
بعد از اینکه کار پینت تموم شد اون رو به فرمت تصویری که مورد نظرتونه ذخیره کنید و بعد توی پنجره
windows>rendering editor >Hypershade
متریال مورد نظرتون رو بسازین واین فایل تکسچر رو روش اضافه کنید
 
آخرین ویرایش:

mohsen_blid

Active Member
سلام خدمت دوستان یکی از دوستان زحمت میکشه بگه چطور می تونم یه توپ رو حرکت می دم حرکت ها سیو بشه و بعد از پلی کردن حرکت ها رو ببینم در صورتی که ست کی ها رو میزنم اتفاقی نمی افته
 

m2_farzan

Active Member
سلام خدمت دوستان یکی از دوستان زحمت میکشه بگه چطور می تونم یه توپ رو حرکت می دم حرکت ها سیو بشه و بعد از پلی کردن حرکت ها رو ببینم در صورتی که ست کی ها رو میزنم اتفاقی نمی افته

روی علامت کلید گوشه صفحه کلیک کن تا قرمز بشه. بعد برو رو فریم اول انیمیشن، چیزایی که قراره انمیت بشن رو Keyframe بده (اگه میخوای همه ی خصوصیات انیمیت بشن S رو بزن).

حالا به هر فریمی بری داخل شی تغییر ایجاد کنی، به عنوان KeyFrame ثبت میشه. همین.
 

maxscript

Well-Known Member
شما که می خوای انیمیت کنی همون طور که دوستمون گفت از اون دستور عملها استفاده کن برای انیمیت Translate از کلید Shift+w , برای Rotate از Shift+e , برای Scale از Shift+r
 

amirghibi

Member
جطوری متریال ساخته شده رو مدل نسبت داد کلا فایل بی دی اف ی یا اموزشی در این مورد دارید لینک بدبد
 

maxscript

Well-Known Member
شما روی متریالی که ساختید کلیک راست رو نگه دارید بعد روی گزینه Asiign material to selection رو انتخاب کنید نکته : ابتدا باید جسم رو انتخاب کنید.
 

CG-Student

Member
از دوستان کسی با سیستم hair کار کرده ؟ این گزینه collide sphere برای اینه که مو داخل جسم فرو نره دیگه ؟ درسته ؟ مگه به با انتخاب مو و فعال کردنش و گذاشتن در محل مورد نظر , انجام نمیشه ؟؟؟ولی برای من انجام نمیشه
چیکارش کنم ؟ دوستان می تونند توضیح بدند
 

جدیدترین ارسال ها

بالا