bubo3d
کاربر متخصص انیمیشن
سلامنگاه کن نرمال رو از جسم های بلی میگیرن به جسم لو بلی میدین درسته مراحلشم نمیتونی بکی مثلا اول uv میخواد بعد...
آره، اسم جسم high به جسم low میدن حتما هم قبلش باید UV شده باشه، عنی تو مرحله ی low poly. حالا برای گرفتن normal map هر نرم افزاری روش کاری خودش رو داره، مثلا توی مایا باید بری به Rendering> Lighting/shading> Transfer map و با تنظمیات موجود نرمال جسمت رو بگیری.
به این صورت که شما هر دو جسم رو در یه مکان قرار میدین، بعد اول جسم low رو به بخش target Meshes معرفی میکنید و جسم high رو به بخش source meshes و بعد تو بخش output Maps گزینه ی Normal رئ انتخاب میکنید تا تنظیماتش رو ایجاد کنه و بعد یه پسوند خوب و تنظیمات و بیشتر و سایز تصویر و در آخر bake و تصویر تو مسیر معرفی شده که در قسمت normal map بهش داده بودیم ذخیره میشه.
اگه در جسم در جابجا به بخش ها معرفی کنید دقیا تصویر داده شده برعکس و invert برجستگی ایجاد شده رو براتون ایجاد میکنه.
برای یادگیری همه تنظیمات بهتره یه آموزشی ببینید، نمیشه اینجا همه چیز رو کامل توضیح داد.
حق یارتون