تاپیک سوالات تخصصی مایا

CG-Student

Member
گزینه mental ray تو قسمت export selection دیده نمیشه !! چیزی اضافه باید دانلود کنم ؟؟؟ ممنون میشم راهنمایی کنید
 

پیوست ها

  • a.jpg
    a.jpg
    278 کیلوبایت · بازدیدها: 8

Hamed_8

Member
گزینه mental ray تو قسمت export selection دیده نمیشه !! چیزی اضافه باید دانلود کنم ؟؟؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

ورژنت چنده ؟
خوده منتال رو لود کردی ؟
منتال رو لود کن اوکی میشه
نیاز به پلاگین هم نداره
 
آخرین ویرایش:

m2_farzan

Active Member
فهمیدم:
پنجره خروجی گرفتن رو ببند.
برو به این منو
Window
Setting/Preferences
Plugin Manager
داخل اون پنجره هر دوتا تیک جلوی mayatomr.mll رو بزن.
 

amirghibi

Member
دوستان میخوام متریال واقعی اب رو درست کنم برای مثلا قطره اب نه دربا و دریاجه
اگه میشه کمکم کنید جه کار کنم خودم یه ذره با بونگ و بیلین ور رفتم ولی اصلا رئال نبود
اگه مقاله ایی هم در این مورد دارید لطف کنید
 

m2_farzan

Active Member
اگه از منتال ری استفاده میکنی، dielectric material رو انتخاب و ضریب شکستش رو داخل تنظیمات از 1.5 به 1.33 کاهش بدید. موفق باشید.
 

amirghibi

Member
اگه از منتال ری استفاده میکنی، dielectric material رو انتخاب و ضریب شکستش رو داخل تنظیمات از 1.5 به 1.33 کاهش بدید. موفق باشید.
زاستشو بخوای برای موتور بازی یونیتی میخوام مشکل هم رندر نیست مشکل ساخت متریال ه
 

Hamed_8

Member
زاستشو بخوای برای موتور بازی یونیتی میخوام مشکل هم رندر نیست مشکل ساخت متریال ه

توی assets های پروژه های دیگه رو بگرد ( اگه داری ) شاید چیزی پیدا کردی
اگه پیدا نشد آموزش دیجیتال تاتورز رو برای یونیتی دانلود کن و ببین
 
automatc mapping اسمش روشه واسه یووی کردن به طور اتوماتیک استفاده میشه و از 4 طرف به طور اتو ماتیک پروژکت میکنه رو یووی ها اما sphere برای یووی کردن اجسام گردی که ساختید به کار میاد box هم که اسمش روشه برای مربع و مستطیل به کار میاد
 

amirghibi

Member
توی assets های پروژه های دیگه رو بگرد ( اگه داری ) شاید چیزی پیدا کردی
اگه پیدا نشد آموزش دیجیتال تاتورز رو برای یونیتی دانلود کن و ببین
میشه بگی کدوم اموزششه
که برم دانلود کنم
جون بعضی ها رو ندونسته دانلود کردم به دردم نخورد
 
automatc mapping اسمش روشه واسه یووی کردن به طور اتوماتیک استفاده میشه و از 4 طرف به طور اتو ماتیک پروژکت میکنه رو یووی ها اما sphere برای یووی کردن اجسام گردی که ساختید به کار میاد box هم که اسمش روشه برای مربع و مستطیل به کار میاد
عذر میخام این جواب من بود یا کس دیگه ای ؟؟؟

اگر مال من بود که اصلا ربطی به سوال من نداشت سوالو خوب نخوندی گل پسرا
سلام
یکی از دوستان که در زمینه UV کار میکنه میتونه بگه فرق این 2 تا آپشین توی Automatic Mapping چیه ؟

Bounding Box

SHape.

ممنون.

آبشن ها رو گفتم نه خود ابزار رو دیگه اینقدر ... نیستم که.
 

maxscript

Well-Known Member
سلام
یکی از دوستان که در زمینه UV کار میکنه میتونه بگه فرق این 2 تا آپشین توی Automatic Mapping چیه ؟

Bounding Box

SHape.

ممنون.
من Uv در تخصصم نیست ولی تا اونجا که می دونم روی شکل قرار گرفتن هر پوسته Uv کار برد داره مثلا در حالت Bounding Box فضای بیشتری بین تمامی پوسته ها وجود داره ولی در SHape فضا باریکتر و فشرده تره

البته دوستانی که تخصصشون Uv هست حتما پاسخ کامل تری دارن

یا علی
 
آخرین ویرایش:
من Uv در تخصصم نیست ولی تا اونجا که می دونم روی شکل قرار گرفتن هر پوسته Uv کار برد داره مثلا در حالت Bounding Box فضای بیشتری بین تمامی پوسته ها وجود داره ولی در SHape فضا باریکتر و فشرده تره

البته دوستانی که تخصصشون Uv هست حتما پاسخ کامل تری دارن
ممنون.آره مثل اینکه همینی هست که میگی حود Justin هم گفت این دوتا خیلی نزدیک به هم هستند اما فکر کردم در برخی اشکال خاص تفاوتشون احساس میشه که پاسخی ندیدم.

یه سوال دیگه :green:
کاربرد

Shodow Map


چیست ؟
 

CG-Student

Member
سلام دوستان .
مشابه پلاگین rpc مکس برای مایا هم هست ؟؟ پلاگین قرار دادن کارکتر و درخت به صورت کاملا سبک در صحنه
فرضا دوستانی که معماری کار می کنند برای قرار دادن دیگر ابجکت ها از این پلاگین استافده می کنند
کار این پلاگین قرار دادن یه سری آبجکت سبک در محیط هست . فرضا محیط دارای چند ماشین چند کارکتر درخت و گیاهان زیادیست اما این آبجکت ها به شدت سبک هستند . فرضا اگه بخوایم چند درخت از خود مایا استفاده کنیم کافیه 10 تا بذاریم که کل رم پر میشه .
پلاگین درخت هم معرفی کنید
 
سلام
یه سوال کوچیک داشتم:

یه گروه ورتکس داریم که هر کدوم در یه محلی قرار داره میخام همه رو یک جا و با هم Snap to grids کنیم چطوری میشه ؟ وقتی دکمه X رو نگه میدارم برای اینکار همه رو با هم نمیاره و بچسبونه رو Grids بلکه دسته ای اونا رو جا به جا میکنه و اونی که تقریبا وسطه رو میندازه وسط و اونایی که اطراف هستند ( چپ و راست ) همون چپ و راست میمونند و به گرید نمیپسبند.

کسی راه حلی داره. قبلا این سوالو پرسیده بودم کسی ج نداد.
 

GoOoli

New Member
سلام
یه سوال کوچیک داشتم:

یه گروه ورتکس داریم که هر کدوم در یه محلی قرار داره میخام همه رو یک جا و با هم Snap to grids کنیم چطوری میشه ؟ وقتی دکمه X رو نگه میدارم برای اینکار همه رو با هم نمیاره و بچسبونه رو Grids بلکه دسته ای اونا رو جا به جا میکنه و اونی که تقریبا وسطه رو میندازه وسط و اونایی که اطراف هستند ( چپ و راست ) همون چپ و راست میمونند و به گرید نمیپسبند.

کسی راه حلی داره. قبلا این سوالو پرسیده بودم کسی ج نداد.

سلام
اول همه ورتکسهایی رو که می خوای انتخاب کن و در حالت وایر فریم و نمای ساید اونها رو scale y بده (تو این حالت خیلی راحت تر می تونی ببینی که همه دارن تو یه سطح قرار می گیرند و اینکه کی Scale کردن کافیه) که همه تو یه سطح قرار بگیرند بعد می تونی با همون دکمه X همه رو با هم به گرید بچسبونی
 

GoOoli

New Member
باید روی ابزار move tool دبل کلیک کنی تا قسمت تنظیماتش باز شه بعد برو قسمت move snap setting تیک Retain component spacing رو بردار بعد می تونی ورتکساتو انتخاب کنی و با دکمه x اونا رو snap to grid کنی.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا