ورود به دنیای معماری

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
مدرنیسم
با پایان جنگ جهانی و نیاز شدید به ترمیم خرابی های جنگ و تولید انبوه ساختمان ، گرایش به سمت معماری مدرن افزایش یافت . لذا استفاده از تکنولوژی روز ، مصالح مدرن ، پیش ساختگی ، عملکرد گرایی و دوری از سبکهای پر زرق و برق تاریخی مورد توجه قرار گرفت . در این دوره معماری مدرن به عنوان تنها سبک مهم و آوانگارد در غرب مطرح شد و دامنه نفوذ آن به صورت یک سبک جهانی در اقصا نقاط گیتی گسترش یافت.

bolgen_01.jpg

bolgen_02.jpg



رایت - موزه گوگنهایم ، نیویورک ۱۹۵۶
معماری مدرن، اعتقاد شدیدا قدرت یافته به ترقی خواهی صنعت است و ترجمان اش به سبک بین المللی خالص و سفید ( یا دسته کم زیبایی ماشینی ) با هدف دگرگون ساختن جامعه هم در حساسیت اش و هم در ساختار اجتماعی اش.
Wright,%20Guggenheim%20Museum,%20interior.jpg




246736.JPG


می توان مدرنیسم را نخستین واکنش فکری بزرگ نسبت به بحران اجتماعی و فروپاشی دین مشترک دانست.




همان طور که پیش تر بیان شد آغاز مدرنیسم را می توان از رئالیسم یا مکتب شیکاگو دانست که به راسیونالیسم ( سبک جهانی) و بعد با هاوس و سپس به آن چیزی که ما مدرنیسم می نامیم ختم می شود، که یک دوره پنجاه ساله را در بر می گیرد.
از مشخصات بنیادین مدرنیسم عبارتند از:
۱- تداوم عناصر التقاطی ناشی از روش های تاریخی قرن نوزدهم.
۲- توجه به اهمیت کاربری مصالح خصوصا آجر در رابطه با کیفیت های سازه ای عناصر تزئینی.
۳- گرایش به طراحی لوازم از طراحی سرامیک و دست گیره ها گرفته تا طرح آسانسور و اثاثیه منزل.
۴- استفاده از شیوه دورنمایی به مثابه عناصر ساختاری وابسته به روش های سازه ای همچنین طرح های خیالی مورد توجه قرار گرفت.
یکی از خصوصیات متعدد معماری مدرن این بود که در ساختمان ها ماهیت مصالح ساختمانی مورد توجه قرار گرفت و این مصالح به صورت طبیعی خود تا آنجا که ممکن بود دست نخورده و بدون پوشش و پرده در ساختمان بکار گرفته شدند، چون استفاده از تزئینات در معماری را کهنه پرستی و ظاهر سازی دانسته و چنین اعلام شد که به جلوه آوردن ماهیت مصالح که به صورتی طبیعی ، نه ساختگی و مصنوعی ، به غنای معماری بیفزایتد مورد توجه قرار گرفت.
نکته دیگر امکان دادن به تمام عوامل ساختگی بود تا نقشی را که در ساختمان دارند بنمایانند در معماری گذشته مثلا پلکان اغلب در میان دیوارهایی سنگین و در فضایی که در پس خانه بود و بیشتر مناسب پستو و صندوق خانه از دیده پنهان می شد.
معماری مدرن نه تنها نشان داد که پله را می توان در معرض دید نهاد بلکه می توان آن را عاملی ساخت که بر غنای معماری بیفزاید. مراد از صداقت و اخلاق در معماری ندرن از جمله همین آشکار گزاشتن عوامل ساختمانی و تاکید بر آن هابود.
از دیگر ویژگی های معماری مدرن این بو که توانست از امکانات مهندسی بهره گیرد و با بکارگیری اسکلتی مرکب از تیرها و ستونها که بار ساختمانی بنا را فقط در نقاطی معین متمرکز و تحمل می کند دیوار به پرده ای صرفا برای محصور و متمایز کردن فضا تبدیل کند.
معماری مدرن نمای یکسره و یکنواخت رنسانس و باروک را می شکند ، در معماری رنسانس به ویژه در قصرهای باروک تمام ساختمان نمایی یکسره و یکنواخت داشت اگر در پشت نما آشپزخانه یا پله یا اتاق بود در نما یکسان ظاهر می شد. اما در معماری مدرن به مددتکنولوژی میسر شد که شخصیت هر بخش بنا را مشخص و معلوم در پیکر آن نشان داد. از این رو معماری مدرن اصیل آن معماری است که هر قسمت نمودار شخصیت و هویت خویش باشد.
محتملا می توان قصر بلورین را که به سال ۱۸۵۱ برای نمایشگاه لندن ساخته شد نقطه آغازی برای معماری مدرن دانست این نکته اگر هم از لحاظ تاریخی قیق نباشد و.اجد اهمیت است. زیرا در اینجا بود که مظاهر بارز یکی از عواملی که باعث پیدایش معمار مدرن شد و در گسترش و تحولات آن نیز نقش اساسی بازی کرد به گونه ای بی سابقه تجلی یافت . ساختمان بزرگ بلورین توسط جوزف پاکستن برای نمایشگاه مدرن یعنی آهن و شیشه بود که اجزا به صورت پیش ساخته در ارخانه تولید و در محل نب شدند.
چارلز چنکر تاریخ نگار و منتقد معماری، تاریخ دقیق مرگ معمعاری مدرن را ۱۵ ژانویه ۱۹۷۲ ساعت ۲۳ : ۳ بعد از ظهر بیان کرد ، زمانیکه مجموعه آپارتمانهای مسکونی پروت ایگو در شهر سن لوییس آمریکا توسط دینامیت منهدم شد.
جنکز بیان می کند که این مجموعه آپارتمانها نماد معماری مکعب شکل و بدون تزئینات مدرن بود.



ROM-Groundshot.jpg

dynamic-architecture-design.jpg



 
آخرین ویرایش:

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام

معماری فولدینگ


فولدینگ ، عمودگرایی ، طبقه بندی و سلسله مراتب را مردود می داند و به جای آن افقی گرایی را مطرح می کند . از نظر فولدینگ همه چیز همسطح یکدیگر است . دلوز در کتاب خود به نام ، فولد ، لایبنیتز و باروک ( ۱۹۸۲ ) جهان را چنین تبیین می کند : ” جهان به عنوان کالبدی از فولدها و سطوح بی نهایت که از طریق فضا ، زمان فشرده شده ، در هم پیچ و تاب خورده و پیچیده شده است . ” دلوز هستی و اجزاء آن را همواره در حال شدن می بیند .یکی از موارد کلیدی در مباحث مطرح شده توسط دلوز ، افقی گرایی است . دلوز به همراه یار همفکر خود ، فیلیکس گاتاری ، مقاله ای به نام ” ریزوم ” در سال ۱۹۷۶ در پاریس منتشر کرد . این موضوع در کتاب هزار سطح صاف ( ۱۹۸۰) به صورت کامل تر توسط این دو مطرح گردید . رزیوم گیاهی است بر خلاف سایر گیاهان ، ساقه آن به صورت افقی و در زیر خاک رشد می کند . برگ های آن خارج از خاک است . با قطع بخشی از ساقه آن ، این گیاه از بین نمی رود ، بلکه از همانجا در زیر خاک گسترش می یابد و جوانه های تازه ایجاد می کند .این دو متفکر با مطرح نمودن بحث ریزوم ، سعی در بنیان فکنی اندیشه غرب کردند و اصول اولیه آن را زیر سوال بردند . از نظر آنها ، عقلانیت غرب به صورت سلسله مراتب عمودوار ، درخت گونه و مرکز مدار است .بحث فولدینگ در معماری از اوایل دهه ۱۹۹۰ مطرح شد و به تدریج اکثر معماران نامدار سبک دیکانستراکشن مانند پیتر آیزنمن ، فرانک گهری ، زاها حدید و حتی معماران مدرنیست فیلیپ جانسون به این سمت گرایش پیدا کردند . از دیگر معماران و نظریه پردازان سبک فولدینگ می توان از بهرام شیردل ، جفری کیپینز ، گرگ لین و چارلز جنکز نام برد . همانند دیکانستراکشن ، خواستگاه فلسفه فولدینگ در فرانسه و معماری فولدینگ در آمریکا بوده است.این معماران در کارهای جدید خود پیچیدگی را با وحدت یا تقابل نشان نمی دهند بلکه به صورت نرم و انعطاف پذیر ، پیچیدگی ها و گوناگونی های مختلف را در هم می آمیزند . این کار باعث از بین بردن تفاوت ها نمی شود . باعث ایجاد یک پدیده همگون یکپارچه نیز نمی گردد ، بلکه این عوامل و نیروها به صورت نرم و انعطاف پذیر در هم می آمیزد . هویت و خصوصیت هر یک از این عوامل در نهایت حفظ می شود مانند لایه های درونی زمین که تحت فشارهای خارجی تغییر شکل می دهند ، در عین این که خصوصیات خود را حفظ می کنند .
نظریه دیکانستراکشن جهان را به عنوان زمینه هایی از تفاوت ها می دید و این تضاد ها را در معماری شکل می داد . این منطق تضاد گونه در حال نرم شدن است تا خصوصیات بافت شهری و فرهنگی را به گونه ای بهتر مورد استفاده قرار دهد .
دیکانستراکشنیست ها عدم هماهنگی های درون پروژه را در ساختمان و سایت نمایش می دادند و این نقطه آغاز پروژه آنها بود . ولی آنها هم اکنون این تفاوت ها را در تقابل نشان نمی دهند ، بلکه آنها را به صورت انعطاف پذیری در هم می آمیزند و یک منطق سیال و مرتبط را دنبال می کنند . اگر در گذشته پیچیدگی ها و تضاد از دل تقابل های درونی پروژه بیرون می آمد ، در حال حاضر خصوصیات مکانی ، مصالح و برنامه به صورت انعطاف پذیری روی همدیگر تا می شوند ، در حالی که هویت هر یک حفظ می شوند . معماری فولدینگ در مقیاس شهری در جایی بین زمینه گرایی و بیان گرایی قرار دارد . فرم های انعطاف پذیر نه به صورت کامل هندسی هستند و نه به شکل دلبخواهی . در مقیاس شهر ، این لایه های تا شده و انعطاف پذیر نه نسبت به بافت مجاور خود بی تفاوت اند و نه مطابق با آنند ، بلکه از شرایط محیطی بهره می جویند و آنها را در منطق پیچ خورده و منحنی خود جای می دهند .
گرگ لین در تعریف معماری فولدینگ می گوید : ” فولدینگ یعنی تلفیق نمودن عوامل نامربوط در یک مخلوط به هم پیوسته . ” در این رابطه می توان لایه های رسوبی در کوه ها را مثال زد که در اثر فشارهای درونی زمین روی یکدیگر خم شده و پیچ و تاب خورده اند . در عین این که هر لایه خصوصیات درونی خود را حفظ کرده است ، ولی با لایه مجاور خود درگیر شده و لایه ها به صورت انعطاف پذیری در کنار یکدیگر انحناء پیدا کرده اند .
معماری فولدینگ معماری نئو باروک نیز نامیده می شود . در معماری باروک ، سبک های یونانی ، رومی ، شرقی ، رومانسک ، گوتیک و کلاسیک روی یکدیگر تا می شوند و کالبد بنا و سطوح مواج دیوارها نسبت به شرایط انعطاف پذیرند . همانگونه که در معماری فولدینگ انعطاف پذیری احجام و سطوح مختلف توسط تکنولوژی جدید ، که همان رایانه است ، انجام می شود . تکنولوژی رایانه قادر است بین دو شکل ، شکل های میانی را برای انتقال نرم یکی به دیگری انجام دهد . این انتقال نرم مدت ها است که در فیلم های تبلیغاتی ، فیلم های ویدیویی و فیلم های سینمایی انجام می شود . در فیلم ویدیویی مایکل جکسون به نام سیاه و سفید ، تصویر صورت چند فرد مختلف که از نژادها ، رنگ ها ، جنسیت و سنین مختلف بودند گرفته شده بود و در مقابل چشمان حیرت زده تماشاگران تلویزیون ، تصویر یکی به دیگری تبدیل می شد ، بدون اینکه بیننده احساس کند که این لایه های بین دو صورت کاملا متفاوت به صورت تصنعی و یا ناهمگون به یکدیگر تبدیل می شوند .
در فیلم پایان گر ۲ ( Terminator 2 ) نیز هنر پیشه ای که نقش منفی داشت می توانست کالبد خود را به صورت جیوه در بیاورد و همانند جیوه در هر شرایطی تغییر حالت دهد . در روی کف زمین به صورت یک کف پوش پهن شود و سپس از روی کف بلند شده و به صورت انسان و یا حالت های دیگر در آید . امروزه با استفاده از رایانه ، این انتقال و تغییر شکل به راحتی قابل اجرا است و معماران فولدینگ سعی می کنند که معماری را با علم روز همگون و همسو سازند .در این رابطه بهرام شیردل در مصاحبه خود در مجله آبادی می گوید : ” فکر من و همکارانم در معماری و شهر سازی ، قابل انعطاف کردن فضاها است به گونه ای که جوابگوی تفاوت های بی شماری باشد ،… همیشه معتقد بوده ام باید معماری جدیدی به وجود آید که با افکار و زندگی زمان خود انطباق داشته باشد و فرهنگ و تمدن موجود را غنی تر کند … انسان با گذشت زمان افکار و خصوصیاتش تغییر می کند - بر عکس سایر جانداران - معماری هم باید تبع آن تغییر کند . ”
پیتر آیزنمن به عنوان بانی طرح فلسفه فولدینگ در حوزه معماری واژه ” Weak Form ” یا ” فرم ضعیف ” را مطرح کرده است . فرمی که قابل انعطاف است و خود را با شرایط محیطی وفق دهد .همانطور که ژله با شکل ظرف خود تطبیق می یابد . لذا فرم ها یا لایه های معماری فولدینگ ، در مجاور و همتراز یکدیگر به صورت انعطاف پذیر و در انطباق با شرایط کالبدی ، اجتماعی و تاریخی محیط در سایت قرار می گیرند .
فولدینگ ، عمودگرایی ، طبقه بندی و سلسله مراتب مردود می داند و به جای آن افقی گرایی را مطرح می کند . از نظر فولدینگ همه چیز همسطح یکدیگر است .
دلوز در کتاب خود به نام ، فولد ، لایبنیتز و باروک( ۱۹۸۲ ) جهان را چنین تبیین می کند : ” جهان به عنوان کالبدی از فولدها و سطوح بی نهایت که از طریق فضا ، زمان فشرده شده ، در هم پیچ و تاب خورده و پیچیده شده است . ” دلوز هستی و اجزاء آن را هموارهدر حال شدن می بیند
یکی از موارد کلیدی در مباحث مطرح شده توسط دلوز ، افقی گرایی است . دلوز به همراه یار همفکر خود ، فیلیکس گاتاری ، مقاله ای به نام ” ریزوم ” در سال ۱۹۷۶ در پاریس منتشر کرد . این موضوع در کتاب هزار سطح صاف ( ۱۹۸۰) به صورت کامل تر توسط این دو مطرح گردید . رزیوم گیاهی است بر خلاف سایر گیاهان ، ساقه آن به صورت افقی و در زیر خاک رشد می کند . برگ های آن خارج از خاک است . با قطع بخشی از ساقه آن ، این گیاه از بین نمی رود ، بلکه از همانجا در زیر خاک گسترش می یابد و جوانه های تازه ایجاد می کند .
این دو متفکر با مطرح نمودن بحث ریزوم ، سعی در بنیان فکنی اندیشه غرب کردند و اصول اولیه آن را زیر سوال بردند . از نظر آنها ، عقلانیت غرب به صورت سلسله مراتب عمودوار ، درخت گونه و مرکز مدار است .
بحث فولدینگ در معماری از اوایل دهه ۱۹۹۰ مطرح شد و به تدریج اکثر معماران نامدار سبک دیکانستراکشن مانند پیتر آیزنمن ، فرانک گهری ، زاها حدید و حتی معماران مدرنیست فیلیپ جانسون به این سمت گرایش پیدا کردند . از دیگر معماران و نظریه پردازان سبک فولدینگ می توان از بهرام شیردل ، جفری کیپینز ، گرگ لین و چارلز جنکز نام برد . همانند دیکانستراکشن ، خواستگاه فلسفه فولدینگ در فرانسه و معماری فولدینگ در آمریکا بوده است.
این معماران در کارهای جدید خود پیچیدگی را با وحدت یا تقابل نشان نمی دهند بلکه به صورت نرم و انعطاف پذیر ، پیچیدگی ها و گوناگونی های مختلف را در هم می آمیزند . این کار باعث از بین بردن تفاوت ها نمی شود . باعث ایجاد یک پدیده همگون یکپارچه نیز نمی گردد ، بلکه این عوامل و نیروها به صورت نرم و انعطاف پذیر در هم می آمیزد . هویت و خصوصیت هر یک از این عوامل در نهایت حفظ می شود مانند لایه های درونی زمین که تحت فشارهای خارجی تغییر شکل می دهند ، در عین این که خصوصیات خود را حفظ می کنند .
نظریه دیکانستراکشن جهان را به عنوان زمینه هایی از تفاوت ها می دید و این تضاد ها را در معماری شکل می داد . این منطق تضاد گونه در حال نرم شدن است تا خصوصیات بافت شهری و فرهنگی را به گونه ای بهتر مورد استفاده قرار دهد .
دیکانستراکشنیست ها عدم هماهنگی های درون پروژه را در ساختمان و سایت نمایش می دادند و این نقطه آغاز پروژه آنها بود . ولی آنها هم اکنون این تفاوت ها را در تقابل نشان نمی دهند ، بلکه آنها را به صورت انعطاف پذیری در هم می آمیزند و یک منطق سیال و مرتبط را دنبال می کنند . اگر در گذشته پیچیدگی ها و تضاد از دل تقابل های درونی پروژه بیرون می آمد ، در حال حاضر خصوصیات مکانی ، مصالح و برنامه به صورت انعطاف پذیری روی همدیگر تا می شوند ، در حالی که هویت هر یک حفظ می شوند . معماری فولدینگ در مقیاس شهری در جایی بین زمینه گرایی و بیان گرایی قرار دارد . فرم های انعطاف پذیر نه به صورت کامل هندسی هستند و نه به شکل دلبخواهی . در مقیاس شهر ، این لایه های تا شده و انعطاف پذیر نه نسبت به بافت مجاور خود بی تفاوت اند و نه مطابق با آنند ، بلکه از شرایط محیطی بهره می جویند و آنها را در منطق پیچ خورده و منحنی خود جای می دهند .
گرگ لین در تعریف معماری فولدینگ می گوید : ” فولدینگ یعنی تلفیق نمودن عوامل نامربوط در یک مخلوط به هم پیوسته . ” در این رابطه می توان لایه های رسوبی در کوه ها را مثال زد که در اثر فشارهای درونی زمین روی یکدیگر خم شده و پیچ و تاب خورده اند . در عین این که هر لایه خصوصیات درونی خود را حفظ کرده است ، ولی با لایه مجاور خود درگیر شده و لایه ها به صورت انعطاف پذیری در کنار یکدیگر انحناء پیدا کرده اند .
معماری فولدینگ معماری نئو باروک نیز نامیده می شود . در معماری باروک ، سبک های یونانی ، رومی ، شرقی ، رومانسک ، گوتیک و کلاسیک روی یکدیگر تا می شوند و کالبد بنا و سطوح مواج دیوارها نسبت به شرایط انعطاف پذیرند . همانگونه که در معماری فولدینگ انعطاف پذیری احجام و سطوح مختلف توسط تکنولوژی جدید ، که همان رایانه است ، انجام می شود . تکنولوژی رایانه قادر است بین دو شکل ، شکل های میانی را برای انتقال نرم یکی به دیگری انجام دهد . این انتقال نرم مدت ها است که در فیلم های تبلیغاتی ، فیلم های ویدیویی و فیلم های سینمایی انجام می شود . در فیلم ویدیویی مایکل جکسون به نام سیاه و سفید ، تصویر صورت چند فرد مختلف که از نژادها ، رنگ ها ، جنسیت و سنین مختلف بودند گرفته شده بود و در مقابل چشمان حیرت زده تماشاگران تلویزیون ، تصویر یکی به دیگری تبدیل می شد ، بدون اینکه بیننده احساس کند که این لایه های بین دو صورت کاملا متفاوت به صورت تصنعی و یا ناهمگون به یکدیگر تبدیل می شوند .
در فیلم پایان گر ۲ ( Terminator 2 ) نیز هنر پیشه ای که نقش منفی داشت می توانست کالبد خود را به صورت جیوه در بیاورد و همانند جیوه در هر شرایطی تغییر حالت دهد . در روی کف زمین به صورت یک کف پوش پهن شود و سپس از روی کف بلند شده و به صورت انسان و یا حالت های دیگر در آید . امروزه با استفاده از رایانه ، این انتقال و تغییر شکل به راحتی قابل اجرا است و معماران فولدینگ سعی می کنند که معماری را با علم روز همگون و همسو سازند .
در این رابطه بهرام شیردل در مصاحبه خود در مجله آبادی می گوید : ” فکر من و همکارانم در معماری و شهر سازی ، قابل انعطاف کردن فضاها است به گونه ای که جوابگوی تفاوت های بی شماری باشد ،… همیشه معتقد بوده ام باید معماری جدیدی به وجود آید که با افکار و زندگی زمان خود انطباق داشته باشد و فرهنگ و تمدن موجود را غنی تر کند … انسان با گذشت زمان افکار و خصوصیاتش تغییر می کند - بر عکس سایر جانداران - معماری هم باید تبع آن تغییر کند . ”
پیتر آیزنمن به عنوان بانی طرح فلسفه فولدینگ در حوزه معماری واژه ” Weak Form ” یا ” فرم ضعیف ” را مطرح کرده است . فرمی که قابل انعطاف است و خود را با شرایط محیطی وفق دهد .همانطور که ژله با شکل ظرف خود تطبیق می یابد . لذا فرم ها یا لایه های معماری فولدینگ ، در مجاور و همتراز یکدیگر به صورت انعطاف پذیر و در انطباق با شرایط کالبدی ، اجتماعی و تاریخی محیط در سایت قرار می گیرند .
 

Farrokh

Active Member
سلام دیدم زشته که من شیرازی هیج معماری یی از شیراز رو معرفی نکنم

پس:
این شما و این بازار وکیل و سرای مشیر
 

Farrokh

Active Member
[FONT=arial, helvetica, sans-serif]بازار وکیل و سرای مشیر شیراز[/FONT]
[FONT=arial, helvetica, sans-serif]بازار وکیل:[/FONT]
بازار وکیل از بازارهاي شهر شيراز است كه در مرکز این شهر ودر شرق میدان شهدای کنونی در مجاورت مسجد وكيل و حمام وکیل در زمان كريم خان زند (1172 - 1193 ه.ق)احداث شده است.
معماري اين بنا بر گرفته از بازار قيصريه لار و همچون بازارچه بلند اصفهان ساخته شاه عباس كبير است اما عرض بازار وكيل بيش از ساير بازارهاست. همچنين 74 دهانه طاق ضربي بازار با ارتفاع بيش از 11 متر مرتفع تر از طاق ساير بازارهاست كه البته هم اينك به علت خاكريزي كف بازار، ارتفاع طاق ها به ده متر تقليل يافته است.
اين بازار كه از نظرمعماري داراي سه فضاي عبور و مرور (فضايي براي گذر مشتريان)، حريم مغازه (به ارتفاع تقريبي 2 پله بالاتر از سطح زمين)، فضاي مغازه (محل فروش) است. داراي پنج در بزرگ است كه در چهار سوي آن قرار گرفته است. هم چنين شامل دو رشته شمالي - جنوبي و شرقي - غربي است كه چون صليبي يكديگر را قطع كرده اند. در تقاطع اين دو رشته چهار سوق قرار گرفته است كه بر روي يك هشتي قرار دارد. اين چهار سوق داراي طاق بزرگ ضربي محكمي است و در پاي طاق نيز چند ترنج آجركاري شده است.
در هشتي نيز مغازه هايي چهارگوش در دو طبقه وجود دارد.
[FONT=arial, helvetica, sans-serif]سرای مشیر :[/FONT]​
سرای مشیر یا سرای گلشن از آثار دوره قاجاریه در شیراز است که در انتهای جنوبی بازار وکیل در گوشه شرقی آن قرار گرفته است.این سرا که دارای طرح و نقشه ای دایره ای (هشت گوش) است، توسط میرزا ابوالحسن خان مشیرالملک احداث شده است.​
سر در ورودی سرای مشیر، دارای دو طبقه کاشی کاری شده است ودر زیر آن کتیبه ای کاشی کاری شده با زمینه لاجوردی و خط نستعلیق عبارت سرای گلشن بنای مرحمت پناه حاجی میرزا ابوالحسن خان مشیرالملک شیرازی را نشان می دهد. حجره های طبقه یا اشکوب اول، تودرتو می باشد و به وسیله راهرویی به حیاط متصل می شوند. این حجره ها دارای درهای چوبی منبت و مشبکی هستند که از چوب ساج ساخته شده اند. در وسط حیاط حوض بزرگ هشت ضلعی ای قرار دارد که لبه و پاشویه آن از سنگ های مختلف یکپارچه ساخته شده است و در آن سه فواره وجود دارد. در چهار طرف این حوض، باغچه هایی وجود دارد . کف پوش سرای مشیر، قطعات کوچک سنگ است. در ضلع شرقی و غربی حیاط، مغازه ها و راهروهایی وجود دارد که در مغازه ها همگی ارسی های چوبی است که با شیشه های رنگی تزیین شده است.معماری این بنا، برگرفته از معماری کاروانسراهای صفوی است.​
در زمان پهلوی به دستور فرح دیبا، کاشی های ریخته و درک های فرسوده و شکسته این بنا مرمت شد. این بنا با رنگ زرد و طرح های گلدانی معرف سبک اختلاط است که در زمان قاجاریه رایج شده بود. سازمان میراث فرهنگی، این بنا را در سال 1347 ه.ش . با شماره 424 به ثبت تاریخی رسانید.


منبع
 

کدخدا

Member
Lace Apartments by Ofis Arhitekti

September 23rd, 2008
lace-apartments-09.jpg


Slovenian architects Ofis have completed an apartment block in the centre of Nova Gorica, Slovenia.
lace-apartments-03.jpg


The facade is composed of a 3D “lace” pattern that generates elements such as balconies, terraces and pergolas.
lace-apartments-12.jpg

Photographs are by Tomaz Gregoric.
lace-apartments-17.jpg

The following information is from Ofis Arhitekti:

Lace apartments
The location of the apartment block is in the centre of Nova Gorica (population 32.000) – Nova Gorica is situated in the west of Slovenia, adjacent the Slovene – Italian border. It lies 92 meters above sea level.
lace-apartments-8.jpg

The town has also very specific climate conditions – it is renowned is the hottest town in Slovenia in summer and very strong winds in winter.
lace-apartments-1.jpg

The object is positioned on the fixed urban plot 48 x 16m x 5 floors. The formal concept reinstates three-dimensional lace which embraces the volume of the building.
lace-apartments-06.jpg

Furthermore, the lace is transformed into functional elements – projecting roofs, pergolas, apartment dividing walls, terraces and balconies with loggias.
lace-apartments-18.jpg

These elements are protecting external spaces and interior of apartments and provide additional privacy to inhabitants.
 

کدخدا

Member
NLA Skywalk by Carmody Groarke


June 26th, 2008
nlaskywalk1_view_roofsq.jpg

Architects Carmody Groarke will build a 160m raised walkway in Montague Place in London this weekend as part of the London Festival of Architecture.
nlaskywalk2.jpg

Called the NLA Sky Walk, the structure will host exhibitions, music and performances from 4-6 July.
nlaskywalk3_bmview.jpg

More info follows:

NLA Sky Walk - Montague Place, WC1, 4-6 July 2008
nlaskywalk1_view_roof.jpg

A 160m long architectural installation will transform a little-known street behind the British Museum for one weekend in July, hosting exhibitions, talks, walks, open-air theatre, world music, games food and dancing as part of the London Festival of Architecture.
The two day, free street party will be the central feature of the King’s Cross, Bloomsbury, Fitzrovia and Covent Garden Hub, curated by New London Architecture to provide visitors with an insight into the development and possibilities of this special area of central London.
The NLA Sky Walk, designed by Young Architect of the Year Carmody Groarke, will transform Montague Place, WC1 into an exciting cultural space and public part of the city. The installation, rising up to five-metres high, will zigzag across the street providing a new perspective on the Museum and its surroundings, creating a series of public spaces, a dramatic viewing gallery, outdoor exhibition galleries, lawned seating areas and stage designed around an existing London Plane tree.
The installation will play host to architectural exhibitions, open-air theatre performances from RADA, world music from SOAS, family workshops from the team at the British Museum and Mobile Studio and a large scale public picnic celebrating local fresh food and open space from Bohn and Viljoen Architects. It will be a place to eat, relax and enjoy the spectacle of architecture current, planned and temporary.
 

کدخدا

Member
autodesk impression r2

خب دوستان این یه نرم افزار برای کارای راندوی معماریه نمی دونم اسمشو شنیدین یا نه
http://rapidshare.com/files/122644536/impresion2.part1.rar
http://rapidshare.com/files/122649446/impresion2.part2.rar
http://rapidshare.com/files/122654467/impresion2.part3.rar
http://rapidshare.com/files/122659661/impresion2.part4.rar
http://rapidshare.com/files/122664846/impresion2.part5.rar
http://rapidshare.com/files/122669998/impresion2.part6.rar
http://rapidshare.com/files/122671746/impresion2.part7.rar

البته این نسخه کرکشو ندارم اگه کسی پیدا کرد ممنونش می شم.:sad:
 
آخرین ویرایش:

Farrokh

Active Member
اینم توضیحات :












Autodesk Impression 2 for Download by Autodesk Subscription Customers






Turn your DWG and DWF files into an impressive hand stylized rendering without having to break out those smelly ink markers, pencils, or talent. Unlike other methods you can update your rendered image when your DWG file changes instead of having to start all over again in the process. Images stylized in Impression provide another way to see the project instead of a exact 3D crisp rendering which communicates to some as a completed design, the 2D or 3D DWG files in Impression can give an impression of in process, quality style, and still pre-construction thinking and convey a different impression and much faster. Give it a try as you will see how fun and easy it is to impress others and sometimes it is hard to tell which was a watercolored, pencil sketched or inked marker rendering from what you output with Autodesk Impression.
The products that get this Autodesk Impression download benefit are:
AutoCAD, AutoCAD Architecture, AutoCAD Civil 3D, AutoCAD Map 3D, AutoCAD MEP, AutoCAD Revit Architecture Suite,AutoCAD Revit MEP Suite, AutoCAD Revit Structure Suite, Revit Architecture Revit MEP, and Revit Structure.
Impression 2 will initially be available in English only.
New in Autodesk Impression 2

Users of the first release of Autodesk Impression, as well as the Technology Preview, will notice several new features and overall improvements. Enhancements include

  • New options in the Import Wizards, including Layer Packing for improved drawing performance
  • Enhancements to the Area Fill tool, which now offers five different methods for applying styles
  • Expanded content libraries, including watercolor trees and pencil strokes in traditional lineweights: H, HB, 2B, and so on
New features include

  • The Match Properties tool, used for applying the style, layer, or text properties from one object to another
  • A new Power Fill tool fills multiple areas based on shared criteria such as shape, layer, CAD color, and lineweight
  • The Drawing Performance Tuner, designed to improve application performance by packing objects on layers and modifying how styles are displayed
  • The new Block Editor, which offers a seamless environment in which to create and edit vector-based blocks
  • The Global Stroke button, which adjusts the stroke type and lineweight of geometry and inserted blocks
More About Autodesk Impression: http://www.autodesk.com/impression
Become a Member of the Autodesk Impression Community (FREE)

Become a member of the Autodesk Impression Community to stay current with all the latest developments and resources available for this product. Learn how Impression is evolving, find new content to use in your images, and share your experiences with other users. Benefits of membership include access to

  • Content Sharing
  • Member Discussions
  • Blogs, Local Events, and Webcasts
  • User-submitted Tips and Tricks
Membership provides you with up-to-date information on the latest developments with Autodesk Impression, and with tools to help you get started.
Go to http://impression.autodesk.com/community.
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
معماري نئو كلاسيك Neoclassical architecture

معماری نئوکلاسیک Neoclassical architecture:paint:
فلسفه و تمدن کلاسیک یونان و روم باستان شالوده فکری و اجتماعی تمدن مغرب زمین را تشکیل می دهد و طی دوهزار سال گذشته همواره فلسفه کلاسیک در بینش ذهنی وکالبد فیزیکی تمدن غرب مشهود بوده است . معماری غرب نیز از این امر مستثنا نبوده ومعماری کلاسیک پیوسته در کلیه تاریخ مغرب زمین مطرح بوده است .
کلاسیک که در پی بیش از نیم قرن تفوق معماری مدرن از اوایل اخیر مورد بی توجهی نسبی قرار گرفته بود ، به تدریج بعد از انتقاداتی که به سبک مدرن شد ، خصوصا بعد از نمایشگاهی در لندن به نام نابودی خانه های حومه شهر در سال 1975 ، مجددا به صورت یک سبک مهم که می تواند پاسخگوی نیازهای جامعه امروزی باشد مطرح شد .

معماران نئو کلاسیک همچون معماران پست مدرن توجه به گذشته دارند ولی یک اختلاف عمده بین این دو دیدگاه نسبت به تاریخ وجود دارد . معماری پست مدرن در پی هویت انسان است و تاریخ هر قوم و ملتی از نظرآنها عنوان بخشی از هویت آن ملت تلقی می شود . لذا آنها تاریخ فرهنگی و کالبدی وهمچنین دستور زبان معماری هر قومی را در معماری خود در هر منطقه نمایش می دهند .منتها این نمایش به صورت تقلید از موارد فوق نیست ، بلکه آنچه که به هویت یک ملت مربوط است در ساختمان های آنها به روز در می آید و بر اساس شرایط زمانی و مکانی به صورت جدید و امروزی شده ظاهر می شود . لذا معماران پست مدرن در تغییر دادن تناسبات ، رنگ ها و عملکردهای نمادهای تاریخی به خود تردید راه نمی دهند .
Neoclassical-Monticello.jpg
Thomas Jefferson's Monticello is a perfect example of stately Neoclassical style.


ولی معماران نئوکلاسیک همچون کوینلن تری انگلیسی ( یکی از مهمترین نظریه پردازان سبک نئوکلاسیک) معتقدند که " نظم های کلاسیک الهاماتی آسمانی و مقدس هستند " پس تغییر دادن آنهاصحیح نیست و هر تغییری در آنها باعث تبدیل شدن کمال به نقصان می شود . آنها دلیل جاودانگی معماری کلاسیک را همین می دانند . از نظر معماران نئوکلاسیک ، سبک پست مدرن یک مد است زیرا در این سبک اصول جاودانه معماری کلاسیک با طبع ، نظر و منطق زمینی تغییر داده شده است .
معماران نئوکلاسیک ، سبک مدرن را نیز سبکی قابل قبول نمی دانند ، چنانچه کوینلن تری گفته : "مدرنیسم پرهیز از هر روشی است که کارکرد داشته است ." لذا معماران نئوکلاسیک ، گذشته و خصوصا معماری کلاسیک را منبع الهام خود می دانند و معماری کلاسیک و یا سنتی را به همان گونه که از نظر کالبدی بوده ،برای احتیاجات امروزه طراحی می کنند . منتها باید توجه داشت که در داخل این فرم های تاریخی ، کلیه وسایل رفاهی امروزی تدارک دیده شده است .




اگر خواسته باشیم در یک جمله این سبک را تعریف کنیم ، می توان گفت : ساختمان نئوکلاسیک ، پوسته ای کلاسیک بر روی امکانات مدرن است . کوینلن تری سوال می کند که : "چرا مصالح قدیمی صدها سال عمر می کنند ولی مصالح جدید چنین نیست و یا چرا ساختمان های قدیمی دلپذیر هستند ولیساختمانهای جدید این طور نمی باشند ... ما در جامعه مصرفی زندگی می کنیم ، از منابع زمین استفاده می کنیم و ضایعات را بر جای می گذاریم ... شیوه های ساختمان های سنتی نه تنها از نظر زیست اقلیمی صحیح تر می باشند ، برای این که مصالح طبیعی به جای مصالح مصنوعی استفاده می کنند ، بلکه همچنین این مصالح با روح و روان انسان نیز سازگار تر است."
لئون کریر ، معمار اهل لوکزامبورگ ، از دیگر معماران مهم این سبک است . به گفته وی "نئوکلاسیک گزینه ای در مقابل مدرنیسم نیست ، بلکه در تضاد با مدرنیسم و درمقابل جامعه مصرف گرایی است که آن را حمایت می کند." او روش ها و مصالحی که نماد مدرنیسم است مانند استاندارد کردن ، پیش ساختگی ، فولاد ، بتن و شیشه را به عنوان نشانه های تصنعی از یک حکم جزمی فراگیر می داند که هنوز سعی می کنند انحصاری باشد و هر آنچه که مطابق آن نیست حذف کنند .
راب کریر ، برادر لئون ، که او نیز ازمعماران سبک نئوکلاسیک محسوب می شود بر این نظر است که شهر های انسان مدار سنتی دراروپا در اثر دو واقعه در قرن بیستم ، یعنی جنگ و مدرنیسم ، از بین رفتند و جایآنها را شهرهای امروزین گرفتند که سنخیتی با انسان و خصوصیات روحی و فیزیکی اوندارند .
معماران این سبک ، معماری کلاسیک را یک معماری لایزال . بی زمان می دانند . اصولا این معماری همانند نظم ، تناسبات ، تقارن ، هماهنگی و کمال که در زمان یونان باستان برای خانه خدایان طراحی شده بود اصولی جاودانه است . خدایان یونان باستان ، خدایانی بودند انسان گون در حد نهایت زیبایی ، کمال و جاودانگی . لذا خانه آنها نیز می بایست دارای همین خصوصیات می بود . بدین لحاظ معماری کلاسیک نیز می بایست یک معماری بدون نقص و ایراد باشد . معبد پارتنان ( 447- 438 ق . م ) در آتن که می توان آن رانماد شاخص معماری کلاسیک تلقی کرد ، معبدی است که تماما بر اساس اصول ریاضی وتناسبات هندسی طراحی و اجرا شده است . حجم ساده و جزئیات این بنا زیبا گونه ای طراحی و اجرا شده که حتی خطای چشم انسان نیز در آن اصلاح شده است . معبد پارتنون ساختمانی به نظر می آید که تمام خطوط افقی ان کاملا موازی و کلیه ستونها کاملاعمودی ، فاصله بین آنها دقیقا به یک میزان ، قطر آنها به یک اندازه و عمق شیارهای روی ستونهای دور یک بنا از پایین تا بالا یکسان است . باید توجه داشت که در معبد پارتنان یک خط مستقیم وجود ندارد و تمامی نکاتی که ذکر شد و رسیدن به این حد از کمال ، تنها با تنظیم و تصحیح دقیق هندسی ممکن بوده است .



ه لحاظ موارد اشاره شده در فوق ، شاهد بوده ایم که در غرب همواره مکتب ها و سبک های مختلف فکری و هنری ظهور کرده و پس از چندی مطرود و به حاشیه رانده شده ، ولی معماری کلاسیک حضوری شاخص و پیوسته در کلیه دوران ها داشته است .خانه خدایان و یا به عبارتی ، معابد یونانیان باستان منبع الهام بسیاری از ساختمانهای مهم در طی دوهزار و پانصد سال گذشته در غرب بوده است . معابد ، کاخ ها و بناهای حکومتی روم باستان ، کلیساهای عظیم قرون وسطا در عصر اقتدار مسیحیت ، کاخها ، ساختمانهای مدنی و کلیساها در زمان رجعت به کلاسیسیسم در دره رنسانس ، کاخ ها و کلیساها در عهد اشرافیت باروک ، کاخ ها ، پارلمان ها و کلیساها در عصر روشنگری و بعد از آن ، آسمانخراش های سر به فلک کشیده اوائل قرن بیستم و ساختمانهای حکومتی در عصر فاشیسم ، نازیسم و استالینیسم در بین دو جنگ جهانی ، همواره از معماری کلاسیک الهام گرفته اند .

بدون شک این معماری به صورت الگویی بدون نقص در تمامی اعصار برای بینش ها وتفکرات کاملا متفاوت ، از دموکراسی گرفته تا فاشیسم و سوسیالیسم ، مورد توجه بوده واز آن تقلید شده است .

ساختمانهای ساخته شده به این سبک نیز کاملا متنوع بوده است . از این معابد بت پرستان تا کلیسای عظیم ، قصرهای باشکوه ، پارلمان ها ونهادهای حکومتی ، بانک ها ، بیمارستانها ، پاساژها ، موزه ها ، ترمینال های مختلف به این سبک ساخته شده است .
یکی از پروژه های جالب توجه و موفق به سبک نئوکلاسیک ، مجموعه مسکونی رودخانه ریچموند در کنار رودخانه تایمز 87-1985 (Richmond Riverside Complex ) است . این مجتمع مسکونی در لندن توسط کوینلن تری طراحی شده و شامل ادارات ، مغازه ها و رستوران های متعدد است . این مجتمع نه تنها لوکس و زیبا است و مورد توجه بازدیدکنندگان واهالی لندن قرار گرفته ، بلکه در بازار رقابت معاملات املاک ، توجه خریداران زیادی را به خود جلب کرده و ساختمان ها به نظر می آید که متعلق به قرن 18 باشد ، ولی تمام امکانات و ضروریات مدرن در آن در نظر گرفته شده است .
از دیگر معماران صاحب نام این سبک می توان از دیمیتری پاپاداکیس ، آلن گرینبرگ ،رابرت آدام ، کلاف ویلیامزالیس و رابرت استرن نام برد .

در اینجا باید متذکر شد که گرایشی آشکار به سمت معماری نئو کلاسیک و سنت گرایی در بین معماران پست مدرن دیده می شود . معمارانی از گروه اخیر همچون رابرت استرن و دوبرادر ، رابرت ولئون کریر ،ساختمانهایی به سبک نئوکلاسیک طراحی کرده اند . همچنین کارهای معمارانی همچون آلدوراسی و حتی رابرت ونچوری هم اکنون در مجاور طرح های معماران نئو کلاسیک به نمایش گذاشته می شود . جالب توجه آن که فیلیپ جانسون - معمار مدرنیست و سپس پست مدرنیست معروف - نیز خانه تئاتر جدید ( 84- 1981 ) در شهر کیلولند در آمریکا را به سبک نئوکلاسیک طراحی کرده است . می توان گفت که در حال حاضر ، نظر معماران پست مدرن به اصول پایدارتر و جاودانه تر گذشته و تاریخ جلب شده است .
به نقل از : http://forum.p30world.com/showthread.php?t=107222
برگرفته از مجله همکلاسی
+ويرايش ادبی و تلخيص
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
15 تا از بهترين آسمون خراشهاي دنيا

سلام.با عرض شرمندگي مطالب انگليسي هستند.روم به نيفار(ديوار)!!!

1) Hong Kong, China
Hong Kong is number one on my list for many reasons: Hong Kong has a whopping 43 buildings over 200 metres tall, 30 of which were built in the year 2000 or later!!! It also boasts four of the 15 tallest buildings in the world… that's all in one city! Hong Kong’s skyline shows a large selection of distinct sky-reaching towers, with beautiful night lighting and reflection. This city exemplifies the post-modern skyscraper and skyline. Finally, the mountain backdrop makes this skyline the greatest on the planet!
Metro/Urban Population: 6.9 million
VVII
Height
Density
Style/
Organization
Feats/
Marvels
Uniqueness
Surroundings/
Topography
Total
20
10
10
7
9
9
10
75
2) Chicago, USA
Chicago is the birthplace of the modern skyscraper. When Chicago built its first steel high-rise in 1885, it was not the tallest structure in the world but the first example of a new form of engineering that would change nearly every city on earth. Chicago has 19 buildings over 200 metres tall (three of which are among the top 20 tallest buildings in the world, including the tallest in North America). Chicago has some of the finest mid-century architecture and examples of modern skyscrapers.
Metro/Urban Population: 8.7 million

[FONT=verdana, arial]
chicago-skyline.jpg
[/FONT]
VVII
Height
Density
Style/
Organization
Feats/
Marvels
Uniqueness
Surroundings/
Topography
Total
18
10
8
10
10
9
8
73
3) New York, USA
New York City has one of the densest and most diverse skylines, with a huge collection of buildings and building styles. Thanks to artist's and Hollywood’s obsession with the city, it is also the most easily recognizable skyline in the world. New York City has an amazing collection of 47 buildings that stand over 200 metres - the most in the world! The four tallest buildings in NYC were all built in the early 1930s! Home of the famous, now destroyed World Trade Center Towers, the Empire State building, the Statue of Liberty and the United Nations, New York City is the financial capital of the western world. New York's skyline is probably the most compact and overwhelming collection of architecture from almost any point in the city.
Metro/Urban Population: 21.0 million

nycskyline.jpg

VVII
Height
Density
Style/
Organization
Feats/
Marvels
Uniqueness
Surroundings/
Topography
Total
19
9
10
8
9
9
8
72
4) Shanghai, China
Not to be mistaken for a space station, Shanghai is a real city! China's biggest and most advanced city, Shanghai was said to be the most modern cities at the turn of the 20th century, but lost its glory. It is now quickly regaining its position as one of the biggest economic powerhouses in the world as well as a showcase of modern architecture and a sky reaching array of buildings, that deck the edges of the semi-circular shoreline. In Shanghai you’ll find 28 structures that are over 200 metres tall and two over 400 metres including one that is insanely tall (468m), the Oriental Pearl TV Tower.
Metro/Urban Population: 13.1 million

shanghaiskyline.jpg

VVII
Height
Density
Style/
Organization
Feats/
Marvels
Uniqueness
Surroundings/
Topography
Total
18
10
8
7
9
9
7
68
5) Singapore, Singapore
One of the best (urban) planned and cleanliest metropolitan cities in the world, Singapore looks like an architectural model city come to life. The buildings cannot be higher than 280 metres due to air traffic control restrictions, but that has added a tall (but not too tall) and consistent building height and space pattern that makes this skyline unique: Three buildings are exactly 280 metres tall and 5 others (8 total) stand at just over 200 metres. The buildings are mostly light-coloured and there is a large expanse of greenery dotted around the city core. This South-Eastern city is definitely in a league of its own.
Metro/Urban Population: 3.8 million

singaporeskyline2.jpg

VVII
Height
Density
Style/
Organization
Feats/
Marvels
Uniqueness
Surroundings/
Topography
Total
17
8
8
10
7
10
8
68
6) Tokyo, Japan
Tokyo is the world's most populated city. Its skyline has a number of unique characteristics that set it apart from other big city skylines, among them 15 structures at over 200 metres tall (including the Tokyo Tower which changes colors every night). But because of the density and vast size of the city, every corner appears to have its own skyline. With the height restrictions and the required red lights that flash atop all mid to tall-sized buildings make the city look spectacular at night. Tokyo is filled with neon lighting and unique, contemporary architecture, and like New York City is also often portrayed in movies for its aesthetic and eye-catching cityscapes. Interesting fact: Tokyo houses the world's largest fleet of helicopters to get around town if traffic gets too crazy.
Metro/Urban Population: 32.0 million

tokyoskyline2.jpg

VVII
Height
Density
Style/
Organization
Feats/
Marvels
Uniqueness
Surroundings/
Topography
Total
14
7
10
8
7
10
10
65
7) Toronto, Canada
Toronto is a meeting place, a crossroads of many cultures and ethnicities. Toronto is downtown Canada, the biggest city in the country with a skyline to match. Toronto has 7 structures in its skyline that stand at over 200 metres, including the astonishingly tall 553 metre, CN Tower, which is often referred to as the tallest free-standing structure in the world. The CN Tower possess the world's highest observation deck, making this city's skyline one of the most immediately identifiable.
Metro/Urban Population: 5.5 million

torontoskyline2.jpg

VVII
Height
Density
Style/
Organization
Feats/
Marvels
Uniqueness
Surroundings/
Topography
Total
16
9
7
7
8
8
7
62
8) Kuala Lumpur, Malaysia
This is probably the most impressive city worldwide that has less than 2 million residents. Marvelous modern buildings reach the sky here, and while the skyline is not too dense, it does allow buildings to soar and stand out. Kuala Lumpur has three of the 25 tallest buildings worldwide, including the tallest twin buildings, the Petronas Towers (which are considered by some to be the second and third tallest overall in the world), as well as the peaking, 420 metre Menara Kuala Lumpur Tower.
Metro/Urban Population: 1.6 million

[FONT=verdana, arial]
lumpurskyline.jpg

[/FONT]​
VVII
Height
Density
Style/
Organization
Feats/
Marvels
Uniqueness
Surroundings/
Topography
Total
15
8
6
8
8
9
7
61
9) Seattle, USA
Seattle is the commercial, cultural and advanced technology hub of the Northwest USA and a major port city for Pacific and European trade. Home 4 buildings over 200m and the famous 184m Space Needle observation tower, Seattle is surrounded by mountains and water and offers some picture-perfect views. Seattle is commonly referred to as the Emerald City and renowned as a great social and corporate city with great planning.
Metro/Urban Population: 3.7 million

seattleskyline2.jpg

VVII
Height
Density
Style/
Organization
Feats/
Marvels
Uniqueness
Surroundings/
Topography
Total
14
7
7
9
6
8
9
61
10) Shenzhen, China
What was a tiny fishing village on the border of Hong Kong in 1970 is now a buzzing metropolis of over six million people! Already containing 18 buildings at over 200 meters tall, including the Shun Hing Square (the 8th tallest building in the world), Shenzen is a spectacle of lights and neo signs after sunset, you can’t help but ask yourself... if you are in a video game or in a real city.
Metro/Urban Population: 7.2 million
shen.jpg

VVII
Height
Density
Style/
Organization
Feats/
Marvels
Uniqueness
Surroundings/
Topography
Total
17
8
8
6
7
8
6
60
11) Dubai, United Arab Emirates
Is this a mirage in the Middle East? Seemingly out of nowhere emerges a city in the middle of a desert. This is Dubai, a city that produces only the best modern architecture in the world. Already home of the world's tallest all-hotel building and the tallest all-residential building in the world, AND currently proposed to build the world's tallest building, this skyline might just leap to the number 1 spot in the near future. While the skyline is not so dense, each building is a marvel all on its own. As a skyline it probably can't compete with the larger cities, however the individual buildings in this city are by far the greatest examples of modern architectural accomplishments. All seven structures in this city at over 200 metres tall were built in 1999 or later - that's how new this city is.
Metro/Urban Population: 1.5 million

dubaiskyline.jpg

VVII
Height
Density
Style/
Organization
Feats/
Marvels
Uniqueness
Surroundings/
Topography
Total
13
8
5
8
9
9
8
60
12) Seoul, South Korea
This city's skyscrapers are divided into many clusters, spread amongst the main businesses and residential districts. Most of the recent growth in Seoul's skyline, however, has been of residential towers over 60 storeys high that are shooting up like blades of grass! There are 10 buildings in Seoul over 200 meters tall and much of the mid-rise to high-rise structures are lined up in a linear fashion, creating a "wall" of buildings like no other. Seoul is where the ancient Eastern world meets the modern West.
Metro/Urban Population: 20.8 million

seoulskyline2.jpg

VVII
Height
Density
Style/
Organization
Feats/
Marvels
Uniqueness
Surroundings/
Topography
Total
12
8
10
5
6
8
58
60
13) Frankfurt, Germany
Certainly one of Europe's most interesting cities in terms of skylines, Frankfurt is home to five structures that are over 200 metres tall. These modern skyscrapers are marvels compared to those other, mostly non-existent ones scattered across European cities. The contrast here is interesting: The city combines low-rise, high-density traditional European architecture (some of which is over 1,000 years old), with modern towers that stick out like sore thumbs, but are impressive nonetheless.
Metro/Urban Population: 4.1 million (region)

frankfurtskyline.jpg

VVII
Height
Density
Style/
Organization
Feats/
Marvels
Uniqueness
Surroundings/
Topography
Total
14
6
6
9
6
9
7
57
14) Sydney, Australia
Australia’s showcase city, Sydney has one of the most recognizable skylines due to its world-famous harbour, often referred to as the most beautiful natural harbour in the world. The Sydney Harbour has many bays and inlets. It is spanned by the monumental Harbour Bridge, and the Opera House sites on the shoreline like a white flower. The Sydney skyline is world-class with hundreds of skyscrapers in the central business district and many more high-rise buildings in the outlying neighbourhoods. Sydney has 8 buildings over 200 metres tall.
Metro/Urban Population: 4.2 million

[FONT=verdana, arial]
sydney-skyline.jpg
[/FONT]
VVII
Height
Density
Style/
Organization
Feats/
Marvels
Uniqueness
Surroundings/
Topography
Total
13
7
7
8
7
8
8
57
15) Dallas, USA
The "Big D", is a major inland American city. The city and metropolitan area lies amidst vast, high, and varying rolling prairies - with hundreds of large & small lakes, rivers, creeks, waterways and meanders. But Dallas; downtown is the center of the Forth-Worth-Dallas Metro Region which is home to 5.9 million people. Dallas' skyline is home to 7 buildings over 200 meters and the 187m Reunion Tower which looks like huge sphere of light! The skyline is very distinctive at night as it building lighting is very colorful, particularly with lots of green.
Metro/Urban Population: 5.4 million

dallasskyline.jpg

VVII
Height
Density
Style/
Organization
Feats/
Marvels
Uniqueness
Surroundings/
Topography
Total
14
7
7
8
6
8
6
56
HONORABLE MENTIONS
16) Sao Paolo, Brazil
“What building did you say they lived in?” Finding it in the largest mass of condensed apartment buildings anywhere would be like finding a needle in a haystack. Sao Paolo has a population of over 18 million people! While the buildings are not super tall (with only a single structure at over 200 meters tall) this skyline is nevertheless completely and utterly stacked. Sao Paolo has a fleet of over 500 helicopters, the second largest helicopter fleet in the world, because if you want to get around by roads, they are as packed as the dense skyline.
Metro/Urban Population: 18.3 million

saopaoloskyline.jpg

VVII
Height
Density
Style/
Organization
Feats/
Marvels
Uniqueness
Surroundings/
Topography
Total
12
6
10
4
6
10
9
57
17) Guangzhou, China
Guangzhou is a very modern city, yet it is called "the City of Flowers,” as each of its spectacular skyscrapers is surrounded by grand green spaces and flower beds. Although it only has six structures at over 200 metres tall, there are plenty of other high-rises, each displaying a design that stands out in its own respect. This includes the 391 metre, 80-floor, CITIC Plaza which appears transparent against the (usually) clear blue sky!
Metro/Urban Population: 4.1 million
guangzhou.jpg

VVII
Height
Density
Style/
Organization
Feats/
Marvels
Uniqueness
Surroundings/
Topography
Total
15
7
7
7
7
7
6
56
18) San Francisco, USA
Although SF has a large population in outlying regions, "The City", itself is densely packed into a compact area of a peninsula. This makes it the second densest city in the USA, next to NYC. Another North American skyline with little recent development, but still home to the classic Transamerica Pyramid (an architectural classic) is one of the three 200 towers over 200 metre. The famous golden gate bridge and surrounding water and mountains makes this skyline dazzling from almost any angled it is looked at from.
Metro/Urban Population: 7.7 million

sanfranskyline.jpg

VVII
Height
Density
Style/
Organization
Feats/
Marvels
Uniqueness
Surroundings/
Topography
Total
13
6
8
8
6
7
9
56
19) Pittsburgh, USA
Although Pittsburgh only has two buildings over 200m tall, its skyline is very impressive nonetheless. Pittsburgh has nicknames like the "city of bridges", "the Burgh" or the "golden triangle" which outlines its true characteristics. It is surround by three rivers and the CBD is shaped in a triangle and surrounded by golden color bridges. The city is also surrounded by hills and valley's giving access to great views of the city. The city has not had a major skyscraper raised since 1988, but good planning and a scenic surrounding region still makes it a great skyline.
Metro/Urban Population: 2.4 million

[FONT=verdana, arial]
pittsburghsklyine.jpg

[/FONT]​
VVII
Height
Density
Style/
Organization
Feats/
Marvels
Uniqueness
Surroundings/
Topography
Total
13
7
7
10
6
9
9
55
20) Houston, USA
Everything is bigger in Oil-town Texas!! With 14 post-modern and individualistic skyscrapers over 200 meters, Houston is only beaten by the top 5 cities on this list in that category. Houston is built on a major port, but what is interesting is its lack of zoning restrictions, which has allowed major skyscrapers to be built all over the city in a scattered fashion. In fact, the tallest building in the United States outside a financial district in a major downtown is the Williams tower.
Metro/Urban Population: 5.2 million

houstonskyline.jpg

VVII
Height
Density
Style/
Organization
Feats/
Marvels
Uniqueness
Surroundings/
Topography
Total
15
8
7
7
6
6
5
54
21) Atlanta, USA
A reputation as a modern, progressive city that houses many corporate conglomerates. The skyline is truly unique, with 8 structures over 200 meters tall, stretching in a straight line along Peachtree Street. The tallest building in any suburb in America is in the nearby Sandy Springs. In fact Atlanta really has several skylines, which may all be seen together in various combinations from different vantage points. Atlanta maintains its Southern US flare, but continues to grow at a ridicules pace. It is an example of suburban sprawl come wild. Even so, the skyline is nonetheless impressive.
Metro/Urban Population: 5,200,000
atlantaskyline.jpg

VVII
Height
Density
Style/
Organization
Feats/
Marvels
Uniqueness
Surroundings/
Topography
Total
14
7
6
8
6
7
5
53
22) Melbourne, Australia
This diverse, modem and multi-cultural city has many of Australia's tallest buildings, including the new 300m Eureka tower, just one of 8 buildings topping 200m. This city is constantly building new skyscrapers without compromising the essence of the city and it modern, organized and celebrated. In a sense Melbourne is a newer, smaller Toronto, that is rapidly growing and joining the ranks of an internationally renowned, modern city.
Metro/Urban Population: 3.5 million
melbourneskyline.jpg


VVII
Height
Density
Style/
Organization
Uniqueness
Surroundings/
Topography
Total
13
7
7
8
5
7
53
23) Rio De Janeiro, Brazil
Its wonderful physical location gives Rio what is arguably the most beautiful setting of any city in the world. This cityscape contains both one natural wonder and one man made wonder of the world. Rio has few skyscrapers, but is very dense and flat and looks like a scatter of buildings in a valley (which it is what it is). from any of the of the breathtaking angles the city can be view at from the surrounding rolling terrain.
Metro/Urban Population: 11.2 million
rioskyline.jpg

VVII
Height
Density
Style/
Organization
Feats/
Marvels
Uniqueness
Surroundings/
Topography
Total
10
5
9
5
5
9
10
53
24) Johannesburg, South Africa
The "City of Gold". Johannesburg is the largest city in the world not built on or near a major water source. That alone makes it a phenomenon onto itself. The majority of the skyscrapers in the CBD are from the boom of the 70s and 80s. Three towers stand at over 200 meters and are the tallest and most grand structures in all of Africa. The city has promised to rejuvenate its CBD with more buildings, but the fact still remains that the nightlife, shopping and the culture is still very much alive. Because of the geography and topography, the city is also very "planned" in a grid iron fashion, which gives it a unique look.
Metro/Urban Population: 6.2 million

joh.jpg

VVII
Height
Density
Style/
Organization
Feats/
Marvels
Uniqueness
Surroundings/
Topography
Total
13
6
7
5
6
10
5
52
25) Osaka, Japan
One of the largest cities in the world, both in area and in population. Osaka is home to the famous and unique Umeda Sky Building. The city is a sea of high-rises in a nested maze of canals, spanning bridges, freeways and parks. With 2 buildings over 200 meters and plenty of other futuristic buildings and no real CBD, but rather a continuum of seemingly sporadic development, Osaka's skyline is very unique and interesting.
Metro/Urban Population: 14.3 million
osakaskyline.jpg

VVII
Height
Density
Style/
Organization
Feats/
Marvels
Uniqueness
Surroundings/
Topography
Total
12
6
9
5
5
8
7
52
26) Boston, USA
Boston's skyline doesn't particularly stand out as special from a distant glance. However, Boston exhibits a really interesting blend of old and new architecture. The cityscape is highlighted by the distinctive, early twentieth-century buildings and post-modern business towers. The fascinating features of the city include the harbour and with a series of juxtaposed buildings in the east side of the downtown. But the two tallest buildings (the only two over 200 meters) are located several blocks away in the west side of the downtown. The ultra cool bunker hill "bridge" with triangular span cables adds to this skyline from some angles . The city is the oldest American big city, but the most youthful and vibrant, being home to the most colleges and prestigious Universities in the western world.
Metro/Urban Population: 5.6 million
bostonskyline2.jpg

VVII
Height
Density
Style/
Organization
Feats/
Marvels
Uniqueness
Surroundings/
Topography
Total
13
5
7
8
5
7
7
52
27) Panama City, Panama
Near the Panama Canal - the only connection between the Atlantic and Pacific Oceans, Panama City is without a doubt the most prominent skyline in Central America, Panama is a beautiful city with a shoreline of modern condo and hotel developments along the waterfront. The lovely setting makes this skyline a pleasure to look. Some are dubbing Panama City the "Dubai of Central America" because of their new found openness to allow major development,
Metro/Urban Population: 800,000
panama.jpg

VVII
Height
Density
Style/
Organization
Feats/
Marvels
Uniqueness
Surroundings/
Topography
Total
13
6
6
5
5
8
8
51
28) London, England
london.jpg

London is city with a rich history. If this list was the greatest architectural cities or just the greatest cities, London would be near the top, without a doubt. However, because of the low-rise, dense structure of the city, it never really had a visible skyline. London bridge and the giant Ferris wheel made up the bulk of the skyline for the last decades. 7 of the tallest 10 structures in London have been built after the year 2000. The city now has a visible CBD and some very interesting sky-reaching architecture, such as the 30 Mary St Axe Tower. There are 3 buildings over 200 metres in London.
Metro/Urban Population: 11.8 million
VVII
Height
Density
Style/
Organization
Feats/
Marvels
Uniqueness
Surroundings/
Topography
Total
12
6
6
6
7
8
6
51
29) Las Vegas, USA
In a way I wish I didn't have to include Vegas because it defies all the conventional rules of how city's evolves and what a city consists of. However, where else can you find Paris, London, Rome and the great pyramid in one city? The entertainment capital of the world and America's most visited city, Las Vegas. Where else? This the fastest growing area in the United States and "the strip" offers the most cool pieces of architecture, lighting extravaganza and entertainment simultaneously visible to the human eye. The structure over 200 meters is the Stratosphere, which is 351 meters tall, but Vegas also is home to 10 of the 10 largest hotels on earth!
Metro/Urban Population: 1.7 million
lasvegasskyline.jpg

VVII
Height
Density
Style/
Organization
Uniqueness
Surroundings/
Topography
Total
11
5
6
7
10
5
50
30) Minneapolis / St. Paul, USA
Minneapolis & St. Paul are rightly named the twin cities. Minneapolis has not built a skyscraper since 1990s, however, there is a lot of foresight in design with a lot of creative planning as well. Home to four buildings over 200 meters and designed to have a mountain like shape, this skyline is not one to be overlooked. The city allows for more density and height as your eye move towards the centre of the city, building up the skyline to a climatic peak and then breaking down. Minneapolis sits on the Mississippi River and has lakes plotted all over the city giving many vantage points towards the concentric skyline. This city is also well lit at night, making its cold clear, winter nights one of the friendliest of all.
Metro/Urban Population: 3.5 million

minneapolisskyline.jpg

VVII
Height
Density
Style/
Organization
Feats/
Marvels
Uniqueness
Surroundings/
Topography
Total
13
6
6
9
5
6
5
50
30) Montreal, Canada
Don't be fooled by this city that only has one building over 200 metres tall. Montreal is a super dense city with European cultural flavour at street level, and corporate North American commerciality in the towers above. Variety, is a word that comes to mind when one thinks of Montreal, which is diverse both in culture and in architecture. The island city is surround by water and has a mountain "Mount Royal", hence the name, looking over the city (which offers a great view). The nightlife and the views in this city are exciting and vibrant to say the least.
Metro/Urban Population: 3.5 million

montrealskyline.jpg

VVII
Height
Density
Style/
Organization
Feats/
Marvels
Uniqueness
Surroundings/
Topography
Total
13
6
8
7
5
5
6
50
 

DIMO

Active Member
سلام.با عرض شرمندگي مطالب انگليسي هستند.روم به نيفار(ديوار)!!!

ای بابا عارف جان این حرفا چیه،همین که زحمت می کشی مطلب میزاری خودش خیلی می ارزه،:rose:یه تشکر و خسته نباشید خیلی خیلی بزرگ هم میگم به کدخدا که وقت میزاره و مطالب جالبش رو اینجا میگذاره.....:rose:

اینم Pdf فارسی 15 افق برتر....

http://rapidshare.com/files/176467596/15_Ofoqh.zip.html

شاد و پیروز باشید:rose:
 

کدخدا

Member
China sprouts first ever super-tall district
10780_shanghai%20t9main.jpg
Ground breaks on third of trio of towers in Shanghai’s Luijiazui Finance and Trade Zone

A 632 m tower designed by Gensler breaks ground today in Shanghai to complete a trio of new super-tall towers revolutionising China’s architectural record. Shanghai Tower will join and rise above the recently appraised ‘Best Tall Building Overall’ by the CTBUH, Shanghai World Financial Center and the Jin Mao Tower in the Luijiazui Finance and Trade Zone as China’s first ever super-tall district.
The tower, commissioned by Shanghai Tower Construction and Development Co., Ltd, will be the tallest in China with the highest open air observation deck in the world. Consisting of office space, a luxury hotel, retail and cultural venues the building will also hold connections to the Shanghai Metro and three floors of parking below ground level.
Shanghai Tower is organized as nine cylindrical buildings stacked one atop another. The inner layer of the double-skin façade encloses the stacked buildings, while a triangular exterior layer creates the second skin, or building envelope, which gently rotates as it rises. The spaces between the two façade layers create nine atrium sky gardens.
“This tower is symbolic of a nation whose future is filled with limitless opportunities,” said Qingwei Kong, President of Shanghai Tower Construction & Development Co., Ltd. “With Shanghai Tower we celebrate not only China’s economic success and increasing connection to the global community, but also our company’s commitment to developing properties that demonstrate the highest, noblest and most exquisite design achievements possible.”

10780_1_shanghai%20t10big.jpg


10780_2_shanghai%20t3big.jpg


10780_3_shanghai%20t4big.jpg


10780_4_shanghai%20t5big.jpg


10780_5_shanghai%20t7big.jpg


10780_6_shanghai%20t8big.jpg

palestine.jpg
 

کدخدا

Member
Basque Health Department Headquarters in Bilbao / Coll-Barreu Arquitectos

31Oct 2008​
1735064902_ssgv10-528x412.jpg
Architects: Coll-Barreu Arquitectos - Juan Coll-Barreu & Daniel Gutiérrez Zarza
Location: Bilbao, Spain
Collaborators: Fernando de la Maza, Jorge Bilbao, Pablo Castro, Gorka García
Project year: 2003-2004
Construction year: 2004-2008
Constructed area: 9,200 sqm
Budget: 12,935,436 EURO (US $17,9M)
Structure: Mintegia y Bilbao
Electrical Consultant: ndotec
Safety: Tesysal
Photographs: Aleix Bagué

The lot locates in the crossroad of the two most important streets of the Ensanche (1862) in Bilbao. The restrictive city zoning rules force to repeat the existing building typology, reducing penthousing, chamfering corners and rising a tower. The building groups together vertical communications and general services within a bone, a prism next to the dividing wall that serves to seven open-plan floors for offices. Above these, there are two more level for institutional and representative uses. The meeting room are placed at the top of the building, into the tower. By the contrary, the Auditory and its services rooms are in the cellar. Under all of this level exist three more floors used just for employees parking.​
A double facade solves not only zoning rules requirements but also energetic, fire-resistant and acoustic insulation ones. This duplicated plane is not just a wrapper but a volume between Bilbao and the inner space. This element allows to breath the building.​
In the other hand, that folded element produces multiple views of the city, and changing its appearance depending on the point of view , the hour and the season. The objective of this element is introduce the mutability, the dynamic spirit of the city.​








level -4 plan​
level -2 & -3 plan​

level -1 plan​
level 0 plan​
tower plan​

roof plan​
elevation 01​
elevation 02​

elevation 03​
section 01​
section 02​

section 03​
facade section​
constructive section​

facade element​
elements scheme​
 

کدخدا

Member
Jumeirah Gardens / SOM & Adrian Smith + Gordon Gill Architecture

31Oct 2008​
140914652_jumeira-gardens-528x344.jpg

UPDATE: We wrongly credited the whole project to AS+GG, but they were only comissioned to design the three main towers, on a master plan designed by SOM Chicago.

It seems no one told Dubai about the financial crisis, as new projects keep being unveiled. This time, our green friends over Inhabitat tipped us on a mega development, owned by Maraas Holding: The Jumeirah Gardens. The master plan for this project was designed by SOM Chicago, and consists of a mixed-use development that incorporates low, medium, and high-density zones for business, residences, retail, leisure, and recreation - a city within a city, with an estimated cost of US$95 billion.
665441638_1-dubai-2-528x408.jpg

The three main towers were comissioned to Chicago based architects AS+GG (Adrian Smith + Gordon Gill), The most impressive one -and the third tallest tower in the UAE- is 1 Dubai, pictured above. The tri-partite skyscraper will be 3218 ft (981m) tall, and the towers will be connected by a series of glass suspension sky-bridges. This bridges are so big, they even grow palms on them as you can see on the further renderings. At the base of the buildings, grand arched entrances allow boats to travel underneath the building and into a central atrium space. The mixed-use development includes a hotel, residential, commercial retail and entertainment space totaling 800,000-900,000 square meters.

217454660_1-dubai-3-528x442.jpg

Next, we have Park Gate, a complex of 6 mid-rise towers facing each other to form a grand garden space and create a shaded micro climate - ad-hoc for the desert climate.

The shade is accomplished by linking the towers with a vaulted canopy structure. The space beneath the canopies is transformed into a verdant grotto. Vegetation is enmeshed with the canopies and exterior balconies of the towers, creating a highly sustainable 360 degree garden.
2082936279_parkgate-528x350.jpg

The result is an impressive urban hall. Each of the six towers is 30-40 stories. The development includes residential, commercial, retail, hospitality and entertainment spaces.

1 Park Avenue is a 1968ft (600m) with a fluid shape, that “[...] symbolizes Dubai’s historic relationship to water- drawing parallels to the movement of the Gulf around which the city was built and the waterways that will transport newcomers and travelers throughout the city in the future”. The mixed-use tower will have a total built-up area of 350,000 square meters.
387400988_1park-ave-528x423.jpg

Excavations have started, and project should be completed by 2020.
I gotta say that I´m really looking forward to visit Dubai. I need to see how this turns up with my own eyes.​
 

کدخدا

Member
House Place Jordan / Heri & Salli

31Oct 2008​
1946039703_02-528x351.jpg

The “House Place Jordan “contains structural interferences in an existing garden plant of a single family house in Klagenfurt - Viktring (Kärnten/Austria). Geometrical existing ways leading through the garden and extended in their function of ways - understood as linear surfaces of spatial possibilities - detaching, consolidating themselves, forming spatial compressions, into the earth disappearing or to the sky striving. Always co-ordinated as some kind of service to the user.
More info & photograph by Paul Ott after the break
The existing condition and the starting position

In 1997 the house Jordan in “Klagenfurt” was built after the plans of the architect Wretschko. In 1999 was added a rising plate after sketches of Tom Mayne. One receives on the one hand the feeling that the house is positioned at a hill, on the other hand distinguishes the property itself from the environment and offers protection for “an internal” so called free space.
Two geometrically linear ways through the garden open the most important places for the user.
It was a desire by the owner that the garden should remain as a “wide” existing surface.
A far field of different possibilities to use. There was a swimmingpool with a surrounding concrete area existing. Also a summerhouse was added in the following years - this should not exist any more and be cleared away.

The main goal, which should be founded in a private competition under three architects, was to create on the one hand a new lounge (summerhouse), on the other hand in addition, certain separately elements distributed over the garden - an existing ‘”view-protection” should be removed - should be brought up for a new discussion.
A new unit of not cultivated an cultivated surfaces in the garden should be achieved.​
Interferences in an existing garden

Due to the existing situation of the garden situation we tried to create and continue a kind of landscape character. The existing rather elementarily arising ways are taken up and subjected to spatial dynamics, different functions and tasks following. As simply accessible surfaces to stay around the swimming pool, as seat faces or couch surfaces, as a table….or as a roof, to offer protection or “view-protection to the neighbours.

Also the stripes should create possible positions and movements, as the garden himself should be a free area of possible movements.
In the area of the “pool-plate” six stripes line up on each other and take over different functions.
A fragmentary strip as a ramp has the task leading to the lawn. We describe this as a kind changing stripe - coming of the garden and leading into the garden -….. immersing, releasing the movement and in the area of the “view-protection” again emerging, and receiving function. Each individual strip of the “view-protection” is associated to an existing stripe, leading through the garden.
general plan​

section​
rendering 01​
rendering 02​


sketches 01​
sketches 02​
 

کدخدا

Member
Budapest City Hall by Erick van Egeraat

October 31st, 2008​
city-hall-for-budapest-by-erick-van-egeraat-waterfall-night-new-22-copy.jpg
Dutch architect Erick van Egeraat has won a competition to design a new city hall for Budapest, Hungary.​
city-hall-for-budapest-by-erick-van-egeraat-aq376_n36_webview.jpg
The project combines restoration of the existing 18th century building with 40,000 square metres of new construction.​
city-hall-for-budapest-by-erick-van-egeraat-patio-orchestra.jpg
The ground floor will comprise a public square, retail facilities, cafés, restaurants and a theatre to be used for conferences and exhibitions.​
city-hall-for-budapest-by-erick-van-egeraat-aq376_n37_webview.jpg
The upper floors will consist of rented and city offices, and a hotel. The design also incorporates access to the underground station where the old city walls are displayed.​
city-hall-for-budapest-by-erick-van-egeraat-aq376_n39_webview.jpg
The project is due for completion in 2012.​
Here’s some more information from Erick van Egeraat:​
–​
Erick van Egeraat builds new City Hall for Budapest​
Erick van Egeraat has won the international competition to design the City Hall in the centre of Budapest. From a field of 18 participants, an international professional jury selected his proposal, which combines restoration of the existing 18th century baroque building and new, futuristic wings to create a contemporary Main Square. This proposal makes an end to a period of almost three centuries of uncertainties at this unique plot in the Heart of Budapest.​
In accordance with the objectives of the competition, this new City Hall, with its open courtyards and flexibility of use, will reflect transparency and democracy, will act as a Forum for the people of Budapest and will attract tourists. It will at once re-introduce pedestrian flow from the main street to the river Danube and offer a spectacular view of the city from the platform on top of the entrance gate. “This project provides a unique opportunity to both boost the economy of the city of Budapest and create an attractive new city centre for all”, says Erick van Egeraat.​
Erick van Egeraat’s design is based on combining three distinct functions: culture, commerce and administration. It proposes direct access to the underground station, where the old city walls are excavated and on display. At ground floor level, the building is entirely open to the public and comprised of, among others, retail facilities, cafés and restaurants. The upper floors mainly host rentable offices, city offices and a design hotel.​
The entire façade reflects the transition between old and new, between closed and open by forming a visual wall along the main street. The existing building with its closed, baroque façade is continued in a semi-open structure of organic columns, which in turn open up into a gate-like structure defining the entrance to the new complex.​
The Cultural Forum is the most public space within the program and is strategically located in the centre of the complex. It incorporates a multifunctional theatre, which can be used for conference and exhibition purposes. According to Erick van Egeraat, “the Forum acts as the connection point between the past and the future, between the historical chapel space and the new building, and between the historic and the contemporary baroque to complement and emphasize each other. At the same time it interlinks all forms of culture, education, entertainment and politics.”​
The new City Hall will comprise 118.000 square metres of gross floor area, 40.000 square meters of which will be newly built. The project’s completion is scheduled for 2012.​
 

کدخدا

Member
House of Astronomy by Bernhardt + Partners


bernhardt-partners-squbp_hda_entrance_up.jpg

Architects Bernhardt + Partners have designed an astronomy centre in Heidelberg, Germany.
house-of-astronomy-by-bernhardt-partners-bp_hda_backside.jpg

Called House of Astronomy, the building will be used to give workshops and presentations about astronomy to school pupils, teachers and the public.
house-of-astronomy-by-bernhardt-partners-bp_hda_backside_down.jpg

According to the architects, the structure is based on the shape of a spiral galaxy; offices and seminar rooms wrap around a central auditorium, which seats approximately 100 people.
house-of-astronomy-by-bernhardt-partners-bp_hda_backside_up.jpg

Construction is due for completion in 2011
house-of-astronomy-by-bernhardt-partners-bp_hda_entrance.jpg

The following is from Bernhardt + Partners:

House of astronomy, Heidelberg (Germany)
The building will be used to teach pupils, teachers and the public the fascination of astronomical themes. Children and teenagers will be able to improve their basic knowledge on physics and mathematics through enthusiasm on astronomy. Workshops provide teachers with new ideas for presenting scientific subjects in the classrooms. The M51 spiral galaxy was used as the primary design key. The building geometry is derived from the galaxy core and their spiralling arms. The tracks, in which the stars, gas, dust and dark matter rotate around the centre of the galaxy, are used as snapshots and transferred into 3D curves. These 3-dimensional staggered curves form the peculiar cladding of the building.
house-of-astronomy-by-bernhardt-partners-bp_hda_front.jpg

Three curves define a strip of facade that accumulates towards the centre of the building and is separated by a band of glass. Although on first sight it seems a point- symmetrical building, both the storey levels and the façade rotate around the centre of the building. As a result of that, the galaxy will not be transferred into a 2-dimensional picture but into a full 3-dimensional structure made of orbits. The sinuous spiral arms are shifted by a half storey and thus give extra support to the buildings rotational movement around the core.
By the mean of this entresol shift, new cross-links between the levels will be created. The auditorium in the centre of the galaxy is a multifunctional room for scientific lectures and astronomical displays with an All-dome projection system existing of a 12m diameter cupola and additional inclinable chairs.
house-of-astronomy-by-bernhardt-partners-bp_hda_entrance_up.jpg

The overall 2700sqm net useable area of the building are provided through concrete slabs supported by one central cantilever that projects towards the column-free facades. This cantilever which is a mixture between a massive beam and a box girder rests on only a few central columns. Ramps will be designed to embrace the auditorium in the centre and will lead to different levels of the building. The cores of the main staircases will be designed to transfer vertical loads and work as horizontal reinforcements for the building structure.
2-bernhardt-partners-ground_floorplan.jpg

The surrounding facade of the building, working as a support and climate shield and therefore fulfilling the main physical tasks of the building, will be elevated onto the massive concrete slabs with recognizable distance. The secondary support system of the façade takes over the load transfer of dead loads, wind and snow-forces and transfers those forces into the ceiling slabs and the massive parapets.
2-bernhardt-partners-upper_floorplan.jpg

The construction work for the project of the Klaus-Tschira- Foundation and the Max-Planck-Society is intended to start next year. Until 2011 the building should be finished. Only the building costs are still written in the stars…
house-of-astronomy-by-bernhardt-partners-section.jpg
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
ار غیبتم اظهار شرمندگی.چون اینترنت پر سرعت ندارم نمیتونم زیاد سرچ بزنم مطلب چمع کنم.
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا