ورود به دنیای معماری

کدخدا

Member
فعلاً که اوضاع گل آلوده......شما هم هر ماهی که میخوای بگیر........نظر پایانی با مدیرای انجمنه..




دوست عزیز ما اینجا داریم جمع میشیم که یه فعالیتی داشته باشیم نه اینکه لینک بذاریم و هر نفر رو به یه سمت بکشیم......قراره که اینجا......ای بابا......دوست عزیز اگه میخواید کمکی بکنید لطفاً مطالبتون رو با ذکر منبع اینجا قرار بدین،اگه هم که مطالب مال خودتونه فکر نکنم به هر حال یه کپی گرفتن اینقدر زحمت داشته باشه.........

شاد و پیروز باشید
کاش یه سر میزدی میدیدی چه خبره بعد اینجوری جواب می دادی مشکلی نداره قرار نیست کسی جایی بره که به دردش نخوره قرار بره جایی که یه چیز یاد بگیره حالا هر جا می خواد باشه برای یاد گرفتن معماری باید همه جا باشی بودن یه جا کافی نیست
شما هم موفق باشی
 

Sherlock_Holmes

Active Member
فعلاً که اوضاع گل آلوده......شما هم هر ماهی که میخوای بگیر........نظر پایانی با مدیرای انجمنه..

حالا فقط باید تو این تاپیک اطلاعات برج های دوبی و طرح های زاها و .. رو پوشش بدیم یا درخواستامون رو هم می تونیم بگیم؟ مثلا من برای 4شنبه یه پلان 2طبقه مسکونی می خوام که خیلی پیچ در پیچ نباشه ، اگر کسی می تونه کمکم کنه ممنون می شم جواب بده.

بچه ها فعلا قراره این تاپیک فقط دیده بشه که چه کارهایی انجام میده و چه پتانسیلی داره...
ضمن اینکه با نیازهاش آشنا بشیم...

لطفا همونطور که dimo هم اشاره کردند یه فعالیت منسجم در چارچوب قوانین سایت توی این تاپیک داشته باشید...

درخواستها رو هم مطرح کنید...
شاید بشه جایی براش در نظر گرفت...

.
تاپیک خوب داره پیش میره...

امید فرخ رو دیدی بگو اونم بیاد اینجا...
من لینکو دادم بهش اما یا ندید یا حال نداشت بیاد...!
اونم معماریه دیگه؟ درسته؟
 

Farrokh

Active Member
امید فرخ رو دیدی بگو اونم بیاد اینجا...
من لینکو دادم بهش اما یا ندید یا حال نداشت بیاد...!
اونم معماریه دیگه؟ درسته؟

سلام

یا به من لینک اشتباهی دادی یا من سر به هوا بازی در آوردم و یا اصلا ندیدمش

یه نگاه اجمالی به کل تاپیک کردم
تاپیک جالبیبه

بله من هم دانشجوی معماریم هم دور و برم پر معماره (البته اسمهایی مثل معمار یا هنرمند حرمت خاصی دارند و باید با دقت به کارشون برد )

برای یاد گرفتن معماری باید همه جا باشی بودن یه جا کافی نیست

بسیار با این حرف موافقم
اضافه می کنم که باید برای این کار کانکشن های زیادی داشته باشی تا بتونی موفق بشی

فکر می کنم یه کاری که هنوز سیجی کار ها نتونستند به درستی انجام بدن اینه که به زبون ساده کارهایی که براشون ساده هست یا کارهایی که براشون مشکل هست رو به کارفرما ها حالی کنند

مثلا یه کارفرمایی داشتم که به من گفت یه انیمیشن بساز که یه لیوان آب بیفته و بشکنه و آبش پخش زمین بشه (اونم توی 4 ساعت)

من هرچی می گفتم بابا به این سادگیا نیست که فکر می کنی به خوردش نمی رفت
آخرش هم از اینکه براش انجامش ندادم کلی دلخور شد . . .


باید بشه یه راهی پیدا کرد که مراحل پیش بردن یک پروژه رو به زبون ساده به مخاطب عادی نشون داد و به اون گفت که چجور خواسته هایی با چه زمان و هزینه ای معقول هست


در آخر هم تشکر می کنم بابت تاپیک و لینکهاش
(هرچند که بعدا لینکا رو مرور خواهم کرد)
 

Farrokh

Active Member
گویا نمیشه هفته ای رو سپری کرد و خبر از ساخت بنایی جدید در دبی رو نشنید. شما چه از این پیشرفت ها خوشتون بیاد و چه نه، باید قبول کرد هر روز که می گذره، فاصله ی این کشور نفت خیز با همسایه ها (ی نفت خیزش، حالا شما بخونید همسایه ی شمالیش! ) بیشتر و بیشتر و بیشتر میشه.

بله متاسفانه
چشم و دل ما روشن . . .
 

کدخدا

Member
Flying low at JFK

Flying low at JFK
10363_JFK3main.jpg
Gensler’s new Terminal 5 at JFK tailored for a low profile

Providing service to 20 million passengers a year, the new Terminal 5 at New York’s JFK airport maintains a surprisingly low profile. It’s design, while still remarkable and sleek, is “low profile with intent” says Gensler’s Managing Director for this project, Bill Hooper. “This was one of our intentions and also several preservation societies for the area were keen on keeping it as low profile as possible.” But, he advised, this design is offering something new in the world of air travel: “We have designed this to be the first of a new generation of terminals for low cost air traffic.”
The shell of the terminal spreads low and wide covering 635,000 sq ft on 72 acres and with 26 gates and 3 concourses, will be able to cope with up to 250 flights a day.
The interior space is designed to cope with the enormous flow of passengers and the difficulties which this may invoke. “There will be 2 to 3 times more passengers, per year, per gate flowing through this one terminal than any other terminal that we have seen,” said Hooper. “We had to avoid any ‘snags’, as we might call them, in the flow of passengers to the normal or smooth operation of things.” This meant that particular attention had to be paid to the sizing of the sidewalks, spacing in the ticket halls and allowing space for clear signage.
The sheer volume of passengers as well as the terminal’s location and purpose meant that considerations for post 9/11 travel were also high on the agenda. One of the first U.S. terminals to be fully designed and built post 9/11, the JetBlue terminal is designed for the way people travel today. For example, a 225 ft long bench is arranged at security to allow people to sort their belongings and shoes which prevents a bottleneck situation and helps to reduce stress. Soft rubber flooring is also used in this area to make for a more comfortable bare-foot experience.
A strategic use of natural light includes T5's glazed landslide façade, abundant glazing and light monitors in the concourses, clearstories in the ticket hall and marketplace and an open light shaft connecting the first departures level with the baggage area below. This provides not only a nod to ambiance, but also to sustainability, reducing the volume of energy necessary to light the space.
The terminal, which opens on 1 October came with a $743 million price tag for which the Port Authority of New York were billed the majority with $80 million provided by JetBlue, the flight company who will operate from the terminal. This investment shows that while the design is understated, the facility is of strategic importance to the city of New York which saw 46 million international and domestic visitors last year alone.

10363_1_JFK%20PrakahPatel_Exterior1big.jpg


10363_2_JFK1big.jpg




10363_3_JFK%20PrakasPatel_Exterior2%20big.jpg



10363_4_JFK6big.jpg



10363_5_JFK7big.jpg


10363_6_JFK8big.jpg

 

کدخدا

Member
Shanghai wants You You

Shanghai wants You You
10360_you1.jpg

The You You International multi-use development is set to become one Shanghai's most exciting developments

The 200,000 sq m project will be a ten minute walk from the western edge of the Expo 2010 site and encompasses a varied program within a triptych of towers emerging from a pedestrian-scaled podium. The towers share a common form and serrated plan yet are individually distinguishable through variations in the area requirements of each tower's floor-plate, cladding choices and height.
The project covers two large city blocks connected by a pedestrian bridge at the second floor level. On the east block, an office tower hugs the southwest corner of a four-storey retail podium. On the west block, the hotel and service apartment tower rises from a three-storey base of amenities including a spa, conference centre, restaurants and lobbies, all of which surround a publicly-accessible landscaped courtyard. In total, the development provides 200,000 sq m of space.
The curvilinear triangular form of the towers recognizes that there are privileged views in all directions in this part of the city. The result is an elegant yet dramatic presence in the skyline which marks a new destination in Shanghai's Pudong area. The courtyard is central to achieving the desired social animation. This idea is echoed in section over the three towers and defined by sky gardens of multi-level heights and soaring atria. These features establish public areas of respite, leisure and gathering along three axes, thus responding to the density and vigour of the city.


10360_1_you.jpg



10360_3_you3.jpg



10360_2_you2.jpg


10360_4_you4.jpg



10360_5_you5.jpg


10360_6_you6.jpg
 

Sherlock_Holmes

Active Member
کد خدا جان یه کم فارسی هم قاطیش کن...:wink:
ممنون میشم...
نه در حد ترجمه... در حد برداشت یا اطلاعات خودت...

.

(البته اسمهایی مثل معمار یا هنرمند حرمت خاصی دارند و باید با دقت به کارشون برد )
چرا؟
 

Farrokh

Active Member
نقل قول:
(البته اسمهایی مثل معمار یا هنرمند حرمت خاصی دارند و باید با دقت به کارشون برد )
چرا؟

چرا که نه؟
هنرمند . معمار. استاد . پهلوان و ...
اینا اسمهای پر ارزشیند و نباید به هر کسی گفت
بر خورداری از این اسامی نه تنها نیازمند تخصص و تجربه هست بلکه نیازمند داشتن یک سری فضایل اخلاقی هم هست

من بیشتر منظورم به خودم بود

......................................................
در عرصه ی موسیقی هم نگاه کنید

یه بچه قرطی میاد چهار تا آهنگ می خونه بعد یه شبه کلی طرفدار پیدا می کنه بعد می گه ما هنرمندا . . .

واقعا خودش هم باورش می شه که هنرمنده
هی اطرافیانش هم به توهمش دامن می زنند و هندونه زیر بغلش می ذارن

حالا خبر نداره که نسبت به اساتیدی که این هنر چه در ایران و چه در خارج از ایران داره این بابا اندازه ی سایه ی یه پشه هم نیست !

من خواستم فقط بگم می دونم که در مقابل غول های معماری ایران یا دنیا من یا حتی کسانی که اطراف من کارای معماری می کنند هنوز باید سالها کار کنند (کنم) تا صلاحیت آوردن اسم معمار رو به زبونشون (زبونم ) داشته باشند (باشم)
 

Sherlock_Holmes

Active Member
من بیشتر منظورم به خودم بود
من بیشتر منظورم به کل معمارهاست...
قضیه هنرمندان تقریبا واسه خیلیها روشنه... منظورم هنرمندانی در رشته هایی مثل موسیقی، نقاشی، تاتر، رقص، و کلا هنرهای هفتگانه هست...
اما به نظر شما دوستانی که معمار هستید چرا معماری هم اینقدر تقدس پیدا کرده؟

من استاد میرمیران رو یادم هست مصاحبه ای که از ایشون (زمانی که در قید حیات بودن) دیدم و با یکی از دوستان نزدیک ایشون که دربرشون حرف میزدیم چیزهایی توی اندیشه این آدم وجود داشت که به نظرم مجموعه ای از اکثر هنرها بعلاوه چیزهای زیادی از فلسفه بود...
این دوست من از شاگردای استاد میرمیران بود و میگفت استاد میرمیران توی یه مقطعی به ما دانشجوهای معماری خودش میگفت برید و فلسفه بخونید...

میدونی فرخ من فکر میکنم اسم تقدس پیدا نمیکنه... این اندیشه هست که تقدس پیدا میکنه... منظورم مخالفت با تو نیست بلکه تایید حرفهای تو هست...
این اندیشه که بتونه آهنگ Division Bell از pink floyd رو در قالب مجسمه یا یک کار معماری بسازه که بشه لمسش کرد به نظرم چیزی حتی عظیمتر هم هست... این آهنگ و ربطش به معماری یه صحبتی بود که یه بار پیش اومد... ساختن Division Bell.. دنیای عجیبیه...

اما نمیدونم چه چیزی توی وجود یک معمار هست که منبع این پتانسیله...
نمیدونم شاید سوالم گنگه... اما دوست دارم نظراتتون رو بدونم...
میبخشید اگه ایجاد انحراف کرد توی تاپیک اما فکر میکنم ارزشش رو داره...

30upn9j.gif
 

Farrokh

Active Member
من هم با تو موافقم
حرف من اینه که اگه لازمه ی پهلوانی مروت و جوانمردیه
لازمه ی هنرمندی هم تواضع و فروتنی و درعین حال داشتن دیدگاه دموکراتیک و کاملا انتقاد پذیره
تاپیک ماشین امین رو یادته
واقعا از اینکه اینقدر تشنه ی انتقاد بود من انگشت به دهن میموندم

حتی اگر امین کارش حرفه ای نبود (که واقعا حرفه ای بود ) اخلاق هنرمندانه و دموکراتیک داشت و تشنه ی انتقاد هم بود
خوب نتیجش رو هم دید

پس به جای اینکه زور بزنیم و بخوایم هر جور شده به خودمون هی بگیم معمار یا هنرمند
بیاییم و اخلاق هنرمندانه رو رعایت کنیم و در کنارش دست به خلق اندیشه و فکر کردن برای انتخاب شیوه ی مناسب انتقال اون بزنیم


اساسا هنر یعنی تفکر اندیشه و خلاقیت

مثلا میکلانژ برای اینکه سنگ تراش زبر دستی بود میکلانژ نشد
برای اینکه می گفت من در این سنگ یه فرشته رو دیدم و تنها کاری که کردم این بود که آزادش کنم

این یعنی اینکه میکلانژ کاملا می دونسته با مجسمه اش می خواد چه حسی رو منتقل کنه
چه تاثیری رو روی بیننده بذاره

خیلی می خواد که اینقدر احساس و رابطه ی عمیقی با اثرت داشته باشی که مثل میکلانژ تیشه رو بذاری روی زانوش و بهش بگی پیرمرد پاشو راه برو

ولی به نظر من میکلانژ اخلاق هنری رو رعایت نکرد و دچار غرور شد
به حدی که خودش رو تنها هنرمند جهان می دونست

نقطه ی مقابل اون داوینچیه که با اکثر هنرمندای زمانش ملاقات داشت و خوب نتیجه اش هم خلق تابلوی شام آخر بود که هنوز که هنوزه به صورت یک معما ذهن هنرمندا رو به خودش مشغول کرده

اندیشه
تفکر
خلاقیت
در کنار تواضع و انتقاد پذیری


تاپیک متین رو ببین
شاید خیلیا بتونن بهتر از اون از نظر تکنیکی کار کنند
ولی همین که ایده ی قوری مقدس به ذهن کسی برسه و اینقدر قشنگ بپرورونتش خودش خیلی ارزشمنده

من واقعا از اون اثر خوشم اومد

یا مثلا رویای آبی علی خودمون
یک نفر اینقدر قشنگ مینیاتور رو با گرافیک سه بعدی ادغام کنه واقعا هنرش رو می رسونه


معماری هم همین طوره
موسیقی هم همین طوره

حالا بحث Division Bell کجا مطرح شده بود؟
لینکشو بهم می دی؟

این آهنگ واقعا منو سرجام میخ کوب می کنه
 

DIMO

Active Member
نگاه کن ایمان به نظر من چند تا مبحثه که خیلی به کار معمارها میاد(((فلسفه،موسیقی،شعروادبیات،نقاشی و کلاً هنر تجسمی)))

من فکر میکنم اسم تقدس پیدا نمیکنه... این اندیشه هست که تقدس پیدا میکنه
اما نمیدونم چه چیزی توی وجود یک معمار هست که منبع این پتانسیله...

صد در صد همینطوره...چرا چون منشاء تمام اندیشه ها اون عرفان و حس خدا جویی هست که به صورت ذاتی و فطری درون انسان وجود داره و جز با فلسفه نمیشه به این مسئله رسید...مثالاً معماری نوستالژیک یا همون آرزومندی یعنی هر انسان روحانی و متعالی می خواد و آرزو داره که رو زمین آسمونی زندگی کنه پس صورت معماری به شکلیه که هیچگونه ربطی به دنیای زمینی نداره و همه در جهت یادآوریه مسکن ابدیه....

میبخشید اگه ایجاد انحراف کرد توی تاپیک اما فکر میکنم ارزشش رو داره...

نه اتفاقاً مبحث خوبیه اگه فلسفی تر و هنری تر بشه که خیلی خوب میشه.....

خوب نتیجه اش هم خلق تابلوی شام آخر بود که هنوز که هنوزه به صورت یک معما ذهن هنرمندا رو به خودش مشغول کرده

شام آخر هم کار جالبیه ولی فکر کنم مونالیزا بیشتر حیرت همگان رو برانگیخته باشه.........

شاد و پیروز باشید
 
آخرین ویرایش:

کدخدا

Member
Vital Building by Mozas+Aguirre

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
Vital Building, Vitoria-Gasteiz, Spain by Mozas+Aguirre Arquitectos
images: Cesar San Millan
اینم ساختمان مدیریت برای یک بانک محلی که ایده اصلیش نشان دادن ساخنتمان به عنوان یک موجدود زنده در حرکته.
These are the headquarters for the local savings bank. The idea is to identify the building as a live organism in motion. A black skin made of glass protects the inhabited spaces behind the stainless steel pairs. Created by Mozas+Aguirre Arquitectos, the building has a chromosome-shaped floor, with four arms. The structural concept is based on pairs of exterior metal supports, clad in stainless steel composite panels. One of the arms has been conceived as a 26-metre cantilever. In this case the concept changes and the pairs do not have any structural function.
The hall in the heart of the building has two facades, enclosed by a work of art. They have been constructed with bright red polyurethane panels with manually painted biological pattern.
 

کدخدا

Member
imes Hotel by Alexander Lotersztain


July 11th, 2008
limes-hotel-by-alexander-lotersztainsqufront_on_01raw.jpg

The Limes Hotel by Argentinian designer Alexander Lotersztainopened at the end of last month in Brisbane, Australia.
limes-hotel-by-alexander-lotersztainrooftop_cinema_blue.jpg

The hotel incorporates a roof-top bar and cinema and is the first Australian hotel to join the Design Hotels organisation.
limes-hotel-by-alexander-lotersztainrooftop_bar.jpg

Here's some info from the hotel:

First Australian member of Design Hotels opens
Designed by award-winning designer, Alexander Lotersztain, the first Australian member of Design Hotels, the Limes Hotel, opened June 27 in Brisbane.
bedroom_01_small.jpg

Located in Fortitude Valley, the hub of Brisbane's nightlife, also known for its trendy cafes, shops, bars and restaurants, in keeping with this vibrant neighbourhood, Limes has been created to include a completely open air roof top bar and roof top cinema (in hibernation until Spring).
limes-hotel-by-alexander-lotersztainhallway.jpg

Drawing inspiration from a lifetime of international travel, with countless hours spent in aeroplanes and hotel rooms, Alexander concentrated his design focus on the 21 rooms to cater for the independent traveller, rejecting the 5-star norms and opting to focus on guests' primary travel requirements through unique design solutions in styled lodgings.
limes-hotel-by-alexander-lotersztainfront_on_01raw.jpg

"Attention to detail is reflected in my design choices, which are understated yet buzzing with the contemporary energy of Brisbane and the Valley surrounds," Alexander said.
foyer_03.jpg

The rooms feature custom Corian (by Dupont) kitchen benches and toilette vanities, Blackbutt timber bed heads, custom powder coat aluminium door handles, splash-back and floating bedside tables, Luna Textiles curtains and bathroom wall tiles by Bisazza. Each room has an individually hand painted feature wall created by using a mineral coating technique (Julien Fantone, Idea Creations).
courtyard_01_small.jpg

"The Limes concept is an emphasis on the essentials to make a pleasing and at times novel experience, whether staying for a night, a drink, a movie or all of the above," Alexander said.
bedroom_02_small.jpg

Where design permitted, mundane items such as rubbish bins and cables are minimised or completely hidden. This not only makes the room look cleaner and visually clearer, but also from a practical aspect, makes the servicing of the room more efficient.
limes-hotel-by-alexander-lotersztainvista.jpg

"I wanted to make Limes a design experience, however stripped of the associated design ideals of something unattainable. I shifted the design focus to make the guest feel special, yet not afraid of jumping into the bed like it was their own."
Limes is a stunning yet simple urban retreat, and throughout all facets of the hotel from the rooms to the roof top bar and cinema, Alexander has created a modern and warm atmosphere unencumbered by excessive ornamentation.
"I decided to view the hotel in its absolute entirety – considering the intended look and feel, and paying heavy attention to the interiors, furniture, surfaces and finishes, as well as extending my design influence to Limes' music and drinks list. I went on to give the Limes a "face" by tangibly branding the hotel through its facade – an extension of the Limes logo on a gross scale. By leaving no facet of the hotel to chance, one feels what I can only describe as the "spirit" of Limes when in its presence. A strong feeling within the doors of Limes and a residual impact realised on returning home."



My Best Regards For Ever And For Always
Fantasy is my Architecture\ The Fantasy Become Reality
Arch : M. F. KanFar 
 

کدخدا

Member
Seeing the light - SOM's stunning church
10340_Cathedral4main.jpg

Rising from its base in Downtown Oakland SOM's Cathedral of Christ the light forms an admirable curved silhouette contrasting to the square blocks surrounding it

Appearing as a sanctuary in its context as a holy building as well as for architecture, the wooden frame of the inner structure of the Cathedral stands like an upturned ark while the layered structure offers a contemporary sense of solace.
The 2000 year old St Francis de Sales Cathedral was damaged irreparably by the 1989 Lorna Prieta earthquake, but the new Cathedral building presides where this stood updating but retaining the religious message by stripping away the traditional iconography. The approachable result remains open to the region’s ever-changing multi-cultural makeup and to the future.
As its name suggests, the Cathedral draws on the tradition of light as a sacred phenomenon. Through its poetic introduction, indirect daylight ennobles modest materials—primarily wood, glass and concrete. With the exception of evening activities, the Cathedral is lit entirely by daylight to create an extraordinary level of luminosity.
The lightest ecological footprint was SOM’s core design objective. Through the innovative use of renewable materials, the 1500-seat Cathedral minimizes the use of energy and natural resources. The structure’s concrete makes use of industrial waste fly ash, a byproduct of coal production that requires less energy to produce than cement. An advanced version of the ancient Roman technique of thermal inertia maintains the interior climate with mass and radiant heat.
Douglas Fir, obtained through certified harvesting processes, is aesthetically pleasing, economically sound, and structurally forgiving - the wood’s surfaces add warmth while its elasticity allows for the bending and returning of shape during seismic activity. Through the use of advanced seismic techniques, including base isolation, the structure will withstand another 1,000-year earthquake.

10340_1_Cathedral1big.jpg


10340_2_Cathedral2big.jpg


10340_3_Cathedral3big.jpg


10340_4_Cathedral4big.jpg


10340_5_Cathedral5big.jpg
 

کدخدا

Member
بچه ها ببخشید همه رو انگلیسی می ذارم فقط اونایی که نکته خاصی توش باشه رو فارسیش رو هم می ذارم کلا متنش سادست.
 

کدخدا

Member
Container for life
10337_container%20home5main.jpg
Single-family custom residence utilizing recycled ISO cargo containers.

همونجوری که از عکس آخر هم پیداست این خونه بارای یک خانواده به وسیله کنار هم قرار دادن تعدادی کانتینر های بار ساخته شده

Container architecture is on the rise – the basic structures offer a simple and environmentally conscious solution to room creation and the competition seems to be underway to use the structures to their best potential. This container-home is one of the latest to utilise this technique, using 8 cargo containers varying in legth. By embracing its humble beginnings to stylish ends, WAN find it worthy of House of the Week status. Christian Kienapfel discusses the Redondo Beach Container Home in its wider context…


The redeployed containers are a critical element of the transportation infrastructure that facilitates global trade and with the ongoing trade imbalance; millions of containers remain in ports around the USA.. Combined with technologies from the neighbouring aerospace industry, the containers have been brought together with a traditional stick frame construction to create a hybrid home. The use of materials and methods from other industries, non-related to residential construction is part of the architect’s philosophical approach.
Airplane hangar doors open the family room to the courtyard where a subterranean cargo container swimming pool is located. The recycled containers, the ceramic based insulation (same that is used on NASA’s Space Shuttle), the prefabricated metal roof panels, the multi-skinned acrylic sheets employed on greenhouses, the formaldehyde free plywood, the tank-less hot water heaters, etc. all add up to a home that is innovative, affordable and environmentally conscious.
The affordability of this building system, in addition to the containers being virtually mold proof, termite proof, fire proof and nearly indestructible, will enable the mass of society to realize the dream of creating a quality custom home at an affordable price. Study the methodologies of Frank Lloyd Wright’s Textile Block homes, Andy Warhol’s Prints, or McDonald’s Hamburgers, and you’ll find that the Architect is simply reinterpreting and re-presenting the best of these processes in a different medium. This project is the torchbearer for a new, more affordable, method of design and construction - Architecture as a Product.
10337_1_container%20home2%20big.jpg


10337_2_container%20home3%20big.jpg


10337_3_container%20home5big.jpg


10337_4_container%20home1big.jpg


 

Sherlock_Holmes

Active Member
کد خدا عکسهایی که میذاری خیلی جالبه... خیلی لذت بردم...
ادامه بده و ممنون...

صد در صد همینطوره...چرا چون منشاء تمام اندیشه ها اون عرفان و حس خدا جویی هست که به صورت ذاتی و فطری درون انسان وجود داره و جز با فلسفه نمیشه به این مسئله رسید...مثالاً معماری نوستالژیک یا همون آرزومندی یعنی هر انسان روحانی و متعالی می خواد و آرزو داره که رو زمین آسمونی زندگی کنه پس صورت معماری به شکلیه که هیچگونه ربطی به دنیای زمینی نداره و همه در جهت یادآوریه مسکن ابدیه....

خیلی این حرفات برام جالب بود...
ممنون امید...

حالا بحث Division Bell کجا مطرح شده بود؟
لینکشو بهم می دی؟
لینک چیو؟! لینک حرفای خودمونو؟!:wink:
دیگه همه چی که تو اینترنت نیست...!

راستش این یه پروژه ای بود که یک نفر داشت انجام میداد...
چیزی که توی پیغام خصوصی گفته بودی هم درست بود منظورم آلبوم Division Bell‌ بود که اشتباهی گفتم آهنگ... و بخصوص همون High hopes‌...

.

حرفایی که DIMO درباره فلسفه و معماری و بخصوص بخشی که به خداجویی اشاره میکرد منو یاد معماری قدیمی و سنتی خودمون انداخت... حالا دو تا سوال دارم:

1. معماری ایرانی (منظورم همون معماری سنتی و قدیم هست) از کی تقریبا به سنتی بودن پیوست... منظورم اینه که چه دوره ای اون همه معنا و نشانه از معماری ما کم شد؟ البته اگر سوالم درست باشه و واقعا اینطور شده باشه.. راستش توی خونه های بسیار قدیمی هم آدم چیزهای عمیقی رو میتونه حس کنه... روح داشتن اون خونه.. و این الآن وجود نداره! برای همینه که این سوال برام پیش اومد..

2. معماری ایرانی چیه و معماری اسلامی چیه؟ آیا دو چیز متفاوتند؟ نشانه شناسی هر کدوم چجوریه؟

پیشاپیش ممنون از پاسخها تون...
 
آخرین ویرایش:

Farrokh

Active Member
منظورم اینه که چه دوره ای اون همه معنا و نشانه از معماری ما کم شد؟

البته من یه بار از یکی از استادامون پرسیدم معماری ناب ایرانی چه مشخصه هایی داره
خندید و گفت :مگه ما اصلا معماری ناب ایرانی داریم ؟
از تخت جمشید بگیر
.
.
.
بیا تا معماری اسلامی
.
.
.
بیا تا امروز
ما ایرانیا بنا هامون پر از تقلید هست از اقوام دیگه
مثلا تخت جمشید یه جور کپی برداری از معماری بین النهرینه

در مقابل مللی مثل یونانیا ما اصلا معماریمون ناب نبوده و نیست

این حرف رو سعی کردم تا اونجایی که یادم میاد بدون تحریف بیان کنم از استادمون

چیزی که توی پیغام خصوصی گفته بودی هم درست بود منظورم آلبوم Division Bell‌ بود که اشتباهی گفتم آهنگ... و بخصوص همون High hopes‌...


:wink:


معماری ایرانی چیه و معماری اسلامی چیه؟ آیا دو چیز متفاوتند؟

دقیقا نمی دونم ولی فکر می کنم با حمله ی اعراب به ایران فقط مذهب ایرانیا تغییر نکرده
بلکه فرهنگ
خط
زبان
ادبیات
هنر
علم
معماری
و همه چیز دستخوش تغییر شده
پس وقتی اسلام با قسمت بزرگی از تاریخ ایران ادغام شده غیر ممکنه که معماری اسلامی با قسمت عظیمی از معماری ایران ادغام نشده باشه

هرچند که معماری اسلامی شباهت زیادی به معماری رومی داری

نظر شما چیه بچه ها ؟
 

کدخدا

Member
تخت جمشید نام نیست!!!!!این حرف رو فقط کسی می تونه بزنه که نه مطالعه تاریخی داره نه این بنا رو دیده نمی دونه وقتی میگن عظمت تخت جمشید یعنی چی می گن طراحی تک تک جزئئیات و اتصالات و تزیینات اینا یعنی چی من 10 بار تخت جمشید رو دیدم و راجبش خیلی مطالعه کردم حتی نظرات اون بنده خدایی که می گفت تخت جمشید مال 100 سال پیش هست رو هم شنیدم رفتم ببسنم شاید اون راست گفته ولی این جور نبود.
معماری ایران گذشتش کاملا ناب بوده و مورد تقلید همه تمدن هام قرار گرفته مخصوصا دوره پارس و پارت و سلجوقی و صفوی.من نمی دونم کجای معماری ایران ناب نیست بعد از 5سال معماری خوندن و فارغ التحصیل شدن تو این رشته تنها چیزی که منو راضی می کرد معماری گذشته ماست نه معماری حال ما!
راجب معماری اسلامی و معماری ایرانی هم بگم معماری اسلامی در واقع وجود نداره ما معماری ایرانی داریم در دوره اسلامی من پایان نامم مسجد بود و بیشتر از 10 تا کتاب راجب همین موضوع خوندم .
معماری ایرانی هم مثل بقیه سبکای معماری از عناصر مفاهیم معنا ها و بیان و اعتاقادات ایرانی شکل می گیره اینجوریه که به قول شما خونه های قدیمی ما روح داره انگار داره زنگی می کنه .دقیقا همین طوره اگر ما هم توی گسترش شهرمون به ساختار شهر توجه می کردیم خونه های جدید ما که مثل دونه های انگورن به اون خوشه درست وصل می شدن خوشه هم به ساقه این زندگی جریان پیدا می کرد و به قول معمارا خونه هامون با شهر کار می کرد یه چیز جدا نبود.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا