جنگنده خیابانی...!

سلام

استاد پژمان من به شدت از مدلینگ ظریفت خوشم میاد. حیف که دیر این تاپیک رو دیدم. برای آنرپ شاید میتونستم چند تا نکته بگم که احتمالا بدردت بخوره. البته ماهیگیری همیشه لذت بخش هست و در تعطیلات نوروز بیشتر!
در مورد پلاگین برای آنرپ در خود مکس من پیشنهادم اسکریپت مجانی و اتوماتیک textools هست که کاملا برای یه کار سریع و شلوغ مناسبه. این اسکریپت انواع کارها رو دسته بندی کرده و دستور های کمکی و میونبرهای مفید داره.
در مورد این حساسیت نسبت به آنرپ کامل خب به همه کوچکیم من هم موافقم. اما چند تا نکته: اون برنامه هایی که شما تست زدی و کنار گذاشتی خیلی جالب نیستند: آنرلا که اوماتیک و حرف گوش نکن هست و نتیجه بی نظم میده و unfold3d هم در ورژن های کرک نشده آخر قدرتش رو نشون داده که بازم برای کارهای ارگانیک مناسبه.
اما در مورد uvlayout من یه حرفهایی دارم. خب بهترین راه اینه که آدم با ابزاری که راحته کار کنه چون تسلط و خوشدستی راندمان رو بالا میبره. من هم موافقم که شما کار رو در مکس انجام بدی اما میتونی از یه برنامه کمکی برای تسریع و راحتی هم استفاده کنی.
شعار یووی لی اوت اینه که ساعات آنرپ رو به دقایقی کاهش میده. برنامه بی ریخت هست اما این به خاطر تفکر ماشینی سازنده اون هست که در مقایسه معلوم میشه.
شما میتونی از امکانات تقارنی، انتخاب، گروهبندی، پک، اپتیمایز ، قلم های نرم و ریلکس کننده از یه طرف و سرعت و سرراستی پلت جادویی اون استفاده کنی. میتونی نتیجه رو با آوردن مدل آنرپ شده به UVL و دیدن رنگ اون بعد و قبل از دستکاری تایید کنی.
این ها رو نمیگم که بگم مکس ضعیفه: منظورم راحتی و کنترل و دقت UVL هست. شما هر قسمت رو راحت بودی میتونی در مکس و بقیه رو در UVL آنرپ یا ادیت کنی.
مثلا این که قسمتی جدا باشه یا سرهم یه تست سریع و چند ثانیه ای هست. دوباره دوزی و سر هم کردن با تست های مختلف توی UVL یه بازی ساده و جالبه. البته یادگرفتنش یه جور حوصله و تطبیق میخواد که از شما راحت برمیاد. من خودم هر مدلی رو با روشهای مختلف آنالیز میکنم تا سیاست آنرپ اون رو پیدا کنم.
برای تکسچرینگ هم چند تا نکته با عرض معذرت:
اگه دوست داری بدون زحمت روی قطعات پیچیده بافت منظم و ریزی بندازی راهش در تری دی کوت اینه که بافت مورد نظر رو به جای UV بر حسب cube mapping بندازی تا دفرمگی اذیت نکنه و تسلیم بشی و مدلت رو هزار تکه بکنی.
شاید بعضی جاها لازم باشه اما اگه بر حسب متریال اونها رو جدا کنی و بعد مپ های حجم نما مثل AO و نرمال رو رندر تو تکسچر کنی میتونی نتیجه عالی بگیری.
تریدی کوت به نظرم قویترین و عجیب ترین ابزارهای رنگ آمیزی رو داره که کاملا هم با فتوشاپ رفاقت داره. (حتی از اون enzo هم در بسیاری از موارد سره)
برای تکسچر صنعتی تر علاوه بر AO که معمولا multiply میکنند حتما یه مپ cavity هم بگیر تا با تغییر رنگ و soft یا hard light اون حالت قدیمی و خستگی سطح رو در لبه ها نشون بده.
جادویی ترین ابزار متریال هم به نظر من کم تجربه متریال grayball هست در منتال که به نظرم در آینده جای همه متریال های دیگه رو تنگ میکنه. سرعت جادویی این متریال در یافتن نتیجه و سرعت در رندر یک دقیقه ای برای غولی از چند صد هزار پولیگون، اون رو کاملا شاخص میکنه. اینقدر جادویی هست که دوست ندارم جزئیات تستهام رو بهت بگم!!!

به هر حال علی یارت ، ما که از زیبایی و خوش سلیقگی خسته نمیشیم!

 

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
ادامه مرحله تکسچرینگ-طراحیه Diffuse

سلام مجدد به همه دوستان عزیزم

ایشالا که سال خوبی داشته باشید .:rose:

فعلاً در حال طراحیه بافت برای قسمت های مختلف ماشین هستم . در این مرحله فقط Diffuse رو درست میکنم و با Bump و Displace و غیره کاری ندارم چون مطمئناً باید در انتها و برای هماهنگی بیشتر ویرایش بشن .
تمام تکسچرها بجز قسمت های متصل به هم در قسمت اصلی بدنه ، دارای سایز 3000 در 3000 هستند و خود بدنه به همراه سپرهاش هر کدوم 6000 در 6000 هستند .


کار زیاد داره .گفتم همین وسط چنتا رندر بگیرم و بذارم تا از نظر سایرین هم استفاده کنم .
در رابطه با بدنه از جنس بدنه ماشین ها و هلکوپترهای نظامی استفاده کردم . چون وقتی داشتم داخل اینترنت دنبال یک جنس مناسب میگشتم متوجه شدم تمام ماشین ها و وسایل حمل و نقل زرهی دارای همچین جنسی هستند .
از طرفی ماشین های فیلم مسابقه مرگ رو که میدیم متوجه شدم همشون بدجور زنگزدگی دارند .

krgvdynqsmioofjkj9b.jpg


sneqglz9er4cjdxk381x.jpg


پس سعی کردم بدنه ماشین های زرهی رو گلی و زنگزده کنم تا واقعیتر باشه . البته ماشینهای زرهی به دلیل مسئله استتار نباید براق باشند ولی این ماشین رو برای بهتر جلوه دادن کمی برق میکنیم .
واسه تکسچر بدنه هم کلی گشتم تا یک سایت پولی پیدا کردم که سایز برخی از تکسچرهاش تا 6000 در 6000 هم بود !!! :shock:
البته 15مگ رایگان داده بود که من چنتا فایل بزرگ 2500 در 2500 ازش گرفتم و با چیزایی که داشتم ترکیب کردم و شد اینا !
به نظر خودم اصله زیادی تیره شده و بافتش رو از دست دادم ! البته چون متریالش استاندارد هست نمیشه فعلا زیاد روش مانور داد .
ایشالا فعلاً فقط Diffuse طراحی میکنم تا مشخص بشه از چه موتور رندری باید استفاده کرد .

موفق باشید :rose:

 

ali3dm

کاربر VIP
تکسچر هم مانند مراحل قبل خوب کار کردی
اما قسمت جلو ماشینت انگار از گرما سرخ شده کمی هم تکسچر خودش هم غیر طبیعیه
بقیه جاها خوبه ببینیم در ادامه چکار میکنی
 

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
اتمام تکسچرینگ

سلام به دوستان عزیزم

بلاخره تکسچرینگ تمام شد .:oops:
البته بازم عرض میکنم که فقط Diffuse هست و روی شیدر استاندارد . فقط برای دیدن بافت ، حالا باید تکسچر ها رو با هم هماهنگ کنم ،هنوز رنگ اصلحه ها رو روشن نکردم و کلی کار دیگه .





موفق باشید
:rose:
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
ایول پژمان جان. خسته نباشی. :rose:
من با اون رینگ ها و متریالشون خیلی حال کردم. اون کثیفی ها و خاک های اطراف گلگیرای ماشینت رو خیلی خوب در آوردی. از متریال اون گارد جلوت هم خوشم نیومد زیاد. فکر می کنم اسکیلش زیادی بزرگه و در زنگ زدگی متریالشم یه کم اغراق کردی. البته این نظر من بودا :green:
راستی جلوپنجره ی ماشینتو جوری ساختی که هر کی ببینه تو نگاه اول فکر می کنه ماشینت یه BMW هستا. :)
راستی الان مرحله بعدی کارت چیه؟ قراره متریال ها رو کامل کنی و به جز Diffuse روی کانال های دیگه ی متریال هاتم کار کنی یه کار دیگه ای قراره انجام بدی؟؟
در هر صورت، شاد باشی و موفق.
 

ali3dm

کاربر VIP
عجب كنترلي داري رو وقتت تو اين موقع!(منظورم مسابقه نوروزه)
تكسچرات خوب كار كردي منتظريم همونطور كه خودت گفتي هماهنگشون كني
يه نظر من اونطوري كه گل ها رو روي گلگيز(فقط قسمت بالاش)پخش كردي
يكم كارتو غير طبيعي كرده
كه به نحوه پخش شدن گل رو ماشيناي واقعي نگاه كني ميتوني از پسش بربياي
 

.:taymaz:.

مدیر انجمن‌ها
پژمان اگه میتونی اون آرم هایی که گذاشتی رو حذف کن از نظر رنگ جور در نمیاد یا یه رنگ دیگه بده بهش:-?
 

Yar.kh

Member
سلام
به نظر من مدلیینگش خوبه اما متریال ها یکم ضعیفه.
چراغ های جلو هم انگاری فقط روی تکسچر کار شده. اگه یه قطعه ی جدا با متریال کار بشه فک کنم بهتر بشه.

ولی بازم خیلی خوب شده. خسته نباشی
 

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
سلام بچه ها

ممنون که توجه میکنید .

ایول پژمان جان. خسته نباشی. :rose:
من با اون رینگ ها و متریالشون خیلی حال کردم. اون کثیفی ها و خاک های اطراف گلگیرای ماشینت رو خیلی خوب در آوردی. از متریال اون گارد جلوت هم خوشم نیومد زیاد. فکر می کنم اسکیلش زیادی بزرگه و در زنگ زدگی متریالشم یه کم اغراق کردی. البته این نظر من بودا :green:
راستی جلوپنجره ی ماشینتو جوری ساختی که هر کی ببینه تو نگاه اول فکر می کنه ماشینت یه BMW هستا. :)
راستی الان مرحله بعدی کارت چیه؟ قراره متریال ها رو کامل کنی و به جز Diffuse روی کانال های دیگه ی متریال هاتم کار کنی یه کار دیگه ای قراره انجام بدی؟؟
در هر صورت، شاد باشی و موفق.

ممنون ، در مورد گارد جلو کاملاً حق با تو هست ، درستش کردم .:rose::green: ، اتفاقاً طرح جلو پنجره رو به دلیل علاقه ای که به محصولات BMW دارم اینجوری طراحی کردمش . در مورد ادامه کار هم بله ، العان دارم روی هماهنگی تکسچر ها کار میکنم ،در حال حاضر نصف تکسچرها رو درست کردم ،آخه العان همشون به حالت PSD هست و بخاطر لایه باز بودن و امکان ویرایش سریع اینجوری کردم ولی همونطور که میدونید حجم PSD خیلی زیاده، برخیشون تا بیش از 120 مگ هستند تا جایی که 8 گیگ رم کم اورده :sad:
العان دارم از تکسچرهای PSD ، فایلهای Bump , Diffuse , displace و SPC رو در میارم تا هم حجمش کم بشه هم کاراش تموم شه .
بعد از اون هم میرم سراغ محیط ، شاید یک گاراژ ، شایدم در کنار یک دیوار شایدم در یک کویر یا حتی باتلاق :-?

عجب كنترلي داري رو وقتت تو اين موقع!(منظورم مسابقه نوروزه)
تكسچرات خوب كار كردي منتظريم همونطور كه خودت گفتي هماهنگشون كني
يه نظر من اونطوري كه گل ها رو روي گلگيز(فقط قسمت بالاش)پخش كردي
يكم كارتو غير طبيعي كرده
كه به نحوه پخش شدن گل رو ماشيناي واقعي نگاه كني ميتوني از پسش بربياي

ممنون ، روی پخش شدن گل روی کل ماشین یه بازبینی کردم . لطف کردی


پژمان اگه میتونی اون آرم هایی که گذاشتی رو حذف کن از نظر رنگ جور در نمیاد یا یه رنگ دیگه بده بهش

سلام تایماز جان
در مورد لوگو ها چون تقریباً تمام ماشین های مسابقه ای برای زیبایی هم که شده یک لوگویی چیزی میندازن از طرفی طبق منابعی که از اینترنت گرفتم ، همیشه روی ماشینهای نظامی که این جنس رنگ رو روشون میزنند ، از رنگ زرد کثیف برای علامت گذاری یا نوشتن چیزی استفاده میکنند . یعنی رنگ سبز کثیف در کنار زرد مات . چراش رو دقیقاً نمیدونم ولی تقریباً تمام وسایل نظامی از این رنگها استفاده میکنند . بازم ممنون


سلام
به نظر من مدلیینگش خوبه اما متریال ها یکم ضعیفه.
چراغ های جلو هم انگاری فقط روی تکسچر کار شده. اگه یه قطعه ی جدا با متریال کار بشه فک کنم بهتر بشه.

ولی بازم خیلی خوب شده. خسته نباشی

سلام دوست من
در مورد چراغها ، فعلاً حق با شماست چون ،همونطور که قبلاً عرض کردم تمام تکسچرها روی شیدر استاندار نصب شده تا فقط رنگش دیده بشه ، چراغها مدل شده هست ،ایشالا میخوام با منتال ری در مکس 2012 رندر بگیرمش ببینم این IRay چه میکنه . در اونجا حتماً از شیدر مناسبش استفاده می کنم .

موفق باشید :rose:
 

::reza::

کاربر VIP
سلام پژمان جون
آقا پژمان شرمنده اگه تو این چند مدتی نتونستم بیام .ولی حقیقتش دورادور کاراتو دنبال میکردم. از کارت خیلی خوشم اومد. مخصوصا استفاده از تکسچرینگ. من که خیلی حال کردم.
راستش نمیدونم از دوستان تا چقدر با یو وی و تکسچرینگ کار کرده اند ولی واقعا کار سخت و طاقت فرسایی هست.
اینکه یه قستمی از مدل آنورپ بشه و بعد طبق کار بخوایم برای او قسمت یه عکس پیدا کنیم ، حالا اگه اون تکسچر دلخواه آیا پیدا بشه یا نشه.
بعد بخوایم حالا از این تکسچر یه Bump یا Displace و .. بسازیم درجه شدتش چقدر باشه , ... . اوه ه ه ه :green:
از اینکه رو کارت وقت گذاشتی واقعا ازت ممنونم :rose:
راستی از این نمایی که رندر گرفتی واقعا حال کردم . تو این تصویر میشه زحمتی که رو کار کشیدی رو کاملا مشاهده کرد.

خلاصه اینکه کار خیلی خیلی خوبی شده .من که منتظر تکمیل و رندر نهایی این کار هستم.
راستی دوران خوب مسابقه هفتگی رو هم هیچوقت فراموش نمیکنم.
امیدوارم موفق باشی دوست خوبم.:rose:

 

hosienmax100

3D Artist
عجب جنگنده ایی ساختی ...

خسته نباشی

اما یه ایراد اساسی داره /

توی تکسچرینگت هارمونی نیست ینی ابتدا باید به یه رنگ پایه میرسدی بعد دیتیل ها و کثیفی ها اونم به منطق زنگزدگی بهش اضافه میکردی الان شاید ما که در جریان کار هستیم بدونیم سر یو وی چقدر زحمت کشیدی اما شاید اگه یه نفر دیگه از دور بیاد فکر میکنه همینجوری jpg درگ کردی رو ابجکت هات ..

به نظر من دوباره روش کار کن واقعآ ارزششو داره ./

البته این دید من بود و میتونه کاملا اشتباه باشه تو خودت بهتر میدونی ../

موفق باشی
 

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
سلام مجدد به همگی

شرمنده کمی در این قسمت کند شدم چون درگیری ها زیاد شده :-?:green:
هنوز متریال ها همون استاندارد هست و فقط قسمت های مختلفش دارای Bump و Displace و NormalMap و SPC و غیره شدند . البته نه همش قسمت بالای ماشین و اسلحه ها مونده

فعلاً همین یک تصویر رو تونستم بگیرم :cry:



موفق باشید :rose:
 

ali3dm

کاربر VIP
واسه فیلمای هالیوودی خوبه
قسمت جلوش (همون شاخ ها)تکسچرش غیر طبیعیه

بخش هایی که آبجکت ها به هم میرسن تکسچرها هماهنگی ندارن

به امید موفقیتتون:rose:
 

parvizamd

New Member
بابا امضا بده من عجیب ماشینی قربون دستت سوییجشو بده من یک دور باهاش بزنم قول میدم روش خش نندازم:green::green::)
 

جدیدترین ارسال ها

بالا