سلام
استاد پژمان من به شدت از مدلینگ ظریفت خوشم میاد. حیف که دیر این تاپیک رو دیدم. برای آنرپ شاید میتونستم چند تا نکته بگم که احتمالا بدردت بخوره. البته ماهیگیری همیشه لذت بخش هست و در تعطیلات نوروز بیشتر!
در مورد پلاگین برای آنرپ در خود مکس من پیشنهادم اسکریپت مجانی و اتوماتیک textools هست که کاملا برای یه کار سریع و شلوغ مناسبه. این اسکریپت انواع کارها رو دسته بندی کرده و دستور های کمکی و میونبرهای مفید داره.
در مورد این حساسیت نسبت به آنرپ کامل خب به همه کوچکیم من هم موافقم. اما چند تا نکته: اون برنامه هایی که شما تست زدی و کنار گذاشتی خیلی جالب نیستند: آنرلا که اوماتیک و حرف گوش نکن هست و نتیجه بی نظم میده و unfold3d هم در ورژن های کرک نشده آخر قدرتش رو نشون داده که بازم برای کارهای ارگانیک مناسبه.
اما در مورد uvlayout من یه حرفهایی دارم. خب بهترین راه اینه که آدم با ابزاری که راحته کار کنه چون تسلط و خوشدستی راندمان رو بالا میبره. من هم موافقم که شما کار رو در مکس انجام بدی اما میتونی از یه برنامه کمکی برای تسریع و راحتی هم استفاده کنی.
شعار یووی لی اوت اینه که ساعات آنرپ رو به دقایقی کاهش میده. برنامه بی ریخت هست اما این به خاطر تفکر ماشینی سازنده اون هست که در مقایسه معلوم میشه.
شما میتونی از امکانات تقارنی، انتخاب، گروهبندی، پک، اپتیمایز ، قلم های نرم و ریلکس کننده از یه طرف و سرعت و سرراستی پلت جادویی اون استفاده کنی. میتونی نتیجه رو با آوردن مدل آنرپ شده به UVL و دیدن رنگ اون بعد و قبل از دستکاری تایید کنی.
این ها رو نمیگم که بگم مکس ضعیفه: منظورم راحتی و کنترل و دقت UVL هست. شما هر قسمت رو راحت بودی میتونی در مکس و بقیه رو در UVL آنرپ یا ادیت کنی.
مثلا این که قسمتی جدا باشه یا سرهم یه تست سریع و چند ثانیه ای هست. دوباره دوزی و سر هم کردن با تست های مختلف توی UVL یه بازی ساده و جالبه. البته یادگرفتنش یه جور حوصله و تطبیق میخواد که از شما راحت برمیاد. من خودم هر مدلی رو با روشهای مختلف آنالیز میکنم تا سیاست آنرپ اون رو پیدا کنم.
برای تکسچرینگ هم چند تا نکته با عرض معذرت:
اگه دوست داری بدون زحمت روی قطعات پیچیده بافت منظم و ریزی بندازی راهش در تری دی کوت اینه که بافت مورد نظر رو به جای UV بر حسب cube mapping بندازی تا دفرمگی اذیت نکنه و تسلیم بشی و مدلت رو هزار تکه بکنی.
شاید بعضی جاها لازم باشه اما اگه بر حسب متریال اونها رو جدا کنی و بعد مپ های حجم نما مثل AO و نرمال رو رندر تو تکسچر کنی میتونی نتیجه عالی بگیری.
تریدی کوت به نظرم قویترین و عجیب ترین ابزارهای رنگ آمیزی رو داره که کاملا هم با فتوشاپ رفاقت داره. (حتی از اون enzo هم در بسیاری از موارد سره)
برای تکسچر صنعتی تر علاوه بر AO که معمولا multiply میکنند حتما یه مپ cavity هم بگیر تا با تغییر رنگ و soft یا hard light اون حالت قدیمی و خستگی سطح رو در لبه ها نشون بده.
جادویی ترین ابزار متریال هم به نظر من کم تجربه متریال grayball هست در منتال که به نظرم در آینده جای همه متریال های دیگه رو تنگ میکنه. سرعت جادویی این متریال در یافتن نتیجه و سرعت در رندر یک دقیقه ای برای غولی از چند صد هزار پولیگون، اون رو کاملا شاخص میکنه. اینقدر جادویی هست که دوست ندارم جزئیات تستهام رو بهت بگم!!!
به هر حال علی یارت ، ما که از زیبایی و خوش سلیقگی خسته نمیشیم!
استاد پژمان من به شدت از مدلینگ ظریفت خوشم میاد. حیف که دیر این تاپیک رو دیدم. برای آنرپ شاید میتونستم چند تا نکته بگم که احتمالا بدردت بخوره. البته ماهیگیری همیشه لذت بخش هست و در تعطیلات نوروز بیشتر!
در مورد پلاگین برای آنرپ در خود مکس من پیشنهادم اسکریپت مجانی و اتوماتیک textools هست که کاملا برای یه کار سریع و شلوغ مناسبه. این اسکریپت انواع کارها رو دسته بندی کرده و دستور های کمکی و میونبرهای مفید داره.
در مورد این حساسیت نسبت به آنرپ کامل خب به همه کوچکیم من هم موافقم. اما چند تا نکته: اون برنامه هایی که شما تست زدی و کنار گذاشتی خیلی جالب نیستند: آنرلا که اوماتیک و حرف گوش نکن هست و نتیجه بی نظم میده و unfold3d هم در ورژن های کرک نشده آخر قدرتش رو نشون داده که بازم برای کارهای ارگانیک مناسبه.
اما در مورد uvlayout من یه حرفهایی دارم. خب بهترین راه اینه که آدم با ابزاری که راحته کار کنه چون تسلط و خوشدستی راندمان رو بالا میبره. من هم موافقم که شما کار رو در مکس انجام بدی اما میتونی از یه برنامه کمکی برای تسریع و راحتی هم استفاده کنی.
شعار یووی لی اوت اینه که ساعات آنرپ رو به دقایقی کاهش میده. برنامه بی ریخت هست اما این به خاطر تفکر ماشینی سازنده اون هست که در مقایسه معلوم میشه.
شما میتونی از امکانات تقارنی، انتخاب، گروهبندی، پک، اپتیمایز ، قلم های نرم و ریلکس کننده از یه طرف و سرعت و سرراستی پلت جادویی اون استفاده کنی. میتونی نتیجه رو با آوردن مدل آنرپ شده به UVL و دیدن رنگ اون بعد و قبل از دستکاری تایید کنی.
این ها رو نمیگم که بگم مکس ضعیفه: منظورم راحتی و کنترل و دقت UVL هست. شما هر قسمت رو راحت بودی میتونی در مکس و بقیه رو در UVL آنرپ یا ادیت کنی.
مثلا این که قسمتی جدا باشه یا سرهم یه تست سریع و چند ثانیه ای هست. دوباره دوزی و سر هم کردن با تست های مختلف توی UVL یه بازی ساده و جالبه. البته یادگرفتنش یه جور حوصله و تطبیق میخواد که از شما راحت برمیاد. من خودم هر مدلی رو با روشهای مختلف آنالیز میکنم تا سیاست آنرپ اون رو پیدا کنم.
برای تکسچرینگ هم چند تا نکته با عرض معذرت:
اگه دوست داری بدون زحمت روی قطعات پیچیده بافت منظم و ریزی بندازی راهش در تری دی کوت اینه که بافت مورد نظر رو به جای UV بر حسب cube mapping بندازی تا دفرمگی اذیت نکنه و تسلیم بشی و مدلت رو هزار تکه بکنی.
شاید بعضی جاها لازم باشه اما اگه بر حسب متریال اونها رو جدا کنی و بعد مپ های حجم نما مثل AO و نرمال رو رندر تو تکسچر کنی میتونی نتیجه عالی بگیری.
تریدی کوت به نظرم قویترین و عجیب ترین ابزارهای رنگ آمیزی رو داره که کاملا هم با فتوشاپ رفاقت داره. (حتی از اون enzo هم در بسیاری از موارد سره)
برای تکسچر صنعتی تر علاوه بر AO که معمولا multiply میکنند حتما یه مپ cavity هم بگیر تا با تغییر رنگ و soft یا hard light اون حالت قدیمی و خستگی سطح رو در لبه ها نشون بده.
جادویی ترین ابزار متریال هم به نظر من کم تجربه متریال grayball هست در منتال که به نظرم در آینده جای همه متریال های دیگه رو تنگ میکنه. سرعت جادویی این متریال در یافتن نتیجه و سرعت در رندر یک دقیقه ای برای غولی از چند صد هزار پولیگون، اون رو کاملا شاخص میکنه. اینقدر جادویی هست که دوست ندارم جزئیات تستهام رو بهت بگم!!!
به هر حال علی یارت ، ما که از زیبایی و خوش سلیقگی خسته نمیشیم!