جنگنده خیابانی...!

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
اتمام مرحله unwarping

سلام دوستان

راستش این مدت که در این قسمت پست نمیدادم دلیلش unwarp کردن تمام قطعات مدل بود که به بیش از 600 تکه unwarp شد :shock::shock::shock:
تمام پیچ و مهره هاشم باز شده و آماده texture گذاری هست . خیلی طاقت فرسا بود و به جرات از مادلینگش سختتر و وقت گیرتر بود . تمام قسمت هاش با unwarping خود مکس انجام شده و بطور دستی با کمترین تکه شدن ممکن .

yc1in22puuereslkzand.jpg


fqnh6h6ge7ryuy9hzbe.jpg


برنامه هایی مثل unfold3D و پلاگین هایی unwrella رو هم امتحان کردم ولی توانایی های unwarp خود مکس بالاتر بود و دقیقنر .چون قرار در photoshop برای تک تک قطعاتش تکسچر طراحی بشه باید تکه هاش کاملا مرتب و تا حد امکان کمترین درز (seam) رو داشته باشه .:paint:

هر رینگ با تایرش به تنهایی بیش از 60 تکه داشت و هر رینگ هم بطور کاملا جداگانه دارای تکسچر مجزا خواهد بود .حتی تک تک خارهایی که روی رینگ ها هست هم کاملا مجزا از هم باز شدند . :):shock:
jmxae3g9cwzqhn5cq1i.jpg


tjtgobx19b2q3vekkhc3.jpg





تعدادی از uvw ها رو برای نمونه گذاشتم . با این همه تکه خدا بخیر کنه طراحی تکسچرشو !!!:-?

wm7hjf37smr3tt2wya3.jpg


pbrq08ewq01tiya0qp8.jpg


میتونم به جرات بگم هیچ تا خوردگی یا روهم افتادگی در کل460.000 فیسش وجود نداره چون 3 بار، تمام قطعات رو هم با تست کننده خود برنامه و هم بطور چشمی چک کردم تا کوچکترین کشیدگی یا تاخوردگی در هیچ جاییش وجود نداشته باشه حتی پیچهاش !:cool:

موفق باشید :rose:
 
آخرین ویرایش:

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
ایول پژمان جان. بسی خشته نباشی. من خودم که به کل از این unwarp می ترسم :-? و تا حالا هم برای یادگیریش سسراغش نرفتم :green:
منتظر تکسچرینگش هستیم. اما از این به بعد صبر نکن که برای همه ی قطعات تکسچر بسازی بعد یه پست بزنی. با جلو رفتن هر قسمت یه پست هم بزن ما هم در جریان کار قرار بگیریم :green: این طوری شاید دوستان نظری داشته باشن در حین اجرا که بهت کمک کنه.
منتظر ادامه ی کار هستیم. موفق باشی. :rose:
 
درود
پژمان جان یه ذره هم نمیتونم درکت کنم میدونم چی میکشی!!!!!وقتی کابوس unwarp درست کردن رو یادم میاد از ترس سیستمو خاموش میکنم ولی میدونم ماشینت با unwarp خدای ماشینها میشه منتظر تکمیل کارتون بی صبرانه هستیم:rose:
 

shirani

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
اره من هم شدیداً دوست دارم این unwarping چون وقتی میخوام این باز کنم کلی مدل بهم ریخته نشون ادم میده :green:

خیلی خوشمان امد
:rose:
 

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
ایول پژمان...
من حس میکنم اسکیل بعضی از پارت ها مشکل داره از رو همون چکرمپ میشه فهمید...
شاید هم چون چند لایه ای آنرپ کردی کمی اسکیلشون فرق میکنه...
ولی یه دعا میکنم برات:

خدا صبرت بده موقع تکسچرینگ تو فوتوشاپ :green:

دمت گرم
موفق باشی
 

.:. soroosh .:.

Active Member
خیلی عالیه که همه چی را آنورپ کردی.
فقط همون طور که سی جی مستر عزیز هم اشاره کردن اسکیل خیلی یووی خیلی از آبجکت ها با هم سازگار نیستن و خیلی فرق میکنن با هم این قضیه شاید یه جاهایی اذیتت کنه زمان تکسچرینگ.
شما که تا اینجا وقت گذاشتی یه کم دیگه وقت بزار و یووی ها را هم نسبتهاشون را درست کن که دیگه کار تمیز در خروجی گرفته بشه.
خیلی خوبه که برای کارهات اینقدر وقت میزاری و با دقت و اصولی پیش میری.
موفق باشی.
 

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
سلام به همگی

در مورد صحبت
سروش جان و cgmaster عزیز ، ابعاد uv و Checker ها مشخصاً متفاوت هست و خودم هم گفتم که بیش از 46 تکه کاملا مجزا داره و طبق ابعاد واقعه ای هر قطعه و کیفیت تکسچری که قرار هست براش گذاشته بشه این کار رو با دقت انجام دادم و هر چه ابعاد اون قطعه کوچکتر میشه سایز چکرها هم کوچکتر میشه ، مطمئناً قرار نیست ابعاد و سایز نهایی تکسچر تکه بدنه که نزدیک 4000 هست رو با سایز تکسچر پیچها که حدود 1500 هست برابر بدونیم .از طرفی برای اینکه در رندر به چشم بیاد چکرها رو بزرگتر کردم تا دیده بشه وگرنه این چکرها که فقط برای تست کشیدگی در تکسچر نهایی هست و قرار هست جداقل 46 لایه تکسچر روی این ماشین نصب بشه که بیشترشون سایز 2000 تا 3000 رو خواهند داشت و فقط بدنه اصلی 4000 هست . ممنون از توجه و دقتتون :rose:

این چند روز کمی کمرنگتر بودیم و تا
5 شنبه هم نیستیم چون در جشنواره انیمیشن تهران کار داریم و 5شنبه هم اختتامیه هست . جای همگی خالی .کارهای زیادی رو دیدیم و با افرادی چون آقای بهرام عظیمی (کارگردان تهران 1500)، وحید نصیریان (کارگردان قلب سیمرغ) و امیر سحرخیز(سرپرست جلوه های ویژه مختار نامه) و استاد گلپایگانی (مدرس دانشگاه هنر و داور جشنواره ) و دکتر میرصادقی (ناظر کیفی تولیدات انیمیشن استانها) و غیره صحبت کردیم که انشاا... در قسمت انیمیشن و جلوهای وبژه گزارشی کامل با عکس از این جشنواره میذاریم .

موفق باشید
:rose:
 

.:. soroosh .:.

Active Member
دوست ندارم خیلی حساس باشم و رو یه چیزی پا فشاری کنم :green: البته خب به من هم ربطی نداره کلا ... :)
ولی خب همونطور که میدونی برای تکسچرینگ خیلی مهمه که یووی ها نسبت هاشون درست باشه یعنی همونطور که من میدونم :دی
شاید روی خیلی از آبجکت ها تاثیر نداشته باشه. اما خب مثلا شما فقط بدنه اصلی این خودرو را نگاه کنی میبینی که قطعات اصلی بدنه هم یووی هاشون با هم یک اندازه نیستن که معمولا باید اینطور باشن تا تکسچرینگشون اصولی تر انجام بشه.
نمیدونم اما از دید من این قضیه خیلی مهمه که نسبت یووی ها با هم همخوانی داشته باشه. و خب من اگه رو نت هم به کارهای یووی شده حرفه ای هم دقت کنی حتما این مورد درشون رعایت میشه.
موفق باشی پژمان جان :rose:
 

*farshid*

کاربر VIP
چقدر یو وی
اشکم دی اومد
یه میانبری چیزی ابداع کن که همهچیزو تکسچر ندی اینجوری عمر من کفاف نمیده رندر نهایی کارتو ببینم

واقعا همت و انگیزت قابل تحسینه
 

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
شروع مرحله تکسچرینگ

سلام مجدد به همه دوستان عزیزم

راستش میخواستم بذارم آخر کار رو بعد از اتمام تکسچرینگ نشون بدم ولی دیدم چون خیلی طولانی هست ، به سفارش دوستان مرحله به مرحله تکسچرهاشو میذارم تا از نظرات دیگران هم استفاده کنم . تا اینجاش خودم احساس میکنم زیادی بعضی جاهاش زنگزدگی داره ، بقیه جاهشو کمتر داغون میکنم :wink:

i59wvnli6bbqunj9zt.jpg


8ns3ph72q6yzmxivuus.jpg


سعی کردم به توصیه دوستان گلم سایز تکسچرها رو مرتبتر کنم . سایز همه تکسچرها 3000 در 3000 هست ولی برای بدنه بخاطر حجیم بودنش 6000 در 6000 هست .

تا اینجا از هر تکسچر هم Bump و هم SPC رو برای برجستگی های دقیق و محلهای جلادار طراحی کردم .مثلا جاهای زنگزدگی نباید براق باشه یا جاهایی که روغن ریخته باید برجسته و براق باشه .در کل ظرافت زیادی برای تهیه تکسچرهاش گذاشتم و از طرفی فعلا همشون رو به حالت PSD نگه میدارم تا هروقت خواستم بشه ویرایش کرد .
العان فقط تکسچر طراحی میکنم و کاری به نوع متریال و شیدر ندارم . برای همین روی متریال استاندارد میذارم تا فقط دیده بشه .
ایشالا در مرحله بعدی طراحی متریالهاش :wink:

موفق باشید :rose:
 

*farshid*

کاربر VIP
یه نقد کوچولو
به نظرم یکم زیاده روی کردی
با این تکسچر های پربافت همه رفلکتها و سایه رو کارت محو میشن ...رندرش شبیه بازی میشه

به نظرم یه تست رندر با متریال تمام شده از یه قسمت خاص بگیر تا اگه این مشکل رو داشتی کارتو اصلاح کنی
 

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
تکسچرینگ

سلام مجدد

راستش آره ، خودمم همین فکر و کردم که زیادی دیگه ماشین داغون شده و این زنگ زدگی هاش جدا از اینکه انعکاسات رو میگیره باعث میشه ماشین یه جورایی زیرخاکی بشه !:-?
مجبور شدم از متریال های ترکیبی (Blend و Composite) استفاده کنم تا جدا از متریال زیریش ، بتونم متریالهای دیگه ای مثل گرد و خاک ، پاشیده شدن روغن یا گل و زنگزدگی و پوسیدگی رو روی قسمت های مختلف در بیارم و اینکه به دلیل متفاوت بودن کل شیدر ها در این نوع متریالها ، حتما باید از Blend و Composite استفاده میشد که کار رو سخت کرد . چون اینجوری باید برای هر قسمت ، بین 8 تا 16 تکسچر متفاوت برای Bump ، Displace , alpha و SPC در هر لایه بسازم که تازه هر تکسچر خودش کلی لایه داره .حالا من باید برای دستکم 46 تکه مختلف این کار رو جدا گونه انجام بدم :shock::cry:

6ip3kyq80pk6el3p42fe.jpg


lshnidazessyio043pj0.jpg


0aq2qmre18aasdzkvz1v.jpg


یک تست کوچیک روی قسمت هواکش روی موتور زدم که دارای 3 لایه هست .رندرش رو همین جوری نور گذاشتم تا فقط دیده بشه . جدا از کیفیت نور و اینها ، خود ترکیب بین متریال ها برای حالت پایه فلز زیر و زنگ زدگی روش ، خوب شده ؟
برای این قسمت 8 تکسچر طراحی شده که باید یک لایه دیگه هم کار کنم برای روغنی که روش پاشیده

موفق باشید :rose:
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.خیلی خوب شده از چپ و راست اما از بالا یه خورده مصنوعی شده.با وی ری میزنی یا منتال؟برای bump نرمال درست کردی یا همیجوری با بامپ هست؟
من یه پروِژه داشتم که باید کل استخر کاشی قلمبه ای زده میشد.توی فایل جدا یه کاشی قلمبه ای درست کردم بعد از بالا یه رندر گرفتم و توسط رندر المنت بهم نرمال هم داد.
حالا به نظرم برای جاهایی که خیلی خاص میخواد باشه یه جورایی مدل کن جدا بعد با نرمال کار کنی بشدت بامپ ها واقعی میشه.
 

peymantbz

New Member
دوستان من تازه با این فاروم آشنا شدم،از دوستان کی بیشتر با کاراکتر استدیو کار کرده بعضی جاها مشکل دارم می خواهم راهنماییم کنید!
سپاس
 
کارت حرف نداره ولی اون متریال فلزی که دادی اصلا به ماشینت نمی اد فکر کنم باید یه چیزی دیگه ای استفاده کنی (البته این نظر شخصیمه)

اون زنگ زدگی ها هم دورش بصورت محو شده ساخته شده که خوب کار نشده و همچنین بامپش
به نظر من اصلا با به مدلینگت نمیاد باید بیشتر روش کار کنی
 

sharin

Member
سلام.

پژمان جان بنظرم تكسچر زنگ زدگي بدرد كارت نمي خوره ...
به چه دليل بايد زنگ زده باشه ؟؟
مگر اينكه در جاهاي خيلي محدود و كم ،‌مثلا سمت گلگير .

بجاش بنظرم همونطور كه خودت گفتي تصادفيش كني بهتره ...
تو ZB يكمي حال و هواي بعضي سطح هاش رو عوض كن ... ( منظورم اين نيست كه كلي sculpt كني يا ... )
جاي گلوله روي بدنه اش بزار ...

خلاصه براي تكسچر بنظرم زنگ زدگي رو حذف كن ...
بيشتر روي گلي بودن ماشين كار كن ...

فكر كنم اينطوري بهتر باشه ...

البته خودت استادي و بهتر مي دوني چي مي خواي ، اين ها فقط در حد نظر بود براي بهتر شدن كار از ديد كوچيك من ...

موفق باشي.
يا علي.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا