سلامحسن
فتوشاپ قرار و میعاد گاه همه تکسچرهاست اما خب دوجور میشه صدا گذاشت رو کار یکی سر صحنه و یکی هم استودیویی. تو صحنه یه حس دیگه داره و کار زنده تر و مستقیمه.
در مورد اون مسابقه هم تشبیه خوبی بود اما نگفتی چجوریه؟ نفر بعدی بیاد جلو! حدست دقیق نیست برادر.
******************************************
+ آپدیت:
خب مثل اینکه دوستان اکثرا مشغول انواع و اقسام امتحانا هستن
منم حقیقتش یه مدتی کار و تعطیل کرده بودم و دیگه داره خیلی دیر میشه با هم میریم بعدا با هم بر میگردیم!
برای اینکه جواب سوال دیر نشه یه اشاره میکنم ولی دیگه جوابشو نمیگم
کار تو مرحله pre -paint هست. زیرسازی نقاشی انجام شده و سبک اصلی رو تصمیم گرفتم نقوش گیاهی رو بدنش کار کنم که خیلی گیاهیوان بشه. اینا هم یه سری تست رو همون lowpoly که نمیشه گفت: mid-poly
مپ کمپوزیتش هست و بدون نرمال خودش باید حجم نمایی کنه. (برا جایی نساختم اما انتظارم اینه)
این رندر بدون دستکاری و بدون نور ایجاد شده!
بعد از کمپوزیت مپ های مختلف و پیدا کردن بیس مناسب بیخیال زیبراش شدم چون با اینکه اینها ثمره کار توش هستن به دلیل همون تفاوت بیس 3 و 4 خیلی جاها اذیتم کرد. یه قسمتایی از دمش هر کاری کردم خوب نرم نمیشد و زمخت در اومد. برای رنگ زدن هم وقتی دیوایدش میکردم باز مدلو سوراخ میکرد. پس نتیجه این شد که اگه خواستم رنگ بزنم اول دیواید میکنم بعد کلاپس بعد میبرم ZB رنگ میزنم بعد مپش رو میندازم رو lowpoly بعد تو تری دی کوت اصلاحش میکنم. البته شاید اصلا نرفتم تو زیبراش: یه حجمسازی ظریف که نشد ولی یه سری مپ مفید ازش گرفتم (cavity) که پایه رنگ آمیزی به همین روش هست.
بقیش هم همه دوبعدی رو حجم هست و تری دی کوت هم بسیار مهربونه.
این مپ هم seamless شده دستی خروجی کمپوزیت هست که تو 3DC انجام شده و bleed زیادش هم برای احتیاط و تغییرات شیمیایی بعدیه ...
فعلا خدانگهدار تا یکم کارای عقب افتادمو برسونم به صاحبکار ...
یا علی
فتوشاپ قرار و میعاد گاه همه تکسچرهاست اما خب دوجور میشه صدا گذاشت رو کار یکی سر صحنه و یکی هم استودیویی. تو صحنه یه حس دیگه داره و کار زنده تر و مستقیمه.
در مورد اون مسابقه هم تشبیه خوبی بود اما نگفتی چجوریه؟ نفر بعدی بیاد جلو! حدست دقیق نیست برادر.
******************************************
+ آپدیت:
خب مثل اینکه دوستان اکثرا مشغول انواع و اقسام امتحانا هستن
منم حقیقتش یه مدتی کار و تعطیل کرده بودم و دیگه داره خیلی دیر میشه با هم میریم بعدا با هم بر میگردیم!
برای اینکه جواب سوال دیر نشه یه اشاره میکنم ولی دیگه جوابشو نمیگم
کار تو مرحله pre -paint هست. زیرسازی نقاشی انجام شده و سبک اصلی رو تصمیم گرفتم نقوش گیاهی رو بدنش کار کنم که خیلی گیاهیوان بشه. اینا هم یه سری تست رو همون lowpoly که نمیشه گفت: mid-poly
مپ کمپوزیتش هست و بدون نرمال خودش باید حجم نمایی کنه. (برا جایی نساختم اما انتظارم اینه)
این رندر بدون دستکاری و بدون نور ایجاد شده!
بعد از کمپوزیت مپ های مختلف و پیدا کردن بیس مناسب بیخیال زیبراش شدم چون با اینکه اینها ثمره کار توش هستن به دلیل همون تفاوت بیس 3 و 4 خیلی جاها اذیتم کرد. یه قسمتایی از دمش هر کاری کردم خوب نرم نمیشد و زمخت در اومد. برای رنگ زدن هم وقتی دیوایدش میکردم باز مدلو سوراخ میکرد. پس نتیجه این شد که اگه خواستم رنگ بزنم اول دیواید میکنم بعد کلاپس بعد میبرم ZB رنگ میزنم بعد مپش رو میندازم رو lowpoly بعد تو تری دی کوت اصلاحش میکنم. البته شاید اصلا نرفتم تو زیبراش: یه حجمسازی ظریف که نشد ولی یه سری مپ مفید ازش گرفتم (cavity) که پایه رنگ آمیزی به همین روش هست.
بقیش هم همه دوبعدی رو حجم هست و تری دی کوت هم بسیار مهربونه.
این مپ هم seamless شده دستی خروجی کمپوزیت هست که تو 3DC انجام شده و bleed زیادش هم برای احتیاط و تغییرات شیمیایی بعدیه ...
فعلا خدانگهدار تا یکم کارای عقب افتادمو برسونم به صاحبکار ...
یا علی
پیوست ها
آخرین ویرایش: