بابا سنجاقک ^|^

سلامحسن
فتوشاپ قرار و میعاد گاه همه تکسچرهاست اما خب دوجور میشه صدا گذاشت رو کار یکی سر صحنه و یکی هم استودیویی. تو صحنه یه حس دیگه داره و کار زنده تر و مستقیمه.

در مورد اون مسابقه هم تشبیه خوبی بود اما نگفتی چجوریه؟ نفر بعدی بیاد جلو! حدست دقیق نیست برادر.

******************************************
+ آپدیت:
خب مثل اینکه دوستان اکثرا مشغول انواع و اقسام امتحانا هستن
منم حقیقتش یه مدتی کار و تعطیل کرده بودم و دیگه داره خیلی دیر میشه با هم میریم بعدا با هم بر میگردیم!
برای اینکه جواب سوال دیر نشه یه اشاره میکنم ولی دیگه جوابشو نمیگم

attachment.php


کار تو مرحله pre -paint هست. زیرسازی نقاشی انجام شده و سبک اصلی رو تصمیم گرفتم نقوش گیاهی رو بدنش کار کنم که خیلی گیاهیوان بشه. اینا هم یه سری تست رو همون lowpoly که نمیشه گفت: mid-poly
مپ کمپوزیتش هست و بدون نرمال خودش باید حجم نمایی کنه. (برا جایی نساختم اما انتظارم اینه)
این رندر بدون دستکاری و بدون نور ایجاد شده!

attachment.php


بعد از کمپوزیت مپ های مختلف و پیدا کردن بیس مناسب بیخیال زیبراش شدم چون با اینکه اینها ثمره کار توش هستن به دلیل همون تفاوت بیس 3 و 4 خیلی جاها اذیتم کرد. یه قسمتایی از دمش هر کاری کردم خوب نرم نمیشد و زمخت در اومد. برای رنگ زدن هم وقتی دیوایدش میکردم باز مدلو سوراخ میکرد. پس نتیجه این شد که اگه خواستم رنگ بزنم اول دیواید میکنم بعد کلاپس بعد میبرم ZB رنگ میزنم بعد مپش رو میندازم رو lowpoly بعد تو تری دی کوت اصلاحش میکنم. البته شاید اصلا نرفتم تو زیبراش: یه حجمسازی ظریف که نشد ولی یه سری مپ مفید ازش گرفتم (cavity) که پایه رنگ آمیزی به همین روش هست.
بقیش هم همه دوبعدی رو حجم هست و تری دی کوت هم بسیار مهربونه.

attachment.php


این مپ هم seamless شده دستی خروجی کمپوزیت هست که تو 3DC انجام شده و bleed زیادش هم برای احتیاط و تغییرات شیمیایی بعدیه ...

فعلا خدانگهدار تا یکم کارای عقب افتادمو برسونم به صاحبکار ...
یا علی
 

پیوست ها

  • puzzle solution.jpg
    puzzle solution.jpg
    65.1 کیلوبایت · بازدیدها: 82
  • pre paint 1.jpg
    pre paint 1.jpg
    29.7 کیلوبایت · بازدیدها: 86
  • prepaint 2.jpg
    prepaint 2.jpg
    40.5 کیلوبایت · بازدیدها: 15
  • latest map.jpg
    latest map.jpg
    58.1 کیلوبایت · بازدیدها: 87
آخرین ویرایش:
اینم برام فرستاده بود از مرخصی گفتم شاید شما هم دلتون براش تنگ بشه نگاش کنین ...
یا علی

attachment.php
 

پیوست ها

  • card postal !.jpg
    card postal !.jpg
    43.9 کیلوبایت · بازدیدها: 86

deli2

Member
سلام
این آخریه خیلی باحاله ، مخصوصا لگوتایپش :green:
حداقل میتونید بگید تو چه لوکیشنیه ، یه قدری هم توصیفش کنی کافیه ( این یکی رو امتحان نگیر )
فک کنم حالا که خود بابا به یه جایی رسیده ، موازی با تکسچرش رو بگراند و محیط هم کار کنی تا اخرش یه کار پخته تری درمیاد
مثلا اگه قرار تو برکه باشه یا جنگلی .... خود محیط یه راهنماس برا پیدا کردن طرح مناسب تر ....
یه امتحان کن ببین با دست و پا خوب درمیاد یا نه ؟ ( البته فک کنم این ریختی خوبه ، به طرحتون هم وفادار مونده )

یه لحظه فک کردم چقدر جالبه اگه یه ارتش از سنجاقکا با فرماندهی بابا سنجاقک داشته باشی
یا مثلا این بابا سنجاقکه یه آدم فضاییه که تو سیارشون داره درخت میگو میکاره تا ازشون خاویار بگیره .....
:-?
:rose:این هم واسه اینکه خیلی گلی.
 
... ای آنکه دارم از تو همه امید نیک .. ای خدا
سلام
به به یه دلیجان پر از انرژی و ایده جدید.
من الان تو مرخصیم مثلا اما هنوزم امروزم به رندر گذشت.
حق با تو هست هم محیط و هم ایده های تکمیلی.
حقیقتش هنوز هیچ رو محیطش کار نکردم.
مشکلات مش و برقراری رابطه با زیبراش کل توجهم رو جلب کرده بود.
البته چند تا مت پینتینگ و ایده های دو بعدی به ذهنکم اومد..
اما اون گسترش ایده که شما آغازگرش بود یه طوفان جدید ذهنی میتونه راه بندازه.
و یه اعتراف دیگه اینکه قبل از کار خب خیلی دوست دارم ایده پراکنی بشه...
اما بعد از حرکت دیگه شخصا به این راحتی کارو تغییر نمیدم.
در واقع قبل از حرکت خیلی حرفگوشکنترم.
:rose:
این استقبال پرشورت رو به حساب یه مشایعت مجلل میگذارم...
چون واقعا کار یه بنده خدایی رو رو هوا ول کردم و میترسم صبرش سر بره...
پس طلب شما به شرط توفیق بعد از سبک تر شدن سرم ...
در مورد ایده پردازی و کارهای دوبعدی شاید تو همون کارم یه چیزایی پیوست کنم.
دروازه ذهنم به روی ایده هاتون باز هست دوستان

:rose:
در مورد لوگوتایپ هم خوشحالم از تعریفت.
حتما یه بهینه سازی هایی میشه کرد. یه حس سریع و یه جواب چند دقیقه ای سردستیه...
اما از حس آزاد و خودمونیش احساس مهربونی کردم ...
و گذاشتم تا شاید بقیه هم بپسندن

:rose:
از گلی که گلفروش خود پسندیده خشنودم!
شب آرزوها فردا شبه... یاد ما هم باش ...
یا علی
 

Mandana

Active Member
سلامحسن
فتوشاپ قرار و میعاد گاه همه تکسچرهاست اما خب دوجور میشه صدا گذاشت رو کار یکی سر صحنه و یکی هم استودیویی. تو صحنه یه حس دیگه داره و کار زنده تر و مستقیمه.

در مورد اون مسابقه هم تشبیه خوبی بود اما نگفتی چجوریه؟ نفر بعدی بیاد جلو! حدست دقیق نیست برادر.

******************************************
+ آپدیت:
خب مثل اینکه دوستان اکثرا مشغول انواع و اقسام امتحانا هستن
منم حقیقتش یه مدتی کار و تعطیل کرده بودم و دیگه داره خیلی دیر میشه با هم میریم بعدا با هم بر میگردیم!
برای اینکه جواب سوال دیر نشه یه اشاره میکنم ولی دیگه جوابشو نمیگم


یا علی


می هر چی نگا کردم نتونستم حدس بزنم.یک حدسم اینه آلفا رو ساخته باشین بعد mask by alpha
بعد هم deformation,inflat

اما بیشتر شبیه ئه متریال ئه.آیاه؟
مثلن شاید اون تکستچر هست و بعد از گزینه ی bumpviewmaterial استفاده کردین.حالت دیگه ای به ذهنم نمی رسه خودتون بگین ما هم فضول شدیم:دی
کاراکترتون این آخریا خعلی بیتر شد.دوسش داریم:rose:
 
سلام

...می هر چی نگا کردم نتونستم حدس بزنم.یک حدسم اینه...

خب جواب کوتاهش اینه (اما این که دیگه نشد معما!)
1- مپ cavity بوسیله ماسک
2- تبدیل مپ تو فتوشاپ به یه مپ جدید که حالت ریشه ریشه بده: پلاگین redfield fractalius برای رفورم کردن
3- منوی tools قسمت disp map آوردن همون مپ به alfa نسبت دادن و اعمال با آخرین حد
4- نتیجه نهایی چیزی بود که اینقدر دیسپلیس شده بود که شکمش به کمرش چسبیده بود و با BPR صفحه آبی داد!

اون مپ آخری هم کمپوزیت چند تا bake مختلف هست ...
در ضمن از تایید استاد هم احساس خوشحالی میکنم.
یا علی
 

Mandana

Active Member
مرحله 3 رو متوجه نشدم.مپ رو بعنوان آلفا لود کردین بعد از قسمت دیسپلیس مپ انتخاب کردین بعد حالت disp on رندر گرفتین؟یک اسنپشات از قسمت دیپلیس مپ تون میذارین قربون دستتون؟:"> ممنان
همینا دیگه.استادم خودتونین.پیشده:rose:
 
سلام

...یک اسنپشات از قسمت دیپلیس مپ تون میذارین...
اینم جواب تصویری
مرحله 3 هم یه فیلتر زدن رو همون مپ cavity هست دیگه.
______________
حالا یه سوال: آیا میشه من تستهای جادوووویی خودمو بدون توضیح اینجا بگذارم! نخندین به عنوان رئیس سایت ازتون سوال دارم.
بعضی چیزها هست که اینقدر خاص هست که معذورم از توضیحش. برای مسابقه نوروزی از فرخ جان با پیام خصوصی پرسیدم و ایشون هم بعد از نصیحتهای حرفه ای گفت اگه کسی سوال کرد باید بهش جواب بدم. منم عادی تر کار کردم!...
آیا میشه چیزی گذاشت وتوضیح هم نداد. اگه آره تست بعدیم رو اصلا نمیتونید حدس بزنید.
اگه هم نه خب شرمنده ما هم در حد توان دفاع و بیان ارائه کار میکنیم.
لطفا دقیق جواب بدین خان مدیر.
 

پیوست ها

  • how its made.jpg
    how its made.jpg
    175.1 کیلوبایت · بازدیدها: 79

Mandana

Active Member
طبیعتن توضیح راجب قضیه به بقیه کمک می کنه در درک قدرت کار تون.ینی مثلن یکی توضیح میده این جوری کار کردم اینجوری کردم هم باسه بقیه خوبه اطلاعاتشون بالا میره هم میزان اطلاعاتتون رونشون میده خوب.ولی اگه میخواین چیستانیش کنین فکر نکنم مشکل خاصی داشته باشه:green: ولی بعدش کسی نتونست حدس بزنه توضیح بدین طبیعتن بیتره ^.^
در مورد اسنپشات هم یعالمه میسی فهمیدم بالاخره:دی راستی چه جراتی دارین پلیگان سه تایی اوردین زی براش.بعضی جاها واقعن اذیت می کنه امیدبارم به مشکل بر نخورین^.-
موفق بباشین حاجاقا:rose:
 
طبیعتن توضیح راجب قضیه به بقیه کمک می کنه در درک قدرت کار تون.ینی مثلن یکی توضیح میده این جوری کار کردم اینجوری کردم هم باسه بقیه خوبه اطلاعاتشون بالا میره هم میزان اطلاعاتتون رونشون میده خوب.ولی اگه میخواین چیستانیش کنین فکر نکنم مشکل خاصی داشته باشه:green: ولی بعدش کسی نتونست حدس بزنه توضیح بدین طبیعتن بیتره ^.^
در مورد اسنپشات هم یعالمه میسی فهمیدم بالاخره:دی راستی چه جراتی دارین پلیگان سه تایی اوردین زی براش.بعضی جاها واقعن اذیت می کنه امیدبارم به مشکل بر نخورین^.-
موفق بباشین حاجاقا:rose:

سلام
از لحاظ مزایا و محاسن این کار خب همه رو قبول دارم اما با همه اینا یه چیزایی هست که میتونه شخصی باشه ولی اگه پخش بشه دیگه عادی میشه. همین فیلتر یه فیلتر معمولی هست که تو همه سایتا برا دانلود هست اما استفاده خاص از اون هست که نتیجه خاصی ایجاد میکنه. هنوز اونقدر ثروتمند نیستم که همه چی رو بگم چون خیلی چیزا کم دارم. به خاطر فقر سوادی دوست دارم بعضی تجربیاتم شخصی بمونه.
اگه کسی توضیح بده خیلی عالیه ولی اگه من بودم مجبور نمیکردم اینکارو بکنه.
البته شاید قضیه فقط مرامی باشه اما من به نوع تفکر جمعی احترام میگذارم.
به هر حال ممکنه چیزهای خاصی نباشه اما اگه جور دیگه ای شد من هم آلبومم رو باز میکنم.
احتمالا از سرو صدا هم بوش میاد که پوکه ولی دلم اینجوری خوشه...
:shock:

در مورد جواب هم ما هنوز خیلی سوال هست که باید از استاد بپرسیم. یه تست شانسی بود ...همین...

در مورد مش مثلثی هم یه سوال مهم برام شده که بدون ریتوپو حتی اتوماتیکش چطور میشه مش رو آورد که ZB خوب دیواید کنه.
رو این مش پایه مثلثی بعضی براش ها کاملا خرابب کار میکردن. دیواید چند برابر هم میخواد برای نرم شدن و تازه به اون خوبی هم جواب نمیده.
:shock:
با تشکر از جواب سریع و نرم شما
یا علی
 

Mandana

Active Member
نع خوب زوری نیست که.می تونین هم توضیح ندین:دی ول بازم میگم بدین بهتره خوب :-" :دی

/

توی زی براش 4 بجز ریمش فکر نکنم راهی باشه.می تونین هم یونیفاید اسکین بسازین ولی دیگه از مش low poly خبری نیست.اما تا اونجایی که می دونم بلندر اسکریپتی داره که می تونین پلیگانهای سه تایی رو به چهار تایی تبدیل کنین و فوق العاده قوی ئه.هر چند یکم محیط بلندر سخته(نا آشناس) اما خعلی کمک می کنه:rose:
 

living_for_cg

کاربر متخصص مدلینگ
سلام. شرمنده چند وقتی اینجا آنلاین نشدم پیغامتو ندیدم.
خسته نباشی. کلا سبک متفاوتیه. با یک دیده دیگه ای باید بهش نگاه کرد. روشهای جالبی هم به کار بردی. من که خوشم اومد.
موفق باشی.
 
نع خوب زوری نیست که.می تونین هم توضیح ندین:دی ول بازم میگم بدین بهتره خوب :-" :دی

/

توی زی براش 4 بجز ریمش فکر نکنم راهی باشه.می تونین هم یونیفاید اسکین بسازین ولی دیگه از مش low poly خبری نیست.اما تا اونجایی که می دونم بلندر اسکریپتی داره که می تونین پلیگانهای سه تایی رو به چهار تایی تبدیل کنین و فوق العاده قوی ئه.هر چند یکم محیط بلندر سخته(نا آشناس) اما خعلی کمک می کنه:rose:

خب خوبه بازم ممنون. من هم سعی میکنم جوری بشم که دیگه احتیاج کمتری به خست داشت باشم!!!
البته اینو میخواستم بگم!:
:rose:
در مورد اسکریپت همین پیش پای شما داشتم سرچ میکردم. (تو مکس یه اسکریپت هست که detriangulate میکنه. مکس جدید هم همچین قابلیتی داره اما چون مش مثلثی من از یه مش مربعی گرفته نشده اتفاقی که پیش میاد اینه که گره ها زیاد میشه و بازم مشکل به هم میزنه.) یه روش جادویی جدید پیدا کردم.
روش اتوریتوپولوژی تری دی کوت رو پیگیری کردم و دنبالشو تو یه سایت علمی پیدا کردم. یه چند تا برنامه اپن سورس داشت که محض کنجکاوی و احتمال دانلود کردم. یه قابلیتی تو برنامه مجانی openflipper هست که خیلی جالبه. البته هنوز داره خروجی رو رندر میکنه. کنده ولی دود از کنده بلند شده.
مش مثلثی رو دادم بهش. مشی که شبیه دسیمیشن مستر اما تو SC کم پلی کرده بودم و همونو آنرپ کردم ...
قابلیتی به نام
isotropic remesher
هنوز درست تست نشده اما چیزی که انجام میده خیلی جالبه:
میاد مش رو دوباره سازی میکنه: مش مثلثی رو دوباره مثلثی میکنه با عدد بیشتر یا کمتر. خیلی خیلی منظم. حساب کنید یه بافت مثلثی رو رو حجمی که 100% بدون اعوجاج آنرپ شده دارین میبینین. فکر میکنم هم تو تصحیح مش های کج و کوله و هم تو دیواید خیلی کمک کنه... هنوز داره حجم فایلش بالا میره. برنامه ساده و عجیبیه. برنامه های غیر تجاری یکمی گیج هستند ولی اشکالی نداره.

در ضمن remesh , unified skin ,و چند تا اصطلاح دیگه که اشاره کردین رو من درست بلد نیستم. خیلی تازه کاریم دیگه الفبا رو هم قاطی میکنیم.
________________
+ بازم تست شد و دیدم که نه اصلا با مثلث آبش تو یه جوب نمیره (تازه آنرپ هم خراب میشه)
اصلا براش های زیبراش برای شبیه سازی دیسپلیس طراحی شدن و با حرکت مش مشکل دارن ...
بازم ممنون

یه کابوس برای باباسنجاقک. بدون شرح!

attachment.php


سلام. شرمنده چند وقتی اینجا آنلاین نشدم پیغامتو ندیدم.
خسته نباشی. کلا سبک متفاوتیه. با یک دیده دیگه ای باید بهش نگاه کرد. روشهای جالبی هم به کار بردی. من که خوشم اومد.
موفق باشی.
:rose:
سلام و خیر مقدم بر استاد خودم که از دلگرمی و تشویقاتش شعفمند و دلشاد شدم.
امیدوارم در آینده هم از راهنمایی و کمکهاتون بهره مند بشم علی آقا.
 

پیوست ها

  • 2011-06-07 +.jpg
    2011-06-07 +.jpg
    147.7 کیلوبایت · بازدیدها: 69
آخرین ویرایش:

nightlord

Well-Known Member
سلام محمد گل. خوبی؟
چند وقتی میشه که نتونستم آنلاین بشم برا همین ندیدم پیغام دادی دوست من .

واقعا ایده هات بسیار متفاوت هستش آدم لذت میبره از کارایی که انجام میدی . من از اون پستی که دادی و کار با رنگهای متنوع رنگ شده بود رو خیلی دوست داشتم الان هم که روند کارتو عوض کردی ، آرزو می کنم که بازم بخوای توش از رنگای مختلف استفاده کنی باز
موفق باشی عزیز
 
سلام محمد گل. خوبی؟
چند وقتی میشه که نتونستم آنلاین بشم برا همین ندیدم پیغام دادی دوست من .

واقعا ایده هات بسیار متفاوت هستش آدم لذت میبره از کارایی که انجام میدی . من از اون پستی که دادی و کار با رنگهای متنوع رنگ شده بود رو خیلی دوست داشتم الان هم که روند کارتو عوض کردی ، آرزو می کنم که بازم بخوای توش از رنگای مختلف استفاده کنی باز
موفق باشی عزیز

سلامحمد جان:rose:
خیلی از لطفت ممنونم
رنگش میکنم اما با نظم بیشتر. سعی میکنم امشب یه تست بذارم. نمیدونم صاحبکارم کی حوصلش سر میره!
________________
+ ببخشید محمد جان مشکل پیش اومد نتونستم کار کنم. برای یه کار جالب حوصله و وقت میخواد. بمونه سر فرصت...
یا علی


///////////////////////////////

...
نع خوب زوری نیست که.می تونین هم توضیح ندین:دی ول بازم میگم بدین بهتره خوب :-" :دی
باز که فکر میکنم خب میبینم که یه جورایی دعوام کردین و خب احساس Ctrl+Z بهم دست داده.
اصلا شاگردو چه کار به این شلوغکاری ها...
معذرت میخوام واسه سوال های ناجوانمردانه...
این که میبینین خود متریالمه: نه عکسش!

attachment.php


زیره به کرمان بردن هم حکایت ماست ...

من همه رندرهام رو تو مکس با grayball میگیرم! دیگه هم عادی کار میکنم.
اینم آموزش که قبلا خودم گذاشته بودم!

http://forum.majidonline.com/showpost.php?p=1041811&postcount=2

//////////////

اون برنامه هم که گفتم کارش خوبه اما بدرد این کار نخورد اینم یه تصویر ازش:

attachment.php
 

پیوست ها

  • sphere_k3ds_34.png
    sphere_k3ds_34.png
    165.4 کیلوبایت · بازدیدها: 88
  • openfilpper - isotropic remesher.gif
    openfilpper - isotropic remesher.gif
    104.4 کیلوبایت · بازدیدها: 67
آخرین ویرایش:
سلام
عجب روش اکتشافی هم سخته. بعضی وقتا خیلی تو بیابون راه میری و هیچی نصیبت نمیشه!
چند تا پیوست.
میخواستم تو زیبراش پلی پینت کنم به کمک ماسک و حالت گیاهی رو تقویت کنم. مشکل اولی این بود که رو مش low جزئیات پیدا نبود و با تکسچر bake شده هم نمیشد دقیق کار کرد. بعد از دیواید هم مش سوراخ دار میشد و بعدنا فهمیدم که مهم نیست و اگه برنامه ای اون رو سالم باز کنه میشه اونجاها رو لکه گیری کرد. مشکل بعدی این بود که پلی پینت هم درست بلد نبودم و متریال و رنگ و ماسک و همه چی قاطی شد. لطفا یه آدرسی بدید یا نکته های اساسی پلی پینت رو بهم یاد بدین مختصرا
مش رو بردم تو مودباکس و اونجاهم خیلی حال نکردم. ابزارهاش اذیت کنه.یا من خیلی احساسی کار میکنم و یا اینکه اعصابم از اون مش مشکلدار به هم ریخته بود.
دو تا تست رندر یکی نویزدار مخصوص فرشید جون و یکی هم یه چیزی تو مایه های عضلات حشره ای! اینا رو گذاشتم شاید آروم بگیرم و بعد کامل و درست تر از قبلتر بسازم بیام جلو. آخرشم احتمالا ریتوپولوژی و آنرپ جدید و اسکالپ جدید ..
باید یکم هم چیز میز یاد بگیرم و تمرین کنم. ولی خب به قاعده رفاقت بین من و بابا سنجاقک شاید تا روز پدر یه هدیه براش رسوندم.
یا علی
 

پیوست ها

  • 2011-06-08.jpg
    2011-06-08.jpg
    131.7 کیلوبایت · بازدیدها: 19
  • 2011-06-10_23-06-08-140+.jpg
    2011-06-10_23-06-08-140+.jpg
    55.6 کیلوبایت · بازدیدها: 18
  • 2011-06-10_18-01-12-312.jpg
    2011-06-10_18-01-12-312.jpg
    111.4 کیلوبایت · بازدیدها: 30
  • 2011-06-10_17-13-09-531.jpg
    2011-06-10_17-13-09-531.jpg
    98.6 کیلوبایت · بازدیدها: 26
خدمت رفیق پایه خودم سلام
:rose:
سجاد جان خیلی خوش اومدی. بزرگواری عزیز
هنوز تو شاگردی دارم کفش جفت میکنم.
خوشحالم که نظرت رو جلب کرده.
منم امیدوارم آرامشی پایدار و دلی شاداب و روزگار زیبایی داشته باشی.
بابا سنجاقک هم ازت تشکر ویژه داره و سلامت رو میرسونه.
یا علی
 

*farshid*

کاربر VIP
برهانی جان ...
خیلی خوب کار میکنی .
در مورد نحوه استفادت از مودباکس، زیبراش و اسکالپچریس هم یه توضیحی بده ... کدومش بیشتر به دردت خورد؟
رندر سفید رو بینهایت دوچ داشتم
 
سلام

برهانی جان ...
خیلی خوب کار میکنی .
در مورد نحوه استفادت از مودباکس، زیبراش و اسکالپچریس هم یه توضیحی بده ... کدومش بیشتر به دردت خورد؟
رندر سفید رو بینهایت دوچ داشتم
اولش ممنونمفرشید جان
شما خودت خوب میبینی.
خلاصه عرض شود ! که من n تا برنامه سه بعدی دارم اما خب با همشون راحت نیستم. مودباکس یه کپی ساده و نقلی از حجمسازی زیبراشه ولی هم حجم سازی و هم نقاشی توش راحت تره و زودتر میشه باهاش دوست شد اما قدرت استاد رو نداره. در مورد نقاشی تو این ورژن بازم بهتر شده و خیلی به فتوشاپ نزدیکه و برای رنگ آمیزی های تکسچر بیس خیلی عالیه و ماسک و تقارن و خیلی چیزای دیگه اما من هنوز باهاش تو این پروژه کاری نکردم.
در مورد زیبراش هم که هم از لحاظ بازدهی نسبت به رم و هم کیفیت یه جوری از همه سره اما قلقایی داره که کم کم دارم یاد میگیرم. فعلا باهاش برای حجمسازی ظریف تر و گرفتن مپ های حجم نما و رندرهای آماده استفاده کردم. البته پلاگیناش هم آنرپ و سبک کردن خوب داره .. خیلی چیز میز داره و من یکی یکی دارم میشناسمشون
در مورد SC راستی تلفظش اسکالچریس هست یا اسکولپترینس؟ برنامه متفاوتیه چون بیسش مش مثلثی هست و البته چون خودش ریتوپولوژی داخلی و دینامیک داره و خودش آنرپ میککنه خوبه اما پوستم برای درک ارتباطش با بقیه دوستان نرم افزاریش کنده شد.
منطث سه و چهار ضلعی مثل اقلیدس و نا اقلیدسیه.
همه چی فرق میکنه.
خلاصش چیزی که تا حالا یاد گرفتم اینه میشه اگه پلی مدلینگ بلدی با اون حجمو پایشو بسازی اما اگه نه یا اگه میخوای آزاد باشی SC عالیه. همون چیزی که تو پلی مدلینگ حالت bevel , extrude, relax , و هر چی هست رو میتونی با این سیستم بسازی اما ارگانیک تر و نرم تر و گلی تر. در عوض زیبراش با ایزارهای دیگه ای مثل zspher اینکارو میکنه ولی به این مستقیمی نیست.
اونجا برای دیتیل و کارهای عجیب رو مدل کردن خوبه و من مش رو سعی میکنم با SC بسازم و با ZB دیتیل کنم و با همون یا تری دی کوت رنگ کنم. ریتوپو رو هم تست کردم ... البته بهتر بود از اول یه مش اصلی رو دیواید میکردم .. تو دیواید قدرت زیبراشو درام میبینم...

*******************
از یه امتحان سخت برمیگردم. تست ریتوپولوژی خوبتر. برای خودم خیلی خوب.
این اولین بار بود که یه مدل سخت رو کامل ریتوپولوژی زدم. اینقدر تست زدم تا تونستم باهاش کنار بیام.
با توپوگان و تری دی کوت تستهای موازی زدم و هر کدوم یه چیزاییش معرکه بود. پلسازی و خط کش و نوع نمایش توپوگان عالیه ولی اوتماتیک و خط کشی و مربعکاری تری دی کوت برای من پیروز شد. بعد از تستهای مختلف اوت به این نتیجه رسیدم که درست یاد بگیرم و دستی کار کنم و بعد قلقهایی رو یاد گرفتم و آخرش فهمیدم که باید با همون قلقها کار نیمه خوب ریتوپولوژی اتوماتیک رو خوب کرو و من سعی کردم بشه.
مدل بدون چند ضلعی و بدون مثلث و با تقارن و با یووی با یه دیواید که حجمو بیشتر به خودش بگیره.
آنرپ هم اینبار مستطیلی. شاید پک متقارن و شاید هم برای تنوع درهم!

attachment.php


البته اون قبلی رو هم من کار میکشم ازش ولی این بار با زره پوش میخوام برم با زیبراش ملاقات کنم...
رندر از قبل با همون مپ و همون مش که شاید با این مش جدید عوض بشه
یه ایده هم که امین جان به ذهنم انداخت یهه گردش شبانه و آرام روی برکه بود که انعکاس باباسنجاقک و یه سری گیاه خلوتی و خجالتی بودن و مهربونی اونو بیشتر نشون بده...
یا علی
 

پیوست ها

  • PPDF - retopo & unwrap.gif
    PPDF - retopo & unwrap.gif
    61.1 کیلوبایت · بازدیدها: 42
  • 2011-06-10_22-47-09-328.jpg
    2011-06-10_22-47-09-328.jpg
    34.5 کیلوبایت · بازدیدها: 12
  • new UV afterotopo - test.gif
    new UV afterotopo - test.gif
    62.9 کیلوبایت · بازدیدها: 15
  • new UV afterotopo - test sym.gif
    new UV afterotopo - test sym.gif
    47 کیلوبایت · بازدیدها: 15
  • 3DC autopo with guides & edit.jpg
    3DC autopo with guides & edit.jpg
    153 کیلوبایت · بازدیدها: 18
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا