بابا سنجاقک ^|^

شروع موضوع توسط borhani59 ‏2 ژوئن 2011 در انجمن گالری كارهاي در حال انجام يا WIP

  1. borhani59

    borhani59 .

    ارسال‌ها:
    1,564
    تشکر شده:
    5,839
    امتیاز دستاورد:
    36
    سلام براساتید و دوستان

    بابا سنجاقک بر اساس یه طراحی قدیمی که دوست داشتم حجمش رو هم تست کنم.

    [​IMG] [​IMG]

    یه چیزی بین یه موتورسوار پیر و بامزه و کرم و پروانه هست. اما در کل میخوام موجودی دوست داشتنی بشه حتی برای بچه ها...
    وفاداریم به رفرنس در حد نکته یابی هست.
    خب طرحش اصلا حجمهای ریز رو نشون نمیده و مدلسازی تا حدی اکتشافیه.

    کار با sculptris alfa 5 کار میشه.
    کار هنوز تو آب و گله.
    (+ و بعدا با زیبراش ...و بعد میره تو مکس و ...)
    این اولین حضورم تو wip هست. نیاز دارم بتونم کارمو پیشرفت بدم.
    از هر لحاظ مشتاقم نظرتونو بدونم.
    پیشنهادا رو تا جایی که وسعم برسه دنبال میکنم.
    انتقاداتون هم به تجربیات اندکم سنگینی میده

    +
    مرحله اخیر


    [​IMG]

    ***************************************
    + گلستانها گل برای دوستان و اساتید گلی که به هر نحو به من و باباسنجاقک لطف و روی خوش نشون دادن :rose:

    + پست 1 : شروع (پیوستهای 1 رو به پست 3 جابه جا کردم)

    [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    + پست 4 : تست ریتوپولوژی (امکان سنجی)

    [​IMG] [​IMG]

    + پست 6 : اتو ریتوپولوژی (تری دی کوت)


    + پست 8 : تست آنرپ مثلثی (یووی لی اوت)

    [​IMG] [​IMG]

    + پست 11 : تست مش مثلثی (زیبراش و اسکالچریس) تولد خاله گل پیچک

    [​IMG] [​IMG]

    + پست 12 : حجم جدید برای بابا سنجاقک

    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    + پست 26 : 3d Liquify

    [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    + پست 33 : در باب خمیری بودن یا نبودن

    + پست 36 : آنرپ نهایی - تست نرمال - شروع رنگ

    [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    + پست 39 : یه معما !

    [​IMG]

    + پست 41 : اشاره به معما - pre paint

    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    + پست 42 : کارت پستال !

    [​IMG]

    + پست 53 : یه کابوس الکی

    [​IMG]

    + پست 55 : تلاش برای کیمیا: مش مثلثی برای زیبراش ... (تست نافرجام openflipper )

    [​IMG] [​IMG]

    + پست 56 : تلاش برای رنگ و رندر

    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    + پست 60 : ریتوپولوژی کامل و آنرپ مربعی

    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    + پست 61 : حجم سازی جدید روی مش 4 ضلعی جدید در ZB

    [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    + پست 63 : تست زیررنگ با پلی پینت و تغییر دست (روز پدر بر شما و باباسنجاقک مبارک!):oops:

    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    + پست 64 : تست دستکاری رنگی تو فتوشاپ

    [​IMG]

    + پست 76 : خوشحالی از امکانات اسپات لایت و فهمیدن روش bake متریال زیبراش برای مپ

    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    + پست 78 : یک کار دوبعدی! + مراحلش (از روی رندر با کاربن!)

    [​IMG] [​IMG]

    + یه مرخصیواقعی (فعلا) !البته دورکاری میکنم! (یواش) _ پایان مرخصی نیمه تیر !

    + پست 84: شروع دوباره - تست رنگ آزمایشگاهی!

    [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    :rose:

    یا علی
     

    پیوست ها:

    • new wave.png
      new wave.png
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 571.7
      نمایش ها:
      26
    آخرین ویرایش: ‏11 جولای 2011
    نوشته شده توسط borhani59 در ‏2 ژوئن 2011
    saeed.zare، asa.graphic، Hossein.59 و 38 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  2. sharin

    sharin Member

    ارسال‌ها:
    627
    تشکر شده:
    1,415
    امتیاز دستاورد:
    16
    سلام سيد جان.

    هه هه ...
    اينجا رو ببين ...

    !!
    اينطوري قبول نيست ها :mad:
    مدلينگت رو بايستي اصولي تر كني بعد از ماجراي مسابقه ...
    و بعد واير بذار . ريتوپولوژي هم كه فكر نكنم تو فكرش باشي ، پس بهونه نيار ...

    بعدش تازه مي شه روي sculpt اش بحث كرد .
    اما راستش رو بخواي با ديدنش ، بدنم مور مور شد !! :wink: واي به حال بچه ها ...
    اميدوارم ، چيزي رو كه مي خواي بتوني در بياري و نتيجه ي خوبي از كارت بگيري.

    راستي من مثل هميشه ام. :wink:

    منتظر ادامش هستيم.

    موفق باشي.
    يا علي.
     
    نوشته شده توسط sharin در ‏2 ژوئن 2011
    Leoric، hamed.f، ali3dm و 3 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  3. borhani59

    borhani59 .

    ارسال‌ها:
    1,564
    تشکر شده:
    5,839
    امتیاز دستاورد:
    36
    سلامرتضی جون
    دوست همیشگی و استاد هر روز خودم
    خب مچ گیری خوبه منم خوشم میاد.
    لطفا مور مورت رو تبدیل به آرامش کن و اگه جواب داشت پیشنهاد فرمی بده.
    در مورد وایر هم خب شاید یه ریتوپو اولیه بگیرم که quad-polygonal بشه اما در مورد ریتوپولوژی نهایی چرا اگه لازم بشه میرم تو فکرش.
    فرم های سختشو نرم تر میکنم. سعی میکنم دوستانه تر بشه. باید یکم کارو جلو ببرم دوباره بیارم برام خط بزنی.
    ممنون.
    از بهونه هم شرمندم. اصلا اومدم اینجا که کارم پیشرفت کنه. یه کلک رو نمیشه چند بار زد :wink:
    ----------
    + البته جدا از کیفیت sculpt بازم ایده های فرمی از همین تصویر اولیه میتونه جهت دهنده باشه: نوع لباس. نوع الحاقات. وضعیت بهتر اندام. انتخاب بال ... قبل از تکامل ایده نمیخوام فیکسش کنم.

    ___________
    پیوست های پست 1 : اولین پیوست ها که به علت نیاز به تجدید تامبنیل جا به جاشدن و از اونجا به اینجا

    یا علی
     

    پیوست ها:

    آخرین ویرایش: ‏10 جولای 2011
    نوشته شده توسط borhani59 در ‏2 ژوئن 2011
    _فرهاد_، ::reza::، 3DTotal و یک نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  4. borhani59

    borhani59 .

    ارسال‌ها:
    1,564
    تشکر شده:
    5,839
    امتیاز دستاورد:
    36
    سلام


    حسب مشق مرتضی جون یه تست ریتوپولوژی اولیه :
    برای امکان سنجی اولیه که اصلا میشه اینکارو کرد و ثانیا شاید بهم در پیدا کردن فرم اصلی کمک کنه.
    در ضمن میتونم باهاش درصد دقت حجم و مپ نرمال رو بررسی کنم. البته برای زیبراش خیلی بهتره اما تو SC مش به کل بعد از دیواید و کار عوض میشه و فقط تو bake نهایی اختلاف رو میشه دید...

    با 3d-coat قسمت import for autopo از یه مش 150k یه مش 3k گرفتم. یه سری از پلی های سوراخ و 5 ضلعی رو هم اصلاح کردم اما هنوز خامه.

    [​IMG]

    یا علی
     

    پیوست ها:

    نوشته شده توسط borhani59 در ‏3 ژوئن 2011
    hamed.f، _فرهاد_، M O R T E Z A و 4 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  5. sharin

    sharin Member

    ارسال‌ها:
    627
    تشکر شده:
    1,415
    امتیاز دستاورد:
    16
    سلام.

    يه 6 ضلعي و 2 تا 5 ضلعي از اين زاويه رو يه سمتش ديدم . ( متمايل به دم )
    الان احساس بهتري بهش دارم ...

    راستي ريتوپولوژيش رو دستي رديف كردي يا حالت auto اي هم وجود داره ؟ چقدر زمان برد ؟
    توپولوژيش مي تونست بهتر باشه ، چون صورتش مجهوله ايده اي ندارم ، اما براي دستش مشخصه ...
    اما چون كاراكتر ي براي انيميت هم نيست ( حتي اگر هم باشه ... ) مشكلي نداره ...

    ببينيم قسمت هاي بعدي چه مي كني ...
    خوب داري مي ري جلو ، همشاگردي ...

    يا علي.
     
    نوشته شده توسط sharin در ‏3 ژوئن 2011
    hamed.f، _فرهاد_، ::reza:: و 3 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  6. borhani59

    borhani59 .

    ارسال‌ها:
    1,564
    تشکر شده:
    5,839
    امتیاز دستاورد:
    36
    سلام

    برو auto retopology رو سرچ کن برات نمونه های تری دی کوت میاد. تکنولوژی برتر سیگراف هست و این هم فکر کنم اولین برنامه باشه که اینطور کار میکنه.
    اول مش رو باز میکنی در حالت autoretop
    میگی اینقدره - میخوام اینقدر بشه - و اینقدر هم نرمش کن
    بعد میگه جاهایی رو که مهمتره رنگ کن که یه سایه میزنی که مثلا دنباله های آزاد و نوک ها و جاهایی که صفحه بیشتری میخواد معلوم بشه
    بعد میگه راهنمایی کن و تو هم راستاها رو رو مدل با خط نشون میدی و مقطع ها رو هم میزنی. دقت تو این قسمت کار رو تمیز تر میکنه.
    آینه ای هم داره. بسیار سریع کار میکنه.
    چند تا سوراخ معمولا داره و چند تا مثلث و چند ضلعی اما میشه زود ردیفش کرد البته من تو مکس تا حدی درستش کردم.

    بال رو ببین خوب علامت نزدم و مثل اینکه پلی کم داشته اما دم نسبتا خوب شده.
    حجم رو هم ریلکس تر کردم تا 4 گوش ها محدب تر بشن...
    اگه کار نکردی حتما تست کن. تو مدلای ساده تر که خیلی راحت و بهتر جواب میده. خودش هم انواع ابزارهای ادیت رو داره.

    ممنون از پیگیریت همشاگردی!

    یا علی
     
    نوشته شده توسط borhani59 در ‏3 ژوئن 2011
    ::reza::، hamed.f، _فرهاد_ و 4 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  7. 3DTotal

    3DTotal Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    903
    تشکر شده:
    1,655
    امتیاز دستاورد:
    93
    کار خوبی شده .ولی من هم با حرف های sharin موافقم .
    موفق باشید /
     
    نوشته شده توسط 3DTotal در ‏3 ژوئن 2011
    hamed.f، sharin، vahid1944 و یک نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  8. borhani59

    borhani59 .

    ارسال‌ها:
    1,564
    تشکر شده:
    5,839
    امتیاز دستاورد:
    36
    سلام

    برای آنرپش و کلا کار میخوام مش مثلثی رو تست کنم!
    روش خلاف اساتید. خب یکم سرکشی باعث پیشرفت متفاوت و بعضا پسرفت میشه ولی به تجربش میارزه...
    خب هم سبکتره هم با SC همخونی داره. هم دقیق تره. هم یه تجربس!
    مش 6100. ازش آنرپ تستی هم گرفتم. حالا تو زیبراش هم میشه یا مودباکس
    یووی با یووی مستر براش خوب نبود. چون خیلی سنگین نبود با یووی لی اوت زدم. اعوجاش رو کم کردم الما هنوز کشسانی داره. البته برای مپ گیری و رنگ های تختی که میخوام بدون تکچر بگذارم مسئله ساز نیست و کافیه.
    یا علی

    [​IMG]
     

    پیوست ها:

    نوشته شده توسط borhani59 در ‏3 ژوئن 2011
    mhattaran، hamed.f، _فرهاد_ و 2 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  9. Majid CG

    Majid CG کاربر متخصص مدلینگ

    ارسال‌ها:
    1,622
    تشکر شده:
    5,116
    امتیاز دستاورد:
    113
    اینکارت از اون شیطونه جالبتر شده واقعا حالت کارتونی قشنگی داری

    خسته نباشی

    اینجوری که پیش بریم همه کارهای گالری ماله تو میشه هر نیم ساعت یه بار یه کار جدید
    :wink:
     
    نوشته شده توسط Majid CG در ‏3 ژوئن 2011
    hamed.f، _فرهاد_ و borhani59 از این ارسال تشکر کرده اند.
  10. *farshid*

    *farshid* کاربر VIP

    ارسال‌ها:
    2,974
    تشکر شده:
    11,315
    امتیاز دستاورد:
    113
    آورین بر شووما
    از اسکیس اولیش بینهایت خوشم اومد
    منتظر تکسچرش هستیم که تخصصتم هست
    سه بعدیش هم خوبه
    موفخ باشی
     
    نوشته شده توسط *farshid* در ‏3 ژوئن 2011
    hamed.f، _فرهاد_ و borhani59 از این ارسال تشکر کرده اند.
  11. borhani59

    borhani59 .

    ارسال‌ها:
    1,564
    تشکر شده:
    5,839
    امتیاز دستاورد:
    36
    سلام بر اساتید
    به خصوص همشاگردی های مهربونم و آقای نیاسری که دورادور مهارتشون رو دیدم...

    خدمت با سعادتتون عرض شود که یه تست زدم در باب استفاده از مش مثلثی در مودباکس. نتیجه مایوس کننده بود.
    تو زیبراش رفتم و 5 تا دیواید زدم. هر کاری کردم دیدم که خوب صاف نمیشه. یه دیواید دیگه هم زدم. بازم نشد.
    از طرفی اصلا تو دستم چفت و جور نمیشد. همش لیز میخورد و یا تند میرفت و یا کند. فرم دهی هم که اصلا حرفشو نزن
    بازم دیدم که تو ZB خیلی ناشیم.
    اما یه چیزایی فهمیدم. خب برای تغییر move خیلی خوب بود و پلاگینا و دستورای دیگه اما من میخواستم کنده کاری کنم!
    یه مقدار دیگه بازی و دفورمه شدن یه نتیجه غیرمنتظره برام داشت.

    [​IMG]

    یکی از فامیلای باباسنجاقک رو پیدا کردم و خب یه انشعاب با حفظ سمت ایجاد شد که به شرط توفیق تو یه تاپیک دیگه ادامش رو میذارم.
    نکته اینه که مش مثلثی فقط به روش مثلثی خوب دیواید میشه. این قانون جالبیه و من کاملا احساسش کردم.
    بازم به قوانین صالحه گذشتگان پی بردم ولی به روش آشنای خودم دل بستم.

    این رو میذارم تو آبنمک و قدم بعدی دوباره میرسم خدمت باباسنجاقک پیر و مهربون.

    [​IMG]

    کاریکاتور داغون اولی بعدا که قرار شد بشه خاله گل پیچک ( هر اسم مناسبی به نظرتون میاد مطرح کنین به قید مصلحت انتخاب میشه) - اساتید این رو بی احترامی به غول حکاکی ندونن. دست ما کوتاه و خرما بر نخیل...

    یا علی
     

    پیوست ها:

    • wip ZB - base.jpg
      wip ZB - base.jpg
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 19.8
      نمایش ها:
      106
    • wip SC.jpg
      wip SC.jpg
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 28.2
      نمایش ها:
      84
    آخرین ویرایش: ‏3 ژوئن 2011
    نوشته شده توسط borhani59 در ‏3 ژوئن 2011
    hamed.f، _فرهاد_، Mandana و یک نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  12. borhani59

    borhani59 .

    ارسال‌ها:
    1,564
    تشکر شده:
    5,839
    امتیاز دستاورد:
    36
    یا من ارجوه لکل خیر ...

    سلام. میلاد هلال پنج گوشه رجب بر همتون با سعادت...

    خب ریل افتاد رو روند قبلی. مش رو از نو ساده کردم و از نو کار کردم. با این دید که مهربونتر و طبیعت دوست تر بشه. اون مدل پست اول هم به نظرم هنوز ظرفیت داره اما دارم رو این کار میکنم.
    هنوز منتظرم برای نظر. اساتیدی که فرصت دارند ما گوش میکنیم!

    یا علی

    [​IMG]

    یه سری فرمها رو از خود طرح اولیه الهام گرفتم و بعضی هاش هم برای پر کردن حجم های خالی از دیتیل بود. شاید بعدا تو نرمالش هم نقاشی کنم یا بامپ ...

    [​IMG]
     

    پیوست ها:

    • wip 07 5.jpg
      wip 07 5.jpg
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 61.4
      نمایش ها:
      38
    • wip 07 6.jpg
      wip 07 6.jpg
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 51.4
      نمایش ها:
      76
    • wip 07 7.jpg
      wip 07 7.jpg
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 41.1
      نمایش ها:
      18
    • wip 07 8.jpg
      wip 07 8.jpg
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 49.6
      نمایش ها:
      26
    • wip 07 8 depth.jpg
      wip 07 8 depth.jpg
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 33.1
      نمایش ها:
      88
    نوشته شده توسط borhani59 در ‏4 ژوئن 2011
    .:BehzAd:.، hamed.f، _فرهاد_ و 5 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  13. :Mohsen:

    :Mohsen: کاربر باتجربه

    ارسال‌ها:
    2,266
    تشکر شده:
    2,686
    امتیاز دستاورد:
    36
    کارت خوبه سسد جون
    البته من کم سر در نمیارم واسه چی اینقدر اینور اونورش میکنی
    منظرم اینه که از یه نرم افزار به یه نرم افزار دیگه میپری
    فکر کنم با همون zbrush یا mudbox کار کنی بهتر باشه
    به هر حال با خودته
    ---
    من به جای نظر بیشتر ازت سوال دارم
    sculptris کلا همه چیزو خمیری در میاره یا شیوه کاریت اینه که مدلارو شبیه خمیر در بیاری؟
    خیلی جالبه برام
    یووی رو با همون sculptris درآوردی یا؟
    ---
    در کل من پیشنهاد میکنم که همون قدری که واسه مدل وقت میزاری که خیلی هم کارت خوبه، به فکر تکسچر هم باشی که خیلی خیلی تاثیر گذاره
     
    نوشته شده توسط :Mohsen: در ‏4 ژوئن 2011
    hamed.f و borhani59 از این پست تشکر کرده اند.
  14. AliReza Bahrami

    AliReza Bahrami مدیر انجمن

    ارسال‌ها:
    3,788
    تشکر شده:
    7,667
    امتیاز دستاورد:
    113
    آورين آورين
    منتظر آخرشيم
    چخصيت باحالي داره دوستي دارم كه
     
    نوشته شده توسط AliReza Bahrami در ‏4 ژوئن 2011
    hamed.f و borhani59 از این پست تشکر کرده اند.
  15. hosienmax100

    hosienmax100 3D Artist

    ارسال‌ها:
    1,786
    تشکر شده:
    2,718
    امتیاز دستاورد:
    36
    هنوز به فرم اصلی یه کاراکتر نرسیدی

    پس بیشتر روش کار /

    موفق باشی
     
    نوشته شده توسط hosienmax100 در ‏4 ژوئن 2011
    hamed.f، 3DTotal و borhani59 از این ارسال تشکر کرده اند.
  16. Borhan72

    Borhan72 خسته‌ی خسته...

    ارسال‌ها:
    382
    تشکر شده:
    941
    امتیاز دستاورد:
    93
    استاد 3D...
    استاد UV كردن...
    استاد Sclupt كردن چيزای فانتزی...
    فاميل ما هم كه هستی، ديگه چه شود... :oops:

    خيييلی عالی شده، ولی يه كاريه كه مثل بقيه‌‌ی كارات تا تمومش نكنی، نميشه فهميد دقيقآ ميخوای چی رو اجرا كنی...
     
    نوشته شده توسط Borhan72 در ‏4 ژوئن 2011
    hamed.f، M O R T E Z A و borhani59 از این ارسال تشکر کرده اند.
  17. Hi MAJID

    Hi MAJID کاربر VIP

    ارسال‌ها:
    408
    تشکر شده:
    895
    امتیاز دستاورد:
    93
    سلام محمد جان
    کار زیبایی شده و مطمئنم که تا تکسچر زیباتر هم میشه ولی . درکل کارای شما جزء اون دسته کارایی هست که حتما باید تکسچرینگ بشه که زیباییش به چشم میاد . فقط اگه یه جوری بتونی خط تقارن رو از بین ببری خیلی بهتر میشه .
    من هم پیگیرم و منتظرم کاری نهاییت رو ببینم .
    موفق باشی سید جان
     
    نوشته شده توسط Hi MAJID در ‏4 ژوئن 2011
    hamed.f و borhani59 از این پست تشکر کرده اند.
  18. امین تری دی

    امین تری دی Active Member

    ارسال‌ها:
    2,009
    تشکر شده:
    5,105
    امتیاز دستاورد:
    36
    کمی بیشتر روش کار کن و کمی هم خلاقیت خودتو توش دخیل کنی
    مطمئنم کار خوبی میشه
     
    نوشته شده توسط امین تری دی در ‏4 ژوئن 2011
    hamed.f و borhani59 از این پست تشکر کرده اند.
  19. ali_118

    ali_118 کاربر VIP

    ارسال‌ها:
    910
    تشکر شده:
    1,383
    امتیاز دستاورد:
    16
    محمد خان مثل همیشه کارات فقط جای ابراز عقیده های شخصی رو برای ما میزاره؛ از نظر فنی اصلا جای بحث نداره :wink:

    تنها نکته ای که میخوام بگم
    این که کارکتر تم حشره رو داره و با اسم بابا سنجاقک کار میشه
    شکل بالها داره فرم بال پرنده رو به خودش میگیره
    در حالی بهتره استایل بال 4تایی سنجاقک یا پروانه رو داشته باشه

    به هر حال بی صبرانه منتظر رندر نهاییشیم

    موفق باشی
     
    نوشته شده توسط ali_118 در ‏4 ژوئن 2011
    hamed.f و borhani59 از این پست تشکر کرده اند.
  20. saeedmagic

    saeedmagic Member

    ارسال‌ها:
    770
    تشکر شده:
    2,710
    امتیاز دستاورد:
    16
    آفرین بر تو استاد تسکچر و آنرپ و از این کار خفنا
    خیلی خوب شده فقط کارکترو از کجا آوردی؟ یا خودت طرحش رو دادی؟
     
    نوشته شده توسط saeedmagic در ‏4 ژوئن 2011
    hamed.f و borhani59 از این پست تشکر کرده اند.

به اشتراک بگذارید