بابا سنجاقک ^|^

سلام براساتید و دوستان

بابا سنجاقک بر اساس یه طراحی قدیمی که دوست داشتم حجمش رو هم تست کنم.



یه چیزی بین یه موتورسوار پیر و بامزه و کرم و پروانه هست. اما در کل میخوام موجودی دوست داشتنی بشه حتی برای بچه ها...
وفاداریم به رفرنس در حد نکته یابی هست.
خب طرحش اصلا حجمهای ریز رو نشون نمیده و مدلسازی تا حدی اکتشافیه.

کار با sculptris alfa 5 کار میشه.
کار هنوز تو آب و گله.
(+ و بعدا با زیبراش ...و بعد میره تو مکس و ...)
این اولین حضورم تو wip هست. نیاز دارم بتونم کارمو پیشرفت بدم.
از هر لحاظ مشتاقم نظرتونو بدونم.
پیشنهادا رو تا جایی که وسعم برسه دنبال میکنم.
انتقاداتون هم به تجربیات اندکم سنگینی میده

+
مرحله اخیر


attachment.php


***************************************
+ گلستانها گل برای دوستان و اساتید گلی که به هر نحو به من و باباسنجاقک لطف و روی خوش نشون دادن :rose:

+ پست 1 : شروع (پیوستهای 1 رو به پست 3 جابه جا کردم)



+ پست 4 : تست ریتوپولوژی (امکان سنجی)



+ پست 6 : اتو ریتوپولوژی (تری دی کوت)


+ پست 8 : تست آنرپ مثلثی (یووی لی اوت)



+ پست 11 : تست مش مثلثی (زیبراش و اسکالچریس) تولد خاله گل پیچک



+ پست 12 : حجم جدید برای بابا سنجاقک



+ پست 26 : 3d Liquify



+ پست 33 : در باب خمیری بودن یا نبودن

+ پست 36 : آنرپ نهایی - تست نرمال - شروع رنگ



+ پست 39 : یه معما !



+ پست 41 : اشاره به معما - pre paint



+ پست 42 : کارت پستال !



+ پست 53 : یه کابوس الکی



+ پست 55 : تلاش برای کیمیا: مش مثلثی برای زیبراش ... (تست نافرجام openflipper )



+ پست 56 : تلاش برای رنگ و رندر



+ پست 60 : ریتوپولوژی کامل و آنرپ مربعی



+ پست 61 : حجم سازی جدید روی مش 4 ضلعی جدید در ZB



+ پست 63 : تست زیررنگ با پلی پینت و تغییر دست (روز پدر بر شما و باباسنجاقک مبارک!):oops:



+ پست 64 : تست دستکاری رنگی تو فتوشاپ



+ پست 76 : خوشحالی از امکانات اسپات لایت و فهمیدن روش bake متریال زیبراش برای مپ



+ پست 78 : یک کار دوبعدی! + مراحلش (از روی رندر با کاربن!)



+ یه مرخصیواقعی (فعلا) !البته دورکاری میکنم! (یواش) _ پایان مرخصی نیمه تیر !

+ پست 84: شروع دوباره - تست رنگ آزمایشگاهی!



:rose:

یا علی
 

پیوست ها

  • new wave.png
    new wave.png
    571.7 کیلوبایت · بازدیدها: 26
آخرین ویرایش:

sharin

Member
سلام سيد جان.

هه هه ...
اينجا رو ببين ...

!!
اينطوري قبول نيست ها :mad:
مدلينگت رو بايستي اصولي تر كني بعد از ماجراي مسابقه ...
و بعد واير بذار . ريتوپولوژي هم كه فكر نكنم تو فكرش باشي ، پس بهونه نيار ...

بعدش تازه مي شه روي sculpt اش بحث كرد .
اما راستش رو بخواي با ديدنش ، بدنم مور مور شد !! :wink: واي به حال بچه ها ...
اميدوارم ، چيزي رو كه مي خواي بتوني در بياري و نتيجه ي خوبي از كارت بگيري.

راستي من مثل هميشه ام. :wink:

منتظر ادامش هستيم.

موفق باشي.
يا علي.
 
سلامرتضی جون
دوست همیشگی و استاد هر روز خودم
خب مچ گیری خوبه منم خوشم میاد.
لطفا مور مورت رو تبدیل به آرامش کن و اگه جواب داشت پیشنهاد فرمی بده.
در مورد وایر هم خب شاید یه ریتوپو اولیه بگیرم که quad-polygonal بشه اما در مورد ریتوپولوژی نهایی چرا اگه لازم بشه میرم تو فکرش.
فرم های سختشو نرم تر میکنم. سعی میکنم دوستانه تر بشه. باید یکم کارو جلو ببرم دوباره بیارم برام خط بزنی.
ممنون.
از بهونه هم شرمندم. اصلا اومدم اینجا که کارم پیشرفت کنه. یه کلک رو نمیشه چند بار زد :wink:
----------
+ البته جدا از کیفیت sculpt بازم ایده های فرمی از همین تصویر اولیه میتونه جهت دهنده باشه: نوع لباس. نوع الحاقات. وضعیت بهتر اندام. انتخاب بال ... قبل از تکامل ایده نمیخوام فیکسش کنم.

___________
پیوست های پست 1 : اولین پیوست ها که به علت نیاز به تجدید تامبنیل جا به جاشدن و از اونجا به اینجا

یا علی
 

پیوست ها

  • baba-sanjaghak ref.gif
    baba-sanjaghak ref.gif
    20.6 کیلوبایت · بازدیدها: 47
  • baba sanjaghak 02.jpg
    baba sanjaghak 02.jpg
    31.8 کیلوبایت · بازدیدها: 39
  • baba sanjaghak 01.jpg
    baba sanjaghak 01.jpg
    27.6 کیلوبایت · بازدیدها: 25
آخرین ویرایش:
سلام


حسب مشق مرتضی جون یه تست ریتوپولوژی اولیه :
برای امکان سنجی اولیه که اصلا میشه اینکارو کرد و ثانیا شاید بهم در پیدا کردن فرم اصلی کمک کنه.
در ضمن میتونم باهاش درصد دقت حجم و مپ نرمال رو بررسی کنم. البته برای زیبراش خیلی بهتره اما تو SC مش به کل بعد از دیواید و کار عوض میشه و فقط تو bake نهایی اختلاف رو میشه دید...

با 3d-coat قسمت import for autopo از یه مش 150k یه مش 3k گرفتم. یه سری از پلی های سوراخ و 5 ضلعی رو هم اصلاح کردم اما هنوز خامه.

attachment.php


یا علی
 

پیوست ها

  • retopo test wip 01.png
    retopo test wip 01.png
    47 کیلوبایت · بازدیدها: 31
  • retopo test wip 02.gif
    retopo test wip 02.gif
    25 کیلوبایت · بازدیدها: 454

sharin

Member
سلام.

يه 6 ضلعي و 2 تا 5 ضلعي از اين زاويه رو يه سمتش ديدم . ( متمايل به دم )
الان احساس بهتري بهش دارم ...

راستي ريتوپولوژيش رو دستي رديف كردي يا حالت auto اي هم وجود داره ؟ چقدر زمان برد ؟
توپولوژيش مي تونست بهتر باشه ، چون صورتش مجهوله ايده اي ندارم ، اما براي دستش مشخصه ...
اما چون كاراكتر ي براي انيميت هم نيست ( حتي اگر هم باشه ... ) مشكلي نداره ...

ببينيم قسمت هاي بعدي چه مي كني ...
خوب داري مي ري جلو ، همشاگردي ...

يا علي.
 
سلام

برو auto retopology رو سرچ کن برات نمونه های تری دی کوت میاد. تکنولوژی برتر سیگراف هست و این هم فکر کنم اولین برنامه باشه که اینطور کار میکنه.
اول مش رو باز میکنی در حالت autoretop
میگی اینقدره - میخوام اینقدر بشه - و اینقدر هم نرمش کن
بعد میگه جاهایی رو که مهمتره رنگ کن که یه سایه میزنی که مثلا دنباله های آزاد و نوک ها و جاهایی که صفحه بیشتری میخواد معلوم بشه
بعد میگه راهنمایی کن و تو هم راستاها رو رو مدل با خط نشون میدی و مقطع ها رو هم میزنی. دقت تو این قسمت کار رو تمیز تر میکنه.
آینه ای هم داره. بسیار سریع کار میکنه.
چند تا سوراخ معمولا داره و چند تا مثلث و چند ضلعی اما میشه زود ردیفش کرد البته من تو مکس تا حدی درستش کردم.

بال رو ببین خوب علامت نزدم و مثل اینکه پلی کم داشته اما دم نسبتا خوب شده.
حجم رو هم ریلکس تر کردم تا 4 گوش ها محدب تر بشن...
اگه کار نکردی حتما تست کن. تو مدلای ساده تر که خیلی راحت و بهتر جواب میده. خودش هم انواع ابزارهای ادیت رو داره.

ممنون از پیگیریت همشاگردی!

یا علی
 
سلام

برای آنرپش و کلا کار میخوام مش مثلثی رو تست کنم!
روش خلاف اساتید. خب یکم سرکشی باعث پیشرفت متفاوت و بعضا پسرفت میشه ولی به تجربش میارزه...
خب هم سبکتره هم با SC همخونی داره. هم دقیق تره. هم یه تجربس!
مش 6100. ازش آنرپ تستی هم گرفتم. حالا تو زیبراش هم میشه یا مودباکس
یووی با یووی مستر براش خوب نبود. چون خیلی سنگین نبود با یووی لی اوت زدم. اعوجاش رو کم کردم الما هنوز کشسانی داره. البته برای مپ گیری و رنگ های تختی که میخوام بدون تکچر بگذارم مسئله ساز نیست و کافیه.
یا علی

attachment.php
 

پیوست ها

  • UV test - unwrap.gif
    UV test - unwrap.gif
    58.8 کیلوبایت · بازدیدها: 449
  • UV test - checker.gif
    UV test - checker.gif
    33.5 کیلوبایت · بازدیدها: 36

Majid CG

کاربر متخصص مدلینگ
اینکارت از اون شیطونه جالبتر شده واقعا حالت کارتونی قشنگی داری

خسته نباشی

اینجوری که پیش بریم همه کارهای گالری ماله تو میشه هر نیم ساعت یه بار یه کار جدید
:wink:
 
سلام بر اساتید
به خصوص همشاگردی های مهربونم و آقای نیاسری که دورادور مهارتشون رو دیدم...

خدمت با سعادتتون عرض شود که یه تست زدم در باب استفاده از مش مثلثی در مودباکس. نتیجه مایوس کننده بود.
تو زیبراش رفتم و 5 تا دیواید زدم. هر کاری کردم دیدم که خوب صاف نمیشه. یه دیواید دیگه هم زدم. بازم نشد.
از طرفی اصلا تو دستم چفت و جور نمیشد. همش لیز میخورد و یا تند میرفت و یا کند. فرم دهی هم که اصلا حرفشو نزن
بازم دیدم که تو ZB خیلی ناشیم.
اما یه چیزایی فهمیدم. خب برای تغییر move خیلی خوب بود و پلاگینا و دستورای دیگه اما من میخواستم کنده کاری کنم!
یه مقدار دیگه بازی و دفورمه شدن یه نتیجه غیرمنتظره برام داشت.

attachment.php


یکی از فامیلای باباسنجاقک رو پیدا کردم و خب یه انشعاب با حفظ سمت ایجاد شد که به شرط توفیق تو یه تاپیک دیگه ادامش رو میذارم.
نکته اینه که مش مثلثی فقط به روش مثلثی خوب دیواید میشه. این قانون جالبیه و من کاملا احساسش کردم.
بازم به قوانین صالحه گذشتگان پی بردم ولی به روش آشنای خودم دل بستم.

این رو میذارم تو آبنمک و قدم بعدی دوباره میرسم خدمت باباسنجاقک پیر و مهربون.

attachment.php


کاریکاتور داغون اولی بعدا که قرار شد بشه خاله گل پیچک ( هر اسم مناسبی به نظرتون میاد مطرح کنین به قید مصلحت انتخاب میشه) - اساتید این رو بی احترامی به غول حکاکی ندونن. دست ما کوتاه و خرما بر نخیل...

یا علی
 

پیوست ها

  • wip ZB - base.jpg
    wip ZB - base.jpg
    19.8 کیلوبایت · بازدیدها: 106
  • wip SC.jpg
    wip SC.jpg
    28.2 کیلوبایت · بازدیدها: 84
آخرین ویرایش:
یا من ارجوه لکل خیر ...

سلام. میلاد هلال پنج گوشه رجب بر همتون با سعادت...

خب ریل افتاد رو روند قبلی. مش رو از نو ساده کردم و از نو کار کردم. با این دید که مهربونتر و طبیعت دوست تر بشه. اون مدل پست اول هم به نظرم هنوز ظرفیت داره اما دارم رو این کار میکنم.
هنوز منتظرم برای نظر. اساتیدی که فرصت دارند ما گوش میکنیم!

یا علی

attachment.php


یه سری فرمها رو از خود طرح اولیه الهام گرفتم و بعضی هاش هم برای پر کردن حجم های خالی از دیتیل بود. شاید بعدا تو نرمالش هم نقاشی کنم یا بامپ ...

attachment.php
 

پیوست ها

  • wip 07 6.jpg
    wip 07 6.jpg
    51.4 کیلوبایت · بازدیدها: 76
  • wip 07 7.jpg
    wip 07 7.jpg
    41.1 کیلوبایت · بازدیدها: 18
  • wip 07 8.jpg
    wip 07 8.jpg
    49.6 کیلوبایت · بازدیدها: 26
  • wip 07 5.jpg
    wip 07 5.jpg
    61.4 کیلوبایت · بازدیدها: 38
  • wip 07 8 depth.jpg
    wip 07 8 depth.jpg
    33.1 کیلوبایت · بازدیدها: 88

:Mohsen:

کاربر باتجربه
کارت خوبه سسد جون
البته من کم سر در نمیارم واسه چی اینقدر اینور اونورش میکنی
منظرم اینه که از یه نرم افزار به یه نرم افزار دیگه میپری
فکر کنم با همون zbrush یا mudbox کار کنی بهتر باشه
به هر حال با خودته
---
من به جای نظر بیشتر ازت سوال دارم
sculptris کلا همه چیزو خمیری در میاره یا شیوه کاریت اینه که مدلارو شبیه خمیر در بیاری؟
خیلی جالبه برام
یووی رو با همون sculptris درآوردی یا؟
---
در کل من پیشنهاد میکنم که همون قدری که واسه مدل وقت میزاری که خیلی هم کارت خوبه، به فکر تکسچر هم باشی که خیلی خیلی تاثیر گذاره
 

Borhan72

خسته‌ی خسته...
استاد 3D...
استاد UV كردن...
استاد Sclupt كردن چيزای فانتزی...
فاميل ما هم كه هستی، ديگه چه شود... :oops:

خيييلی عالی شده، ولی يه كاريه كه مثل بقيه‌‌ی كارات تا تمومش نكنی، نميشه فهميد دقيقآ ميخوای چی رو اجرا كنی...
 

Hi MAJID

کاربر VIP
سلام محمد جان
کار زیبایی شده و مطمئنم که تا تکسچر زیباتر هم میشه ولی . درکل کارای شما جزء اون دسته کارایی هست که حتما باید تکسچرینگ بشه که زیباییش به چشم میاد . فقط اگه یه جوری بتونی خط تقارن رو از بین ببری خیلی بهتر میشه .
من هم پیگیرم و منتظرم کاری نهاییت رو ببینم .
موفق باشی سید جان
 

ali_118

کاربر VIP
محمد خان مثل همیشه کارات فقط جای ابراز عقیده های شخصی رو برای ما میزاره؛ از نظر فنی اصلا جای بحث نداره :wink:

تنها نکته ای که میخوام بگم
این که کارکتر تم حشره رو داره و با اسم بابا سنجاقک کار میشه
شکل بالها داره فرم بال پرنده رو به خودش میگیره
در حالی بهتره استایل بال 4تایی سنجاقک یا پروانه رو داشته باشه

به هر حال بی صبرانه منتظر رندر نهاییشیم

موفق باشی
 

saeedmagic

Member
آفرین بر تو استاد تسکچر و آنرپ و از این کار خفنا
خیلی خوب شده فقط کارکترو از کجا آوردی؟ یا خودت طرحش رو دادی؟
 

جدیدترین ارسال ها

بالا