بابا سنجاقک ^|^

سلام استاد چه خبر ؟ همین اولی کار بگم شما فقط برو تو کاره مدلینگه فانتزی :green: که توش واقعا دستی داری کاره رئال که ازت ندیدیم برادر اما کارا فانتزی خیلی زیبا بوده همین مسابقه نوروز کاره شما به نظر من از نظر رویایی بودن اولیش بود اما رئال اون سرطانیه چند تا کاره توپه دیگه هم بود اما نگفتم که بقیه دوستان هم که زحمت کشیده بودند خدایا نکرده ناراحت نشند در هر صورت کاراکتر زنی و اینجور چیز ها وقت گیره امید وارم با موفقیت پیش بره و کم اعصاب خورد کنه چون یه ذره را اذیت میکنه فقط ای کاش از کارت تو sculpt بقیش را بلد نیستم :) همون alpha 5 یه how its made هم میزاشتی یعنی از همون اول ضبط میکردی ما هم کار باهاش را یاد بگیریم در هر صورت موفق باشید راستی یادم رفت بگم واسه عقبش هم 2تا پا بزار تا یه باره بچه سکته را بزنه :lol: شوخی کردم در حد پیشنهاد در کل خوب کار کرد برادر :wink:
 

::reza::

کاربر VIP
سلامبرهانی
کار جالبیبه. و یه جورایی کاملا عجیب غریب. فانتزیه پس سعی کن شاد باشه. صورت کارکترت باهاله ، یاده این بابا نوئل افتادم که کارش هدیه دادن به بچه ها و شاد کردنشونه.کار بابا سنجاقکه؟؟ کارش چیه ؟ سوارکاری :green: موتور سواره؟
منتظرم ببینم چی از آب و گل درش میاری
موفق باشی
 

ali3dm

کاربر VIP
سلام سید جون
خوبی؟!
گفتم هی داری پشت سر هم مدل میزنی شاید...!

از خلاقیتت خوشم میاد
یه آدم(موتورسوار) به شکل حشره با بالهای پرنده با هزارتای چیز دیگه!(که حتما بیشتر از هزارتا تو ذهنت هست!)

میخوای کارت از اینم قشنگتر دربیاد به عکسای مرجع زیاد نگاه کن
بعنوان مثال اون قسمت پشت شخصیتت میتونه خیلی از این تمیزتر کاربشه اگه به پشت مثلا یه ملخی نگاه کنی
نه فقط دم رو درست کن بالها رو میتونی از بالهای مثلا کبوتر الهام بگیری و ....
خلاصه خودت بیشتر میدونی

امیدوارم کار وری نایسی از آب دربیاد:rose:
 

M O R T E Z A

Son of South Darkness
سلام

بال هاش الان عينه اون برنامه كودك بود قبلاً زمان بچگيمون ميديديم

اون اژدها كوچولو سبزه

ميدونم كارت رو خوب بلدي پس چيزي نميگم :rose:

سبك كاري خودت رو داري و ميتوني خيلي موفقش كني

ببينم چه ميكنه سيد جانمان :rose:
 

BehrouzPc

پــــادشــاه فــلــــش
خیلی کار قشنگ و فانتزیی شده ، خوشمان آمد
فقط روی ریش و ریزه کاری صورت اگه بیشتر کار بشه بسیار عالی میشه
موفق و پیروز باشید
 
یا من ارجوه لکل خیر...
سلامــــــــاساتید.
:rose::rose::rose:
بسیار خوش تشریف آوردید.
ممنون که دعوتم رو به این تاپیک حقیرانه رد نکردید.
از تشکرای سخاوتمندانتون تا انرژی بخشی و ایده و کار کشی ... همشون عالیه. بسیار متشکر.
سر فرصت به امید خدا یه حاشیه نویسی بر فرمایشاتتون میکنم

*
اما عجالتا ساعت 4.5 صبح هست.
یه سوال جواب بدم و یه سوال هم بپرسم
محسن جان در مورد سوال اینکه sculptris همیشه خمیریه یا نه خب بله همیشه خمیریه. البته بعضی اوقات مثل زیبراش و مودباکس ازش کار میکشن و دیواید بالا که نشون نمیده. منم سعی میکنم سبکم رو مناسب قابلیت نرم افزار اگه بشه انتخاب کنم. در مورد SC یه نکته مهم هم هست که با هر بار قلم زدن ما ریتوپولوژی انجام میدیم و همیشه از کره شروع میکنیم برای توپر و صفحه هم برای پوسته. همین باباهه هم از کره متولد شده پس روندش قابل قیاس با برنامه های دیگه نیست و اون تستها هم امکان سنجی برای خودم بود که دیدم حداقل فعلا بخ همین عادت دارم.
در مورد آنرپ هم SC چیزی که بسازه خوب آنرپ میکنه و با حداقل کشیدگی اما هزار تکه میشه و تو فتوشاپ نمیشه رو مپ خالیش کار کرد. من مش سبک شده رو تو uvlayout به روش هایلایت سلکت و برش زده و پلت کردم. البته چون همیشه در حال تغییر مش هست کار روی یووی lowpoly آنرپ شده معنی نداره و باید با ریتوپولوژی در آخر کار یا ساده کردن مش نهایی ... به آنرپ رسید.
*
attachment.php


و اما سوال خودم

حسین و امین جان گفتن بیشتر کاراکترش کن و خلاقیت خرج کن. خب داستان اون ابرکامپیوترو شنیدین که بعد از سوال دیگه چه خبر منفجر شد... ازتون ممنونم که الکی خوبه و تمومه نگفتین. اما منو بی سرنخ تو حیرت گذاشتین. خب من به حساب خودم ایده خوب بود و از دور هم خوب بود. یه ریتم های فرمی و تزئینات نسبتا جدید هم داشت و بعضی جاهاش هم هنوز کار داشت به دل بچسبه ولی یکم خلاقیت بزن منو برمیگردونه دوباره به مرحله صفر. البته من این مش رو با یه خلاقیت که امیدوارم شاد کننده باشه گذاشتم برا اینکه نصفه نمونه. بعدش منتظرم ببینم خلاقیتم میاد یا دیر میاد. البته چون محدودیت زمانی دارم دوست داشتم زود بیاد و راهنماییتون اینکارو میکنه.
جدای از سلیقه یه اشاره میتونه برایند مثبتی تو کار ایجاد کنه.
*
خب یه کاریکاتور هست از بابا سنجاقک که چون ازش اجازه گرفتم بدش نمیاد. بازم جزئیات مونده. فکر کنم تو فرم نهایی اونها رو وقت بذارم درست تر باشه...(البته دستاش کلا منهدم شده و یکمی از این بهتر بلدم درست کنم.) رندرها متریالهای آماده زیبراش 4 هست با ماسک cavity و BPR
یا علی

attachment.php
 

پیوست ها

  • 3D liquify test 5.jpg
    3D liquify test 5.jpg
    46.3 کیلوبایت · بازدیدها: 83
  • 3D liquify test 6.jpg
    3D liquify test 6.jpg
    60.4 کیلوبایت · بازدیدها: 78
  • 3D liquify test 7.jpg
    3D liquify test 7.jpg
    73.8 کیلوبایت · بازدیدها: 27
آخرین ویرایش:

Hamed

Active Member
سلام
ممنون که قابل دونستی(البته تخصص من نیست)
کار قابل قبولی میدونی به نظر من مدلینگت داره تموم میشه و مراحله پایانی رو رد میکنه تو میتونی با یه متریال خوب و صحنه خلاقانه مثله همین کاراکترو بسازی و یه کار خوب از خودت بجا بزاری میدونی از همه چیز با ارزش تر برای من توی این کار فکر تو و اون دیدت نصبت به یک اسکیس و طراحی کامپیوتریته که با هم هماهنگی خوبی داره

علی علی
 

HOSSEIN.D

Well-Known Member
سلام دوستد عزیز.
کارت رو تا اینجا دوست داشتم.
باحال شده.
من کلا همیشه از سبک کاری و اسکولپ کردنت خوشم میومد.
یه جورایی جالب کار میکنی.
انگار این مدلایی که میزنی با خمیر بازی درست شدن.
جالبه.
راستی یه سوال من یه آموزش از 3d coat دارم.
یه میمون رو درست میکنه.
خیلی همه چیش رو یاد نمیده.
ولی به نظر قوی میومد.
به نظرت میشه به جای زیبراش ازش استفاده کرد؟
مخصوصا تو زمینه ریتوپو.
کلا ذوست دارم بدونم میشه زیبراش رو گذاشت کنار و چسبید به این؟
امکاناتش خیلی عالیه.
منتظر ادامه کار هم میباشیم.
موفق باشی برادر.:rose:
 
... ای آنکه میرود به تو همه امیدهای نیک ...

یه چند تا تشکر مجدد : چون همتون رو جهت تلمذ دعوت کردم ( در عین خودمونی بودن احترامتون محفوظه) پس همه اساتید خوشامدید:
:rose:
اولین تشکر هم به خاطر دوستانی که گذری اومدن ولی اومدن
:rose:
استاد sharin به خاطر اولین نگاه. همشاگردی تازه کارش ازش تشکر مجدد میکنه.
:rose:
استاد 3DTotal به خاطر هدفگیری اصولی و انتظارات بالاشون ممنون
:rose:
استاد Majid CG ممنونم به خاطر حس شادی و تشویقاتت. شما تشویق کنی و فرصت بشه بیشتر هم کار میکنم...
:rose:
استاد *farshid* سپاس به خاطر تایید و راهنمایی.
:rose:
استاد :Mohsen: تشکر از راهنمایی دوستانت. تست زدن یکی از عادت های روزمرم هست. نمیتونم رهاش کنم!
:rose:
استاد gilas از تشویقتون ممنونم. انرژی بخش بود و امیدوار کننده. امیدوارم بازم کارخای بعدیم رو خوشتون بیاد.
:rose:
استاد hosienmax100 از مطالبه بیشتر ممنونم. راهنمایی بفرمایید
:rose:
استاد Borhan72 از فامیل عزیزم به خاطر تعاریفش یه پشتوانه ناسیونال بهم دست میده که میدوارم در آینده! درسته کارم اکتشافیه
:rose:
استاد Hi MAJID در مورد تکسچر و خط تقارن کاملا صحیح فرمودین
:rose:
استاد امین تری دی از امیدواری تون ممنونم. لطفا سرنخ و منظورتون رو اشاره کنین
:rose:
استاد ali_118 از تذکر آیین نامه ای و چوبکاریتون هم ممنون. چهار بال رو تست نکردم ولی به نظرم ظرفیتشو نداشته باشه و شلوغ بشه. اسمش رو به خاطر مهربونی انتخاب کردم.
:rose:
استاد saeedmagic از هیجانات مثبتت مشعوف شدم. کار خودمه برادر
:rose:
استاد hamid_iranmann ممنون از پیشنهادت. خب من اصلا رئال نمیتونم و رفنس رو هم حتی نمیتونم مقید باشم. دست خودم نیست. در ضمن چون کار معلوم نیست ممکنه چند تا پا هم دربیاره. دو تا شاخ اضافه رو هم تست کردم اما خوب نشد!
:rose:
استاد gs-graphic نظرت برام جالبه. شادی هم هدف بزرگیه. چیزی که خودش بدون زحمت شاد باشه و شاد کنه. شاید به قول شما مثلا بابا مهربون بچه پروانه ها و سنجاقکا باشه. البته نه تو یه عید بلکه همیشه.
:rose:
استاد ali3dm من هم از خلاقیت خوشم میاد. خب دست بالای دست بسیار است. اگه قرار بر ریدیزاین شد حتما نگای عمیق تر میطلبه. در مورد الهام من وقت دیدن تحسین میکنم ولی وقت اجرا به حس ششم و هفتم اعتماد میکنم. شما هر چی بد شد مثل دم و غیره تذکر بدین. یه مشکلی هم که دارم نمیتونم برای یه کار یه طرح جدید بزنم. فقط میتونم یا از اول عوضش کنم یا 10 تا یا 100 تا کار جدید کار کنم. اما اونجوری خیلی وقت گیر میشه! اگه درکم میکنی ممنونم!
:rose:
استاد M O R T E Z A تشکر از روحیه دادنت. اما نظر راحتو دیگه اجرا میکنم. سلیقه ها به هم بخورن ممکنه تو کله های کوچیک هم جرقه بزنه. اونم تابالوگا بود اسمش!
:rose:
استاد BehrouzPc هم نزول اجلال فرمودین حضرت پادشاه. از حسن نظر و راهنماییتون سپاس
:rose:
استاد Hamed هم به رغم دوری راه و انس کمتر قبول دعوت فرمدین. در مورد محیط و اجرا هم دغدغه مهمی هست برام و البته سخت. دورادور هم از نظراتون میتونم بهره ببرم.
:rose:
استاد HOSSEIN.D از تایید شما هم متشکرم. خوشحال شدم
اما در مورد سوالتون در باره تری دی کوت:
مدلسازی در این برنامه بر حسب مش مرجع نیست پس با زیبراش فرق داره. روشش voxelize هست انگار با حجمسازی داری چوبی رو میبری یا چوبی رو میسازی. مثل گل و ورزدادن نیست. مثل سنگ و سنگ تراشی و سنگسازی و چسب سنگه. اصلا با زیبراش موازی نیست. در مورد کیفیت کارهاش: من با چشم کم تجربم نمونه های گالری خود سایت رو که دیدم نفهمیدم با چی کار شده با زیبراش یا تری دی کوت... البته تست زدم و زبون سختی داره. در مورد اسکالپت یه نرم افزار خفن دیگه سراغ دارم که شاید خوشت بیاد. تو silo میتونی هم poly مدل کنی و هم از قابلیت های شبه زیبراش استفاده کنی. نمونه های حجم سازی این برنامه هم سردردآوره. در مورد ترک کردن زیبراش هم من که باهاش راحت نیستم روز به روز چیزهای بهتر و کارهای مهمتری ازش میبینم. چیزی که مقبول جامعه سی جی هست یه چیزی تهش هست که ندونسته هم به پیروی میارزه. اما در مورد تری دی کوت به نظرم پیشروترین برنامه از لحاظ تکنولوژی های جدید حجمی هست: اولین voxel paint و اولین p-tex که سیستم رنگ آمیزی فرایووی هست. ابزارهای ریتوپولوژی اونم خیلی متنوع تر از همه هست. قابلیت جدید اتوپو هم کار رو خیلی جلو میندازه اما نقایصی هم داره. پلی های بیش تر از 4 لبه و زدگی های مدل و کم آوردن تو غوص ها و تقعر های زیاد از معایبش هست. البته همینجوری هم میشه کار کرد باهاش. یه کم قلق داره ولی خوب بازم شدنیه. در مورد ریتوپولوژی به نظرم توپوگان رو هم میتونی تست کنی. حس میکنم برای مایا و سافت ایمیج کارا ساخته شده. محیط جالب و ابزارهای خوشدستی داره. اما بازم کمی به انطباق خودت برمیگرده. من برای مش های ساده تر دستی و با توپوگان و برای کارهای سریع و شلوغ با تری دی کوت رتوپو میکنم.یادم نره: تری دی کوت رنگ آمیزیش هم خفنه و ابزارهای انحصاری داره...

یا علی
 

Majid CG

کاربر متخصص مدلینگ
بابا ترکوندی با این برنامه

خیلی تکمیل تر شد واقعا خوشم اومد برنامه خیلی قویه مخصوصا تو ساخت کاراکترهای کارتونی

و البته شما کارت درسته :rose:

یه چیزی منو اذیت میکنه اونم بدون تکسچر و متریال بودن کاراته که اگه اونارم انجام بدی فوق العادست
 

Mandana

Active Member
کاراکترت خعلی باحاله^.^ می واقعن خوشم اومد ازش.می دونی سبک خمیری ات جالبه.اما کامل نیست.العان حالت اینو داره که یکی با موس زی براش کار کنه.به نظرم لیزی موس میتونه خعلی کمک کنه تا فرم کلی ازین حالت خاام خارج بشه.باسه اینکه حالت خمیری به کاراکتر بدین باید از بامپ ها و تکستچر های متناسب استفاده بشه.البته این نظره منه و لزومن نباید نظر همه باشه.مخصوصن که همه از کار تعریف می کنن ما با ترس و لرز نظر دادیم:اسمایلی خجالت
بازم شرمنده ولی خوب به نظرم چنین کانسپت خوبی خعلی می تونه بهتر تر سه بعدی بشه
موفق بباشین:rose:
 
سلام
مجید جان بازم از حسن نظرت ممنونم.
فرمایش درست: بی تکسچر و متریال کار خام و چشم آزاره البته این خوبی رو داره که معایبش زودتر لو میره. تست متریالو منتظرم یه اجماعی رو فرم اگه دوستان نظر بدن شروع کنم. اون حس خالص فرم و نورپردازی جدای از جادوی رنگ یه نکته مهمه که آرزوی من هم هست هردوشون!

کاراکترت خعلی باحاله^.^ می واقعن خوشم اومد ازش.می دونی سبک خمیری ات جالبه.اما کامل نیست.العان حالت اینو داره که یکی با موس زی براش کار کنه.به نظرم لیزی موس میتونه خعلی کمک کنه تا فرم کلی ازین حالت خاام خارج بشه.باسه اینکه حالت خمیری به کاراکتر بدین باید از بامپ ها و تکستچر های متناسب استفاده بشه.البته این نظره منه و لزومن نباید نظر همه باشه.مخصوصن که همه از کار تعریف می کنن ما با ترس و لرز نظر دادیم:اسمایلی خجالت
بازم شرمنده ولی خوب به نظرم چنین کانسپت خوبی خعلی می تونه بهتر تر سه بعدی بشه
موفق بباشین:rose:
بالاخره استاد راهنما هم دیدن فرمودن
از اینکه نظر انتقادی و البته پیشنهادی میدین خیلی خوشحالم. در مورد کاراکتر خب یه خوشحالی بیشتر که مورد رضایته. اما در مورد سبک خمیری: من خودم بیشتر از خمیر احساس گچ دارم نسبت بهش. وقتی هم با SC کار میکنم خیلی وقتها شبیه جوشکاری و یه فلز زمخت و خالخالی میشه. تو تست های BPR به عینه دیدم که وقتی خوب AA میشه همینم خیلی رو میاد و مهربون میشه.

کاملا درسته. اما هم مدل رو نهایی نکردم و شایدم اونجوری نشه نهایی کرد به علت سنگینی مدل و نشدن دیواید و رزولوشن بالا تو SC که مثلا یه ملیونش ممکنه کرش بده ... (شاید با زیبراش نهاییش کنم و با پولیش و ریلکس نرمتر وساده ترش کنم)

البته من با تبلت کار میکنم و دستم یه حالت آزاد داره و خیلی زیاد کنترل نمیکنمش. حوصلم هم هنوز اینقدر نرفته بالا تمام اون قوسها و لبه ها رو یواش با lazy کار کنم...

در مورد درست کردن سطح خوب چون تو این مش ها معمولا اختلاف فشردگی و بعضا ناهمواری های کوچیک هست تا حالا تو تستای تکسچر و رند خودم که البته زیاد نگذاشتم (یکیش کوکو زرده بود) هم تکسچر و هم بامپ ریزبافت گذاشتم تا تعدیل کننده باشه.

در مورد خامی خب حقیقتش تو نقاشی هم خام دوست دارم چون حس زنده بودن و خودمونی بیشتری داره. البته آفتش سهل انگاری و کم تجربگیه. ممنون از هشدار و اشاره مهمتون.

در مورد نظرای بقیه اونها از روی حسن نظر تاییداتی داشتن و اساتیدی مثل شما با راهنمایی بیشتر یاری میرسونن و انتظار منم همینه. من که از یادگرفتن خجالت نمیکشم.

اگه نظرای دیگه ای هم حول پرورش کانسپت دارین برای اجرایی شدن شنوا هستم...
بازم سر بزنین خیلی خوبه...
_______________

به امید خدا تست رنگ هم بزودی میگذارم با پلی پینت یه آزمایشایی کردم ...اما قبلش. اساتید فرم فرم فرم
این آخریه چجوره؟ کدوم مش تا حالا بیس بهتری داشته؟ راهنمایی هایی بکنید که بتونم بگیرم و کار و از چشم آزاری و مشکلات بعدی که احتمال میدین آزاد کنم.

یا علی
 

airbos

کاربر متخصص بخش مدلسازی
بابا سنجاقک

سلام بر برهانی عزیز
خیلی ممنون که ما رو قابل دونستی که روی کار به این بزرگی نظر بدیم.از این که کار فوق العاده ای شده که شکی درش نیست .اما من چند تا نکته رو می گم که امیدوارم مفید باشه و بدردت بخوره.
1-به نظرم وقتی دمش به آخر می رسه اگه باریک تر بشه بهتره
2-اگی رو شاخکاشم بیشتر کار کنی فکر کنم بهتر بشه.اگه پاهاشم بیشتر بشه و لاغرتر شاید بهتر بشه.
3-بسه دیگه آخه من چجوری از یه کاره به این خوبی ایراد بگیرم وقتی تو رویاهم هم یه همچین چیزی نمی تونم تصور کنم.دیگه یواش یواش باید برین تو مراحل بعدی توش استادین.تا اون موقع قشنگی کارتون بهتر دیده بشه.
موفق باشید:rose:
 

sharin

Member
Wow...
خوب متحولش كردي استاد برهاني... ( آخرش استاد درسته ، يا همشاگردي ؟! :wink: )
عالي شده تا اينجا ...

فقط يه چيزي ، تصميمت رو بگير كه مي خواي چكار كني ...
اگر هر دفعه بخواي يكي از ايده هاي تو ذهنت رو پياده كني ، كارت تمام نمي شه ...
از بين ايده هات يكي رو انتخاب كن و كار رو سريع نهايي كن ...
اينطوري زمان زيادي از دست مي دي ...
انقدر هم اين برنامه اون برنامه نكن جون من :green: ... با ZB بزن بره ...

ببينيم چه خوابي براي ادامش ديدي ... اميدوارم ،‌هر سري جزئيات بيشتر شده باشه ، نه اينكه فرم sculpt به كل تغيير كرده باشه ... :wink:

موفق باشي.
يا علي.
 
سلام
یکمی تستهام به دیوار خورده اما من ازون پیرمردهای سمجم!
زیبراش نمیخواد مش آنرپ شدمو قبول کنه. یووی رو میپرونه. مکس میگه آره- یووی لی اوت میگه آره ولی SC و ZB میگن نه! (البته مشم مثلثیه ولی مگه چیه؟
سوال چطور میشه مش تو مکس آنرپ شده باشه ولی obj بگیری یووی بپره؟
تازه داشتم با ابزارهای همخون SC تو زیبراش آشنا میشدم و میخواستم رنگ بازی شروع کنم.

اینم مدل بیس نهایی هست (خودمو راضی کردم بقیه خلاقیت احتمالی رو جای دیگه خرج کنم تا بالاخره کار تموم بشه) که با یووی لی اوت برش خورده و با یووی مستر پلت_LSCM شده و دوباره با یووی لی اوت اپتیمایز و اصلاح و پک شده:

attachment.php

______________________________

این نرمال lowpoly تو مکس گرفته شده :

attachment.php

______________________________

این تست رنگ بازی قبل از آنرپ با پلی پینت و ماسک cavity هست (+روتوش پلاگینی) که تازه داشت ایده بهم میداد که مسئله آنرپ متوقفم کرد فعلا...
دوست داشتم یووی خوشگلی داشته باشم اما خب اهمیتش درجه دو هست:
ہ
attachment.php



در ضمن airbos عزیز و مرتضی جان هم ممنون.
:rose:
اولی به خاطر اینکه سه تا تیر به هدف زدی میشی 13
و دومی هم به خاطه جابه حا کردن هدف میشی 17.
از هردو تون تشکر.
ایده ها خوبه اما فرصت کمه سعی میکنم همین بیس رو زیباترش کنم. در مورد این شاخه اون شاخه هم دارم راهم رو پیدا میکنم اگه بهترین راه خودم رو میشناختم دیگه تلاش نمیکردم تستای سخت سخت بزنم.

اساتیدی هم که اومدن یه نگاه دیگه بندازن لطفا

در مورد پیوستها تست متریال هم زدم اما جلو خودمو گرفتم! هنوز زوده ...

یا علی
 

پیوست ها

  • LowPoly_NormalMap.jpg
    LowPoly_NormalMap.jpg
    93.6 کیلوبایت · بازدیدها: 86
  • 2011-06-06_19-44-29-031 +.jpg
    2011-06-06_19-44-29-031 +.jpg
    37.7 کیلوبایت · بازدیدها: 73
  • 2011-06-05_17-41-05-734 +.jpg
    2011-06-05_17-41-05-734 +.jpg
    92.2 کیلوبایت · بازدیدها: 84

:Mohsen:

کاربر باتجربه
یو وی کارت خیلی خوب درومده
صفحه شطرنجی که اینو میگه
من همیشه تو آنرپ مدل های پیچیده انسونی مشکل دارم:green:البته با خود مکس چون کار میکنم به مرحله خل شدن هم میرسم:lol:
برهانی جون شما از آنرپ مکس کلا استفاده نمیکنی؟ و آیا همیشه از یو وی لی آوت برای uv استفاده میکنی؟
 
سلامحسن جان
در جواب سوالت عرض شود که من یووی مکس رو خیلی کم بلدم. ازش برای اصلاح کوچیک و تست و مپ گیری و نرمال مپینگ استفاده میکنم و نه بیشتر.
برای آنرپ همیشه یووی لی اوت دقیقتره و roadkill هم هوشمند و متفاوته و uv-master هم مختصر واتو و مفیده. برای کارهای ارگانیک نیمه مهم unwrella هم عالیه. برای مشهای معمایی یا سینمایی هم میشه با پیتکس . بدن یووی تو همون مودباکس 2012 هم رنگ زد و نتیجه کارو به صورت چندین ضفحه و متریال مولتی ساب گرفت ...
اما چیزی که باهاش تست میکنم و قدرت کنترل بهم میده و اصلاح و توش سرعت دارم uvlayout هست. تو این زمینه پیرو اساتید سلف هستم. همه گفتن بهتره ما هم رفتیم یاد گرفتیم یه چیزایی. این یووی هم رنگای ملایم قرمز و آبی داره ولی جوری نرم شده که سوتی نداشته باشه. مش رو به ورش هایلات علامتگذاری و برش زدم بعد با یووی مستر تو حالت حفظ مرزها پلت کردم و تو UVL اصلاح رنگ و چیدمان و بزک دوزک ...

عزیزان سوال رو تکرار میکنم. تو مکس آنرپ سالمه. از یووی لی اوت ایمپورت کردم و تو unwrap دیدم که سرجاشه بعد کلاپس کردم دیدم بازم سرجاشه. خروجی obj میگیرم تو حالت مثلثی میرم تو زیبراش میبینم مورف یووی خاموشه و اصلا آنرپ پر!
کسی میدونه یا برم تو برنامه دیگه رنگ کنم. از مپ های زیبراش و پلی پینت خوشم اومده نمیخوام برم خونه همسایه...
_____________________
+ یه سری تست زدم و اتفاقی مشکلش حل شد. حالا دارم براش های ZB رو تجربه میکنم!
 
آخرین ویرایش:
یا من ارجوه لکل خیر ...
سلام

روش حل مشکل پست قبلی: یه بار با تری دی کوت باز کردم و چون آنرپ رو فهمید خروجی گرفتم که درست اومد. دیوایدش هم خراب میشد بعد فهمیدم چشه...
مشکل از سوراخ بودن مش به نظرZB بود که مکس گیر نمیداد. تو حالت low بدون دیواید از geometry گزینه سوراخگیری رو زدم.

*********
براش های حجمسازی زیبراش رو تست کردم. بسیار عالی هستن برای ظریفکاری. اما برای مش مثلثی دیواید مربعی اذیت میکنه بازم. از طرفی اصلاح حجم به راحتی SC نیست. اینو فهمیدم که SC خوبیش اینه که میشه با مش غیرهمگن و مثلثی روش کار کرد و همیشه و همیشه مش رو در حد انفجاری عوض کرد. همه چیز از یه کره بدون استخون بندی و غیره.

یه تست این خواهد شد که با SC بیس مدل رو نهایی کنم و high-detail رو با ZB البته خیلی مهمه که تقارنهاش و بی مشکلی مش اوکی شده باشه. حتما هم باید مش مربعی باشه ...

اینو هم فهمیدم که دیواید های زیبراش خیلی خوبه و کارو در حد عالی میتونه ظریف کنه و حتما قدم بعدی تو نرم افزار SC دیواید پایه مثلثی هست.

بعدش اینو هم فهمیدم که یووی خوب چقدر حیاطیه و یووی متقارن چقدر عالیه و با فتوشاپ میشه چه کاری تو حجم کرد که هیشکی به خیالش هم نمیرسه.(من همون هیچکی اولی منظورمه). وسوسه شدم بکل نرمال رو نقاشی کنم...
...

:?: یه مسابقه بدون جایزه!
این چیجوریه؟ (البته چون مهربون نیست اینجوری کار نمیکنم ولی یه تجربه خاص بود برای من تازه وارد...)

یا علی

attachment.php
 

پیوست ها

  • puzzle !.jpg
    puzzle !.jpg
    63.7 کیلوبایت · بازدیدها: 67

:Mohsen:

کاربر باتجربه
خوشحالم که جواب سوالتو خود پیدا کردی
این آخریه انگار کلا بدنش با موی زخیم ساخته شده، خیلی خوبه
ولی مگه قرار نیست تکسچرو بری تو فوتوشاپ؟
 

جدیدترین ارسال ها

بالا