Maya vs Softimage

شروع موضوع توسط sazegar s ‏7 ژانویه 2012 در انجمن برنامه Softimage

وضعیت موضوع:
موضوع بسته شده است.
  1. sazegar s

    sazegar s Member

    ارسال‌ها:
    41
    تشکر شده:
    31
    امتیاز دستاورد:
    6
    سلام
    لطفا هر کسی که درباره maya و Softimage اطلاعی داره درباره این دو نرم افزار توضیح بده و این دو رو با هم مقایسه کنه. بخصوص اگر امکانش هست بیشتر Maya dynamic رو با Softimage ICE مقایسه کنید. با تشکر
     
    نوشته شده توسط sazegar s در ‏7 ژانویه 2012
    amir-hossein-14 و Baloot3D از این پست تشکر کرده اند.
  2. T.IronHide

    T.IronHide Member

    ارسال‌ها:
    62
    تشکر شده:
    17
    امتیاز دستاورد:
    6
    سلام
    با اجازه استادان میخوام اون چیزی که میدونم رو بگم
    من خودم قبلاً مایا تمرین میکردم و حالا یه چندمدتی میشه که با سافت امیج دارم تمرین میکنم والا تا آنجای که من میدونم سافت امیج یه چیزی دیگس بخصوص دربخش دینامیک که گفتید درست دینامیک مایا خیلی وقوی هستش اما شاید شده باشه که شما هم موقع که میخواین با دینامیک مایا یه جلوه ای ایجاد کنید مجبور به نویشتن mel شدید اما توی سافت امیج دربخش ice اش اکثر این توان ها آماده است شما فق میخواد بدونید که کدوم رو در کجا استفاده کنید و هیج محدودیتی ندارید و خیلی خیلی سبک وروان کار میکنه و یک بهتربودنش اینه که شما با موتر پیش فرضش یعنی منتال ری هرچی رو رندر بگیرید و سرعت رندر هم از توی مایا بیشتره و هر چی رو ساپرت میکنه شاید کسانی باشه که به این موضوع توجه نکنند اما موقع که دست شما در نرم افزار باز بشه بزرگ ترین دقدقه شما همین رندر گرفت هست حالا سافت امیج بهترین موتر رندر دونیارو باخودش

    بعنی از این بیشتر چه بگم دیگه من که تابه حال هیچ کمی ندیدم بعدش میمونه به خود شما که کدوم رو انتخاب میکنید

    راستی اینه فراموش نکن که توی ایران کار پیداکردن با سافت امیج سخته شاید هم نباشه منظورم از کار گروهی بود

    بعدشم هردو رو نصب کن ببین با کدوم راحتی پیش نهاد من که سافت امیج هست

    موفق باشی.
     
    نوشته شده توسط T.IronHide در ‏7 ژانویه 2012
    amir-hossein-14، shirani، Baloot3D و یک نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  3. sazegar s

    sazegar s Member

    ارسال‌ها:
    41
    تشکر شده:
    31
    امتیاز دستاورد:
    6
    خودم محیط Softimage بخصوص ICE که NodeBase هست رو بیشتر ترجیح میدم. در مورد قدرتش شک داشتم که به جوابم رسیدم. مرسی از شما.
     
    نوشته شده توسط sazegar s در ‏7 ژانویه 2012
    amir-hossein-14 از این پست تشکر کرده است.
  4. sajad_VFX

    sajad_VFX Member

    ارسال‌ها:
    179
    تشکر شده:
    273
    امتیاز دستاورد:
    16
    سلام
    بزار منم یه چیزایی میدونم بگم
    بی شک سافت ایمیج انعطاف پذیر تر از مایا هست توی برخی چیزا مثل داینامیک و ابزار انیمیت و ریگ واقعا قویتر عمل میکنه، آدم دستش توی ICE بازه و خیلی خیلی کم پیش میاد شما نیاز به کد نویسی داشته باشین ( اگه نیاز باشه اونم توی کارای خیلی حرفه ای) ولی توی مایا یه کم که میخوای سلیقه ای کار کنی مطمئنا نیازمند MEL میشی
    Softimage هیچ کمبودی نداره که بخوای به بهونه اون کمبود بری سراغ یه نرم افزار دیگه
     
    نوشته شده توسط sajad_VFX در ‏3 آوریل 2012
    amir-hossein-14 از این پست تشکر کرده است.
  5. Majid CG

    Majid CG کاربر متخصص مدلینگ

    ارسال‌ها:
    1,622
    تشکر شده:
    5,116
    امتیاز دستاورد:
    113
    به نظرم یادگیری سافت ایمیج عاقلانه تر به نظر میرسه..
    از وقتی که اتودسک مایا رو خرید زیر سایه ی مکس قرارش داد و دیگه نسخه های سالانش فرق چندانی باهم ندارن...
     
    نوشته شده توسط Majid CG در ‏3 آوریل 2012
    amir-hossein-14 از این پست تشکر کرده است.
  6. Miladbat

    Miladbat Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    584
    تشکر شده:
    387
    امتیاز دستاورد:
    63
    دیگه نرم افزار ها همشون کامل شدن چیزی که می مونه قدرت هسته و انعطاف پذیری اون ها که قطعا سافت ایمیج تو هر دو قوی تره .
    من خیلی بیشتر مایا کار کردم همین بحث تو انجمن مایا هم انجام شده اونجا همه میگن مایا بهتره ولی کسی دلیل خاصی نمی تونه بیاره.
     
    نوشته شده توسط Miladbat در ‏6 آوریل 2012
    amir-hossein-14 از این پست تشکر کرده است.
  7. bubo3d

    bubo3d کاربر متخصص انیمیشن

    ارسال‌ها:
    1,189
    تشکر شده:
    2,916
    امتیاز دستاورد:
    36
    ببخشید من دیر رسیدم ولی چند نکته:

    ببخشید مگه xsi الان واسه چه شرکیه؟
    در مورد مایا و تغییر نکردنش بعد از خرید Autodesk : عزیز سری N از کی به مایا اضافه شد؟ چیزی که مایا رو از این رو به این رو کرد و هنوزم داره پیش میره. یا سیستم viewport 2 که با تست این کار هم تو مکس به نام nitrous دارن خودشون رو واسه یه چیز دیگه آماده میکنن. تا حالا از خودتون نپرسیدین چرا مکس و مایا انقدر توی نور پردازی ، انعکاس و نمایش خوب متریال در محیط viewport اصرار دارن؟ مثلا چه سودی داره وقتی داری مدل میکنی شما روی جسمت area shadow داشته باشی تا خوب نتونی همه اجزای جسمت رو ببنی، البت که توی نور پردازی کمک میکنه، برید تنظیمات viewport 2 رو ببینید انگار میخواین واسه رندر تنظیمات کنین.
    این دو معقوله یعنی viewport 2 و nitrous یه تست هستن واسه real time rendering که منتال ری گفته بود تا 2 سال دیگه هیچ کسی وقت برای رندر صرف نخواهد کرد.
    این از پیشرفت Autodesk منظورم رسیدن به رندر real time هستش که دنبالشهو خیلی چیزای دیگه.
    و در مورد ICE و داینامیک مایا. خوب شما دارین یه ICE رو با N Dynamic و Fluid مایا یکی میکنین؟ فکر نکنم مقایسه خوبی باشه. به نظر من
    من نمیگم XSI بده، نه، اتفاقا برنامه ی خیلی خوبیه ولی اینا همش یه ابزارن، باید ببینی خود آدم چیکارس؟ اگه اینکاره باشه و هنر داشته باشه با blender هم کار توووپ میسازه.
     
    نوشته شده توسط bubo3d در ‏24 می 2012
    amir-hossein-14، davoodice، shirani و 2 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  8. Miladbat

    Miladbat Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    584
    تشکر شده:
    387
    امتیاز دستاورد:
    63
    قصد بحٍث ندارم
    به نظر من viewport 2 که تو xsi هم اضافه شده بی خاصیت ترین چیز که تا حالا به max maya xsi اضافه شده .
    از گفته ها ی دوستمون فقط قبول دارم که ICE و N dynamic با هم قابله مقایسه نیستم.
     
    نوشته شده توسط Miladbat در ‏27 می 2012
    amir-hossein-14 از این پست تشکر کرده است.
  9. bubo3d

    bubo3d کاربر متخصص انیمیشن

    ارسال‌ها:
    1,189
    تشکر شده:
    2,916
    امتیاز دستاورد:
    36
    سلام. خوب دوست عزیز شما فکر میکنید این جملتون ضد حرف منه؟ نه دقیقا حرف من رو تایید میکنه چون من گفتم اینایی که گفتم یعنی viewport 2 و Nitrous هر جفتشون چیز بی کاربردین حالا چرا انقدر توشون امکانات اضافه میشه؟
    فکر کنم خوب متن من رو نخوندین. گفتم اینا تست ها و امتحاناتی هستند واسه real time rendering عزیز دل.
    در ضمن اینم بگم، viewport 2 و Nitrous اونقدر ها هم بی فایده نیستن، شما یه کارکت گرافیک quadro بنداز تو سیستمت تا ببینی چی تو viewport میبینی، مثلا ما تو وپروژمون یه جسمی رو داشتیم تکسچر میکریدم. حالا برای خوب دیده شدن تکسچر که چه بلایی سرش امده و نور چه تاثیری روش میذاره و حتی Sky light هم نور خورشید هم نور sky light رو روشن کردیم و مود viewport رو گذاشتیم روی nitrous برادرم که داشت تکسچر میکرد دیگه رندر نمیگرفت ببینه چی میشه، حتی برای اینکه بخواد توی render یه چیز با کیفیت ببینه باید تنظیمات رو میبرد بالا یعنی به صورت عادی viewport کیفیتش بهتر از render ـه سبک بود. یعنی render که میکرد تصویر تو ذوقش میزد.
    منظورم اینه که اونقدر ها هم بی فایده نیست. باید از هر چیزی درست استفاده کرده نه برای مدل کردن از این خاصیت استفاده کنی.

    حق یارت
     
    نوشته شده توسط bubo3d در ‏27 می 2012
    amir-hossein-14 از این پست تشکر کرده است.
  10. maxscript

    maxscript Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    485
    تشکر شده:
    370
    امتیاز دستاورد:
    63
    اینها بی خاصیت هستند! وقتی پروژه های سنگین و قوی کار کنید قدرت این ابزار ها معلوم میشه بعد این ابزارها به گفته دوستمون اقای
    bubo3D در اینده زود کاربردشون معلوم میشه
     
    نوشته شده توسط maxscript در ‏27 می 2012
    amir-hossein-14 و bubo3d از این پست تشکر کرده اند.
  11. Miladbat

    Miladbat Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    584
    تشکر شده:
    387
    امتیاز دستاورد:
    63
    دقیقا این قابلیت ها همین که می ببینید و بعدا هم قرار نیست براشون اتفاق خاصی بیوفته
    کار من رندر نیست تا حدی اطلاعات دارم
    اگر شما Vray rt , octane render , fry render یا خیلی چیزای دیگه رو دیده باشید می ببینید که Gpu rendering خیلی خیلی جلو تر از یه همچین چیز ساده و معمولیه. اگه کارت گرافیکی ها جواب می دادن این رو ده سال پیش اضافه می کردن.
    اگه می گم ice با N dynamic قابل مقایسه نیست هر دوشون رو کار کردم با ICE میشه یه چیزی مثل N dynamic رو خودت بسازی . اتفاقا یه شرکتی همین کار رو کرده چند تا سیستم دینامیک جدید با ICE ساخته
     
    نوشته شده توسط Miladbat در ‏28 می 2012
    amir-hossein-14 از این پست تشکر کرده است.
  12. bubo3d

    bubo3d کاربر متخصص انیمیشن

    ارسال‌ها:
    1,189
    تشکر شده:
    2,916
    امتیاز دستاورد:
    36
    عزیز دل اون ها رو هم دیدم چوب مگه واسه رسیدن به یه چیز باید فقط به یه روش رفت جلو. اینا جفتشون در آخر میخوان به یه چیز برسن.
    عزیز من نمیدونم چرا ICE رو با N Dynamic یکی میکنید؟ N Dynamic همون طور که خودت عزیزت کار کردی تشکیل شده از N Dynamic یا همون Object ـهای برخورد پذیر ، N cloth ، N Hair و N Particle . حالا ریفیق عزیز اینا با ICE یکی هستن؟ درضمن نمیدونم چرا شما Fluid رو در نظر نمیگیرید فدات شم؟ Fluid هم هیچ ربطی به N Dynamic نداره فدات شم. خوب این هایی که گفتم رو چطور میخوای با ICE یکیشون کنی فداشم عزیز؟ من فقط منظورم اینه که این رو معقوله یعنی ابزار های Dynamic مایا و ICE هیچ ربطی به هم ندارن شاید فسمت هایشون شبیه هم باشن ولی توی N Dynamic شما چطور میخوای N cloth یا N Hair رو با ICE یکی کنی؟ یا توی Dynamic چطور میخوای Fluid رو با ICE یکی کنی؟ کجا ICE میتونه سیالاتی ثابت مثل ابر بسازه؟ من نمیگم ICE بالاتره یا ابزار های Dynamic مایا من فقط تو این تاپیک پست زدم که بابا اینا آنچنان هم به هم ربطی نداره همین عزیز.
    منیدونم شمای عزیز چرا بعد هر گفتگومون پای ICE و N Dynamic رو میکشی وسط عزیز دل.

    در آخر هم بگم منظور من از پست اول این بود که مایا به هیچ وجه من الوجوحی زیر مکس نرفت بعد از این که Autodesk خریدش اگه باور نمیکنی بذار بگم که View Cube مکس رو از مایا اوردن، یا الان توی مکس 2013 ببین رنگ back ground ـ viewport رو مثل مایا ramp بهش دادن. یا قسمت material Editor رو به شکل Hyper shade مایا کردن یا باز الان M Cloth و ...
    اگه به نظر شما و دوستان هم میگین Viewport 2 هیچ ربطی به render نداره من اصراری ندارم.
     
    نوشته شده توسط bubo3d در ‏29 می 2012
    amir-hossein-14 از این پست تشکر کرده است.
  13. Miladbat

    Miladbat Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    584
    تشکر شده:
    387
    امتیاز دستاورد:
    63
    نوشته شده توسط Miladbat در ‏29 می 2012
    amir-hossein-14 از این پست تشکر کرده است.
  14. bubo3d

    bubo3d کاربر متخصص انیمیشن

    ارسال‌ها:
    1,189
    تشکر شده:
    2,916
    امتیاز دستاورد:
    36
    عزیز گفتم که سیالات انجام میده ولی توجه به حرفم نکردی فدات شم. گفتم :سیالاتی ثابت مثل ابر رو نمیتونه. البت اینم هم در حد اطلاعات ناقص منه. sample های ICE رو دیدم. سیستم particle ـیه خفنش هم دیدم که خیلی خیلی خوب بود عزیز. من XSI کار نکردم و زیاد از ابزار های Visual Effect ـش سر در نمیارم ولی انگار تنها ابزار این کار ICE هست گه چیز خاص دیگه ای هم داره ممنون میشم بهم بگی تا برم یه نگاهی بهشون بندازم عزیز.
    باز ممنون عزیز
    حق یارت
     
    نوشته شده توسط bubo3d در ‏29 می 2012
    amir-hossein-14 از این پست تشکر کرده است.
  15. wolf of aria

    wolf of aria Member

    ارسال‌ها:
    388
    تشکر شده:
    495
    امتیاز دستاورد:
    16
    سلام دوستان
    ببخشید که یهو پریدم وسط حرفهای شما چون دیگه نتونیستم خودمو بگیرم...............
    من قبلاً مایا کار میکردم از ورژن 4.5 مایا تمرین رو شروع کردم تا نسخه 2012 که از دست باگ هاش خسته شده بودم............ بلاخره با معرفی کردن بعضی دوستان سافت امیچ رو شروع کردم حالا میبینم که اکثریت ابزارهای مایا که از نسخه 2009 به بعد اضافه شده در ورژن های قدیمی XSI وجود داشته ...............

    اما از سیستم ICE سافت امیچ

    دوست عزیزمون budo3d گفتن با ICE نمیشه افکت های ساکن رو خلق کرد مانند ابر ، مه ، غبار سطحی و .... در جواب این حرافش میتونم بگم میشه ساخت خیلی خوب هم میشه ساخت اونم به طور طبعی که اصلاً از واقعی چیزی تفاوت نکنه .

    در نرم افزار های سه بعدی بعد از هر ابزارش باید موتر رندرش رو مدنظر بگیرید که بدبختانه مایا فاقد موتر رندر قوی هست که منتال بطور پلاگین بهش نصب میشه اما سافت امیچ موتر پیش فرضش منتال هست که سرعت رندرش هم خیلی زیاد تر از منتال مایا هست.

    تمام خصوصیات مایا یه طرف سیستم ICE سافت امیچ یه طرف.

    درسیستم ICE سافت امیچ ابزار جدید بعد از نسخه 2011 اش اضافه شد که سافت امیچ رو دیگر گون کرد بنام lagoa هستش.
    با سیستم lagoa میتوانید سیالات ، مایعات ، جامدات و ..... رو خلق کنی بدن هیچ محدودیتی بدنه هیچ سنگین شدن صحنه کاری.


    درمایا Particle هست در سافت امیچ ICE
    درمایا N particle هست در سافت امیچ ICE
    در مایا N Cloth هست در سافت امیچ سیستم Syflex که به مایا و مکس هم بطور پلاگین یافت میشه و خیلی هم قوی هستش.
    در مایا Fluid هست در سافت امیچ Lagoa
    در مایا N Hair هست در سافت امیچ Hair هست که همون پلاگینی Shave and Hair cut یاد میشه


    به الاوه این کار ها میتوانید در ICE مدلسازی و انیمیت هم انجام بدید.

    از دوستان خواهش من اینه که از روی تعصب چیزی نگن البته کارکرد شما که با کدوم نرم افزار کار میکنید هیچ ربطی به کسی دیگه نداره شما با هر کدوم که راحتی کار کنید اما بدون شناخت یه ابزار در بارش قضاوت نکنید.

    موفق باشید
     
    نوشته شده توسط wolf of aria در ‏29 می 2012
    amir-hossein-14، T.IronHide و sazegar s از این ارسال تشکر کرده اند.
  16. bubo3d

    bubo3d کاربر متخصص انیمیشن

    ارسال‌ها:
    1,189
    تشکر شده:
    2,916
    امتیاز دستاورد:
    36
    ممنونم عزیز از اطلاعاتت ولی اگه تو همه متن هایی که من مینویسم توجه کنی تو هر قسمت میبینی بعد از ارائه هر مطالبی میگم اگه من اشتباه میکنم دوستان بگن، یا این به عقل ناقص من رسید، یا اگه دوستان اطلاعات بیشتری دارن بگن تا من و دوستان دیگه هم مطالع بشیم. یا این که گفتم :سیالاتی ثابت مثل ابر رو نمیتونه. البت اینم هم در حد اطلاعات ناقص منه. این یکی از انواع ادبیاتم : اگه چیز خاص دیگه ای هم داره ممنون میشم بهم بگی تا برم یه نگاهی بهشون بندازم عزیز.
    ممنونم از نظر لطفت و اطلاعاتت ولی زیاد با این جملت حال نکردم : روی تعصب چیزی نگن چون این نرم فازارا نه واسه بابای منن نه دین و خدای منن که بهشون تعصب نشون بدم.
    ((دنیا برعکس شده کسی به خدا و دین طرف توهین کن و اعتقاد نداشته باشه میگن آزادیه ولی اگه از مدل iPhone یا سامسونگ ایراد بگیرن یا از MAX و MAYA و XSI ،انگار به خداش توهین کردن. آخر زمان شاخ و دم نداره که)) این تو دلم مونده بود که گفتم عزیز

    باز ممنونم از اطلاعاتت، با این چیزا که گفتی من حتما حتما یه سری به XSI میزنم ولی این رو هم نگاهی بندازه که پروژه های بزرگ با چی ساخته میشن. پس این مایا یه چیزی داره که میمون توش و حتی نرم افزارای بزرگی مثل motion Builder و NAIAD رو شبیه به فضای مایا و مختص به اون میسازن. یا یه سری به کلاس های بزرگ انیمیشن بنداز مثل: Animation mentor که این برای همشون بسه و animation school که همه توی فضای مایا کار میکنن با این که همه میدونن XSI تو Rig فوق العادس.
    خوبه آدم تو کارش یه leader تعیین کنه تا راه های رفته رو دوباره نره.
    باز میگم مثل پست اولم که 95% کیفیت خروجی بستگی به User داره بقیش واسه نرم افزاره
     
    نوشته شده توسط bubo3d در ‏29 می 2012
    amir-hossein-14 از این پست تشکر کرده است.
  17. Miladbat

    Miladbat Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    584
    تشکر شده:
    387
    امتیاز دستاورد:
    63
    سافت ایمیج هم تو پروژه های سنگین زیادی کار شده ولی این مایا کلا بیشتر استفاده می شه دلیل های زیادی داره.
    این که میگن خروجی بستگی به یوزر داره درسته ولی تو بحث نرم افزاری معنی نداره مثل اینکه از یکی بپرسی این ماشین خوبیه بگه بستگی به رانندش داره .
    softimage hair همون Shave and Hair cut نیست hair ش خیلی بهتره .Shave and Hair cut تو رندر مشکلاتی داره.
     
    نوشته شده توسط Miladbat در ‏30 می 2012
    amir-hossein-14 از این پست تشکر کرده است.
  18. bubo3d

    bubo3d کاربر متخصص انیمیشن

    ارسال‌ها:
    1,189
    تشکر شده:
    2,916
    امتیاز دستاورد:
    36
    اول از همه بگم این بحث کاملا دوستانه با روی خوش، علمی و برای پیشرفت ههمونه نه مچ گیری و روی دیگری رو کم کردن . با احترام :rose:
    راستی عزیز این چه معنی ای میده؟ (( به الاوه این کار ها میتوانید در ICE مدلسازی و انیمیت هم انجام بدید))
    منم نگفتم تو XSI ـ cloth یا particle یا hair نیست.
    یا میگین که lagoa از 2011 اضافه شده خوب خود شما هم میدونید که همون زمانی که شما از مایا 4.5 شروع کردین دقیقا مثل من Fluid تو مایا بود هم دریا و اوقیانوس با کف آب میساخت هم Fluid برات مذاب درست میکرد و حتی Fluid رو میتونستی به Poly تبدیل کنی.
    حتما یه چیزی هست که بزرگان با مایا کار میکنن.
    در مورد مقایسه ی سیستم سیالات Fluid و ICE فکر کنم ICE نتونه جلوی Fluid چیزی بگه. چون هم سیستم سیالات ثابتی مثل ابر رو توی ICE دیدم که به روش After Burn و pyrocluster در مکس عمل میکنه یعنی دادن حجم یا همون Volume به شکل و shader ابر به جسم نه مثل Fluid کملا ذره ای که اینجا باید بگم این یعنی سیستم ذره ای و voxle باعث میشه که هنگام بخورد این حجم ابری با یه جسم دقت در بخورد و تاثیر پذیری از جسم برخورد کننده بالا بره.
    که شما میتونید تو این لینک سند رو ببینید که به چه صورت ابر توسط سیستم ICE ساخته میشه.
    در مورد سیالات متحرکت باید بگم که خوب مثل هم هستند البت من هنور با ICE کار نکردم ببینم قدرتش به اندازه ی Fume FX یا Fluid مایا هست یا نه ولی راستیتش هنوز sample ـی از ICE ندیدم که جذبم کنه و من رو از Fume جدا کنه البت بگم با چیز هایی که دیم فکر کنم ICE در مورد سیالات از روشه particle استفاده میکنه به جای سیستم voxle و یا Grid که این باعث میشه عقب بمونه نصبت به این دو یعنی Fume و Fluid.
    شما میتونید با یه search کوچیک تو U tube نموه های ساخته شده با ICE در مورد آتیش و Explosion رو ببینید و هم کارای ساخته شده با Fume و Fluid که فکر کنم خودتون متوجه بشید.
    مثلا این سه رو با هم مقایسه کنید. ICE Softimage ـــــ Fume FX ــــ Fluid MAYA
    توی نمونه های بالا ببخشید نمونه ی ICE یکی و کم بود چون تنها چیز خوبش این بود البت دوستان این لینک رو هم گذاشتن ولی فکر کنم با دیدن این نمونه ها بیشتر این تفاوت رو متوجه بشین.

    دیگه اگه این رو ببینید هم از Fluid نا امید میشین هم ICE. نمیدونم با دیدن نمونه های بالای FumeFX و این نمونه ی FumeFX 3.0 کسی چیزی میتونه بگه که fluid مایا یا ICE Softimage متونن جلوی FumeFX قد علم کنن؟
    اگه خواستید هم میگم نکات ضعف ICE توی سیالات چیه و ریز به ریز براتون توضیح میدم.
    برای اطلاع دوستان باید بگم که FumeFX 3.0 برای مایا هم امده.


    در مورد ICE lagoa باید بگم سیستم فوق العاده ایه. سیستم ذرات متفاوت و خاص خودش رو داره و نمیشه زیاد با چیزی مثالش زد جز real Flow که میتونه چنین سیستمی رو بهتون بده ولی چون در مورد این دو زیاد اطلاعات ندارم سر فرصت نگاهی بهشون میندازم ولی باز اگه من چنین چیزی بخوام سعی میکنم برم سمت Real Flow که هم آموزشی خوب داره هم سیستم simulate شبکه.

    این بحث بیشتر توی سیالات بود.
    حالا اگه دوستان چیز خاصی از ICE دارن در مورد سیالات فعلا که من رو متقاعد کنه که از FumeFX یا حتی Fluid مایا بهتره بهم بگن تا من هم مطلع بشم.
    باز میگم بحث دوستان و برای اشتراک گذاشتن اطلاعاتمونه.
    حق یارتون عزیزان
     
    آخرین ویرایش: ‏30 می 2012
    نوشته شده توسط bubo3d در ‏30 می 2012
    amir-hossein-14، T.IronHide، Shahryar Mirbozorgi و یک نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  19. wolf of aria

    wolf of aria Member

    ارسال‌ها:
    388
    تشکر شده:
    495
    امتیاز دستاورد:
    16
    منظورم از تعصب این نبود که شما به نرم افزار ها ایراد میگیرید......... قصدمن این بود که فدات شم ، قربونت شم و ..... از این جور حرفا که استفاده کردی گفتم شاید دوست مون داغ کرده باشه.......... اگر ناراحتت کرده من ازت معذرت میخوام .

    و اما همونطور که شما با ICE کار نکردید من هم از FumeFX اطلاعی ندارم نمیتونم دربارش چیزی بگم اما در مقابل Fluid مایا که چندان هم بهش وارد نیستم میتونم بگم ICE میتونه باش برابری کنه ............. و اما مدت زمان رندر هم خیلی مهم هست Fluid زمانی زیادتر میبره.

    منظورم از قدرت ICE اینه هیچ محدودیتی ندارید در ICE یعنی بدونه این که نیاز به کدنویسی میتونید کارهای زیبای انجام بدید .... و در مورد مدلسازی و انیمیت هم این بود که در ICE میتونید مدلسازی کنید و انیمیت کنید.

    و در آخر میخواستم بگم FumeFX یه پلاگین هست که به مکس نصب میشه اما ICE بخشی از نرم افزار هست .و خودم در حال تمرین نرم افزار سافت امیچ هستم که زیاد نمیتونم بحث کنم چون میترسم شاید اطلاعات غلت بدم.
     
    نوشته شده توسط wolf of aria در ‏30 می 2012
    amir-hossein-14 از این پست تشکر کرده است.
  20. sazegar s

    sazegar s Member

    ارسال‌ها:
    41
    تشکر شده:
    31
    امتیاز دستاورد:
    6
    با سلام به همگی
    به نظر من همه شما درست میگید.من با اطلاعات کم خودم به این نتیجه رسیدم که نمیشه به یک نرم افزار و یک ابزار محدود بود.توی بیشتر پروژه ها مایا ابزار اصلی و از بقیه نرم افزارها کمک میگیرند.البته نه همه. به نظر من با توجه به کیفیت،سرعت،هزینه و نتیجه باید ابزار رو انتخاب کرد. هر کدوم یه سری نقاط ضعف و قوت دارند که اگر با هم ترکیب بشن محدودیتی نخواهد بود در ضمن در حال حاضر میشه ice رو به مایا و مکس send کرد و برعکس.پس اگر کسی ابزار و تکنیک بیشتری بلد باشه بهتره.با آرزوی پیشرفت و حرفه ای شدن انیمیشن کشور.
     
    نوشته شده توسط sazegar s در ‏30 می 2012
    amir-hossein-14 از این پست تشکر کرده است.
وضعیت موضوع:
موضوع بسته شده است.

به اشتراک بگذارید