Maya vs Softimage

شروع موضوع توسط sazegar s ‏7 ژانویه 2012 در انجمن برنامه Softimage

وضعیت موضوع:
موضوع بسته شده است.
  1. Amin 4D

    Amin 4D مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f

    ارسال‌ها:
    1,705
    تشکر شده:
    3,645
    امتیاز دستاورد:
    113
    سلام.
    فکر نکنم این حرفتون درست باشه.
    شاید سرعت کمتر باشه، که اونم فک کنم به دلیل محاسبات پیچیده تر و سنگین تر هودینی نسبت به دیگر سیمولاتورهاست.
    نکته ی دیگه ای هم که هست اینکه، هودینی با یه رویکرد حرفه ای ساخته شده، و اصلا نرم افزاری نیست برای مصارف خانگی و کارهای آماتوری. و در کار های حرفه ای توی شرکت های بزرگ هم که بدون داشتن دغدغه ای در مورد سخت افزار و با استفاده از سیستم محاسبات شبکه ای هودینی توی سیمولیت با نهایت کیفیت سیمولیت هاشون رو با سرورها و ورک استیشن های قدرتمندشون به راحتی انجام میدن. و تازه اینکه جدیدن که Pyro از GPU هم برای افزایش سرعت سیمولیت و محاسباتش کمک میگیره که اینم یه نکته و قدرت دیگه در مورد Pyro هستش.
     
    نوشته شده توسط Amin 4D در ‏2 ژوئن 2012
    amir-hossein-14 و maxscript از این پست تشکر کرده اند.
  2. bubo3d

    bubo3d کاربر متخصص انیمیشن

    ارسال‌ها:
    1,189
    تشکر شده:
    2,916
    امتیاز دستاورد:
    36
    ببخشید من به علت شلوغی سرم نتونستم تا الان Houdini Pyro رو تست کنم ولی الان دیگه فقط یه تست Fire انجام دادم.
    به محض این که دیدم داره simulate میکنه سریع یاد پست یکی از دوستان تو این بخش افتادم که گفت: چرا انقدر این Houdini Pyro سنیگنه.
    با این که این جمله کاملا با خود نرم افزار، یعنی سرعت و سبک بودنش متناقض بود ولی باز با هیچی نگفتم تا خودم تست بزنم تا امروز که بعد از دیدن نتیجه، بد جور تعجب کردم هم برای بسیار سبک و سریع بودن simulate و هم برای حرف این دوستمون.

    حالا عزیز نمیدونم چرا شما میگین Pyro سنگینه چون به نظر من به هیچ وجه سنگین نیست که حتی حس میکنم سبک و سریع تر هم باشه. البت گفتم حس میکنم تا اینجا که فقط یه تست زدم به این رسیدم تا سرم خلوت بشه و خوب باهاش سر و کله بزنم. ولی باز میگم طبق سبک و سریع بودن نرم افزار انتظار میرفت این موردش هم سبک باشه.
    حالا باز تست میزنم و نظرم رو میگم اگه کسی طلبه هست.

    حق یارتون
     
    نوشته شده توسط bubo3d در ‏11 ژوئن 2012
    amir-hossein-14 و Amin 4D از این پست تشکر کرده اند.
  3. bubo3d

    bubo3d کاربر متخصص انیمیشن

    ارسال‌ها:
    1,189
    تشکر شده:
    2,916
    امتیاز دستاورد:
    36
    من یه تست کوچیک با Fume و Pyro زدم تو یه موقعیت مشابه.
    خوب نتیجه این شد که برای simulate آتشFume: در حالت ساده و بدون داشتن preview سنگین و نمایش در viewport نتیجه: 100 فریم در 20 ثانیه.

    که همین روش رو باز بر روی خود Fume انجام دادم با این تفاوت که پینجره output رو هم با اندازه تغریبا بزرگ و کیفیت متوسط فعال کردم نتیجه: 100 فریم در 36 ثانیه.
    و باز آزمایشی دیگه همراه با پنجره output با اندازه کوچیک و کیفیت متوسط و ذراتی که توی viewport نشون میده و نتیجه: 100 فریم در 59 ثانیه.

    خوب چرا این کارا رو کردم؟ چون Pyro ذرات شبیه سازی شده رو توی خود veiwport با اندازه بزرگ نشون میده، خواستم Fume هم تو همون شرایط قرار بدم هم بدون شرایط.

    حالا Pyro که من فقط یه حالت فعلا میتونستم ازش بگیرم که همون ساده خودش یعنی نمایش توی viewport بود؛ خوب نتیجه: 100 فریم در 30 ثانیه.
    اگه بخوایم منصفانه قضاوت کنیم تو حالت دوم Fume که فقط پنجره ی output بود اون هم نه با اون سایز بزرگ Houdini میبینیم که Pyro ـ 6 ثانیه جلو هست تازه با این تفاوت که شما وقتی این رو حجم شبیه سازی شده رو میخوای با جابجا کردن time slider و یا play real time ببینین خوبه خوب متوجه میشین fume حتی توی پنجره کوچیک output تیک داره و فریم دزدی بالایی داره ولی Pyro به نرمی و راحتی هرچه تمام تر شبیه سازی خودش رو play میکنه.

    پس با این یکی تستی که من زدم باز سبکی و سرعت Pyro معلوم شد تا باز با کار بیشتر ببینم این Pyro چی کاره حسنه :green:

    اینا رو گفتم شاید به درد کسی خورد.
     
    آخرین ویرایش: ‏11 ژوئن 2012
    نوشته شده توسط bubo3d در ‏11 ژوئن 2012
    amir-hossein-14، Shahryar Mirbozorgi، Amin 4D و یک نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  4. maxscript

    maxscript Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    485
    تشکر شده:
    370
    امتیاز دستاورد:
    63
    یک دیگه از توانایی هودینی اینه که می تونیم شبیه سازی ها رو دست کاری کنیم این قابلیت بسیار مهم و کارامد است برای پروژه های سنگین و حرفه ای استفاده میشه.
     
    نوشته شده توسط maxscript در ‏11 ژوئن 2012
    amir-hossein-14 از این پست تشکر کرده است.
  5. Miladbat

    Miladbat Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    584
    تشکر شده:
    387
    امتیاز دستاورد:
    63
    fume fx 3 خیلی سریع تر شده تو preview میشه 3d دید.
    بیشتر منظورم رندرش بود که pyro نسبت به هر چیز سیستم Fluid خیلی خیلی کنده!!
     
    آخرین ویرایش: ‏11 ژوئن 2012
    نوشته شده توسط Miladbat در ‏11 ژوئن 2012
    amir-hossein-14 از این پست تشکر کرده است.
  6. bubo3d

    bubo3d کاربر متخصص انیمیشن

    ارسال‌ها:
    1,189
    تشکر شده:
    2,916
    امتیاز دستاورد:
    36
    آره تو رندر سنگین عمل میکنه ولی فکر کنم با مقیاس و تست هایی که گذاشتم معلوم شد که Pyro سریعتر simulate میکنه ریفیق.

    یه اصلاح: اون عدد اول Fume هم 22 ثانیه ست.
     
    نوشته شده توسط bubo3d در ‏11 ژوئن 2012
    amir-hossein-14 و Amin 4D از این پست تشکر کرده اند.
  7. rainbmaya

    rainbmaya Active Member

    ارسال‌ها:
    325
    تشکر شده:
    243
    امتیاز دستاورد:
    43
    این بحثها همشون درستن. ولی شما اول باید ببینید که برای چه کاری از نرم افزار میخواهید استفاده کنید. میخواهید شبیه سازی انجام بدید. تیزر تبلیغاتی با کیفیت بسازید. کارتون ( انیمیشن تلویزیونی ) بسازید. تله فیلم بسازید. فیلم سینمایی بسازید و ...
    اگه متوجه بشید که چکار میخواهید بکنید اونوقت بحث هزینه ها رو دارید. البته منظورم خرید dvd کامل همه نرم افزارها و پلاگینها با 5000 تومن نیستا. اشتباه نکنید ما تو ایرانیم و به راحتی میتونیم از دسترنج دانشمندای دنیا بدون حتی یک تشکر استفاده کنیم.
    منظور از هزینه زمانیه که شما برای آموزش اون نرم افزار سپری میکنید و چقدر تو پروژه با اون نرم افزار راحتید. تو انجام پروژست که شما متوجه میشید تو انتخاب نرم افزار اشتباه کردید یا نه. وگرنه ساخت یه تک فریم یا یه شبیه سازی همینجوری که زیاد سخت نیست. هرچقدر پروژه سنگین تر باشه هزینه ساخت بالاتر میره. شما نمیتونید سیمولیتی که برای یه فیلم سینمایی استفاده میشه رو تو یه کار TV استفاده کنی. کاملا از منطق بدوره.
    در ضمن بلد بودن اسکریپت نویسی یه جزء جدا نشدنی از همه نرم افزارهای حرفه ایه.
    پس نمیتونید به این شکل نرم افزارها رو با هم مقایسه کنید.
    دوستان از تجربه هاشون با نرم افزارها که تو پروژه هاشون داشتن بیان کنن و نقاط ضعف و قدرتشون هم بگن.
    من کار TV انجام میدم و کارتون میسازم. نرم افزارم هم مایاست. ولی با تجربه های دوستانم متوجه شدم که برای کار TV از Lightwave و MAX استفاده بشه بهتره. پروژه سریعتر به نتیجه میرسه ولی خروجی مایا یه چیز دیگه است.
     
    نوشته شده توسط rainbmaya در ‏23 جولای 2012
    amir-hossein-14 و davoodice از این پست تشکر کرده اند.
  8. ssdsajad

    ssdsajad Active Member

    ارسال‌ها:
    382
    تشکر شده:
    152
    امتیاز دستاورد:
    43
    مایا بهترین نرم افزار هست برای کاربران مایا
    softimage هم ساختن واسه کاربرای خودش
    ...........................................................
    مهم اینه که تو ایران فکرکنم در اون حد امکانات نباشه که بشه بهترین خروجیو از اینا گرفت...
    درسته؟؟ یا نه؟؟؟
     
    نوشته شده توسط ssdsajad در ‏20 نوامبر 2012
    amir-hossein-14 از این پست تشکر کرده است.
  9. shirani

    shirani مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f

    ارسال‌ها:
    4,543
    تشکر شده:
    6,207
    امتیاز دستاورد:
    113
    نوشته شده توسط shirani در ‏20 نوامبر 2012
    amir-hossein-14 و sazegar s از این پست تشکر کرده اند.
  10. davoodice

    davoodice Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    817
    تشکر شده:
    963
    امتیاز دستاورد:
    93
    بیچاره سافت ایمیج
    این پست مربوط به اونه اما حرفی برای گفتن نداره
     
    نوشته شده توسط davoodice در ‏4 ژانویه 2013
    amir-hossein-14 از این پست تشکر کرده است.
  11. wolf of aria

    wolf of aria Member

    ارسال‌ها:
    388
    تشکر شده:
    495
    امتیاز دستاورد:
    16
    من حرفه ای نیستم که توان بحث از قدرت نرم افزار های سه بعدی ساز کنم
    اما من سافت امیج رو همین جور که ساکته و حرفی برای گفتن نداره دوستش دارم و قتی که باش کار میکنم حال میکنم...ر:paint:
     
    نوشته شده توسط wolf of aria در ‏4 ژانویه 2013
    amir-hossein-14، Zeus1، rainbmaya و 3 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  12. davoodice

    davoodice Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    817
    تشکر شده:
    963
    امتیاز دستاورد:
    93
    خود اوتودسک سافت ایمیج رو زیر مجموعه مایا قرار داده autodesk maya entertainment pack

    به گفته بزرگی سافت ایمیج یک پلاگین است که روی مایا نصب میشود
     
    نوشته شده توسط davoodice در ‏14 ژوئن 2013
    amir-hossein-14، maya_22 و rainbmaya از این ارسال تشکر کرده اند.
  13. Noori 3D

    Noori 3D Member

    ارسال‌ها:
    112
    تشکر شده:
    123
    امتیاز دستاورد:
    16

    بلاخره یکی پیدا شد که بتونه مارو راهنمای کنه ............ عجب پلاگینی ! شاید خیلی کارای داشته باشه مگه نه ؟؟؟؟؟ !!!!

    اما شما دوست عزیز یه سری به این آدرس بزن ببین اونجا چه میبنی



    کد (Text):
    http://www.autodesk.com/products/autodesk-softimage/overview

    و لطفی به حق خود کن و به دو آدرس پاین هم یه سری بزن ...............


    کد (Text):
    http://forum.majidonline.com/threads/169393-%D9%87%D9%85%D9%87-%DA%86%DB%8C%D8%B2-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-Softimage-XSI-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D9%82%D9%88%D9%86%D8%AF

    کد (Text):
    http://forum.majidonline.com/threads/202824-%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-Autodesk-Softimage-%DA%86%D9%87-%D9%86%D9%88%D8%B9-%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%87%D8%B3%D8%AA-%D8%9F%D8%9F
    با تشکر از این که بخاطر خود تان زحمت کشیدید ................. موفق باشید.
     
    نوشته شده توسط Noori 3D در ‏14 ژوئن 2013
    amir-hossein-14 از این پست تشکر کرده است.
  14. davoodice

    davoodice Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    817
    تشکر شده:
    963
    امتیاز دستاورد:
    93
    بابا من شوخی کردم خیلی نرم افزار قدرتمندیه. اما واقعیت اینه که شما همین سرچ ها رو در مورد مایا بزنی 100 برابرشو پیدا میکنی

    102 DALMATIONS
    A.I. ARTIFICIAL INTELLIGENCE
    ATLANTIS
    BEHIND ENEMY LINES
    BLACK HAWK DOWN
    BULLETPROOF MONK
    THE CELL
    CHARLIE’S ANGELS: FULL THROTTLE
    THE CHUBBCHUBBS
    Spider-Man, Star Wars, Episode II: Attack of the Clones and The Lord of the Rings: The Two Towers, TheLord of the Rings: The Fellowship of the Ring, Gladiator, The Matrix and What Dreams May Come, The Matrix Reloaded, The Hulk and Terminator 3: Rise of the Machines!
    DARKNESS FALLS
    DIE ANOTHER DAY
    DINOSAUR
    DREAMCATCHER
    ENEMY AT THE GATES
    FINAL FANTASY: THE SPIRITS WITHIN
    FINDING NEMO
    FOR THE BIRDS
    HARRY POTTER & THE CHAMBER OF SECRETS
    HARRY POTTER & THE SORCERER’S STONE
    HOLLOW MAN
    HOW THE GRINCH STOLE CHRISTMAS
    ICE AGE
    INSPECTOR GADGET
    THE IRON GIANT
    JONAH: A VEGGIETALES MOVIE
    JURASSIC PARK III
    THE LIVING FOREST
    LILO & STITCH
    THE LORD OF THE RINGS: THE FELLOWSHIP OF THE RING
    THE LORD OF THE RINGS: THE TWO TOWERS
    THE MATRIX
    MEN IN BLACK II
    MIGHTY JOE YOUNG
    MIKE’S NEW CAR
    MINORITY REPORT
    MISSION TO MARS
    MONSTERS, INC.
    THE MUMMY
    THE MUMMY RETURNS
    PANIC ROOM
    PEARL HARBOR
    THE PERFECT STORM
    PITCH BLACK
    REIGN OF FIRE
    SCOOBY-DOO
    SHREK
    SIGNS
    SOLARIS
    SPIDER-MAN
    SPIRIT: STALLION OF THE CIMARRON
    STAR TREK: NEMESIS
    STAR WARS: EPISODE I - THE PHANTOM MENACE
    STAR WARS: EPISODE II - ATTACK OF THE CLONES
    STUART LITTLE
    STUART LITTLE 2
    SWORDFISH
    TERMINATOR 3: RISE OF THE MACHINES
    THE HULK
    THE LEAGUE OF EXTRAORDINARY GENTLEMEN
    THE TIME MACHINE
    TREASURE PLANET
    TRIPLE X
    VERTICAL LIMIT
    X-MEN
    X-MEN 2
    XXX
     
    نوشته شده توسط davoodice در ‏14 ژوئن 2013
    amir-hossein-14 و maya_22 از این پست تشکر کرده اند.
  15. sajad_VFX

    sajad_VFX Member

    ارسال‌ها:
    179
    تشکر شده:
    273
    امتیاز دستاورد:
    16
    به گفته خود اتودسک:
    اتودسک اینا رو با هم مقایسه نمیکنه.

    سافت ایمیج:
    3D animation and visual effects software


    Autodesk® Softimage® character animation software offershigh-performance creative tools for artists and technical directors working in 3D game development and visual effects.


    مایا:
    Comprehensive 3D animation software


    Autodesk® Maya® 3D animation software offers
    a comprehensive creative feature set for 3D
    computer animation, modeling, simulation, rendering,
    and compositing on a highly extensible production platform.
    Maya now has next-generation display technology,
    accelerated modeling workflows, and new tools for
    handling complex data.

     
    نوشته شده توسط sajad_VFX در ‏19 آگوست 2013
    amir-hossein-14 از این پست تشکر کرده است.
  16. تور دبی

    تور دبی New Member

    ارسال‌ها:
    2
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    1
    مرسی دوستان
     
    نوشته شده توسط تور دبی در ‏1 سپتامبر 2013
    amir-hossein-14 از این پست تشکر کرده است.
  17. l2eza.d

    l2eza.d New Member

    ارسال‌ها:
    5
    تشکر شده:
    5
    امتیاز دستاورد:
    1
    عزیزان این بحث از پایه اشکال داره ، اصلا من نمی دونم چرا شما نرم افزار ها رو مقابل هم قرار می دید ؟ اگه این صحبت ها رو برای یک استدوی حرفه ای یا یک فرد حرفه ای بگید ، یه جور دیگه بهتون نگاه می کنه ، برای کارها از ترکیبی از نرم افزار ها استفاده می شه .

    در مورد شبیه سازی هم مایا در مقابل ICE حرفی برای گفتن نداره ، سیستم نود بیس ice محیطی نامحدود ایجاد می کنه که کاملا قابلیت سفارشی سازی داره ، و اصلا در مورد شبیه سازی ذرات مایا به حساب نمی آد ، دو نرم افزار houdini master و softimage در این بخش رقابت می کنن.
    در کل مایا چند سالیه انقدر پرطرفدار شده در صورتی که هنوز هم باگ های بسیار زیادی داره و به زور تازه داره به استاندارد نزدیک میشه ، ولی ice سالهاست نرم افزار استانداردیه و با همون نسخه های پایینش هم کار کنید این رو می فهمید .
     
    نوشته شده توسط l2eza.d در ‏18 سپتامبر 2013
    amir-hossein-14 از این پست تشکر کرده است.
  18. vfxproduction

    vfxproduction Member

    ارسال‌ها:
    128
    تشکر شده:
    102
    امتیاز دستاورد:
    16
    ----
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏12 آوریل 2014
    نوشته شده توسط vfxproduction در ‏7 نوامبر 2013
    amir-hossein-14 از این پست تشکر کرده است.
  19. amir-hossein-14

    amir-hossein-14 Banned

    ارسال‌ها:
    252
    تشکر شده:
    95
    امتیاز دستاورد:
    16
    -----
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏12 آوریل 2014
    نوشته شده توسط amir-hossein-14 در ‏12 آوریل 2014
  20. LinkinForEver

    LinkinForEver مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی

    ارسال‌ها:
    3,576
    تشکر شده:
    8,021
    امتیاز دستاورد:
    113
    rlmd قوانین رو رعایت کنید .
    این مبحث قدیمی هست و بسته میشه .
     
    نوشته شده توسط LinkinForEver در ‏12 آوریل 2014
    amir-hossein-14 از این پست تشکر کرده است.
وضعیت موضوع:
موضوع بسته شده است.

به اشتراک بگذارید