Maya vs Softimage

وضعیت
موضوع بسته شده است.

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
wolf of aria عزیز کلماتی که مثل عزیزم جونم استفاده میکنم دوستانست نه برای عصبی کردن ریفیق.
در مورد ICE بگم چون من خیلی تو بحث سیالات کار کردم باید اینو بگم ICE از چه روشی استفاده میکنه تا تجربیات حتی کمم رو به دوستانم منتقل کنم چون وقتی من نمونه ای از یه شبیه ساز سیالات میبینم خیلی چیزا گیرم میاد. این رو بر حسب غرور و خود بینی نمیگم که از همه کوچیکترم ولی خوب منم ممکنه اطلاعاتی گیرم بیاد با این مقدار کاری که کردم.
حالا در مورد سیستم ICE باید بگم اگه شما به نمونه ی U Tube ای که من گذاشتم توجه کنی و حتی این تصویر Afterburner Robo-Chicken در این لینک که دوستان گذاشته بدون باید بگم که سیستم ICE در مورد سیالات اینجوریه که Particle ـهایی ایجاد میکنه و به دور هر دونه ی Particle حجمه ای از غبار و ودود رو اضافه میکنه که به همین دلیه که شما در این تصویر Afterburner Robo-Chicken میبین وقتی ذارات بالا میان مثل گوی دودی هستن و آروم fade میشن یا مثکل Emit شدن دود از جسمی که در این تصویر Oliver's Balls میبینید.
باید بگم سیستم سیالات ICE کاملا از Particle تبعیت میکنه شما میتونید این نکته رو در تک تک نمونه های ICE متوجه بشین که این باعث میشه نتونه در مقابل FumeFX که هیچ در مقابل Fluid مایا هم چیزی برای گفتن داشته باشه. حالا من دیگه توی اینجا پای NAIAD رو وسط نکشیدم تا کلا سه گزینه ی Fluid و FumeFX و NAIAD بمونه.
منظور من هم از این گفته ها این بود که اگه میخوای روی سیالات وقت بذارین سعی کنید روی ICE حساب وا نکنید ، میگم در مورد سیالات ولی اگه میخواین در مورد Particle ازش استفاده کنید حتما برید سمتش چون این سیستمی که میتونه خودش رو شبیه سیالات کنه باید خیلی قوی باشه
این هم از اطلاعات من در مورد این ها که گفتم با شما عزیزان در میون بذارم.
 

shirani

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
ولی FumeFX توی مکس یک سر و گردن بالاتر از مایا ولی NAIAD هم داره جذبمون میکنه :green:
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
ولی FumeFX توی مکس یک سر و گردن بالاتر از مایا ولی NAIAD هم داره جذبمون میکنه :green:

Shirani عزیز ، طبق پست های قبلیم باید بگم که FumeFX از version 3.0 برای مایا هم امد با امکاناتی جدید و خیره کننده.
میتونی امکانتش رو توی این لینک ببینی عزیز.
در مورد NAIAD باید بگم نمیشه به صورت جدی shift کرد توش. خیلی فضای پیچیده ای داره. من اگه بخوام هم برم سمتش فقط برای سیالاتش میرم نه شبیه سازی مایعات چون real flow با آموزشی های متعدد و راحتی Net simulate و سرعت بیشتر توی Simulate من رو راضی نگه میداره. مخصوصا توی version 2013 که سرعت simulate به شدت بالا رفته.
 

maxscript

Well-Known Member
مگه fumefx توی مکس و مایا قراره با هم فرق کنه ولی شاید برای مایا امکانات خاصی در نظر گرفته باشن.
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
مگه fumefx توی مکس و مایا قراره با هم فرق کنه ولی شاید برای مایا امکانات خاصی در نظر گرفته باشن.
مگه من چینین چیزی گفتم؟ من گفتم تو مایا هم امده کالا هم امکانات جدیدی اورده فرقی هم نمیکنه تو مکس باشی یا مایا.
تا اونجا که من تو سایت خودش مطالعه کردم چنین چیزی نبود که امکانات خاصی تو مایا باشه که توی مکس نذاشته باشن.
جالبیش اینه که FumeFX برای render GI نیاز به Final render داره که این هم تو مکس بیشتر به کار میاد تا مایا.
اگه مطلبی از mental ray هم خوندین بدونید که mental ray فقط GI آتش رو ایجاد میکنه و GI نور های محیط رو روی دود و حجم Fume ایجاد نمیکنه.
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
fumefx خوبه ولی دست من با Fluid maya و Pyro Fx هودینی باز تره.
عزیز، فدات من رو از گمراهی در اوردی.
برای اینکه من تو U tube رفته بودم دنبال نمونه کار های NAIAD برام عجیب بود که NAIAD چجوری به این زیبایی fluid و Explosion زده.
اینجوریم شد که این کلمه رو NAIAD Explosion سرچ کردم یه تصویر امد از مایعات ساخته شده با NAIAD و تصاویری از Explosion
توی لینک ها کنار هم تصاویری از انفجار بود که اونا رو هم دانلود کردم و خوب ببرسی کردم و دیدم جقدر زیبا ذرات به هم می پیچن و آتش با دود چقدر زیا تلفیق میشه. دنبال آموزشی های NAIAD رفتم ولی همه آموزشی ها از مایعات بود. تا اینکه ...
شما اینجا چنین متنی رو زدی من هم چون قبلا تعریف Fluid بسیار خفن و حرفه ایه Houdini رو شنیده بودم گفتم یه سرچی هم به این بزنم.
تا اینکه توی U Tube دیدم نمونه هایی که از NAIAD دیدم برای این هم امد. بعد تو تصاویری که دانلود کرده بودم دیدم وقتی میرسید به شبیه سازی های انفجار گوشش نوشته Houdini Pyro ـــ این شد که من رو بنده ی خودت کردی با این چیزی که گفتی و من رو از گمراهی در اوردی و زمانی که بعد ها میخخواستم برای یاد گیری NAIAD برای انفجار رو بذارم رو دیگه الان نمیذارم.

خیلی خیلی ممنون. اینه که میگن خوبه اطلاعات رو در میون بذاریم. نکته ـش همینجاست.

ببخشید که سرت رو درد اوردم
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
به نظر من که Pyro توی هودینی، از تمام فلوید سیمولیشن های دیگه قدرتمندتره، اونم به چند دلیله عمده، اول اینکه سولرش دم دسته آدمه، و اگه آدم یه کم با برنامه نویسی و اسکریپت آشنا باشه، میتونه سولور فلویدش رو دستی تنظیماتش رو کم و زیاد کنه یا تغییر بده اصلن، و این چیزیه که توی کارهای حرفه ای و سطح بالا یه مزیت عالیه. دلیل دومش هم اینه که هودینی از همون اول روی پارالل کامپوتینگ برنامه ریزی زیادی کرده بود، و شما میتونید هم سیمولیت و هم رندرهاتون رو روی شبکه انجام بدین، که باز هم اتوی کارهای حرفه ای و سطح بالا این یک مزیت عالیه هست. و دلیل سوم هم وجود Vex و موتور رندر قدرتمند Mantra توی هودینیه، که میشه یه جورایی گفت رندر من NodeBase هست این وکس و مانترا. میتونید با استفاده از Vex شیدرهای فوق العاده پیچیده ای بسازید و رندرهای فوق العاده رئال و خیره کننده بگیرید. اما یادتون باشه، یادگیری هودینی یه کم پیچیده تر از یادگیری دیگر نرم افزارهاست، اونم به دلیل سطح بالا بودن این برنامست، و چون کاملا نود بیس هست و همه چیز رو میسپره دست خود کاربر و هرچی کاربر قدرت داشته باشه کارهای بسیار زیباتری میشه باهاش زد. اینم حتما میدونید که نرم افزار هودینی هیچ پلاگینی نداره دیگه؟ آخهه اصلن نیازی به پلاگین نداره، با وجود سیستم Nodebase و گره های بیشماری که داره، هرچیزی که لازم داشته باشه رو می شه توی خودش ساخت.
امیدوارم این اطلاعات به دردتون بخوره.
شاد باشید و موفق.
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
منم با bubo3d جان کاملا موافقم که نمیشه فلوید واقعی رو با فلویدی که با پارتیکال ساخته یشه رو مقایسه کرد، اصلن قابل مقایسه نیستن این دو تا، همین الانشم توی هالیوود عمومن از مایا یا هودینی برای ساخت انفجارهای عظیم استفاده میشه، و گاهن هم از فیوم. اما توی مبحث سیستم های ذره ای واقعا ICE یه شاهکاره و جای بحثی نیست توی این زمینه.
 

shirani

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
Shirani عزیز ، طبق پست های قبلیم باید بگم که FumeFX از version 3.0 برای مایا هم امد با امکاناتی جدید و خیره کننده.
میتونی امکانتش رو توی این لینک ببینی عزیز.
در مورد NAIAD باید بگم نمیشه به صورت جدی shift کرد توش. خیلی فضای پیچیده ای داره. من اگه بخوام هم برم سمتش فقط برای سیالاتش میرم نه شبیه سازی مایعات چون real flow با آموزشی های متعدد و راحتی Net simulate و سرعت بیشتر توی Simulate من رو راضی نگه میداره. مخصوصا توی version 2013 که سرعت simulate به شدت بالا رفته.

من نگفتم برای مایا نیست اتفاقاً لینکتون توی پست قبل خوندم :rose:
فقط دیدم یک سری از بچه های توی فیس بوک کار کردن بودن باهاش و میگفتن برای مایا بهینه سازی نشده و هنگ میکنه که من فکر میکنم باید هم همینطور باشه چون تازه برای مایا اومده و تا مچ شدن با مایا ممکن یکم طول بکشه
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
Amin 4D عزیز ممنون از اطلاعات خوبت.
یکی از دلایلی هم که نرفتم سمت Houdini همین پیچیدگی و Node Base بودنشه و این که شنیده بودم که نصبت به برنامه های دیگه خیلی بیشتر نیاز به نوشتار داره. گفتم ، در مورد Fluid ـش هم شنیده بودم ولی به قول طرف ندیده بودم :green: که دیگه دیدم.
نمیخوام زیاد برم توش فقط و فقط بخاطر Fluid میرم سمتش تا ببینم میتونم ازش چیزی در بیارم یا نه شاید چیزای دیگش هم منو وابسته کرد معلوم نیست.
فقط یه سوال من تو سایت CGpeers یه سرچی زدم تا Houdini رو دانلود کنم ولی به چیزی عجیب برخوردم. فکر کنم از همین اول میخواد منو شگفتزده کنه. چون حجم هایی که نوشته شده جلو لینک بالا 500 MB نیست. یعنی انقدر حجم source ـش کمه؟
چون میخوام امشب بذارمش دانلود اگه جواب دیدن ممنون میشم.
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
amin 4d عزیز ممنون از اطلاعات خوبت.
یکی از دلایلی هم که نرفتم سمت houdini همین پیچیدگی و node base بودنشه و این که شنیده بودم که نصبت به برنامه های دیگه خیلی بیشتر نیاز به نوشتار داره. گفتم ، در مورد fluid ـش هم شنیده بودم ولی به قول طرف ندیده بودم :green: که دیگه دیدم.
نمیخوام زیاد برم توش فقط و فقط بخاطر fluid میرم سمتش تا ببینم میتونم ازش چیزی در بیارم یا نه شاید چیزای دیگش هم منو وابسته کرد معلوم نیست.
فقط یه سوال من تو سایت cgpeers یه سرچی زدم تا houdini رو دانلود کنم ولی به چیزی عجیب برخوردم. فکر کنم از همین اول میخواد منو شگفتزده کنه. چون حجم هایی که نوشته شده جلو لینک بالا 500 mb نیست. یعنی انقدر حجم source ـش کمه؟
چون میخوام امشب بذارمش دانلود اگه جواب دیدن ممنون میشم.

هنوز خیلی چیزای فوق العاده تری برای شگفت زده شدن هست توی هودینی، این تازه اولشه، اگه عکس پیوست رو ببینی میبینی بعد از نصب حجم این نسخه چقدر هست روی هادرت.

نیاز به نوشتار داره؟؟؟؟! نه خب، اشتباه گفتن بهتون، این همه اومدن گره های مختلف ساختن برای اینکه کاربر لازم نباشه یه خط هم کد بنویسه، و تمام کارهاش رو با گره ها و به صورت ویژوال انجام بده.
راستی، سیستم بالا و قوی ای لازم داره هودینی مخصوصا زمانی که می خواد سیمولیت های سنگین انجام بده.
 

پیوست ها

  • Houdini 12.jpg
    Houdini 12.jpg
    73.7 کیلوبایت · بازدیدها: 45

maxscript

Well-Known Member
هودینی توی زمینه ریگینگ و انیمیشن و قوی هست شاید در نگاه اول به ظاهر فقط برای جلوه های بصری بدرد بخوره ولی من تونستم سیستم ریگی حرفه ای که با مایا زدم را توی هودینی با کمی قدرت بیشتر پیاده کنم همین باعث شد به این فکر کنم که کنار مایا باید هودینی باشه

منم برام عجیب بود برنامه NAIAD کارش شبیه سازی دود و اتش باشه چون شنیده بودم کارش مثل Real Flow هستش.
 
آخرین ویرایش:

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
Amin 4D نترس سر پروژه جلوه سال 90 ـمون سیستم رو بردم بالا فقط بگم RAM 24 GB

maxscript عزیز Houdini رو خیلی قبول دارم ولی باید این رو هم قبول کرد که باشد کل پروژه رو روی نرم افزاری بست که نرو توش باشه و ساپور آموزشی خوبی داشته باشه که اینا چیزی از قدرت Houdini کم نمیکنه ما نمیتونم کاملا shift کنیم روش.
تشکر از همتون دوستان
 

Miladbat

Well-Known Member
هر چی می خواستم بگم Amin 4D کامل و درست گفت.
انصافا توی این قضیه خاص یعنی fluid خیلی سافت ایمیج وارد نشه ولی تو یچیزای دیگه از مایا کار آمد تره .
منم هودینی کار کردم چیز خفنیه ولی به کار من نمومد چون خیلی تکنیکیه.
با pyro هم کار کردم چیز خوبیه ولی چرا انقدر کنده ؟؟
 

Miladbat

Well-Known Member
من با i7 کار می کنم
اگه سرعت دو برابر بشه از یه چیزی مثل Fume خیلی کند تره.
رندرشم خیلی کنده .
 

maxscript

Well-Known Member
منم با i7 کار میکنم اما برای شبیه سازی دود و اتش و رندر مشکل دارم.

البته در ورژن 12 یه مقدار سرعت شبیه سازی بهتر شده
 

maxscript

Well-Known Member
شاید به خاطر اینکه الگوریتم شبیه سازی دود و اتش در هودینی بهینه نیست فکر کنم شبیه سازی دود داخل هودینی با برنامه های مثل مایا و پلاگین Fume فرق داشته باشه
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

جدیدترین ارسال ها

بالا