*****exterior rendering contest wip*****

bright

New Member
سلام به همگی و خسته نباشید منم با نمای بیرونی موافق هستم یه چند تا پیشنهاد دارم اگه دوست داشتین در نظر بگیرید اگرم نه فراموش کنید :))این موضوعی که انتخاب شده بود واقعا عالی بود . پتانسل برای انجام کار داشت واقعا اثر خوبی برای مسابقه در نظر گرفته شده بود . من به شخصه عاشق حجم این کار شده بودم به نظرم خیلی خوب میشه اگه کارای معماران معروف موضوع مسابقه باشه چون همزمان وقتی داریم روش کار میکنیم میتونیم خیلی خوب تجزیه و تحلیلش کنیم چه از نظر حجم و کانسپت و چه از نظر روابط پلانی و ....... باعث میشه کار معماریمون قوی بشه موضوعاتی رو انتخاب کنیم که توش نکته هست . مثلا برای زدن حجم یه قسمتش حتما باعث بشه یه تکنیکی رو مد نظر قرار بدیم . چه از نظر مدلینگ و چه از نظر رندر و تکسچر تا کم کم سطح کارامون بالا بره به هر حال مدیران ماشالله همه حرفه ای هستن پس برای انتخاب موضوع حتما این مسایل رو مد نظر قرار میدن . امیدوارم از مسابقات بعدی دوستان حرفه ای هم شرکت کنن . چون همیشه و توی هر پروژه و مسابقه نکات و چیزای جدیدی برای یادگیری و تجربه هست . در هر سطح و جایگاهی که هستیم بازم چیزای زیادی هست که توی همین جاها و مسابقات یاد میگیریم . والا اینجوری نیست که کسانی که شرکت میکنند بیکار باشند و مشغولیت نداشته باشن همه گرفتار هستیم .ولی این جور مسابقات ارزش بالایی داره پس لطفا همه شرکت کنند . حرفای دیگه ای هم داشتم که فعلا یادم رفته که بگم :)) اگه یادم اومد میام میگم :))فعلا پر حرفی کردم همگی موفق باشید
 

*farshid*

کاربر VIP
دوستان مسابقه آینده بعد عید فطر شروع میشه ... موضوعش باز هم اکستریور خواهد بود.
در مورد تمدید ... متاسفانه نمیتونیم تمدید کنیم مسابقه رسما تموم شده و مراحل داوری در حال انجامه.

موضوع توسط تیم داوری تعیین میشه ... و احتمالا یک ساختمان مربوط به دوره اول مدرنیسم باشه .
 

bright

New Member
سلام
فرصت شد من روی پروژه یه کم کار کردم یه رندر جدید گرفتم میخواستم بدونم ایرادی نداره اینجا یا توی گالری بزارم ؟ البته میدونم این رندر توی مسابقه بی تاثیر هست . اگه امکانش هست و مشکلی نداره بگین من رندر جدیدمو آپ کنم
مرسی:rose:
 

.:BehzAd:.

Active Member
به نام خدا

سلام به همه یه دو روزی نبودم ور درگیر کارام بودم الان اومدم دیدم کلی پست دادین عارف هم خوب نقد کرده بود دستش درد نکنه منم یه نقدی کردم که یه سری چیز های توش نوشتم که بخونید شاید جالب باشه دکمه تشکر رو میشمارم و از روی اون میخوام بفهمم خوب بود یا بد نقدم و این همه وقت که گذاشتم به هدر نرفته.
خوب به سلامتی مسابقه تموم شد و کار ها همه خوب شدن و من با نقدی که کردم از همه کارها در صدد بالا بردن کیفیت همشون هستم و امیوارم تو ماسبقه های بعدی کار بچه ها بهتر بشه
اول یه خسته نباشید بگم به همه بچه ها و عزیزانی که مسابقه رو دنبال میکردن به خصوص فرشید عزیز بعد برم نقد کارها
کارا رو میتونیم به سه دسته خیلی خوب و خوب و متوسط تقسیم کرد که تو یه پست دیگه نمره و دسته شون رو مشخص میکنم.
تو نقدم هم اینا رو در نظر گرفتم
1- مدلینگ
2- متریال
3- نورپردازی
4- رندر
5- پست پروداکشن و فوکوس
با همون ترتیبی که فرشید جان گذاشته بود

1-

اول برم مدلینگ
قسمت های که با رنگ قرمز مشخص کردم رو مدلسازی نشده قسمت سبز رنگ باید یه خورده کج تر می بود تا تناسبات کار حفظ میشد ارتفتع ساختمون کم هست مخصوصا پیلوت اون ماشینی که گذاشتی نمیتونه بره اون زیر تازه این از این مدل جدید هاست و ارتفاش کمتره اگه یه انسان بخواد بره اون زیر که دیگه هیچی البته اینو رو بگم خیلی از بچه ها تناسبات مدلسازی رو رعایت نکرده بودن امید وارم اوناای که رعایت کردن این جزئیات و تناسبات تو داوری تاثیر داشته باشه خوب بریم باقی نقد

متریال
تو این کار دوتا متریال اصلی داره فقط به نقد همون متریال ها بسنده میکنم و سراغ باقی متریال هاش نمیرم
متریال شیشه خوب نشده Reflection و Reflaction و همچنین ior ورنگش پس هنوز به تنظیمات شیشه ای واقعی نرسیدی.
بتن تکسچرش خوب هست ولی خام هست ,کثیفی رفلکت نداره یا اگه هم داره خودشو نشون نمیده فقط به دادن تکسچر به کانال دفیوز بسنده نکن ........
نورپردازی
معلوم نیست تو چه ساعتی از روز هست این کار یه ور سمت راست خورشید رو پر نور نشون میده و نور یه روز آفتابی رو نشون میده در حالی که سمت چپ تصویرآسمون غروب رو!!!!! نور خوب پخش شده ولی یه خورده نور داره که تو تنظیمات رندر میشه درستش کرد ولی بیشتر بر میگرده به تنطیمات متریال
رندر
موتر رندرش رو نمیدونم ولی به اگه وی ری هست تنظیمات رنددر رو دست پایین گرفتی Environment رو هم تنظیم نکردی و ازش استفاده نکردی
پست پرو داکشن
رندر رو هم تو فتو شاپ خیلی پست پروداکت کردی که این اصلا خوب نیست این جمله رو به یاد داشته باش سعی کن یه رندر واقعی و هنری داشته باشی نه فقط یه رندر هنری .....

کار شماره 2



مدلینگ
شما هم خیلی جا ها رو مدل نکردی و دوربین رو آوردی بالا تا معلوم نشه اون قسمت که با کادر قرمز مشخص کردم خیلی بزگ تر هست و شیشه اش خیلی عقب تر هست شما هم ارتفاع پیلوت رو کم در نظر گرفتی و تناسبات رو به هم ریختی و عرض کار نسبت به طول و ارتفاش بیشتر هست اگه ددقت کنی پله ها هم خیلی کشیده شده و چون پله ها معلوم نیست تگه کسی ببینه فکر میکنه پشت اون دیوار بتنی یه رامپ هست نه پله......
متریال
شیشه خوب نشده یه خورده دست بردی تو تنظیماتش و رفلکت داره ولی کاری نکردی که رفلکتش خوشو نشون بده و برا اینکه به رنگ مورد نظرت میرسیدی fog color رو آبی تیره میکردی و مقدارش رو خیلی کم میکردی
بتن هم بامپ و رفلکتش کم هست و یه چشم غیره 3d کار اصلا اونا رو نمیبینه شما هم فقط کانال دفیوز رو تکسچر دادی باقیشو بی خیال شدی
نورپردازی
نور هم تا حدی خوب پخش نشده و تا حدی قسمت های سایه دار تیره هست شما هم فکر کنم از تنظیمات Environment رو استفاده نکردی و ازش تو روشنایی و رفلکت ها استفاده نکردی برا همین هم هست که رندر کلی خودش رو خوب نمیده برایGI از IM+LC یا IM+BUاستفاده کن و رو تنظیماتش مدیریت داشته باش تا به اون چیزی که میخوای برسی خوده IMخیلی مبحث پیچیده و گسترده ای هست که میشه راجبش یه کتاب نوشت و خیلی ها با تنظیم چند پارامتر اون فکر میکنند از همه امکاناتش استفاده میکنند متاسفانه.....
رندر
تنظیماتش رندر خوبه و این تنظیمات بوده که تو خروجی نهایت تاثیر داشته و رندر رو تا حدی خوب کرده
پست پرو داکشن
رو این ممبحث خیلی کار نکردی و جزء این درخت کوچولو که محو شده چیزه خاصی نداره

کار شماره 3



مدلینگ
خوبه ولی این درختی که گذاشتی باعث شده نصف کار معلوم نشه و این اصلا خوب نیست اون قسمتی که با قرمز مشخص کردم مدل نکردی یه کرتن وال و یه در هست ولی در کل خوب مدل کردی .
متریال
شیشه خوب شده و تا حدی به شیشه مورد نظر رسیدی فقط شیشه این قسمت ورودی (زرد رنگ)انعکاسش بیشتر از قسمت سبز رنگ شده و ددخلش خیلی معلوم نیست و این برمیگرده به تنظیمات محیطی و تا حدودی هم تنظیمات متریال.
بتن هم رفلکتش از بتن واقعی کمتر هست اگه دقت کنید بتن لیسه ای شده و کمی بیشتر از بتن های غیر لیسه ای رفلکت داره کثیفیش اگه یه خورده بیشتر بود بهتر می شد یه مقدارر هم بامپ رو بیشتر میکردید چمن تون هم خوب شده آورین
نورپردازی
آسمونتون ابرهاش خوب نشده واز یه همچین آسمان ابریی این نور که صحنه تون رو روشن کرده پخش نمی شه .ولی خوبی ای که داره اینه که جاهای سایه دارروهم خوب روشن کرده .
رندر
رندرتون خوب شده وکیفیت کارتون تا حدی بالاست
پست پروداکشن
فکر نکنم خیلی روش کار کرده باشی به این مبحث مهم اهمیت بدید و همیشه با یه نرم افزار ادیت تصویر رو خروجی مکس تون کار کنید
کار شماره 4



آقای x که با فرای رندر گرفتی انتظار خود شخص من ازت بیشتراز اینها بود ولی در کل کارت خوب هست آورین
مدلینگ
مدلینگ خوبه و تا حدی دیتیل داره ولی اون ستون ته ای رو نذاشتی ولی در کل تا اینجا بهتر از بقیه مدل کردی .
متریال
کاش کیفیت متریال شیشه رو بالا تر می بردی کمی نویز داره میدونم هر چقدر که از زمان رندرش می گذشت نویزش کمتر ا این نمیشد نمگیم نویز داره می گم کیفیت متریال شیشه رو تو متریال ادیتور فرای بالا تر می بردی همون Quality انعکاسشم کم هست و مثل شیشه واقعی نیست البته تو Environment چیزی نذاشتی .IOR خیلی زیاد شده و باعث شده ستون های پشت شیشه خیلی بشکنن با رنگ سبز مشخص شون کردم .
بتن هم خوب شده وکثیفی و بافتش خودش رو نشون می ده فقط یه خورده بیشتر بامپ می دادی بهش.چمن هم فکر کنم تازه کوتاه شده خیلی کچله بهتر از این هم می تونستی درش بیاری.
نور
شدت نور خوبه برای صحنه و خوب پخش شده فقط جاهایی که مستقیم نور نمی گیرن وتو سایه هستن یه خورده تاریک شده که در دنیا واقعی یه همچین چیزی رو نداریم .
رندر
تا همین حدی که گذاشتی رندر بگیره خوبه و نویزش کم هست Background هم که همون Background فرای هست کاش عوضش می کردی
پست پروداکت وفوکوس
پست پروداکت وفوکوس هم که بی خیال دیگه فوکوس رو تو تنظیمات دوربین میبینم ولی این کمه با فتوشاپ هم یه دستی سرو روی کارت بکش به همین خروجی فرای برای ارئه بسنده نکن .
کار شماره 5



اینم میدونم کار کیه مهندسه دیگه و به جزییات خیلی اهمیت میده آورین
مدلینگ
مدل خوب شده و با اون رندر دیتیل ای که گذاشتی جزییات کارتو خوب نشون دادی واین یکی از نقاط قوت کارت هست فقط فکر کنم یه خورده کشیده شده.
متریال
شیشه Reflection و Reflaction و همچنین ior ورنگش خوب شده فقط کاش تو Environment یه چیزه خوب میذاشتی تا رفلکتش خوب خودش رو نشون می داد یه متریال شیشه هم به اون قسمت که با قرمز مشخصش کردم می دادی کرتن وال زیر پیلوت رو می گم اگه هم نسبت دادی خیلی معلوم نیست.
بتن هم یه جوری دیده میشه فکر کنم از تکسچر باشه و یه خورده بامپش رو بیشتر میکردی کثیفی هم کمهست رو کثیف کردن متریالات کار کن.چمن هم خوبه ولی بهتر ازاینم می تونست باشه .
نور پردازی
یه آسمون ابری یه نور روز آفتاب به به!!! قسمتهای سبز رنگ که مشخص کردم حکایت از همچین نوری می کنه که آفتاب خیلی داغ هست بعد رفتی یه اسمون ابری گذاشتی خواهشا Backgroun رو همین جوری دیمی انتخاب نکنیدمثلا این نور که قراره صحنه رو روشن کنه داره از همچین آسمونی میاد این نکته رو به کارات اضافه کن قسمت های سایه دار هم خوب شده به حده کافی هست.
رندر
تنظیمات رندر هم معلومه که خوبه و اگه بالا تر از این میبود فقط تایم رندر رو بالا میبردی بدونه اینکه کیفیت رندر بیشتر بشه
پست پروداکت و فوکوس
از این کار معلومه که کم یا اصلا پست نشده فوکوس هم نداره این کار این ها رو هم کم داره در کل میتونه بره تو کاری دسته اول قرار داد.

کار شماره 6



اول بگو این کادر سیاه چیه دور کار؟ول کن شاید تو هم دلیل خودت رو داری
مدلینگ
خوب شده و تا حده خوبی رو مدل کردن وقت گذاشتی فقط کااش مثل کار شماره 5 یه رندر دیتیلی می گرفتی تا این همه که زحمت کشیدی و مدل کردی خودشو بیشتر نشون میداد چون بعضی ها مدل نکردن این چیز ها رو

متریال
شیشه Reflection و Reflaction و همچنین ior ورنگش خوب شده فقط اون قسمت قرمز متریال شیشه اش فرق میکنه نه دوست عزیز؟
بتن هم خوبه معلومه به غیر از دفیوز معلومه به چند تا کانال دیگه هم تکسچر دادی رو تنظیمات متریالش کنترل داشتی کثیفی هم داره ولی بهتر از این هم میتونست باشه شبیه یه بتن تازه هست که انگار تازه قالبش باز شده.رو UV و UNWRAP هم یه مقداری کار کردی. چمن هم معلومه یه جسم سه بعدی هست چون دیسپلیت و بامپ همچین چمنی رو نمیدن یه خورد کچل هست که فکر کنم نخواستی سنگین تر بشه و تایم رندرت بالا بره چون همینی که گذاشتی هم به قدر کافی سنگین هست و تایم رندر رو بالا برده.
نورپردازی
خوبه و نور روزه آفتابی هست از اون قسمت آبی رنگ مشخص هست. معلومه خورشید پشت ساختمون هست و روبه روی دوربینه از این قسمتی که با بنفش مشخص کردم معلومه که سایه اش این طوری افتاده و زاویه نور هم زیاد هست چون طول سایه کم هست اینو میگم.نور هم خوب پخش شده و به آسمونی که گذاشتی میخوره و این از نقاط قوت کارتون هست قسمت های سایه دار هم خوب روشن شدن ت وتنظیمات محیطی هم معلومه که یه چیز های گذاشتی.
رندر
رندر خوب وشفاف هست و رو COLOR MAPING یه کنترلی داشتی ااز IMAGE SAMPLER خوبی با یه فیلتر مناسب استفاده کردی بعدا اینا رو بگو که تنظیماتش چی بوده
پست پروداکت و فوکوس
فوکوس رو تا حدی میبینم و چمن و بتن دورش رو BLUR کردی و این باعث میشه که چشم از روش زود رد بشه و بره سراغ قسمت های اصلی ساختمون پست پرو داکت هم بد نیست از عارف یه کم کم بگیر و رو این قضیه بیشتر کار کن

کار شماره 7



مدلینگ
جای کار داره واین قسمت هایی که قرمز کردم رو مدل نکردی پیلوت هم ارتفاعش کم هست و اون آدمی که گذاشتی نمیتون برن تو پیلوت قطعا اارتفاع پیلوت رو حداقل 2.60 در نظر میگیرن که لینجا من 1.80 بیشتر نمیبینم پله ها هم کشیده شده و تناسبات این قسمت رو به هم ریخته کاش یه خورده دیگه رو مئلش وقت میزاشتی از یه مدل خوب میشه یه رندر خوب میشه گرفت اینو یادت باشه نور پردلزی و متریال تا حدی این کمبود رو جبران میکنه
متریال
شیشه خوب نشده و تیره شده رفلکت نداره و نور خیلی ازش عبور کرده شما هم IOR شیشه تمن بالاست و باعث شده ستون پشته شیشه خیلی بشکنه.
بتن بامپش خوب هست ولی رفلکتش خوب نشده و کثیفیش تکرار شدهبرا کثیفی از یه تکسچر خوبتر استفاده کن و رو رفلکت هم مدیریت داشته باش.چمن هم خوب هست بد نیست.
متریال سازی رو هم بیشتر کار کن بخصوص ساختن شیشه.
نور پردازی
زاویه نور با دوربین خوب نیست و باعث شده صحنه خوب روشن نشه و پیلوت هم نورش کم هست . فکر کنم سمت چپ دربین هست که بهتر بود میاوردیش سمت راست دوربین تنظیمات نور پردازیتون جای کار داره. از Environment هم برای پخش نور و روشن کردن صحنه استفاده کن.
رندر
COLOR MAPING رو یا Exponential یا Reinhard استفاده کن و یه دو سه روزی با اعدادش بازی کن به یه نتیجه خوب میرسی.
پست پروداکت و فوکوس
با پست میتونستی قسمت های تیره رو روشن کنی و به کار یه ذره جون بدی فوکوس هم که نداره

کار شمااره 8



اول بگم اگه میخوای با فرای رندر بگیری برو یه نسخه کرک شدهه اش رو پیدا کن تا هم محدودیت سایزت درست شه و هم این فرای رندر ها رو که روش نوشته شده شده رو نداشته باشی اگر هم خودت نوشتی یه دلیل قانع کننده بیار!!!!!!!
مدلینگ
خیلی جای کار داره و خیلی چیز ها رو روشن نکردی با رنگ زردمشخص کردم که کجا ها رو مد نکردی ستون ته ای رو هم مدل نکردی تناسبات مدل هم خوب نیستاون قسمت سمت چپ سبز رنگ هم اصلا خوب نشده وزاویه اش زیاده شما هم ارتفاع پیلوت تون کم هست
متریال
اول اینو بگم وقتی میتونی یه رندر خوب با فرای بگیری که تنطیمات دوربین نور و به خصوص متریال خوبی داشته باشی این نیست که سر سری همه چی رو بزری و بگی موقع رندر میذارم یه ذره بیشتر رندر بگیره نه این درست نیست و تا اونایی رو که گفتم خوب تنظیم نکنی به رندر خوب و با کیفیتی نمی رسی ،پس برو وقت بذار رو چیزایی که گفتم چون هم زمان میخواد هم تجربه .
شیشه هم فقط رنگش تنظیم شده و یه مقدار گذردهی نور،باید روتک تک پارامترهای تنظیمات متریال کنترل دقیق داشته باشه تا به یه متریال شیشه خوب و واقعی باشه، برو شیشه هایی که تو دنیای واقعی هست ببین و دقت کن چه خصوصیاتی دارن تا به یه درک بهتر برسید نه فقط برای متریال شیشه برا همه متریال ها.
بتن،رفلکت نداره ،بامپ نداره ولی کثیفی اش بد شده اون هم مال تکسچری هست ک استفاده کردی .از این تکسچر به عنوان همه چی استفاده کردی برای کانال دفیوز ،کثیفی و ....
در کل متریالات چنگی به دل نمیزنه وخیلی جای کار داره .
نورپردازی
نور بد پخش نشده و خوبه و این هم از قدرت فرای هست و اگه شما یه خورده تنظیمات نور و Environment دست میبردی کارت زنده تر می شد که این کاررو نکردی و به مقادیر پیش فرض دست نزدی اینو بگم این مقادیر پیش فرض خوب هستند ولی نه در هر جایی و برای هر پروژه ای .
رندر
مه چی رو گفتم بالاتر اگه نور و متریال خوبی داشته باشی رندر خوبی داری تو فرای اینو یادت باشه .
پست پروداکشن و فوکوس
پست پروداکت هم نداره رو این قضیه هم کار کنید خیلی وقتا به جای اینکه دوباره رندر بگیری با یه پست قوی به کارمون رو از این رو به اون رو می کنه.
کار شماره 9



مدلینگ
اول بگو این چیه چرا اینجوری کج شده با بنفش مشخص کردم ،ارتفاع پیلوت هم خیلی کمه، خیلی !!!!
تناسبات مدلسازی ات مشکل داره(قسمت سبز رنگ )خیلی اومده بیرون
متریال
شیشه خیلی Glossiness زیاد شده ما اینجا یه شیشه جام داریم نه یه شیشه مات، رنگ محیط هم خیلی روش تاثیر گذاشته ویه شیشه واقعی اینقدر Saturationنداره و این مقدار تو دنیای واقعی یک هست، یه خورده Opacticy کمتر می کردی .
بتن خوبه ولی بامپ نداره رفلکت هم چندان جالب نیست ،کثیفی اش هم خیلی کمه .
نورپردازی
نور خوب پخش شده ولی معلومه جاهایی که مستقیما نور نمی گیره تیره شده مثل پیلوت و زیر طبقه بالایی و از تنظیمات Environment برا روشنایی صحنه استفاده نکردی .آسمان هم با نور میخونه و این خوبه .
رندر
اون رندری که توش آب اضافه کردی بهتر از اون یکی هست .
رو پست پروداکشن و فوکوس که مباحث مهمی هستند کار کن.
دیگه هم گردن درد گرفت هم دستام و خسته شدم و بیشتر از این و بهتر نمیتونستم نقد کنم دیگه به بزگواری خودتون ببخشید واز دستم ناراحت نشید تا وان جایی هم که تونستم سعی کردم کار خودم مشخص نشه البته همچین چیزه مالی نیست و منتظر نقد های شما راجبش هستم آخه میخوام رو این نقاط ضعف تمرکز کنم و رفعش کنم.
امید وارم همگی موفق باشید و شاهد پیشرفت روز افزون کار های همه باشم و در آخر هم دوباره از فرشید عزیز برای برگزاری همچین مسابقه ای تشکر میکنم که باعث پیشرفت و ترقی بچه ها میشه وازش یه چیزی میخوام و تونم اینه که رو رندر های خارجی بیشتر تمرکز کنیم خودت هم گفتی بچه ها بیشتر داخلی کار کردن و خارجیشون ضعیفه هست پس یه موضوع خوب برای مسابقه بعدی در نظر بگیر.


این گل ها هم برای همه مسابقه دهنده ها و کسانی که مسابقه رو دنبال کردن به خصوص اونای که میگفتن توپ جمع میکنیم.

:rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose:
 
آخرین ویرایش:

.:BehzAd:.

Active Member
خوب بچه ها . من با خانوم نادمی که صحبت می کردم تقریبا هم نظر بودیم که قدرتتون توی اکستریور خیلی پایینه و توی نور پردازی و تنظیم شیدر ها و رندرینگ خیلی کار ها می تونید بکنید که کیفیت بهتری رو در بیارید

به همین دلیل کارهاتون به شدت نیازمند راهنمایی و کامنت خوردن داورا هست

از طرفی خانوم نادمی تا عید فطر به شدت درگیر یه پروژه هستند و نمی تونن کامنت بزنن چون تقریبا یه نصف روز زمانشونو می گیره .
حالا شما دو تا انتخاب دارید که هر کدوم که بیشتر رای بیاره همونو اجرا می کنیم

برای رای دادن به این دو تا انتخاب یکی از دو پست زیر را تشکر بزنید . تعداد تشکر ها برابر با تعداد رای خواهد بود
من تعداد رای ها رو راس ساعت 9 شب محاسبه می کنم و تصمیم شما رو عملی می کنیم .
ممنون

من یه کم دیر اینو دیدم البته آنلاین نبودم و درگیر کارام بودم.

شما و فرشید جان کارا رو داوری کنید و رتبه ها رو هم مشخص کنید و یه نقد خوب هم بنویسید و خوبی و بدی هر کار رو بگید خانم نادمی هم بعد عید بهتر هم نقد کنند و هم جدای داوری که شما و فرشید میکنید یه داوری هم بکنند .
 
آخرین ویرایش:

.:BehzAd:.

Active Member
سلام خدمت دوستان و کارهای قشنگتون
اکستریور زدن با وی ری کار خیلی سختیه
من نظرمو رو کارا میگم و هیچ کدوم هم نمی دونم ماله کیه
1 : نورپردازی real نشده و پست پروداکشن خیلی زیاد شده و اغراق آمیز شده مدلینگ خوب کار شده و ماشین یک هوا بزرگه
2: کار دو خیلی خوبه و فقط زاویه دوربین اگه پایین تر بود ابهت بنا رو نشون میداد بهتر بود پشت کار هم بسته نشده و آسمون هم با نور خیلی هماهنگ نیست
3 تو این ساعت روز نور خورشید قوی تره سایه ها تیره تره بگ گراند خیلی بی کیفیته پست پروداکشن و بلوم هم اگه داشت عالی بود
4.نورخورشید خوبه ولی با بک گراند یکم مچ نیست متریال برگا خوب نیست ولوم فاگ و ولوم لایت رعابت نشده
5 .پست پروداکشن به خوبی کار شده نکته اصلی اینه که خوشید پشت ساختمونه ولی نور اینور و هوای ابری سایه ها اسمودتره دیتایل کار عالی متریال چمن خیلی یک دست شده


سعید جان کارها 9 تاست برای اون 4 تای دیگه هم یه نقد بنویس یه خورده بیشتر هم رو نقد وقت بزار و کامل از همه نقاط قوت و ضعف کارا بگو البته میدونم وقتنداری و سرت شلوغ هست منم اینجوری ام ولی خیلی وقت زیادی نمی خواد.
 

.:BehzAd:.

Active Member
سلام به همگی

امیدوارم حال همگی خوب باشه.

تبریک ویژه به همگی کارهاتون واقعا عالیه. :rose: کارهاتون یکی از یکی قشنگتر. نمره که نمیخوام بدم :wink: فقط اومدم ازتون تشکر کنم.
خوب راستش منم شرکت کردم . تو این دوره من خیلی سرم شلوغ بود وقت کافی برای شرکت نداشتم اما خدا رو شکر یه فرصتی پیدا شد که بتونم روزای آخر خودمو برسونم. بازم میگم من که معمار نیستم اما معمارها رو دوست دارم :). شرکت کردن من هم بیشتر برای تجربه تو زمینه معماری و در کنارشما دوستان عزیز هستش.:rose:
بعضی از کارها به نظرم آشنا میاد. در کل کارهای این دوره خیلی خوب شده اند.
امیدوارم همگی موفق باشید.:rose:

سلام احسان جان میدونم کارت کدوم هست ولی من بیشتر از این ازت انتظار داشتم.خودت که میگی وقت کم داشتی برا مسابقه های بعدی وقت بیشتری بذار همینکه معمار نیستی و انقدر خوب کار میکنی عالی هست پسر عالی برات آرزو ی موفقیت میکنم و امید وارم همیشه شاهد حضورت تو مسابقه ها باشم.
 

.:BehzAd:.

Active Member
سلام

دوست عزیز آقا بهزاد منو قاطی بزرگترا صدا کرد اومدم عرض ارادت و تبریک به همه دوستان


هستی دیگه داداش بزرگ هستی و ایشا الله بزرگتر هم بشی و کارات بهتر از قبل

امید وارم شاهد حضور شما هم تو مسابقه های بعدی باشیم.

 

ssevil

Well-Known Member
من یه نکته ی خیلی جالب متوجه شدم
ما وقتی می خوایم کار بقیه رو نقد کنیم عالییی نقد می کنیم
تمام مشکلات و می گیم ، قشنگ کارو ریز به ریز نقد می کنیم
حالا چرا تو کارای خودمون اینطوری این نقدارو انجام نمی دیم !! نمی دونم!!!
ولی به این دقت کردین اگه همینارو در رابطه با کار خودمون انجام بدیم کارمون چقدر عاللیییی مییی شه
نمی دونم چرا فقط بلدیم کارای دیگرون و خوب نقد کنیم نه مال خودمونو !
 

*farshid*

کاربر VIP
سلام
فرصت شد من روی پروژه یه کم کار کردم یه رندر جدید گرفتم میخواستم بدونم ایرادی نداره اینجا یا توی گالری بزارم ؟ البته میدونم این رندر توی مسابقه بی تاثیر هست . اگه امکانش هست و مشکلی نداره بگین من رندر جدیدمو آپ کنم
مرسی:rose:
تا قبل از اعلام نتایج نمیتونید کارتون رو جای دیگه ای به نمایش بگذارید ... مرسی از توجهتون ... یکی دو روز صبر کنید نتایج رو اعلام کنیم بعد .
:rose:
 

*farshid*

کاربر VIP
یه تشکر ویژه از ssevil ... واقعا حرف خوبی زد
بهترین نقد نقد خودتونه رو کار خودتون... کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی :).

از دوستانی که کارا رو نق میکنن ممنون ...
بهزاد جان ممنون
5 تا پست پشت سر هم زیاد جالب نیست ... همشو میتونی تو یه پست بذاری ... موفق باشی . برم نقدتو بخونم
 
آخرین ویرایش:

.:BehzAd:.

Active Member
من یه نکته ی خیلی جالب متوجه شدم
ما وقتی می خوایم کار بقیه رو نقد کنیم عالییی نقد می کنیم
تمام مشکلات و می گیم ، قشنگ کارو ریز به ریز نقد می کنیم
حالا چرا تو کارای خودمون اینطوری این نقدارو انجام نمی دیم !! نمی دونم!!!
ولی به این دقت کردین اگه همینارو در رابطه با کار خودمون انجام بدیم کارمون چقدر عاللیییی مییی شه
نمی دونم چرا فقط بلدیم کارای دیگرون و خوب نقد کنیم نه مال خودمونو !

خوب دوست خوب اگهمیتونستیم کاره خودمن رو نقد کنیم که alex roman میشدیم و دیگر چه احتیاجی به مسابقه شرکت کردن و نقد خواستن هرکسی برای اینکه یه کار بزنه میره توش تخصص پیدا میکنه و تمام پتانسیل ها و توانایی های رو که داره توش به کار میگره و دیگه چشم خودش قادر به تشخیص نقاط ضعف نمیشه و آدم فکر میکنه کارش رو دست نداره چشم آدم ضعف های کار خودشو نمیبینه چون اگه میدید اصلا کارش به اتمام نمیرسید اول تا یه حدی میبینه بعد در صدد رفعش بر میاد و این مقدار هی کم میشه تا جایی که به صفر میرسه و این مقدار برا خوده آدم صفر میشه نه برای کسی دیگه برا همین هست که کسای دیگه راحت کارو نقد میکنند من اول نقد گفتم که یه ذزه نقدم تند هست اینم بگم یه کار 3D شبیه معماری هست فرمول خاصی نداره ممکنیه طرح بزنی تو یه دانشگاه مثلا دانشگاه تهران بهت بیست بدن ببری شهید بهشتی بهت 16 هم به زور بدن یا ببری علم و صنعت بهت 14 بدن دلیلش اینه که تهران دید بوزاری داره و شما رو آرتیست بار میاره بهشتی دید فلسفی داره و اساتید با این دید نمره میدن و صنعت هم دید فنی پس این اختلاف نمره ها طبیعی هست و یه کار خوب شاید یه جا خوب باشه نه هر جایی ولی مثلا ریاضی 2 کارشناسی معماری,چون فرمول ها ثابت هست و تغییری توش نداریم تو هر سه جا نمره ثابت میمونه و تغییری نمیکنه و یه 20 همیشه 20 میمونه کار 3D هم شبیه همین کار هست ممکنه یکی ببینه خوشش بیاد و یکی هم نه بگه بد نیست و یکی هم بگه اصلا خوب نیست قاعده و قانون های خاصی داره ولی همیشه مثل اون سوال های ریاضی ثابت نیست .
در اخر اگه خود شما هم بری نقد کنی کمترین ایراد رو از کاره خودت میتونی بگیری و لی از کارای دیگه خیلی راحت میگی اینجا خوبه اونجاش بد دلیل رو گفتم ولی باز هم میگم چون مقداری که گفتم برا خودت صفر شدهه بود ولی برای دیگران خیلی با صفر فاصله داره در آخر هم خوشحال میشم که یه نقدی از کارم بکنی و بهم ایراد هاش رو بگی تا رفع شون کنم و پیشرفت کنم حالا که میدونی کدوم هست شمارش رو نگو نقد بگو تا میتونی البته درست و بجا

 

.:BehzAd:.

Active Member
یه تشکر ویژه از ssevil ... واقعا حرف خوبی زد
بهترین نقد نقد خودتونه رو کار خودتون... کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی :).

از دوستانی که کارا رو نق میکنن ممنون ...
بهزاد جان ممنون
5 تا پست پشت سر هم زیاد جالب نیست ... همشو میتونی تو یه پست بذاری ... موفق باشی . برم نقدتو بخونم

چشم ببخشید 5 تا پست جدا جدا دادم.هر کدوم رو برا یه نفر دادم رو رو نقل قول زدم بلد نبود یه نقل قول دسته جمعی بنویسم اگه بهم بگین دیگه این جور مشکل ها پیش نمیاد و تایپیک ها خیلی شلوغ نیستن.

دلیل اینکه نمیتونم از کار خودم زیاد نقد بگم رو هم گفتم و از شما ها میخوام که این کارو بکنید.
 

3D Art

Member
درود
من میخواستم یک viz در حد evermotion competition 2011 بزنم ولی ......
همه مشکلات دست تو دست هم دادن و نذاشتن به غیر از روز 5 شنبه ( آخرین روز ... ) روز دیگه ای کار کنم ...
شاید باورتون نشه ولی 4 بار برق رفت هر بار هم حد اقل یک ساعت طول کشید ...

از طرف دیگه مهمون هم داشتیم و بچه های شیطون فامیل از سر و کله آدم بالا میرفتن . . . آخه از این بد تر هم میشه ؟؟؟؟

ولی ... در کل به نظر من خیلی از نقد ها از روی کم اطلاعاتی هست شاید کسی که تا بحال تو ذهنش به غیر از شب و روز و طلوع و غروب به حالت های دیگه از وضعیت خورشید فکر نکرده نتونه همه نوع نور پردازی رو درک کنه ...
نقد به نظر من نباید خیلی خیلی زیر ذره بین بره ... از بالا به کارها نگاه کردن بهتره ... از بالا نگاه کنید و نکات کلی رو بگید خود نقد شونده باید بره دنبال خیلی از نکات ریز و خودش اونها رو درک کنه اگر نکات ریز رو تونست درک کنه پس دیدش داره حرفه ای میشه اگر نتونست درک کنه دیدش حرفه ای نشده و از دست شما هم کاری بر نمیاد ...
کسی که حرفه ای باشه و بیاد به کارهای ما نگاه کنه فقط میشینه میخنده ...!
و در نقطه مقابل .... :
دوستان این قسمت از زندگی اسمش مسابقه هست از آماتوره تا حرفه ایه میان اینجا کار میزارن تا اول بشن !!!
پس اگر امکان داره یکم جسارت هم به خرج بدید توی حرف ها . . .
این سایت 2 تا فوق حرفه ای جسور داشته باشه بهتر از اینه که 1000 تا کاربر آماتور و محتاط که هی همش از هم تعریف کنن . . .
سپاس از همه دوستان . . . :rose:
یک دنیا تشکر از همه دوستان شرکت کننده و شرکت نکننده :wink:
 

*farshid*

کاربر VIP
دوستان نوشتن نقد و امتیاز دهی و شمارش یه مقدار زمان بره ... امیدوازم صبور باشید ... رتبه ها تا دو روز آینده تو بخش مسابقات کوچک اعلام میشه ... بعد زدن تاپیک با پیام بهتون خبرشو میدم ...موفق باشید .
 
آخرین ویرایش:

ssevil

Well-Known Member
سلام اقای 3dart
حرفم رو اول شدن نیست و هیچ وقت ادعایی رو کار خودم ندارم
و اگه اخر شدن مشکل بود برام شرکت نمی کردم
جسارت داشتن خوبه اما نه فقط در حرف در عمل کارها باید جسارت داشت
من می گم کسی که علم نقد کردن و داره باید اول کار خودش و به جایی برسونه که وقتی نقد می کنه
علم انجام تو کارهاشم ببینیم
من خودم و خیلی از بچه ها کارای دکوراسیون شما رو قبول دارن
اما تو کل این تاپیک یک بار هم مراحل کارتون و نذاشتید
کارارو نقد نکردین و نقدنمی کنید دلیلتون هم قابل احترامه
اما می شه بگید جسارت کدوم نقد و باید داشته باشیم؟

اگه امکان داره اقای فرشید اجازه بدبد این بحث و به یه جایی برسونیم چون سر مسابقه ی قبلی هم همین بود
اگرم امکان نداره عذر می خوام که این بحث و ادامه دادم
 

.:BehzAd:.

Active Member
فرشید جان و ssevil جان

آدم اگه میتونست کار خودش رو نقد کنه که اصلا کارش به جای نمیرسه چون تا از نظر خودش کارش خوب نشه هی اون قدر ادامه میده تا به چیز مد نظرش برسه و یه stop میزنه و مگیه این شد دیگه بهتر از این نمیشه بعد که دیگران کارو میبین و نقد میکنه و میتمنند هزار تا ایراد بگیرن و حق هم دارن چون هیچ کاری انقدر کامل نمیشه که هیچکی نتونه ازش ایراد بگیره و از همین جا میخوام از فرشی جان که کارم رو نقد کنه و بهم بگه کجا ها بد عمل کردم تا برم رفعش کنم و به یه جای برسم منظورم همون پیشرفت هست.



یه خوش امد هم به خانم maryamnademi که همزمان با من تو این صفحه کارا رو میبینه و فقط ما دوتا تو این صفحه آنلاین هستیم .ازش کمک میخوام و راهنمایی نه فقط برا خودم برا همه رندر خارجیمون قوی شه.
 
آخرین ویرایش:

*farshid*

کاربر VIP
من کار خودم رو نقد میکنم و به نتیجه هم میرسم ...
به نظر شما من چرا از فرخ و خانوم نادمی میخوام کار ها رو داوری کنن؟ مشخصه به خاطر ایمانیه که به تواناییهاشون دارم و این هم برمیگرده به رزومه ای که از ایشون دیدم .
خوب این انتظار زیادی نیست ... کسی که نقد میکنه باید خودش هم بتونه مواردی رو که اشاره کرده تو کارش رعایت کنه. حرف من این نیست که فقط حرفه ای ها میتونن نقد کنن ...نه مامان منم میتونه بیاد نقد کنه ولی نقدی که یه حرفه ای رو کار میذاره قابل قبولتره و چون معتبرتره اعتبارشم به خاطر رزومه ی ناقده ... مثلا من نقد خانوم نادمی رو به نقد خودم ترجیح میدم چون سطح کارشون به مراتب بالاتره . . .
 

ssevil

Well-Known Member
اقای بهزاد
منظور منو اشتباه برداشت کردید
من نگفتم کارم بهتر از نقد بقیه است
کار من همونی اخر می شه
من اگه کار بیشتری بلد باشم
خوب رو کار خودم اول نشونش می دم بعد می رم کار بقیه رو نقد می کنم
پس من نقدی نمی کنم چون دانسته هام اندازه ی کارمن
نمی خوام ازم دلخور بشید
اما می گم وقتی اینقدر خوب نقد می کنید کارتون و برسونید به عالی
که نمونه ی کارتونم باشه
همین
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام. امیدوارم کسانی که کاری رو انجام میدن جنبه نقد رو داشته باشن.خانم ssevil هیچ کس نمیگه که چرا کار ضعیف زدین.چیزی که من شخصا مطمئنم تو مدل سازی از شخص من خیلی قوی تر هستین و اینکه اینقدر جرات و شهامت داشتین که شرکت کردین که جای تقدیر داره. فقط تعجبم از اینه چرا بهتون بر میخوره. به خدا اگه یه آدم انتقاد پذیر باشه خیلی پیشرفت میکنه.
خودم متاسفانه خیلی درگیر مسائل فنی میشم و از مسائل هنری باز می مونم.این چیزی هست که توی کارهام مشخصه.تو گالری وقتی یه کار میزارم 40 خط توضیح فنی میدم هر کی بخونه منتظره یه کار تاپ ببینه اما می بینه یه کار معمولی بازاری هست.
خب این ضعف منه و دارم سعی میکنم پیشرفت کنم.اما بخدا خیلی ها اومدن حتی زحمت ندادن کارو بررسی کنن نوشتن خوبه بد نیست آفرین.یا بعضی ها مثل حرفه ای ها منو با خاک کوچه یکی کردن .شاید اوایل بهم بر میخورد اما دو دو تا چهار تا کردم فهمیدم وقتی پیشرفت میکنم که انتقاد پذیر باشم.سعی میکنم.امیدوارم بتونم.
همین بحث رنگ رو خودم جدیدا بهش رسیدم. خیلی دنبالش رفتم.الان تقریبا آرشیو درخت ها و تکسچر های چمنم رو ادیت کردم.
واسه همین به رنگ های واقعی تر رسیدم.
میگم دوستان رنگ رو نمیشناسید بهتون بر میخوره میگید من ترم یک پاس کردم.خب اگه پاس کردین پس چرا رعایت نکردین. خب شما میگین اطلاعات مکس و نرم افزاری تون پائین هست.اما به جای اینکه مثلا تشکر کنین از اینکه یاد آوری شد این موضوع فوری شمشیر رو از رو میکشید.
مثل کاری که توی گالری زدید.بنده یکی از قوانین گالری رو گفتم که از رنگ های معتدل برای تایپ استفاده بکنین بهتر هست و خیلی محترمانه به نقد و بررسی کارتون پرداختم. اما مطمئنم که باعث ناراحتیتون شد:-?
و حاشیه نریم بریم سر کار.
ببینید دوستان حرف فرشید قبول.هر کسی که نقد میکنه حداقل باید خودش یه چیز بلد باشه.اما الزاما یه نقاد بهترین نیست.این تو ادبیات سینما و خیلی رشته های دیگه صدق میکنه
وقتی که بهزاد یا من - به قول شما کارش ضعیفه حق نداره بیاد زحمت بکشه و 4 ساعت وقتش رو برای نقد بزاره. مثل خیلی از دوستان بی تفاوت بگه < آفرین عالی بود مرحبا... > - حتما سوادش رو داره که می تونه نقد بکنه.اما نمی فهمید که خب نمی تونست نقد بکنه کار رو.
من خودم شخصا کف کردم که بهزاد به خیلی نکات تخصصی اشاره کرد... شخصا مطمئنم تو آینده نزدیک بهزاد تو این زمینه خیلی خیلی پیشرفت میکنن.
غرور چیز خوبی هست.اما زیاد از حد آزار دهنده میشه.این انتقاد پذیر نبودن هیچ چیز جز یه غرور نیست.
معمولا کسانی که خیلی بلدن از همه افتاده تر هستن نمونه خود فرخ یا فرشید هاشمی یا سید محمدبرهانی . خیلی بلدن اما واقعا افتاده هستن و هیچ وقت ندیدم از خودشون تعریف کنن.کسانی که مثل من بیسوادن خب دچار غرور کاذب میشن.فکر میکنن 4 تا نقد میکنن پس همه چی بلدن.
امید وارم ظرفیت ها بالا بره تا بتونیم توی کارهامون پیشرفت داشته باشیم.
خوشحال میشم بدونم کارتون شماره چند هست که نقد همراه با راه حل ارائه بدم.
اگه تند نوشتم ببخشید.چون واقعا بهزاد کار اشتباهی نکرد که اینجور به جای تشکر همه بیافتن سرش.چون تازه کاره.من مطمئنم به زودی از بهزاد کارای خیره کننده می بینیم.

 

جدیدترین ارسال ها

بالا