*****exterior rendering contest wip*****

سلام

بهبه مسابقه دیگه ای تموم شد و آدم به یاد کارنامه اعمالش میفته :wink: امیدوارم همه روسپید باشیم.

دوست عزیز آقا بهزاد منو قاطی بزرگترا صدا کرد اومدم عرض ارادت و تبریک به همه دوستان

از نمره دادنی که مسئولیت نمیاره خوشم میاد ! اما خب بازم سخته و معذورم
فقط میبینم که هر کدوم یه نکته های جالبی دارن. از قدیم به کارایی که شبیه همن و فرقم میکنن خیلی علاقه داشتم.
در حد یه علاقه شخصی به نظر من کار فضا سازی با سایه شاخ و برگ درخت تو کار 3 بهتر از بقیه ایده بهتری داره.

همگی موفق باشید ...
یا علی
 
آخرین ویرایش:

::reza::

کاربر VIP
سلام به همگی

امیدوارم حال همگی خوب باشه.

تبریک ویژه به همگی کارهاتون واقعا عالیه. :rose: کارهاتون یکی از یکی قشنگتر. نمره که نمیخوام بدم :wink: فقط اومدم ازتون تشکر کنم.
خوب راستش منم شرکت کردم . تو این دوره من خیلی سرم شلوغ بود وقت کافی برای شرکت نداشتم اما خدا رو شکر یه فرصتی پیدا شد که بتونم روزای آخر خودمو برسونم. بازم میگم من که معمار نیستم اما معمارها رو دوست دارم :). شرکت کردن من هم بیشتر برای تجربه تو زمینه معماری و در کنارشما دوستان عزیز هستش.:rose:
بعضی از کارها به نظرم آشنا میاد. در کل کارهای این دوره خیلی خوب شده اند.
امیدوارم همگی موفق باشید.:rose:
 
سلام خدمت دوستان و کارهای قشنگتون
اکستریور زدن با وی ری کار خیلی سختیه
من نظرمو رو کارا میگم و هیچ کدوم هم نمی دونم ماله کیه
1 : نورپردازی real نشده و پست پروداکشن خیلی زیاد شده و اغراق آمیز شده مدلینگ خوب کار شده و ماشین یک هوا بزرگه
2: کار دو خیلی خوبه و فقط زاویه دوربین اگه پایین تر بود ابهت بنا رو نشون میداد بهتر بود پشت کار هم بسته نشده و آسمون هم با نور خیلی هماهنگ نیست
3 تو این ساعت روز نور خورشید قوی تره سایه ها تیره تره بگ گراند خیلی بی کیفیته پست پروداکشن و بلوم هم اگه داشت عالی بود
4.نورخورشید خوبه ولی با بک گراند یکم مچ نیست متریال برگا خوب نیست ولوم فاگ و ولوم لایت رعابت نشده
5 .پست پروداکشن به خوبی کار شده نکته اصلی اینه که خوشید پشت ساختمونه ولی نور اینور و هوای ابری سایه ها اسمودتره دیتایل کار عالی متریال چمن خیلی یک دست شده
 

Farrokh

Active Member
خوب بچه ها . من با خانوم نادمی که صحبت می کردم تقریبا هم نظر بودیم که قدرتتون توی اکستریور خیلی پایینه و توی نور پردازی و تنظیم شیدر ها و رندرینگ خیلی کار ها می تونید بکنید که کیفیت بهتری رو در بیارید

به همین دلیل کارهاتون به شدت نیازمند راهنمایی و کامنت خوردن داورا هست

از طرفی خانوم نادمی تا عید فطر به شدت درگیر یه پروژه هستند و نمی تونن کامنت بزنن چون تقریبا یه نصف روز زمانشونو می گیره .
حالا شما دو تا انتخاب دارید که هر کدوم که بیشتر رای بیاره همونو اجرا می کنیم

برای رای دادن به این دو تا انتخاب یکی از دو پست زیر را تشکر بزنید . تعداد تشکر ها برابر با تعداد رای خواهد بود
من تعداد رای ها رو راس ساعت 9 شب محاسبه می کنم و تصمیم شما رو عملی می کنیم .
ممنون
 

Farrokh

Active Member
انتخاب اول این هست که صبر کنیم تا بعد از عید فطر تا بتونیم کامنت و داوری خانوم نادمی رو هم داشته باشیم . (که پیشنهاد خود من همین هست )
 

Farrokh

Active Member
انتخاب دوم این هست که اگه بنا به هر دلیلی فکر می کنید دوست دارید نتایج زود تر اعلام بشه من و فرشید کار ها رو داوری کنیم و نمره بدیم و بعد از عید خانوم نادمی فقط روی کار ها کامنت بذارند.

که به نظرم زیاد برای مسابقه جالب نیست این کار
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.به همه دوستان.:green:
خوشحالم از این همه شور هیجان و اینکه مجید آنلاین اینهمه فعال شده.:)
انصافا خیلی مدل ها خوب بوده. پلان سختی بود.من به شخصه ترسیدم سمتش برم.:cry:




و از همه تشکر میکنم که روی هیچ کدوم از کارها هیچ امضائی وجود نداره تا بشه بی جانب داری داوری کرد.


یه سری نکاتی مشترک توی کار همه بچه ها هست.
ببینید علت اینکه کارها شبیه نقاشی شده میدونین چیه؟ دوستان رک بگم هنوز رنگ ها نمی شناسید. یعنی چی؟ توی طبیعت ما رنگ سبز جیغ اصلا نداریم.اما تو کار همه بچه ها هست.چرا؟ چون آرشیو اورموشن و تکسچرها همه از رنگ های جیغ تشکیل شده!

ببینین این عکس رو من از طبیعت گرفتم.بدون اینکه white balance دوربین رو دست بزنم.

یه خورده با فتوشاپ عمدا رنگ ها اغراق کردم.فرقش رو ببینین




سبزی که شما می بینین واقعی هست و چشم انسان این رو می بینه.اما سبز درخت های اورموشن عمدا اغراق شدست.اگه دقت بکنین فرقش رو متوجه میشین.


یعنی اینکه شما برای اینکه به صحنه واقعی برسین باید و باید رنگ های طبیعت رو بشناسین.
ما آسمون لاجوردی داریم نه آبی تند.پس اگه تکسچری داریم که آبی تند هست باید تعدیلش کرد.
یعنی اینکه ما باید روی تکسچر هامون مدیریت داشته باشیم.:cool:


این رو شما تو کارهای تاپ دنیا می بینین.تو بهترین کارهای جنگل و فضای سبز دنیا انجام شده می بینیم که سبز ها آبی ها قرمز سفیدها همه و همه عین طبیعت واقعی هستن.

لینک اثر

درسته شاید یکی ندونه مفهوم رنگ طبیعی با اغراق شده چیه.اما بصورت ناخودآگاه کاری که با رنگهای طبیعی حتی با رندر ضعیف تر باشه رو قبول میکنه.
من شخصا هروقت رندری میگیرم به بابام یا مامانم که در باره رنگ اطلاعاتی تخصصی ندارن نشون میدم.در کمال تعجب میبینم با اینکه نمی دونن به نکاتی بسیار بسیار ساده اشاره می کنن که تو کارم نیست! :shock:
یعنی اینکه بعضی اوقات اینقدر درگیر چیزهای تخصصی میشیم بدیهی ترین چیزها رو درنظر نمیگیریم.


می دونین فرق دیدن با نگاه کردن چیه؟ وقتی میگین دیدم فلانی رو یعنی بصورت اتفاقی دیدم و توجه نکردم.
اما وقتی میگین نگاه کردم یعنی با دقت بهش توجه کردم.
شما ها هنوز به طبیعت اطرافتون نگاه نکردین.و این باعث میشه نمیدونین سبز واقعی چیه آبی واقعی چیه.
من خودم از وقتی که پروژه های شهری بهم خورده باور کنین از تیر برق خیابون؛ درخت ها چمن ها گل ها ، ماشین و ... قد و اندازه گرفته تا رنگ رفلکت و کثیفی آسفالت رو نگاه میکنم.اگه چیز جالبی دیدم اگه دوربینم دستم نبود با موبایل عکس میگیرم.
برای شروع همین الان رفتین بیرون اگه بارون زد دقت کنین کف خیابون کجاها خیس شده و کجا نشده و گلاسینس کف آسفالت رو توی جاهای مختلف برای خودتون تجسم کنین.


برای رنگ ها ساده ترین کار اینه که یه عکس ساده بگیرین. بعد بیارینش توی فتوشاپ و برین فایلهای تکسچر اورموشن تون رو ادیت رنگ کنین.




- مشکل دیگه ای که تو کار اکثر بچه ها هست بحث اوربرایت هست.
مخصوصا کار شماره 1.
ببینین این شعار منه.خودم سعی می کنم رعایت کنم.تو تاریک ترین نقطه و روشن ترین نقطه باید تمام دیتیل متریال ها و تکسچرها دیده بشه.یعنی نباید توی کلیت اثر ما رنگ سیاه مطلق یا سفید مطلق داشته باشیم.
در حیقیقت یه جورایی اوربرایت شدن کمک به سمبل شدن کار میکنه.واگرنه شما تو این کارها یه نمونه از شب و یه نمونه از روز شدید آفتابی چنین اوربرایتی که تو کار شماها هست می بینین!!


لینک اثر

سفید مطلق یا سیاه مطلق حداکثر 3 تا 5 درصد کار نه 20 تا 30 درصد کار.
از اون ور هم داریم.که از ترس اوربرایت کلا کنتراست رو سر بریدن!@!
مثل کار شماره 2




- نکته دیگه بچه ها خواهش میکنم آرشیوتون رو پر وپیمون کنین.واقعا جالب نیست که یه رندر می بینیم بعد توش به خاطر پائین بودن کیفیت کار خراب بشه.یه سه بعدی کار باید آرشیو قوی داشته باشه.چون ابزار کارشه.
من خودم شاید 37 گیگ تکسچر دارم که حدود 70 هزار تا میشه.
البته نوع استفاده هم مهمه.ولی نباید شعار داد که فقط با فولدر مپ خود مکس میشه پروژه بست.


نوع امتیاز دهی بنده این طور هست.


زیبایی نهایی اثر 40
شیدر ها و تکسچرینگ 20
نورپردازی و رندر 20
مدلینگ 10
پست پروداکشن 10


این نتیجه نهایی هست که یه جدول درست کردم.


final.png




حالا بریم سراغ بررسی موردی کارها.


کار شماره 1
پست پروداکشن کاملا باعث سمبل کاری اثر شده و کار رو خراب کرده.شاید توی طبیعت چنین چیزی باشه اما نه به این اغراقی.
کادر بندی تون خوب نیست.چون اگه کادر طلائی رو بدونین هیچ وقت نباید این گیاه به این بزرگی جلوی هدف ما رو بگیره.
تکسچر ها خوب شده.رفلکت ها هم جالب در اومده.
اندازه رندر خیلی کوچیک هست.به نظرم اگه تنظیمات رندر پائین تر بیاد اما کار بزرگ تر باشه خیلی بهتر هست.
بهتون خدا قوت میگم

کار شماره 2
فوکوس خوب ،چمن خوب ؛ تکسچر کثیف بتن؛ آسفالت خیس از نکات مثبت هست.
کارتون کنتراست نداره.درسته هوا ابری هست.اما انگار از اوربرایت ترسیدین.بنابر این نتونستین اونطور که باید کارتون جسارت داشته باشه.
در هر حال به شما هم خدا قوت میگم.

کار شماره 3
مدل سازی تکسچر چمن خوب بک گراند از نکات مثبت هست
اما تکسچرآسمون واقعا کارو خراب کرد هم رنگش هم کیفیت پائینش.
شما هم زیاد کادر بندی خوبی نکردین.این درخت به این بزرگ عملا جلوی هدف رو گرفته.
یه خورده اوربرایت شده کارتون.
اما سایه ها خیلی خوب شده.
در کل کار خوبی شده.


کار شماره 4
رفلکت شیشه ها عالی شدن.
پرنده خیلی حس زنده بودن به کار داده.
متریال ها هم خوب شده.مخصوصا بتن و شیشه.
درختی که کادر سمت راست داره باعث خرابی کار شده.هم رنگ خوب نیست هم پرسپکتیوش با کار نمی خونه.
در کل کار خوبی شده.مرسی


کار شماره 5 ( یا کار حسین عباسی هست یا سعید پاکزاد!):wink:
رنگ بندی بسیار عالی کار, کنتراست خوب؛ رفلکت عالی ؛ پست پروداکشن خیره کننده و بی نظیر ؛ چمن خوب و اندازه معقول؛ درخت خیلی قشنگ تو کادر نشسته، فوکوس ، رندر کلوز آپ ، همه و همه دست به دست هم دادن تا به نظرم شایسته ترین کار بشه.
بهت تبریک مگیم.


کار شماره 6
رنگ بندی خوب شده.آبی آسمون جالب شده اما سبزی چمن ها خوب نشده.
رفلکت خوب شده.تکسچر کثیف هست اما یکنواخت شده.
درخت کوشه کادر عالی شده اما به نظر میرسه پرسپکتیوش با کار نمی خونه
فوکوس رو خوب انجام دادی!!


کار شماره 7
نورپردازی خوب رنگ نسبتا خوب چمن فوکوس فتوشاپی !! عدم اوربرایت شدن از نقاط قوت کارهستن.
پنجره ها رفلکت خوبی ندارن، تکسچر کثیف اصلا خوب نشده و تایل شده
آدم ها 2 بعدی هستن و سایه خوبی ندارن


کار شماره 8
مدل سازی کار خوب شده.تغییر دور اطراف جزء نکات مثبت هستن.
از اون ور کار نویز زیادی داره. گیاه جلو دوربین بد شده هم رنگ و کیفیت.، سایز رندر خیلی کوچیه ، کار انگار بلور شده.زاویه اصلا خوب نیست.باعث شده کار بعد نداره.
بهتون خدا قوت میگم.


کار شماره 9
اولین چیزی که واقعا فکمو انداخت انتخاب زاویه هوشمندانه و تنظیم لنز مناسب برای کار هست.
باعث شد کار دارای ابوهت زیادی بشه.
این که تقریبا عین عکس کار شده فضای اطراف مخصوصا اون فضای خاکی عالی شده.
درختی که گذاشتین خیلی مناسب هست و کاملا پرسپکتیوش با کار جور در اومده.
رنگ بندی خوب شده
آسمون رو آپلود بکنین.چون من شخصا دنبال چنین آسمونی هستم.
رفلکت ها؛ اوربرایت شدن زیاد کار؛ عدم استفاده از کالر مپینگ نقاط ضعف کار هستن.
بهتون تبریک میگم بابت اثر زیبا و دوست داشتنی.
بازم به همتون خدا قوت میگم.دست مریزاد.نماز روزهاتون قبول .یاعلی.
تشکر فراوان از فرشید و فرخ به خاطر پیگیری و مدیریت قوی خودش.
و در آخر با تشکر از نیروی انتظامی ، شرکت مخابرات ایران و خانواده محترم رجبی( مثل آخر همه فیلم ها مینوسه):lol:


 

ssevil

Well-Known Member
سلام
اول اینکه ممنون از نقد اقای aref
فقط یه نکته ای می خواستم بگم
اینکه شما می گید رنگ هارو نشناختیم و
اینکه معنی دیدن و نگاه کردن و نمی دونیم
اینا همه جز مبانی نظری رشته ی معماری هست که تو ترم اول
جز واحدهای درسیمون بوده و گذروندیم
اکثر بچه ها ی معماری اینارو بلدن
اینکه حالا کارا به هر دلیلی نزدیک به واقعی بودن نیست (البته کار خودم و می گم)
دلیل نمی شه بگیم مبانی معماری و نمی دونید
من خودم هنوز خیلی تو مسائل سه بعدی رنگ نور متریال و .... از همتون ضعیف ترم
نقد خیلی خوبه
اما یه کمی هم به مسائل دیگه ای هم موقع نقد باید توجه کنیم
اینکه بگیم کار بد شده دلیل نشناختن رنگ و دیدن و نگاه کردن و......
در هر صورت ممنون
 
آخرین ویرایش:

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.ببخشید اگه نقد تندی نوشتم.خب اگه اینها کسی می دونه و رعایت نکنه به نظرم جرم سنگین تر هست!:green:
هر چی باشه هر 9 تا کار واقعا با ارزش هست و زحمتی که کشیدین جای قدردانی داره.

 

*farshid*

کاربر VIP
دوستان اگه علاقه مند بودین میتونیم مسابقه اکستریور رو ادامه بدیم ...
اکثر دوستان رندر داخلیشون در حد قابل قبوله ولی رندر خارجی مبحث جداگانه ایه که باید بیشتر بهش توجه بشه ...

از عارف هم ممنونم واسه نقدی که رو کارا نوشت .
از این به بعد نمره دادن و رتبه بندی رو فراموش کنید و فقط نقد بنوسید مرسی ... :rose:
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.مرسی چشم.دیگه نمره نمی دم..اما به نظرم بحث گروهی مطرح بشه خیلی خوب هست.من شاید تو مدلسازی نسبت به همه شرکت کننده ها ضعیف تر باشم.اما شاید تو رندر بتونم کمکی برای هم گروهی ها باشم.
 

abbasi_0912

Active Member
به نظر من باز هم خارجی مدل کنیم بهتر هست
البته عارف هم درست میگه اما باید یک طرف قضیه رو هم دید که همه چیز رو باید خودمون مدل کنیم
مثلا یکی از بچه ها خودش ماشین مدل کرده گذاشته من میخواستم ماشین بزارم اما یک بار ماشین توی عمرمون مدل کردیم که اون هم هارد سوخت، دماغ مون هم سوخت

من خوشحال میشم بچه ها نقدهای بیشتری بنویسند
چون من خودم شخصا بیشتر داخلی کار کردم اون هم از نوع آشپزخانه :lol: البته این رو هم باید اضافه کنیم که بعضی ها هم مثل من به دلیل داشتن سیستم ضعیف توی بحث رندر یکم کم تجربه تر هستیم بیشتر مدل سازیم. تازه چند وقتی هست که نسبتا یک سیستم درست و حسابی گیرمون اومده و میتونیم با کمی خیال راحت چند تا درخت تو کار بزاریم بدون اینکه مکس کرش بشه
واقعا خودم دوست دارم یک کار خارجی درست و حسابی انجام بدم
این دفعه باید درنظر بگیریم که، کاری که مورد انتخاب قرار میدهیم یکم تنوع متریال داشته باشه نه اینکه همش یک دست باشه
صحنه هم شلوغ تر باشه اما امکان استفاده از ابجکت اماده هم وجود داشته باشه
 

hesam_sn

کاربر VIP
به نظر من هم خارجی باشه بهتره
ولی کسایی که کارشون خوبه هم تو مسابقه شرکت کنن تا حداقل ما کارمون رو با اونا مقایسه کنیم
من که اولین کار خارجیم بود. همون داخل بمونم بهتره:green:
 

3D Rack

Member
سلام.... منم موافقم بهتره خارجی بیشتر کار کنیم...
و یه خواهش از مدیرای محترم داشتم می خواستم بدونم میشه با کمک نقد دوستان تا زمان داوری روی همین موضوع بیشتر کار کنیم و یک رندر جدید بذاریم؟
ممنون میشم نظر دوستان رو هم بدونم :rose:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا