مسابقه هفتگی Speed Modeling

وضعیت
موضوع بسته شده است.

30min

Banned
این هم طرح های این هفته .
تشکر از بچه هایی که شرکت کردن .








طرح دوستانی که شرکت کردن ولی دیر طرح هاشون رو ارسال کردن این هفته استثنائا شرکت داده میشه .
البته امتیاز منفی با توجه به اطلاع قبلی که به دوستان داده بودم براشون در نظر گرفته میشه .
در مورد آپلود کارها هم مجبور شدم از 4shared استفاده کنم .
Persiangig به کل فایل ها رو نشون نمیده و واقعا عجیب هستش .
موفق باشید .
 
آخرین ویرایش:

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
سلام دوستان خسته نباشید

واقعا کارهای قشنگی هستند و ازشون لذت بردم . :paint:

سیمین جان اگر خواستی به این آپلود سنتر یه سری بزن واقعا ساده کار می کنه و عالی . ایرانیه و چون قابلیت جست و جو نداره ، احتمال ف ی ل... شدنش هم نیست . الان تقریبا 1 سال که ازش استفاده میکنم و مشکلی نداشته تاحالا .

www.333.ir

موفق باشید :rose:
 

30min

Banned
خوب نتایج این هفته هم اعلام شد .
http://forum.majidonline.com/showthread.php?p=1001606#post1001606
به نفر اول تبریک میگم و از هر سه نفر که شرکت کردن تشکر میکنم .
از نفر اول میخوام موضوع پیشنهادیش رو هر چه سریعتر به من اعلام کنه .
بچه ها نظراتتون رو در مورد مسابقه و نتایج و داوری و .... در همین تاپیک مطرح کنید .
موفق باشید .
 

30min

Banned
خوب موضوع این هفته هم تعیین شد :
http://forum.majidonline.com/showthread.php?t=148899
موفق باشید .

در ضمن دوستان این تاپیک فقط برای اعلام نتایج و موضوع جدید و اینها نیستش ها !
اگر در هر مورد نظری دارین بگین .
مثلا میتونید طرح ها رو بررسی کنید .
در مورد کارتون توضیح بدید ( این یکی خیلی مهم )
و و و .....
موفق باشید .
 

::reza::

کاربر VIP
تبریک میگم به دوست گلم Hi Majid کارش قشنگ بود. مخصوصا جزئیات کارش هم زیاد بود. آرزوی موفقیت براش میکنم. :rose:
کار Baloot3D هم جالب شده بود . درسته که کار دوستم حالت واقعی نداره ولی واقعا از نظر طراحی ذهنی و خلاقیت که در اون هستش رو تحسین میکنم. :rose:
این مسابقه خیلی جالب شده ولی نمیدونم چرا شرکت کنندهاش فقط ما 3 نفر شدیم!؟
از سایر دوستان تقاضا میکنم برای هر چه جالب شدن و هیجانی شدن مسابقه بیان و شرکت کنند. :rose:
البته من نظرم این بود که واسه جذاب شدن مسابقه فقط نفر اول جایزه نگیره . (قبلا اینو مطرح کردم ولی جواب نه بود) ولی باز پیشنهادم اینه که اگه بشه نفرات جایزه گیرنده تا نفر سوم باشه تا افراد بیشتری در این مسابقه شرکت کنند.




 

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
توضیح طرح...!

سلام به همگی

طرحی که من زده بودم یک طرح کانسپت از دوچرخه بود . البته درست هست که ما در ایران به اون دوچرخه میگیم ولی دلیل بر داشتن فقط 2 تا چرخ نمیشه .مثل دوچرخه های چند نفره با 3 و 4 چرخ !

-برای تعادل بیشتر از 2 تا چرخ در پشت با محور وسط استفاده شده .

-چرخ جلو از نوع مغناطیسیست که اختراع یکی از مهندسین شرکت BMW بوده .

-نوع زین هم از نوع ارگونومیک هست که اون هم به تازگی ابداع شده و در ایران هم میشه اون رو به قیمت حدود 100 هزار تومن خرید .(به دلیل شکل خاصی که داره ، بهش استخوان ماهی میگن)




-چون این دوچرخه برای مسابقات سرعت هست ، مثل موتورهای مسابقات سرعت ، عملا فرمان نداره .
-حالت نشستن بر روی اون به حالت نیمه درازکش و مانند مسابقات سرعت موتور جی تی هست .
-نوع رکابها هم داخلی است و نیرو از داخل بدنه به محور عقب منتقل میشه .



-برای طراحیه این کار هم طرحهای زیادی رو دیدم مخصوصا تصاویری از طرحهای کانسبت مسابقات طراحیه دوچرخه که هر سال در آلمان برگذار میشه . متاسفانه به دلیل کمبود وقتی که داشتم ، نتونستم که از این بیشتر روی جزئیات کار کنم .



موفق باشید :rose:
 

.:. soroosh .:.

Active Member
سلام .
خب اول خسته نباشید میگم به همه دوستان، چه مدیران محترم چه داورها و چه کاربرانی که در این مسابقه شرکت میکنن. و بیشتر از همه 30min عزیز که واقعا برای این مسابقه زحمت میکشن .
همونطور که در جریان هستین این افتخار را دارم که بتونم در داوری آثار شما عزیزان که واقعا انرژی بخش هستن تاثیر گذار باشم . ( هر چند خودم هنوز اول راه هستم و از همین آثار شما کلی درس میگیرم و برام مفید واقع میشن )
خب بریم سر اصل مطلب، سیمین عزیز به بنده پیشنهاد دادن که بیام و تو این تاپیک تقریبا روشن کنم که مثلا چرا به فلان اثر برای فلان بخش امتیاز کامل میدم و چرا فلان اثر مثلا برای جزئیات مدل امتیاز کمتری گرفته و ...
که خب پیشنهاد خیلی خوبی بود و من هم پذیرفتم، اما فقط این را بگم که این نظراتی که میدم فقط و فقط نظرات شخصی خودم هست و حتی ممکنه با نظری و عقیده ای که ایمان عزیز و فرخ جان دارن در داوری آثار تفاوت داشته باشه .
پس با اجازتون این دوره آخری را یه کمی نقد میکنم روی آثار نسبت به امتیاز هایی که دادم .

اثر اول از دید بنده :
http://www.4shared.com/photo/qxFTGBQY/_2__Bicycle.html

رعایت تناسبات مختص مدل 14
خب به این اثر من نمره کامل ندادم، اما نمره خوبی دادم چون واقعا تناسبات خوبی را نسبت به ب رفرنس رعایت کرده بودن.
اما در بعضی قسمت ها دقت لازم را نداشتن مثل اون پیستون وسط دوچرخه که به کمک فنرهای دوچرخه کمک میکنه و یا فرم اصلی دسته دوچرخه. دستگیره های و ابزار تغییر دنده بر روی دسته دوچرخه. نداشتن انحنا بر روی میله بالایی بدنه دوچرخه. قسمت بالایی کمک فنر( میله جلوی دوچرخه ) و ...
که دقت به این مسائل چندان زمانی زیادی نیاز نداشت تا صرف بشه و مدل بیشتر به رفرنس اصلی نزدیک بشه .
سرعت در مدلسازی 15
سرعت در مدلسازی را بهشون امتیاز کامل دادم، چون این مدل را در بازه زمانی مناسبی ساختن و در این مدت زمان کم جزئیات خیلی خوبی را ساخته بودن . از جزئیات دنده ها گرفته تا سیم های ترمز و محل اتصال بدنه های دوچرخه، جزئیاتی مثل پیچ و مهره ها ، زنجیر ، پیم های نگه دارنده سیم های ترمز بر روی بدنه و ...
کیفیت مدل و حجم دیتیل های متناسب با زمان مدلسازی 10
خب این گزینه هم مثل توضیحاتی که در قسمت سرعت در مدلسازی دادم امتیاز کامل را بهشون دادم . به همون دلایلی که در بالا بهشون اشاره کردم.
مدلسازی بهینه 6
برای این قسمت هم امتیاز کامل دادم، به دلیل اینکه داخل وایر فریمی که من دیدم تقریبا میشه گفت خطوط اضافی یا فیس اضافی نبود و به جا از خطوط و فیس های مختلف استفاده کرده بودن و فقط در قسمت هایی که لازم بود تعداد خطوط بیشتر باشه اسموت بیشتری دیده میشه و فکر میکنم خودشون هم از مدلسازیشون راضی باشن...
زیبایی موضوع انتخاب شده 4
برای این قسمت هم امتیاز کامل دادم چون واقعا رفرنس زیبایی داشتن و با جزئیات خیلی خوبی بود و تکسچر و متریال عالی و کلا همه چیزش ارزش مدلسازی حرفه ای را داشت و برای مدلسازی دقیق این مدل باید دقت خوبی را داشته باشید.
جمع کل 49

اثر دوم از دید بنده:
http://www.4shared.com/photo/qwnBa3LQ/01_online.html
اول بگم که این اثر را دوست داشتم بهش بالاترین امتیاز را بدم ( فقط و فقط به دلیل خلاقیت خیلی خوبی که در این اثر دیدم ) اما به دلیل نواقصی که از دید من داشت نتونستم این کار را بکنم .
رعایت تناسبات مختص مدل 13
برای این قسمت من امتیاز کمتری نسبت به اثر اول بهشون دادم به دلیل اینکه زمانی که به طرح نگاه میکردم احساس میکردم اگه قرار باشه خود من رو اون صندلی بشینم چندان فاصله بین دسته و صندلی و رکاب ها جالب نیست و به سختی باید از رکاب استفاده کنم و پاهام در موقعیت مناسبی قرار نمیگیره . دسته دوچرخه و رکاب ها هم به نظرم کوچیک هستن و باید بزرگتر از این باشن تا من که قراره از این دوچرخه استفاده کنم بتونم راحت تر پاهام را رو رکاب احساس کنم و دسته دوچرخه را راحت تر تو دستم بگیرم .
سرعت در مدلسازی 0
خب این قسمت طبق قوانینی که در مسابقه داشتیم فکر میکنم اگه درست متوجه شده باشم به دلیل ارسال اثر پس از زمان مقرر نباید امتیازی بهشون اختصاص بدیم و من هم مطابق با قوانین عمل کردم یا امیدوارم مطابق با قوانین عمل کرده باشم ...
کیفیت مدل و حجم دیتیل های متناسب با زمان مدلسازی 9
این گزینه به نظرم در کار ایشون هم خوب بود و هم بد :D ... یعنی میشد بهتر از این انجام بشه همونطور که خودشون در توضیحات اثرشون بیان کردن .
جزئیات روی بدنه میتونست بهتر باشه. منحنی ها همینطور و همچنین محل اتصال اجزاء مختلف دوچرخه با هم . یا مثلا صندلی دوچرخه اینطوری که من میبینم زیرش یه حالت فنری شکل داره اما باز این چیزی که من میبینم یه آبجکت دیگه از حرکت فنری شکل صندلی جلوگیری کرده و بالای صندلی را به بدنه دوچرخه به صورت ثابت متصل کرده ! و خیلی مسائل دیگه که خودشون بهتر میدونن چون این اثر واقعا جا داره روش به طور جدی تری کار بشه .
مدلسازی بهینه 6
امتیاز کامل دادم چون وایر فریمی که من دیدم از اون چیزی که فکر میکردم خیلی لوپلی تر بود ( البته برای دو سه تا آبجکت زیاده روی شده بود که نادیده گرفتمشون )
زیبایی موضوع انتخاب شده 4
امتیاز کامل دادم چون واقعا کانسپت خوبی داره و من خودم به شخصه این نوع طرح ها را دوست دارم.
کلا زیبایی این طرح به دلیل هماهنگی مناسب آبجکت های مختلف مثل چرخ عقب و قسمت هایی از بدنه که بالای چرخ را پوشش داده و ... خیلی خوب بود.
جمع کل 32

ثر سوم از دید بنده:
http://www.4shared.com/photo/Z0dcOKVe/1_online.html

رعایت تناسبات مختص مدل 14
تناسبات کلی این اثر خوب بود و در کل میشه گفت مشکلی نداشت. به جز یک مقدار جزئیات روی بدنه که میتونست نسبت به رفرنسی اصلی دقیق تر کار بشه تا استحکام بدنه دوچرخه به طور کامل حفظ بشه و در بعضی قسمت ها بدنه خیلی ضعیف نباشه .
سرعت در مدلسازی 0
این اثر هم طبق قوانینی ...
کیفیت مدل و حجم دیتیل های متناسب با زمان مدلسازی 8
از نظر جزئیات جا داشت دقیق تر کار بشه و کلا میزان جزئیات کار کم بود . مثلا پیستون وسط دو چرخه اینطوری که من میبینم یک تیکه مدل شده یا جزئیات روی چرخ دنده ها و قسمت های مربوط به تغییر دنده و ... جای کار بیشتری داشت.
مدلسازی بهینه 6
با تمام این مشکلات مدلسازی خوبی داشتن. البته برای چند تا آبجکت زیاده روی شده بود در حدی که آبجکت ها در نمای وایر مشکی شده بودن کلا ! و یکی دو تا میله هم که ساده بودن میتونست تعداد فیس کمتری بهشون اختصاص داده بشه . ( بازم اینها را نادیده گرفتم در کل )
زیبایی موضوع انتخاب شده 4
زیبایی موضوع انتخاب شده هم بهشون ۳ امتیاز دادم چون رفرنس کاملی نداشتن و مدل چندان زیبایی خاصی نداشت.
جمع کل 31

کلا اینا نظرهای من بود رو این آثار آخر که فکر میکنم نیاز بود حداقل برای یک بار به صورت عمومی بیان بشه تا دوستان هم با نحوه امتیاز دهی من بر روی آثارشون آشنا بشن و امیدوارم اگر امتیازی کم کردم یا اضافه کردم به حق بوده باشه که سعی کردم همینطور باشه . ( جدای از تمام این حرف ها به هر حال سلیقه و دیدگاه من هم مطمئنا با دیگران متفاوت هست، نه تنها من بلکه هر فرد با فرد دیگه)

خیلی خوشحالم از اینکه چنین مسابقه ای برگزار شده و دوستان بهش علاقه نشون میدن و برای این مسابقه وقت میزارن .
در اصل برای مسابقه وقت نمیزارید و برای رشد و پیشرفت خودتون هست که وقت میزارید .
همین که تلاش میکنید تا یک مدل را بسازی و در هین کار مطمئنا به مشکل بر میخورید و سعی بر رفع اون و دارید بهترین امکان پیشرفت را برای خودتون فراهم کردید .
ببخشید متن را یک بار نوشتم و به دلیل وقت کم نمیتونم بازخوانی کنم اگه مشکلی بود یا کم بودی احساس کردید من را ببخشید.
امیدوارم همیشه موفق و شاد باشید در تک تک لحظه های زندگیتون.
 

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
توضیح کار هلیکوپتر...!

سلام به همه دوستان عزیزم

به فرموده :green: توضیحی در مورد کار هفته قبل میذارم . امیدوارم که مفید باشه .

طرح این هلیکوپتر توو ذهنم بود که چیزی بین یک ربات و هلیکوپتر باشه . در واقع هلیکوپتری بدونه سرنشین .

طرحش رو توو نگهبانی زدم :-?

مادلینگ کل کار هم حدود 2 روز طول کشید .

این طرح های اسکتچ که کشیدم .







و این هم رندرهای دیگه از کار









موفق باشید :rose:
 

Hamed.tba

Active Member
سلام دوستان عزیز مدل ساز . واقعا تبریک میگم کارا خیلی خوب بود و واقا پیگیری مسابقات و هماهنگیش تحسین برانگیز هست .

با دیدن کارا و این که سطح بالایی وجود داره بنده هم سعی میکنم در مسابقات شرکت داشته باشم . البته برای این هفته به خاطر برنامه های کلاس هام واقعا دیگه از مدلینگ خسته و زده شدم اما با دیدن کارای شما دوستان انرژی میگیره آدم و باعث ایجاد انگیزه برای کار میشه .

فقط یه سوال محدودیت نرم افزار که فکر نمیکنم باشه درسته ؟ چون بنده کلا با Rhino کار میکنم و خوب NURBS هست .اگر مشکلی نیست که ما هم انشالاه در هفته های بعدی یا همین هفته در خدمیتم.
 

30min

Banned
تشکر میکنم از سروش که در مورد نحوه داوریش توضیح داد و همینطور از بلوت که در مورد کار خلاقانش که در حین انجام وظیفه انجام داده بود :wink: توضیح داد .

اگر این توضیحات و نقدوبررسی در مورد کارها باشه خیلی سطح مسابقه بالاتر میره .
فقط در مورد امتیازهای GS-Graphic و Baloot باید بگم که به این ترتیب هستش که از شروع مسابقه تا پایان مهلت مسابقه اگر طرح ها ارسال بشه نمره ای از 5 تا 15 رو به خودش اختصاص میده .
اما اگر طرحی بعد از مهلت تعیین شده و قبل از اعلام نتایج ارسال بشه 0 براش در نظر گرفته میشه که در اکثر حالات دیگه امیدی به اول بودن اون طرح نیست .
پس سعی کنید که طرح هاتون رو در مهلتی که تعیین شده ارسال کنید .
حامد در جواب شما هم باید بگم که محدودیتی در نرم افزار مورد استفاده نیستش و امیدوارم از هفته بعد شما رو هم در جمع بچه ها ببینیم .
موفق باشید .
 

30min

Banned
سلام .
امروز رفتم تو ایمیل تا ایمیل ها رو چک کنم .
بعد میخواستم Spam ها رو پاک کنم یک چیزی دیدم که واقعا ناراحت شدم .
یکی از دوستان طرحی رو برای Bicycle فرستادن که چون تو Spam بود من متوجهش نشده بودم !
واقعا از ایشون عذر میخوام و امیدوارم در هفته های بعد هم کارهاتون رو ببینیم آقای حسن .
طرح رو هم ضمیمه کردم که دوستان ببینن .
موفق باشید .
 

پیوست ها

  • hasan_m.rar
    132.5 کیلوبایت · بازدیدها: 44

::reza::

کاربر VIP
سلام .
امروز رفتم تو ایمیل تا ایمیل ها رو چک کنم .
بعد میخواستم Spam ها رو پاک کنم یک چیزی دیدم که واقعا ناراحت شدم .
یکی از دوستان طرحی رو برای Bicycle فرستادن که چون تو Spam بود من متوجهش نشده بودم !
واقعا از ایشون عذر میخوام و امیدوارم در هفته های بعد هم کارهاتون رو ببینیم آقای حسن .
طرح رو هم ضمیمه کردم که دوستان ببینن .
موفق باشید .

سیمین جان اگه یادتون باشه من تو صفحات قبل این تاپیک اشاره بودم اگه ما فایلی رو برای شما فرستادیم شما یک ایمیل مبنی بر دریافت اون به ما بزنید. درسته موقعی که پیغام sent میشه به معنای اینه که فایل ارسال شده ولی ممکنه که مشکلاتی چون این برای ما نیز به وجود بیاد. بازم از زحمتایی که برای مسابقه میکشی ازت متشکرم.
 

30min

Banned
دوستان با توجه به سفری که در پیش دارم دیگه متاسفانه نمیتونم این تاپیک رو راه ببرم و از این به بعد علیرضا( Mr.Wondrous ) مسئول مسابقه هستش .
از ایشون تشکر میکنم که مسئولیت مسابقه رو به عهده گرفتن و امیدوارم که تو کارشون هم موفق باشن .
از همه بچه هایی که همکاری کردن در برنامه ریزی ها و اجرای مسابقه و همینطور شرکت کننده ها و داورا و مدیرا و همه و همه تشکر میکنم .
انشالله که هر هفته هم تعداد شرکت کننده ها بیشتر بشه و هم سطح مسابقه بالاتر بره .
موفق باشید همگی .
 
آخرین ویرایش:

Alireza Saeedi

Active Member
دوستان با توجه به سفری که در پیش دارم دیگه متاسفانه نمیتونم این تاپیک رو راه ببرم و از این به بعد علیرضا( mr.wondrous ) مسئول مسابقه هستش .
از ایشون تشکر میکنم که مسئولیت مسابقه رو به عهده گرفتن و امیدوارم که تو کارشون هم موفق باشن .
از همه بچه هایی که همکاری کردن در برنامه ریزی ها و اجرای مسابقه و همینطور شرکت کننده ها و داورا و مدیرا و همه و همه تشکر میکنم .
انشالله که هر هفته هم تعداد شرکت کننده ها بیشتر بشه و هم سطح مسابقه بالاتر بره .
موفق باشید همگی .
از مامان گلم ممنونم که منو لایق دونست تا از این به بعد کاراشو تو این انجمن من انجام بدم !!
این یه سالی که نیست و میره مسافرت دلم براش تنگ میشه !! :((
نهایت سعیمو میکنم که کیفیت مسابقه کاهش پیدا نکنه و سعی میکنم تا دوره ی بعدی همه ی این تاپیک رو بخونم تا همه چی بیاد دستم !!
و رو کمک همه ی شما هم حساب میکنم !! :*
 

M O R T E Z A

Son of South Darkness
چه سفر طولاني در پيش دارين

آرزوي موفقيت دارم براي شما سيمين خانوم و آقا عليرضا كه ميخوان ادامه بدن اين تاپيك رو


********

دوستان من توي اين مسابقه شركت ميكنم و يه سوال داشتم

به علت اينكه وقت زياد ندارم ميشه مدل رو بدون متريال و تكسچر بزارم ؟؟

ممنون

آخه مدل رو امروز كامل كردم
 

Alireza Saeedi

Active Member
چه سفر طولاني در پيش دارين

آرزوي موفقيت دارم براي شما سيمين خانوم و آقا عليرضا كه ميخوان ادامه بدن اين تاپيك رو


********

دوستان من توي اين مسابقه شركت ميكنم و يه سوال داشتم

به علت اينكه وقت زياد ندارم ميشه مدل رو بدون متريال و تكسچر بزارم ؟؟

ممنون

آخه مدل رو امروز كامل كردم
عسیسم یه رندر و یه وایرفریم الزامیه !!
http://www.4shared.com/photo/qxFTGBQY/_2__Bicycle.html
http://www.4shared.com/photo/rHdiJerd/Bicycle_wire.html
اگه این دو تا لینک رو ببینی همه چیو میفهمی !!
امیدوارم شوما هم تو مسابقه شرکت کنی !! :ستاره
 

sharin

Member
چه سفر طولاني در پيش دارين

آرزوي موفقيت دارم براي شما سيمين خانوم و آقا عليرضا كه ميخوان ادامه بدن اين تاپيك رو


********

دوستان من توي اين مسابقه شركت ميكنم و يه سوال داشتم

به علت اينكه وقت زياد ندارم ميشه مدل رو بدون متريال و تكسچر بزارم ؟؟

ممنون

آخه مدل رو امروز كامل كردم

آره يه رندر بدون اينكه متريال خاصي براش در نظر بگيري ، به مدلت مي دي و رندر مي كني . واير هم بايد بذاري.

يعني لازم نيست كه يه تكسچر خفن براي مدلت بسازي. okay??

-----------------------------------------
احتمالا منم شركت كنم. ( چون براي كارم نياز به سلاح دارم. ):neutral:
راستي Mr.Wondrous مي شه چند تا كار هم گذاشت ؟؟:wink:

موفق باشيد.
يا علي.
 

Sherlock_Holmes

Active Member
من هم از زحمتای 30min عزیز تشکر میکنم و سفر خوبی براشون آرزو میکنم..
واقعا برای این بخش زحمت کشیدند..

از Mr.Wondrous عزیز هم که قبول زحمت کردند مسابقه رو راهبری کنند تشکر میکنم و امیدوارم همه شرکت کننده ها با ایشون همکاری کنند..

موفق باشید..

30upn9j.gif
 

Alireza Saeedi

Active Member
راستي Mr.Wondrous مي شه چند تا كار هم گذاشت ؟؟:wink:

موفق باشيد.
يا علي.

دوست عسیسم خواهشا پست قوانین رو خوب بخونین !!
شما فقط میتونید یه کار ارسال کنید نه کمتر :دی و نه بیشتر

من هم از زحمتای 30min عزیز تشکر میکنم و سفر خوبی براشون آرزو میکنم..
واقعا برای این بخش زحمت کشیدند..

از Mr.Wondrous عزیز هم که قبول زحمت کردند مسابقه رو راهبری کنند تشکر میکنم و امیدوارم همه شرکت کننده ها با ایشون همکاری کنند..

موفق باشید..

30upn9j.gif
:rose:
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

جدیدترین ارسال ها

بالا