Baloot3D
مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
سلام به همه دوستان عزیزم
این کار رو قبلاً در بخش WIP قرار داده بودم و ساخت اون رو دید . تمام طرح اولیه و ایده کار هم برای ماشین و همچنین محیط کاملاً شخصی بوده .
برای حفظ حالت آموزشی تاپیک هم توضیحاتی رو اضافه میکنم :
تمام مدلها دستساز هست ، حتی مدلهایی که دارای الگوهای کاملاً ثابت ، مثل بشکه یا دبه ها هم مدلسازی مجدد شده تا هیچ گونه مدل آماده ای در کل پروژه استفاده نشده باشه .
کل مدل اتومبیل دارای Unwrap هست و برای اینکه بافتها در نماهای نزدیک دچار افت کیفیت نشوند تمام بافتها دارای ابعادی بین 6000 تا 8000 هستند .
برای محیط از Shader های ترکیبی استفاده شده تا از سادگی خارج بشه .
کل پروژه حدود 1.5 میلیون Polygon داشته و حجم رم مورد نیاز برای رندر هم به دلیل استفاده بسیار گسترده از بافتهای لایه ای و ترکیبی و همچنین استفاده کامل از Caustics و Displacement و نورهای پر تعداد و سایز بزرگ تصاویر خروجی و با تمام بهینه سازی ها در پروژه (مثل Proxy) به بیش از 30 گیگ میرسید که 16 گیگ رو از رم لپتاپ و بقیه رو از Page File از نوع SSD برداشت و به هر ترتیبی که بود رندر تمام شد .
طراحی و اجراء کل پروژه نزدیک 2 ماه ناپیوسته وقت برده ولی تمام جزئیات ماشین و محیط در نظر گرفته شده و میشه دوربین رو به تمام محیط منتقل کرد و رندر گرفت .
تمام رندرها هم دارای 6 تا 8 لایه مجزا برای فاکتورهای مختلف تصویر هستند تا بشه به خوبی بعد از رندر اونها رو در تصویر نهایی اضافه یا کم کرد .
برنامه های مورد استفاده :
اجراء پروژه : 2011 و 3DsMax 2012
ساخت و طراحی بافت : Photoshop CS 4.0
موتور رندر : VRay 2.2
نرم افزار پست پروداکشن : Combusion 2008
نرم افزار کامپوزیت : Photoshop CS 5.0
سیستم مورد استفاده : لپتاپ MSI GT780
سایز تصاویر پیوست شده 1920 در 1080 هست و مناسب برای Background و به اندازه کافی برای اینترنت بهینه شده هستند که باعث شده تا حدی کیفیت رندر ها کاهش پیدا کنه .
سایز اصلی تصاویر تقریباً 2 برابر این مقدار بوده .
همگی موفق باشید
این کار رو قبلاً در بخش WIP قرار داده بودم و ساخت اون رو دید . تمام طرح اولیه و ایده کار هم برای ماشین و همچنین محیط کاملاً شخصی بوده .
برای حفظ حالت آموزشی تاپیک هم توضیحاتی رو اضافه میکنم :
تمام مدلها دستساز هست ، حتی مدلهایی که دارای الگوهای کاملاً ثابت ، مثل بشکه یا دبه ها هم مدلسازی مجدد شده تا هیچ گونه مدل آماده ای در کل پروژه استفاده نشده باشه .
کل مدل اتومبیل دارای Unwrap هست و برای اینکه بافتها در نماهای نزدیک دچار افت کیفیت نشوند تمام بافتها دارای ابعادی بین 6000 تا 8000 هستند .
برای محیط از Shader های ترکیبی استفاده شده تا از سادگی خارج بشه .
کل پروژه حدود 1.5 میلیون Polygon داشته و حجم رم مورد نیاز برای رندر هم به دلیل استفاده بسیار گسترده از بافتهای لایه ای و ترکیبی و همچنین استفاده کامل از Caustics و Displacement و نورهای پر تعداد و سایز بزرگ تصاویر خروجی و با تمام بهینه سازی ها در پروژه (مثل Proxy) به بیش از 30 گیگ میرسید که 16 گیگ رو از رم لپتاپ و بقیه رو از Page File از نوع SSD برداشت و به هر ترتیبی که بود رندر تمام شد .
تمام رندرها هم دارای 6 تا 8 لایه مجزا برای فاکتورهای مختلف تصویر هستند تا بشه به خوبی بعد از رندر اونها رو در تصویر نهایی اضافه یا کم کرد .
برنامه های مورد استفاده :
اجراء پروژه : 2011 و 3DsMax 2012
ساخت و طراحی بافت : Photoshop CS 4.0
موتور رندر : VRay 2.2
نرم افزار پست پروداکشن : Combusion 2008
نرم افزار کامپوزیت : Photoshop CS 5.0
سیستم مورد استفاده : لپتاپ MSI GT780
سایز تصاویر پیوست شده 1920 در 1080 هست و مناسب برای Background و به اندازه کافی برای اینترنت بهینه شده هستند که باعث شده تا حدی کیفیت رندر ها کاهش پیدا کنه .
سایز اصلی تصاویر تقریباً 2 برابر این مقدار بوده .
همگی موفق باشید
پیوست ها
آخرین ویرایش: