غیره ماشین جنگی - Fighter Car

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
سلام به همه دوستان عزیزم

این کار رو قبلاً در بخش WIP قرار داده بودم و ساخت اون رو دید . تمام طرح اولیه و ایده کار هم برای ماشین و همچنین محیط کاملاً شخصی بوده .

srzynvnt3veeoe0skd6.jpg


برای حفظ حالت آموزشی تاپیک هم توضیحاتی رو اضافه میکنم :



0e2bxcq3wxzeew0wnqfk.jpg


تمام مدلها دستساز هست ، حتی مدلهایی که دارای الگوهای کاملاً ثابت ، مثل بشکه یا دبه ها هم مدلسازی مجدد شده تا هیچ گونه مدل آماده ای در کل پروژه استفاده نشده باشه .

p0tchfnmlpztgyf4tpn5.jpg


کل مدل اتومبیل دارای Unwrap هست و برای اینکه بافتها در نماهای نزدیک دچار افت کیفیت نشوند تمام بافتها دارای ابعادی بین 6000 تا 8000 هستند .

87ox7791rqyc78t4crxb.jpg


برای محیط از Shader های ترکیبی استفاده شده تا از سادگی خارج بشه .
کل پروژه حدود 1.5 میلیون Polygon داشته و حجم رم مورد نیاز برای رندر هم به دلیل استفاده بسیار گسترده از بافتهای لایه ای و ترکیبی و همچنین استفاده کامل از Caustics و Displacement و نورهای پر تعداد و سایز بزرگ تصاویر خروجی و
با تمام بهینه سازی ها در پروژه (مثل Proxy) به بیش از 30 گیگ میرسید که 16 گیگ رو از رم لپتاپ و بقیه رو از Page File از نوع SSD برداشت و به هر ترتیبی که بود رندر تمام شد . :-?

q4xi8cbricc1q33zpdwg.jpg



طراحی و اجراء کل پروژه نزدیک 2 ماه ناپیوسته وقت برده ولی تمام جزئیات ماشین و محیط در نظر گرفته شده و میشه دوربین رو به تمام محیط منتقل کرد و رندر گرفت .
تمام رندرها هم دارای 6 تا 8 لایه مجزا برای فاکتورهای مختلف تصویر هستند تا بشه به خوبی بعد از رندر اونها رو در تصویر نهایی اضافه یا کم کرد .

qva1uoxrgrzc0zontj4u.jpg


برنامه های مورد استفاده :

اجراء پروژه : 2011 و 3DsMax 2012
ساخت و طراحی بافت : Photoshop CS 4.0
موتور رندر : VRay 2.2
نرم افزار پست پروداکشن : Combusion 2008
نرم افزار کامپوزیت :
Photoshop CS 5.0
سیستم مورد استفاده : لپتاپ MSI GT780

سایز تصاویر پیوست شده 1920 در 1080 هست و مناسب برای Background :wink: و به اندازه کافی برای اینترنت بهینه شده هستند که باعث شده تا حدی کیفیت رندر ها کاهش پیدا کنه .:-?
سایز اصلی تصاویر تقریباً 2 برابر این مقدار بوده . :-?

همگی موفق باشید :rose:
 

پیوست ها

  • Figher Car_02.jpg
    Figher Car_02.jpg
    358.1 کیلوبایت · بازدیدها: 409
  • Figher Car_03.jpg
    Figher Car_03.jpg
    473.5 کیلوبایت · بازدیدها: 220
  • Figher Car_04.jpg
    Figher Car_04.jpg
    375.3 کیلوبایت · بازدیدها: 227
  • Figher Car_05.jpg
    Figher Car_05.jpg
    511.5 کیلوبایت · بازدیدها: 226
  • Figher Car_01.jpg
    Figher Car_01.jpg
    416.4 کیلوبایت · بازدیدها: 237
آخرین ویرایش:

madmaster_3d

Well-Known Member
حاجی از نظر مدل یک چیزی تو مایه های ترکیب bmw & maclaren هستش .مدل و محیط خیلی خیلی حرفه ای هستش. توضیحاتت هم جالب بود. ولی من با متریال ماشین خیلی حال نکردم. به نظرم یک متریال دیگه ای بود قشنگ تر بود . در کل کاره حرفه ای شده ولی متریالش زد تو ذوقم . نظر شخصیمه. این وسطه نبلیغ لپ تاب هم می کنیا
1. این رو تنهایی زدی دیگه؟!
1.5 درباره shader و ترکیبی هم یک توضیح بده. همینطور رندر لایه ای .
2 . راستی آموزش خوب رای ساخت تکسچر چی سراغ داری؟!
3.چند ساله 3 دی کار می کنی!؟
4. از چه آموزش هایی استفاده کردی؟!
5.این cpu های 10 هسته ای مجازین دیگه و قیمتشون چنده؟!
6. اون لپ تاب که تبلیغ کردی چنده؟!
7. اقا ssd جریانش چیه؟!
مرسی مرسی
 
آخرین ویرایش:

koorosh_kh

باحالترین کاربر
سلام
به به واقعا یه کار پروفشنال که به هر قسمتش نگاه میکنی میتونی بفهمی که چقدر کار انجام شده
با فضا سازی خیلی حال کردم خیلی واقع گرایانه کار شده
نکته جالبی که تو این کار هست اینه که فقط فضای جلوی دوربین ساخته نشده که خودش سطح بالای کار رو نشون میده
اگر بخوام تعریف کنم باید یک ساعت تایپ کنم
پیشنهاد تاپ گالری
 

Yar.kh

Member
این انیمیت بشه چی میشه!!!
چندتا شلیک و...
با رنگ بدنه خیلی حال نکردم. رنگ تیره بهتره به نظر من. اگه یه رندر شب هم بگیری خیلی خوب میشه
 

Hamed

Active Member
درود

بعد مدتها شاهد یه کار بسیار عالی بودیم...
مدل سازی عالی...
ترکیب رنگی...فضا سازی محیط...عالی...
زاویه مناسب دوربین پرداختن صحنه به موضوع و هماهنگی با محیط ...عالی
ایده پردازی...نور . پوست پروداکشنه به اندازه و دقیق...عالی...

و در نهایت...


پیشنهاد برای تاپ گالری...
و گالری کارهای برتر در صورت...

فقط پژمان این نکته رو اضافه کنم البته جلو قاضی و...
تو با این دست و فکر پرتوان باید به راحتی بتونی با متریال ماشین و رندربهتر کمی از این مصنوعیت کلی صحنه ها کم کنی تا راندمان زیبای و گیرای تصویر برای بیننده بره بالا...

دوست دارم...





علی علی
 
آخرین ویرایش:

ssevil

Well-Known Member
وووووووووووووووووااااااااااااااااااااااااااوووووووووووووووووووو
عجب کاریهههههههههههههههههههه
عالیه عالیه عالیه :oops:
فقط تاپ گالری:rose:
 

saeedmagic

Member
بسیار عالی شده خسته نباشین واقعا لذت بردم فقط یه ذره با متریال زمین مشکل داشتم و اگر از fog هم توی اون رندری که پنجره ها معلومه استفاده می کردی خیلی عالی می شد ولی اینهایی که من گفتم هیچ چیز از زحمتی که کشیدی کم نمی کنه
خسته نباشین :rose:
پیشنهاد برای تاپ گالری و گالری کارهای برگزیده...
 

max vray

کاربر VIP
سلام فوق العاده بود
خسته نباشی
انقدر پارامتر های قویی این کار داره که اگه چیزی به نظرم مناسب نرسه روی سلیقه شخصی خودم میبینم و نه ایراد کار.
کار واقعا با ارزشی
بهتون تبریک میگم:rose:
پیشنهاد برای تاپ گالری و کارهای برگزیده
موفق و پیروز باشی:rose:
 

airbos

کاربر متخصص بخش مدلسازی
سلام
کارتون مثل همیشه عالی هست و غیر از اینم انتظار نمی رفت.خوشحالم که بالاخره یه رندر از این کارتون گرفتین چون واقعا حیف بود مدلی با این دیتیل ازش رندر گرفته نشه
ما هم تاپ گالری و برگزیده
موفق باشی:rose:
 

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
سلام به همه دوستان با محبتم

ممنون از توجه همه شما .
اول جواب دوست عزیزم alipower
رو بدم . بنده مسئول واحدسخت افزار هستم و از هر موقعیتی برای بالا بردن اطلاعات بچه های فروم استفاده میکنم. میتونید در قسمت سخت افزار این رو ببینید . اون لپتاپ هم در امضاء لینک بررسیش هست .
پردازنده های 10 هسته ای هم واقعاً 10 هسته هستند و در حالت مجازی 20 هسته میشند .
SSD نوع نسبتاً جدید هارد ها هستند که قطعات فیزیکی نداشته و سرعت بسیار بالاتری دارند که برای PageFile بسیار خوب هست .
کار تنهایی طراحی شده ولی از نظرات دوست عزیزم آقا سعید رضایی هم استفاده کردم . :paint:
نزدیک 10 سال هست که کار میکنم و از هر آموزشی و متن و کتابی هم استفاده کردم.
اون لپتاپ هم العان حدود 3.400.000 هستش .

در مورد متریال ماشین هم من کلی تحقیق کردم .دوستان همه ماشین ها که قرار نیست رنگ متالیک داشته باشن ! ماشین ها و ادوات نظامی دارای رنگ سبز تیره ، زرد کدر و خاکستری هستند .
eofie51fyamg9dmejlf.jpg

e7kvhg18vjqntp2d5ays.jpg

yul4hkjbhu5al2nyrte6.jpg

o2sdi7jseaew8sm5mdfw.jpg


حالا اگر این رنگ کدر دچار زنگ زدگی بشه میشه اینی که میبینید ! البته من با رنگ مشکی متالیک هم تست کردم ولی واقعاً به دلم نشست .

tj1ntvxhnjcg4qjz6gvf.jpg


لایه های رندر رو میشه در قسمت Render Element تنظیم کرد .
در مورد زمین هم من واقعاً میخواستم خیس به نظر برسه و بعضی جاهاش خشک و با برامدگی دیده بشه . تعداد رندرهای تست واقعاً زیاد بوده و تک تک قسمتها رو در نظر گرفتم .
در تمام رندرها از FOG استفاده شده ولی مجبور بودم مقدارش رو کم در نظر بگیرم (چون در لایه مجزا هست میشه هر لحظه ای اون رو تغییر داد) ولی چون جزئیات مدلها از دید خارج میشد مجبور شدم مقدار مه رو کم کنم .

بازم ممنون از توجه همه :rose:
 

sallarmelli

Active Member
من همه یه چیز به ادامه سوالات alipower اضافه کنم اینه که جریان این unwrap چیه به نظرم خیلی به کار متریال دهی بیاد
باز هم ممنون
لطفا مدیران انجمن برای تاپ گالری سریعا اقدام بفرماین
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
تبریک، بسی فوق العاده شده کارتون پژمان جان (اگه درست گفته باشم اسمتونو :green: )
با کف گاراژتون فوق العاده حال کردم. محیط تنهاییش باید بره تاپ گالری (مخصوصا توی رندر اولیتون که خیلی خیلی عالی شده رندر کف گاراژ)، دیگه مدلینگ خوب ماشین و متریال دهی و تکسچرینگ حرفه ایتون هم مزید بر علته که کارتون بره تاپ گالری.
البته مشکلایی هم به نظر من البته هستن توی کار.
مثلا جنسیت و متریال رینگ هاتون مناسب نیستن به نظرم، وسط اون همه کثیفی و کف گل آلود و خیس اون گاراژ هم تمیز بودن شیشه ماشین یه کم توی ذوق می زنه.
در هر صورت، تبریک می گم و خسته نباشید بهتون، تموم کردن یه کار اونم یه کار به این سنگینی، انگیزه و انرژ ی بالایی می خواد، اونم کاری که شخصی باشه و انگیزه ی مالی هم توش دخیل نباشه.
ششاد باشین و موفق.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا