دوشنبه 2 آذر 1383

Salar

Active Member
طى ده ماه آينده 30 درصد از حجم مبادلات تجارى کشور الکترونيکى مى شود

دو وزارتخانه ارتباطات و بازرگانى تفاهم نامه اى را امضا کرده اند که بر مبناى آن طى ده ماه آينده 30 درصد از حجم مبادلات تجارى کشور الکترونيکى مى شود.

به گزارش خبرنگار آى تى ايران
در مراسمى که امروز با حضور شريعتمدارى و معتمدى وزراى بازرگانى و ارتباطات برگزار شد طرفين توافق کردند تا تا به منظور تحقق تجارت الکترونيکى در کشور همکارى هاى خود را در بخش هاى مختلف گسترش دهند.

بنا به اين گزارش طرح توسعه تجارت الکترونيکى کشور از طريق ايجاد زيرساخت هاى ارتباطاتى و با اولويت هاى خاصى صورت مى گيرد. اين اولويت ها عبارتند از: 1- ايجاد زيرساخت ارتباطى براى مهيا نموندن شبکه دسترسى کاربران تجارت الکترونيکى کشور 2- زيرساخت اطلاعات اسنادى براى فرآيندهاى تجارى در تجارت الکترونيک3 – سيستم مديريت اسناد تجارى در تجارت الکترونيکى کشور 4 – تحقق سازمان الکترونيکى در قالب پورتال ( گذرگاه) کاربردى و اطلاعاتى و ارايه سرويس هاى عمومى 5- طرح تدوين استراتژى فناورى اطلاعات در وزارت بازرگانى و 6 – سيستم اطلاع رسانى اصناف کشور

بر اساس مفاد اين توافق وزارت ارتباطات و فناورى اطلاعات به منظور اجراى طرح هاى فوق از طريق شرکت هاى تابعه خود تا سقف 50 ميليارد ريال اعتبار اختصاص مى دهند تا پس از اجراى طرح در اختيار وزارت بازرگانى قرار گيرد.

همچنين وزارت بازرگانى به منظور اجرايى شدن تجارت الکترونيک ساير نيازمندى هاى مربوطه را طبق طرح تهيه شده مورد توافق طرفين فراهم مى کند.

همچنين طرفين توافق کردند ظرف مدت دو هفته از تاريخ اين توافق با تشکيل کميته هدايت ونظارت مشترک نسبت به اجراى طرح اقدام کنند .

مدت اجراى اين طرح از زمان امضاى تفاهمنامه به مدت 10 است.
 

Salar

Active Member
برگزاري نمايشگاه Infotech Expo 2005 براي نخستين بار در بحرين

نمايشگاه Infotech Expo 2005 براي نخستين بار در سالن انجمن مهندسان در بحرين برگزاري خواهد شد.

به گزارش از سرويس بين‌الملل ايسنا، در اين نمايشگاه كه از سوي شركت هندي Media lab سازماندهي شده است، آخرين دستاوردها در صنعت اطلاعات و با متمركز شدن بر دستورالعمل‌هاي شغلي در اين حوزه در معرض ديد بازديدكنندگان قرار خواهد گرفت.

انتظار مي‌رود كه هزاران تن از اين نمايشگاه ديدن كنند. هم‌چنين 21 كمپاني شركت كننده از صنايع فناوري اطلاعات و موسسات آموزشي قرار است تحت نظارت وزارت اطلاعات و با حمايت شركت مايكروسافت در اين نمايشگاه محصولات خود را عرضه كنند.

زمان نمايشگاه 12‌‌ام و 13‌‌ام ماه ژانويه است. هدف اصلي از برگزاري اين نمايشگاه افزايش آگاهي در زمينه‌ي IT و ترويج اطلاعات در تمام حوزه‌هاي اجتماعي - اقتصادي و نيز دستورالعمل‌هاي شغلي براي دانشجويان معرفي شده است.

هم‌چنين از ديگر اهداف اين نمايشگاه افزايش آگاهي از كاربردهاي اجتمالي در حوزه‌ي فناوري اطلاعات، آگاه كردن بستر كاربران احتمالي از انتخاب فناوري براي كشف روش موثر در حل مشكلات تجاري آن‌هاست.

مقامات مسوول بحريني انتظار دارند كه بيش از 10 هزار علاقه‌مند از اين نمايشگاه ديده كنند كه از ميان آن‌ها مي‌توان متخصصان IT در تمام بخش‌ها، دانشجويان و دانش آموزان از تمام موسسات آموزشي و تربيتي و نقشه‌كش‌ها، طراحان شهري، طراحان مد متخصصان مالي و حسابداري و گروهي ديگر اشاره كرد. سخنراني‌هايي نيز از سوي متخصصان و كارشناسان برجسته در اين حوزه ايراد خواهد شد.
 

Salar

Active Member
طي پنج سال آينده روسيه ...

طي پنج سال آينده روسيه جايگاه مهمي در بازار فناوري هاي اطلاعاتي جهان خواهد داشت

وزير فناوري هاي اطلاعاتي و مخابرات روسيه، لئونيد ريمان طي سخنراني در جمع خبرگزاران داخلي و خارجي در مسكو اعلام كرد طي پنج سال آينده تا سال 2010 فدراسيون روسيه به 10 كشور اول در بازارهاي بين المللي فناوري هاي اطلاعاتي خواهد پيوست.

به گزارش از خبرگزاري موج، بنا بر گفته لئونيد ريمان طي پنج سال آينده ارزش بازارهاي فناوري هاي اطلاعاتي فدراسيون روسيه تا 40 ميليارد دلار افزايش خواهد يافت. وي خاطر نشان نمود فناوري هاي اطلاعاتي به ويژه در بخش هوايي- فضايي و فني- نظامي به سرعت توسعه مي يابند.

لئونيد ريمان افزود ، در حال حاضر روسيه نزديك به 0.7% از ارزش بازار بين المللي فناوري هاي اطلاعاتي را در اختيار دارد. بنا بر گفته وي با توجه به پتانسيل قابل توجه روسيه در اين زمينه شاخص مذكور بسيار پايين است.

وي بيان داشت عوامل اصلي پيشرفت بخش فناوري هاي اطلاعاتي روسيه قيمتهاي بالاي قطعات كامپيوتر مي باشد. علاوه بر اين لئونيد ريمان به مقررات مالياتي روسيه اشاره نمود كه باعث مي شود موسسات مختلف فرايند هاي توليدي محصولات خود را به خارج از روسيه ببرند.
 

Salar

Active Member
عمر"video player" ها رو به پايان است

بعد از اینکه بزرگترین زنجیره الکترونیکی در انگلیس اعلام کرد فروش دستگاه های "ضبط ویدئو کاست" (VCR) را متوقف می کند، مرگ و انقراض نسل آنان درحال حاضر به خوبی قابل روئیت است.

به گزارش از خبرگزاری سینا، شرکت تجاری "دیکسونز" که مسوولیت فروش دستگاه های ضبط ویدئو کاست ها "VCR" ها را در انگلیس عهده دار بوده، اعلام کرده که با توجه به افزایش رشد و موج گسترده DVDPLAYER ها ظرف 5 سال اخیر قصد دارد تا فروش VCR ها را متوقف کند.

شرکت دیکسونز اظهار کرده است که در حال حاضر دوره 26 ساله محبوبیت VCR ها به سر رسیده است و DVD پلیر ها جایگزین آنها شده اند.

"جان موت" مدیر ارشد شرکت دیکسونز گفت: این شرکت فروش محصولاتش را متوقف می کند و تا کریسمس سال جاری از فروش آنان سر باز می زند زیرا حضور گسترده DVD ها که با سرعت و کیفیتی بسیار بالا مشتریان خود را مفتون ساخته اند، جایگزین VCR ها شده اند.

وی در ادامه افزود: اکنون وقت آن فرارسیده است تا به یمن حضور فناوری های نوین با دستگاه های اولیه رسانه ای نظیر ویدئو پلیرها وداع کنیم.

با توجه به اینکه قیمت VCR ها اخیرا به پائین ترین حد خود تا مرز 25 پوند رسیده است اما همچنان در خواست ها برای خرید آنان در پائین ترین حد خود قرار دارد.

البته این در حالی است که قیمت DVD پلیر ها نیز در همین حد است و خریداران ترجیح می دهند تا یک دستگاه DVD داشته باشند تا یک VCR.
 

Salar

Active Member
تحول در توليد تراشه‌‏ها

در شركت ماتريكس كه از توليدكنندگان نيمه‌‏رساناها است و در سانتا كلاراي آمريكا قرارداد,يك شعار متداول است و آن اينكه "هر جا قيمت زمين گران است به جاي خريد زمين بيشتر بر تعداد طبقات اضافه كن" ساخت بسياري از تراشه‌‏هاي كامپيوتري با يك قطعه سيليكان شروع مي‌‏شود.

ابتدا يك لايه از ترانزيستورها تعبيه مي‌‏شود كه كار اصلي را انجام مي‌‏دهند و بعد لايه‌‏هايي از سيم اين ترانزيستورها را به هم وصل مي‌‏كند, اين نوع ساخت در طراحي تراشه‌‏هاي ساده موثر است؛ اما هر چه تعداد ترانزيستورها افزايش يابد, شبكه سيمي رابط پيچيده‌‏تر مي‌‏شود.

يك راه براي ساده كردن سيم‌‏كشي بين ترانزيستورها اين است كه ترانزيستورها را به صورت لايه‌‏هايي بر روي همديگر نصب كنيم.

به عبارت ديگر يك تراشه چند طبقه بسازيم؛ البته اين كار اگر چه مشكل سيم‌‏كشي بين ترانزيستورها را حل مي‌‏كند، خود سبب ايجاد مشكلات ديگري است؛ چرا كه ساختن اين تراشه چند طبقه كاري دشوار است، هر چند كه شركت ماتريكس توانسته اين كار را بكند. ماتريكس در ساخت اين نوع تراشه از نحوه ساخت صفحه نمايش‌‏هاي كريستال مايع الهام گرفته است.

تراشه‌‏هاي موجود بر روي يك لايه بلور سيليكان تعبيه مي‌‏شوند. سيليكان ماده‌‏اي است كه به كمك تركيب چند عنصر ديگر با آن مي‌‏توان نوعي نيمه‌‏رساناي الكترونيكي ساخت كه پايه بسياري از تجهيزات الكترونيكي است. اين خاصيت در توليد اشياء كوچك نظير تراشه موثر است؛ اما به‌‏كارگيري يك قطعه بزرگ سيليكان بلوري در توليد تجهيزاتي نظير نمايشگر كامپيوتر بسيار پرهزينه خواهد بود. به همين خاطر توليدكنندگان نمايشگرها در ساخت اين ابزار از سيليكان پلي كريستال كه ارزان‌‏تر است، استفاده مي‌‏كنند؛ البته اين نوع سيليكان از نظر كيفيت نيز خيلي پايين‌‏تر است.

گفتني است، فعاليت‌‏هاي شركت ماتريكس بر پايه ايده‌‏هاي تام لي استوار است.

لي كه يكي از موسسان اين شركت است، مي‌‏گويد: مي‌‏توان از طريق فرايندهاي عادي ساخت كه براي اضافه كردن ترانزيستورها و سيم‌‏هاي رابط به تراشه به كار گرفته مي‌‏شود، اين سيليكان پلي كريستال را نيز بر روي تراشه تعبيه كرد. مي‌‏توان از اين لايه‌‏هاي پلي كريستال به عنوان يك پايه نيمه رسانا براي لايه‌‏هاي بيشتر ترانزيستورها استفاده كرد و ترانزيستورهايي را كه در اين لايه‌‏ها قرار مي‌‏گيرند هم از بين لايه‌‏ها و هم از درون به هم وصل كرد.

اولين محصول ماتريكس يك تراشه حافظه است، كه طراحي و ساخت آن نسبت به يك تراشه ريز پردازشگر تمام عيار كه دل و روده يك كامپيوتر را تشكيل مي‌‏دهد, به مراتب ساده‌‏تر است.

مزيت اصلي تراشه حافظه ماتريكس هزينه آن است، هزينه يك تراشه حافظه 64 مگابايتي كه حدود 2 ساعت موسيقي را ذخيره مي‌‏كند كمتر از 10 دلار است و اين درست كمتر از يك سوم قيمت كارت‌‏هاي حافظه درخشي مشابه است.

نقطه ضعف اصلي اين تراشه آن است كه برخلاف كارت درخشي نمي‌‏توان آن را براي استفاده مجدد تميز كرد. تراشه‌‏هاي ماتريكس تنها يك‌‏بار مي‌‏توانند داده‌‏ها را ذخيره كنند.

البته در بسياري از زمينه‌‏هاي كاربرد اين ويژگي اهميتي ندارد. بسياري از CD ها و DVD ها نيز براي يك‌‏بار قابل استفاده هستند و يك تراشه در عين حال كه چيزي مشابه ظرفيت ذخيره اين ديسك‌‏هاي نوري را ندارد, از اين مزيت برخوردار است كه براي استفاده از آن نيازي به ديسك درايو نيست.

به گزارش ايلنا، اولين مشتري شركت ماتريكس كه نام آن اعلام شده، شركت ماتل (MATTLE) است كه از توليدكنندگان عمده بازي‌‏ها و اسباب‌‏بازي‌‏هاي كامپيوتري است.

شركت ماتل براي ذخيره محتواي جويس باكس‌‏هاي جديد خود از تراشه‌‏هاي سه بعدي ماتريكس كمك مي‌‏گيرد. (جويس باكس يك دستگاه پخش صوتي- تصويري شخصي است كه براي كودكان بين 8 تا 12 سال طراحي شده است).

سخنگوي شركت ماتريكس مي‌‏گويد: ماتل تنها اولين شركت از بين شركت‌‏هاي بي‌‏شماري است كه محصولات جديد خود را قبل از عيد كريسمس به بازار عرضه مي‌‏كنند و از تراشه‌‏هاي جديد ماتريكس استفاده مي‌‏كنند.


منبع» خبرگزاری سینا
 

Salar

Active Member
آي‌بي‌ام ركورد سرعت پردازش كامپيوتري را مي‌زند

آي‌بي‌ام مي‌گويد كه eServer اخير يونيكس، از لحاظ سرعت پردازش، ركورد صنعتي را شكسته است. براي كاربران كسب و كار، اين نتيجه، محيطي كامپيوتري است كه مي‌تواند عملكردهاي پيچيده‌ي سخت‌افزار و نرم‌افزار را با سرعتي بسيار بالا اداره كند.

به گزارش از systemgroup، آي‌بي‌ام مي‌گويد كه IBM eServer p5 595 مبتني بر پردازنده‌ي IBM Power5 و سيستم عامل AIX 5L كه DB2 Universal Database بر روي آن اجرا مي‌گردد، ركورد اجراي سه ميليون عمليا سخت‌افزار و نرم‌افزاري در هر دقيقه را بر روي TPC-C شكسته و ركورد جديدي براي سرعت‌هاي كامپيوتري در جهان ثبت كرده است.

معيار ارزيابي TPC-C، يك استاندارد صنعتي براي ارزيابي و سنجش قابليت و توانايي سرور براي پردازش بررسي‌هاي پيچيده و داده‌هاي عظيم كسب و كار است.

اين سيستم جديد قادر است بيش از دويست و پنجاه سرور مجازي را بر روي يك ماشين منفرد اجرا كرده و به مشتريان كمك كند تا مراكز داده را به سروري منفرد تبديل كنند.

Big Blue مي‌گويد كه 3،210،540 ميليون عمليات سخت‌افزار و نرم‌افزاري را در هر دقيقه و به مبلغ 5.19 دلار آمريكا بابت هر عملكرد دريافت كرده است. اين ميزان از سيستم‌هاي رقيباني چون سان و هيولت پاكارد بسيار بيشتر است. نزديك ركورد به ركورد ياد شده، 1.2 ميليون عمليات در هر دقيقه است.

بنا بر اظهارات آي‌بي‌ام، يك سيستم كامپيوتري كه مي‌تواند 3،210،540 عمليات را در هر دقيقه انجام دهد، مي‌تواند 2.56 ميليون كاربر پايگاه داده‌ها و يا 7.7 ميليارد مشتري را نيز اداره كند.

موضوع اصلي آن است كه عمليات كسب و كار امروز، بسيار پيچيده‌تر از چند سال گذشته است. عمليات سخت‌افزار و نرم‌افزاري، تنها تحت تاثير سازمان‌هاي داخلي و مشتريان نيستند، بلكه از توسعه و رشد قوانين آمريكا و تمامي جهان نيز تاثير مي‌پذيرند.
 

Salar

Active Member
توجه Nvidia به اينتل

Nvidia كه از سال 2001 تا‌كنون كارت‌هاي گرافيكي nForce را براي پردازنده‌هاي AMD مي‌ساخت، اكنون طي قراردادي با اينتل، راه خود را به سوي پنتيوم 4 نيز باز كرد.

به گزارش از ايتنا، بدين ترتيب در حالي كه Nvidia از فناوري FSB اينتل استفاده مي‌كند، اينتل هم قادر به مطالعه و استفاده از فناوري‌هاي مربوط به كارت‌هاي nForce مانند سيستم SLI خواهد بود. سيستم SLI امكان همكاري دو كارت ويديويي را در نمايش يك تصوير فراهم مي‌كند.

لازم به ذكر است كه پيش از اين Nvidia طي گواهي‌نامه‌اي قادر به استفاده از باس‌هاي اينتل بود و كنسول Xbox حاصل ارتباط كارت‌هاي گرافيكي nForce با پردازنده‌هاي پنتيوم 3 مي‌باشد. اما اين جواز براي توليد كارت‌هاي سازگار با P4 كافي نبود.

در حالي كه رقيبان Nvidia همواره هر دو ابرشركت اينتل و AMD را مدنظر داشته‌اند، Nvidia به دليل احتمال كاهش ارزش سهام هرگز به صورت جدي به اينتل روي نياورده بود، كما‌اين كه ارزش سهام اينتل در برابر رقيباني چون VIA، SiS و ATI، با 6.7 درصد كاهش مواجه شد.

يقيناً مهم‌ترين رقيب Nvidia يعني ATI، به زودي AMD-Radeon Xpress 200 سازگار با پنتيوم 4 را نيز معرفي خواهد كرد.
 

Salar

Active Member
سرویس فروش آنلاین بانک سامان غیرقانونی اعلام شد

اخیرا بانک خصوصی سامان که جزء نخستین اعضای طرح شتاب (شبکه تبادل اطلاعات بانکی) بود اقدام به ارائه سرویس خرید و فروش آنلاین کرده بود که با استقبال سایت های مختلف مواجه شده بود و حتی انگیزه راه اندازی سایت های فروش برخطی چون شتاب کارت و فروش برخط محصولات شرکت های مختلف را ایجاد کرده بود.

اما حالا بعد از مدت کوتاهی روابط عمومی بانک مرکزی رسما اعلام کرد: "تا این تاریخ هیچگونه مجوزی تحت هیچ عنوان برای انجام امور مربوط به خرید و فروش اینترنتی صادر نكرده و هیچگونه امكاناتی را به منظور پرداخت اینترنتی از طریق "شتاب" راه‌ اندازی نكرده است" و به صاحبان کارت های اعتباری پیشنهاد کرده "تا اطلاع ثانوی از هرگونه مراجعه یا درج اطلاعات حساب یا كارت خود در وب‌ سایت‌ های متفرقه و ناشناس كه عمدتا دارای آدرس ‌های به ظاهر معتبر و مانوس هستند، خودداری كنند تا از عواقب ناگوار آن پرهیز شود" و تهدید کرده "مسوولیت سوء استفاده احتمالی از اطلاعات حساب و وقوع كلاهبرداری به عهده دارنده كارت خواهد بود".

این بانک وعده داده که "بانک مرکزی اقدامات لازم را در حد امكانات فناوری به منظور تعقیب قانونی و مسدود كردن وب ‌سایت ‌های مزبور به عمل خواهد آورد."

به گزارش سایت iranictnews.net حالا پس از گذشت مدت کوتاهی از راه اندازی سرویس فروش برخطبانک سامان با این اطلاعیه بانک مرکزی و غیر قانونی خواندن چنین سرویس هایی شنیده می شود که بانک سامان مدت دو روز است که این سرویس خود را عملا مسدود کرده و فقط به صاحبان کارت های اعتباری سامان سرویس می دهد.

این در حالی است که از راه اندازی سرویس مشاب هی توسط بانک پارسیان چند روزی بیشتر نمی گذرد.
 

Salar

Active Member
سايت اطلاع رساني وزارت كشور هك شد

سايت اطلاع رساني وزارت كشور و چندين سايت ديگر توسط گروه IRAN HACKERS SABOTAGE هك شدند.

http://moi.gov.ir/search.htm

به گزارش از سايت امنيت وب، در شامگاه ديروز سايتهاي متعددي توسط اين گروه هكري، هك شدند و صفحه نخست اين سايت ها تغيير نكرده است ولي يك صفحه اي ديگر مبني بر معرفي اين گروه در سايت هاي هك شده قرار گرفته است.

در صفحه اي كه توسط هكران سايت اطلاع رساني وزارت كشور قرار گرفته است تصوير يك كودك فلسطيني به همراه شعارهاي شديد الحني عليه اسراييل و امريكا به چشم مي خورد.

گروه IRAN HACKERS SABOTAGE كه تا به حال سايتهاي متعدي را هك كرده است از گفتن جزييات هك شدن اين سايتها خودداري كرده است. دامين هاي معروفي از سايت ياهو و سايت هاي دولتي و نظامي امريكا نيز در اين سايتها ديده مي شود.

در زير مي توانيد ليست سايت هاي هك شده را مشاهده كنيد:

http://wimg2.mobile.krn.yahoo.com ; http://wimg1.mobile.krn.yahoo.com
http://surgery.usuhs.mil/search.htm ; http://moi.gov.ir/search.htm
http://heping.gov.cn/search.htm ; http://caps.usps.gov/search.htm
http://www.parliament.gov.na/search.htm ; http://wimg2.mobile.krn.yahoo.com/search.htm
http://wimg1.mobile.krn.yahoo.com/search.htm
 

Salar

Active Member
بنيانگذاران گوگل سهام خود را واگذار مي‌كنند

لري پيج و سرگئي برين بنيانگذاران بزرگترين موتور جستجوگر اينترنتي جهان، قصد دارند هر يك تا پايان ماه آينده بخش بزرگي از سهام خود از شركت گوگل ر ابه ميزان 7.2 ميليون سهم به معرض فروش بگذارند.

به گزارش از جام جم، با فروش اين تعداد سهام به هريك از اين دو نفر 1.2 ميليارد دلار پول نقد خواهد رسيد.

اين خبر زماني فاش شد كه شركت برزگ اينترنتي گوگل تصميم بنيانگذاران خود را در قالب نامه و در خواستي به كميسيون امنيت و تبادل اوراق بهادار امريكا تسليم كرد.

همچنين فاش شده است كه اريك اشميت مدير عامل گوگل نيز قصد دارد تعداد 2.2 ميليون سهم خود را به معرض فروش بگذارد كه در اين صورت با استناد به آخرين قيمت هر برگ سهم گوگل در اتاق بورس كه تا روز جمعه گذشته 169.40 دلار بوده است مبلغ 370 ميليون دلار نصيب وي خواهد شد.

هنوز دليل فروش سهام مديران و بنيانگذاران گوگل مشخص نشده است.
 

Salar

Active Member
درآمد گوگل کاهش مي یابد

گردانندگان سایت گوگل که بزرگ‌ترین موتور جست‌وجوی اینترنتی جهان محسوب می‌شود تاکید کردند که رقابت شدید سایت‌های مایکروسافت و یاهو موجب کاهش درآمدهای آن در آینده خواهد شد.

به گزارش از هموطن، بر طبق اعلام گوگل سود حاصل از فعالیت‌های تجاری این موتور جست‌وجو در سه ماهه سوم سال 2004 به علت پذیرش سفارشات فراوان آگهی بشدت افزایش یافت و به 40 میلیون یورو رسید.

اما دست‌اندرکاران این سایت معتقدند که به دنبال راه‌اندازی انبوهی از سایت‌های مشابه که خدمات جست‌وجو ارائه می‌دهند این درآمد و جایگاه بی‌همتا در معرض خطر است.

به همین دلیل انتظار می‌رود که گوگل در آینده‌ای نزدیک خدمات جدیدی را به منظور از میدان بردن رقبا ارائه کند.
 

Salar

Active Member
سلاح جديد ايميل‌ها در برابر هرزنامه و حملات ويروس‌ها

سازمان‌ها در جست‌وجوي يافتن راهي براي رهايي از مشكل رشد و افزايش هرزنامه‌ها و ويروس‌ها هستند. اين هفته فروشندگان متعددي، ابزارها و سرويس‌هاي طراحي شده براي جلوگيري از حملات مبتني بر ايميل را ارايه كرده‌اند كه باعث كمك بزرگي به سازمان‌ها گرديده است.

به گزارش از sgnec، شركت MailFrontier، در اين هفته، نسخه‌ي 3.5 خط محصول MailFrontier Gateway خود را كه نشان دهنده‌ي تكنولوژي جديد Time Zero ارايه كرده كه هدف آن متوقف كردن ويروس‌ها در زماني است كه براي نخستين بار به شبكه‌اي حمله مي‌كنند. خط محصول MailFrontier Gateway همچنين با هرزنامه‌ها و حملات phishing مبارزه مي‌كند.

چالش بزرگي كه سازمان‌ها با آن روبرو هستند، فاصله‌ي 4 تا 24 ساعته ميان زماني است كه ويروسي منتشر شده و time zero ناميده مي‌شود و زماني كه فروشندگان ضد ويروس‌ها، محصولات خود را براي متوقف كردن ويروس مورد نظر ارايه مي‌دهند.

تكنولوژي Time Zero، تركيبي از تكنيك‌هاي قابل پيش‌بيني و اكتشافي را به كار مي‌برند تا ضميمه‌هاي (attachment) مشكوك را مشخص ساخته، از پيام‌هاي ايميلي مورد ظن جلوگيري كرده و مجموعه‌اي از امضاهاي ويروسي را از سوي فروشندگاني چون مكافي و Kaspersky مشخص كند. يكي از شركاي تجاري جديد كه Avinti نام دارد، برنامه‌ي پشتيباني ضد ويروس را به همراه تكنولوژي ماشين مجازي ارايه مي‌دهد.

همچنين ويژگي جديدي كه در نسخه‌ي 3.5 محصول MailFrontier وجود دارد، عملكرد ضد هرزنامهاي بهبود يافته‌ي هسته‌ي اصلي به همراه پشتيباني Sender ID و MailFrontier Reputation است كه پيام‌ها را براي مشخص كردن آن كه هرزنامه هستند و يا خير، ارزيابي و بررسي مي‌كند.

در همين حين، شركت IronPort Systems در اين هفته، تكنولوژي ضد هرزنامه‌ي Reputation Filters خود را روز آمد ساخته تا به ISP ها امكان دهد از توسعه‌ي هرزنامه‌ها در شبكه‌هاي خود جلوگيري كنند.

در هفته‌ي جاري، همچنين شركت‌هاي Symantec و MX Logic، با يكديگر تيمي تشكيل داده‌اند تا سرويس امنيتي ايميل مديريت شده‌اي ارايه دهند كه براي ايمن كردن پيام‌ها در شبكه و كشف هرزنامه‌ها طراحي شده است. اين سرويس جديد، محصول Brightmail AntiSpam 6.0 شركت Symantec را با سرويس MX Logic Defense يكپارچه مي‌سازد. Brightmail AntiSpam 6.0 با استفاده از فيلترهاي آماري، تحزيه و تحليل‌هاي معتبر، برنامه‌هاي اكتشافي، فيلترهاي URL و شبكه‌اي از ترفندهاي هرزنامه‌اي، به مبارزه با هرزنامه‌ها مي‌پردازد.

محصول Stacked Classification Framework شركت MX Logic، يك سيستم چند لايه‌اي رديابي و كشف هرزنامه است كه مي‌تواند با قرنطينه كردن سيستم كاربران نهايي، از انتشار هرزنامه‌هاي جلوگيري كند.

محصول تركيبي شركت‌هاي Symantec و MX Logic در دوبسته قابل دسترس خواهد بود: MX Critical Defense و MX Ultimate Defense. هر دوي اين بسته‌ها حاوي پشتيباني از ايميل‌ها در برابر حملات، حفاظت در برابر پيام‌ها و برنامه‌هاي فريبنده، فيلتر كردن محتوا و ضميمه‌ها، بررسي ويروس‌ها، فيلتر كردن ايميل‌هاي وارد شونده به شبكه و قرنطينه كردن تهديدها هستند. سرويس MX Ultimate همچنين شامل فيلتر كردن پيام‌هاي خارج و ارسال شونده از سوي شبكه‌ها و MX Logic FailSafe Disaster Recovery Service است.
 

Salar

Active Member
دو هکر اينترنتى در اصفهان شناسايى شدند

دو هکر (نفوذگر) اينترنتى در پى شکايت يک مرکز ارايه دهنده خدمات اينترنتى (ISP) به دليل تهديد به هک شدن دامنه وسايت اينترنتى خود دراصفهان شناسايى شدند.

"رضا پرويزى" دبير کميته مبارزه با جرايم رايانه اى قوه قضاييه ضمن تاييد اين خبر در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در اصفهان، ارايه اطلاعات بيشتر در اين زمينه را به روابط عمومى فرماندهى انتظامى استان اصفهان واگذار کرد.

يکى از مديران مرکز ISP شاکى پرونده با تاييد خبر شناسايى دو هکر سايت متعلق به اين مرکز، گفت: اين هکرها در راستاى همکارى نيروى انتظامى استان اصفهان بخصوص شعبه ويژه جرايم رايانه اى، شرکت مخابرات استان اصفهان و دفتر کميته مبارزه با جرايم رايانه اى با اين مرکز شناسايى شدند.

"هادى نيلى"، دليل طرح اين شکايت و پيگيرى آن را جلوگيرى از ايجاد زمينه هاى سو استفاده و اخاذى از فعالان حوزه فناورى اطلاعات و ارتباطات از طريق نفوذ اينترنتى دانست .

"سروان بينا" مديرشعبه مبارزه با جرايم رايانه اى فرماندهى انتظامى استان اصفهان نيز ضمن تاييد اين خبر، ارايه اطلاعات بيشتررا به واحد ارشاد اجتماعى نيروى انتظامى واگذار کرد.

خبرنگار ايرنا برغم تماسهاى مکرر با دفتر روابط عمومى و ارشاد اجتماعى موفق به کسب اطلاعات بيشتر در اين زمينه نشد.
 

Salar

Active Member
"لازاروس" همانند یک ویروس به رایانه ها آسیب می رساند

مقامات امنیتی در مورد یک ویروس رایانه ای برخاسته از نسل رو به انقراض ویروس های ویندوز هشدار دادند.

به گزارش از خبرگزاری سینا، جدیدترین گونه از ویروس های ویندوز خانواده "سابر" تحت عنوان لازاروس با آلوده کردن دستگاه ها در کار آنها اختلال ایجاد می کنند.

این ویروس سعی می کند تا با آلوده کردن رایانه ها به باکس ایمیل کاربر راه یافته و ضمائم ایمیل را با فریب کاربر و تشویق وی به کلیک کردن روی پیامهائی که عنوان یک برنامه ضد ویروس را دارند، پاک کرده و اطلاعات موجود در آن را به سرقت می برند.

مقامات امنیتی شرکت های اینترنتی به کلیه کاربران در مورد پرهیز از باز کردن ایمیل های ناخواسته و کلیلک کردن روی پیغام های اغوا کننده، هشدار دادند.

نخستین نسخه از ویروس سابر در اواخر اکتبر 2003 در آلمان کشف شد و به بسیاری از رایانه های شخصی آسیب رساند.

نسخه دیگر این ویروس در تاریخ 19 نوامبر منتشر شد و رایانه های شخصی بی شماری را با تشویق کاربران آنان به کلیک روی پیام های اغواکننده، آلوده کرد و آسیب های جدی را به آنان وارد ساخت.

لازاروس در حافظه رایانه آلوده شده جای می گیرد و به تدریج تمام حافظه آن را پاک می کند.

شرکت های امنیتی در مورد شیوع این ویروس جدید که تا کنون رایانه های زیادی را آلوده کرده است، هشدار دادند و از کاربران خواستند تا رایانه های خود را به جدید ترین برنامه های نرم افزاری ضد ویروس مجهز کنند.
 

Salar

Active Member
سيستم عامل ايرانى لينوکس بسيار امن‌تر از ويندوز است

سپهرى راد گفت: در حال حاضر سيستم عامل کشور ويندوز است که يک نرم‌افزار آمريکايى است و بصورت غير مجاز و رايگان در ايران استفاده مي‌شود اما در آينده به دليل پيوستن به WTO و يا تحريم اطلاعاتى و نفوذ اطلاعات استفاده از آن مشکل است.

به گزارش از ايتنا، همايش توجيهى تشکيل نظام صنفى رايانه‌اى استان گيلان با حضور دکتر محمد سپهرى راد دبيرشوراى عالى انفورماتيک کشور در رشت برگزار شد.

اين همايش با هدف تشريح قانون حمايت از پديدآورندگان نرم‌افزار و معرفى آيين‌نامه اجرايى اين قانون و آشنايى صنوف رايانه‌اى با اين نظام تشکيل شد.

دبير شوراى عالى انفورماتيک کشور در اين همايش گفت: قانون حمايت از پديد آورندگان نرم‌افزار رايانه‌اى در سال۷۹ در کشور تصويب شد و تير ماه امسال آيين‌نامه اجرايى آن تدوين و تصويب شد.

محمد سپهرى راد افزود: اموالى که داراى ارزش هستند و دارايى غيرملموس محسوب مىشوند با تصويب اين قانون مورد حمايت قرار مىگيرند.

وى اظهارداشت: تهيه نرم‌افزار حاصل تلاش و تفکر عده زيادى است اما تکثير آن کم هزينه و در حداقل زمان ممکن است لذا حمايت قانون از نرم‌افزارهاى توليدى ضرورى است.

وى گفت: اگر اين قانون و ابزارهاى اجرايى آن نباشد توليد نرم‌افزار به سرعت در ايران از بين خواهد رفت و ديگر در اين بخش سرمايه‌گذارى نمىشود.

وى اضافه کرد: اما اجراى اين قانون کار ساده اى نيست، نيروى انتظامى به عنوان ضابطان قانون بايد به ابزارهاى مناسب تجهيز بشود و دادگاه‌ها با اين مقوله آشنا شوند تا بتوانند در زمينه دعاوى رايانه‌اى نظر بدهند.

وى تصريح کرد: براى فعاليت رايانه اى مجاز در کشور نظام صنفى رايانه‌اى تشکيل مىشود و در هر استان نيز يک نظام صنفى از شرکت‌ها و فروشگاه‌ها و افراد حقيقى شکل مىگيرد.

وى ادامه داد: در سطح کشور يک نظام صنفى متشکل از استانها تشکيل مي‌شود که حکم رييس اين نظام را رييس جمهور مىدهد و يک عنوان يک نهاد مدنى و مردمى داراى اهميت است.

وى تصريح کرد: نرم‌افزارهاى توليد شده در ايران تحت حمايت اين قانون است و شامل نرم‌افزارهاى غيرايرانى که بصورت غيرمجاز در کشور استفاده مي‌شود نيست.

وى گفت: اگر نرم‌افزارى رايگان در جامعه‌اى استفاده شود همه چيز با هزينه کم تکثير مىشود و چگونگى استفاده از نرم‌افزارهاى خارجى از سوى دولت در دست بررسى است.

وى اظهارداشت: براساس آيين نامه نظام صنفى کشور استفاده از نرم‌افزارهاى ايرانى بصورت غيرمجاز در دستگاه‌هاى دولتى غير قانونى است و پيگيرد قانونى به دنبال دارد.

سپهرى راد گفت: در حال حاضر سيستم عامل کشور ويندوز است که يک نرم‌افزار آمريکايى است و بصورت غير مجاز و رايگان در ايران استفاده مي‌شود اما در آينده به دليل پيوستن به WTOو يا تحريم اطلاعاتى و نفوذ اطلاعات استفاده از آن مشکل است.

وى اضافه کرد : اگر از اين سيستم نتوانيم حتى با پول استفاده کنيم بايد از سيستم عامل ملى يا سيستم منبع باز استفاده کنيم بنابراين سيستم عامل ايرانى لينوكس بسيار امن‌تر از ويندوز است.

وى خواستار برپايى سمينار لينوکس در استان گيلان براى آشنايى دستگاه‌هاى اجرايى با آن شد.
 

Salar

Active Member
خبرهاى تازه از مرورگر Firefox

مرورگر وب Firefox يا همان روباه آتش که تازه به دنياى نرم افزارهاى Open Source پا گذاشته است، خطراتى را متوجه بازار مايکروسافت، غول نرم افزارى دنيا کرده است.

به گزارش از ايرنا، سايت خبرى OutlookIndia گزارش داد جايگاه مرورگر وب مايکروسافت (IE) در دنيا به خطر افتاده است .

بخشى از توليد اين مرورگر وب را Netscape به عهده داشته است. Netspace که به دليل اقدامات مايکروسافت بازار مرورگر وب را از دست داده بود قبلا در اين ارتباط مايکروسافت را به دادگاه کشانده بود.

به نقل از outlookIndia شش سال بعد از آنکه Netspace از بازار مرروگر وب کنار گذاشته شد، يک نوجوان به نام Blake Ross با استفاده از Source Code مرورگر وب Netspace، مرورگر Firefox را در سال ۱۹۹۸ نوشت.

از پنج ماه گذشته که نسخه آزمايشى Firefox منتشر شد، حدود ۸ ميليون کاربر آن را دانلود کرده اند.
اين سايت خبرى مي افزايد اولين نسخه رسمى اين نرم افزار، 1.0 Firefox، که در 9 نوامبر منتشر شد، به مدت يک هفته ۱۰ ميليون کاربر آن را دانلود کردند و بطور متوسط روزانه يک ميليون کاربر، مرورگرهاى وب قبلى خود را به Firefox تغيير داده اند.

اين نرم افزار که زير چتر حمايتى سازمان غيرانتفاعى موزيلا که در زمينه نرم افزارهاى Open Source (نرم افرارهايى که "کد" برنامه آن مشخص است و هر کسى مي تواند آن را تغيير دهد) فعال است قرار دارد، و طرفدارن و پيروان زيادى در سطح دنيا دارد.

اما FireFox چه مزيت عمده اى در برابر ديگر مروگرهاى وب دارد؟
در پاسخ به اين پرسش OutlookIndia به نقل از "پراشانتو روى" تحليگر نرم افزار مى افزايد: اين يک محصول Outsourcing است که تمام چيزهايى که يک کاربر به آن نياز دارد- از قبيل راحت بودن، منابع سيستم از قبيل حافظه و CPU را زياد مشغول نکند، و نداشتن آسيبپذيريهاى امنيتى که بقيه مرورگرهاى وب دارند- در Firefox وجود دارد.

"اتول چيتنيس " متخصص فن آورى IT در موافقت با اين نظر مي گويد : به زبان ساده FireFox يک مرورگر وب مدرن تر و ايمن تر است، و مهم تر آنکه اين مرورگر يک محصول Open Source است و به همين دليل از دانش توسعه دهندگان و متخصصان بيشترى بهره مي برد و لذا مشکلاات امنيتى و خطاهاى نرم افزراى آن زودتر و راحت تر شناخته و رفع مى شود.

براى آنکه بهتر متوجه شويد چرا توجه کاربران به FireFox در حال افزايش است، مي توان از منظر افزايش فعاليتهاى Open Source در دنيا به آن نگاه کرد.

در مقايسه با محصولات تجارى نظير محصولات مايکروسافت که به کابران خود و هيچ کس ديگر اجازه تغيير نمى‌دهند، محصولات OpenSource اين امکان را به هر کس در هر کجا مي دهد که دقيقا متوجه بشوند که آن برنامه چه مي کند و حتى آن را به منظور بهبود ويژگيها، اصلاح خطاهاى نرم افزارى و ايجاد نسخه هاى جديد تغيير دهند و بدين ترتيب هر روز بهتر و کاملتر شوند.

اگرچه هر دو مرورگر وب مايکروسافت و Firefox را مي توان رايگان دانلود کرد، اما با اين تفاوت که Firefox راحت تر نصب مى شود و تنها ۴۷ مگابایت از فضاى حافظه را- يعنى نصف IE را- اشغال مى‌کند.

مزيت ديگر Firefox اين است که داراى سيستم جلوگيرى از بازشدن POP-UP ها و سيستمى است که اجازه باز کردن سايت هاى وب در يک صفحه را مى‌دهد.

Outloockindia به نقل از تحليگران تکنولوژى ZDNET مي گويد: Firefox مى تواند روى يک پينتيوم ۲ نصب شود در حاليکه اخرين نسخه IE نياز به پردازشگرهاى قويترى دارد.
 

Salar

Active Member
مايكروسافت تهديد لينوكس را جدي گرفت

مايكروسافت لينوكس را تهديد شماره 2 خود از 5 تهديد عمده موجود محسوب كرده است.

به گزارش از ايلنا، خبرهاي روزافزون از توسعه لينوكس در كشورها و زمينه‌‏هاي مختلف باعث شده كه شركت مايكروسافت در سال جاري، لينوكس را تهديد شماره 2 خود از 5 تهديد عمده محسوب كند، به طوري كه استيو بالمر، مديرعامل مايكروسافت در متن سخنراني سالانه خود براي همه كاركنان، 14 بار نام لينوكس را به كار برد.

به گزارش ماهنامه افق لينوكس، تلاش مايكروسافت در مورد جلوگيري از توجه دولت‌‏ها به لينوكس چندان با موفقيت همراه نبوده است.

به عنوان مثال، پس از تصميم مسوولان شهر مونيخ آلمان مبني بر نصب سيستم‌‏عامل لينوكس در كليه سازمان‌‏هاي دولتي و عمومي مونيخ، استيو بالمر در متني به كاركنان خود اذعان كرد كه در شرايط سخت، براي پرداخت مخارج فن‌‏آوري اطلاعات، نرم‌‏افزارهاي رايگان، جايگزين قابل توجهي خواهند بود.

وي همچنين بيان كرده است: شركت‌‏هايي چون IBM كه از لينوكس پشتيباني مي‌‏كنند، از يك سو اعتبار و از سوي ديگر توهم پشتيباني و پاسخ‌‏گويي ايجاد كرده‌‏اند.

بالمر در يك تلاش نه چندان موفق، نيروهاي بيشتري را براي پشتيباني از مشتريان آلماني به كار گمارده و در سفري به آلمان، در ملاقات با وزير كشور موافقت خود را با پايين آوردن قيمت، قسطي كردن فروش محصولات نرم‌‏افزاري و اجراي پروژه‌‏هاي مدنظر دولت آلمان در خصوص امنيت اعلام كرد.

به گفته اين ماهنامه، به نظر مي‌‏رسد شركت مايكروسافت، در رقابت با لينوكس روزهاي سخت‌‏تري را پيش رو خواهد داشت.
 

Salar

Active Member
سران گلدكوئيست در دوبی تحت تعقيب قضايی قرار گرفتند

ایران - متهمان اصلى شركت گلد كوئيست كه در دوبى به سر مى برند، با شكايت دو هزار مالباخته تحت تعقيب قضايى قرار گرفتند.

قدمى بازپرس پرونده، با اعتراف تعدادى از متهمان دستگير شده، رسيدگى به جرايم متهمانى كه رابطين خود را از دوبى هدايت و حمايت مى كردند، آغاز كرد.

به گزارش خبرنگار قضايى ما، مأموران با دستور قضايى بازپرس شعبه سوم دادسراى كاركنان دولت موفق شدند ۱۰ نفر از رابطين اصلى شركت گلد كوئيست را كه به عنوان سرگروه در تهران و كرج فعاليت مى كردند، شناسايى و دستگير كنند.

اين افراد بين ۳۰۰ تا ۵ هزار عضو تحت پوشش خود داشتند كه پس از بازجويى و تفهيم اتهام، براى آنان بين ۱۰۰ ميليون تا ۳ ميليارد تومان قرار وثيقه صادر شد. اين افراد به خاطر عجز از توديع وثيقه به زندان اوين معرفى شدند. متهمان در بازجويى مقدماتى اعلام كردند كه دستورات خود را از طريق اينترنت از دوبى دريافت مى كردند. به طورى كه افرادى از دوبى تشكيلات شركت گلد كوئيست در ايران را هدايت و پوشش مى دادند. عوامل داخلى اين افراد عامل خروج غير قانونى ارز از كشور شناخته شده اند.

براساس همين گزارش، بازپرس پرونده گلد كوئيست براى جبران زيان مالباختگان و متضررين، طى يك دستور قضايى ترخيص دو محموله جمعاً به ميزان ۲۰۵۰ كيلو سكه طلا و محصولات كلكسيونى گلد كوئيست را صادر كرد

و اين دو محموله به صورت امانت به نفع مالباختگان و متضررين در سازمان اموال تمليكى نگهدارى مى شود تا پس از رسيدگى به شكايت شاكيان پرونده، درباره آن دو محموله تصميم قضايى گرفته شود.

گفتنى است، به دنبال ارجاع شكايت عليه گلد كوئيست از دادگستريهاى شهرستانها و مراكز استانها به شعبه سوم بازپرسى دادسراى كاركنان دولت در تهران بازپرس پرونده به خاطر حجم شكايتهاى مطروحه اعلام كرد كه به پرونده هاى حوزه قضايى شهرستانها و يا مراكز استان ترتيب اثر نخواهد داد. شعبه سوم بازپرس دادسراى كاركنان دولت، با سلب صلاحيت در خارج از محدوده قضايى محلى تهران اعلام كرد كه اين شعبه مجوزى براى رسيدگى به كليه شكايتهاى گلد كوئيست كه در شهرستانها مطرح است، ندارد.
 

Salar

Active Member
طراحى و اجراى منبع داده هاى مكان مرجع در اينترنت به كمك تكنولوژى XML

روابط عمومی دانشگاه خواجه نصیر - طراحى و اجراى منبع داده هاى مكان مرجع در اينترنت به كمك تكنولوژى «XML» موضوع پايان نامه كارشناسى ارشد احسان محمدى دانشجوى مهندسى نقشه بردارى دانشگاه صنعتى خواجه نصيرالدين طوسى است.

به گزارش روابط عمومى دانشگاه صنعتى خواجه نصيرالدين طوسى هدف از اين پايان نامه بررسى نيازها براى راه اندازى مركز تبادل داده هاى مكانى براى كشور ايران و طراحى و راه اندازى چنين سيستمى و درنهايت معرفى روش هاى جستجوى نوين براى داده هاى مكانى است كه در راه اندازى اين سيستم از دو نوع پايگاه داده شامل رابطه اى و XML استفاده شده است و روش هاى نوين براى جستجوى مكانى با تكنولوژى گرافيكى SVG ارايه شده است.

گفتنى است داده مكانى مهمترين بخش تشكيل دهنده سيستم هاى اطلاعات مكانى است و نقش مهمى را در آناليز داده ها ايفا مى كند.

برآوردها نشان مى دهند كه نزديك به 80درصد از يك پروژه سيستم اطلاعات مكانى مربوط به جمع آورى داده مى باشد، از طرف ديگر جمع آورى داده ها كارى هزينه بر و زمان بر بوده و كاربران داده هاى مكانى ترجيح مى دهند تا از داده هاى مربوط به ساير پروژه ها كه از قبل تهيه شده است استفاده كنند.

لازم به ذكر است تشكيل يك گروه جامع كه درآن توليد كنندگان و كاربران داده هاى مكانى با يكديگر در ارتباط بوده و از فعاليت هاى يكديگر آگاه شوند، ضرورى به نظر مى رسد.

بنابر اين گزارش مركز تبادل داده هاى مكانى سيستمى است كه درآن مى توان داده هاى مكانى را ثبت و جستجو كرد و توليد كنندگان داده هاى مكانى داده هاى خود را در اين مركز ثبت مى كنند و كاربران با جستجو در اين مركز داده ها مورد نياز خود را مى يابند.

شايان ذكر است از آن جايى كه تمام كاربران نياز به ارتباط با اين مركز دارند، مى بايست از يك سيستم توزيع يافته مانند اينترنت براى راه اندازى اين مركز استفاده كنند كه براى چنين سيستمى معيار جستجو عبارت است از ابرداده كه داده هاى مكانى را تشريح مى كند و به همين علت پذيرفتن يك استاندارد براى ابرداده اجبارى بوده و توليد كنندگان داده هاى مكانى، ابرداده مربوط به داده هاى خود را به حالت استاندارد تهيه كرده و آن را درپايگاه داده مربوط به مركز تبادل داده ذخيره مى كنند و كاربران براى يافتن داده مكانى مورد نظر خود در اين پايگاه داده جستجو مى كنند.

همچنين پرهيز از موازى كارى و صرف زمان و هزينه بسيار براى توليد داده هاى از قبل موجود،آماده سازى ابرداده درشكل واحد، آگاهى از نياز ساير كاربران درباره داده مكانى، خريد و فروش داده مكانى از طريق اينترنت، تبليغ براى داده هاى مكانى توليد شده و نيز تشكيل يك گروه كه درآن تمام كاربران داده هاى مكانى عضو مى باشند، از اهداف تشكيل مركز تبادل داده هاى مكانى است.
 

Salar

Active Member
وزیر ارتباطات: ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان خرج زیرساخت کردیم

آی تی ایران - وزير ارتباطات و فناورى اطلاعات در مراسم اختتاميه الکامپ گفت: هر چند در زمينه فعاليت هاى آى تى کارها را با تاخير شروع کرده ايم اما سياست هاى دولت در برنامه سوم و تقسيم مناسب فعاليت هاى آى تى در ميان بخش هاى دولتى و خصوصى چشم انداز اميدوار کننده اى را به وجود آورده است.

به گزارش خبرنگار دنياى اقتصاد احمد معتمدى با اشاره به اين که پشتيبانى و ايجاد زيرساخت هاى مخابراتى با همه فراز و نشيب هاى خودئ در بسيارى از شهرهاى بزرگ به پايان رسيده و در اجراى پروژه ها در برنامه چهارم مشکلى وجود نداشته و از يکى از قوى ترين زيرساخت هاى مخابراتى در دنيا برخوردار خواهيم شد.

معتمدى با بيان اين که در طول برنامه سوم حداقل بين 100 تا 150 ميليارد تومان صرف زيرساخت هاى آى تى شده گفت: ظرفيت بين الملل ما در سال 78 و در آغاز برنامه سوم 14 مگابيت برثانيه بود که در حال حاضر به 751 مگابيت برثانيه افزايش يافته و تا پايان سال نيز به 1071 مگابيت خواهد رسيد.

وى تعداد کاربران اينترنتى کشور را حدود 6 ميليون ذکر کرد و گفت : متاسفانه على رغم اين که شش ميليون رقم قابل توجهى است اما متوسط استفاده از اينترنت بين مردم ايران بسيار پايين است.

وى از کمک 50 ميليارد تومانى اين وزارتخانه به 7 بخش آموزش و پرورش ، وزارت بازرگانى، وزارت علوم، وزارت بهداشت، فرهنگ و ارشاد اسلامى، رياست جمهورى و قوه قضاييه خبر داد و گفت: اين سرمايه گذارى باعث مى شود که کاربردهاى فناورى اطلاعات درک شور سريع تر توسعه يابد و مردم گسترده تر از آن بهره مند شوند. معتمدى افزود: در طى اين مدت همچنين 30 مجوز ICP ، 740 مجو ISP ، 13 مجوز PAP صادر شده و نرخ استفاده از اينترنت نيز تا پايان سال 50 درصد کاهش خواهد يافت.

سهيل مظلوم رييس هيات مديره انجمن شرکت هاى انفورماتيک نيز در ماز ثبت نام 89 هزار نفر به صورت آنلاين در نمايشگاه الکامپ خبر داد و گفت: در حدود 170 هزار نفر از الکامپ بازديد کرده اند که در حقيقت بيش از 50 درصد آنها ثبت نام الکترونيکى انجام داده اند.

وى از حضور 421 شرکت و سازمان دولتى در نمايشگاه امسال خبر داد و رشد آن را 35 درصد ذکر کرد.

به گفته مظلوم نمايشگاه يازدهم الکامپ از 24 تا 28 خرداد در تهران برگزار خواهد شد.
در پايان اين مراسم نيز از برگزار کنندگان و صاحبان غرفه هاى برتر الکامپ تقدير به عمل آمد.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا