تست ریگ صورت

nc_hamid

Member
سلام
بعد از 4 ماه تحقیق و بررسی بالاخره اولین تست ریگ صورتم به سرانجام رسید .
چند تا تست رو می گذارم ببینین . کار هنوز تو مرحله تسته و اشکالات زیادی داره ...
از دوستانی که Facial Pose کار کردن می خوام حتما نظرات و تجربیات سازندشون رو بگن .
انشاء الله کار که به اتمام رسید اگه ارزشمند بود فایلشون قرار می دم تا همه استفاده کنن.
 
آخرین ویرایش:

madmaster_3d

Well-Known Member
من نیز کار شما رو دیدم. نا گه به ... کارت خیلی قشنگ بود. فقط یک تیکه از کار قبل از خنده یک طرف لب اومد بالا اون یکی نیومد. شایدم از قصد کردی
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
کارت خیلی عاله اما دیگه الان نیازی به این همه کار نیست
با نرم افزار Faceware راحت میشه صورت رو انیمیت کرد یا با اسکریپت FaceRigger
 

nc_hamid

Member
سلام
ممنون که نظر دادی .
من با اسکریپت های آماده تو مکس زیاد کار کردم اما هیچکدوم عملیاتی نیستن چون به شدت FPS رو پایین میارن . روش Rig شون هم یه روش استاندارد معمولی مثل Bone که فقط بهش شاخ و برگ دادن .
اسم این Plugin ی که گفتی رو تا حالا نشنیده بودم . اما با Facial Studio و Face generation کار کردم . فقط برای کارای سریع و آبکی خوبن .
برای این روش ریگ من حدود 4 ماه مطالعه کردم و اطلاعاتم رو بالا بردم . هدف اصلیم کنترل کامل تر روی گوشه های لب و فرم های گونه و ابرو بود .
وقتی با Bone ها کار می کنی نمی تونی تسلط کاملی روی فرم ها داشته باشی . همه چیز تقریبیه مگر اینکه Bone ها رو خیلی زیاد کنی که راندمان کار پایین میاد .
با Morph هم که همه کار کردن و می دونن که چقدر پروسه وقت گیر ی داره و در نهایتم دستت خیلی بستست .
کلیت کارم استفاده از Line ها به عنوان ماهیچه ها ی صورت بوده تا بتونم فرم های دقیق صورت رو که خیلی تو کیفیت کار اثر داره بسازم.
هنوز خیلی کار داره و من هم کم اطلاعات و کم تجربه ام .
 

Elton John

Member
کارت خیلی عاله اما دیگه الان نیازی به این همه کار نیست
با نرم افزار Faceware راحت میشه صورت رو انیمیت کرد یا با اسکریپت FaceRigger

دوست عزیز همه چیز فقط ریگ صورت نیست هیچ چیزی مثل ریگ دستی خواسته هاتو بر آورده نمیکنه شما پیشرفته ترین پلاگینارو هم داشته باشی صد در صد یه جا هم که شده کارت لنگ میمونه و فقط باید به صورت دستی ریگ رو انجام بدی اگه هم تجربه نداشته باشی و به پلاگینا وابسته باشی کارت خوب از آب در نمیاد یا کلا از خیرش میگذری
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
دوست عزیز همه چیز فقط ریگ صورت نیست هیچ چیزی مثل ریگ دستی خواسته هاتو بر آورده نمیکنه شما پیشرفته ترین پلاگینارو هم داشته باشی صد در صد یه جا هم که شده کارت لنگ میمونه و فقط باید به صورت دستی ریگ رو انجام بدی اگه هم تجربه نداشته باشی و به پلاگینا وابسته باشی کارت خوب از آب در نمیاد یا کلا از خیرش میگذری


یادم نمیاد گفته باشم صد در صد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بلــــه رفیق تازه کار نیستم .
 
آخرین ویرایش:

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
من صورت هام رو با هزاران Bone ریگ میکنم به طوری که هر Bone ورتکس حساب میشه ! نتیجه هم خیلی عالیه با همین اسکریپتی که گفتم .
 

nc_hamid

Member
من صورت هام رو با هزاران Bone ریگ میکنم به طوری که هر Bone ورتکس حساب میشه ! نتیجه هم خیلی عالیه با همین اسکریپتی که گفتم .
عالیه
با FaceRigger این کارو کردی؟
معمولا Bone گذاری تو سنگینی کار اثر منفی داره می شه تجربیاتت رو بهم بگی؟ Skin چقدر طول کشید ؟ برای کنترلر ها ش خودت کار کردی یا خود اسکریپت این کار رو می کنه ؟
چقدر به Tophology صورت وابستست یا هر چیز دیگه ای که میدونی می تونه کمک کنه ؟
التون جان شما که استاد مایی . اگه تو این زمینه کار کردی می تونی تجربیاتت رو در اختیار من و دوستان قرار بدی ؟
ممنون .
 

Elton John

Member
من صورت هام رو با هزاران Bone ریگ میکنم به طوری که هر Bone ورتکس حساب میشه ! نتیجه هم خیلی عالیه با همین اسکریپتی که گفتم .

من با این پلاگین کار نکردم و اینکه هر ورتکس یک بن حساب بشه واقعا نمیدونم چه نیازی هست که هر ورتکس یک بن باشه این میشه همون مورف که، بهر حال باید دید این پلاگین با یه سیستم جدید عمل میکنه یانه باید با پلاگین کار کرد


عالیه
با FaceRigger این کارو کردی؟
معمولا Bone گذاری تو سنگینی کار اثر منفی داره می شه تجربیاتت رو بهم بگی؟ Skin چقدر طول کشید ؟ برای کنترلر ها ش خودت کار کردی یا خود اسکریپت این کار رو می کنه ؟
چقدر به Tophology صورت وابستست یا هر چیز دیگه ای که میدونی می تونه کمک کنه ؟
التون جان شما که استاد مایی . اگه تو این زمینه کار کردی می تونی تجربیاتت رو در اختیار من و دوستان قرار بدی ؟
ممنون .

عزیز خودت یه پا استادی

در مورد کار من یه مقداری با bone ها کار کردم اینجا میتونید یه کار ناتموم قدیمی رو ببینید
کد:
http://s2.picofile.com/file/7145228816/face_rig_bone2.rar.html
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
عالیه
با FaceRigger این کارو کردی؟
معمولا Bone گذاری تو سنگینی کار اثر منفی داره می شه تجربیاتت رو بهم بگی؟ Skin چقدر طول کشید ؟ برای کنترلر ها ش خودت کار کردی یا خود اسکریپت این کار رو می کنه ؟
چقدر به Tophology صورت وابستست یا هر چیز دیگه ای که میدونی می تونه کمک کنه ؟
التون جان شما که استاد مایی . اگه تو این زمینه کار کردی می تونی تجربیاتت رو در اختیار من و دوستان قرار بدی ؟
ممنون .

این اسکریپت میومد هر ورتکس رو به یک Bone نسبت میداد و بعد یک Rig خیلی پیچیده رو درست میکرد .
شما میدونی gPoly چیه ؟؟؟ این اسکریپت فقط رو gPoly ها کار میکنه که فقط تو مکس 2013 قرار داره برای همین کار سنگین نیست سرعتش خوبه .
Skin هر صورت معمولا 4 ساعت . خود اسکریپت کنترلر هار ومیزاه حدود 50 تا کنترلر داره متاسفانه الان شات ندارم بذارم .

راستی من اصلی ترین مشکلم تو تری دی روی مدلینگ صورت و توپولوژی شما میتونی کمکم کنی ؟؟؟
 

nc_hamid

Member
این اسکریپت میومد هر ورتکس رو به یک Bone نسبت میداد و بعد یک Rig خیلی پیچیده رو درست میکرد .
شما میدونی gPoly چیه ؟؟؟ این اسکریپت فقط رو gPoly ها کار میکنه که فقط تو مکس 2013 قرار داره برای همین کار سنگین نیست سرعتش خوبه .
Skin هر صورت معمولا 4 ساعت . خود اسکریپت کنترلر هار ومیزاه حدود 50 تا کنترلر داره متاسفانه الان شات ندارم بذارم .

راستی من اصلی ترین مشکلم تو تری دی روی مدلینگ صورت و توپولوژی شما میتونی کمکم کنی ؟؟؟
آره Gpoly کار کردم اما Gpoly دست آدم رو برای کار های اصلاحی می بنده (البته تا اونجایی که می دونم) اما FPS خیلی خوبی می ده . Smooth تش هم فرق می کنه انگاری ...
حتما یه تست بگیر ببینم واجب شد باهاش کار کنم .
خوشبختانه چون سیستم ریگ صورت جدیدی که دارم کار می کنم خیلی خیلی وابسته به توپولوژیه ، راجع بهش خوب تحقیق کردم .
معمولا توپولوژی صورت بر اساس ماهیچه بندی صورته البته بسته به نوع ریگ تغییر می کنه . عکسی که گذاشتم رو ببین . به نظر من بهترین نوع توپولوژیه . کار یکی از حرفه ای ترین ریگرای صورته که توی ارباب حلقه ها هم کار کرده.
کاراکتر هایی که قراره با Blandshape یا Morph کار بشه کمتر به توپولوژی وابسته اند . اما اگه بخوای مدیریت ورتکس ها رو به Bone ها یا Line یا Point یا XForm یا... انجام بدی حتما بسته به روش ریگ باید توپولوژی رو از قبل مشخص کنی .
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
گفته های همه دوستان رو خوندم، و چیز های زیادی یاد گرفتم تشکر هم میزنم حتما حول نشید :green: شوخیدم

اول در مورد کار حمید جان این سیستم چقدر flexible هستش؟ در مورد حالات مختلف صورت منظورمه، یعنی تا چه حد میشه deform ـگی ایجاد کرد؟ مثلا کشش زیاد فک، stretch & squash کلی سر، درضمن دیدم که line ـهای که گذاشتی bezier دارن، این handel ـها مشکل ایجاد نمیکنن تو حالات صورت؟
نمیدونم کارای چه شرکتی رو دوست داری ولی من بیشتر ور ریگ و انیمیت Blue sky زوم هستم و به نوعی leader خودم کردمش، مثلا horton ، rio و این آخری Ice age 4 رو ببین صورت کاراکترهای چقدر منعطف هستن، کشیدگی هان و فک، یعنی هر حالتی که انیماتور میخواد روی صورت ها پیاده میشه، پلک کش میاد، مثلا اون قسمت که بدن سید بی حس میشه، البت ممکنه فقط برای اون شات یه rig جداگونه زده باشن ـها ولی تو ادامه میبنی بدن و صورت چجوریه، یا صورت اون ننه جونه، با خمیر فرقی نداره. این حالات با morph و blend shape نمیشه، شاید یه چیزایی ازش در بیاد ولی باز محدودی، الان این سیستم line در همین حد هست دیگه؟ یعنی دست آدم بازه، چون قبلا یه چیزایی ازش دیده بودم.

البت این چیزایی که گفتم زیاد تو ایران کاربرد ندارهها ولی من الان این کاری که میخوام بکنم با این که خدا رو شکر خودمون پروژه میگیریم ولی میخوام یا به نوعی میخوایم هم واسه خودمون که ببینمی چند مرده حلاجیم هم این که با قدرت پروژه بگیریم رو این چیزا کار کنیم.

حالا این سیستم ریگ چقدر منعطف هست؟ کلا تو ریگ هم هیچ اعتقادی به پلاگین ندارم، چون اونقدر دستت باز نیست تازه ممکنه به باگ هایی هم بخوری.


در مورد topology صورت که رفیقم گفت من یه لینک خیلی خوب دارم برای صورت های فانتزی و واقع گرایانه که خیلی خوب بود ولی تو دفتر book mark نیست، میرم خونه پیداش کردم برات میذارم اگه میخوای
حق یار همه
 
آخرین ویرایش:

nc_hamid

Member
سلام
گفته های همه دوستان رو خوندم، و چیز های زیادی یاد گرفتم تشکر هم میزنم حتما حول نشید شوخیدم

اول در مورد کار حمید جان این سیستم چقدر flexible هستش؟ در مورد حالات مختلف صورت منظورمه، یعنی تا چه حد میشه deform ـگی ایجاد کرد؟ مثلا کشش زیاد فک، stretch & squash کلی سر، درضمن دیدم که line ـهای که گذاشتی bezier دارن، این handel ـها مشکل ایجاد نمیکنن تو حالات صورت؟
نمیدونم کارای چه شرکتی رو دوست داری ولی من بیشتر ور ریگ و انیمیت Blue sky زوم هستم و به نوعی leader خودم کردمش، مثلا horton ، rio و این آخری Ice age 4 رو ببین صورت کاراکترهای چقدر منعطف هستن، کشیدگی هان و فک، یعنی هر حالتی که انیماتور میخواد روی صورت ها پیاده میشه، پلک کش میاد، مثلا اون قسمت که بدن سید بی حس میشه، البت ممکنه فقط برای اون شات یه rig جداگونه زده باشن ـها ولی تو ادامه میبنی بدن و صورت چجوریه، یا صورت اون ننه جونه، با خمیر فرقی نداره. این حالات با morph و blend shape نمیشه، شاید یه چیزایی ازش در بیاد ولی باز محدودی، الان این سیستم line در همین حد هست دیگه؟ یعنی دست آدم بازه، چون قبلا یه چیزایی ازش دیده بودم.

البت این چیزایی که گفتم زیاد تو ایران کاربرد ندارهها ولی من الان این کاری که میخوام بکنم با این که خدا رو شکر خودمون پروژه میگیریم ولی میخوام یا به نوعی میخوایم هم واسه خودمون که ببینمی چند مرده حلاجیم هم این که با قدرت پروژه بگیریم رو این چیزا کار کنیم.

حالا این سیستم ریگ چقدر منعطف هست؟ کلا تو ریگ هم هیچ اعتقادی به پلاگین ندارم، چون اونقدر دستت باز نیست تازه ممکنه به باگ هایی هم بخوری.


در مورد topology صورت که رفیقم گفت من یه لینک خیلی خوب دارم برای صورت های فانتزی و واقع گرایانه که خیلی خوب بود ولی تو دفتر book mark نیست، میرم خونه پیداش کردم برات میذارم اگه میخوای
حق یار همه
ممنون که وقت گذاشتی.
در مورد Flexibility بودن ؛ اینکار رو دو قسمت کردم یکی انعطاف تو در آوردن فرم های صورت و دیگری Squash & Stretch مثل کش آمدن سر ، فک و چشم . اینی که الان هست حالت دوم رو نداره اما براش طرح ریزی کردم . Line ها انعطاف به مراتب بیشتری از Bone ها دارند و بعلاوه کار باهاشون هم خیلی راحتتره . دلیل اصلی انتخاب Line ها همین بوده که Line ها به راحتی کشیده و فشرده می شن
در مورد handle ها هم اونا یه جورایی Secondary هستند برای در آوردن فرم های خیلی دقیق ازشون استفاده می شه . زیاد بودن تعداد کنترلر ها هم از روی ناچاری بوده برای کنترل بهتر . اما یه جور ارتباط منطقی بینشون برقراره که فرم ها رو سریع می شه در آورد .
آلان مشغول ساختن یه gui maker هستم تا انیماتور هر وقت که خواست (حتا در حین انیمیت ) بتونه GUI که دوست داره رو به اقتضای نوع حرکت درست کنه .
انشا الله به زودی کار رو می گذارم تا بشه دقیق تر روش بحث کرد.
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
سلام
گفته های همه دوستان رو خوندم، و چیز های زیادی یاد گرفتم تشکر هم میزنم حتما حول نشید :green: شوخیدم

اول در مورد کار حمید جان این سیستم چقدر flexible هستش؟ در مورد حالات مختلف صورت منظورمه، یعنی تا چه حد میشه deform ـگی ایجاد کرد؟ مثلا کشش زیاد فک، stretch & squash کلی سر، درضمن دیدم که line ـهای که گذاشتی bezier دارن، این handel ـها مشکل ایجاد نمیکنن تو حالات صورت؟
نمیدونم کارای چه شرکتی رو دوست داری ولی من بیشتر ور ریگ و انیمیت Blue sky زوم هستم و به نوعی leader خودم کردمش، مثلا horton ، rio و این آخری Ice age 4 رو ببین صورت کاراکترهای چقدر منعطف هستن، کشیدگی هان و فک، یعنی هر حالتی که انیماتور میخواد روی صورت ها پیاده میشه، پلک کش میاد، مثلا اون قسمت که بدن سید بی حس میشه، البت ممکنه فقط برای اون شات یه rig جداگونه زده باشن ـها ولی تو ادامه میبنی بدن و صورت چجوریه، یا صورت اون ننه جونه، با خمیر فرقی نداره. این حالات با morph و blend shape نمیشه، شاید یه چیزایی ازش در بیاد ولی باز محدودی، الان این سیستم line در همین حد هست دیگه؟ یعنی دست آدم بازه، چون قبلا یه چیزایی ازش دیده بودم.

البت این چیزایی که گفتم زیاد تو ایران کاربرد ندارهها ولی من الان این کاری که میخوام بکنم با این که خدا رو شکر خودمون پروژه میگیریم ولی میخوام یا به نوعی میخوایم هم واسه خودمون که ببینمی چند مرده حلاجیم هم این که با قدرت پروژه بگیریم رو این چیزا کار کنیم.

حالا این سیستم ریگ چقدر منعطف هست؟ کلا تو ریگ هم هیچ اعتقادی به پلاگین ندارم، چون اونقدر دستت باز نیست تازه ممکنه به باگ هایی هم بخوری.


در مورد topology صورت که رفیقم گفت من یه لینک خیلی خوب دارم برای صورت های فانتزی و واقع گرایانه که خیلی خوب بود ولی تو دفتر book mark نیست، میرم خونه پیداش کردم برات میذارم اگه میخوای
حق یار همه

ممنون میشم رفیق
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
ببخشید حمید جان که اینجا این لینک رو گذاشتم، البت خیلی بی ربط لز موضوعی که گذاشتی هم نیست ولی باز شرمنده
این لینک صفحه ای face topology ـش هست ولی اولش سر فصل های دیگه ای هم داره که فکر کنم به درد بخور باشه.

اشنا الله که به کارت بیاد ریقیق

حق یارت
 

nc_hamid

Member
خواهش . اتفاقا خیلی هم موبوطه .
هدف من از این پست دقیقا همین بود که تو موضوع facial Setup هر کی هر چی بلده ارائه بده تا بتونیم یه کار مثبت انجام بدیم
این پست رو یه نگاه بنداز
لینکی که گذاشتی خیلی لینک خوبیه انواع Topology ها رو بحث کرده .
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
آقا یه سوال
این gPoly همون سیستم giga poly هست که توی ZBruesh ازش استفاده میشه؟ کارش سبک کردن حجم های high poly ـه؟

والا یه تست هویجوری زدم با 11059200 Poly اصلا توی FPS viewport تغییری نداشت،
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
سلام
آقا یه سوال
این gPoly همون سیستم giga poly هست که توی ZBruesh ازش استفاده میشه؟ کارش سبک کردن حجم های high poly ـه؟

والا یه تست هویجوری زدم با 11059200 Poly اصلا توی FPS viewport تغییری نداشت،

به خدا نیییدونم !!! اما فک کنم همونه ! تو سیستم من خوب جواب میده و کارم رو راه میندازه اما والا اگه اون تست هویجوریت رو به انیشتن هم بدی مخش میریزه رو زمین انگاری با شات گان هدشاتش کردی ..... !!! :green:

11059200 ؟؟؟؟ :shock::shock::shock:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا