تست ریگ صورت

nc_hamid

Member
من با Bone ها زیاد کار کردم.
خصوصیت مثبت Bone داشتن یه سیستم hierarchy ه ویژ است که تو نمیتونی با لینک کردن تنها بهش برسی . همین باعث می شه دقیقا حس استخون رو القا کنه . یه خصوصیت مثبت دیگه هم همین Squash ـه که خیلی به کا ر میاد.
اما به چند دلیل من برای صورت از Bone ها استفاده نکردم.
یکی اینکه به شدت رو FPS تاثیر منفی داشت . دوم اینکه ما تو صورت استخون نداریم بلکه ماهیچه داریم . برای همین دیگه سیستم سلسله مراتبی استخونها به کارمون نمیاد و با روش Position Constraint و Lookat Constraint میایم حرکت Bone ها رو به Point ها محدود می کنیم . خوب این چه کاریه من همون اول به جای استخون ها خود Point ها رو به عنوان استخون به Skin بدم !!
فقط این وسط چند تا اشکال هست که باید رفع بشه اما خیلی خیلی کار سبکتره .
مهمترین مساله همون طور که خودتم گفتی مدیریت Point هاست که باید درست انجام شه . توی اموزش های CG Academy از سیستم Wire استفاده می کنه . استفاده از wire به خاطر اینکه مستقیم دو تا کنترلر رو به هم مربوط می کنه خیلی سبکه و می شه به تعداد خیلی زیاد تو یک کار ازش استفاده کرد بدون اینکه سرعت پایین بیاد . منم همین سیستم رو استفاده کردم با این تفاوت که دیگه نیاز نیست همش نسبت ها رو دستی بهش بدی . فقط کافیه موقعیت ها ی ماکزیمم و مینیممت رو تعیین کنی بعد اسکریپت برات نسبت رو تعیین می کنه و تو Wire اعمال می کنه .
واقعا ممنونم سید جان که وقت می گذاری . الان دو سه روزه دارم به یه روش جدید فکر می کنم که توش به جای UI ها از Shape Controller ها استفاده بشه . اگرم بشه دو تا رو ترکیب کرد که دیگه عالیه .
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
یکی اینکه به شدت رو FPS تاثیر منفی داشت
برای چی؟ یعنی چه چیزی باعث این میشه؟

دوم اینکه ما تو صورت استخون نداریم بلکه ماهیچه داریم
من چندین ماه پیش تو فکر این بودم ولی زیاد تو نخش نرفت. نظرت در مورد ماهیچه ی CAT چیه؟ حالت Collision هم داره، کنترلر هاش هم مثل Line ـــ handel داره، تنظیمات جالبی هم داره.

این چیزی هم که گذاشتی باز میگم خیلی کار خوبیه، نه این که بد باشه، ویل اگه آدم بخوای یه سینمایی یا یه فیلم کوتاه خوب بسازه بهتره با سیستم UI کار نکنه تا دستش باز تر باشه. وگرنه من که خیلی باهاش حال کردم.
 
سلام bubo جان ، اگر يه سر به پيغام هاي خصوصيت بزني و جواب بدي ممنون ميشم .
شرمنده از دوستان كه هيچ ربطي به موضوع نداشتم .
 

nc_hamid

Member
برای چی؟ یعنی چه چیزی باعث این میشه؟
هنوز با سیستم کاری 3dsmax خوب آشنا نشدم . اما از روی تجربه می تونم بگم هر چی پارامتر های یه Node کمتر باشه اون سبکتره به خصوص وقتی براش حجم تعریف نشده باشه .
Bone چند خصوصیت ویژه داره : یکی Squash ـه و دیگه همین خصوصیت طول متغیره که هیچ Node دیگه ای این خصوصیت ها رو نداره با اینکه در کل خیلی بهینه است اما تو تعداد زیاد سرعت رو کم می کنه .
اما یک Point چون هیچ تعریف حجمی براش نشده (در واقع Sub Object نداره) و فقط چند تا Parameter ساده داره تو حجم بالا خیلی خیلی سبک تر عمل می کنه .
تو همین ریگ من شاید نزدیک به 300 تا Point وجود داره اما عملا 100 تا شون نیستن چون من فقط موقعیتشون رو لازم داشتم و تمام Parameter هاشون رو Off کردم( هر چند که اگه از Dummy استفاده می کردم باز کار سبک تر می شد!!)
----



من چندین ماه پیش تو فکر این بودم ولی زیاد تو نخش نرفت. نظرت در مورد ماهیچه ی CAT چیه؟ حالت Collision هم داره، کنترلر هاش هم مثل Line ـــ handel داره، تنظیمات جالبی هم داره.

از عصر دارم دنبال یه فایل توپ می گردم پیدا نمی کنم بلکه فردا سر کار پیداش کنم برات بذارم . یه ریگر ترک هست خیلی کارش درسته یه ببر با CAT کار کرده فکر کنم ببینی خیلی خوشت بیاد .
صورتش با ماهیچه های CAT کار شده . تو عملکرد گونه که عالی بود اما خیلی دست آدم رو باز نمی ذاشت .
من خودم کار نکردم و نمی تونم نظر قطعی بدم . باید کار کرد و تو عمل دید چه جوریه . اما چیزی که ازش مطمئنم اینه که ماهیچه برای کاراکتر های رئال خیلی بهتر جواب می ده تا کاراکتر های کارتونی . تو امیا خیلی کار Face دیدم که با ماهیچه انجام شده اما هیچ کدوم اون جوری که باید و شاید قوی نیستن.


این چیزی هم که گذاشتی باز میگم خیلی کار خوبیه، نه این که بد باشه، ویل اگه آدم بخوای یه سینمایی یا یه فیلم کوتاه خوب بسازه بهتره با سیستم UI کار نکنه تا دستش باز تر باشه. وگرنه من که خیلی باهاش حال کردم.
من اینجوری فکر نمی کنم .
چون Planet 51 تنها انیمیشن بلند 3dsmax ی با UI کار شده ( این سبک نیست اما با همین تمه .)
گروه Keytoon کاراکتراشون غالبا UI هستن (البته اون پیرمرده کنترلر رو صورت داره)
اما گروه هایی که با Paul Neale همکاری می کنن اغلب هر دو سبک رو با هم دارن .
نکته اصلی اینجاست که هر دو روش یکی هستن با این تفاوت که تو UI همه کنترلر ها می رن یه جا جمع می شن تا انیماتور دیگه مجبور نشه همش برای انتخاب کنترلر ها تو فضا حرکت کنه . ( هر چند که من به شخصه با کنترلر روی صورت بیشتر حال می کنم چون حس خیلی بهتری داره )
اگه با DOTNet همین UI نوشته بشه کاملا مجزا از مکس می شه یعنی یه صفحه دیگه می شه می ره تو یه مانیتور دیگه (البته اگه دو مانیتوره کار کنی !!!) بعد محدود به کاراکتر هم نیست با یه UI تمام کاراکتر ها رو مدیریت می کنی . ( دقیقا همون چیزی که تو عصر یخبندان استفاده شد .)
---
این ریگ صورت رو ببین .
 
آخرین ویرایش:

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
سلام دوستان آقا یه سوال دارم اگه میدونید جواب بدید !!!
ایم دوتا انیمیشن چجوری ساخته شده ؟؟؟ استاپ موشنه ، پس چرا اینقدر صورت هاشون قشنگ درست شده :

Corline
Paranorman
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
سلام ممنون اما یه چیز جالب آخر انیمیشن Paranorman که Cast و اینهاش میره چگونگی ساخت خود نورمن رو به صورت خیلی صریع نشون میده نگاه کنید خیلی با حاله همشون روباتن چهره هاشونم مکانیکی

بهتون Paranorman رو پیشنهاد میکنم بعد از Corline این هم کار خیلی قشنگی از Focous Future بود عالی بود .
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
وای چه product ـی داشته این، من فکر کردم مثل flash away سیستمش 3D شبیه سازی شده خمیریه.


حمید جان منظور من از UI بیشتر ایجاد حالات مشخصه نه این حالت که همون کنترلر های روی صورت بیاد روی UI. مثلا همین video ـی که گذاشتی وقتی دستی کنترلر ها رو روی صورت تکون داد خیل یحس جالب تری بهم داد. حالا همین کنترلرهای روی یه UI ، خوب خیلی خوبه چون همون طور که گفتی وقتی w monitor هستی خیلی به درد میخوره. که الان هم تو شرکت ها همه W هستن.

این پایین امدن FPS هم منظورت رو PC ـهای خونگی مثلا Core 2 Dou ـه دیگه؟ یا نه؟
 

nc_hamid

Member
سلام ممنون اما یه چیز جالب آخر انیمیشن Paranorman که Cast و اینهاش میره چگونگی ساخت خود نورمن رو به صورت خیلی صریع نشون میده نگاه کنید خیلی با حاله همشون روباتن چهره هاشونم مکانیکی

سلام
آره من خودم انیمیشن رو کامل ندیدم اما این قسمتش رو که می گی رو دیدم خیلی جالب بود چقدر با دقت و ظرافت کار می شد .

حمید جان منظور من از UI بیشتر ایجاد حالات مشخصه نه این حالت که همون کنترلر های روی صورت بیاد روی UI. مثلا همین video ـی که گذاشتی وقتی دستی کنترلر ها رو روی صورت تکون داد خیل یحس جالب تری بهم داد. حالا همین کنترلرهای روی یه UI ، خوب خیلی خوبه چون همون طور که گفتی وقتی w monitor هستی خیلی به درد میخوره. که الان هم تو شرکت ها همه W هستن.
انشاء الله یه UI کامل درست می کنم می گذارم تا تست بشه ببینی چه جوریه .
می خوام رو کنترلر ها هم وقت بگذارم و یه نمنه با کنترلر هم تست بزنم .



این پایین امدن FPS هم منظورت رو PC ـهای خونگی مثلا Core 2 Dou ـه دیگه؟ یا نه؟

آره یه سیستم معمولی .
تو دو حالت یکی اینکه Helper ها و Shape ها باشن و تو یه حالت که Hide باشن اگه تو حالت Turbo هم یه تستی بگیری که عالیه . کارت گرافیک رو حتما بگو که چیه ؟
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
سلام به دو رفیق خوبم اقا شما چون حرفه ای هستید تو این کار ازتون کمک میخوام :


- میخوام با مکس جمعیت درست کنم یه جوری که 5 نفر یه جوری به 5 نفر دیگه حمله کنند و همدیگر رو خودشون خودکار کتک بزنن و یکی شون رندوم بیفته بمیره . اما اصلا با Crowd و Deletage کار نکردم . راستی باید CAT هم باشه .
- پلاگین دیگه ای واسه ی مکس هست من یه رفیق دارم SoftImage کار میکنه میگه یه سیستم گذاشتن داخلش CrowdFX خیلی قویه و صحنه ای که میخوام رو تو سه صوت آماده میکنه حالا یعنی واقعا این اینقدر قوی تر از جمعیت مکسه !!!
- میشه رو چهره هاشونم کار کرد مثلا اربده بزنه یکی ، یکی بترسه و ...
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
خوب عزیز این کار مستلزمه چیزای زیادیه؟ مثلا همه اون حرکاتی که میخوای کاراکتر ها انجام بدن، راه رفتن چرخیدن، دویدن و همه حرکات ضرب و شتم.
من خیل وقت پیش با این سیستم تو مکس کار کرده بودم ولی الان زیاد یادم نیست، البت که massive هم هست همون طور که خودت میدونی ، انگار تو ورژن جدیدش یه پلاگین هم برای مکس داده بیرون.

تو مکس هم خوب چون سیستم crowd روی bip خوب اعمال میشه ، یعنی bip چنین سیستمی رو support میکنه، اون قسمت motion flow که چنین کاری رو میکنه، یعنی کلیپ ها رو loop میکنه و به هم متصل میکنه، بعد اتمام کار هم میتونی کلیپ کلی رو save کنی و روی کاراکتر های CAT ـت اعمال کنی رفیق.

اون کلمه یه سه صوت هم غیر ممکنه، چون تو در هر صورت باید کلیپ ها رو وارد کنی و به ترتیب به هم وصلشون کنی ،حالا شاید تو شناسوندن دشمن و ضرب و شتم راحت تر و بهتر باشه وگرنه تو این رشته هیچ چیزی سه صوت نیست همون طور که خودت خوب میدونی. ولی در کل به نظرم massive چیز دیگه ست.
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
سلام حمید جان اینرو دیدی ؟


یه اسکریپت مخوف واسه ریگ صورت که تو خیلی از انیمیشن ها استفاده شده
اینجا میتونی دان کنی :
http://forum.majidonline.com/thread...صورت-با-پلاگین-BonyFace?p=1266972#post1266972

BonyFace3.jpg

BonyFace is a complex facial animation system, was written on MAXScript, works in 3ds max 2008 and above.
It consists of tools for rigging, skinning and animating facial expressions on 3D-Faces with ease and flexibility.

1. Move main controls through Face tool
2. Fast and easy manipulations with facial controls through a very handy Selector tool
3. Create, save, browse and apply hundreds of facial poses, phonemes and animations
4. Interactively mix facial poses to make nice looking natural grimaces
5. Import facial poses, phonemes and animations from one 3d-face to another
6. Create and manage with 4 types of animation layers
7. Two kinds of layers for all or selected controls, include/exclude controls from layer
8. Easily change weight of any controls and/or any layer
9. Create various kinds of repeatedly animation
10. Transfer mocap animation to 3d-face
11. Work with text and phonemes to make animation of speaking character


Untitled.jpg
 
آخرین ویرایش:

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام حمید جان
راستش الان روی سیستم دفترم تست کردم. RAM 24 . VGA GTX 560 ولی برام عجیب بود. FPS تو حالت عادی حدود 8 میچرخید و تو حالت Shift + S روی 12. چرا انقدر سنگینه؟ حالت هم روی Shaded بود.

شب هم میرم خونه روی سیستم خونم تست میکنم، اون خیلی قدیمه ولی سرپا. RAM 6 VGA GTX 260 که گرفیک رو چند رو پیش عوض کردم. ولی برای جای سواله چرا انقدر سنگین !!! شاید سیستم مشکل داره یا نه ... !!!؟ اصلش همینه؟
 

nc_hamid

Member
سلام حمید جان
راستش الان روی سیستم دفترم تست کردم. RAM 24 . VGA GTX 560 ولی برام عجیب بود. FPS تو حالت عادی حدود 8 میچرخید و تو حالت Shift + S روی 12. چرا انقدر سنگینه؟ حالت هم روی Shaded بود.

شب هم میرم خونه روی سیستم خونم تست میکنم، اون خیلی قدیمه ولی سرپا. RAM 6 VGA GTX 260 که گرفیک رو چند رو پیش عوض کردم. ولی برای جای سواله چرا انقدر سنگین !!! شاید سیستم مشکل داره یا نه ... !!!؟ اصلش همینه؟
سلام سید جان .
رفیقمم تو خونه برده بود می گفت FPS پایینه .
اما من رو سیستم خونه که آخر نفتیه ( Core2 Duo+Geforce 9500 + 2 Giga Ram) تو حالت Shift + H و Shift + S فریم ریتم 14 است . اما تو حالتی که Helper ها نمایش داده می شن به شدت FPS پایینه .
رو سیستم سر کار هم که سیستم نسبتا قدیمیه ( Core 2 Quad + Geforce 9500 + 8 Giga Ram ) بایه Level Turbo فریم ریتم 18 است . به صورت معمولی با بودن Helper ها و Shape ها فریم ریت رو 24 ـه
سنگینی کار که سنگینه چون تعداد Expression Control ها بالاست . اما با این مشخصات سیستمی که می گی نباید اینقدر افت فریم ریت باشه .
Graphic Mode رو عوض کن ببین فرقی می کنه ؟
اگه فریم ریت پایین باشه باید به فکر سبک کردن سیستم ریگ باشم .
 

nc_hamid

Member
بدون Nitro :
12
بدون shape و helper ــ 22
سید جان دستت درد نکنه .
ممنون که وقت می گذاری . سید جان تو که تجربت تو انیمیت بیشتره چه فریم ریتی حد مینیمم کاریته و اذیتت نمی کنه ؟ فریم ریت چقدر تو انیمیت کردنت تاثیر داره؟
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
بدون Nitro :


12
بدون shape و helper ــ 22

سلام رفقا من تو این کار حرفه ای نیستم ، شما دو تا استادین اما من اصلا نمیفهمم چجوری این چیزا !!! اما امید وارم به یه جاهایی برسید مثل اون قضیه ی برفه نشه که موندم یه جاش .

من Ram ــم 4 و 2 گیگ هم Share شده .
گرافیکمم 1 گیگه . CPU هم دو هسته ای 7500
فریم ریتم 2 بود اما وقتی تو تنظیمات Nvidia CP درجه هاش رو اواردم پایین رو حالت Shaded رفت روی 16 !!! اگـــــه خواستین رو سیستم های ضعیف هم تست کنین سیستم من هست !!! :)
امیدوارم دوتاون به یه نتیجه ی خوبی برسید اما یه سوال ، به نظرت کلا این عملیه ؟؟؟ یعنی خوب تو کل جهان ریل تایم کار میکنن یا همش Preview میگیرن ؟؟؟؟

حق یار دوتاتون !!!
 

nc_hamid

Member
سلام Linkin جان
واقعا ممنونم که وقت گذاشتی خیلی کمک بزرگی به من کردی

سلام رفقا من تو این کار حرفه ای نیستم ، شما دو تا استادین اما من اصلا نمیفهمم چجوری این چیزا !!! اما امید وارم به یه جاهایی برسید مثل اون قضیه ی برفه نشه که موندم یه جاش .

این چه حرفیه تو خودت استادی چیزای زیادی ازت یاد گرفتم تا حالا رفیق . به خصوص در مورد موتور های رندر
در مورد اون قضیه برفه برای من اون پست بهترین پست بود چون یه کار مشترک بود که خیلی به من چیز یاد داد . چه قدر خوب همین چند نفر اندکی رو که تو این زمینه ها کار می کنن رو دور هم جمع کرد . الان با همون استارت التون جان داره رو یه چیز خیلی خوب کار می کنه که به نظرم خیلی عالیه .


اما یه سوال ، به نظرت کلا این عملیه ؟؟؟ یعنی خوب تو کل جهان ریل تایم کار میکنن یا همش Preview میگیرن ؟؟؟؟

حق یار دوتاتون !!!

اینو انشاءالله سید میاد جواب میده چون انیماتوره . اما خوب قاعدتا ریل تایم کار کردن خیلی بهتره . (چشم بسته غیب گفتم!!!)
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
سلام Linkin جان
واقعا ممنونم که وقت گذاشتی خیلی کمک بزرگی به من کردی



این چه حرفیه تو خودت استادی چیزای زیادی ازت یاد گرفتم تا حالا رفیق . به خصوص در مورد موتور های رندر
در مورد اون قضیه برفه برای من اون پست بهترین پست بود چون یه کار مشترک بود که خیلی به من چیز یاد داد . چه قدر خوب همین چند نفر اندکی رو که تو این زمینه ها کار می کنن رو دور هم جمع کرد . الان با همون استارت التون جان داره رو یه چیز خیلی خوب کار می کنه که به نظرم خیلی عالیه .




اینو انشاءالله سید میاد جواب میده چون انیماتوره . اما خوب قاعدتا ریل تایم کار کردن خیلی بهتره . (چشم بسته غیب گفتم!!!)


ممنون رفیق نه میدونی خیلی بده فکر کنی همه چی میدونی از آخرم می بینی هیچی نمیدونی !!!!
شما وقت گذاشتی من که کاری نکردم ولی امیدوارم که توی این کار بتونین یک تحولیایجاد کنید .
 

جدیدترین ارسال ها

بالا