nc_hamid
Member
من با Bone ها زیاد کار کردم.
خصوصیت مثبت Bone داشتن یه سیستم hierarchy ه ویژ است که تو نمیتونی با لینک کردن تنها بهش برسی . همین باعث می شه دقیقا حس استخون رو القا کنه . یه خصوصیت مثبت دیگه هم همین Squash ـه که خیلی به کا ر میاد.
اما به چند دلیل من برای صورت از Bone ها استفاده نکردم.
یکی اینکه به شدت رو FPS تاثیر منفی داشت . دوم اینکه ما تو صورت استخون نداریم بلکه ماهیچه داریم . برای همین دیگه سیستم سلسله مراتبی استخونها به کارمون نمیاد و با روش Position Constraint و Lookat Constraint میایم حرکت Bone ها رو به Point ها محدود می کنیم . خوب این چه کاریه من همون اول به جای استخون ها خود Point ها رو به عنوان استخون به Skin بدم !!
فقط این وسط چند تا اشکال هست که باید رفع بشه اما خیلی خیلی کار سبکتره .
مهمترین مساله همون طور که خودتم گفتی مدیریت Point هاست که باید درست انجام شه . توی اموزش های CG Academy از سیستم Wire استفاده می کنه . استفاده از wire به خاطر اینکه مستقیم دو تا کنترلر رو به هم مربوط می کنه خیلی سبکه و می شه به تعداد خیلی زیاد تو یک کار ازش استفاده کرد بدون اینکه سرعت پایین بیاد . منم همین سیستم رو استفاده کردم با این تفاوت که دیگه نیاز نیست همش نسبت ها رو دستی بهش بدی . فقط کافیه موقعیت ها ی ماکزیمم و مینیممت رو تعیین کنی بعد اسکریپت برات نسبت رو تعیین می کنه و تو Wire اعمال می کنه .
واقعا ممنونم سید جان که وقت می گذاری . الان دو سه روزه دارم به یه روش جدید فکر می کنم که توش به جای UI ها از Shape Controller ها استفاده بشه . اگرم بشه دو تا رو ترکیب کرد که دیگه عالیه .
خصوصیت مثبت Bone داشتن یه سیستم hierarchy ه ویژ است که تو نمیتونی با لینک کردن تنها بهش برسی . همین باعث می شه دقیقا حس استخون رو القا کنه . یه خصوصیت مثبت دیگه هم همین Squash ـه که خیلی به کا ر میاد.
اما به چند دلیل من برای صورت از Bone ها استفاده نکردم.
یکی اینکه به شدت رو FPS تاثیر منفی داشت . دوم اینکه ما تو صورت استخون نداریم بلکه ماهیچه داریم . برای همین دیگه سیستم سلسله مراتبی استخونها به کارمون نمیاد و با روش Position Constraint و Lookat Constraint میایم حرکت Bone ها رو به Point ها محدود می کنیم . خوب این چه کاریه من همون اول به جای استخون ها خود Point ها رو به عنوان استخون به Skin بدم !!
فقط این وسط چند تا اشکال هست که باید رفع بشه اما خیلی خیلی کار سبکتره .
مهمترین مساله همون طور که خودتم گفتی مدیریت Point هاست که باید درست انجام شه . توی اموزش های CG Academy از سیستم Wire استفاده می کنه . استفاده از wire به خاطر اینکه مستقیم دو تا کنترلر رو به هم مربوط می کنه خیلی سبکه و می شه به تعداد خیلی زیاد تو یک کار ازش استفاده کرد بدون اینکه سرعت پایین بیاد . منم همین سیستم رو استفاده کردم با این تفاوت که دیگه نیاز نیست همش نسبت ها رو دستی بهش بدی . فقط کافیه موقعیت ها ی ماکزیمم و مینیممت رو تعیین کنی بعد اسکریپت برات نسبت رو تعیین می کنه و تو Wire اعمال می کنه .
واقعا ممنونم سید جان که وقت می گذاری . الان دو سه روزه دارم به یه روش جدید فکر می کنم که توش به جای UI ها از Shape Controller ها استفاده بشه . اگرم بشه دو تا رو ترکیب کرد که دیگه عالیه .