دانلود مقاله مبدلهای رزونانسی

vorojax

New Member
مروری بر طبقه‌بندی مبدل‌های رزونانسی برای کاربرد در خودروهای الکتریکی


مبدل‌های سوئیچینگ سختhard swiching ) ( مرسوم از محدودیت‌هایی مانند حد بالای فرکانس سوئیچینگ، تداخل


الکترومغناطیسی بالا (EMI)، تلفات سوئیچینگ بیشتر، اندازه بزرگ، افزایش وزن و راندمان پایین رنج می‌برند. برای


غلبه بر این محدودیت‌ها، مبدل‌های رزونانسی به طور گسترده در شارژرهای خودروهای الکتریکی (EV) استفاده می‌شوند


با این حال، طبقه‌بندی دقیق مبدل‌های رزونانسی مورد استفاده در خودروهای الکتریکی به اندازه کافی در مقالات مورد


بحث قرار نگرفته است. دستورالعمل انتخاب توپولوژی مبتنی بر مبدل رزونانسی مورد نیاز برای شارژ یک خودروی


الکتریکی بر اساس توان نامی آن ذکر نشده است.


این مقاله بر طبقه‌بندی دقیقی از مبدل‌های رزونانسی مورد استفاده در مرحله دوم شارژرهای خودروهای برقی تمرکز دارد.


علاوه بر این، این مقاله راهنمایی برای طراحان فراهم می‌کند تا بر اساس وات مصرفی، توپولوژی مبدل مورد استفاده در


مرحله اول و مرحله دوم شارژر خودروهای برقی مورد نیاز را انتخاب کنند.


بر اساس انچه که در اینورتر غدیر آمده است ، جریان توان یک‌ طرفه و دوطرفه. بسته به تعداد عناصر واکنشی موجود در یک توپولوژی مبدل رزونانس معین، این


مبدل‌ها به عنوان مبدل‌های رزونانس دو عنصری، سه عنصری و چند عنصری طبقه‌بندی می‌شوند. بسته به اتصال عناصر


القایی (L) و خازنی (C) نسبت به سیم‌پیچ ترانسفورماتور، این توپولوژی‌های مبدل به صورت سری،


موازی (دو عنصری)، سلف-سلف-خازن (LLC) (سه عنصری) و خازن-سلف-سلف-خازن (CLLC) (چند عنصری)


طبقه‌بندی می‌شوند.

دانلود pdf کامل این مقاله

 

جدیدترین ارسال ها

بالا