ترفندها و نکات مخفی 3ds Max

ramindrs

New Member
batch render به جای video post camera

سلام این تجربه من در مورد ورژن 2011 مکس پیش اومده
گاهی وقتا video post در بخش رندر های نماهای دوربین که نوبتی تنظیم میشند تا پشت هم رندر بگیرند دچار مشکل میشه و سیستم به اصطلاح کم نیاره و پیغام ارور میده
راه حلش استفاده از گزینه batch rendr از منوی render هستش که همون کار رو انجام میده ...
l4i5gb99l8lzzqesbnbp.png


اگه حوصلشو داشتی خوشحال میشم به وبلاگم سر بزنی و نظر بدی ممنون
 

ramindrs

New Member
حتما تا حالا براتون پیش اومده که میخواین توی یک صحنه شلوغ از یک قسمت خاص رندر بگیرین و بعضی از آبجکت ها میان جلوی دوربین و مزاحمتون میشن. یک راه حل اینه که اونا رو مخفی کنین.
راه حل بهتر اینه که توی تنظیمات مربوط به دوربین گزینه clip manually رو در قسمت clipping planes فعال کنین. حالا دو plane (صفحه) در میدان دید دوربینتون درست میشه و به این صورت هر چیزی که بین این دو صفحه قرار بگیره رندر می شه و با تنظیم کردن فاصله این دو صفحه می تونیم آبجکتهایی که جلوی دوربین قرار گرفتن رو در رندر حذف کنید.
آقا دمت گرم خیلی حال دادی .
یه عمر من تو رندرهای دکوراسیون داخلی مشکل داشتم .
ممنونتم مشکمو حل کردی. کارت خیلی درسته
 

ramindrs

New Member
آقا ایول
من 6 ساله که دارم مکس کار میکنم و این ترفند به این کوچکی رو تا بحال نمی دونستم. حال دادی
دمت جیییییز:oops:
 

hosienmax100

3D Artist
این مورد رو نمی دونم کسی گفته یا نه تاپیک سنگین شده فرصت سرچ هم نیست اگر تکراری هستش ببخشیدو مدیران مربوط لطف کنن حذف کنن :

0.jpg


p1.jpg


p2.jpg

p3.jpg




p41.jpg

 

AiDiN_TiNY

Member
گزینه ی walk through در تری دی مکس:
q94d0y141esfeor9l7ot.jpg

با استفاده از این گزینه توی محیط مکس میتونیم مثل یک بازی کامپیوتری گردش کنیم. در حالت پیش فرض به جای این دکمه یه گزینه ی دیگه که به صورت دست هست وجود داره که با نگه داشتن کلیک بر روی اون میتونیم حالت والک ترو رو انتخواب کنیم.
در هنگام استفاده از حالت walk through باید مطمئن بشیم که دکمه ی keyboard shortcut override toggle واقع در نواز ابزار در حالت فعال باشه.
برای نگاه کردن به اطراف کلیک چپ موس رو توی صفحه نگه داشته و موس رو به جهات دلخواه حرکت میدیم تا دید دوربین تغییر کنه
برای حرکت دوربین به اطراف درست مثل بازی های کامپیوتری از دکمه های w,a,s,d استفاده میکنیم.
برای اینکه دوربین با سرعت بیشتری حرکت کنه به تعداد لازم دکمه ی [ و برای کاهش سرعت هم چندین بار دکمه ی ] رو میزنیم.
با زدن دکمه space دید دوربین فقط به سمت چپ و راست تغییر پیدا میکنه و با زدن مجدد space به حالت اول برمیگرده

با دکمه e دوربین به ارتفاع بالاتر و با دکمه ی c دوربین به سمت پایین حرکت میکنه.

سلام

کی میدونه چجوری میشه ازین امکان یه خروجی گرفت که مثل همون بازی بشه درش راه رفت؟
 

prince_Persia_7

Well-Known Member
رندر پانورما در تری دی مکس :
حتما تا به حال عکس های پانورما رو دیدین. عکس پانورما در واقع یه عکس 360 درجه ای هست که با استفاده از دوربین های مخصوصی گرفته میشه به طوری که میتونیم دوربین رو توی محیط بچرخونیم و به طور کلی تمام فضای اطراف رو ببینیم. اما آیا تا به حال به این فکر کردید که چطور میشه با خود تری دی مکس از صحنه ی خودمون یه رندر پانورما بگیریم؟ پس به طریق زیر عمل کنید :
1) ابتدا یک دوربین ایجاد کنیم و انو میزاریم در وسط صحنه . در اینجا زاویه و FOV دوربین زیاد مهم نیست چیزی که مهمه محل قرار گیری و به خصوص ارتفاع دوربینه که بهتره دوربین رو در وسط صحنه بزاریم
2) در Command Panel بر روی Utilities (همون شکل چکش) کلیک میکنیم. سپس بر روی More و سپس از پنجره باز شده بر روی Panorma Exporter کلیک کنید طبق عکس زیر
57652256797844922466.jpg


3) بعد از این کار یه قسمت به نام Panorma Exporter باز میشه که شامل دو دکمه به نام Render و Viewer هست. حالا بر روی دکمه ی Render کلیلک میکنیم تا یه پنجره باز بشه . این پنجره دقیقا مثل هموم پنجره ی رندر ستاپ خود مکسه فقط با این تفاوت که تمام تب ها اومده توی یه تب همین...
4) حالا نکته اینجاست که باید رندر خودمون رو با پسوند HDR سیو کنیم.
20310403308285327860.jpg


5) سپس بر روی دکمه ی رندر کلیک میکنیم . با اینجا شش مرحله مختلف از نمای دوربین رندر گرفته میشه یعنی یک بار نمای جلو یکبار عقب یک بار چپ یه بار راست یه بار پایین و یک بار هم بالا و در نهایت این شش تا عکس با هم مچ میشن و میشه یه تصویر واحد به صورت پانورما
6) حالا برای دیدن نتیجه ی کار اینبار بر دکمه Viewer کلیک میکنیم و سپس فایل HDR مورد نظر خودمون رو باز میکنیم حالا میتونیم با کلیک تو صفحه ی باز شده توی محیط بچرخیم.....
Panorma_Render.jpg
 
آخرین ویرایش:

30min

Banned
اکسکیوزمی کلید ترکیبی برای Ring و Loop اضلاع چیه !؟
یا حتی cut و Bridge و کلیدهای ترکیبی برای سرعت عمل بیشتر ....
 
آخرین ویرایش:

nima5794

New Member
اگر تو Cad کمان یا ستون گرد داشته باشیم وقتی Import میکنیم تو Max گردی رو کامل نداره توی Max مثل Cad دستوری هست که بشه کمان یا هر چیز قوس داری رو به شکل درستش در بیاره در واقع مثلا ستون گرد رو بصورت خطوط شکسته در نیاره؟
 
اگر تو Cad کمان یا ستون گرد داشته باشیم وقتی Import میکنیم تو Max گردی رو کامل نداره توی Max مثل Cad دستوری هست که بشه کمان یا هر چیز قوس داری رو به شکل درستش در بیاره در واقع مثلا ستون گرد رو بصورت خطوط شکسته در نیاره؟

دوست عزیز برای اینکار باید فرمتها ی import رو عوض کنید
مثلا اگه توی CAD به سانتی متر کار کردی توی MAX باید به decimetr یا decametr یا .... تبدیل کنید
بعد از انتخاب هر کدام از گذینه ها زیر گزینه تعداد سگمنتهارو میزنه که هر چی بیشتر باشه شکست کمتر میشه
فقط باید دقت کنی که در پنجره viewport ممکن لایه هارو در هم ببینی ولی تو رندر درسته
اگه زوم کنی درست میشه
 

Fanous

Well-Known Member
اگر تو Cad کمان یا ستون گرد داشته باشیم وقتی Import میکنیم تو Max گردی رو کامل نداره توی Max مثل Cad دستوری هست که بشه کمان یا هر چیز قوس داری رو به شکل درستش در بیاره در واقع مثلا ستون گرد رو بصورت خطوط شکسته در نیاره؟

بهتره توی اتوکد فایل رو به فرمت dxf تبدیل کنی و از توی مکس فایل dxf رو ایمپورت کنی
بعد توی تنظیمات ایمپورت واسه سطوح منحنی از تنظیمات زیر استفاده کنی :
 

پیوست ها

  • 1.jpg
    1.jpg
    18.3 کیلوبایت · بازدیدها: 64

Abolfazl 2408

Active Member
C:%5CUsers%5CAbolfazl%5CDesktop
dorod bar dostan man ye moshkel daram to max onam ineke ye modaty az nasbe max ke migzare felashi ke baraye harekat dadan hast nabadid mishe
 

پیوست ها

  • Untitled-1.jpg
    Untitled-1.jpg
    88.1 کیلوبایت · بازدیدها: 36
آخرین ویرایش:

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
X رو از صفحه کلید بزنید. (قبلش باید w یا e یا r رو زده باشید.)
 

ce-masoud

New Member
منم مشکل ابوالفضل رو دارم. دوباره هم نصب کردم درست نشد. x هم جواب نمیده دیگه! چکار کنم؟
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
به منوی Customize>Prefrences برید و از اونجا تنظیمات گیزمو هارو انجام بدید.
 

samartala

New Member
با سلام
برای اینکه هنگام تغییر در اعداد در قسمت اسپینرها بتوانیم در هنگام تغییر بازگشت به عدد قبلی را داشته باشیم کافی است در هنگام تغییر اعداد با موس فقط راست کلیلک کنیم که عدد قبلی مان را خواهیم دید...

خیلی خیلی صفحه خوبی است...
:tavajoh:خواهشا این صفحه را با پستهای جدید خود حمایت کنید....
ممنونیم
 

جدیدترین ارسال ها

بالا