LinkinForEver
مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
تا جایی که من میدونم بلههمون قابليت xform رو داره.يعني متريال رو همراه با فرم مي چرخونه؟
تا جایی که من میدونم بلههمون قابليت xform رو داره.يعني متريال رو همراه با فرم مي چرخونه؟
دوستا من اینجا جای سوال کردن نیست
ولی شاید جواب من یه ترفند حساب بشه
مکس رو کاملا ببندید و پوشه پروفایل مکس توی درایو c در زیر شاخه user به نام enu رو کاملا پاک کنید (win7)
برای مثال
این ادرس من هستش
C:\Users\animator\AppData\Local\Autodesk\3dsMax\2010 - 32bit\enu
سلام یه سوال خیلی مهم و ساده دارم .
وقتی یه چیزی رسم می کنیم اون رومیشه از سه نما به راحتی ادیت کرد . حالا که اون شکل رو بچرخونیم و با زاویه قرار بدیم دیگ از سه نمای پیشفرق نمیشه اونو ادیت کرد . چطور میشه به نمای رو به روی یک شکل رفت ؟
یه چیزی که تو رویت بود ref plane بود . 3DS MAX هم میتونه این کارو بکنه ؟
زدن دکمه لوپ هم نمیخواد ادج رو انتخاب کنید شیف و ادج بغلیش همون لوپهتاپيك خوبيه
اميدوارم با كمك همه خوب پيش بره
توي editable poly موقعي كه مي خوايم كل edge هاي يك مسير انتخاب بشن با انتخاب يكي و زدن دكمه loop همه رو انتخاب مي كنيم، ولي ظاهرا راهي براي انتخاب كل vertex , face يه مسير به صورت مستقيم وجود نداره، ولي چرا داره
edge هاي يك مسيرو با loop انتخاب كنيد و بعد كليك راست كرده و convert to face يا convert to vertex رو بزنيد
سلام دوستان،
کارتون بیسته
یه سوال ؟
چطور میشه متریال ها رو به صورت زیر دراورد
یعنی حالت دیفالت وی ری باشه
مشاهده پیوست 89316
چرا این ویندوز7تکسچرها رو نمیخونه خصوصا یزای درخت؟
راه آسونتر هم هست
تو فتوشاپ متنی را ک میخواهیم تایپ میکنیم
بعد در قسمت layers روش راست کلیک میکنیم و convert to shape را انتخاب میکنیم
بعد از متنتون خروجی ai بگیرید
بعد اونو توی مکس inport کنید
اگر علاقمند به حالت light cache هستید اصلیترین دردسر شما مقدار مناسب برای subdivide هست.اگر نمیتونید حدس بزنید چه رقمی برای شما مناسب است یک عدد بالا مثل 10000 یا 20000 رو انتخاب کنید سپس mode
progressive path tracing را انتخاب کنید و هر وقت فکر کردید که طاقتتون تمام شده کار رو cancel و در قسمت light cache روی save کلیک و به mode - from file رفته و با browse فایل save شده را انتخاب و دوباره رندر بگیرید.حالا دیگر light cache محاسبه نمیشود و همون کیفیت رو که در مرحله قبلی پسندیدید رندر میگیرد.
در ورژنهای اولیه مکس اگر دو سطح دقیقا روی هم میافتاد موقع رندر گرفتن به احتمال زیاد اون دو سطح در قسمت اشتراکی به صورت ناهنجار و همراه با یک هاشور نامنظم سیاه رنگ رندر میشد. حالا این قضیه در ورژنهای جدید اصلاح شده ولی اونهایی که با vray رندر میگیرند بدونند دوباره همون مشکل را دارند. پس موقع مدلینگ حواسشون باشه دو سطح دقیقا روی هم نیفتند حتی اگه قراره یک ماتریال داشته باشند.
آخ ببخشيد يادم رفت فرخ جان
اميد جان دستت درد نكنه كه پاسخ دادي
البته متاسفانه تو vray تا اونجا كه من مي دونم جواب نميده
سلام به همه ی رفقا ..
تاپیک خیلی خوبی شده مطالب هم واقعا اموزنده اند.
منم یه مورد به ذهنم خورد که گفتم اگه بگم میتونه به خیلی ها کمک کنه ..
خوب قبل از اینکه بگم میخوام زمانی رو فرض کنید که مثلا ساعت 10 صبحه و میخواید از خونه برید بیرون و در ضمن میخواید شب که برمیگردید 20 تا رندر از فایلتون داشته باشید و در ضمن هر رندری زاویه دوربین رو عوض کرده اید با بهتر بگم از چند تا دوربین استفاده میکنید و در هر رندری تنظیمات موتور رندر رو هم میخواید تغییر بدید.
خوب اینجاست که batch render واقعا میتونه کمک کنه کافیه برای هر زاویه یه دوربین بزارین و توی هر ویو تنظیمات رندر رو توسط preset (قبلا گفته شده) ذخیره کنید حالا از منوی rendering > batch render رو باز کنید و دیگه از اینجا به بعد هم که تابلوه ادد رو بزنید و ادامه بدید....
اگه مشکلی بود بگید .البته batch render کارهای دیگه ای هم میکنه .
موفق باشید.بای بای.
اضافه می کنم که سعی کنید واحد های مکس را بر روی متر قرار دهید تا نورپردازی صحیح و سرع انجام شود مخصوصا وقتی که نورهایتان decay دارند این مساله بسیار مهم است چرا که آنها بر اساس مجذور فاصله شدتشان کم می شود
سپاس