ترفندها و نکات مخفی 3ds Max

ilyase721

New Member
انجام همین کار دوستمون با Alt سرعت تغییر مقادیر رو کم می کنه
یعنی دقیقا برعکس Ctrl...
:wink:
 

darkwish_2006

Well-Known Member
unloading geometry

سلام دوستان

راهی برای جلوگیری از unloading geometry موقع استفاده از displace و vray furry هست که تو lightcach کردن جون آدمو بالا نیاره !!!!!!!!!!!!!!
لطفا راهنمایی کنید .
ممنون .
unloading geometry:mad:
 

hosein alikhani

New Member
آقا محسن برای convert کردن یک حالت از انواع selection در editpoly کافیست پس از select کردن دکمه Ctrl را نگه داشته و نوع دیگری را انتخاب کنید این خیلی سریع تر از convert کردنه :wink:
 

simple_function

New Member
سلام. با این نظرت موافقم تا اینجا که مطالب رو خوندم همه رو می دونستم اما تشکر کردم گه همه تشویق بشن البته من تازه تری دی مکس رو شروع کردم ولی دوست دارم کاملتر بشه اطلاعاتم. گاهی بعضی از مطالب تجربی هست و توی کتاب یا فیلم آموزشی یاد داده نمیشه! چه خوب بود که مشکلات و ترفندهای تجربی رو هم اشتراک بزاریم! ممنون از همه! :)
 

DeapHead

Member
سلام یه سوال خیلی مهم و ساده دارم .
وقتی یه چیزی رسم می کنیم اون رومیشه از سه نما به راحتی ادیت کرد . حالا که اون شکل رو بچرخونیم و با زاویه قرار بدیم دیگ از سه نمای پیشفرق نمیشه اونو ادیت کرد . چطور میشه به نمای رو به روی یک شکل رفت ؟
یه چیزی که تو رویت بود ref plane بود . 3DS MAX هم میتونه این کارو بکنه ؟
 

fuladpanjeh

New Member
سلام . من دکمه های میانبرم از کار افتاده !!! هیچکدوم کار نمیکنه . دلیلش چیه ؟ چطوری میتونم کل تری دی رو رسیت کنم
 

NARANJTORANJ

Well-Known Member
دوستا من اینجا جای سوال کردن نیست
ولی شاید جواب من یه ترفند حساب بشه

مکس رو کاملا ببندید و پوشه پروفایل مکس توی درایو c در زیر شاخه user به نام enu رو کاملا پاک کنید (win7)
برای مثال
این ادرس من هستش
C:\Users\animator\AppData\Local\Autodesk\3dsMax\2010 - 32bit\enu
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
دوستا من اینجا جای سوال کردن نیست
ولی شاید جواب من یه ترفند حساب بشه

مکس رو کاملا ببندید و پوشه پروفایل مکس توی درایو c در زیر شاخه user به نام enu رو کاملا پاک کنید (win7)
برای مثال
این ادرس من هستش
C:\Users\animator\AppData\Local\Autodesk\3dsMax\2010 - 32bit\enu

من همیشه این کار رو میکنم اما بعد از چند دفعه اینکار کردن لایسنسر مکس از کار میوفته دیگه تا ویندوز عوض نشه مکس بالا نمیاد
از ما گفتن بود !!!
 

goodzila46

Active Member
سلام یه سوال خیلی مهم و ساده دارم .
وقتی یه چیزی رسم می کنیم اون رومیشه از سه نما به راحتی ادیت کرد . حالا که اون شکل رو بچرخونیم و با زاویه قرار بدیم دیگ از سه نمای پیشفرق نمیشه اونو ادیت کرد . چطور میشه به نمای رو به روی یک شکل رفت ؟
یه چیزی که تو رویت بود ref plane بود . 3DS MAX هم میتونه این کارو بکنه ؟

برای اینکار می تونی از کلیک راست روی کیوب راهنمایی که در کنار ویوپورت فعال قرار داره استفاده کنی، و از set corrent view as home و ser corrent view as front استفاده کنی.
 

farid_die

New Member
تاپيك خوبيه
اميدوارم با كمك همه خوب پيش بره
توي editable poly موقعي كه مي خوايم كل edge هاي يك مسير انتخاب بشن با انتخاب يكي و زدن دكمه loop همه رو انتخاب مي كنيم، ولي ظاهرا راهي براي انتخاب كل vertex , face يه مسير به صورت مستقيم وجود نداره، ولي چرا داره
edge هاي يك مسيرو با loop انتخاب كنيد و بعد كليك راست كرده و convert to face يا convert to vertex رو بزنيد
زدن دکمه لوپ هم نمیخواد ادج رو انتخاب کنید شیف و ادج بغلیش همون لوپه
برای ورتکس و پالی هم همین کارو میشه کرد یعنی با نگه داشتن شیفت
 
آخرین ویرایش:

farid_die

New Member
میشه از تو helper یهGrid کشید راست کلیک کرد Active Grid رو زد و کلا فاز جهت کارو عوض کرد...دست آخر راست کلیک Active Home Grid
 

farid_die

New Member
راه آسونتر هم هست
تو فتوشاپ متنی را ک میخواهیم تایپ میکنیم
بعد در قسمت layers روش راست کلیک میکنیم و convert to shape را انتخاب میکنیم
بعد از متنتون خروجی ai بگیرید
بعد اونو توی مکس inport کنید

راه دوستمون بهتره چون خطوط بین حروف حذف میشه فقط به جای Magic یا W از منوی Select > color range رو برای انتخاب محدوده متن انتخاب کنید
 

goodzila46

Active Member
اگر علاقمند به حالت light cache هستید اصلیترین دردسر شما مقدار مناسب برای subdivide هست.اگر نمیتونید حدس بزنید چه رقمی برای شما مناسب است یک عدد بالا مثل 10000 یا 20000 رو انتخاب کنید سپس mode
progressive path tracing را انتخاب کنید و هر وقت فکر کردید که طاقتتون تمام شده کار رو cancel و در قسمت light cache روی save کلیک و به mode - from file رفته و با browse فایل save شده را انتخاب و دوباره رندر بگیرید.حالا دیگر light cache محاسبه نمیشود و همون کیفیت رو که در مرحله قبلی پسندیدید رندر میگیرد.

من یه سوالی دارم
اونهم اینکه خوب فرمایش شما در مورد اینکه یه مقدار عددی بالا مثل ده هزار یا بیست هزار می تونه مناسب باشه رو در نظر بگیریم اما شما به این نکته هم اشاره کنید که در زمان رندر و در هنگامی که الگوریتم انتخابی ما در قسمت ایمیج سمپلر می خواد که پیکسل ها رو ادغام کنه، به بیت دپس بسیار بالاتری رو برو هست، و برای کسی که چون حوصله نداشته و از ترفند شما استفاده کرده، این یک مشکل دو چندان می شه، چون حالا باید خیلی بیشتر صبر بکنه و چاره ای هم نداره. اگر ممکنه راهنمایی بفرمایید.
 

goodzila46

Active Member
در ورژنهای اولیه مکس اگر دو سطح دقیقا روی هم میافتاد موقع رندر گرفتن به احتمال زیاد اون دو سطح در قسمت اشتراکی به صورت ناهنجار و همراه با یک هاشور نامنظم سیاه رنگ رندر میشد. حالا این قضیه در ورژنهای جدید اصلاح شده ولی اونهایی که با vray رندر میگیرند بدونند دوباره همون مشکل را دارند. پس موقع مدلینگ حواسشون باشه دو سطح دقیقا روی هم نیفتند حتی اگه قراره یک ماتریال داشته باشند.

البته در حال حاضر من روی وی ری نسخه دو چک کردم و این مشکل رفع شده.
 

goodzila46

Active Member
آخ ببخشيد يادم رفت فرخ جان
اميد جان دستت درد نكنه كه پاسخ دادي
البته متاسفانه تو vray تا اونجا كه من مي دونم جواب نميده

که البته کاملاً هم جواب می ده و به مراتب قوی تر هم این کار رو انجام می ده.
 

goodzila46

Active Member
سلام به همه ی رفقا ..

تاپیک خیلی خوبی شده مطالب هم واقعا اموزنده اند.

منم یه مورد به ذهنم خورد که گفتم اگه بگم میتونه به خیلی ها کمک کنه ..

خوب قبل از اینکه بگم میخوام زمانی رو فرض کنید که مثلا ساعت 10 صبحه و میخواید از خونه برید بیرون و در ضمن میخواید شب که برمیگردید 20 تا رندر از فایلتون داشته باشید و در ضمن هر رندری زاویه دوربین رو عوض کرده اید با بهتر بگم از چند تا دوربین استفاده میکنید و در هر رندری تنظیمات موتور رندر رو هم میخواید تغییر بدید.

خوب اینجاست که batch render واقعا میتونه کمک کنه کافیه برای هر زاویه یه دوربین بزارین و توی هر ویو تنظیمات رندر رو توسط preset (قبلا گفته شده) ذخیره کنید حالا از منوی rendering > batch render رو باز کنید و دیگه از اینجا به بعد هم که تابلوه ادد رو بزنید و ادامه بدید....

اگه مشکلی بود بگید .البته batch render کارهای دیگه ای هم میکنه .

موفق باشید.بای بای.

نکته ای که داره اینه که کسایی که با وی ری کار می کنن باید حتماً موتور ایردینس مپشون رو روی مالتی فریم اینکری منتال قرار بدن و دکمه رندر رو حتماً از داخل پنجره بتچ رندر بزنن!!
 

goodzila46

Active Member
اضافه می کنم که سعی کنید واحد های مکس را بر روی متر قرار دهید تا نورپردازی صحیح و سرع انجام شود مخصوصا وقتی که نورهایتان decay دارند این مساله بسیار مهم است چرا که آنها بر اساس مجذور فاصله شدتشان کم می شود

سپاس

در ارتباط با قرار دادن سیستم یونیت مکس بر روی متر اون هم به منظور افزایش سرعت رندر ویا بالا رفتن دقت نورپردازی بنده مخالفم و تست هم گرفتم، لطفاً راهنمایی بفرمایید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا