آقا دمت گرم خیلی حال دادی .حتما تا حالا براتون پیش اومده که میخواین توی یک صحنه شلوغ از یک قسمت خاص رندر بگیرین و بعضی از آبجکت ها میان جلوی دوربین و مزاحمتون میشن. یک راه حل اینه که اونا رو مخفی کنین.
راه حل بهتر اینه که توی تنظیمات مربوط به دوربین گزینه clip manually رو در قسمت clipping planes فعال کنین. حالا دو plane (صفحه) در میدان دید دوربینتون درست میشه و به این صورت هر چیزی که بین این دو صفحه قرار بگیره رندر می شه و با تنظیم کردن فاصله این دو صفحه می تونیم آبجکتهایی که جلوی دوربین قرار گرفتن رو در رندر حذف کنید.
گزینه ی walk through در تری دی مکس:
با استفاده از این گزینه توی محیط مکس میتونیم مثل یک بازی کامپیوتری گردش کنیم. در حالت پیش فرض به جای این دکمه یه گزینه ی دیگه که به صورت دست هست وجود داره که با نگه داشتن کلیک بر روی اون میتونیم حالت والک ترو رو انتخواب کنیم.
در هنگام استفاده از حالت walk through باید مطمئن بشیم که دکمه ی keyboard shortcut override toggle واقع در نواز ابزار در حالت فعال باشه.
برای نگاه کردن به اطراف کلیک چپ موس رو توی صفحه نگه داشته و موس رو به جهات دلخواه حرکت میدیم تا دید دوربین تغییر کنه
برای حرکت دوربین به اطراف درست مثل بازی های کامپیوتری از دکمه های w,a,s,d استفاده میکنیم.
برای اینکه دوربین با سرعت بیشتری حرکت کنه به تعداد لازم دکمه ی [ و برای کاهش سرعت هم چندین بار دکمه ی ] رو میزنیم.
با زدن دکمه space دید دوربین فقط به سمت چپ و راست تغییر پیدا میکنه و با زدن مجدد space به حالت اول برمیگرده
با دکمه e دوربین به ارتفاع بالاتر و با دکمه ی c دوربین به سمت پایین حرکت میکنه.
سلام
کی میدونه چجوری میشه ازین امکان یه خروجی گرفت که مثل همون بازی بشه درش راه رفت؟
اگر تو Cad کمان یا ستون گرد داشته باشیم وقتی Import میکنیم تو Max گردی رو کامل نداره توی Max مثل Cad دستوری هست که بشه کمان یا هر چیز قوس داری رو به شکل درستش در بیاره در واقع مثلا ستون گرد رو بصورت خطوط شکسته در نیاره؟
اگر تو Cad کمان یا ستون گرد داشته باشیم وقتی Import میکنیم تو Max گردی رو کامل نداره توی Max مثل Cad دستوری هست که بشه کمان یا هر چیز قوس داری رو به شکل درستش در بیاره در واقع مثلا ستون گرد رو بصورت خطوط شکسته در نیاره؟