ترفندها و نکات مخفی 3ds Max

Majid CG

کاربر متخصص مدلینگ
بچه ها این تاپیک خیلی خوابیده یه فکری به حالش بکنید

توی مکس اگه بخوایم به مقدار کم و مورد نیازمون زوم کنیم دکمه های ctrl+alt رو نگه میدارم و همزمان

دکمه ی وسط موس را نگه میداریم و عقب و جلو میکنیم


موفق باشید
 

Majid CG

کاربر متخصص مدلینگ
نرم کردن اجسام در مکس

اگه بخوایم یه شی رو به اینصورت که من درست کردم انجام بدیم ( عکسشو پایین گذاشتم)

راههای زیادی هست میتونیم دور جسم رو چمفر کنیم یا

سگمنت بهش اصافه کنیم

ولی این راهها همشون دردسر دارنو یه جوری وقت گیرن با این ترفندی که

میگم میتونید به طرز چشمگیری این کارو با سرعت زیاد و با چند کلید انجام بدید

خوب شروع میکنیم برای این کار اول جسمو انتخاب میکنیم و از منوی modifiers گزینه ی

mesh editing و quadify mesh

رو انتخاب میکنیم شاید الان بگید خوب این که تغییری نکرد

بعدش باید بهش mesh smooth بدید

کار تمومه البته باید تنظیمات هر کدومو بالا پایین کنید تا به شکل مورد نظرتون برسید


موفق باشید

نکات: این قابلیت فقط برای مکس 2010 به بالاست

مقدار qudify رو از 2.5 پایین تر نبرید مگر نه هنگ میکنید

و همچنین مقدار mesh smooth رو از 3 بالاتر نبرید
 

پیوست ها

  • Untitled.png
    Untitled.png
    318.1 کیلوبایت · بازدیدها: 110
آخرین ویرایش:

Majid CG

کاربر متخصص مدلینگ
تا حالا شده یه چیزیو توی مکس بخواین BLUR کنید ولی ندونید از کجا و

به فتوشاپ برید و از اونجا بلور کنید

یه گزینه ای هست توی RENDER به نام effect تا حالا باهاش کار کردین

این افکت یه چیزی مثل افکت تو فتوشاپه ولی با امکانات کمتر

حالا برای بلور کردن به منوی render\ effect دکمه add رو بزنید یه لیست میاد

از توی لیست بلور رو انتخاب کنید

حالا توی تنظیماتش برید و unidorm رو کم یا زیاد کنید

با افکت کارای دیگه مثل روشن تر کردن تصویر و یه سری کارای دیگه میشه انجام داد

موفق باشید
 

پیوست ها

  • 1.jpg
    1.jpg
    22.8 کیلوبایت · بازدیدها: 39
  • 2.jpg
    2.jpg
    19.2 کیلوبایت · بازدیدها: 42

*farshid*

کاربر VIP
پست های غیر مرتبط اسپم محسوب میشن
برای سوالات میتونید تاپیک جداگانه ای ایجاد کنید

لطفا فقط در مورد موضوع تاپیک پست بزنین (از بچه هایی که ترفند های جدید رو معرفی میکنن تشکر میکنم مخصوصا majid cg )
 

Mahshid_f3497

Active Member
وقتی کارتون خیلی object زیاد داره و سیستمتون هم قوی نیست و رندر نمی گیرهٰ می تونید برید start-prgram file-autodesk-3dmax-chang graphic mode اونوقت یک کادری باز می شه revert from direct 3d رو برنید و گزینه software رو انتخاب کنید.اینجوری 3dmax با کیفیت پایین باز می شه و حرکت تو فضا هم خیلی سخته ولی خوبیش اینه که render میگیره و یهو وسط render کار رو نمیبنده
 

fazaei6

New Member
سلام دوستان
یه ترفند خوب واسه رندر سریعتر پیدا کردم امیدوارم کسی نگفته باشه
اسمش (distributed Render) هست. روش کار به این صورته اول موتور رندر رو v-ray انتخاب می کنید و به قسمت setting و سر برگ v-ray::system میرید. کافیه تیک گزینه distributed rendering رو فعال کنید.
ولی این کافیه؟ نه دیگهههههههه وارد setting اش که بشین بایداز قسمت add server , ip adress ,marboot be computere maghsad که قبلا اونها رو با رایانه خودتون شبکه کردین وارد کنین.بعدم که ok و از قدرت cpu های رایانه های شبکه شده برای render eشما استفاده می شه:cool: در ضمن تو این حالت render شنیدم حد اکثر از 12 computer می شه استفاده کرد.
 

پیوست ها

  • Distribute.jpg
    Distribute.jpg
    240.3 کیلوبایت · بازدیدها: 115

Majid CG

کاربر متخصص مدلینگ
از دوستان خواهش میکنم سوالاتشونو اینجا مطرح نکنن اینجا فقط برای

گفتن ترفندای برنامه مکسه :rose:

خوب تصمیم گرفتم یه سری نکات دیگه هر روز بنویسم البته اگه بدردتون بخوره

امروز نحوه نرم کردن دور یه جسم رو توضیح میدم (شکل پایین) شاید خیلی ابتدایی باشه

ولی میتونه برا بعضی ها مفید باشه


wt5s29sc3dle4zhvuu1.jpg


کاری که باید بکنید اینه اول باکسو به editable poly تبدیل کنید

edge های دور باکس رو بگیرید و بعد ring کنید

و گزینه ی chamfer رو بزنید

یعد chamfer amount رو روی 4 بزارید و سگمنت رو روی 4 بعد ok کنید

تموم شد امیدوارم مفید باشه
:rose:
 

ali3dm

کاربر VIP
واسه پیدا کردن یه مودیفایری باید کل لیست رو زیر و رو کنی تا پیداش کنی

برای سریع تر پیدا کردن مودیفایر مورد نظر خود کافیه حرف اولشو از کیبورد بزنی تا به اون مودیفایر مورد نظر پرش کنه
مثلا رلکس کافیه حرف آر رو بزنی :rose:
 

*farshid*

کاربر VIP
پست هایی که به موضوع تاپیک ربطی ندارند بدون اخطار قبلی پاک میشن ...
این جا فقط ترفند ها و نکات مخفی مطرح میشن ... از زدن پست هایی که محتوایی مثل تشکر،سوال، در خواست لینک و ... دارن جدا خودداری کنید .
برای موارد فوق بخش های جداگانه ای وجود دارند
با تشکر
:rose:
 
آخرین ویرایش:

.:BehzAd:.

Active Member
یادتونه تا ورژن 5 تری دی مکس یه کتابخونه ابزار داشت ؟ شبیه همونی که الان تو مایا هست !! خوب از ورژن 6 به بعد یکی از کارای احمقانه اتودسک حذف همین کتابخونه ابزار هستش !! اما جهت اطلاع اونایی که دوست دارن دوباره اونو داشته باشن ،
http://rapidshare.com/files/423623691/ketabkhaneye_abzar.cui
دانلود کنید و اونو از تو customize -------> customize user interface > toolbars
لود کنین . حالشو ببرین

دوست عزیز لینکش خرابه لطف کن دوباره آپ کنید.
 
با سلام
اميدوارم براي اولين ارسال بتونم مفيد باشم.
ميخوام طريقه استفاده از اسلايدر رو بهتون معرفي كنم كه به وسيله ي اون مي تونيدهر كاري بكنيد
از مسير زير يك اسلايدر ايجاد كنيد
creat panel --> helpers --> manipulator--> slider
خوب حالا يك باكس ايجاد كرده و از modifier يك bend به اون بديد
مي خوايم كاري كنيم تا با اسكرول كردن اسلايدر و تغيير مقدار اون مقدار منظورم همون angel bend هستش رو عوض كنيم
باكس رو انتخاب كنيد و از منو انيميشن پارامتر واير رو باز كنيد در viewport دوگذينه به شمانشون ميده كه متناسب با آبجكت و صلاهگر هاي اون متفاوت هستش شما روي آبجكت مديفاير بريد و گذينه ي bend و سپس angel رو انتخاب كنيد
يك خط نقطه چين هستش كه به شما نشون ميده كه بايد آبجكت دوم خودتون رو انتخاب كنيد (همون اسلايد)
و بعد بازم ازگزينه هاي موجود modifaier و اين بار value رو انتخاب كنيد
حالا با باز شدن پنجره پارامتر واير ديالوگ روي علامت to way connection يا شكل روبه رو <--> كليك كنيد دكمه ي connet رو بزنيد
از حالا به بعد هر وقت مقدار اسلايدر رو كم يا زياد كنيد مقدار angel bend هم كم و زياد مي شه
با استفاده از اين قابليت مي تونيد مورف ها ريگ ها و هر چيزي رو مديريت كنيد

اميد وارم به دردتون خورده باشه:sad:
 

پیوست ها

  • 2.jpg
    2.jpg
    263.6 کیلوبایت · بازدیدها: 45
  • 3.jpg
    3.jpg
    254.8 کیلوبایت · بازدیدها: 41
  • 1.jpg
    1.jpg
    299.9 کیلوبایت · بازدیدها: 52

mahsadavoudi

New Member
اگه بخوام شکلمون با تغییر اندازه ها فقط از یک سمت بزرگ بشه چیکار باید بکنیم؟..م یادمه پیوتشو عوض میکردیم میشه اما الان هرکاری میکنم نمیشه...:(((
 
از طريق پارامتر واير ديالوگ آبجكت مورد نظرت رو پيدا كن و از زير مجموعه اون محوري رو كه مي خواي بزرگنمايي روي اون انجام بشه انتخواب كن و بعد كانكت كن به چيزي كه مي خواي
:sad:
 

nassssim

New Member
برای اینکه سریع یک فضای داخلی بسازیم که مبلمان بشه و دید داخلی بگیریم. یک بکس میسازیم و موذیفایر shell رو بهش اعمال میکنیم داخل باکس خالی میشه و فقط یک پوسته ازش میمونه که میتونیم بریم داخلش و یک فضا تعریف کنیم. حتی میشه با edit poly و انتخاب polygone کف و بعد detach کردنش متریال متفاوت از دیواره ها به کف دادو کلا یک فضای داخلی سریع و آسان بوجو آورد.
 

ali3dm

کاربر VIP
یه نکته ظریف و جالب:

فرض کنید موقع مدلسازی ، یه ورتکس داری میخوای یه ورتکس دیگه فقط تو یه محوری(مثلا y)باهاش هم تراز یشه

اول ورتکسی رو که میخوای هم تراز کنید رو انتخاب بعد...

S رو میزنی که اسنپ فعال شه بعد میری رو محور y بعدم ورتکس مورد نظر

طبق تصویر...
این نکته تو مدلسازی مدلای غیر ارگانیک خیلی میتونه موثر بشه


موفق باشید
 

پیوست ها

  • Untitled-4.jpg
    Untitled-4.jpg
    106.6 کیلوبایت · بازدیدها: 44

hamed2020m

New Member
کمک کنید خواهشا"

سلام
من هر وقت میام نور بذارم یا خورشسد فضام تیره و تاریک میشه می خواستم بدونم راهی هست که نور محیط کم نشه؟؟
 
استفاده از يك تنور به عنوان نور محيطي

با سلام
براي روشن كرن محيط بايد يه نور به صورت نور محيطي ايجاد كنيد
اول يه نور امي در صحنه خودتون ايجاد كنيد بهد در قسمت advance effect گزينه ambient only را تيك زده و فعال كنيد.
حالا به كم و زياد كردن اين نور مي تتونيد نور محيط رو تنظيم كنيد.
اميدوارم متفيد بوره باشه.
:sad:
 

*farshid*

کاربر VIP
سلام
من هر وقت میام نور بذارم یا خورشسد فضام تیره و تاریک میشه می خواستم بدونم راهی هست که نور محیط کم نشه؟؟
ctrl+l بزنی نور های ویو پورت غیر فعال و نور های پیشفرض روشن میشن ... shift+l هم کلیه نور ها رو غیر فعال میکنه...
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
امکان Realistic رو بکن Shaded . در مکس 2012 اینطوریه و در ورژن های قبلی همونطور که دوست عزیزمون *farshid* گفته .
 

architect7551

New Member
با سلام خدمت اساتید مکس.من با منتال ری کار می کنم اما در موقعه رندر شدن صحنه .rpc ها بصورت box سیاه دیده می شن.ویا یه صورت یه کادر بسته که backrauond هم دوره rpc هست .مثلا آسمون دورهشه.بد می خواستم بدونم آموزش منتال واسه دانلود برای معماری کسی داره..من در متریالها هم تورقشغمشکل دارم هم متتال .وقتی رندر میگرم کارم واقعی رد منیاد..تو نور مشکل ندارم .کمکم کنید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا