آنیمیشن حضرت علی (ع)

Mehdi_Lover3dsmax

مسئول مدرسه گرافیکی سه بعدی
سلام دوستان :neutral:
همونطور که قول داده بودم لباسهارو توی مکس simulate کردم اینم لینکش که تو پست اول هم گذاشتم


ُsimulate لباسهای حضرت علی در مکس( update)

رندر از دو جهت است
دوربین اول حجم فایل 1 مگ
http://netload.in/dateiZ9fL9vyMLw/aliwalk.rar.htm
http://rapidshare.com/files/350894066/aliwalk.rar.html

دوربین دوم حجم فایل 1.4 مگ
http://netload.in/dateiUWJwT7LYZD/aliwalk1.rar.htm
http://rapidshare.com/files/350895066/aliwalk1.rar.html

و اینم چند تا رندر تک عکس
منتظر نظرات هستم
 

پیوست ها

  • walk.jpg
    walk.jpg
    50.9 کیلوبایت · بازدیدها: 33
  • walk1.jpg
    walk1.jpg
    72.9 کیلوبایت · بازدیدها: 26

Mehdi_Lover3dsmax

مسئول مدرسه گرافیکی سه بعدی
در مورد کیسه حضرت علی(ع) باید بگم که ار reactor استفاده نکردم . کیسه یه تیکه پارجه هست که داخلش رو به geometri گذاشتم که کالیژن داشته باشه واین geometri با کمر biped لینک هست پس همراه کمر خمو راست میشه .همجچنین این کیسه با بقیه لباسا کالیژن داره .
به همین راحتی. ولی به نظر میرسه که کیسه موقع حرکت چروک نمیشه .اولش تو فکر رفتم ولی بعدش متوجه شدم توی حالت طبیعی هم کیسه باید همینجور باشه .می شد با Reactor بیارمش ولی اینجوری هم سریع تر شد وهم مثل باقیه لباسا با cloth محاسبه شد
 

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
آره ..

فکر جالبی بود...
چون قرار توش یه چیزی باشه همین راه خوبه که رفتی

همیشه باید از طبیعت ؛ طبعییت کرد

در باره راه رفتن::::

حرکت راه رفت زیاد جالب نیست

انگار پای کاراکتر میلنگه

سرش زیاد پایینه

وقتی که پا از زمین بلند میشه رو زیاد دقت نکردی ... باید یه مقدار بیشتر به عقب بچرخه...

حالا این حرکت رو آماده گرفتی یا اینکه خودت کلید زدی؟

با همون بایپد مکس یا برنامه دیگه ای ...؟؟؟؟

ولی در کل حرکت لباس فوق العاده شده

موفق باشی
 

pclord

کاربر متخصص
آفرین خیلی بهتر شده بود،فقط تکسچر او کیسه رو بهتر کن،براق شده ،که فکر کنم دلیلش Specular باشه،اون قسمتش هم که روی دوشش قرار گرفته رو هم بیشتر روش کار کن واقعی تر بشه

uuez0je0jyt7pzt8mn.jpg


،خودت یه کیسه رو پر کن و بزار رو دوشت،ببین حالتش چطوری میشه،بعد سعی کن همون حالت رو بهش بدی.

موفق باشی.:rose:
 
آخرین ویرایش:

Mehdi_Lover3dsmax

مسئول مدرسه گرافیکی سه بعدی
حرکت راه رفت زیاد جالب نیست

انگار پای کاراکتر میلنگه

سرش زیاد پایینه

وقتی که پا از زمین بلند میشه رو زیاد دقت نکردی ... باید یه مقدار بیشتر به عقب بچرخه...

حالا این حرکت رو آماده گرفتی یا اینکه خودت کلید زدی؟

با همون بایپد مکس یا برنامه دیگه ای ...؟؟؟؟


موفق باشی

ممنون
من حرکتو خودم ساختم اماده نبود . با biped بود .یعنی از gate walk استفاده کردم بعد تغیرات رو روش اعمال کردم .
کاراکتر نمیلنگه این بخاطر لباسهاست که اینجور به نظر میرسه .
روی راه رفتن زیاد گیر دادم از این بهتر بای دوباره همه لباسا از اول محاسبه بشه:shock:
 

Mehdi_Lover3dsmax

مسئول مدرسه گرافیکی سه بعدی
آفرین خیلی بهتر شده بود،فقط تکسچر او کیسه رو بهتر کن،براق شده ،که فکر کنم دلیلش Specular باشه،اون قسمتش هم که روی دوشش قرار گرفته رو هم بیشتر روش کار کن واقعی تر بشه

،خودت یه کیسه رو پر کن و بزار رو دوشت،ببین حالتش چطوری میشه،بعد سعی کن همون حالت رو بهش بدی.

موفق باشی.:rose:

از نظر شما هم تشکر میکنم :rose:
specular متریالم مال finalrender بود .قات زده بود خود به خود زیاد میشد (باک ورژن جدید فاینال رندر)
من اینو دیدم گفتم توی رندر نهایی درستش کنم
و اما اون قسمت که رو دوشش هست :sad: وقتی کیسه رو در اوردم فهمیدم باید اول کیسه رو میساختم و simulste میکردم . بعد مابقیع لباسا تا با اونا کالیژن داشته باشه . اینجاش دیگه ماسمالی بود .باید از اول همه رو محاسبه کنم
نمیدونم حوصلم میشه یا نه .اخه محاسبه کلی طول میکشه

ممنون از نظر همه دوستانی که میخوان این کار بهترین بشه اجرشون با علی:rose:
 

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
.یعنی از gate walk استفاده کردم بعد تغیرات رو روش اعمال کردم .

Gate Walk ؟؟؟؟

تازه شنیدم ..!!

توضیح میدی؟

روی راه رفتن زیاد گیر دادم از این بهتر بای دوباره همه لباسا از اول محاسبه بشه:shock:
یه جوری میگی که این راه رفتن داخل صحنه ی اصلی هست!!!

خوب این یه تست هست و گذاشتی اینجا که بچه ها بهت بگن کجای کارت میلنگه!!!!

همیشه وقتی از کاری کلافه میشی به آخرش فکر کن که اگه درست بشه به غیر از خودت که به خودت افتخار میکنی دیگران و دوستانت هم بهت افتخار میکنن

موفق باش
 

Mehdi_Lover3dsmax

مسئول مدرسه گرافیکی سه بعدی
منظورم از gate walk همون foot step پیش فرض character studio بود که روش تغییراتو اعمال کردم و این شکلی شده
وقتی فکر میکنم واسه یه تغییر چقدر کارو باید از اول انجام بدم خستم میشه
اخه اون خم شدگی توی راه رفتن مربوط به کیسه هست
تیکی هم که میخوره بخاطر لباسها است نه راه رفتن حضرت علی(ع)

ولی بازم همه کارها رو انشا الله از اول انجام میدم
به نظرم اگه این کارا رو انجام بدم دیگه باید فکر هالیود باشم . :)به نظرم کلا توقع بچه ها توی نظراتی که توی گالری سه بعدی دیدم در حد هالیود هست . اخه خودم بعضی از انیمیشن های مربوط به شرکت های معتبر رو دیدم که پر از باگه
 

sharin

Member
خوب...
ديگه بحث رو بردين تو 3ds max و ما كه مايا كاريم ديگه نمي تونيم كمك چنداني بكنيم.
البته من خودم 3d رو با max شروع كردم چند سال پيش.آموزشي درستي نبود و منم كلم داغ همين جوري توش ور رفتيم و چيزاي زيادي هم ياد گرفتيم اما خوب ديگه اومديم سراغ maya.
خوب بريم سر اصل مطلب:

راه رفتن خوب شده و حركت لباس ها هم عالي تر (آفرين)
خودت هم پي به اشكال كيسه بردي اما به نظرم cloth دادن به كيسه راه حل خوبي نباشه !(به خاطره طول كشيدن محاسباتش)
توي اينجور كارا بايد زرنگ باشي و فقط روي قسمت هايي كه قراره تو 4چوبه دوربين باشن كار كني و اون قسمتي كه قراره مورد توجه بيننده قرار بگيره بيشتر.
كيسه ي سنگين حركت خاصي نداره(همون طور كه گفتي)،پس فقط بايد سعي كني كه كيسه به كمر و شانه بچسبه و يه تكان كم تو قسمتي كه به دست وصله داشته باشه.(تو max نمي دونم ام تو مايا اگه من بودم با در نظر گرفتن loop راه رفتن يه كيسه ي poly ساده باface كم درست ميكردم(اما به شرط يه texture خوب كه حالات رو نشون بده مثلا چروك رو) (در غير اين صورت با sculp poly) و استفاده از cluster براي حركت دستي vertex هايي كه بايد تكان بخورند(در يك loop) و تكرار auto آن براي كل شبيه سازي راه رفتن استفاده مي كردم .
يا اگر هم اسرار بر cloth داري (در مايا) يه كيسه با face كم و يه كيسه كه تو render مي يفته با face متعادل و به وسيله ي warp اين دو را به هم ارتباط داده و دادن cloth به كيسه ي low face عملي مي كردم)
بازم مي گم از cache استفاده كن!

فقط يادت باشه حل يه مسئله ي رياضي زماني زيباست كه با ساده ترين ابزارش حل بشه.
صرفا اين طور نيست كه به هر چي cloth بدي كارت قشنگتر بشه.
اميد وارم مطالبي كه گفتم بدردت خورده باشه .
تا بعد.
 

Mehdi_Lover3dsmax

مسئول مدرسه گرافیکی سه بعدی
راه حل های شما کاملا صحیح است
محاسبات کیسه به تنهای فکر کنم حدود 15 دقیقه بود .محاسبات ما بقی لباسا زیاد بود اونم به خاطر تست کردم و در اوردن مقدارهای مناسب
مشکل اینجابود که کیسه باید اول محاسبه میشد نه اخر
همین الان کیسه یه مقدار حرکت در نزدیکی دسته و در انتها داره نمیدونم طبیعی هستند یا نه
در مورد cache هم باید بگم رعایت کردم . من ابتدا لباس زیر عبا رو محاسبه کردم بعد با modifier point cache اونو cache کردم بعد رفتم سراغ مابقی و همین کارو تکرار کردم
الان مابقی کارو انشاالله با مکس انجام میدم ولی ایده خوبی واسه کیسه تو مایا دادی هم ساده هم سریع من توی مایا فقط کیسه رو به دست لینک کرده بودم
ممنون از همکاری شما
 

sharin

Member
راستي يادم رفت اين رو بگم كه موقعي كه حضرت به شهادت مي رسه و مي خواهند غسلش بدهند،تازه بريدگي هاي روي شانه ي حضرت را مي بينند(كه به چه علت بوده؟)

بله ، از اثرات كيسه اي بوده كه شب ها به دوش مي كشيده و ... .

منظورم اينه كه اون نكته ي ظريف تو animation كه داري درست مي كني مي تونه اين باشه.(اما چطوري؟)
خوب بايد كيسه اي كه مي سازي جوري باشه كه اين حقيقت رو به بيننده القا كنه.
ما نميدونيم كه كيسه بند داشته يا نه ، اما حتما براي بسته نگه داشتن در كيسه داشته.(گر چه دونستنش هم مهم نيست)
پس كيسه اي كه مي سازي بايد قسمت بندش روي شونه قرار بگيره به طوري كه با دستش بند رو گرفته(ترجيحا هر دو دست).
اين يكي چطور بود؟اميدوارم كه مفيد بوده باشه.

اشتباه نكن از اون گير هاي الكي نيست!
اصله كارت هست.
تا بعد.
 

sharin

Member
در مورد چيزايي كه تو مايا گفتم :
نميدونستم تو مكس چي مي شه ومنظورم اين بود كه مي توني معادله كارهايي رو كه تو مايا گفتم تو max عملي كني!

يه سوال!
مثلا وقتي قراره كه كاراكترت 20 قدم به جلو حركت كنه ، شما simulation پارچه رو تا 20 قدم ميگيري ؟؟؟ (البته به شرط اينكه حركات كاراكتر ثابت باشه)
 

Mehdi_Lover3dsmax

مسئول مدرسه گرافیکی سه بعدی
ایده خوبی دادی .کیسه میتونه بند داشته باشه اینجوری جزییات هم بیشتره وهم موضوع اصلی تو این صحنه کیسه هست
به اینی که گفتی فکر نکرده بودم .
توی مایا حضرت علی با دو دست کیسه رو گرفته بود . در ضمن اونجا به قول شما زاویه دوربین زیرکانه نبود .جون مشکلات کیسه رو کاملا نشون میداد . اگه دقت کرده باشی تستی که با مکس زدم اینو رعایت کردم .
من تصمیم گرفتم به خاطر قوی نشون دادن حضرت علی (ع) کیسه رو با یه دست انیمیت بدم .نمیدونم نظر بچه ها چی هست ؟

در مورد سوالی که کردی باید برای کل 20 قدم محاسبه بشه ولی تجربه میگه هر لایه جدا حساب بشه بعد cache بشه بعد ایرادهایی که پیش میاد دستی رفع بشه .جون توی مکس هر چقدر هم تنظیمات دقیق باشه باز هم بعضی از جاها لباس تو بدن میره
باید بعد از cache شدن دستی با modifier های push ,editmesh,relax ایرادها رفع بشه .توی مایا معمولا این مشکل نیست .
از مایا تا این حد میدونم که میشه cache ها رو باهم ادقام کرد یا با به براش به محدوده مورد نظر cache دلخواه رو داد ولی در مورد loop کردن cache نمیدونم اگه بشه عالیه .این محیطی که من ساختم 70 متر طول داره .البته من فقط حدود 10 متر یا کمتر رو محاسبه کردم برای بقیه جاها محیط رو کلا جابجا میکنم .
خوبه بحث جالبی رو شروع کردی به نظرم برای بچه ها خیلی مفید باشه . آفرین
انشاالله وقت کنم یه اموزش تصویری از لباس مکس واسه بچه ها بذارم . اخه من بار اول با مکس یه تست زدم به علت کمبود تجربه واموزش صحیح نتونستم نتیجه ای بگیرم اینجوری شد که کارو توی مایا شروع کردم .توی همین جریان وتحقیقاتی که کردم تجربم بالا رفت .نتیجه هم که دارین میبینید
به نظرم باید این تجربیات در اختیار دوستان قرار بگیره
 

Mehdi_Lover3dsmax

مسئول مدرسه گرافیکی سه بعدی
یکی از دوستا از طریق پست خصوصی سوالی پرسید که مشکل من هم هست گفتم اینجا مطرح کنم دوستان راههای مختلف رو نظر بدن

مسیری که حضرت علی(ع) حرکت میکنه حدود 70 متر هست . من میخوام تکسچری بدم که هر جایش یه کثیفی متفاوت باشه
اولین کاری که کردم این بود که یه uv دادم بعد بردم توی body paint با یه تکسچر و بامپ 1024 شروع کردم .بعد که کارو توی مکس برگردوندم
حسابی پیکسل پیکسل شده بود .خوب اندازه تکسچر رو به 4000 رسوندم ولی بازم واسه کف 70 متری کم بود
کاری که کردم استفاد از یه تکسچر وبامپ 1024 بود که بعد تایلش کردم . ولی راضی نیستم تازه این یه کفه ولی به قول دوستمون اگه یه استادیوم بزرگ باشه چی ؟
واسه کار خودم تصمیم گرفتم که کارو ببرم توی mudbox حسابی جزییات بدم بعد با یه تکسچر بزگ مثلا 6000 displase bump diffiuse بدم
نمیدونم شاید بشه هنوز امتحان نکردم
شاید بشه زمینو تیکه تیکه کرد واسه هر قسمت یه تکسچر داد (این منطقی تره)
نمیدونم راههای که به ذهن من رسید اینا بودن دوستان کمک کنن
 

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
شاید بشه زمینو تیکه تیکه کرد واسه هر قسمت یه تکسچر داد (این منطقی تره)

اصلا راه خوب و نرمالی نیست

اگه هیچ راهی پیدا نشه باید توی قسمت یو وی To رندر بیایم یه تغییراتی تو قسمت اسکریپتش بدیم...

من که بلد نیستم..
 

Mehdi_Lover3dsmax

مسئول مدرسه گرافیکی سه بعدی
نه احتیاجی نیست
uv یه templete هست شما یه uv 1024 بگیر بعد تو فوتوشاب اونو بزگ کن ویه تکسچر مثلا 4000 براش بساز کاملا جواب میده من امتحام کردم
لازم نیست توی مکس uv بزگ رندر کنین
مشکل بزرگ بودن فضا هست
 

Navidmilan

Well-Known Member
یه راه حل هم من بدم :

متریال اصلی زمین (خاک) رو با Tile کردن در بیار. بعد برای کثیفی و سبزه و ... از plan با Opacity map تو جاهای مختلف استفاده کن.
 

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
نه احتیاجی نیست
uv یه templete هست شما یه uv 1024 بگیر بعد تو فوتوشاب اونو بزگ کن ویه تکسچر مثلا 4000 براش بساز کاملا جواب میده من امتحام کردم
لازم نیست توی مکس uv بزگ رندر کنین
مشکل بزرگ بودن فضا هست

چرا ...

مگه تو با چه فرمتی سیو میکنی؟

من بیشتر فرمت ها رو امتحان کردم و فکر میکردم که یو وی همو Shape توی PS هست

ولی وقتی بزرگش میکنی ... ینی از 100% بیشتر زوم میشه.... خراب میشه

با چه فرمتی سیو میکنی؟
 

جدیدترین ارسال ها

بالا