آنیمیشن حضرت علی (ع)

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
آها ببين هنوز نگرفتي چي مي گم.دقت كن.

(من كه نگفتم texture رو تو 1000*1000 بساز بعد scale اش كن به 8 برابر).

uvرو كه 1000* 1000 هست رو از max مي ياري تو PS ، درست؟

1.الان texture رو نمي سازي.اول صفحه ي 1000*1000 رو همراه با uv تبديل به 8 برابر كن.
2.حالا texture ات رو تو اين 8000*8000 بساز.(يعني تو 1000*1000 texture رو scale نمي كني به 8 برابر.)
حالا مي بري تو max .

درضمن چرا با bitmap كار مي كني؟(مگه چه ويژگيه بارزي تو اين زمينه داره؟)
از max با tga بيار تو PS بعد با jpg ببر به max (البته اگر texture ات transparency نداره.)

مشكلت حل شد يا نه؟

این کارو انجام دادم...

اما مثل اینکه رزوله کم میاد

من باید یو وی رو به سایزی حدود 25000 در 25000 برسونم

این کار رو که میکنم... رم سیستم پر میشه...

رم سیستمم 6 گیگ با سی پی یو I7 920 هست...

سایز عکس بالا1.5 گیگ میرسه... با فرمت jpg هم همینه...

باید فتوشاپ رو بیخبال بشم...

نمیدونم... یعنی چرا تنظیماتی نذاشتن که با مغیاس بالا هم بشه کار کرد

باید دست به دامن بادی پینت بشم.... اونم که قربونش برم یه رندر تو تکسچر نداره... اصلا نمیشه اندازه پشت صحنه صفحه ای که یو وی توش مودیفای میشه رو اتغییر بدی

..........:cry::-?
 

sharin

Member
think

بازم سلام
اول توی moudbox رفتم دیدم اونجا تکسچر بزرگتر از 4096 نمیشه استفاده کرد (چه باگی:))

[FONT=&quot]ببين من با [/FONT][FONT=&quot]mudbox[/FONT][FONT=&quot] كار نكردم و نميدونم چه طوري هست اما اگه مثل [/FONT][FONT=&quot]uv[/FONT][FONT=&quot] گرفتنه كه تا يه حدي بيشتر اجازه نميده (بري [/FONT][FONT=&quot]edit[/FONT][FONT=&quot] تو يه برنامه ديگه) خوب مثلا مايا هم فكر كنم از 9000*9000[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot] بيشتر اجازه نمي ده اما با روشي كه گفتم مي توني هر چقدر بخواي ازش بگيري.[/FONT]
[FONT=&quot]
[/FONT]
[FONT=&quot]البته اين جور كه بوش مي ياد [/FONT][FONT=&quot]mudbox[/FONT][FONT=&quot] بحثش جداست.[/FONT]
 

sharin

Member
Check

این کارو انجام دادم...

اما مثل اینکه رزوله کم میاد

من باید یو وی رو به سایزی حدود 25000 در 25000 برسونم

این کار رو که میکنم... رم سیستم پر میشه...


..........:cry::-?


[FONT=&quot]1.سايز به اين بزرگي رو مي خواي چيكار؟مي خواي بنر بزني؟(حتي بنر هم همچين چيزي زيادشه مگه اينكه خيلي بزرگ باشه)[/FONT]
[FONT=&quot]2.ببين روند كارت اين طوري بوده :[/FONT]
[FONT=&quot]1000*1000 ([/FONT][FONT=&quot]E.X[/FONT][FONT=&quot])گرفتي بعد تو [/FONT][FONT=&quot]PS[/FONT][FONT=&quot] اول به 25000*25000[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]تبديل كردي بعد [/FONT][FONT=&quot]texture[/FONT][FONT=&quot] ات رو درست كردي (تا اينجا نبايد مشكلي داشته باشي) (رزولوشن روي 72 ه ديگه؟؟!)[/FONT]
[FONT=&quot]بعد [/FONT][FONT=&quot]save[/FONT][FONT=&quot] كردنش طول مي كشه و تمام مشكلاتت با [/FONT][FONT=&quot]PS[/FONT][FONT=&quot] بوده درسته؟؟[/FONT]
[FONT=&quot]بعد كه رفت تو [/FONT][FONT=&quot]max[/FONT][FONT=&quot] ديگه برات مشكلي ايجاد نمي كنه.[/FONT]
[FONT=&quot]چيز هايي رو كه گفتم اگه اشتباه هست درست كن تا مشكل رو رفع كنيم.[/FONT]
[FONT=&quot]اما 25000 خيلي هست![/FONT]
[FONT=&quot]من داداشه خودم تا 16000 رو بارزولوشنه 300 (فكر كنم براي بنر) درست كرده بود (البته گفت كه فقط [/FONT][FONT=&quot]PS[/FONT][FONT=&quot] مشكل ايجاد كرده بود) و حجم 1.5گيگ رو هم كه گفتي طبيعي هست.(البته براي كامپيوتر 72 جواب مي ده).[/FONT]

 

Mehdi_Lover3dsmax

مسئول مدرسه گرافیکی سه بعدی
پچه ها اینم قولی که دادم . یه فریم از رندر .
بینید من مشکلم با تکسچر 6000 در bodypaint واسه کف حل شد . حالا بگین خوب شده یا نه
reactor master جان این کف من 70 متر بود مگه استادیوم چقدر بود که با تکسچر 6000 کارت نمیشه
68016897028584316102.jpg


78982293846479054654.jpg



یا علی
همیشه علی
 
آخرین ویرایش:

hrgh

Member
آقا مهدی دمت گرم
عالیه کارت پسر
باید این انیماتورهای تی وی مون هم از شما یاد بگیرند
 

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
[/SIZE] [FONT=&quot]1.سايز به اين بزرگي رو مي خواي چيكار؟مي خواي بنر بزني؟(حتي بنر هم همچين چيزي زيادشه مگه اينكه خيلي بزرگ باشه)[/FONT]
[FONT=&quot]2.ببين روند كارت اين طوري بوده :[/FONT]
[FONT=&quot]1000*1000 ([/FONT][FONT=&quot]E.X[/FONT][FONT=&quot])گرفتي بعد تو [/FONT][FONT=&quot]PS[/FONT][FONT=&quot] اول به 25000*25000[/FONT][FONT=&quot]تبديل كردي بعد [/FONT][FONT=&quot]texture[/FONT][FONT=&quot] ات رو درست كردي (تا اينجا نبايد مشكلي داشته باشي) (رزولوشن روي 72 ه ديگه؟؟!)[/FONT]
[FONT=&quot]بعد [/FONT][FONT=&quot]save[/FONT][FONT=&quot] كردنش طول مي كشه و تمام مشكلاتت با [/FONT][FONT=&quot]PS[/FONT][FONT=&quot] بوده درسته؟؟[/FONT]
[FONT=&quot]بعد كه رفت تو [/FONT][FONT=&quot]max[/FONT][FONT=&quot] ديگه برات مشكلي ايجاد نمي كنه.[/FONT]
[FONT=&quot]چيز هايي رو كه گفتم اگه اشتباه هست درست كن تا مشكل رو رفع كنيم.[/FONT]
[FONT=&quot]اما 25000 خيلي هست![/FONT]
[FONT=&quot]من داداشه خودم تا 16000 رو بارزولوشنه 300 (فكر كنم براي بنر) درست كرده بود (البته گفت كه فقط [/FONT][FONT=&quot]PS[/FONT][FONT=&quot] مشكل ايجاد كرده بود) و حجم 1.5گيگ رو هم كه گفتي طبيعي هست.(البته براي كامپيوتر 72 جواب مي ده).[/FONT]


ممنون عزیزم ولی کلافه شدم از دست این تکسچرینگ . تا حالا اینقدر سر موضوعی کارم Stop نخورده بود

آره همون کاری که تو گفتی رو انجام میدم...

1000 در 1000 میارم توی PS بعد وقتی که بزرگش میکنم ...... جدا از اینکه خیلی طول میکشه کل خطوط Seem هم همراش بزرگ میشه

اینجا رو فکر نکردی؟

یعنی اگه طول خطوطی که یو وی رو تشکیل میده 0.1 اینچ باشه وقتی بزگ میشه 2.5 اینچ میشه

ببین من دوتا عکس برات میزارم

اولی همون 1000 در 1000 هست که میبینی
دومی هم 25 برابر و اونو زوم کردم تا حرفی زرم رو تایید کنه .. تمام خطوط هم کلفت میشن(البته باید بشن ، میخوام بگم راهی که گفتی اشتباست)

حالا اینا رو بیخیال بزار اصل مطلب رو بگم...

من یه پیست ماشین سواری دارم...

میخوام تکسچرینگ کنم... جوری که طبیعی در بیاد ... وسط آسفالت ... کنار هاش کثیفی////

با خود متریالهای مکس نشد... تنها متریالی که میشد استفاده کنم گرادینت رمپ بود که اون هم نمیشه...

یعنی میشه که چون جاده من به صورت بیضی شکل هست و در گرادینت رمپ هم نوع گرادینت رو روی رادیال میزارم قشنگ روی کار منطبق نمیشه... البته یو وی هیچ مشکلی نداره....

پس نتیجه میگیریم با مکس نمیشه کاریش کرد...

با فتوشاپ هم نمیشه ... چون جدا از حرفایی که بالا گفتم و گفتم که خطوط کلفت میشه . من همون کاری که گفتی رو انجام دادم و وقتی که کار نهایی رو سیو میکنم حجمش بالای 30 مگ میشه و توی بیت مپ مکس لود نمیشه و ارور میده...

فتوشاپ رو هم بیخیال ... (وقتی میگم بیخیال ینی کاریش نیمشه کرد)

میمونه یه بادی پینت

راستشو بخوای با اون زیاد کار نکردم اما توی قسمت متریال وقتی میخوای تکسچر بسازی اندازه سایز رو تا 16000 در 16000 داره...

نمیدونم چه بد بختی گیر افتادم...

فایل جاده رو بهت میدم...
میخوام یه کاریش کنی.... تکسچرش بده

جوری که وقتی از ارتفاع 1 متری به آسفالت نگاه میشه کیفیت داشته باشه... مثل تایلینگ توی مکس (عاشق تایل مکسم)
اگه نمیتونی بده به یکی .... اصلا نمیدونم... قاطی کردم

من آخر باید به این تکسچر بدم....

در ضمن شرمنده از مهدی جان که موضوعام با موضوع بحث این تاپیک کمی فرق داره

موفق باشید
 

پیوست ها

  • 1.jpg
    1.jpg
    80.4 کیلوبایت · بازدیدها: 8
  • 2.jpg
    2.jpg
    142.4 کیلوبایت · بازدیدها: 8
  • 1.rar
    29.6 کیلوبایت · بازدیدها: 5

Mehdi_Lover3dsmax

مسئول مدرسه گرافیکی سه بعدی
اقا هادی اینی که من دیدم این همه درد سر نداره
یه تیکشو برات درست کردم مابقیه رو خودت زحمت بکش
من کارو تیکه تیکه کردم بعدبه هر تیکه یه تکسچر دادم
اگه اینجا میبینی لبه داره واسه اینه که از mix مکس استفاده کردم شما هر تیکه رو واسه خوب بشه با فونوشاب بزن
این فایل مال مکس 2008
http://netload.in/dateiLefy8qUNuZ/MaxFile.rar.htm
یا علی
 

پیوست ها

  • render.jpg
    render.jpg
    153.4 کیلوبایت · بازدیدها: 11

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
مهدی جان ان شااله جدم امیر المونین پشت و پناهت باشه.خدا قوت. سیستمت برای رندر چیه؟ تو این پروژه هر کمکی برمیاد بگو یه ثوابی ماهم ببریم.
 

Mehdi_Lover3dsmax

مسئول مدرسه گرافیکی سه بعدی
دستت درد نکنه دوست من:rose:
گیر کردم حتما شریکتون میکنم
شما با گفتن ایرادها کمک بزرگی به من می کنید
فکر نمی کردم سید باشین ولی از نعمتی که بهتون دادن معلومه
سیستم من
intel چهار هسته ای 12 مگ کش
ATI 3870
8 گیگ رم DD2
 

sharin

Member
راستي اين سري دير اومدم ،ببخشيد يه مقداري گرفتار شدم.
اگه نخوايم(به قوله خودت هاليوودي نگاش كنيم) كار خيلي خيلي زيبايي شده( آفرين و واقعا خسته نباشيد)
اما جدا يك نفره تا اينجا رسونديش (چي بگم...) محشره (ايول) .

ان شائ ا... هميشه هر كجا كه هستي زير سايه ي مرتضي علي موفق و سربلند باشي.
يا علي.
 

sharin

Member
راستي reactor_master جان ، همونطور كه خودت گفتي براي اينكه تاپيكه آقا مهدي خراب نشه در اين مورد اگه بازم كاري داشتي پيغامه شخصي بزن.

فقط در همين حد بگم كه اين روش امتحانه خودش رو پس داده اما شايد انتظاراته تو بيش از حد هست.
من متوجه اين كه گفتي خط ها كلفت مي شن هستم و يه امر طبيعيه (اقا مهدي هم كه يه تيكه رفت).خودت هم مي دوني اگه من بخوام برات درست كنم :

به دلايلي نميشه ، كار ،كاره خودته (كاراكتر خودم كلي كار و texture درست كردن داره كه فعلا اونا رو هم تا حدودي تعطيل كردم(تو تاپيكم توضيح دادم)، خودتون هم استاد تر هستيد و اگه من بسازم ماسماليش مي كنم.هر چند كه اگر هم بخوام(در ابعادي كه شما مي خوايد درست كنم) سيستمم اين اجازه رو به من نمي ده!!(سيستمه تو خيلي قوي تر از ماله منه))
گر چه به نظره من با زير 10000*10000 هم راه مي يفته ( اگه متحرك سازي كه بدون اصلا به هش توجه نمي شه )
قبلا هم گفتم تو ساخت animation بايد زرنگ بود لازم نيست روي همه ي قسمت ها كار كني !!!
(يه بار ديگه به بحث دوربين و texture كه قبلا گفتم توجه كن)
اگه دقيقا بگي مي خواي با پيست چي كار كني شايد بهتر بتونم كمكت كنم

در هر صورت در خدمتيم.
موفق باشي.
 

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
ممنونم ولی مهدی جان درست متوجه عرائض بنده نشده....

من اصلا تیکه شدن کار رو قبول ندارم... چون یه حالت صفر رو یک بین اون جاهایی که برش داده میشه... مگر اینکه اورلپ بشه که بنا به ساختاری که شجاده داره امکانش نیست...

ممنونم که اومدی ...

بهرحال یه کاریش میکنم..
بیخیال... برگردیم به بحث انیمیشن حضرت علی(ع)
 

pclord

کاربر متخصص
سلام مهدی جان،من تازه دیدم،خیلی بهتر شده بود،یعنی خیلی خوب شده
به خاطر پشت کار خوبی که داری تبریک میگم،امید وارم حضرت علی همیشه یارو یاورت باشه و همیشه تو کارات کمکت کنه.

موفق تر باشی دوست من.:rose:
 

reza_1001

Well-Known Member
سلام
تبريك ميگم بخاطر لباس زيبايي كه در اوردي
يه جورايي بايد به شركت صبا مشاوره بدي :green:
تكسچر كف زمين مورد داره بامپ خوبي نداره و با اون ديوار خيلي در تضاد هست
.
يه سوال هم از sharin عزيز داشتم چرا از همون اول با 8000 از مايا uv نگيريم؟
به نظر من كه فرقي نميكنه ! :-?
اگه بد فهميدم بگين ....

موفق باشيد
.
.
.
 

Mehdi_Lover3dsmax

مسئول مدرسه گرافیکی سه بعدی
ممنون دوست عزیز:rose:
منظور شما اینه که بامپ باید کوچک تر بشه یا کلا عوضش کنم ؟
 

sharin

Member
tanx

سلام

.
يه سوال هم از sharin عزيز داشتم چرا از همون اول با 8000 از مايا uv نگيريم؟
به نظر من كه فرقي نميكنه ! :-?
اگه بد فهميدم بگين ....

موفق باشيد
.
.
.

آفرين به نكته ي خوبي اشاره كردي.
حقيقتش خودم هم منتظر بودم تا يكي اين سوال رو بپرسه !!(كه ببينيم دوستان چقدر پي گير بحث اند !!)

:cool:

اگه مثلا بخواي براي texture ات از 8000*8000 استفاده كني خوب فرقي نمي كنه !!

يكدفعه UV رو 8000*8000 مي گيري و مي بري تو PS و texture ات رو (بدون Scale ) همون جا مي سزي و ... .

اما بحث ما سر Texture با كيفيته خيلي بالاست(مثلا براي بنر(baner))
خوب همون جور كه مي دونيد (مثلا براي مايا از 9000*9000 ، بيشتر نمي توني UV بگيري)تو max هم محدوديت داره.(يعني Texture ات رو بيشتر از 9000*9000 نمي توني ببري !!)
خوب حالا بايد چكار كرد؟؟؟!!!(همون كاري كه گفتم)

حالا متوجه فرقشون شدي؟؟:wink:
اگه نه بگو تا باز توضيح بدم.

از سوالي كه پرسيديد خيلي خيلي ممنونم.
اميدوارم بدرد دوستان خورده باشه.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا