آقا مجيد :PHP يا ASP ؟

سلام اومدم يه چيزي بگم نگيد لالم
نقل قول:
در ضمن در مورد سایت برنامه نویس. که البته بهتر بود اسمش رو میزاشت فحش نویس.
به علت اینکه بک بی احترامی و بی تربیتی از مدیر سایت دیدم هرگز حاظر نیستم حتی یک صفحه اش رو هم باز کنم.

اول اینکه این اصلا دلیلی بر سر نزدن به اون لینک نداره. این بچه بازی ها چیه؟؟
دوم اینکه من با آقای کرامتی برخورد داشتم. بسیار آدم منطقی ای هستند. تا کسی ایشون رو اذیت نکنه یا .... کاری به کارش ندارند.
سوم، تا نباشد چیزکی، مردم نگویند چیزهاااااا لابد شما هم یه صحبت بی فکرانه مثل همین پیامتون انجام دادید.
چهارم....
بعد اميدك جواب داده
جوابی داده نشد.
کمال بی شخصیتی یک نفر رو نشون میده.
كجاش بي ادبيه ؟؟؟
سلام آقا من ترجيح ميدم يه چيزي ياد بگيرم برا همين تا جاي ممكن تو اين تاپيك پست نميدم ( ولي مرتب ميخونمش تا چيز ياد بگيرم ) آهان اومدم فقط بگم كه oxygen جان رفته مسافرت تا سه شنبه / چهار شنبه هم مياد ( جدي ميگما به شوخي نگيرين يه دفعه )
------------------
فعلا
يا حق
اينو خودم گفتم ولي ذاتم نميذاره چيزي نگم ( بچه يزديم ديگه )
آقا اول اينارو بگم كه اين مطالب مال من نيست و تو آرشيو رايانم ( فارسي را پاس بداريد :D ) بود اگه اصلشو يافتم لينك براتون ميذارم
اول اينكه تو يه انجمن يكي از سايتا همين سوال مطرح شده بود يكي ايجور جواب داده بود
من خودم از ASP استفاده ميكنم ولي به تو ميگم PHP بخاطر امنيت / امكان برقراري ارتباط با برنامه هاي ديگر از جمله FLASH اصلا همين كه PHP مال Microsoft نيست خودش خيليه ...
يه سوال برا خودم پيش اومد مگه ASP نميتونه مثلا با Flash ارتباط برقرار كنه ؟؟؟ :?:
اينم يه مقاله كه گفتم اگه بتونم اينكشو در ميارم ميذارم
قبلا گفته باشم كه اینها تنها برداشت های شخصی من در این تحقیق می باشد و خوشحال می شوم كه بقیه ایرادات من را در این تحقیق برایم ارسال كنند

۱- سرعت ، سرعت ، سرعت
اولین باری كه یك كد به زبان PHP نوشتم بر روی یك كامپیوتر Pentium 166Mhz بود بر روی سیستم عامل Linux و به همراه Apache Web Server . بسیار برایم جالب بود كه چقدر كد های من سریع اجرا می شوند . یعنی در آن موقع با اگر شما یك Windows NT بر روی آن می توانستید سوار كنید و به فرض كه IIS هم بر روی آن بالا می آمد فكر كنم اصلا وقت Serve كردن صفحات عادی html را نداشت چه برسد به اینكه بخواهد ASP را هم اجرا كند . علتش این است كه Microsoft از یك Technology در اجرا كردن كدهای زبان ASP استفاده می كند كه در آن هر موقع شما تصمیم به استفاده از یك عنصر خارجی مانند VBScript, MSSQL, ODBC و خیلی چیزهای دیگر كه در حقیقت از Engine های خارجی استفاده می كنند دستور به آن Engine خارجی می دهد و جواب بدست آمده را بررسی و برای استفاده در اختیار ادامه برنامه می گذارد . همین رفت و برگشت و اجرا كردن Engine های خارجی باعث كند شدن سرویس دهی می شود كه این را شما به خوبی می توانید در استفاده از MSSQL به طرق مختلف احساس كنید . مثلا اگر شما خود MSSQL Extentions برای استفاده از MSSQL استفاده كنید برای یك Query مشترك ۱.۸۸ ثانیه زمان تلف می شود و اگر همان را با استفاده از ODBC اجرا نماﺋید زمانی در حدود ۹.۵۴ ثانیه تلف می شود كه این خود نشان می دهد كه ASP اینها را به تنهاﺋی اجراء نمی كند و از Engine های ویندوز استفاده می كند .

۲- استفاده بهینه از Memory
در IIS4 اگر شما در یك صفحه مثلا ۲۰ بار یك صفحه را Include كنید این صفحه ۲۰ بار در حافظه بارگذاری می شود و در حقیقت حافظه شما ۲۰ برابر زیادتر اشغال می شود . البته شنیدم كه این مشكل در ویندوز ۲۰۰۰ و IIS5 حل شده است اما بازهم برای كسانی كه ASP را مینویسند و می خواهند آنرا بر روی سرور های Hosting كه دارای سیستم عامل NT هستند اجرا كنند مشكل زا است و باعث كند شدن سیستم می شود و در Load بالا مسلما مشكل زا خواهد شد. این مشكل به طور كلی در PHP وجود نداشته و ندارد و استفاده درست از Memory در هنگام اجرای یك كد باعث شده است كه صفحات در Load بالا نیز به خوبی قابل رٶیت باشند .

۳- خرج اضافی ندارید !
مثلا در ASP اگر بخواهید از امكاناتی نظیر Encryption یا File Uploading یا ارسال نامه توسط كد برنامه استفاده كنید باید امكانات اضافی برای این كار خریداری كنید و نصب كنید تا این امكانات به IIS شما اضافه گردد . این در حالیست كه در PHP همه اینها در هنگام Compile در نظر گرفته می شوند و همگی از امكانات Standard این زبان هستند و هیچ نصب یا خرج اضافی در كار نیست .

۴- MySQL بهترین انتخاب، بیشترین سرعت
در اینجا قصد ندارد به مقایسه MySQL و MSSQL بپردازم . اما به خاطر قدرت خارق العاده MySQL و سازگار بودن این DBMS با زبان PHP به صورتیكه PHP اتصال به MySQL را به صورت دستورات Internally پشتیبانی می كند و حتی نیاز به نصب Module اضافی برای این كار نمی باشد ، از سرعت بسیار بالاﺋی در كار با SQL برخوردار است كه شاید بعدا در مورد MySQL مقاله ای نوشتم.

۵- نزدیك بودن Syntax به ++C/C و Java
از آنجاﺋیكه اكثر برنامه نویسان از ++C/C استفاده كرده اند و بخاطر محبوب بودن بی حد Java معمولا با Syntax های این دو زبان اكثرا آشنا هستند . PHP هم اكثر Syntax های خود را شبیه به این زبانها انتخاب كرده است كه برای یادگیری دوباره Syntax دستورات دچار مشكل نشوید كه مسلما Microsoft اصلا برایش این مساﺋل مشكل حساب نمی شود .

۶- رفع ایرادات ، سریع ، بی دردسر
تا حالا از Microsoft خواسته اید كه ایرادی را در سیستمهای خود رفع كند ؟ مسلما اگر شركت بزرگی مانند Boeing نباشید حرف شما خیلی خریدار ندارد یا لااقل به این زودی ها به نتیجه نمی رسید. OpenSource بودن PHP این امكان را به شما می دهد كه شخصا اقدام به رفع مشكل كنید و آنرا برای دستندركاران PHP ارسال كنید و یا اینكه در Mailing List های عمومی PHP موضوع را مطرح كنید و خواهید دید كه از سراسر دنیا برای رفع ایراد شما Patch ارسال می گردد .

۷- اجرا بر روی Platform های مختلف
درست است كه خیلی از این ایرادات را Microsoft رفع خواهد كرد و Technology های جدیدتر اراﺋه خواهد كرد ( چه بسا این Net. كه الان آمده همه را درست كرده باشد) اما یك مشكل اساسی برای ASP وجود دارد و آن این است كه ASP بدون Windows یعنی هیچ ! بدلیل اینكه ASP نصفی از كدها را توسط Engine های ویندوز اجرا می كند كه در سیستم عامل های دیگر خبری از آنها نیست . لذا ASP در سیستم عاملهای دیگر همیشه دارای ضعفهای بزرگی است. اما PHP به دلیل آنكه توسط GNU C Compiler در همه Platform ها قابل Compile شدن است و از Engine های خاص هیچ سیستم عاملی برای اجرای كدها استفاده نمی كند قابلیت اجرا بر روی تعدا زیادی از OS ها را داراست كه این یك مزیت برای برنامه نویس ها محسوب می شود .
---------------------------------------------------------
راستي آقا اميد هم برگشتن خوش اومدينننن
---------------------------------------------------------
تو عمرم تا حالا اينقدر تايپ پشت سر هم نكرده بودم اوووووووفففففففففففف 8)
فعلا
يا حق
 

oxygenws

Active Member
سلام،
علت واضح هست که بیشتر از این تعداد پاسخ گو نبوده.
همیشه شبها گریه سایت در میاد. و بیش از 30 40 تا دیگه نمیتونه پاسخ گو به بازدید کنندگان باشه.
در ضمن اگر شما 100 یا 200 بازدیدکننده داشته باشید چطور میشه؟
من فقط به یک سایت سر زدم که با PHP نوشته شده بود و یک انجمن داشت. دقیقا در زمانی که من در اون انجمن بودن 490 نفر کاربر آنلاین داشت و بیشترین کاربران آنلاین همزمانش هم 1474 نفر بوده. اون انجمن کلا دارای 35390 عضو، 143939 موضوع و 1109769 پیام هستش.
اون سایت محترم از سیستم vBulletin استفاده می کنه.
در ضمن، اصلا دوست ندارم بدون دلیل و منطق و شعور یه حرفی زدا بشه و باعث خارج شدن بحث بشه، خوب؟؟ یه چیز دیگه اینکه، من عصبانی نیستم :) فقط دوست دارم شعور هم همراه این مطلب موجود باشه!

موفق باشید، امید
 

omidak

Active Member
سلام:
badgirdatcom>
اون 7 تا همشون اشتباه بود . فردا ميام جواب ميدم. الان فقت خوندم. ( خدا فردا به دادم برسه :lol: ) :wink:
اميد>
سرور داريم تا سرور.
اما يك سر به اين سايت خيلي معروف بزن ببين
http://www.asp.net/Forums/default.aspx
8O
روزي 800 تا User داخل اش ثبت نام میکنن 8O
حرف من بی منطق و بی شعورانه بود؟ :roll: . اگر این طور بود که از شما و همه معزرت میخوام.
ولی بگید کجاش بود که من هم متوجه بشم.

موفق باشید :wink:
 

qmars

Member
من يكبار نمشتم اينا رو ولي فكر كنم پاك شد بز منكرش لعنت كه اشاره گرها اصل قدرت سي پلاس پلاس است هر چند كه دردسرهايي دارد اما در برنامه نويسي وب چه كاربردي مي تواند داشته باشد؟
بعد هم هي شما مي گوييد دسترسي به سخت افزار و غيره كه اينكار اصلا در خيلي از موارد غير ممكن است و اصلا نمي شود چون كامپيوتر طرف اين امكان را به تو نمي دهد
اولا من در زمينه ي oop programming تجربه ي زيادي دارم فكر مي كنم اين شماييد كه فرق data type و object را نمي دونيد
در ضمن جدا كردن صفحات و ضاهر رد جي اس پي و اي اس پي چه فرقي با هم دارتد؟

همه ي لينك ها غير معتبر است حتي لينك دوستمان!!
در ضمن فكر كنم اين عادت مايكرپسافت باشد كه همه چيز را سطحي نكاه مي كند و به ظاهر توجه مي كند
 

omidak

Active Member
سلام.:
چون همه داريد با تعصب به قضيه نيگاه ميكنيد و هيچ جوابي برايه اشكالاتي كه مطرح كردم نداريد. اين بحث رو ادامه نميدم.
من فكر كردم كه افرادي با منطق دارم بحث ميكنم. اما ...
هر جا و هر وقط از برتري هايه .Net و قدرت اش صحبت کردم. شما گفتید که این چه احمیتی داره در فلانجا و ...
بعد از طرفی خدتون میگید که قوی ترین C هست و نمیدونید که .Net کاملاً بر پاییه C قرار داره.
اون همه عضمت .Net رو با یک زبانی مقایسه میکنید که اصلاً قوانین برنامه نویسی رو رعایت نکرده.

و متمعن هم هستم که ته دل همتون داره میگه .Net اما چرا همچین میکنید خدا میدونه :roll:
من دیگه به این بحث ادامه نمیدم . چون جوابی در مشکلاتی که از PHP مطرح کردم دریافت نکردم. و این بحث الانه تویه 6 صحفه هست که مدام تکرار میشه.

qmars جان شما هم فکر نمیکنم تجربه اتون زیاد باشه.
و شما به من نشون بده که جدا کردن صفحه ها از Code ها مشابه هستن و .Net تقلید کرده.
.Net باریه این این کار رو که برنامه هاش رو به صورت یک فایل Assembly بزاره و همون یک فایل Engin سایت اتون بشه. آیا شما راه دیگه ای در سر دارید؟
کجایه Java مشابه به ASP.Net هست؟ آیا برایه این حرف اتون مدرک دارید؟
آیا میتونید ثابت کنید؟
در ضمن Microsoft ای ها به همه چیز نیگاه میکنن.
یک برنامه خیلی قدرت مند منیویسن. و بعد به زیبایی و طراحی ایش میپردازن. و به همین علت هست که Microsoft موفق شده.
به آسونیه چند کلیک میتونید هر کاری که میخوایید بکنید. نه مثل لینکس Code بنویسی . مثل سیستم هایه قدیمی Microsoft Dos.
اگر Windows سیستم عامل بدی بود هیچ وقط این همه آدم نمیرفتن دنبال اش.
از آدم مبتدی میتونه باهاش کار کنه تا یک محندس.
بهتره بیخودی تو سر سیستم عامل ها و محصولات Microsoft نزنید.
1000 بار گفتم کسانی که میگن Security نداره و چمیدونم به قول خودتون BackDoor و اینا. بیان بشینن پشت کامپوتر و حک اش کنن ببینم میتونن یا نه.
خیلی جالبه که فقط حرف اش هست خودشو هیچ وقط دیده نشده.
یادمه 50 Domain از سایت هایه ایرانی دزدیده شده. که همه Linux بود. حالا این Security نداره یا Windows ؟

در مورد PHP خوبه که حالا SourceCode اش هست و میتونید برید ببینید که چه ترکهونیه.
حداقلاً نیومده مثل JavaScript درستش کنه.
یک سیستم درپیتی نوشته که نه سر داره نه ته و 1000 تا مشکل.
سایت دوستم ARA4U اصلاً معلوم نیست چه مرگشه. الانه 1 ماه من هرچی بالا پایین اش میکنم . اصلاً معلوم نیست چشه. یک دفعه یک هکر دک و پوز سایت رو اورده پایین. آیا این اتفاق ها برایه سایت هایه Windows و ASP اتفادق افتاده؟

اینا هم ته دلم گیر کرده بود گفتم.
بالاخره هر آدمی هم هرچقد بخواد بی منطق باشه .این حرفها رو قبول میکنه.
اگر به کسی هم بر خورد همین الانه معزرت میخوام.

هیچ کس نتونست اشکالی از .Net بگیره . اما دید که من از PHP اشکالاتی گرفتم و همونطور که در Source اش هم دیده میشه . این اشکالات داخل اش هست و راهی نداره و نمیشه کاریش کرد.

بهتره که این بحث هم تموم بشه.
قربانه همگی. اگه از این جلو تر بره . خیلی بد میشه . چون آروم آروم امید جان که داره با من یکی حسابی لج میشه و شاید هم شده. qmars هم داره آتیش میگیره.
تا همین جا کافیه. :wink: موفق باشید. اما با منطق خودتون نیگاه کنید و قضاوت رو به منطق خودتون بدید. :wink:
 

oxygenws

Active Member
viva PHP, viva Linux, viva Open Source

سلام،
امیدک... این صحبتت خیلی خنده دار بود :lol:
مورد مورد بررسی می کنم....
اگر Windows سیستم عامل بدی بود هیچ وقط این همه آدم نمیرفتن دنبال اش.
آیا این درست نیست که اکثر سرور های تخصصی دنیا سیستم عامل های unix-base دارند؟؟ درسته، ویندوز رو خیلی ها ازش استفاده می کنند، حتی این بقال سر کوچهء ما هم استفاده می کنه ولی اکثر کارهای سنگین و تخصصی روی یونیکس و خانواده اش سوار می شن.
1000 بار گفتم کسانی که میگن Security نداره و چمیدونم به قول خودتون BackDoor و اینا. بیان بشینن پشت کامپوتر و حک اش کنن ببینم میتونن یا نه.
خیلی جالبه که فقط حرف اش هست خودشو هیچ وقط دیده نشده.
شما نمونه ای برای لینوکس دارید؟؟؟
یادمه 50 Domain از سایت هایه ایرانی دزدیده شده. که همه Linux بود. حالا این Security نداره یا Windows ؟
لطف کنید قبل از صحبت کردن در اینجور موارد یک کم اطلاعات عمومی تون رو زیاد کنید. یعنی شما واقعا نمی دونستید که دامنه هیچ ربطی به هاست نداره؟؟؟ اونهایی که اون موقع لو رفت، user و pass تعدادی دامنه بود که از روی سیستم ادمین اونها دزدیدند، هیچ ربطی هم به سرور نداشت. خوب؟؟؟؟؟
حداقلاً نیومده مثل JavaScript درستش کنه.
یعنی چی؟؟؟ چیز رو چه به شقیقه!!!
یک سیستم درپیتی نوشته که نه سر داره نه ته و 1000 تا مشکل.
می شه لطف کنید فقط 100 تاش رو نام ببرید :)
سایت دوستم ARA4U اصلاً معلوم نیست چه مرگشه. الانه 1 ماه من هرچی بالا پایین اش میکنم . اصلاً معلوم نیست چشه. یک دفعه یک هکر دک و پوز سایت رو اورده پایین.
من متاسفم که دوست شما بلد نیست با سایتش کار کنه :) من متاسفم که دوست شما از phpnuke قدیمی و expire شده استفاده می کرده. من متاسفم که دوست شما در حالی که تخصصی نداره، دست به انجام کاری زده. در ضمن، خواستم الان سایت رو ببینم اشکال "Bandwidth Limit Exceeded" گرفت!!!!!!!!!! امیدوارم تا این حد درک بکنی که اون امنیت هایی که شما می فرمایید هیچ ربطی به سرور، لینوکس، زبان برنامه نویسی و ..... نداره.
این اتفاق ها برایه سایت هایه Windows و ASP اتفادق افتاده؟
داشتن که داره، ولی کمتر کسی می فهمه و به طور عمومی پخش نمی شه (به جملهء قبل خودم بیشتر توجه کن.
بالاخره هر آدمی هم هرچقد بخواد بی منطق باشه .این حرفها رو قبول میکنه.
دقیقا هر آدم بی منطقی اون حرفا رو قبول می کنه و داشتن کوچکترین منطقی در یک نفر دلایل شما رو رد خواهد کرد :)
اگر به کسی هم بر خورد همین الانه معزرت میخوام.
من هم :)
هیچ کس نتونست اشکالی از .Net بگیره . اما دید که من از PHP اشکالاتی گرفتم و همونطور که در Source اش هم دیده میشه . این اشکالات داخل اش هست و راهی نداره و نمیشه کاریش کرد.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

موفق باشید، امید
 

omidak

Active Member
سلام:
گفتم نميخوام بحث ادامه داشته باشه.
فقط سايت دوستم.
اون الان BandWidth اش مدتهاست تموم شده.
خودشون بستن.
چون سرور رو Down میکرد اوها هم سایت رو به کل بستن.
Source اش رو Local من هست.
به آخرین ورژن Nuke هم Update اش کردم و تمام Security Path هایه Nuke رو هم نصب کردم.
اما مشکل از این چیزا نیست. یکی گفت مسکه اشکال از ایرادهایه MySql هست. که حالا باید پیداش کرد.
خود دوست من هم نه سایت رو راه انداخته نه خودش تنظیم کرده و ... تمام این کار ها رو خوده سرور کرد. ( شاه کلید )
اون سایت حک شده. و از مشکلات Linux و دارو دستش استفاده کرده.
 

oxygenws

Active Member
:)
اول اینکه من به Update کردن شما که ---اصلا--- اطمینان ندارم....
دوم شاه کلید رو سرور نه چندان جالبی بود که مجید آنلاین هم الان رو همون سرور هستش. و این رو هم بگم که شاه کلید الان سرورش رو عوض کرده.
سوم اون مشکلات هیچ ربطی به لینوکس نداشته.... و گرنه این مجید هم که یک سره تحت حملهء هکر ها هستش که هک نشده و من می دونم که این دو رو یک هاست بودند :)
موفق باشید، امید
 

qmars

Member
اميدك حرف هايت در مورد ويندوز و لينوكس را كه اكسيژن جوابت رو داد
من نفهميدم چرا منظور منو نفهميدي
من كي گفتم دات نت از جي اس پي تقليد كرده البته كرده كلا دات نت از j2ee كرده
نگاهي به ساختار j2ee كن با دات نت مو نميزنه(البته بر عكس)
در ضمن j2ee امكانات اظافه مانند كار بر روي پلتفرم هاي مختلف و برنامه هاي سنگين رو داره كه دات نت....
راستي ببين تو كه مي گفتي اشاره گر و.... بگو در سي شارپ ميشه از اشاره گرها استفاده كرد؟
در ضمن نصف زبان هاي دنيا بر پايه ي سي بنا شده اند چه ربطي دارد به قدرت دات نت
 

omidak

Active Member
سلام:
oxygenws >
كار من ASP نه PHP. شاید هم راست بگید. اما اگه سایت رو به شما بدم میتونید درستش کنید؟

Qmars >
هیچ مدرکی برایه حرف اتون ندارید که .Net از Java و ... تقلید کرده.
سیستمهاشون زمین تا آسمون فرق داره. و قرار هم بود که دیگه بحثی نشه . مخصوصاً سر ان حرف شما که میگید تقلید کرده.
گیرم که تقلید کرده باشه. حالا کدوم معروف تر و قدرتمند تره؟
در تمام زبانهایه .Net شما میتونید از Pointer ها استفاده کنید.
در ضمن نصف زبان هاي دنيا بر پايه ي سي بنا شده اند چه ربطي دارد به قدرت دات نت
من که گفتم شما اطلاعاتی در مورد .Net ندارید وگرنه میدونستید که Compiler هایه .Net چطوری کار میکنه.

این بحث رو هم تموم اش کنیم بهتره.
 

oxygenws

Active Member
سلام،
omidak گفت:
كار من ASP نه PHP. شاید هم راست بگید. اما اگه سایت رو به شما بدم میتونید درستش کنید؟
بستگی داره.... :) ترجیح می دم اول بدونم سیستمشون چیه و دوم ترجیح می دم این بحث اینجا مطرح نشه :)
موفق باشید، امید
 

qmars

Member
اميدك
نحوه ي استفاده از پوينتر در سي شارپ را بگو
ساختمان جاوا و دات نت كاملا شبيه است البته با قدرت بيشتر جاوا فكر كنم شما نه تنها از جاوا بلكه از ساختمان دات نت نيز هيچ اطلاعي نداريد
در ضمن هر دوشون معروفند اما جاوا قدرتمند تره
اگر هم من اطلاعاتي در مورد دات نت ندارم شما بفرماييد چگونه كامپايل مي شوند تا ما هم ياد بگيريم
 

omidak

Active Member
سلام:
اين يك نمونه البته از VB که همونطوری که میدنی VB C# J# Delphi8 با هم فرقی ندارند:
کد:
Public Class Form1
    Inherits System.Windows.Forms.Form

#Region " Windows Form Designer generated code "

    Public Sub New()
        MyBase.New()

        'This call is required by the Windows Form Designer.
        InitializeComponent()

        'Add any initialization after the InitializeComponent() call

    End Sub

    'Form overrides dispose to clean up the component list.
    Protected Overloads Overrides Sub Dispose(ByVal disposing As Boolean)
        If disposing Then
            If Not (components Is Nothing) Then
                components.Dispose()
            End If
        End If
        MyBase.Dispose(disposing)
    End Sub

    'Required by the Windows Form Designer
    Private components As System.ComponentModel.IContainer

    'NOTE: The following procedure is required by the Windows Form Designer
    'It can be modified using the Windows Form Designer.  
    'Do not modify it using the code editor.
    Friend WithEvents Button1 As System.Windows.Forms.Button
    Friend WithEvents TextBox1 As System.Windows.Forms.TextBox
    <System.Diagnostics.DebuggerStepThrough()> Private Sub InitializeComponent()
        Me.Button1 = New System.Windows.Forms.Button()
        Me.TextBox1 = New System.Windows.Forms.TextBox()
        Me.SuspendLayout()
        '
        'Button1
        '
        Me.Button1.Location = New System.Drawing.Point(192, 56)
        Me.Button1.Name = "Button1"
        Me.Button1.TabIndex = 0
        Me.Button1.Text = "Button1"
        '
        'TextBox1
        '
        Me.TextBox1.Location = New System.Drawing.Point(16, 128)
        Me.TextBox1.Name = "TextBox1"
        Me.TextBox1.Size = New System.Drawing.Size(248, 20)
        Me.TextBox1.TabIndex = 1
        Me.TextBox1.Text = "TextBox1"
        '
        'Form1
        '
        Me.AutoScaleBaseSize = New System.Drawing.Size(5, 13)
        Me.ClientSize = New System.Drawing.Size(292, 273)
        Me.Controls.Add(Me.TextBox1)
        Me.Controls.Add(Me.Button1)
        Me.Name = "Form1"
        Me.Text = "Form1"
        Me.ResumeLayout(False)

    End Sub

#End Region

    Private T As New TestIt() 'declare it global in the class
    Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        Try
            'get the value
            TextBox1.Text = T.Value
        Catch ex As Exception
            MsgBox(ex.ToString)
        End Try
    End Sub

    Private Sub Form1_Load(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
        T.Value = New GetValueHandler(AddressOf GuidValue)
        '  T.Value = "Hello"
    End Sub

    Public Function GuidValue() As Object
        Return Guid.NewGuid.ToString
    End Function
End Class

Public Delegate Function GetValueHandler() As Object

Public Class TestIt
    Private _Del As GetValueHandler
    Private _Value As Object


    Public Property Value() As Object
        Get
            If _Del Is Nothing Then
                Return _Value
            Else
                Return _Del.Invoke
            End If

        End Get
        Set(ByVal Value As Object)
            If Value.GetType Is GetType(GetValueHandler) Then
                _Del = DirectCast(Value, GetValueHandler)
                _Value = Nothing
            Else
                _Del = Nothing
                _Value = Value
            End If
        End Set
    End Property
End Class
شما فکر میکنید جاوا قوی تره. و گفتم که دیگه این بحث رو تموم کنیم بهتره.
سیستم Compile و ساختار .Net توی یک صفحه و 10 صفحه تموم نمیشه. توضیح زیادی میخواد.
در موردش بهتره تحقیق کنید.

امید جان بهت PM میزنم :wink:
 

qmars

Member
اميدك باشه اون بحث تموم بشه بهتره درسته
در ضمن ميشه در مورد اين كدت اون خط هايي رو بياري كه استفاده كرده از اشاره گر تا ما كم سوادها هم متوجه شويد
ممنون
 

omidak

Active Member
سلام:
همش سر هم ميشه استفاده از Pointer
یک پرژه تویه .Net باز کنید و بعد به بخش کد نویسی ایش برید.
هرچی توش هست خالی کنید اینا رو جاش بزارید.
بعد برنامه رو Compile کنید :wink:
 

qmars

Member
نه من مي خواهم ببينم خودت ميتوني از پوينتر استفاده كني
چه جوري؟
نه اينكه خود زبان از پوينتر استفاده كنه
تو خودت دستور اونرو بگو
ممنون
 

qmars

Member
يه نكته هم در مورد كامپايلر هاي دات نت من حدودا فكر مي كنم بدونم چه جوري كار ميكنن
ابتدا تبديل به يك زبان واسط و بعد اجراي آن زبان واسط
IL)
درسته؟
در ضمن شما vc++.net كار مي كنيد؟
ممنون
 

omidak

Active Member
سلام:
بله با VC هم کار میکنم . با بقیه زبانهاش تفاوت داره.

چه جور استفاده ای میخوایی؟ :wink:
 

qmars

Member
هيچي من دنبال يه زبان ميگشتم تر و تميز و قدرتمند كه در كنار جاوا يادش بگيرم
ديدم اين محصول مايكروسافت الحمدالله كامله و مي تونه منو در زمينه ي برنامه نويسي كمك كرده و كمبود هاي جاوا رو برطرف كنه
فكر كنم مثلا در زمينه ي كار با سخت افزار قوي باشه؟
درسته؟
در ضمن يه منبعي كتابي چيزي هم بود معرفي كن حالي ببريم
اي ول حالا اين شد يه بحث تر و تميز
ممنون از اميدك
 

m-s-h

New Member
آقا ماشا الله
ما تا نشستیم این بحث رو خوندیم حدود 2 تا 3 ساعت طول کشید (شاید هم بیشتر)
الان میگید این کیه....
آقا این بهنام اینجا را به من معرفی کرد و من هم کلی وقت گذاشتم اینجا را
خوندم چشام باباغوری شده
اینجا هرکی برای خودش یه چیزی گفته
از لینوکس و اپل گرفته تا دات نت
که خیلی هاش هم اصلا ربطی نداشتن
به نظر من اینجا رو کنید جنگ بین اوپن سورس و مایکروسافت
بعضیا میگن اینجا مفیده جون من یکی از شما بگه جی اینجا مفیده بعضیا که فقط قدرت و تخصص خود را به رخ دیگران میکشن
(منظور خاصی به شخصی نداشتم)
ولی از این حرفها گذشته من هم بزار یه چیزایی بگم:
فکر کنم پرسیده بودید assembly چه ربطی داره:
همونظوری که استاد ما امیدک گفته بود برنامه های اسمبلی یه راست میره تو cpu و خوب هم php و asp
server side میباشند و برروی سرور اجرا میشوند پس برای بارگزاری صفحات باید اونها در سرور پردازش شوند که اگر اونها به صورت اسمبلی باشند با سرعت بیشتر این کار انجام میشود.
مایکروسافت asp.nEt را عرضه کرد تا کد صفحات وب به صورت برنامه نویسی معمولی بشه
مثلا برای رویداد کلیک یا موس اون صفحه به سرور میاد و دستور عمل مربوطه اجرا و به کلاینت ارسال میشه
و خوب معلومه که با این قضایا Asp.nEt سر تر میباشد.
خوب برای اولین پست بسه
بعدا بیشتر مینویسم (از این بیشتر چی میشه)
قربان همه شما
 

جدیدترین ارسال ها

بالا