VFX With Houdini

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
شاید درست نصب نشده یا فایل مشکل داره،نمیدونم!هر چی هست مشکل از Houdini نیست :)

1-برای استفاده از Render man مثل اینکه یه سری کد نویسی باید انجام بشه،یه آموزش از CmiVFX هست اگه اشتباه نکنم با عنوان 3delight interoperability اونو یه
نگاه بنداز،ولی در کل پیشنهاد میکنم از موتور Mantra خود Houdini استفاده کن چون هم خیلی قدرتمنده و همه چی رو ساپورت میکنه هم اینکه همه ی آموزشها درباره ی همین موتور هست.

2-با Cloud کار نکردم . با نرم افزارهای کرکی که ما استفاده میکنیم فکر نکنم اصلا بشه کار کرد ، تازه این سیستم واسه شرکت آمازون هست و باید پول اشتراک بدی.اگه تو بعدا استفاده کردی منم در جریان بزار

3-نفهمیدم چی گفتی!

4-خروجی fbx یا Alembic میتونی بگیری یا میتونی فقط آبجکتی رو که میخوای اگه انیمیت شده باشه خروجی obj sequence بگیری برای استفاده تو نرم افزار After Effects
------------------------------------------------------------------
حمید جان پستهات رو اینجا بزار تا مطالب جمع شه،شاید به درد کس دیگه ای هم خورد

ـــه هیچی پس خوبه Alembic میده حله بابا ! میشه پس به PFlow هم تبدیلش کرد ...
3 - هیچی در مورد ابر بود گفتم به Vue میرسه ، اخه گالری Cloud ــش رو دیدم به Vue نمیرسید ... ( تو کلود فقط )

شهریار جان ، من ورژن 12.5.371 رو دارم ... فکر نمیکنم مشکل از نصب باشه دارم باهاش ور میرم ...
خب نه منظورم از رندر من این بود که الان این موتور روش هست یا مثلا باید فعال بشه ؟

- و اینکه 3Delight که اصلا موتور جالبی نیست باهاش خیلی کار کردم اما خروجیش خیلی فانتزیه ... ( اون اموزشم دیدم )
به هر حال ممنون عزیز به شدت علاقه دارم با نرم افزار های مختلف کار کنم ، 2 سال پیش میخواستم یک ابر بسازم هادونی رو نصب کردم ابرش رو هر کار کردم نشد ، بعد دیگه نرفتم سراغش فقط میدونم خیلی قدرت منده دیگه
وسوسم کردین نصبش کردم ، باید بشینم پاش ، مطمئنم ارزشش رو داره
ممنون :rose:
 

Shahryar Mirbozorgi

Well-Known Member
ـــه هیچی پس خوبه Alembic میده حله بابا ! میشه پس به PFlow هم تبدیلش کرد ...
3 - هیچی در مورد ابر بود گفتم به Vue میرسه ، اخه گالری Cloud ــش رو دیدم به Vue نمیرسید ... ( تو کلود فقط )

شهریار جان ، من ورژن 12.5.371 رو دارم ... فکر نمیکنم مشکل از نصب باشه دارم باهاش ور میرم ...
خب نه منظورم از رندر من این بود که الان این موتور روش هست یا مثلا باید فعال بشه ؟

- و اینکه 3Delight که اصلا موتور جالبی نیست باهاش خیلی کار کردم اما خروجیش خیلی فانتزیه ... ( اون اموزشم دیدم )
به هر حال ممنون عزیز به شدت علاقه دارم با نرم افزار های مختلف کار کنم ، 2 سال پیش میخواستم یک ابر بسازم هادونی رو نصب کردم ابرش رو هر کار کردم نشد ، بعد دیگه نرفتم سراغش فقط میدونم خیلی قدرت منده دیگه
وسوسم کردین نصبش کردم ، باید بشینم پاش ، مطمئنم ارزشش رو داره

منظورت از Cloud فکر کردم رندرینگ بر پایه ی Cloud یا همون ابری هست!

Cloud Rendering.jpg

اون تب Cloud تازه تو ورژن 12.5 اضافه شده.تو نباید مثل Vue یا نرم افزارهای از این قبیل انتظار چند تا چیز آماده رو داشته باشی.Houdini فقط بهت ابزار رو میده . با اون تب

میتونی هر آبجکتی رو به ابر تبدیل کنی. قبلا که این نبود با استفاده از گره Iso offset این کار رو میشد انجام داد البته الانم میشه انجام داد و با یه گره ی دیگه به نام Volume

vop میتونی روی حجم تغییر ایجاد کنی .vop مخفف Vex Operator .یکی از کاربردهای Vex که گفتم همینجاست.

Render man نصب هست ولی باید فعال بشه! وقتی میخوای رندر بگیری پیغام خطا میده،اون آموزش رو هم که گفتم نگاه کن چون 3delight رو هم باید از طریق موتور

Render man به کار ببری ،در اصل زیر مجموعه ش هست.

render man.jpg
 
آخرین ویرایش:

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
منظورت از Cloud فکر کردم رندرینگ بر پایه ی Cloud یا همون ابری هست!

مشاهده پیوست 95395

اون تب Cloud تازه تو ورژن 12.5 اضافه شده.تو نباید مثل Vue یا نرم افزارهای از این قبیل انتظار چند تا چیز آماده رو داشته باشی.Houdini فقط بهت ابزار رو میده . با اون تب میتونی هر آبجکتی رو به ابر تبدیل

کنید. قبلا که این نبود با استفاده از گره Iso offset این کار رو میشد انجام داد البته الانم میشه انجام داد و با یه گره ی دیگه به نام Volume vop میتونی روی حجم تاثیر بزاری .vop مخفف Vex Operator .یکی

از کاربردهای Vex که گفتم همینجاست.

Render man نصب هست ولی باید فعال بشه! وقتی میخوای رندر بگیری پیغام خطا میده،اون آموزش رو هم که گفتم نگاه کن چون 3delight رو هم باید از طریق موتور Render man به کار ببری ،در اصل زیر

مجموعه ش هست.

مشاهده پیوست 95396

نه برادر من تو ساید افیکس قبلی هم دیدمش همون Cloud رو ...
شایدم اونی که قبلا دیدم EV بود ...
ممنون
 

hvo

Member
Render man نصب هست ولی باید فعال بشه!
سلام . ببخشید فکر کنم رندر من نصب نباشه و اون گزینه ایی هم که مربوط به رندرمن فقط در حالتی که رندرمن را خریده باشید فعال میشه . من یک هفته باهاش ور رفتم تا فهمیدم رندرمن رو باید جدا خرید ( تا جایی که من می دونم اگه شما راه حل عملی دارید حتماً معرفی کنید )
در مورد آیکون سفید دو حالت وجود داره اول اینکه کارت گرافیکتون پشتیبانی نمی کنه ( هودینی برخلاف مابقی نرم افزار های 3d به شدت روی کارت گرافیک حساسه توی سایتش هم گفت ) حالت دوم شاید مسخره باشه ولی تاریخ سیستمتون مشکل داره من روی سیستم قبلیم این مشکل رو داشتم .
یه سوال مهم هم دارم چطوری میشه فایل های mesh از houdini رو به مایا انتقال داد مثل انتقال mseh از realflow به maya
 

mixepilm

Member
بچه ها میشه یه اطلاعات کامل از Rendeman،3Delight و سیستم رندر Cloud بدید؟

کاربرد و تفاوت هاشون چیه؟ (ببخشید میدونم خیلی سوال مبتدی هست اما فقط اسمشون رو شنیدم هیچوقت باهاشون برخورد نکردم!!! )
 
  • Like
Reactions: hvo

Shahryar Mirbozorgi

Well-Known Member
سلام . ببخشید فکر کنم رندر من نصب نباشه و اون گزینه ایی هم که مربوط به رندرمن فقط در حالتی که رندرمن را خریده باشید فعال میشه . من یک هفته باهاش ور رفتم تا فهمیدم رندرمن رو باید جدا خرید ( تا جایی که من می دونم اگه شما راه حل عملی دارید حتماً معرفی کنید )
در مورد آیکون سفید دو حالت وجود داره اول اینکه کارت گرافیکتون پشتیبانی نمی کنه ( هودینی برخلاف مابقی نرم افزار های 3d به شدت روی کارت گرافیک حساسه توی سایتش هم گفت ) حالت دوم شاید مسخره باشه ولی تاریخ سیستمتون مشکل داره من روی سیستم قبلیم این مشکل رو داشتم .
یه سوال مهم هم دارم چطوری میشه فایل های mesh از houdini رو به مایا انتقال داد مثل انتقال mseh از realflow به maya

راجع به Render man چندان اطلاع ندارم،شاید حق با شما باشه.دنبالش نرفتم چون همون Mantra نیازمو برآورده میکنه

مش رو میتونی به صورت fbx - Alembic و obj sequence خروجی بگیری
 
  • Like
Reactions: hvo

hvo

Member
بچه ها میشه یه اطلاعات کامل از Rendeman،3Delight و سیستم رندر Cloud بدید؟
سیستم رندر cloud یعنی اینکه یک کمپانی بزرگ رندر فارم خودش در قبال هزینه به شما می دهد تا فایل هایتان را رندر کنید این حالت برای کسانی که پول زیادی ندارند ایده آل تو ایران cloud هنوز جا نیوفتاده . رندر من هم که دیگه همه میشناسن توی اکثر فیلم ها و انیمیشن ها استفاده میشه و تا جایی که من می دونم تنظیمات به این سادگی ها نیست نیاز به shader programming و ... داره
 

hvo

Member
مش رو میتونی به صورت fbx - Alembic و obj sequence خروجی بگیری
با تشکر . ببخشید اینکه می گن حجم فایل های alembic در هودینی بسیار بیشتر از مایا است درسته من حقیقتش تا حالا مقایسه نکردم . همچنین یه جا خوندم هودینی کلی هارد می خواد برای رندرینگ که این ضعف خیلی بدی .
 

Shahryar Mirbozorgi

Well-Known Member
ابر بابا دیگه همونی که با Vue میزنن همونی که تو اسمونه

آهان اون ابر :green:

تب Cloud همونجوری که گفتم از ورژن 12.5 اضافه شده و بر اساس تکنولوژی VDB کار میکنه.یه تکنولوژی جدید برای Voxel ها که توسط شرکت Dream works با همکاری Side

Effects ساخته شده .البته یه تکنولوژی متن باز هست که در ورژن های آینده نرم افزارهای دیگه هم به احتمال زیاد اضافه میشه.

http://www.openvdb.org/
 
آخرین ویرایش:

Shahryar Mirbozorgi

Well-Known Member
بخشید اینکه می گن حجم فایل های alembic در هودینی بسیار بیشتر از مایا است درسته من حقیقتش تا حالا مقایسه نکردم . همچنین یه جا خوندم هودینی کلی هارد می خواد برای رندرینگ که این ضعف خیلی بدی .

راستش منم مقایسه نکردم !

چه ربطی به هارد داره؟!من که تمام درایو هام پر هست ولی راحت رندر میگیرم. اگه منظورت حجم فایل خروجی هست نه فرقی نمیکنه چون کدک فورمت های مختلف ربطی به نرم افزار خاصی نداره و تو همه ی نرم افزارها یکی هست
 

Shahryar Mirbozorgi

Well-Known Member
آقا رو دلم مونده بود یکی یه تاپیک راجع به Houdini بزنه یه کم بحث کنیم! حالا که این اتفاق افتاده دیگه ول کن نیستم :lol:
 

Shahryar Mirbozorgi

Well-Known Member
منم شدید پایم . باید بگیم یک انجمن جدا برای هودینی بزارن تا آموزش ها و مشکلاتش رو اونجا مطرح کنیم

انجمن دیگه مثل سابق نیست ،مدیرا اکثرا جیم شدن!! کسی نیست که به این حرفها گوش کنه .همین که انجمن های دیگه هنوز منحل نشدن خیلیه:sad:
 
  • Like
Reactions: hvo

hvo

Member
انجمن دیگه مثل سابق نیست ،مدیرا اکثرا جیم شدن!! کسی نیست که به این حرفها گوش کنه .همین که انجمن های دیگه هنوز منحل نشدن خیلیه
حیف شد . اگه تعداد هودینی کارا زیاد بود خودمون یه سایت راه مینداختیم . تو این تاپیک پنج شش نفر بیشتر فعالیت نمی کنند . واقعاً حیفه این نرم افزار انقدر ناشناخته باشه :cry:
 

Shahryar Mirbozorgi

Well-Known Member
حیف شد . اگه تعداد هودینی کارا زیاد بود خودمون یه سایت راه مینداختیم . تو این تاپیک پنج شش نفر بیشتر فعالیت نمی کنند . واقعاً حیفه این نرم افزار انقدر ناشناخته باشه

این نرم افزار وقتی شناخته میشه که تو ایران برای جلوه های ویژه ارزش قایل بشن و سرمایه گذاری کنن.الان 90 درصد کسایی که تو ایران 3d کار میکنن معمار هستن یا برای

معمارها کار میزنن!! که اونا هم اکثرا میرن سمت 3ds max ، چرا که از قبل Autocad کار میکردن.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: hvo

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
حیف شد . اگه تعداد هودینی کارا زیاد بود خودمون یه سایت راه مینداختیم . تو این تاپیک پنج شش نفر بیشتر فعالیت نمی کنند . واقعاً حیفه این نرم افزار انقدر ناشناخته باشه :cry:

ناشناخته نیست عزیز هودینی توسط برترین افراد سیجی ( هنرمندان ) و باری هنرمندان طراحی شده یعنی دیگه وقتی DreamWorks و Pixar و ... یک نرم افزار رو میزنن بیشتر واسه خودشونه که لطف میکنن در اختیار عموم هم میزارن ، من هستم و پایم تا 1 سال دیگه بیاید همه یک سایت بزنیم ... :oops::green:
شهریار جانم بشه مدیر ما هم هی :):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):)
 

hvo

Member
تو وب سایت باید کلی کاربر داشته باشیم و اگرنه وبلاگ باید بزنیم که خیلی منطقی نیست ولی اگه یه روز هودینی کارای ایران زیاد بشن سایت رو میزنیم آقا شهریارم میزاریم مدیر . چون به نظرم از همه بیشتر اطلاعات دارند .
 

جدیدترین ارسال ها

بالا