VFX With Houdini

mixepilm

Member
بچها بیاد بیخیال بحث مکث و مایا بشید،بخدا ماها صاحب های این دوتا نرم افزار غول دنیا نیستیم.هممون میدونیم هردو قدرت های خودشونو تو زمینه های مختلف دارن.تعصب روی پیشرفت و بهبود کارامون خیلی بهتره تا چندتا نرم افزار...
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
دوست عزیز من منظوری نداشتم همینجا از شما و تک تک دوستان عذر می خواهم . منظوری نداشتم نظرم بود .
ولی شما لطف ( با عذر خواهی ) کنید اسم پنج کمپانی بزرگ رو همراه با لینک برایم من بفرستید تا قبول کنم max نرم افزار قوی هستش ( max پایه نه پلاگین هاش)
من اسم weta رو آوردم . این حرف من نیست حرف دنیا است .
خواش میکنم
کمپانی Blur و Blizzard ، انیمیشن سیاره 51 ، یک کلیپــ VFX که اسش یادم نیست حتما برات میفرستم که اسکار گرفت ... ، بازی های UBISOFT ، و ...
شما هیچی تحقیق نکردی راحت همین هارو میتونی گیر بیاری یک هفته هم شرط میبندم کار نکردی ، اصلا شرط میبندم یک کاره ساده هم با مکس نمیدتونی بزنی فقط یک سری چیز دیدی اومدی برامون از مکس صحبت میکنی دوست عزیز بخوای مقایسه کنی
نمیتونی بگی حتی 1 درصد مایا از مکس بالا تره یا برعکس ...
به هیچ وجه ، و اینکه Lightwave هنوز هم تو رندر به قدرت مکس نمیرسه و اینکه رندر من هم مثل اینکه قراره نسخه مکس بده پس دیگه خواهشن توهین هارو بزار کنار !
 
آخرین ویرایش:
خواش میکنم
کمپانی Blur و Blizzard ، انیمیشن سیاره 51 ، یک کلیپــ VFX که اسش یادم نیست حتما برات میفرستم که اسکار گرفت ... ، بازی های UBISOFT ، و ...
شما هیچی تحقیق نکردی راحت همین هارو میتونی گیر بیاری یک هفته هم شرط میبندم کار نکردی ، اصلا شرط میبندم یک کاره ساده هم با مکس نمیدتونی بزنی فقط یک سری چیز دیدی اومدی برامون از مکس صحبت میکنی دوست عزیز بخوای مقایسه کنی
نمیتونی بگی حتی 1 درصد مایا از مکس بالا تره یا برعکس ...
به هیچ وجه ، و اینکه Lightwave هنوز هم تو رندر به قدرت مکس نمیرسه و اینکه رندر من هم مثل اینکه قراره نسخه مکس بده پس دیگه خواهشن توهین هارو بزار کنار !

من تسلیمم ؟!!!! مکس واقعاً پرقدرته . باید به سمت max برم . من روی ubuntu کار می کنم حتماً max رو باید نصب کنم . واقعاً از شما متشکرم که همچین دید وسیعی به من دادید کاملاً عظمت max رو درک کردم . نتیجه من :
در واقعه میشه گفت max 2014 ترکیب نرم افزار های زیر در سال 2020 می باشد :
maya
houdini
lightwave
renderman
cinema4d
Naiad
:paint:
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
دوست عزیز شما واقعا معلومه مبتدی
در واقعه میشه گفت max 2014 ترکیب نرم افزار های زیر در سال 2020 می باشد :
maya
houdini
lightwave
renderman
cinema4d
Naiad
واقعا خندیدم ، اصلا با افرادی مثل شما بحث کردن بی فایدست چون در سطح فکری ای زدنگی میکنید که هستید و دوست دارید زحمات خودتون رو به رخ بکشید !
قول میدم اگه مکس یکمم کار میکردی همچین حرف زشتی رو نمیزدی ، یعنی ته احانت به مکس کار ها بود ، پس ماها هویجیم دیگه 7 سال از عمرمون رو هدر دادیم که افرادی که هنو 2 3 سال دارن با مایا کار میکنن بیان بگن مکس کارها بیان جلو مایا کارگری کنن !

mixepilm دوست عزیزم من به هیچ وجه نمیگم کدوم قوی ترند چون همشون قوی اند ، اما از این خیلی ناراحت میشم که یکی بیاد به این همه سال از عمرمون رو که ریختیم پای این نرم افزار ها توهین کنه با اینکه هیچ اطلاعاتی نداره فقط اسم چند کمپانی رو حفظه و دیده که
مثلا تو سایت PIXAR دیده که اسم نصف فیلم های جهان هست اما ایشون همینقدر متوجه نمیشه که توی یک کار Production از یک نرم افزار استفاده نمیکنند ، مثلا تو خیلی از فیلم های همونجا از مکس واسه صحنه ، متریال ، تکتچر و کاراکتر .و ... استفاده شده فکر میکنه همی چیز تو مایاست
باور کنید بخدا اینها همه قویند ، من هم قبلا یه غلطی میکردم همش به مایا توهین میکردم وقتی واردش شدم کگار کردم اونوقت فهمیدم شرط میبندم این اقا هم اصلا با مکس کار نکرده همه حرفهاش ، حقظیه !!!!

از همگی عذر میخوام که تند صحبت کردم
 

yas_d

Member
دوستان بحثهای الکی‌ چیه راه انداختین؟
به نظر بنده فقط کاربر هستش که تعیین می‌کنه - منظورم اینکه اگه یکی‌ استاد باشه بهش یک مداد هم بدن می‌تونه یک اثر خیلی‌ زیباییو خلق کنه و در کنارش اگه به یک فردی که بیسواد کلی‌ ابزار نقشی‌ بدن هیچ کاری نمیتونه بکنه،پس الکی‌ بحث نرم افزارو نکشین وسط. همونطوری که میدونین ملاکه Supervisor بودن به سود فرد بستگی داره نه به میزان دانش نرم افزریش. نرم افزار فقط و فقط ابزار،
الان با تمام نرم افزار‌ها توی تمام جاها کار می‌شه اما بعضی‌ نرم افزار‌ها کارشون تقریبا مشخص شده،
نرم افزاری مثل Houdini صرفاً برای جلو‌های ویژه ساخته شده هرچند در کنارش کار‌های دیگه هم انجام میده اما کسی‌ نمیاد باهاش انیمت کنه .....
نرم افزار مکس هم الان بیشترین کاربر هارو تو زمینهٔ گیم و معماری داره و اگه دیده باشین کار‌های Still Image بیشتری به نسبت نرم افزار‌های دیگه داره،که جدیدن برای بعضی‌ قسمت‌های فیلم‌ها هم استفاده می‌شه،و واقعاً پلاگین‌های قدرت مندی هم داره، نرم افزار Maya هم بیشتر برای فیلم و پروژه‌های Cinema استفاده می‌شه،
اما یه چیزیو توجه کنید اینجا ایران قوانین CopyRight هم که وجود نداره پس چرا تعصب نشون میدین؟ شما که به راحتی‌ هر نرم افزریو می‌خواین استفاده می‌کنید پس ناراحتی‌ واسهٔ چیه؟ آقایی که Maya کار میکنی‌ شما کم بیاری می‌تونی از FumeFX مکس هم استفاده کنی‌ از هودینی هم همینطور، یا آقایی که با مکس کار میکنی‌ شما هم همینطور، پس لطفا دیگه ادامه ندین که اصلا جالب نیست،
موفق باشید:rose:
 

mixepilm

Member
آره من با صحبت این دوستمون اصلا موافق نیستم که مکث کار ها باید بیان ... بندازن.نه.
نرم افزار ها فقط واسطه هستن این حرف Art Director فیلم ارباب حلقه ها هست،چیزی که اول معیار حساب میشه علم به این کار.

من با Particle System مکث کارکردم،رندر رو توی مکث یاد گرفتم (تا حدودی در حد خودم) ! particle systemــی که مکث داره بقدرت میشه گفت هیچ نرم افزار دیگه ای نداره،یه نعمتِ واقعاً.

من میگم جای اینکه بخواییم سر چندتا نرم افزار به هم بی احترامی کنیم و از بحث خارج شیم، بیاییم به پیشرفت و علممون تو گرافیک کامپیوتری کمک کنیم.
 
ما نمیدونم شما با سیستم Fluid مایا کار کردید یا خیر،اینکه مایا توی انفجار یا دود و آتش و Embers و غیره خوب و سریع جواب میده شکی نیست،همینطور اونطرف توی مکث با پلاگین هایی که بچها اسم بردن، اما باید قبول کرد که رندر خروجی که از مایا برای یکی از این کارهایی که اسم بردم در مقایسه با Houdini تفاوت هایی وجود داره توی Texture یا Sample هایی که برای Fluid مایا generate میشه بعضی وقتا به وضوح میشه ایراد رو دید(نمیگم بد،نه،من عاشق مایا هستم) اما این یکی دو روزی که دارم تست میزنم توی Houdini تفاوت رو بعضی جاها احساس میکنم. (حالا نمیدونم نظر دوستان درباره مکث تو این زمینه چیه، آیا اونجا هم همینطوره یا نه ؟! )
حرف شما کاملاً صحیح تنظیمات رندرینگ برای رندر تولید در مایا خیلی سخت تر از هودینی . البته mantra هم واقعاً پر قدرت . من سیستم شبیه سازی ساده مانند دود و آب ( با جزییات کم ) رو با fluid effetcs پیاده می کنم ( با res بین 50 تا 100 ) به نظر من تنظیماتش خیلی مهه حتی توی رندر خروجی به ویژه تنظیمات opacity و texture و quality در ضمن من جایی خوندم کارت گرافیکم تاثیر داره ( کارت من ati fire pro v7800 هستش که به نظرم با لپ تاپم خیلی فرق داره ) fume fx من شنیدم خیلی دوست دارم باهاش کار کنم
به نظر من اگه بلد باشیم با چند سیستم شبیه سازی کار کنیم می تونیم بفهمیم کدوم بهتره . یه چیزی هم یادوم رفته اونم اینکه ما توی ایران کرک استفاده می کنیم . در جهان قیمت houdini فکر کنم 9000 دلار ( برای pro ) می باشد که از قیمت مایا خیلی بالاتره
اگه در مورد fluid تجربه ایی داری خوشحال میشم ما رو بی بهره نکنی :)
 

mixepilm

Member
آقا من نمیدونم چرا تا میخوام یک کامنت بذارم و ارسال کنم دوستان حرفای منو گفتن،باید یه کلاس تایپ برم دستم تند تر شه،والا بخدا:lol:

yas_d دیگه حرفی واسه گفتن نذاشت واقعا،مرسی،منم منظورم همین بود.
 
mixepilm
فکر کنم جواب کامل در مورد هودینی رو گرفتی دیگه مشکلاتت حل شد . فقط چند پست در مورد مایا و مکس حرف زدیم که خیلی مرتبط نبود . باید از مدیر بخوام منو banned کنه .
 

hvo

Member
سلام دوستان واسه کارای VFX , dynamics , fluids و ... نظرتون راجب به Houdini fx چیه؟

بنظر شما houdini بهتره یا حالا نرم افزار های دیگه،قدرت و کاربرد کدوم بشتره؟
سلام به همه . اول از همه بگم مایا کار عزیز . مکس کار عزیز . و هر نرم افزار دیگه ایی . خواهشاً یک بار هودینی را امتحان کنید و تنها با fx آشنا شوید . آیا می دونید که هودینی روی یک سیستم عادی به راحتی می تونه 10 میلیون particle ایجاد کنه . ( خطاب به realflow و naiad که نصف این مقدار رو روی سیستم مشابه به سختی ایجاد می کنند تازه بدون mesh ) ( مایا یا مکس می تونن با زور 1 میلیون particle فقط خالی ایجاد کنن )
در مورد اینکه میگید مایا نرم افزار اکثر استادیو های بزرگ هستش حرفتون کاملاً درسته ولی می دونید مایا یک نرم افزار بسیار قدیمی که اکثر 3d کار ها از اون استفاده کرده اند و به دلیل اینکه کاربران زیادی دارد استادیو ها به دنبال مایا کار هستند .
ببینید من کی گفتم . 10 سال دیگه بازار انیمیشن و جلوه های ویژه کامل دست هودینی خواهد بود مشکل هودینی اینکه مثل مایا یا مکس مشهور نیست .
به نظرمن هودینی توی جلوه های ویژه و انیمیشن فوق العاده است
همچنین باید بگم سیستم fluid effects مایا از سال 2009 بروز نشده و همون سیستم قدیمی . در صورتیکه هودینی خیلی تغییرات کرده ( به ویژه هودینی 12 )
بهترین کار برای درک نرم افزار کار کردن با اونه
ویژگی مثبت مایا و هودینی اینکه روی inux هم اجرا میشن این خیلی از لحاظ سرعت مهمه ( مکس روی لینوکس اجرا نمیشه )
 
مایا یک نرم افزار بسیار قدیمی
هودینی که قدیمی تره . منبعش هم ویکی پدیا . ما یه عمر 3d کار کردیم بعد به همون میگن مایا قدیمی تره . هودینی از مکس هم قدیمی تره . حالا کی 10 سال دیگه میاد این پست رو بینه . ممکنه هودینی رو autodesk بخره همون طور که maya و naiad را خرید
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
vfxproduction عزیز برای اینکا با شما تند صحبت کردم عذر خواهی میکنم ...
mixepilm عزیز از شما هم بخاطر بحثی که شد عذر خواهی میکنم .
hvo عزیز ، اینکه قدیمی تره دلیلی واسه بد بودن اون نیست دلیل برتری که با تجربه چندین سال دارن کار میکنن ، هودینی هم قوی اما به ریل فو و نایاد خطاب نکنید ، یک نگاهی به RealFlow 2013 بندازید ، که هیچ رقیبی واسش نمیزاره حتی هودینی ...
Naiad هم صد در صد خودش قوی تر میشه اما به نظر من که اتودسک هرچی رو میخره به گن میکشش ، مثل همین مکس ، من یادمه اومد CORE های مایا رو به کل عوض کرد اما مکس رو نه و اینجا یک نامردی خیلی بزرگ به مکس کار ها کرد ...
مطمئنید رو لینوکس مکس اجرا میشه من دیدم ها فقط کرک نشده ؟
 

mixepilm

Member
حرف شما کاملاً صحیح تنظیمات رندرینگ برای رندر تولید در مایا خیلی سخت تر از هودینی . البته mantra هم واقعاً پر قدرت . من سیستم شبیه سازی ساده مانند دود و آب ( با جزییات کم ) رو با fluid effetcs پیاده می کنم ( با res بین 50 تا 100 ) به نظر من تنظیماتش خیلی مهه حتی توی رندر خروجی به ویژه تنظیمات opacity و texture و quality در ضمن من جایی خوندم کارت گرافیکم تاثیر داره ( کارت من ati fire pro v7800 هستش که به نظرم با لپ تاپم خیلی فرق داره ) fume fx من شنیدم خیلی دوست دارم باهاش کار کنم

مرسی fxproduction جان، آقا ما شاگرد شماییم:wink:

آره کارت گرافیک توش تاثیر داره،اما به نکته خوبی اشاره کردید،اینکه با res 50 یا 100 یه شبیه سازی با کیفیت متوسط رو میشه رندر گرفت که باز هم با همون مقدار res به وضوح توی sample هایی که دارن generate میشن ایراد وجود داره یا بکل sample های تکراری دیده میشه حالا هر چقدر هم با تکثچر یا سمپل هاش بازی کنید جز اینکه یه تیکه کد یا procedural texture مشکل رو حل کنید،و مورد دیگه اینکه برای ساخت آتش (انواع مختلف آتش تمامی زیر مجموعه های آتش) شما تنها فقط میتونید برای بدست آوردن اون نوع از آتشی که مد نظر دارید، با Opacity ور برید (المان های دیگه هم وجود داره اما برای فرم آتیشتون تنها گزینه همینه ! )

دوست خوبمون LinkinForEver به یه نکته خیلی خوبی اشاره کرد با اینکه یه دستکاری هایی توی هسته اصلی مایا انجام شد که خوب بود ولی هنوز آلگوریتم طراحی تو این شاخه قدیمی به حساب میاد،شاید بخاطر همین هست که توی جلوه های سینمایی از Fume FX , Ray Fire , Thinking Particle و غیره استفاده میشه،چرا ؟ چون آلگوریتم بروزی داره، الان دقیقا همین حس رو من به Houdini پیدا کردم با این که هنوز خیلی نمیتونم باهاش کار کنم.
 

mixepilm

Member
هودینی روی یک سیستم عادی به راحتی می تونه 10 میلیون particle ایجاد کن

دقیقاً همینه،وقتی اعدادم بیشتر از 200 یا 300 میشه توی Houdini ،به خودم میگم دیگه گیر میکنه اما برعکس خیلی خوب جواب میده،دقیقاً همون مشکلی که با مایا داشتم که چقدر سرعت رو میاورد پایین !
 

Shahryar Mirbozorgi

Well-Known Member
vfxproduction عزیز برای اینکا با شما تند صحبت کردم عذر خواهی میکنم ...
mixepilm عزیز از شما هم بخاطر بحثی که شد عذر خواهی میکنم .
hvo عزیز ، اینکه قدیمی تره دلیلی واسه بد بودن اون نیست دلیل برتری که با تجربه چندین سال دارن کار میکنن ، هودینی هم قوی اما به ریل فو و نایاد خطاب نکنید ، یک نگاهی به RealFlow 2013 بندازید ، که هیچ رقیبی واسش نمیزاره حتی هودینی ...
Naiad هم صد در صد خودش قوی تر میشه اما به نظر من که اتودسک هرچی رو میخره به گن میکشش ، مثل همین مکس ، من یادمه اومد CORE های مایا رو به کل عوض کرد اما مکس رو نه و اینجا یک نامردی خیلی بزرگ به مکس کار ها کرد ...
مطمئنید رو لینوکس مکس اجرا میشه من دیدم ها فقط کرک نشده ؟

3ds max مال خود Autodesk هست ،اونو نخریده! 3ds max فقط روی ویندوز اجرا میشه

جالبه بحث راجع به Houdini هست ولی دوستان همش راجع به 3ds max و Maya صحبت میکنن!

Houdini قابلیتهای بیشماری داره که اونو از نرم افزار های دیگه متمایز میکنه،مهمترینش VEX هست که یه محیط کد نویسی به صورت سیستم گره ای هست که در تمام

بخش های Houdini کاربرد داره و قدرتشون رو چند برابر کرده.

در عکس زیر VEX برای Shader نویسی به کار رفته

vex%20shader.jpg


بعدی CHOP هست که مخفف Channel Operator می باشد که برای کار بر روی انیمیشن و صدا کاربرد داره،در این قسمت شما میتونید مثلا با استفاده از یه موج

سینوسی آبجکتها رو انیمیت کنید یا میتونید با استفاده از اطلاعات برخورد اجسام در شبیه سازی صداهایی را به صورت اتوماتیک به اجسام نسبت بدید و کارهایی از این

قبیل

Chop.jpg



قابلیت مهم بعدی Digital Asset نام دارد،شما میتونید گره هایی رو که به وجود میارید بسته بندی کنید و به صورت پلاگین در بیارید و با دیگران به اشتراک بگذارید. در سایت

http://www.orbolt.com/
کاربرهای Houdini این بسته ها رو قرار میدن.

Digital%20Asset.jpg


اگه شما با سیستم گره ای این نرم افزار خوء بگیرید میبینید که حتی انجام کارهایی مثل مدلسازی ، انیمیت و ریگینگ و از قبیل کارها هم در این نرم افزار لذت بخشه. تازه

این قابلیت ها رو بزارین در کنار حجم فایل نصب این نرم افزار در مقایسه با نرم افزار های دیگه بیشتر تعجب میکنید. Houdini = 250 MB - 3ds Max = 3 GB - Maya = 1.5

GB

زیاد فَک زدم ! شرمنده :green:
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
ممنون شهریار جان 100 درصد قبول ( باشه تا از این فک ها :green::rose:) اما بازم houdini تو همه چیز که اوکی نیست ، یازم به مکس ، مایا زیبراش و ... نیازی خواهد بود اینو نمیشه پنهان کرد ... :rose:
 

mixepilm

Member
نــــــــــــــــــــــــه عالی بود شهریار جان،منتظر پستات بودم،خیلی بیشتر مشتاقم کردی.

آره وقتی دانلودش کردم باورم نمیشد حجمش اینقدر باشه،اول فکر میکردم شاید درست دانلود نشده یا مشکل از سرور باشه ولی وقتی دانلود تموم شد مطمئن شدم،البته با این حجم کمش زمان نصبش تقریبا با مکث و مایا یکی بود :lol:

خیلی قابلیت های خوبی رو نام بردی،به این سایت قبلا سر زدم ولی نمی دونستم اینا چی هستن،مرسی :rose::wink:

اگه لطف کنی بیشتر راجبش پست بذاری خیلی ممنونت میشم.

یه چند تا سوال هم تو پست های قبلی ازت پرسیدم،نظرت چیه؟
 

Shahryar Mirbozorgi

Well-Known Member
ممنون شهریار جان 100 درصد قبول ( باشه تا از این فک ها :green::rose:) اما بازم houdini تو همه چیز که اوکی نیست ، یازم به مکس ، مایا زیبراش و ... نیازی خواهد بود اینو نمیشه پنهان کرد ... :rose:

منم نگفتم Houdini تو همه چی اوکی هست! فقط خواستم یه سری قابلیتهای Houdini که کمتر در موردش بحث شده رو بگم

در کل شاخه ی گرافیک سه بعدی اینقدر گسترده هست و جا برای کار وجود داره که هر نرم افزاری با کمی نوآوری و خاص بودن میتونه خودش رو مطرح کنه ولی شاخه ی گرافیک دو بعدی اینطور نیست .
 
Houdini قابلیتهای بیشماری داره که اونو از نرم افزار های دیگه متمایز میکنه،مهمترینش VEX هست که یه محیط کد نویسی به صورت سیستم گره ای هست که در تمام

بخش های Houdini کاربرد داره و قدرتشون رو چند برابر کرده.
آقا در مورد VEX آموزش خوبی وجود داره . لطفاً معرفی کنید . تازه چرا هودینی انقدر پیچیده است . بعضی از node ها رو هر چقدر واردش میشیم انتها ندارن . لطفاً اگه کسی یک آموزش حرفه ایی برای هودینی داره معرفی کنه . gnomon که یه آموزش خیلی قدیمی داره digital هم آموزش های هودینیش خیلی جذاب نیست . تازه هودینی 12 خیلی تغییر کرده خیلی از آموزش ها رو نمیشه باهاش ارتباط داد . مثل آموزش pyro از fxphd
 

جدیدترین ارسال ها

بالا