?!Houdini or Maya

1835ali

Well-Known Member
1835ali جان در مورد توضیحاتت ممنون ولی کاش یه کم بیشتر توضیح می دادی در مورد طرز کار دینامیک توی مایا.
از اون کارهایی که گفتی (مثل goal و instancer) توی هودینی هم قابلیت انجامش وجود داره که علاوه بر اون کارا یه کم پیشرفته تر هم می شه با یه سری از نودها و گره ها و اسکریپ نویسی. تعداد گره های موجود در بخش دینامیک هودینی چیزی بیش از سیصد نود مختلف است که با اونها می شه هر چیز قابل تصوری رو ساخت.
منتظر توضیحات بیشترتون هستم.

آقا امین کجاش توضیح بدم ؟
در مورد هودینی شکی نیست که توی داینامیک عالیه من خودم قصد دارم چند وقت دیگه روش کار کنم چون باید برای اینکه اسم خودت رو داینامیک من بزاری باید خیلی چیزا بلد باشی و همچنین کار با نرم افزار هایی مثل هودینی که اصل کارشون روی داینامیک هست ولی اینو بدون آموزش هاش فعلاً خیلی کمه ، کار براش کمه ، اگه یه روزی بخوای توی یه جای درستو حسابی کار کنی باید نرم افزار و بخری و خودت بهتر می دونی قیمتش چقدره
برای کسی که می خواد حرفه ای کار کنه باید با محیط کاملاً آشنا باشه که حداقل 3 الی 4 سال طول می کشه که هر چه وسعت برنامه بیشتر باشه طبیعتاً بیشتره درسته توی ایران پول نمی دیم کاری رو که در ایران سفارش می دن ارزون می خوان توقع کار با کیفیت هم ندارن ولی من خودم همیشه سعی کردم تا جایی ذهن می سه بزرگ فکر کنم تازه شاید به حداقل رسیدم سویچ کردن از یه نرم افزار به یه نرم افزار دیگه آسونه ولی حرفه ای شدن توش ...
 

3ehzad/

Member
راستی دوست من اقای amin4d اگه که برات مقدوره میتونی لینکه دانلود این برنامرو با کرکش بزاری تا بچه ها نصب کنن ببینن چه طوریه راستش من یکی که خیلی کنجکاو شدم
 

.:. soroosh .:.

Active Member
من فقط این و میدونم با تمام برنامه ها همه کار میشه کرد .
یعنی تا زمانی که کد نویسی هست و ... هر کاری با هر برنامه‌ای امکان پذیره ...
پس ...
 
علي آقاي گل از بابت اينكه گفتم يك هفته كار كردي معذرت مي خوام.اشتباه پيش مياد ديگه.يك هيچ به نفع شما.
آقا اون پست رو ويرايش كردم.
 
آخرین ویرایش:
بچه ها يك چيزي بگم.مي دونم خيلي ها با اين ديد من كاملا مخالفم.من با اينكه براي نظرات دوستانمون احترام مي زارم اما اين نكته مثل يك بغضي توي گلوم گير كرده بود كه الان تركيد.:D
ببينيد نرم افزارهاي زيادي يراي منظورهاي خاصي اومدن و من هم با استفاده از اونها مشكلي ندارم.مثلا Poser براي كاراكتر سازي آدماي تنبل خوبه.اگه يك عكس داشته باشين مي تونين گوشه چشم و دهانش رو مشخص كنين و خودش كاراكتر رو براتون مي سازه.از اين نرم افزاراي اين چنيني حيلي زياده.يا مثلا پلاگين هاي مختلف.
پلاگينها خوبن اما اكثرا با هم مچ نيستن.مي دونين چرا؟چون مثلا يك كمپاني مي خواسته فلان كاررو بكنه بعد به يك تيم پول ميده كه همچين پلاگيني بسازن و بعد يك جاي مشابه با شرايط متفاوت ديگه كاربرد نداره.
راستش من حدود 2 سالي هست كه بجز از موتورهاي رندر از هيچ پلاگيني استفاده نكردم.چون معتقدم كه آدم و تنبل مي كنه و در ضمن خيلي هم با هم مشكل دارن.
اما نكته اي رو اشاره كنم Vue براي ساخت طبيعت عاليه.ZBrush براي مدلسازي غير ارگانيك عاليه و مي تونين باهاش به نتايجي برسين كه شايد با مايا ديرتر برسين.هوديني در دايناميك شايد قويتر از مايا باشه.
اما بنظر من در يك كار حرفه اي آدم بايد اصول پايه رو ياد بگيره و بقيه چيزها رو خودش با همون اصول بسازه.البته گفتم اين عقيده من مخالفان زيادي داره.

در ضمن يكي از خدايان مايا دايناميك آقاي حبيب زرگر پور هست اگه مي خواين بريم از ايشون هم يك سوالي بكنيم:D:)
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
mkf.cgi جان درسته که مکس قویه ولی در برابر هودینی و مایا در حد خیلی پایینی قرار داره. کارایی رو که با مایا یا هودینی انجام می شه رو توی مکس یا نمیشه انجام داد یا خیلی سخته و یا باید با پلاگین اونا رو انجام داد که اینم محدودیت های زیادی داره، در مورد این که چرا سینما فردی اینقدر شبیه بادی پینت هست هم باید بگم شرکت ماکسون یه نرم افزار بزرگ داره به اسم سینما فردی که بادی پینت یکی از زیر شاخه های سینمافردیه پس بادی پینت شبیه سینما فردیه نه سینما فردی شبیه بادی پینت.
سروش جان در مورد حرف شما هم (هر کاری با هر برنامه‌ای امکان پذیره) باید بگم که اصلا درست نیست. شاید بشه یه قابلیت هایی رو به نرم افزارها با اسکریپ افزود جزو قابلیت های اون نرم افزار محسوب نمیشه و محدودیت ها و مشکلاتی رو به همرا داره.
3ehzad/ جان این هم لینک تورنت هودینی 10، حجمش به دویست مگ هم نمی رسه حتما دانلود کن و واسه تجربه هم که شده باهاش کار کن. اگه مشکلی هم بود در خدمتیم داداش:
http://isohunt.com/torrents/?ihq=houdini+10
1835ali جان شما هم اگه یه سری توضیحات کامل در مورد چگونگی کار دینامیک در مایا بدی و فقط قابلیت هاش رو بشموری تا من بدونم که چیزهای بیشتری نسبت به هودینی داره یانه برام کافیه.
 

.:. soroosh .:.

Active Member
درود فراوان .
خب پس بهتره کار دیگه‌ای بکنیم .
من سعی میکنم با جناب زرگرپور تماس داشته باشم .
ایشون حتما از تمام این برنامه‌ها آگاهی کامل دارن چون تخصصشون در همین زمینه و فقط داینامیک و سیسم ذره ای و ... هست .
اگه تونستم خبرش را بهتون میدم .
اینطوری فکر میکنم به جواب کاملا قطعی و دقیقی برسیم .
اگه تونستم باهاشون ارتباط برقرار کنم سعی میکنم تا جایی که امکان داره ازشون اطلاعات بگیرم و ...
موفق باشید .
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
این آقای حبيب زرگر پور که میگید کی هستن. ما توفیق آشنایی با ایشون رو نداریما. بگید کی هستن یا آی دی ای چیزی از ایشون به من بدید تا من خودم بتونم با ایشون در مورد دینامیک و خود مایا یه سری سوال تخصصی کنم شاید مشکل ما هم حل شد.
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
یه تحقیق کوچولو زدم و فهمیدم قضیه از چه قراره. دمش گرم خیلی خوشم اومد. ایشون توی ilm هست. چه عالی. حتما هر کس می تونه با ایشون حرف بزنه در مورد هودینی از ایشون سوال کنه.
 
بابا شوخي كردم بنده خدا رو از كار و زندگي نندازين.بخدا به ما مي خنده.بي خيال.
جهت اطلاع مي گم ايشون از خدايان مايا دايناميكه.و در ضمن جلوه هاي ويژه فيلمهاي زيادي مثل جنگ ستارگان و جومانجي و خيلي فيلمهاي ديگه و بازي nfs از كارهاي ايشون هست.در همين سايت چندين بار مصاحبه هاي ايشون گذاشته شده.
بزارين خودمون به يك نتيجه اي مي رسيم.
در ضمن من پست قبليمو فرصت نكردم كامل كنم.
ببينيد در تيمهاي حرفه اي اينجوري كه من و شما از مايا استفاده مي كنيم استفاده نمي شه.اونها اين نرم افزار رو كه بسيار انعطاف پذير هست بنا به نيازهاي خودشون با يك تيم كد نويسي تغيير مي دن.
من خودم توي سينماي حرفه اي پشت صحنه يك فيلم رو كه ديدم مدير جلوه هاي از ساخت يك قسمت كه صورت يك روح مي خورد به قبر و بصورت چيزي شبيه گل ميومد پايين راضي نبود و خودش نشسته بود و براي اون صحنه كد نوشته بود.اين يعني استفاده حرفه اي از مايا.
 
آخرین ویرایش:

3ehzad/

Member
راستش به نظر من اقای amin4d مایا برنامه خیلی قدرتمندی هست تنها راهی که شما میتونی از تمام قابلیت هاش سر در بیاری یکی مطالعه دقیق help مایا هست دیگریشم سایتای خارجی و ایمیل به افرادی هست که تو این زمینه واقعا حرفه ای هستند چون من خودم الان تقریبا 2 سالی هست که دارم با مایا کار میکنم ولی واقعا از خیلی چیزاش هنوز سر در نمیارم اینم بگم تا الانم نیازی به هیچ پلاگینی پیدا نکردم
راستی دوست من اینم بگم که برنامه اصلی ساخت transformers با مایا بوده اینم لینکش


اینم یک سری از کارهای مایا

 
يك خواهشي داشتم لطفا به نرم افزار مكس كاري نداشته باشين تا پستمون جنجالي نشه.از بقيه نرم افزارها مجازيد نام ببريد.
اون هم نرم افزار قوي هست و هيچ شكي در اون نيست.

با تشكر.
 
آخرین ویرایش:

.:. soroosh .:.

Active Member
مسعود جان چرا بخندن ؟!
اونجوری که شما فکر میکنید هم نیست .
من فقط بتونم یک راه ارتباطی با ایشون برقرار کنم بقیه مسائل حل میشه .
فقط هر چی میگردم یه دونه آدرس ایمیل هم هنوز ازشون پیدا نکردم .
ببینم چی میشه .
به هر حال اگر ایشون راهنمایی کنن قطعا پاسخی که میگیریم شکی درش نیست .
 

.:. soroosh .:.

Active Member
این فایل را هم دانلود کنید بد نیست .
یک اطلاعاتی خیلی مختصر و مفید در رابطه با یه جورایی زیر مجموعه های داینامیک در مایا و ... هستی .
حجمش هم چند کیلوبایت بیشتر نیست ... :wink:
 

پیوست ها

  • slidesh.rar
    21.6 کیلوبایت · بازدیدها: 28

1835ali

Well-Known Member
راستش اگه بخوام راجب داینامیک توضیح بدم خیلی طول می کشه
شما اگه دنبال ضعف مایا می گردی بگو چه حالتی توی هودینی رو می شه ساخت که در مایا نشه یا خیلی سخت باشه
شما خودت نمونه کاری از هودینی (داینامیک) داری که بزاری ( البته نه از سمپل های خودش ، یه کار ترکیبی ) ؟
من قصدم طرفداری نیست که بخوام مایا رو یا نرم افزار دیگری رو ثابت کنم ولی مایا هم اینتر فیس خلوت و راحتی داری هم امکاناتش فوق العاده است و هم آموزشهاش زیاده در ضمن تقریباً به کمتر پلاگینی محتاجه
شما هر قسمتی رو که می خواید بفرماید تا توضیح بدم
 

mkf.cgi

Member
يك خواهشي داشتم لطفا به نرم افزار مكس كاري نداشته باشين تا پستمون جنجالي نشه.از بقيه نرم افزارها مجازيد نام ببريد.
اون هم نرم افزار قوي هست و هيچ شكي در اون نيست.
آقا مگه مكس جونم چشه؟ داريد مشتري جمع ميكنيد؟!!...ميخواين مشتريتون نپره؟...! آقا بيا اينور بازار .....يه مكس بخر 60 تا مايا ببر..!!
باشه حرفي نيست ولي اگه دنبال مكس نريد د ر آينده ضرر ميكنيد. حالا از ما گفتن بود ديگه:wink:
من چند سالي هست كه با مكس كار ميكنم.با مايا و هوديني هم كار كردم.البته با مايا خيلي بيشتر اما در آخر به اين نتيجه رسيدم كه مكس با وجود بعض كاستي ها (كه با پلاگين هاي قوي حل ميشه) بهتر از ماياست.
اين رو به عنوان تجربه ميگم..مكس يعني مايا يعني تمام نرم افزار هاي انيميشن سازي.
شما مكس و ياد بگيري مايا و هوديني رو هم بلدي ميدوني چرا ؟ چون مكس مرجع انيميشن در دنياست بيشتر اصطلاحات و ابزار ها از مكس منشا گرفتن.
در كل اگه نميخواين از مكس حرفي زده بشه مشكلي نيست... :cry:
موفق باشيد.
 

.:. soroosh .:.

Active Member
نه دوست عزیز .
اصلا بحث ما الان سر این نیست که مکس بهتره یا مایا ...
عنوان تاپیک خب گفته مایا یا هودینی ...
پس بهتره فقط راجع به این دو برنامه صحبت کنیم ...
اینی که مکس بهتره یا مایا همونطور که خودتون هم میدونید صحبتهای زیادی راجع بهش شده و خب شاید بشه گفت هیچ کدوم هم به نتیجه نرسیده و در نهایت ...
پس اجازه بدید فقط بین مایا و هودینی و اون هم فقط بخش داینامیک صحبت بشه نه ...
که مشکل خاصی پیش نیاد ...
همیشه گفتم باز هم میگم اینا فقط برنامه یا رابط هستن و فقط دستورات مغز من و شما را اجرا میکنن پس مهم ما هستیم نه برنامه ...
 
دوست من منظورم با كسايي بود كه از مكس بد گفته بودن نه شما.:)
شما اين همه مشتري دارين بزارين اين يكي به ما برسه ديگه:d
 
آخرین ویرایش:

mkf.cgi

Member
سروش خان عزيز. اشتباه نكنيد!! رفيقمون مي خاد براي آيندش تصميم بگيره و اوني كه بهتره رو انتخواب كنه.
پس چرا بايد به اين دو تا محدود بشه ؟
حرف سر آينده يه cg كاره... نه, بهتر و بدتر بودن فقط دوتا برنامه. اگه ميخوايم بهش كمك كنيم بهتره همه راه ها و برنامه هاي قوي رو بهش معرفي كنيم. شما از مايا بگي,من از مكس بگم, يكي از رهينو بگه,يكي هم از هوديني تعريف كنه.... بعدش بهتر ميشه انتخاب كرد. بايد ديدمون وسيع تر باشه.خودمون رو چرا به دو تا برنامه محدود كنيم؟
 

جدیدترین ارسال ها

بالا