?!Houdini or Maya

1835ali

Well-Known Member
ممنون 1835ali جان. خب می شه در مورد اینکه اینو چه جوری میشه توی مایا ساخت توضیح بدی؟ من هر چی تو منوهای مایا گشتم نتونستم پیداش کنم.
.

در مورد ساختنش که فایلش رو گذاشتم می تونید نگاه کنید چطوری ساخته شده بسیار راحته

در مورد منو من نمی دونم مگه شما از فیلد داینامیک منوی فلوید رو ندیدید ؟ بین منوی پارتیکال و فیلد هستش

اینم همون فایل با برخورد با اجسام سرعتش رو بیشتر کردم تا تراشب بیشتر شه
http://rapidshare.com/files/255675588/collide.mov.html

دوستانی که می خوان از داینامیک مایا بدونن اینو بگم که همه چی میشه باهاش ساخت این نرم افزار هودینی همش چند ساله اومده اما شما برید و آموزشهای داینامیک نومون رو ببینید مال مایا 4 هستش یعنی تقریباً 10 سال پیش مایا داینامیک همه کار می کنه رئال فلو هم همون کار فلوید افکت رو انجام میده با امکانات بیشتر و آسونتر و همچنین ناگفته نمونه واقعی تر
بچه هایی که می خوان از داینامیک بیتر بدونن برن آموزشهای نومون و دیجیتال توتور رو ببینند بعد برن آموزشهای سایت مدرن میهم رو ببینن اون موقع سوالی بود اگه بلد بودم در خدمتشون هستم و از بقیه هم خواهش می کنم این مبحث رو با بحث هایی که نه جنبه آموزشی داره و نه اطلاعاتی شلوغ نکنند تا همه از جمله خودشون وقتشون هدر نره
یا علی
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
در مورد منو من نمی دونم مگه شما از فیلد داینامیک منوی فلوید رو ندیدید ؟ بین منوی پارتیکال و فیلد هستش
1835ali
کاربر فعال انجمن فیلم سازی: ببین داداش من نگفتم منوی Fluid رو ندیدم، اول برو درست پستی رو که من دادم بخون بعد بیا حرف هاتو بزن، من گفتم توی منو ها (که منوی Fluid هم جزو اونهاست) گشتم ندیدم چیزی رو که بشه باهاش مایعات رو شبیه سازی کرد.
این نرم افزار هودینی همش چند ساله اومده
خب شما که می دونی بهمون بگو چند ساله کی هودینی اومده توی بازار تا ما هم بدونیم؟
داداش در مورد چیزی که نمی دونی حرف نزن خواهشا، خب؟!
این رو هم برای اطلاع عموم می گم: SideFX Houdini ورژن اولش رو در سال 1996 به بازار عرضه کرده که دوستان برای دیدن تاریخه کامل هودینی این PDF رو دانلود کنن: http://www.sidefx.com/images/stories/company/press/houdini_press_kit_2009.pdf
یعنی هر نرم افزاری که عمر بیشتری داره قدرتش هم بیشتره. مثلا الان کی قدرت نرم افزار Modo رو قبول نداره، در صورتی که الان ورژن چهارش تازه به بازار عرضه شده. طبق حرف شما پس این نرم افزار خیلی ضعیفه. و از اولین نرم افزارهای بزرگ سه بعدی سازی Light Wave هست. پس اون الان باید بهترین نرم افزار سه بعدی سازی باشه که این طور نیست. داداش روی حرف هایی که می زنی یه کم هم فکر کن خواهشا.
گفته بعدی تون هم این بود:
از بقیه هم خواهش می کنم این مبحث رو با بحث هایی که نه جنبه آموزشی داره و نه اطلاعاتی شلوغ نکنند تا همه از جمله خودشون وقتشون هدر نره

خب عزیزم کسی این کاری رو که شما گفتی نکرده الا خودت. الان ببین سه تا پست دادی که ارزش یه پست رو هم نداره و می تونستی همشون رو توی یه پست بنویسی، بعد هم شما در مورد چیزهایی اظهار نظر کردی که در موردشون چیزی نمی دونی، بعد هم سعی که جوری حرف نزنی که به دیگران توهین بشه خواهشا.
از دیگران عضر خواهی می کنم بابت لحن تندم ولی فکر کردم که لازم بود این کار رو بکنم و به کسایی که نمی دون بفهمونم نباید تعصب کاذب روی برنامه داشته باشن، مشکل ما همینه و همین ها باعث جلوگیری از پیشرفتمون شده، مثل همین دوستمون که هودینی رو چند ساله معرفی کرد و اگه کسی ندونه فکر می کنه مثلا مایا مال ایشونه یا ایشون سازنده اون هستند که این طور در مورد اون جبهه گیری کردن. در صورتی که برنامه اصلا مهم نیست و مهم خود طرفه که تعیین کننده ی قدرت و ارزش یه کار سه بعدیه.
باز هم از همه شرمنده.
سوا هایی هم که توی پست قبلیم توی همین تایپک پرسیدم اگه کسی می دونه خواهشا جواب بده. پیشاپیش تشکر.
 
آخرین ویرایش:

davoodice

Well-Known Member
تمام نرم افزارا خوبن اما شگ ندارم هممون تو یه کار عملی گیر می کنیم چون همش حرف میزنیم
بابا یه کار انجام بدییییین بعد بگین نگا چه نرم افزار خوبی؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
اما!!!!!!!!!
خداییش تا موقعی که مایارو با 500 تومن میخری !!!!!!!!!!!!!!!!
اما به اعتقاد من تو یه گروه کار ازت میخوان حالا با هر نرم افزاری
 

1835ali

Well-Known Member
1835ali
کاربر فعال انجمن فیلم سازی: ببین داداش من نگفتم منوی fluid رو ندیدم، اول برو درست پستی رو که من دادم بخون بعد بیا حرف هاتو بزن، من گفتم توی منو ها (که منوی fluid هم جزو اونهاست) گشتم ندیدم چیزی رو که بشه باهاش مایعات رو شبیه سازی کرد.

خب شما که می دونی بهمون بگو چند ساله کی هودینی اومده توی بازار تا ما هم بدونیم؟
داداش در مورد چیزی که نمی دونی حرف نزن خواهشا، خب؟!
این رو هم برای اطلاع عموم می گم: Sidefx houdini ورژن اولش رو در سال 1996 به بازار عرضه کرده که دوستان برای دیدن تاریخه کامل هودینی این pdf رو دانلود کنن: http://www.sidefx.com/images/stories/company/press/houdini_press_kit_2009.pdf
یعنی هر نرم افزاری که عمر بیشتری داره قدرتش هم بیشتره. مثلا الان کی قدرت نرم افزار modo رو قبول نداره، در صورتی که الان ورژن چهارش تازه به بازار عرضه شده. طبق حرف شما پس این نرم افزار خیلی ضعیفه. و از اولین نرم افزارهای بزرگ سه بعدی سازی light wave هست. پس اون الان باید بهترین نرم افزار سه بعدی سازی باشه که این طور نیست. داداش روی حرف هایی که می زنی یه کم هم فکر کن خواهشا.
گفته بعدی تون هم این بود:


خب عزیزم کسی این کاری رو که شما گفتی نکرده الا خودت. الان ببین سه تا پست دادی که ارزش یه پست رو هم نداره و می تونستی همشون رو توی یه پست بنویسی، بعد هم شما در مورد چیزهایی اظهار نظر کردی که در موردشون چیزی نمی دونی، بعد هم سعی که جوری حرف نزنی که به دیگران توهین بشه خواهشا.
از دیگران عضر خواهی می کنم بابت لحن تندم ولی فکر کردم که لازم بود این کار رو بکنم و به کسایی که نمی دون بفهمونم نباید تعصب کاذب روی برنامه داشته باشن، مشکل ما همینه و همین ها باعث جلوگیری از پیشرفتمون شده، مثل همین دوستمون که هودینی رو چند ساله معرفی کرد و اگه کسی ندونه فکر می کنه مثلا مایا مال ایشونه یا ایشون سازنده اون هستند که این طور در مورد اون جبهه گیری کردن. در صورتی که برنامه اصلا مهم نیست و مهم خود طرفه که تعیین کننده ی قدرت و ارزش یه کار سه بعدیه.
باز هم از همه شرمنده.
سوا هایی هم که توی پست قبلیم توی همین تایپک پرسیدم اگه کسی می دونه خواهشا جواب بده. پیشاپیش تشکر.

خوشم یاد فقط حرف بلدی بزنی
اگه بجای 8 صفحه حرف زدن یه چند تا از اون نمونه کار های هالیوودیت که پشتوانه علمته بهمون بدی فکر کنم مفید تر بودی من سه تا پستم ارزش یه پست نداره پس چرا می گی چطور ساختیش ؟؟؟
درمورد منو هم من با فلوید ساختم و گفتی کجاست و با چی ساختی ؟ خوبه که من فکر نکرده پست می زنم برای این انجمن متاسفم واقعاً که یه نفر نیست بهت بگه آقا اولاً اینجا انجمن مایاسن نه هودینی 2- از زدن پست های بی مربوط خودداری کنید 3- اینجا چاله میدون نیست و همه تا اونجایی که من یادمه با هم درست صحبت می کردند

اینجا رو واسه شما که فکر نکنم 1 ماه با داینامیک کار نکردی و اومدی داینامیک من شدی تنها می زارم
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
1835ali جان چرا اینقدر ناراحت می شی، کسی قصد توهین یا بی احترامی رو نداره.
عزیز من اینجا گالری نیست و قرار نیست کسی کارهاش رو اینجا بذاره. بعد هم من که هیچ ادعایی ندارم که دینامیک بلدم، نمی دونم شما چطوری و به چه دلیل منو دینامیک من نامیدی. داداش من گفتم شما که می گی پست الکی نزنیم چرا سه تا پست پشت سر هم دادی که همش رو هم توی یه دونه می شد بفرستی.
همه تا اونجایی که من یادمه با هم درست صحبت می کردند
خب شما خودت گفتی درست صحبت می کنن ولی شما الان داری به من توهین می کنی با این حرفت و فکر نکنم این درست صحبت کردن باشه:
اینجا رو واسه شما که فکر نکنم 1 ماه با داینامیک کار نکردی و اومدی داینامیک من شدی تنها می زارم
درمورد منو هم من با فلوید ساخت
ما یه سوال ازت پرسیدیم هنوز یه جواب درست و حسابی هم ندادی. همین جوری می گی با فلوید ساختم. اینو که خودمون هم می دونیم، لطف کن مراحل کار رو یا بگو یا تصویریش رو بذار.
من هم قصد توهین یا جسارت به شما و هیج کس دیگه ای رو ندارم و نمی دونم چرا شما با این پست مخالیف هستی داداش، من خواستم بدونم که قابلیت ها مایا و هودینی چقدر هست و کدوم بهتره و اینجا هم هر کسی میاد نظرش رو در مورد بحث می گه، دیگه اینقدر ناراحتی نداره.
 
آخرین ویرایش:

yasharFM

Member
دوستان لطفا با هم دعوا نکنید.
1835ali عزیز ما اینجا قصد نداریم مایا رو زیر سوال ببریم .کسی هم در توانایی های مایا شک نداره .من کار شما رو تو مایا دیدم .خیلی خوب بود منم تبریک میگم .ولی متاسفانه این اون چیزی نیست که در هودینی وجود داره .
در حقیقت شما از fluid استفاده کردید .بعد بجای volume render از گزینه surface render استفاده کردید.مشکل اینجاست که خروجی شما mesh نیست بنابراین توان استفاده از shader های اب رو ندارین .حتی اگر fluid رو تبدیل به مش کنید اولا خروجی چهار ضلعی نخواهید داشت .دوما صحنه به شدت کند شده و عملا به درد انیمیشن نمیخوره.ولی liquid container در هودینی اصلا برای همین کا ر ساخته شده .خروجی مش چهارضلعی هستش .رفتارشم کاملا رفتار ابه.
به هر حال این ابزار در مایا نیست .اگرم حرف منو قبول نداری و فکر میکنی من همین جوری بدون اطلاعات حرف میزنم ,حرف دیجیتال تیوترز رو که قبول داری .اینایی ک میگم نیگاه کن اونجا کامل توضیح میده.digital tutors:Advanced fluid effects in Maya درسهای 20 و 21 وintroduction to fluids in houdini درسهای 15 به بعد.موفق باشی
 

1835ali

Well-Known Member
دوستان لطفا با هم دعوا نکنید.
1835ali عزیز ما اینجا قصد نداریم مایا رو زیر سوال ببریم .کسی هم در توانایی های مایا شک نداره .من کار شما رو تو مایا دیدم .خیلی خوب بود منم تبریک میگم .ولی متاسفانه این اون چیزی نیست که در هودینی وجود داره .
در حقیقت شما از fluid استفاده کردید .بعد بجای volume render از گزینه surface render استفاده کردید.مشکل اینجاست که خروجی شما mesh نیست بنابراین توان استفاده از shader های اب رو ندارین .حتی اگر fluid رو تبدیل به مش کنید اولا خروجی چهار ضلعی نخواهید داشت .دوما صحنه به شدت کند شده و عملا به درد انیمیشن نمیخوره.ولی liquid container در هودینی اصلا برای همین کا ر ساخته شده .خروجی مش چهارضلعی هستش .رفتارشم کاملا رفتار ابه.
به هر حال این ابزار در مایا نیست .اگرم حرف منو قبول نداری و فکر میکنی من همین جوری بدون اطلاعات حرف میزنم ,حرف دیجیتال تیوترز رو که قبول داری .اینایی ک میگم نیگاه کن اونجا کامل توضیح میده.digital tutors:Advanced fluid effects in Maya درسهای 20 و 21 وintroduction to fluids in houdini درسهای 15 به بعد.موفق باشی


دوس عزیز من نه با کسی دعوا دارم و نه می خوام برای مایا تبلیغ کنم این نرم افزار که مال بابام نیست
در مورد اینکه شما فرمودید این surface هست و نمیشه بهش متریال داد بله درسته آب میشه باهاش درست کرد اما نه با کیفیت رئال ولی بقیه مایعات رو میشه باهاش درست کرد شما توی انیمیشن وزارت بهداشت اون معتاده رو که کنار خیابون بود طرف بهش پول داد رو اگه دیده باشی پشتش یه جوب بود که آب گل آلود داشت و با همین شکل(surface ) در مایا درست شده بود
در مورد ساخت آب رئال هم بی شک از هر کسی که بپرسید برای ساخت آب از چه نرم افزار یا پلاگینی استفاده می کنی همه میگن real flow نمونه کارهش رو هم که خودتون بیشتر می دونید مثل همین انیمیشن راتاتویی

در این که هودینی این امکان رو داره شکی نیست من هم قابلیت های هودینی رو ندیده نمی گیرم چون کار اصلیش داینامیکه اگه میگم مایا بهتره دلیل های خاص خودم رو دارم و اینا نظر شخصیه منه و همه می تونن نظر شون رو بگن
کسی که می خواد گرافیک کار کنه مایا بهتره چون پلاگین خیلی کم می خواد ، پلاگین ها معمولاً برای کاربر ایجاد مشکا می کنند مثل : match نبودن با نرم افزار مخصوصا اینک که ما نر م افزار ها مون کرک شدس و نر مافزار اصلی ممکنه کرش کنه مایا بهتره چون همه قسمت هاش در حد خوب و داینامیکش عالیه در ضمن paint effect رو داره که هیچ نرم افزاری نداره البته ایراداتی هم داره مثل فقط می تونی با مایا رندر خوب رندر بگیری
مایا بهتره چون قیمتش مناسبه البته نه در ایران ، بهتره چون کار براش بیشتره نسبت به هودینی البته ضعیف تر از مکس
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
نرم افزار مایا طبق تحقیقی که من کردم بیشترین استفادش توی دو زمینه فیلم یا همون انیمیشن، و VFX یا جلوه های ویژه است. این موضوع توی ایران صادق نیست چون توی ایران استفاده از مکس باب شده و شرکت های انیمیشن سازی ایرانی از مکس استفاده می کنند. بیرون از ایران هم استفاده از مکس زیاده اما بیشترین استفادش در زمینه طراحی (صنعتی، آرچ و ...)، طراحی و ساخت بازی، و RealTime است. مکس در زمینه فیلم و جلوه های ویژه واقعا ضعیف است هر چند پلاگین های زیادی برای اون وجود داره و قدرتش رو بالا برده ولی همون طور که 1835ali هم گفت پلاگین ها اصولا با خود برنامه مچ نیستن و محدودیت ها و مشکلاتی رو فراهم می کنند که باعث می شه که باز هم گروه ها و شرکت های انیمیشن سازی به Maya, Houdini و Xsi رو بیارند. پر استفاده ترین نرم افزار توی جلوه های ویژه مایاست هرچند استفاده از هودینی هم در حال افزایش است. Softimage هم با استفاده از سیستم جدید ICE در حال باز کردن جایی برای خود در زمینه جلوه های ویژه در بازار فیلم سازی هست که موفق هم بوده. سیستم ICE یه سیستم قدرتمند هست که به نظر من در زمینه شادینگ و متریال جلوه هایی مثل دود و آتش حتی از مایا و هودینی هم قوی تر است.
"مایا بهتره چون همه قسمت هاش در حد خوب و داینامیکش عالیه در ضمن paint effect رو داره که هیچ نرم افزاری نداره البته ایراداتی هم داره مثل فقط می تونی با مایا رندر خوب رندر بگیری مایا بهتره چون قیمتش مناسبه البته نه در ایران ، بهتره چون کار براش بیشتره نسبت به هودینی البته ضعیف تر از مکس"
مایا در همه زمینه ها خیلی خوب و پرقدرته و دیانامیکش هم موافقم که عالیه. paint effect هم که یه امکان بی نظیر و پرقدرت است. اما منظورت از
"فقط می تونی با مایا رندر خوب رندر بگیری "
رو میشه بیشتر توضیح بدی. از نظر کار هم درسته توی ایران اول از همه مکس، بعد مایا است ولی استفاده از هیچ نرم افزار سه بعدی دیگه ای رو من توی ایران ندیدم. حتی استفاده از مایا هم خیلی کمه. اما بیرون از ایران بیشترین کار برای خود مایاست. بعد هودینی و بهد هم SoftImage XSI. البته در زمینه فیلم و جلوه های ویژه.

راستی یه سری اطلاعات خواسته بودم خوشحال می شم یه دوستان جواب بدن:
"راستی در مورد قابلیت هایی که در مایا هست و در هودینی نیست من قفط می تونم به پینت افکت مایا اشاره کنم که یه ابزار بی نظیره که در هیچ نرم افزار سه بعدی دیگری وجود نداره وخودش قابلیت های زیادی داره. در مورد اون هم اگه دوستان یه توضیحی بدن و بگن که چه جوری کار می کنه و قدرتش چقدره ممنون می شم. در مورد قابلیت های دیگه ای که در مایا باشه و در هودینی نه من چیزی به ذهنم نمی رسه اگه دوستان چیزی رو می شناسن اگه می شه بگن اون قابلیت چیه و یه توضیح کوچولو هم در موردش بدن. علاوه بر این می خواستم یه کم اگه امکانش هست در مورد موتور رندر خود مایا بدونم و همین طور موتور رندر منتال ری. می خواستم بدونم موتور رندر خود مایا تمام زمینه های رندر را مثل GI و Caustics و ... رو پشتیبانی می کنه و کیفیت و قدرت و سرعتش چه جوریه. یه جا هم دیدم در مورد مایا نوشته بود Nodes-Based Workflow. یعنی مایا هم بر اساس نود و گره ها مدیریت می شه؟ اگه جواب مثبته یه کم برام توضیح بدید لطفا، آخه من توی مایا توی اینترفیس اصلی خودش نود یا گره یا محیطی برای ویرایش گره ها رو ندیدم."
 

reza_1001

Well-Known Member
با سلام
ما كه نفهميديم آخرش چي شد.
مايا مكس هوديني ... بالاخره كدوم بهتره!


به نظر من براي آقاي amin4d هوديني بهتره . براي آقاي 1835ali مايا بهتره . و براي آقاي mkf.cgi مكس بهتره .

و براي من هم هر برنامه اي كه بتونم باهاش ايده هامو به تصوير تبديل كنم . و سودشو ببرم.

سپاس.
 

1835ali

Well-Known Member
paint effect مایا شیدر های از پیش تعیین شده داره که فقط برای موتور رندر خود مایا (software rendering ) ساخته شده و اگه بخوای با موتور رندر دیگه ای رندر بگیری باید به پلیگن تبدیلش کنی و اون موقع شیدر هاش به هم می ریزه
موتور رندر مایا کاستیک و گلوبال ایلومنیشن نداره راجب موتور های رندر هم بهتره کسی که تخصصش هست توضیح بده چون من زیاد ازش نمی دونم بلگه نود ها یا همون گره های (البته اگه منظور من همونی باشه که شما می گی ) مایا توی تب hypershader هستش در تب سمت چپ رو نوشته maya node اگه کیلیک کنی می تونی اونو به نود های منتال ری تغییر بدی
آقا رضا عزیز به نظر من بهتره همشون رو یاد بگیری چون توی هر کدوم یکی عالیه اگه گفتم مایا چون قسمت های خوبش از بقیه نر م افزار ها بهتره وگرنه مکس توی مدلینگ عالیه ، هودینی توی vfx و xsi هم خودش تغرییباً همچی داره تازه کرک شدش هم خیلی کم کرش می کنه تا اونجایی که من دارم توی xsi یه قسمت برای ویرایش فایلهای رندر شده داره ، زی براش هم دیگه همه می دونن توی sclupting هیچ حرفی باقی نذاشته
 

yasharFM

Member
فکر کنم این پست یه ذره طولانی بشه .
در مورد پلاگینهای مایا درسته مایا الان میشه گفت یه جورایی کاملترین برنامست .کلا هیچ پلاگینی نیست که چیز به درد بخوری به مایا اضافه کنه.بجز چند تا پلاگین مثل syflex برای لباس و اجسام نرم یا shave and haircut http://www.joealter.comبرای مو که دقیقا همون چیزیه که توی max و xsi به طور پیشفرض وجود داره .ولی بدون اینا هم مایا هیچ مشکلی نداره.ولی خوب هودینی اصلا داستانش فرق میکنه .هودینی میشه گفت بجز یکی دو مورد اصلا پلاگین نداره.من فقط syflex رو برای هودینی دیدم.هودینی هم مثل مایا اصلا احتیاج به پلاگین نداره وهمه چیزش کامل هستش.فکر میکنم تنها نرم افزاری که باید با پلاگینها در موردش صحبت بشه مکس باشه چون اصلا مکس یعنی پلاگین ,بالا تا پایین مکس از پلاگین درست شده ک ه بعضیاشون مثل ,character studio,nurbs ,particle flow ,polyboost,mentalray,pro boolean,reactor,... الان جز مکس شدن .بعضیهاشونم مثل fume ,after burn ,cat ,rayfire,glu3d ,lbrush,glu3d,thinkin particles,finaltoon,brazilو...پلاگینهای فوف العاده ای هستند که توی کارهای خودشون کاربرد زیادی دارن.درسته بعضی وقتها باهم خوب کار نمیکنن ولی این مشکل در هر نسخه جدید داره کمتر میشه.در مورد realflow همینطور که 1835ali عزیز گفت برای اب بهترین بود .مایا برای realflow پلاگین داره ولی هودینی نه .البته الان هرکاری که بخوای با realflow بکنی توی مایا با nparticles و توی هودینی با liquid particles میتونی انجام بدی حتی گاهی وقتا بهتر البته تو مایا glu3d هم هست که برای بعضی کارا از nparticle و realflow سریعتره.(این لینکو ببینین جالبه http://www.cgarena.com/archives/interviews/3daliens/interview.html ) درمورد اینکه کدوم بهتره واقعا نمیشه گفت.به نظر من تا وقتی که ما تو ایران هستیم و با قیمت کم میتونیم نرم افزارو فیلم اموزشی بخریم چرا همشونو یاد نگیریم .من خودم دو سال پیش با max شروع کردم بعد مایا بعد xsi وهودینی وcinema الان از نظر مدل سازی ریگ و انیمیشن حداقل به ابزار مسلطم بقیشم که مساله تکنیکه که فقط وفقط باید تمرین کنم که بهتر بشه.اینجوری بعد از تمرین زیاد ادم میتونه تو هر تیمی کار کنه و برای هر کاری بهترین ابزارو انتخاب کنه.در مورد کار درسته کار برای مایا بیشتره ولی خوب مایا کار هم خیلی بیشتر هستش .بعید میدونم خارج از ایران شما هودینی بلد باشی و بیکار بمونی.در مورد نودها در جواب amin عزیز بله مایا هم سیستم نود داره اما نه به وسعت هودینی .hypershade چند تا نود داره که برای کارهای جلوه های ویژه وانیمیشن خیلی بدرد میخورن.ولی خوب الان بهترین سیستم نود رو xsi داره .در مورد نودها توضیح مفصله اگر خواستید توضیح میدم.اینکه چه ابزارهایی در مایا و هودینی وجود داره اونم خیلی مفصله اگر خواستید در یک پست دیگه میبگم.ببخشید خیلی طولانی شد
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
reza_1001 جان ببین اصلا بحث این تایپک مربوط به بهتر بودن کدوم یک از برنامه های سه بعدی نیست. ولی باز هم اگه قصد انتخاب یه نرم افزار برای کار داری می تونی طبق حرف های دوستان 1835ali جان و yasharFM جان تصمیمت رو بگیری.
1835ali جان بابت توضیحات ممنون. راستی یعنی نمیشه با منتال از پینت افکت ها رندر خوب گرفت.
از یاشار جان هم بایت این حرفت باید یه تشکر جانانه بکنم:
"به نظر من تا وقتی که ما تو ایران هستیم و با قیمت کم میتونیم نرم افزارو فیلم اموزشی بخریم چرا همشونو یاد نگیریم ."
منم موافقم، ما تا خودمون با این نرم افزارها کار نکنیم و قدرت قسمت های مختلفش رو نبینیم نمی تونیم از بینشون یکی رو که مناسب ترین برامون باشه انتخاب کنیم. من الان خودم هر سه نرم افزار مایا، هودینی و XSI رو نصب کردم و باهاشون کار می کنم. و هر کدومشون توی یه زمینه ای برتر از دیگری هستند و بهتره توی اون زمینه ازشون استفاده کنیم. مثلا XSI که با سیستم ICE اش یه چیز خیلی توپ رو فراهم کرده که توی زمینه پارتیکال و سیستم ذرات خیلی عالیه. مخصوصا توی زمینه شادینگ پارتیکال ها و ایجاد جلوه های دارای دود و آتش. البته منم تازه باهاش کار کردم و زیاد ازش چیزی نمی دونم ولی با همین یه ذره کار کردن باهاش مبهوت سیستم ICE اش شدم، واقعا خیلی چیزه توپیه.
یاشار جان میشه در مورد این حرفت یه کم بیشتر توضیح بدی:
"بهترین سیستم نود رو xsi داره ".
 

1835ali

Well-Known Member
در پی صحبتهای یاشار اینو بگم که برای لباس توی مایا کسی دیگه از پلاگین syflex خیلی کم استفاده می کنه چون مایا برای لباس یه قسمت کامل رو به اسم ncloth توی فیلد منو هاش گذاشته که شما حتی می تونی باهاش عسل درست کنی

یه چیز دیگه راجع به مایا یادم افتاد البته توضیح راجع به اون رو اگه خواستید از help مایا براتون می زارم
توی مایا یه قسمت به اسم maya live هستش که برای match moving هستش یه چیزی شبیه به boujuo ( امیدوارم درست نوشته اشم )
 
آخرین ویرایش:

yasharFM

Member
amin4d جان اگر بخوام برات توضیح بدم اول باید ببینیم نودها چی هستن .ببخشید احتمالا خودت جوابشو میدونی ولی من فرض میکنم که نمیدونی.هر نرم افزار 3d (یا هر چیز دیگه) از هزاران کد تشکیل شده و یک رابط کاربری .مثلا فرض کن وقتی تو ما یا روی ایکن ساخت کیوب کلیک میکنی مایا میاد یک خط کد مثلا create cube رو تایپ و اجرا میکنه .تو بجای کلیک کردن خودت میتونی تمام کارها رو فقط با تایپ کردن کد انجام بدی .حالا اگر شما چند خط کد بنویسی که مثلا سه ثا عدد به عنوان ورودی بگیره و به عنوان خروجی یک مکعب بسازه در حقیقت شما یک نود ساختی.چیزی که میخوام بگم اینه که همه دستورها و ابجکتها در یک نرم افزا ر نودهایی هستند که به هم وصل میشوند.برای کارهایی مثل مدلسازی برای برنامه نویس اسونه که نیازهای کاربر رو پیشبینی کنه و یک سری ابزار خاص رو در اختیار اون بزاره که با اونا هر چیزی رو بسازه.ولی وقتی وارد قسمتهایی مثل دینامیک یا شیدر سازی میشیم کار یه خورده سخت میشه چون اینجا با حرکت صدها ذره سروکار داریم که در هر پروژه فرق میکنه .نیاز کاربرها هم مختلفه.اینجور مواقع برنامه نویس یک سری ابزار استاندارد در اختیار کاربر میذارن و یک محیط برای کد زنی که هر وقت نرم افزار شما رو محدود کرد بتونید با کد زدن نیازهای خودتون رو برطرف کنید.حالا فرض کن یه نرم افزار بیاد یک رابط کاربری برای محیط کد زنی فراهم کنه که شما بجای تایپ کدها از محیط گرافیکی استفاده کنی .مثلا بجا تایپ دستور if یک مربع میبینی با سه تا ورودی ویک خروجی.اگر یکم برنامه نویسی کار کنی میبینی نودها در ice یا هودینی یا xpresso در cinema4d همه دقیقا کد هستن و همونجوری کار میکنن.برای امتحان یه شیدر sss skin تو هودینی بساز بعد برو تو shops و روی sss skin دبل کلیک کن.بعد دوباره روی skin دبل کلیک کن ببین چند تا نود به هم وصل شدن تا یه شیدر رو بسازن.امیدوارم توضیحاتم واضح بوده باشه.حالا سوال اصلی تو .در هودینی در کنار کار با نودها داخل اونا خیلی مواقع تایپ کردنم احتیاج میشه ولی ice جوری طراحی شده که شما اصلا به تایپ کردن احتیاج نداری .xpresso هم همینطوریه ولی ice باز کاملتره و نسبت به xpresso محیط بهتری داره و همه چیز با رنگبندی خوب مشخصه.کار جالب دیگه ای که ice میکنه اینه که دقیقا مثل مایا که شما میتونی کد بنویسی و اونارو در اینترنت به اشتراک بزاری ,در ice هم میتونی نودها مختلفو به هم وصل کنی بعد اونارو تبدیل به پک کنی وابزار جدید بسازی و اونو برای دیگران تو اینترنت به اشتراک بزاری یا حتی مثل یک پلاگینه جدید بفروشی.یا اینکه از نودهایی که دیگران ساختند استفاده کنی.کلا اینی که میگم از یه ذره تجربه خودمه شرکت سافت ایماژ سازنده xsi یا یه چیزیو نمیسازه یا وقتی میسازه واقعا بهترینه.در ضمن دقت کن ice فقط یک سال از ساخته شدنش میگذره فکر کنم تو چند ورژن دیگه کامل کامل بشه البته اگه اتودسک خرابش نکنه.
 

reza_1001

Well-Known Member
با سلام خدمت همه دوستان
اگه ساخت يك انيميشن را به نقاشي روي يك بوم تشبيه كنيم
نرم افزارها قلم موها هستند بر فرض كه ما كار با همه نوع قلم مو را ياد گرفتيم ... ولي هنوز روي بوم خالي است
فهميدين ... نه ؟
خوب با يه داستان شايد بشه

در روزگاران خيلي قديم يك استاد اژدها كشي بود كه كلاس درس راه انداخته بود
و از هما جا به كلاس اون مي امدن و اون هم يه عالمه فن وتكنيك براي اژدها كشي به شاگرداش ياد مي داد
بعد از مدتي شاگردها خوشحال و منگول به شهر و ديار خودشون رفتن ...
ولي اژدهايي برا كشتن پيدا نكردن
برا همين ايميل زدن به استاد و گفتن نمي تونن از علم شون بهره برداري كنن
استاد اين جمله رو سند تو آل كرد .
(( شما هم مثل من كلاس اژدها كشي راه بندازين ! ))
خلاصه شاگردا با به كار بستن نصحيت استاد سالها با خوبي وخوشي زندگي كردن...(پايان)

بازم نشد؟ خوب اشكالي نداره در عوض داستان آموزنده اي بود

خوب نكات اخلاقي داستان چي بود؟

1- اين استاد و شاگردها همه ايراني بودن.
2-عالم بي عمل مانند هاچ زنبور عسل است.
3-ملت ايران در عوض تمركز تخصص به دنبال گسترده كردن اون هستند . (البته اين يكي هيچ ربطي به داستان نداشت)


در مورد ياد گرفتن همه برنامه ها بايد بگم
1-دوره مستري در مايا حداقل 10سال طول مي كشه
2-استفاده كردن بزرگان صنعت انيميشن و فيلم سازي از چند نرم افزار بزرگ در يك پروژه هيچ ربطي به من و شما يا حداقل من نداره
دليلشم اين كه كدوم يك از دوستان تو پروژش (با مايا مكس يا هوديني) لنگ مونده و مجبور شده شيفت كنه رو نرم افزار بعدي
اينم كه ((مكس تو مدل -مايا تو انيميت- هوديني تو پارتيكل بهتره)) وقتي مهم مي شه كه شما به صورت مستمر وحجيم كار خروجي براي فروش داشته باشين
كه حتي شركت صبا ايران هم اين كاره نيست ...

3- ختم كلام اينكه هر وقت يكي از دوستان با اين روش( ياد گرفتن نرم افزارهاي موازي و هم روش كه تخصص تو هر كدوم چند سال طول مي كشه) تونست پول در بياره بگه شايد درون سلولهاي خاكستري ما هم رولوشني بر پا شد.

با سپاس
 

davoodice

Well-Known Member
با سلام خدمت همه دوستان
اگه ساخت يك انيميشن را به نقاشي روي يك بوم تشبيه كنيم
نرم افزارها قلم موها هستند بر فرض كه ما كار با همه نوع قلم مو را ياد گرفتيم ... ولي هنوز روي بوم خالي است
فهميدين ... نه ؟
خوب با يه داستان شايد بشه

در روزگاران خيلي قديم يك استاد اژدها كشي بود كه كلاس درس راه انداخته بود
و از هما جا به كلاس اون مي امدن و اون هم يه عالمه فن وتكنيك براي اژدها كشي به شاگرداش ياد مي داد
بعد از مدتي شاگردها خوشحال و منگول به شهر و ديار خودشون رفتن ...
ولي اژدهايي برا كشتن پيدا نكردن
برا همين ايميل زدن به استاد و گفتن نمي تونن از علم شون بهره برداري كنن
استاد اين جمله رو سند تو آل كرد .
(( شما هم مثل من كلاس اژدها كشي راه بندازين ! ))
خلاصه شاگردا با به كار بستن نصحيت استاد سالها با خوبي وخوشي زندگي كردن...(پايان)

بازم نشد؟ خوب اشكالي نداره در عوض داستان آموزنده اي بود

خوب نكات اخلاقي داستان چي بود؟

1- اين استاد و شاگردها همه ايراني بودن.
2-عالم بي عمل مانند هاچ زنبور عسل است.
3-ملت ايران در عوض تمركز تخصص به دنبال گسترده كردن اون هستند . (البته اين يكي هيچ ربطي به داستان نداشت)


در مورد ياد گرفتن همه برنامه ها بايد بگم
1-دوره مستري در مايا حداقل 10سال طول مي كشه
2-استفاده كردن بزرگان صنعت انيميشن و فيلم سازي از چند نرم افزار بزرگ در يك پروژه هيچ ربطي به من و شما يا حداقل من نداره
دليلشم اين كه كدوم يك از دوستان تو پروژش (با مايا مكس يا هوديني) لنگ مونده و مجبور شده شيفت كنه رو نرم افزار بعدي
اينم كه ((مكس تو مدل -مايا تو انيميت- هوديني تو پارتيكل بهتره)) وقتي مهم مي شه كه شما به صورت مستمر وحجيم كار خروجي براي فروش داشته باشين
كه حتي شركت صبا ايران هم اين كاره نيست ...

3- ختم كلام اينكه هر وقت يكي از دوستان با اين روش( ياد گرفتن نرم افزارهاي موازي و هم روش كه تخصص تو هر كدوم چند سال طول مي كشه) تونست پول در بياره بگه شايد درون سلولهاي خاكستري ما هم رولوشني بر پا شد.

با سپاس



زدی تو خال ایول حرف دل منو زدی
:rose:
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
یاشار جان بابت توضیحاتت ممنون، عالی بود. در مورد قابلیت تبدیل نودها به پیکیج توی ICE باید بگم درسته این هم خصوصیت خیلی جالبی هست. توی هودینی هم پکیج کردن نودها رو داریم که اسمش Digital assets است. و توی اکثر فیلم هایی که هودینی در ساختشون به کار رفته از این Digital assets تعریف زیادی کردن که من در زیر فایل هلپ خود هودینی رو در این مورد می ذارم. در مورد ICE هم درسته اون آینده خیلی خوبی رودر آینده داره مخصوصا اگه یه چیزی برای ساخت Liquid و مایعات توی ICE بگونجونن.
حالا در مورد حرف های شما حسین جان: می دونی دلیل عقب موندگی ما ایرانی ها چیه؟ افکاری مثل اینه:
" 1- اين استاد و شاگردها همه ايراني بودن."
تا زمانی که ما همچین تصویر ذهنی ای از یه ایرانی داشته باشیم به هیچ جا نمی رسیم.
خب شما که این حرف می زنی دوسته من:
" 3-ملت ايران در عوض تمركز تخصص به دنبال گسترده كردن اون هستند . "
فکر نمی کنی درست با این حرفت تناقض داشته باشه:
" 1-دوره مستري در مايا حداقل 10سال طول مي كشه"
ببین عزیز اونور آب هر کسی توی یه زمینه از مایا کار می کنه و تخصص داره. مثل مدلینگ، VFX یا .... لازم نیست یه نفر پدر خودشو در بیاره تمام زمینه های مایا رو یاد بگیره. این کار همون گسترده کردنیه که خودت می گی. وقتی ما می گیم از چند نرم افزار استفاده بشه مهم اینه که چیزی رو که ما می خوایم بسازیم در کدوم نرم افزار سریعتر و بهتر ساخته می شه. شاید این موضوع توی پروژ های بلند زیاد بهش توجه نشه و لی توی پروژه های فیلم های سینمایی و جلوه های ویژه دقیقا بهش توجه می شه.
راستی فایل softwares comparisons رو که می ذارم ببین توش نوشته که برای یاد گرفتن مایا 3 ماه وقت لازمه تازه.
راستی کی گفته که برای یادگیری هر نرم افزار سه بعدی به صورت تخصصی چند سال وقت لازمه؟
بعد هم ایران توی انیمیشن توی دنیا جایی نداره هنوز و درست نیست که شما شرکت صبا رو یه ملاک برای ارزیابی این جور بحث ها قرار بدی دوست عزیز.
داوود جان شما هم داداش؟
 

پیوست ها

  • Digital assets.rar
    74 کیلوبایت · بازدیدها: 26
  • softwares comparisons.rar
    300.3 کیلوبایت · بازدیدها: 22

جدیدترین ارسال ها

بالا