Car Accident

tarkan_tan

Well-Known Member
امین جان خیلی زیبا شده من که خیلی خوشم اومد.
این آموزش هم میتونه کمکت کنه.
attachment.php

cmiVFX Pyrocluster Revealed | .mp4 | project files | 631Mb
PyroCluster is the volumetric shading module for Cinema 4d. Pyrocluster enables photorealistic volumetric effects such as fire and smoke, as well as Hollywood-style explosions (think gasoline bomb) and stylized science (and science fiction) 'energy' effects like force fields, beams of electricity, and wormholes.
It is a fully featured, yet extremely easy to use module, and it is fully integrated within Cinema 4d, unlike many of the other third party volumetric plug-ins available.

Deep Versatility
Learn about the volume tracer and a few ways to drastically speed your Pyrocluster renders. Delve into each of the different tabs within the Pyrocluster materials: control puff radius, luminosity, color, and alpha within the age effects, distance effects, and cylindrical distance effects. Learn the basics of the illumination and shadows tabs to help control light as well as self, cast, and received shadows. Use the noise tab to create an infinite number of different 'shapes' of noise, and of course animate them. Combining the 'gradient' style of animation with keyframing, Pyrocluster is incredibly versatile and powerful, allowing many different solutions and ways of working that with a little practice, anyone can become very comfortable with.

Time is of the Essence
An important concept within many different modules is to modify presets. By taking a preset as a starting point, it becomes infinitely easier to achieve a given look, style, or interaction and can save significant setup time, and in the fast paced (and getting faster) worlds of visual effects and motion graphics, these time savings can be invaluable. Combined with thinking particles, the sky is the limit when it comes to interaction, level of detail, and realism, so if you're new to Cinema 4d, or Pyrocluster, or have been looking to add an easy-to-use volumetrics module to your quiver of skills, this video is most definitely for you!



کد:
[/LEFT]
[CENTER][LEFT]Fileserve[/CENTER]
 [/LEFT]
[CENTER][LEFT][URL]http://www.fileserve.com/file/k5BWpdS[/URL]
[URL]http://www.fileserve.com/file/76JZ8rd[/URL]
[URL]http://www.fileserve.com/file/k3rnwKG[/URL]
[URL]http://www.fileserve.com/file/QwhQ2Pu[/URL]
[URL]http://www.fileserve.com/file/2Azdchg[/URL]
[URL]http://www.fileserve.com/file/uubAs5D[/URL]
[URL]http://www.fileserve.com/file/SFuG7xt[/URL]

[/CENTER]
 [/LEFT]
[CENTER][LEFT]Filesonic[/CENTER]
 [/LEFT]
[CENTER][LEFT][URL]http://www.filesonic.com/file/325102571/Cmivfx_PyroclusterRevealed.part1.rar[/URL]
[URL]http://www.filesonic.com/file/325099841/Cmivfx_PyroclusterRevealed.part2.rar[/URL]
[URL]http://www.filesonic.com/file/325102311/Cmivfx_PyroclusterRevealed.part3.rar[/URL]
[URL]http://www.filesonic.com/file/325110171/Cmivfx_PyroclusterRevealed.part4.rar[/URL]
[URL]http://www.filesonic.com/file/325115671/Cmivfx_PyroclusterRevealed.part5.rar[/URL]
[URL]http://www.filesonic.com/file/325115561/Cmivfx_PyroclusterRevealed.part6.rar[/URL]
[URL]http://www.filesonic.com/file/325107231/Cmivfx_PyroclusterRevealed.part7.rar[/URL]

[/CENTER]
 [/LEFT]
[CENTER][LEFT]Uploading[/CENTER]
 [/LEFT]
[CENTER][LEFT][url]http://uploading.com/files/1fea625c/Cmivfx_PyroclusterRevealed.part1.rar/[/url]
[url]http://uploading.com/files/a17fee39/Cmivfx_PyroclusterRevealed.part2.rar/[/url]
[url]http://uploading.com/files/b2c14maf/Cmivfx_PyroclusterRevealed.part3.rar/[/url]
[url]http://uploading.com/files/c217df12/Cmivfx_PyroclusterRevealed.part4.rar/[/url]
[url]http://uploading.com/files/1ed14a63/Cmivfx_PyroclusterRevealed.part5.rar/[/url]
[url]http://uploading.com/files/97639a8e/Cmivfx_PyroclusterRevealed.part6.rar/[/url]
[url]http://uploading.com/files/5fa76b52/Cmivfx_PyroclusterRevealed.part7.rar/[/url][/CENTER]
 

amir.nemati63

کاربر VIP
سلام Amin 4D عزیز.
اول تبریک میگم بخاطر ورود به این حیطه و داشتن جسارت و شهامتت.
کارت خوب شده ولی خیلی جا داره تا بهتر بشه.
دوستان نظرات خوبی دادن و اگر جسارت نباشه منم چند مورد رو ذکر کنم.


******
در مورد شکستن شیشه ی ماشین:
شیشه های ماشین مخصوصا جلو و عقب ،دارای دو لایه با چسب بینشون هستن تا از پرتاب خرده شیشه جلو گیری بشه.یعنی شیشه خرد میشه ولی تکه هاش سر جاش میمونه. دقیقا" مثل همون عکسی که یکی از دوستان گذاشته بود.
اول: نمیدونم ray fire برای c4d موجوده یا نه... ولی این پلاگین یه بخشی به نام glu داره که با اون میتونی یه آبجکت رو خرد و دفرمه کنی و لی ذرات اون از هم جدا نشن.
{ این مورد یه قلق برای ساخت شیشه داره. به این ترتیب که وقتی با rf یه شیشه رو خرد میکنی، توی رندر قبل از پاشیده شدن شیشه، ترکهای اون قابل مشاهده هست و ضمنا" اون حالت smooth قبلی رو نداره.چون شیشه قبل از زمان برخورد خرد شده و در زمان بر خورد فقط از هم پاشیده شدنش معلوم میشه.
راهش اینه که یه آبجکت شیشه اولیه و ثانویه بسازی
آبجکت اولیه درست تا زمان برخورد دیده میشه و در زمان بر خورد visibility اون به صفر میرسه.
آبجکت ثانویه بالعکس. یعنی تا قبل از بر خورد مخفی هست و همزمان با مخفی شدن آبجکت سالم نمایان میشه.}


دوم: ضمنا" میتونی با map این حالت رو شبیه سازی کنی.حواست باشه که شیشه ی خرد شده ی ماشین ته رنگ سبز به خودش میگیره و مات میشه.
برای خرد شدن شیشه های کنار هم به نظر من تکه ها باید ریز تر باشن. توی این تصویر یه ذره حرکتشون غیر طبیعی شده.

******
انیمیشن و حرکت:
حرکت کلی ماشین که خوب شده. ولی به نظرمن یه سری حرکات جزئی باید دستی انجام بشه و به حرکت اضافه بشه. مثلا چرخش چرخها جاش خالیه . یعنی فقط موقع بر خورد با زمین میچرخه. همینطور لرزش و بالا پایین پریدن مشاین و چرخها.
میتونی با باز کردن یکی از درها و دفرمه کردن اون کار رو جالبتر کنی و حتما کیسه ی هوا فراموش نشه!
فکر میکنم بد نباشه یکی از لاستیکها در آخر کار در بره و تلو تلو بخوره بیاد جلوی دوربین و صفحه رو سیاه کنه.


*****
محیط :

بک گراند کار رو دوست داشتم البته در قیاس با خطوط جاده ، ماشین خیلی کوچیک جلوه میکنه.
ولی به نظرم برای خاکی نشون دادن ماشین بعد از حادثه میتونی این کار رو توی یه جاده ی خاکی نشون بدی که دلیل بهتری برای این خاکی شدن داشته باشی.... این کار چند تا حسن دیگه هم داره. با سیستمهای ذره ای میتونی تبحر خودت رو بیشتر به عنوان نمونه کار نشون بدی و اینکه گرد و خاک میتونه کار رو اکشن تر نشون به و اشکالات احتمالی رو مخفی کنه. همینطور رد چرخها و حادثه روی جاده ی خاکی ملموس تر و نمایانتره.
ضمنا" این کار میتونه مانع جلوی ماشین رو بهتر و طبیعی تر نشون بده.


*****
texture و shader

به نظر من برای زیر ماشین میتونی از texture استفاده کنی . چون زیاد توی چشم نیست که بخوای مدلش کنی ولی به این سادگی هم باشه کار رو خراب میکنه.
همینطور میتونی یه texture و shader برای چراغ عقب بسازی . به نظرم اگر چراغ عقب به نشونه ی ترمز کردن روشن بشه خیلی خوبه.
همونطوری که دوستمون گفتن برای ایجاد کثیفی و خرابی رنگ ماشین میتونی از یه mask و یه متریال به عنوان متریال اولیه و یه دونه هم به عنوان متریال ثانویه استفاده کنی.
البته این mask باید انیمیت بشه و انیمیت اون باید بعد از نهایی شدن حرکت و تحلیل نقاط خرابی صورت بگیره و کاملا با uv خودرو مرتبط هست.
این کار حوصله ی بیشتری میطلبه.
حتما برای لاستیکها آرم بذار تا چرخششون بهتر نشون داده بشه.
از طراحی یه تکسچر خوب و کثیف برای لاستیکها غافل نشو.
متاسفانه خیلی دیدم برای ماشین یه لاستیک صفر میذارن که کار رو خیلی غیر طبیعی میکنه.


*****
اعوجاج بدنه:

اول : برای شبیه سازی دفرمه شدن بدنه میتونی از نرم افزار zbrush کمک بگیری:
به این صورت که بعد از نهایی شدن حرکت و تحلیل نقاط تصادم، اون نقاط رو در این نرم افزار دفرمه کنی و در چند مرحله به عنوان morph target به مدلت اعمال کنی. فقط باید حواست باشه هر مرحله دفرمه شدن ماشین رو جداگونه بسازی . یعنی توی مرحله ی2 ساخت خرابی بدنه، اثرات مرحله ی 1 رو باید حذف کنی و روی مدل سالم کار کنی.
این کار ممکنه حجم مدلت رو یه مقدار افزایش بده ولی برای ساخت این نمونه کار ارزش داره.
در این مورد باید به محلهای بر خورد دقت کنی.
بعضی قسمتها راحت تر له میشن مثل کاپوت و سقف و بعضی قسمتها مثل خطوط کلی بدنه و ستونها سختتر.
همینطور میتونی قسمتهایی رو جوری خم کنی که بیننده بفهمه زیر اون قسمت یه قسمت خیلی سختتر وجود داره.
کجی و شکستن و یا در رفتن یکی از چرخها هم کمک کننده است

دوم : البته شبیه سازی کامپیوتری موارد بالا هم امکان پذیره ولی همیشه نتیجه ی مورد نظر رو نمیده.

*******
render:

ابتدای حرکت ، قبل از برخورد تصویر داخل ماشین تعدادی نقاط متحرک داره که با دیدن فیلم با سرعت پایین نمایانتره. امیدوارم رفع بشه.
در رندر نهایی حتما از motion blur و تاثیر گذاری این افکت بهره ببر و همینطور از تکون خوردن و لرزش دوربین.

امیدوارم با یه کامپوزیت خوب نتیجه ی خوبی رو ببینیم.

میدونم خیلی از نکات بالا توی نظر خودت هم هست و این پیش نمایشه ولی تاکید شون ضرر نداشه.

تا اینجاشم خیلی خوب پیش رفتی .

ببخش که پر حرفی کردم.
موفق باشی.:oops:
 
آخرین ویرایش:

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
tarkan_tan جان ممنون. بابت این آموزش هم تشکر. :rose:


سلام Amin 4D عزیز.
اول تبریک میگم بخاطر ورود به این حیطه و داشتن جسارت و شهامتت.
کارت خوب شده ولی خیلی جا داره تا بهتر بشه.
دوستان نظرات خوبی دادن و اگر جسارت نباشه منم چند مورد رو ذکر کنم.


******
در مورد شکستن شیشه ی ماشین:
شیشه های ماشین مخصوصا جلو و عقب ،دارای دو لایه با چسب بینشون هستن تا از پرتاب خرده شیشه جلو گیری بشه.یعنی شیشه خرد میشه ولی تکه هاش سر جاش میمونه. دقیقا" مثل همون عکسی که یکی از دوستان گذاشته بود.
اول: نمیدونم ray fire برای c4d موجوده یا نه... ولی این پلاگین یه بخشی به نام glu داره که با اون میتونی یه آبجکت رو خرد و دفرمه کنی و لی ذرات اون از هم جدا نشن.
{ این مورد یه قلق برای ساخت شیشه داره. به این ترتیب که وقتی با rf یه شیشه رو خرد میکنی، توی رندر قبل از پاشیده شدن شیشه، ترکهای اون قابل مشاهده هست و ضمنا" اون حالت smooth قبلی رو نداره.چون شیشه قبل از زمان برخورد خرد شده و در زمان بر خورد فقط از هم پاشیده شدنش معلوم میشه.
راهش اینه که یه آبجکت شیشه اولیه و ثانویه بسازی
آبجکت اولیه درست تا زمان برخورد دیده میشه و در زمان بر خورد visibility اون به صفر میرسه.
آبجکت ثانویه بالعکس. یعنی تا قبل از بر خورد مخفی هست و همزمان با مخفی شدن آبجکت سالم نمایان میشه.}


دوم: ضمنا" میتونی با map این حالت رو شبیه سازی کنی.حواست باشه که شیشه ی خرد شده ی ماشین ته رنگ سبز به خودش میگیره و مات میشه.
برای خرد شدن شیشه های کنار هم به نظر من تکه ها باید ریز تر باشن. توی این تصویر یه ذره حرکتشون غیر طبیعی شده.

******
انیمیشن و حرکت:
حرکت کلی ماشین که خوب شده. ولی به نظرمن یه سری حرکات جزئی باید دستی انجام بشه و به حرکت اضافه بشه. مثلا چرخش چرخها جاش خالیه . یعنی فقط موقع بر خورد با زمین میچرخه. همینطور لرزش و بالا پایین پریدن مشاین و چرخها.
میتونی با باز کردن یکی از درها و دفرمه کردن اون کار رو جالبتر کنی و حتما کیسه ی هوا فراموش نشه!
فکر میکنم بد نباشه یکی از لاستیکها در آخر کار در بره و تلو تلو بخوره بیاد جلوی دوربین و صفحه رو سیاه کنه.


*****
محیط :

بک گراند کار رو دوست داشتم البته در قیاس با خطوط جاده ، ماشین خیلی کوچیک جلوه میکنه.
ولی به نظرم برای خاکی نشون دادن ماشین بعد از حادثه میتونی این کار رو توی یه جاده ی خاکی نشون بدی که دلیل بهتری برای این خاکی شدن داشته باشی.... این کار چند تا حسن دیگه هم داره. با سیستمهای ذره ای میتونی تبحر خودت رو بیشتر به عنوان نمونه کار نشون بدی و اینکه گرد و خاک میتونه کار رو اکشن تر نشون به و اشکالات احتمالی رو مخفی کنه. همینطور رد چرخها و حادثه روی جاده ی خاکی ملموس تر و نمایانتره.
ضمنا" این کار میتونه مانع جلوی ماشین رو بهتر و طبیعی تر نشون بده.


*****
texture و shader

به نظر من برای زیر ماشین میتونی از texture استفاده کنی . چون زیاد توی چشم نیست که بخوای مدلش کنی ولی به این سادگی هم باشه کار رو خراب میکنه.
همینطور میتونی یه texture و shader برای چراغ عقب بسازی . به نظرم اگر چراغ عقب به نشونه ی ترمز کردن روشن بشه خیلی خوبه.
همونطوری که دوستمون گفتن برای ایجاد کثیفی و خرابی رنگ ماشین میتونی از یه mask و یه متریال به عنوان متریال اولیه و یه دونه هم به عنوان متریال ثانویه استفاده کنی.
البته این mask باید انیمیت بشه و انیمیت اون باید بعد از نهایی شدن حرکت و تحلیل نقاط خرابی صورت بگیره و کاملا با uv خودرو مرتبط هست.
این کار حوصله ی بیشتری میطلبه.
حتما برای لاستیکها آرم بذار تا چرخششون بهتر نشون داده بشه.
از طراحی یه تکسچر خوب و کثیف برای لاستیکها غافل نشو.
متاسفانه خیلی دیدم برای ماشین یه لاستیک صفر میذارن که کار رو خیلی غیر طبیعی میکنه.


*****
اعوجاج بدنه:

اول : برای شبیه سازی دفرمه شدن بدنه میتونی از نرم افزار zbrush کمک بگیری:
به این صورت که بعد از نهایی شدن حرکت و تحلیل نقاط تصادم، اون نقاط رو در این نرم افزار دفرمه کنی و در چند مرحله به عنوان morph target به مدلت اعمال کنی. فقط باید حواست باشه هر مرحله دفرمه شدن ماشین رو جداگونه بسازی . یعنی توی مرحله ی2 ساخت خرابی بدنه، اثرات مرحله ی 1 رو باید حذف کنی و روی مدل سالم کار کنی.
این کار ممکنه حجم مدلت رو یه مقدار افزایش بده ولی برای ساخت این نمونه کار ارزش داره.
در این مورد باید به محلهای بر خورد دقت کنی.
بعضی قسمتها راحت تر له میشن مثل کاپوت و سقف و بعضی قسمتها مثل خطوط کلی بدنه و ستونها سختتر.
همینطور میتونی قسمتهایی رو جوری خم کنی که بیننده بفهمه زیر اون قسمت یه قسمت خیلی سختتر وجود داره.
کجی و شکستن و یا در رفتن یکی از چرخها هم کمک کننده است

دوم : البته شبیه سازی کامپیوتری موارد بالا هم امکان پذیره ولی همیشه نتیجه ی مورد نظر رو نمیده.

*******
render:

ابتدای حرکت ، قبل از برخورد تصویر داخل ماشین تعدادی نقاط متحرک داره که با دیدن فیلم با سرعت پایین نمایانتره. امیدوارم رفع بشه.
در رندر نهایی حتما از motion blur و تاثیر گذاری این افکت بهره ببر و همینطور از تکون خوردن و لرزش دوربین.

امیدوارم با یه کامپوزیت خوب نتیجه ی خوبی رو ببینیم.

میدونم خیلی از نکات بالا توی نظر خودت هم هست و این پیش نمایشه ولی تاکید شون ضرر نداشه.

تا اینجاشم خیلی خوب پیش رفتی .

ببخش که پر حرفی کردم.
موفق باشی.:oops:

ایـــــــــــــــــــوا امیر جان. دستت درد نکنه داداش. شرمنده کردی ما رو :green:
مممنون به خاطر اینکه کار رو دیدی. :rose: بابت وقتی هم که گذاشتی و نظر دادی واقعا ممنون. لطف کردی.
سعی می کنم حتما به نکاتی که شما و دیگر دوستان بابت بهتر شدن کار گوشزد کردن حتما حتما توجه کنم و اونا رو توی تستای بعدی رعایت کنم.


بازم ممنون از همه ی دوستانی که کارو دیدن و اونو لایق نظر دادن دونستن. علت اینکه توی تست هام زیاد به جزئیات توجه نمی کنم اینه که توی هر تستی می خوام یکی از مواردی که بچه ها اشاره کردن بهش رو روش کار می کنم تا ببینم آیا می تونم اونو پیاده کنم یا نه. دلیل دیگه اش هم اینه که هنوز نمی دونم کار نهاییم قراره چی باشه دقیقا. به محض اینکه نظرو برای کار نهایی قطعی شد دیگه تست زدن رو می ذارم کنار و تمام نکاتی رو که توی تست ها به صورت جداگونه انجام دادم رو روی کار نهایی پیاده سازی می کنم. اگه سریع کار و انجام نمی دم هم دلیلش اینه که این کار سنگینه زیادی. چند لایه سیمولیت جداگونه دارم روی ماشین و باید دفورم هم رو روی ماشین قرار بدم در مرحله ی آخر سیمولیت برای تخریب بدنه ی ماشین. برای همین عجله ای نمی خوام باشه کارم تا نتیجه برای راضی کننده باشه.
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
رندرتست ششم

بازم سلام به همه ی دوستان خوب و گرامی که با نظرات و تشکراتشون بهم انرژی می دن تا کار و ادامه بدم. :rose:

اینم یه تست جدید:

attachment.php

توی این تست سعی کردم روی دو چیز کار کنم. یکی شبیه سازی افتادن ماشین از روی یه سطح بلند مثل یه پل. دومیش هم این که می خواستم روی کنده شدن لاستیک از جاش هم یه تستی کرده باشم. همین. وقت زیادی روی در آوردن حرکت انجام دادم. اما بازم نظر خودم رو جلب نکرد یه جورایی.
 

پیوست ها

  • Bridge BMW 03-01.jpg
    Bridge BMW 03-01.jpg
    73.2 کیلوبایت · بازدیدها: 114
  • Bridge BMW 03-01.rar
    706.8 کیلوبایت · بازدیدها: 216

AliReza Bahrami

مدیر انجمن
خيلي خوبه كه تست ها ي مختلف داري كار ميكني
اين تست آخر هم جدا شدن لاستيك اضافه شده كه فكر ميكنم پر از نكته بوده توي اين مرحله حتما
حالا دفرمه شدن بدنه و ... كي صورت ميگيره ؟ روي اونها هم كار ميكني امين جان ؟
منتظر نزديك شدن كار به مراحل پاياني نيز هستيم:rose:
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
خيلي خوبه كه تست ها ي مختلف داري كار ميكني
اين تست آخر هم جدا شدن لاستيك اضافه شده كه فكر ميكنم پر از نكته بوده توي اين مرحله حتما
حالا دفرمه شدن بدنه و ... كي صورت ميگيره ؟ روي اونها هم كار ميكني امين جان ؟
منتظر نزديك شدن كار به مراحل پاياني نيز هستيم:rose:

ممنون گیلاس جان.
روی دفرمه کردن ماشین باید یه وقت درست و حسابی بذارم که اون چیزی که می خوای رو بتونم در بیارم. ایشاا... توی تست جدید اونو تست می کنم.
آره دیگهف زیاد داره طول می کشه دوره ی Wip بودن این کارم :lol: ولی توی چند تا پست قبل گفتم که چرا کارو نهایی نمی کنم. :green: آخه هنوز نمی دونم دقیقا چیو می خوام بسازم. درگیر ایده اش هستم. نمی دونم هنوز روی چی باید کار کنم. ولی ایشاا... سعی می کنم هر چه زودتر کار و ببرم برای تست نهایی و رندر فینالش. :green:



خیلیییییییییییییییییییییی حال کردم :shock::oops:

ممنـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــون ahoorass جان. :rose:
 
چطوری امین چار بعدی ؟

آقا من دو تست آخرتو دیدم ، از رو پل میوفته و بیابونه ؛ چیزایی که به ذهن فردیم میرسیدو مینویسم ، دیگه اگه درست نیستن یا دیگران گفتن میبخشین

داینامیک ماشینت خیلی خوبه ، سینگینی بدنه نسبت به اجزا ، کمک فنر ها ، قطعاتی که جدا میشن ، لاستیکی که بعد از جدا شدن زیر پل قلت میزنه و ...
ولی هنوز ایراد مانع رو داری یعنی مانع هنوز انقدر واقعی تاثیر نمیزاره تو هر دو تستت ، پیشنهاد میکنم یه بارم مانع رو سطح صاف بزاری مثل بدلکارا که یه تخته چوب زیر یه چرخ میزارن
نکته دوم اینکه سرعت ماشین از لحظه شروع تست تا لحظه برخورد افزایش داره ولی باید کاهش داشته باشه ، منظورم باید نیست یعنی تو واقعیت اینجوریه ؛ تو یه مانع ببینی گاز میدی یا ترمز میگیری ؟ :green:
درباره شیشه ها هم میخاستم بگم من اون تست دومت که زده بودی شیشه ها خورد میشدن ، من اونو بیشتر میپسندم تا تکه های بزرگ این آخریا چون تو تصادف معمولا شیشه خورد میشه دیگه ، نه ؟
تو کویرتم پرسپکتیو فضای سه بعدیت با پس زمینه مچ نشده ، شده ها یکم از دور که میاد نشون میده :wink:

آقا موفق باشی :rose:
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
آقا من دو تست آخرتو دیدم ، از رو پل میوفته و بیابونه ؛ چیزایی که به ذهن فردیم میرسیدو مینویسم ، دیگه اگه درست نیستن یا دیگران گفتن میبخشین

داینامیک ماشینت خیلی خوبه ، سینگینی بدنه نسبت به اجزا ، کمک فنر ها ، قطعاتی که جدا میشن ، لاستیکی که بعد از جدا شدن زیر پل قلت میزنه و ...
ولی هنوز ایراد مانع رو داری یعنی مانع هنوز انقدر واقعی تاثیر نمیزاره تو هر دو تستت ، پیشنهاد میکنم یه بارم مانع رو سطح صاف بزاری مثل بدلکارا که یه تخته چوب زیر یه چرخ میزارن
نکته دوم اینکه سرعت ماشین از لحظه شروع تست تا لحظه برخورد افزایش داره ولی باید کاهش داشته باشه ، منظورم باید نیست یعنی تو واقعیت اینجوریه ؛ تو یه مانع ببینی گاز میدی یا ترمز میگیری ؟ :green:
درباره شیشه ها هم میخاستم بگم من اون تست دومت که زده بودی شیشه ها خورد میشدن ، من اونو بیشتر میپسندم تا تکه های بزرگ این آخریا چون تو تصادف معمولا شیشه خورد میشه دیگه ، نه ؟
تو کویرتم پرسپکتیو فضای سه بعدیت با پس زمینه مچ نشده ، شده ها یکم از دور که میاد نشون میده :wink:

آقا موفق باشی :rose:

ممنون سعید جان. مرسی که تستا رو دیدی. ممنون.
در مورد کاهش سرعتم توی تستای جدید یه کارایی کردم. ایشاا... می ذارم.
در مورد همه نکته هایی هم که گفتی ممنون سعید جان. سعی می کنم حواسم بهشون باشه توی تستای بعدی. :rose:

سلام
دوست عزیز Amin 4D فکر کنم چیزی که شما دنبالش باشید که بشه در برنامه قدرتمند C4D ازش استفاده کنید
این پلاگین باشه:

DRIVE! 1.5 + CRASHBOX 1.0

news.jpg


http://www.c4dplugin.com/indexx.php

woooooooooooooow
مرسی mahbang جان. ایول. رفتم دنبالش ولی نسخه ای که برای ورژن 12 سینما پیداش کردم دموش هست، ایشاا.. نسخه ی اصلی رو پیدا کردم حتما ازش استفاده می کنم. خیلی باحاله اخه. یه دنیا ممنون بابت معرفیش. :rose:

امین جان کارات واقعا جالب شده:)
ما که حال کردیم:green:

مرسی پژمان جان. لطف داری شما. :green: :rose:
 

mhattaran

کاربر VIP
سلام من واقعا عاشق جلوه های ویژه هستم ولی تا حالا با ویژگی های این نرم افزار آشنا نبودم خیلی حیرت زده شدم می خواست ببینم میشه این صحنه ای رو که انیمیت کردی رو وارد مکس هم کرد؟
 

bahman.k70

Member
آره , C4D بیشتر ازش برای موشن گرافیک استفاده میکنن ولی امین داره از همه قدرت نرم افزار استفاده میکنه و این یعنی تسلط کامل !

دمت گرم داداش ..
بازدمت هم همینطور ..!:cool:
 
آخرین ویرایش:

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
سلام من واقعا عاشق جلوه های ویژه هستم ولی تا حالا با ویژگی های این نرم افزار آشنا نبودم خیلی حیرت زده شدم می خواست ببینم میشه این صحنه ای رو که انیمیت کردی رو وارد مکس هم کرد؟

سلام.
منم عاشق جلوه های ویژه هستم. :green: آری Cinema 4D نرم افزار گمنامی هست. برای وارد کردن حرکت ماشین هم آره تا حدودی. یعنی حرکت اصلی خود ماشین رو آره می شه وارد مکس کرد. ولی چه کاریه خود مکس که پلاگین های جالبی برای این کار داره. مثلا کرافت و مدکار. اونا کارشون هم خیلی جالب تر و بهتره ها. :green:

آره , C4D بیشتر ازش برای موشن گرافیک استفاده میکنن ولی امین داره از همه قدرت نرم افزار استفاده میکنه و این یعنی تسلط کامل !

دمت گرم داداش ..
بازدمت هم همینطور ..!:cool:

آری Cinema 4D بیشتر در زمینه های Motion Geraphics استفاده می شه ازش. بابا بهمن جان بی خیال، شرمنده می فرمایید. :green:
مرسی بازم.

سلام امین خان , آفرین

مرسی اصغر جان. کجایی تو کم پیدا شدی جدیدن؟ نمی بینیمت. نکنه عروسی کردی ما رو خبر نکردی نامرد؟؟؟ :mad:

سلام کارت تا اینجا خوب بوده
ولی چرا ادامه نمیدی ؟

مرسی امین جان. دلیل لینکه کار و ادامه ندادم اینه که دو تا پلاگینی که برای ریگ و انیمیت ماشین برای Cinema 4D موجوده هنوز برای ورژن آخر Cinema 4D نسخه ای بیرون ندادن، البته دادنا، اما توی نت پیدا نمی شه و فقط نسخه های دموش پیدا می شه که اونم قابلیت کی فریم کردن ماشین رو از روش برداشتن، قابلیت های دیگه ای هم رو ازشون کم کردن. برای همین چون اول باید ماشین کی فریم انیمیت کنم و بعد روی دفرم و شکستن و خراب شدنه بدنه و شکستن شیشه هاش کار کنم فعلا منتظرم ببینم آیا نسخه ی کاملشون میاد یا نه. :green:

مرسی از همگی بابت دنبال کردن کار.
شاد باشید و موفق.
 
خوب بود. اما با اون همه پیچ و تابی که ماشین می خوره باید یه یه ذره deform بشه.
کارت یه camera projection هم کم داره. اگه یه حرکت نرم دوربین تو محور z داشته باشی جالب میشه ...
 
سلام . با دیدن ویدیو آخر واقعاً حال کردم . خیلی خوب شده . اگه کومپوزیت بشه و عالی میشه . :oops:
 

massoudn

کاربر فعال
سلام به همگی.
سال نو همگی مبارک باشه، سال خوبی رو برای یکایکتون آرزومندم. :rose:

attachment.php

توی تعطیلیای نوروز بالاخره وقت شد باز بشینم پای تستم. سعی کردم روی جزئیات ریزش کار کنم. مثل شکستن آینه ها، قسمت های بین سقف و در، جلوپنجره و چراغ های کوچیک راهنماش. علاوه بر اون فرورفتن سقف رو به صورت ساده هم به کار اضافه کردم. این دفعه یه کم وقت گذاشتم روی متریال و رندر کار. ماشین رو روی یه بگگراند مناسب ( البته از نظر خودم مناسب :green: ) رندر کردم تا جالب تر به نظر برسه کمی.
توی این تست خیلی با مقادیر پارامترهای مثل اصطکاک و جاذبه و سرعت ماشین کار کردم تا وزن ماشین درست از آب در بیاد. از نظر خودم خوب شد. برای همین گذاشتم تا دوستان هم ببینن و اگه مشکلی داشت بگن بهم.
از دوستانی هم که با UV و تکسچرینگ کار کردن یه سوال داشتم. برای اینکه بتونم بعد از برخورد رنگ بدنه رو دارای خراش و خرابی کنم چی کار باید بکنم؟؟ :-?
good
 

vartan

Member
رفیق

کارت خوب شده اما چند نکته را بهت یاد آوری می‌کنم که فکر کنم اگر رعایت کنی‌ نتیجه همون می‌شه که می‌خوای.

۱: تو کل ماشین را یک آبجکت کردی یا نمیدونم احتمالا گروه هستن یا کمباین شدن که در هر حالت و صحنه با هم حرکت می‌کنن و جدا نمیشن .یعنی‌ در این حالت اگر از درّه هم پرت شه پایین باز اینا به هم چسبیدن .

۲: نمیدونم با مایا کار کردی یا مکس ، اما اگر با مایا کار میکردی ، برای این که صحنه تصادف واقعی‌ باشه و ماشینت بده تصادف تغییر حالت بعده ،(مثلا وقتی‌ خورد به دیوار اون له‌ شدگی یا خراب شدن یا حتا خط افتادن روی بدنه ) ،باید کوله ماشین را تبدیل میکردی به دینامیک softbody ،اون موقع تغیرات را میدیدی و لذت میبردی .

اگر وقت شد یه تست برات میزارم ببینی‌ که منظر چیست و نتیجه چه خواهد شد.

موفق و پیروز باشی‌
 

جدیدترین ارسال ها

بالا