کاهش نرخ سود و بهره بانک های کانادا در سال 2024

omid2766

New Member
برای صاحبان خانه و خریداران بالقوه در کانادا، کاهش نرخ بهره خبری خوشایند است ، اما واقعاً چه معنایی برای شما دارد؟ صرف نظر از اینکه قصد خرید اولین خانه خود را دارید، در مسیر تمدید وام امسال هستید یا وام با نرخ متغیر دارید، شرایط فعلی نرخ بهره اهمیت دارد. در اینجا، ما تأثیر کاهش نرخ بهره بر کانادایی هایی که در حال حاضر در بازار املاک هستند یا قصد ورود به آن را دارند، بررسی می کنیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره افتتاح حساب بانکی در کانادا بر روی آن کلیک کنید.​

کاهش نرخ سود و بهره بانک های کانادا.jpg

خبر خوب برای خریداران خانه اولی​

در طول دو سال گذشته، بانک کانادا نرخ پایه پولی خود را به سرعت از 0.25 درصد در مارس 2022 به 5 درصد در جولای 2023 افزایش داد تا تورم را کاهش دهد. این افزایش منجر به افزایش نرخ‌های اولیه و نرخ‌های وام مسکن شد و تأثیر منفی بر بسیاری از صاحبان خانه گذاشت. نرخ‌های بهره بالاتر، توانایی خرید و گزینه‌های وام مسکن را تحت تأثیر قرار داد و بسیاری را در انتظار کاهش نرخ‌ها در حاشیه نگه داشت.

با اعلام اخیر نرخ بهره، کاهش قطعا یک علامت مثبت برای خریداران جدید است که خواهند دید نرخ‌های وام مسکن در نتیجه آن کاهش می‌یابد. در حالی که 25 واحد پایه بازی را برای خریداران خانه امروز به طور قابل توجهی تغییر نخواهد داد، اما کاهش به طور گسترده به عنوان آغاز روند کاهش نرخ‌ها در نظر گرفته می‌شود و با کاهش نرخ‌ها، هزینه‌های مرتبط با وام مسکن نیز کاهش می‌یابد.

نتیجه گیری: کاهش نرخ امروز تأثیر قابل توجهی بر هزینه‌های وام مسکن نخواهد داشت، اما آغاز روند نزولی ممکن است خریداران جدید را برای افزایش تلاش‌های جستجوی خانه خود با افزایش اعتماد به نفس در اقتصاد ترغیب کند. اگر به دنبال خرید هستید، احتمالاً شاهد بهبود توانایی خرید و گزینه‌های مسکن خواهید بود.

خبرهای خوب برای کسانی که وام با نرخ متغیر دارند​

وام‌های با نرخ متغیر بسته به وام‌دهنده و ساختار وام، به چند روش مختلف کار می‌کنند. با برخی از وام‌های با نرخ متغیر، با افزایش نرخ اولیه، پرداخت‌های وام مسکن به طور خودکار افزایش می‌یابد. با برخی دیگر، پرداخت‌های وام مسکن حتی در صورت افزایش نرخ ثابت می‌ماند، اما بازپرداخت وام (مدت زمانی که وام پرداخت می‌شود) طولانی‌تر می‌شود زیرا بخش کمتری از پرداخت به اصل وام اختصاص می‌یابد.

با این کاهش نرخ، تأثیر آن بر وام با نرخ متغیر شما به نحوه ساختار وام شما بستگی دارد. اگر وام شما به گونه‌ای باشد که پرداخت‌های شما با توجه به نرخ اولیه وام‌دهنده بالا و پایین می‌رود، پرداخت‌های شما ممکن است به طور خودکار کاهش یابد. در غیر این صورت، نرخ پایین‌تر به معنای اختصاص بیشتر پول شما به اصل وام مسکن خواهد بود.

نتیجه گیری: اگر نرخ اولیه وام‌دهنده شما در پاسخ به کاهش نرخ بهره بانک مرکزی کانادا کاهش یابد، به عنوان یک دارنده وام با نرخ متغیر به یکی از دو روش سود خواهید برد: یا پرداخت منظم وام مسکن شما کاهش می‌یابد یا بیشتر پرداخت وام مسکن شما به اصل وام مسکن شما اختصاص می‌یابد، به این معنی که می‌توانید وام مسکن خود را سریع‌تر از محیط نرخ بالاتر پرداخت کنید.

تمدیدکنندگان وام مسکن همچنان تأثیر مالی نرخ‌های بالاتر را احساس خواهند کرد​

بله، کاهش نرخ بهره خبر خوبی است و نشانه مثبتی برای صاحبان خانه کانادایی است. اما اگر در سال 2022 یا قبل از آن وام مسکن گرفتید، نرخ پایه بانک کانادا ممکن است تا 0.5 درصد پایین آمده باشد، که به معنای نرخ وام مسکن در حدود 2 درصد بوده است. با نرخ پایه فعلی که بیش از 4 درصد بالاتر از کمترین سطح سال 2022 است، اگر قرار است وام مسکن ثابت خود را در ماه‌های آینده تمدید کنید، نرخ شما به طور قابل توجهی بالاتر از گذشته خواهد بود.

با نزدیک شدن به زمان تمدید وام مسکن، مهم است که بدانید پرداخت‌های جدید شما چقدر می‌تواند باشد تا بتوانید بودجه خود را متناسب با آن تنظیم کنید. ماشین حساب پرداخت وام مسکن RBC می‌تواند به شما در محاسبه پرداخت‌های آینده خود با استفاده از نرخ‌های امروز کمک کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گزینه‌ها و نرخ‌های تمدید خود، به شعبه محلی خود مراجعه کنید یا امروز با یک مشاور RBC تماس بگیرید.

نتیجه گیری: اگرچه کاهش نرخ بهره برای صاحبان خانه خبر خوبی است، اما بسیاری از دارندگان وام مسکن که در 6 تا 12 ماه آینده تمدید می‌شوند، همچنان تأثیر نرخ‌های بالاتر را نسبت به دوره وام فعلی خود احساس خواهند کرد.

قدم بعدی شما چیست؟ پاسخ یکسانی برای همه وجود ندارد​

چه بخواهید خانه بخرید، وام خود را تمدید کنید یا وام با نرخ متغیر خود را ادامه دهید، اقدام بعدی شما به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله وضعیت مالی شما و جدول زمانی برای اقدام. برای مشاوره خاص در مورد بودجه، اهداف و نیازهای تامین مالی مسکن خود، بهتر است با یک متخصص وام مسکن مشورت کنید که می‌تواند راهنمایی تخصصی ارائه دهد که تصویر کامل مالی شما را در نظر می‌گیرد.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا