چه سیستم عاملی را انتخاب کنم؟

سلام دوستان
راستش سرچ نکردم که ببینم همچین تاپیکی قبلا زده شده یا نه! اما اینقدر از دست این ویندوز اعصابم به هم ریخته که میخوام هرچی زودتر از دستش خلاص بشم! :sad:
من چندتا سوال دارم:
به نظرتون قدرتمندترین سیستم عامل برای کارهای گرافیکی (مثل انیمیشن) چیه؟
آیا میشه روی اون سیستم عامل نرم افزارهایی مثل تری دی مکس و زد براش و فتوشاپ و... نصب کنم؟

بقیه سوالا رو بعد از معرفی سیستم عامل میپرسم.
 

oldooz

Well-Known Member
خیلی ها خسته شده اند ولی ویندوز راحته(مخصوصا برای کارهای گرافیکی)
بعد از ویندوز لینوکس هست که کار باهاش کلا با ویندوز فرق میکنه و شما اول باید وقت بذارید لینوکس رو یاد بگیرید بعد برید سراغ کارای گرافیکتون.
مکینتاش هم که فقط با کامپیوترهای خودش جوره که اصلا کلا فرق میکنه(البته شنیدم واسه این پی سی ها هم سیستم عامل داده ولی بازم شنیدم قاتی میشه)
بعد از ویندوز بهترین سیستم عامل به نظر من لینوکس هست.
روی لینوکس با نرم افزار wine شما میتونید هر نرم افزاری که توی ویندوز نصب میکردید رو نصب کنید.
درضمن لینوکس رایگان هست.
 

Cyletech

Member
اگر گرافیک کار ماهری هستید، مکینتاش رو پیشنهاد می کنم. درسته باید خرج کنید اما ارزشش رو داره. در غیراینصورت اول بجای اینکه از سیستم عامل بپرسید، برید سراغ سخت افزار و دستگاه ها. برای مثال کارت گرافیک من مخصوص کار های گرافیکی هست (Geforce 8800 GTX) و ماوسم کارش هم می تونه بازی باشه و هم طراحی با عوض کردن وزنه هایش (Gaming Laser Mouse FLM-GT1) و ... . وقتی که اینها رو تهیه کردید، می تونم بگم ویندوز 7 بدون هیچ مشکلی هست اگر از کپی خوب (مثل کینگ پرند) یا اورجینالش استفاده کنید. اگر سخت افزار خوبی رو تهیه کرده باشید، X64 هم می تونید نصب کنید. پس از اون XP SP3 هست. با لینوکس کار نکردم وگرنه نظرم رو در مورد اون هم می دادم. شرمنده
 
ممنون دوستان
مکینتاش قیمتش چنده و چجوری میشه خریدش؟
مکینتاش رایگان وجود نداره؟
من الان دارم از ویندوز7 استفاده میکنم! متاسفانه بعد از چند وقت سرعتش خیلی میاد پایین و اعصاب واسه آدم نمیزاره!
ممکنه مشخصات یه سیستم خوب (منظورم قطعات داخل کیس هست) رو به من بدید؟ سیستمی که نیازهای آدم رو توی کار با نرم افزار های سه بعدی برطرف کنه. البته من اونقدر مایه دار نیستم که بخوام یه سیستم خیلی قدرتمند بخرم ولی یه سیستم متوسط میتونم.
اگه ممکنه یه موس و کیبورد خوب هم معرفی کنید.
من بالاخره نفهمیدم لینوکس قویتره یا ویندوز؟

مشخصات کلی سیستم من:
گرافیک: 512
رم: 1 گیگ
CPU: 4 فول دو هسته ای

چیز دیگه ای به ذهنم نمیرسه! :green:
 

oldooz

Well-Known Member
من بالاخره نفهمیدم لینوکس قویتره یا ویندوز؟
نمیشه گفت قوی تر یا ضعیف تر. هرکدوم کاربردهای خاص خودشون رو دارن. لینوکس بیشتر توی کارای شبکه استفاده میشه. ویندوز هم کاربردهای خانگی داره. ولی برای کار شما به نظرم ویندوز بهترین گزینه است.
 

aghanaser

Member
پاسخ

با سلام
پيرو صحبت هاي دوستان همين ويندوز xp اگه از شركت مناسبي تهيه بشه خيلي خوب جواب ميده... و در مورد mac os اگه بتونيد درايورهاش را پيدا كنيد و سيستم قدرتمندي هم داشته باشيد واقعا كارايي بالايي داره. بد نيست يك مثال در اين مورد براتون بنويسم: موقع ساخت انيميشن sherek سازندگان اون بدجوري توي render گير كرده بودن كه مشكل اونها را فقط و فقط سيستم هاي apple با mac os تونست حل كنه و بعد از اون بودكه شركت سازنده با apple قرارداد تامين سيستم عامل را بست......:shock:
ولي در نهايت به امكانات موجود بايد فكر كرد.....

موفق باشيد
 
من چندجایی دیدم که بعضیا گفته بودن بهترین سیستم عامل برای کارهای گرافیکی مکینتاش هست.
میشه بگید ویندوز رو از کدوم شرکت بخرم بهتره؟
راستی مکینتاش روی pc هم نصب میشه ها!
 

Cyletech

Member
مشخصات کلی سیستم من:
گرافیک: 512
رم: 1 گیگ
CPU: 4 فول دو هسته ای
دوست عزیز خوب معلومه با این خطعات سخت افزاری نمی تونی با ویندوز 7 کار کنی. ویندوز 7 نیاز به دست کم 4 گیگابایت رم داره. کلاً سخت افزارت ضعیف محسوب میشه. البته از نظر من. ببین مایکروسافت بهت چی میگه. توی ویندوز 7 برو اینجا که میگم. My Computer>Properties>System and rating اونجا ببین مایکروسافت از 7.9 بهت چه رتبه ای رو داده. به من که 5.7 داده.

نمیشه گفت قوی تر یا ضعیف تر. هرکدوم کاربردهای خاص خودشون رو دارن. لینوکس بیشتر توی کارای شبکه استفاده میشه. ویندوز هم کاربردهای خانگی داره. ولی برای کار شما به نظرم ویندوز بهترین گزینه است.
تأیید میشه.
 

Cyletech

Member
من چندجایی دیدم که بعضیا گفته بودن بهترین سیستم عامل برای کارهای گرافیکی مکینتاش هست.
تأیید میشه.

میشه بگید ویندوز رو از کدوم شرکت بخرم بهتره؟
من میگم نزدیک 200 هزار تومان پول بده و اورجینالش رو بگیر چون XP چیزی نیست که بخوایم از کپیش استفاده کنیم. اگر 7 رو بگیم کپی یکچیزی، چون امکان داره در آپدیت های بعدیش به مشکل بخوره که بعید می دونم و باید از XP استفاده کنیم. اما اگر از کپی میخوای استفاده کنی، شرکت پرند رو بهت پیشنهاد می کنم. دی وی دی های سال 2010 این شرکت رو با یک مجله دریافت کن و حالشو ببر :green: البته قیمت 10 تا DVD این سالش 16 هزار تومنه! ولی می ارزه شدیداً چون هم ویندوز داری و هم کلی برنامه های کرک شده با سریال و آموزش رایگان و ... و کارشون هم معرکه هست! بنده چندین سال هست که از محصول های این شرکت استفاده می کنم و راضی هستم.
 
دوست عزیز خوب معلومه با این خطعات سخت افزاری نمی تونی با ویندوز 7 کار کنی. ویندوز 7 نیاز به دست کم 4 گیگابایت رم داره. کلاً سخت افزارت ضعیف محسوب میشه. البته از نظر من. ببین مایکروسافت بهت چی میگه. توی ویندوز 7 برو اینجا که میگم. My computer>properties>system and rating اونجا ببین مایکروسافت از 7.9 بهت چه رتبه ای رو داده. به من که 5.7 داده.

با حرفتون موافقم که سیستمم ضعیفه ولی تا حدود دو ماه ویندوز7 بدون مشکل کار کرده ولی حالا داره سرعت و... مشکل پیدا میکنه!
به من 3.5 داد!

راستی من یه درخواستم کرده بودما! چه سیستمی رو پیشنهاد میکنید؟

من میگم نزدیک 200 هزار تومان پول بده و اورجینالش رو بگیر چون xp چیزی نیست که بخوایم از کپیش استفاده کنیم. اگر 7 رو بگیم کپی یکچیزی، چون امکان داره در آپدیت های بعدیش به مشکل بخوره که بعید می دونم و باید از xp استفاده کنیم. اما اگر از کپی میخوای استفاده کنی، شرکت پرند رو بهت پیشنهاد می کنم. دی وی دی های سال 2010 این شرکت رو با یک مجله دریافت کن و حالشو ببر :green: البته قیمت 10 تا dvd این سالش 16 هزار تومنه! ولی می ارزه شدیداً چون هم ویندوز داری و هم کلی برنامه های کرک شده با سریال و آموزش رایگان و ... و کارشون هم معرکه هست! بنده چندین سال هست که از محصول های این شرکت استفاده می کنم و راضی هستم.
میشه بگید اورجینالش چه فرقی با کرک شده اش داره؟ و این که از کجا میتونم بخرمش؟
 

aghanaser

Member
پاسخ

باسلام
دوست عزيز بين ويندوزهاي ايراني من ويندوز xp شركت پرنيان را توصيه مي كنم.
ويندوز اورجينال xp هم الان فكر نميكنم 200000 تومان باشه و از فروشگاههاي لاوان مي تونيد با قيمت تقريبا 40 تا 50 هزار تومان بخريدش.(البته بخاطر واردات قاچاقي جعبه و كتاب مخصوصش را حذف ميكنند...)
و mac os نه تنها روي pc حتي روي هر لپ تاپي ميتونه نصب بشه فقط همونطور كه گفتم بايد درايورهاي قطعات خودتون را براي mac os پيدا كنيد و خود اين سيستم عامل هم در اينترنت و هم در بازار يافت ميشه....
موفق باشيد
 

Cyletech

Member
با حرفتون موافقم که سیستمم ضعیفه ولی تا حدود دو ماه ویندوز7 بدون مشکل کار کرده ولی حالا داره سرعت و... مشکل پیدا میکنه!
حدود 50% کمبود سرعت و برخورد با مشکل به سخت افزار بر میگرده و 30% دیگر هم نحوه کار کردن شما با ویندوز و 20% هم نوع ویندوز و اینکه از کجا تهیه شده. البته این اعداد رو از خودم دادم! ولی به حقیقت باید نزدیک باشه.
راه های بسیاری برای افزایش سرعت در ویندوز 7 ارائه شده من یک انجمن بهتون معرفی می کنم، شما کافیه بگردید و آموزش هاشو بخونید و اونها که لازم هست رو پیاده کنید. http://www.sevenforums.com/

این خیلی پایینه برای یک گرافیست! من که 5.7 بهم داده دارم رمم رو به 8 گیگ ارتقاع میدم تا شاید 0.1 بکشه بالا رتبم ... .

راستی من یه درخواستم کرده بودما! چه سیستمی رو پیشنهاد میکنید؟
اگر منظورتون از سیستم سخت افزار باشه، که پیشنهاد می کنم این رو از اهلش بپرسید! مثلا برید بازار رضا یا علاء الدین و پرس و جو کنید. اما اگر سیستم عامل منظورت باشه که حرفم رو قبلاً زدم و چیزی به ذهنم نرسیده که اضافه کنم بهش.

میشه بگید اورجینالش چه فرقی با کرک شده اش داره؟ و این که از کجا میتونم بخرمش؟
نمی دونم آیا مایکروسافت در مورد اینکه خرید ویندوز XP چه مزایایی داره صحبت کرده یا نه اما برای ویندوز 7 رو دیدم. بهتره بری بخونیش. فکر کنم متنش این بود why should we buy windows 7 یا همچین چیزایی. اما خلاصه اش رو در مورد ویندوز XP که خودم اورجینالش رو دارم میگم. شخصاً یکسری تغییرات احساس کردم. مایکروسافت پشتیبانی بهتری می کنه - امکانات بیشتری در هر بخش وجود داره - مثلاً در بخش user control یک شناسنامه برای کاربر وجود داره - سیستم عامل چون کرک نشده کمتر یا اصلا به مشکل نمی خوره - و ... . شرکت پرند هم یک حرف خوبی زد. گفت که تغییرات در سرعت بالا احساس میشند. البته این در مورد سرعت بود اما من می تونم بگم تغییرات در سخت افزار خوب احساس میشند. زیرا که اونوقت مشکلی از طرف دیگری نخواهد بود و اگر مشکلی پیش بیاد از ویندوز هست که من شخصاً چیزی ندیدم!
من از بازار رضا و از یکی از فروشگاه هاش خریدم که بالاش 180 هزار تومان پول دادم و قابل نصب تنها بر روی یک سیستم هست. پیشنهاد می کنم اگر خواستی بخری اول سیستمت رو ارتقا بدی. چون اونوقت اگر خواستی سیستم رو عوض کنی دیگه نمی تونی از ویندوز استفاده کنی!

دوست عزيز بين ويندوزهاي ايراني من ويندوز xp شركت پرنيان را توصيه مي كنم.
تابحال استفاده نکردم! و نظر خاصی ندارم

ويندوز اورجينال xp هم الان فكر نميكنم 200000 تومان باشه و از فروشگاههاي لاوان مي تونيد با قيمت تقريبا 40 تا 50 هزار تومان بخريدش.
بهتره قبل از صحبت در مورد قیمت، اول تحقیق کنید! شرکت مایکروسافت ویندوز های خودش رو کمتر از 100 هزار تومان به فروش نمیگذاره! قیمت ویندوز خودم که همین امسال خریدم 180 هزار تومان بود و مطمئنم هنوز همین قیمته!
 

ALIrEzA.Sh

Member
اورجینال و غیر اورجینالش به نظر من فرقی نمیکنه البته برای شما...
و باید بگم که مشکل شما اصلآ سیستم عامل نیست شما مشکل سخت افزاری داری (البته ویندوزی هم هست که مشکل داشته باشه ولی تفاوت آن چنانی در سرعت و ... نداره )
پس شما باید قطعات رو ارتقاء بدی...به این نکته دقت کن که قطعات باید با هم مچ بشن مثلآ رم ، گرافیک و...
 
از همه ی دوستان ممنونم
لطفا مشخصات سخت افزاری یه سیستم خوب برای کارهای گرافیکی به من معرفی کنید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا