چرا بهتر نباشیم؟

moein273

Member
Delphiran گفت:
معین عزیز:

1- مطلبی که شما اینجا نوشتی نسبت به موضوع این تاپیک، آف تاپیک محسوب میشه، اما صرف اطلاع خودت پاسخ ات رو نوشتم.

2- لطفا موقعی که مطلبی رو جایی مینویسی به این هم فکر کن که ممکنه کسانی هم که به موضوع مطلب شما آشنایی دارند هم آنرا بخوانند.

توضیح:
البته نه براي اينكه اين برنامه ها قبلا كرك نشده بود بلكه از نظر فني و در قسمت unpack و debug تارگت بسيار مشگل و خاصي محسوب ميشد و تيمهايي كه اين برنامه ها رو كرك كرده بودند موفق نشده بودند تا اين فايلها رو به صورت كامل unpack كنند
من برنامه های این شرکت رو مرور کردم. چیزی که واضحه اینه که یا برنامه نویس های اینها خیلی ناشی بوده اند، و یا امنیت اهمیتی برایشان نداشته است.

ابزاری که توسط آنها برای Pack کردن فایلها مورد استفاده قرار گرفته است UPX میباشد. من هم میدونم، شما هم میدونی که UPX علاوه بر اینکه ساده ترین Packer دنیاست، هم آموزش Unpack کردنش همه جا پیدا میشه، هم UnPacker های آماده اش روی همه سایتهایی که ابزارهای Crack رو ارائه میکنند (مثل ExeTools) براحتی پیدا میشه، و هم اینکه سورس خود UPX رو میتونید از SourceForge.net دانلود کنید. بنابراین UnPack کردنش کار چندان مشکلی نیست.
این ها رو نمیگم که خدای ناکرده کار شما رو ضایع کنم، اما گفتم که بدونی. اگر خواستی حاضرم راهنمایی بیشتری تو فوروم خودتون براتون بنویسم، اما بشرطی که تضمین بدبد افراد زیر 13 سال (اشاره به اون فردی که درجه Admin داره و فکر میکنه پینگیلیش نویسی یک افتخار و نشان محسوب میشه) وارد بحث های من نشه. دوست ندارم محیط بحث سالم توسط افراد فاقد صلاحیت بحث آلوده بشه.

اما بايد بگم واقعا سطح برنامه نويسي اين شركت Macecraft Software و اون شركت ايراني قابل مقايسه نبود و جالب اينجاست كه طرز برخوردي كه با كركر هاي سافتورشون داشتند هم قابل مقايسه نبود .
معین جان، من رفتار افراد تک سافت رو تایید نمیکنم، اما وقتی با کسی که به هر منظور وارد جمع تون میشه برخوردی صورت بگیره که توسط شخص فوق الذکر با من شد دیگه نباید انتظار برخورد مودبانه داشته باشید.

يه توصيه دوستانه بهت ميكنم هرگز فكر نكن كه شما از كسي بيشتر ميدوني حتي اگر ايننطور باشه من در حضور تمام بچه ها ميگم شما اگر خيلي وارد بودي نرم افزار خودتون كرك نميشد همون upx كه فرمودي لطف كن و آن پكش كن ببين فايل آن پك شده اجرا ميشه يا نه :p قصدم ضايع كردن نبود بهتر بود به جاي اينكه با يه اسكنر ساده فقط پكر فايل رو نگاه كني يه بار آنپكش ميكردي و موضوع رو ميديدي.

خوش باشي
 

oxygenws

Active Member
سلام،

با اجازه من هم کمی افاضات بکنم :)

قبل از هر چیز یک توصیه برای بحث کنندگان..... یا صحبت ها رو مختصر تر کنید یا شماره گذاری کنید که بهتر قابل بررسی باشه. بحث خیلی گسسته و گسترده شده.

و یه مورد دیگه، لطفا از دست من با لحن حرف زدنم ناراحت نشید.

خوب، بهتر می دونم بحث رو فعلا با مثال جلو ببرم :)
حاج مهدی می فرمایند که:
ما می خوایم تو این مملکتمون «بانک» درست کنیم ولی متاسفانه امکانات نداریم. مجبوریم به جای تیرآهن از میل گرد استفاده کنیم و به جای بتون از آجر!! مشکل بعدی ای که داریم، یه پلیس هم نداریم که بخواد از این بانک ما محافظت کنه!!!

حاج محمد هم در جواب می فرمایند:
خوب، حالا که شعور (یا امکانات) ندارید بانکتون رو درست بسازید و پلیس هم نداریم، ما اونقدر میایم از بانک شما دزدی می کنیم که مجبور شید بانک درست بسازید. باور نمی کنید؟؟ پولی که از بانک می دزدیم رو هم هدیه می دیم به مردم، حالا باور کردی؟!!!

خوب، نتیجه گیری:
- با انجام این عمل، یا جناب «بانک ساز» با بدبختی می تونه بانک خوبی بسازه (که یک کم بعید به نظر می رسه، خط بعد دلیلش رو می گم) یا اینکه کلا بانک از بین میره.
- مطمئنا اگه تو این شهر، مدیر قانونی نباشه (پلیس) جناب بانک ساز هر جور بانکی درست کنه، دزد های بیشتری می تونن باز هم به اون بانک نفوذ کنند (نفوذ نکردن غیر ممکن است)

راه حل:
۱- آوردن نفوذگران به گروه بانک داری (به نوعی حق السکوت یا رشوه یا همکاری متقابل!!)
۲- استخدام نفوذگران برای ایجاد امنیت بانک (دست بالای دست بسیار است!!!)
۳- ساخت یک پلیس خوب که نفوذگران رو مجازات بکنه :evil:
۴- ارائه شعور و درک مالکیت معنوی در بین جامعه (موثر ترین و سخت ترین روش!!)

بررسی راه حل چهارم:
قبل از اینکه کامپیوتر عرضه بشه، تمام مدیا ها روی مدیوم های قابل کپی برداری ضبط می شدند مثل کاغذ، نوار، دیسکت، و سی دی (مخصوصا صوتی اش) درسته، همه می تونستند از روی همه اینها کپی کنند، اما شعور استفاده مناسب، حق مولف، قانون مالکیت معنوی در اون موارد تا حدودی وجود داشت. کسی نمی یومد بگه که من نوار فلانی رو کپی می کنم برای اینکه هدایت بشه!!!!!

نکته مهم
روزگاری یکی از دوستان برنامه نویس مقیم کانادا که برنامه اش توسط روس ها کرک شده بود در جواب سوال من که پرسیدم «حالا می خوای چیکار کنی؟؟» می گفت:
یه باغبون به خاطر چند تا سیب کرمی باغبونی رو ول نمی کنه
و من این رو بهش اضافه می کنم: زمانی که کل باغ کرمی بشه، یا مجبوره کارش رو ول کنه، یا بیاد سمپاشی کنه. (که متاسفانه ایران به دلیل نبود قانون درست و حسابی کلهم داره کرمی میشه!!)

از همه به خاطر شاید کلمات مورد داری که گفتم عذر می خوام، لطفا لطف کنید و به بهترین مثبت ترین نحو از حرفای من برداشت کنید.

موفق باشید، امید
 

EHSAN_J

Active Member
بابا تو رو خدا دعوا راه نندازين
معين جان تو ديگه چرا بي خيال
 

Delphiran

Member
آقای میرزایی، ضمن عرض سلام،

عرض شود برام جالبه که مطالب بنده را کلیشه ای و غیر آکادمیک میدانید و مطالب خودتان را کلاسه و آکادمیک می پندارید! از این حسن نظرتون متشکرم :wink: .

اولا من منظور شما رو ب واقع از این بند متوجه نشدم ولی جناب آقای کرامتی به هیچ عنوان این کار را نخواهم کرد ! (پیاده شو) زیرا اینجانب در تمامی مراحل زندگی خود به پیشرفت فکر میکنم و هرگز حتی لحظه ای به فکر پیاده شدن از قطار پیشرفت و تکنولوزی نخواهم افتاد و حتی به قول شما سرعت هم کاهش نخواهم داد که چه بسا به همین مقدار که عقب مانده ایم کافیست
آقای میرزایی، این دفعه دیگه باید اعتراف کنم که تو باغ نیستی!
اول منظور طرف رو بگیر، بعد اقدام کن به شعار دادن. :twisted:

به همان صورتی که شما جنبش اپن سورس رو جدا از صنعت نرم افزار آراد و بعد از آن کرک پنداشتید .
اولا که پاسخ مطالبی که از من و خودتان نقل قول کردید این نیست، اگر پاسخی ندارید مجبور نیستید بنویسید.

ثانیا، لطفا در یک تاپیک جداگانه (برای اینکه این تاپیک بیش از این از محور اصلی منحرف نشود) منظورتان از صنعت نرم افزار آزاد را شرح دهید.

ثالثا، شما هنوز رابطه Crack با Open Source را برای بنده اثبات نکرده اید.

دوست گرامی اینجانب در تمامی مراحل زندگی سعی کرده ام فقط و فقط به ذهن خود بسنده نکنم و فقط به دانش خود متکی نباشم و هر لحظه از تجربیات و اندیشه های استادان خود بهره جویم ! ار این رو در ابتدای بحث پنداشتم که حق با شما است ولی با برسی بیشتر و مشورت با استادان خود و با استفاده از منابع رسمی و معتبر به این نتیجه رسیدم که فرمایشات شما صرفا جهت انگیزه های مالی و سود جویی می باشد !
ببین دوست گرامی، اینکه شما تو زندگی ات از تجربه دیگران هم استفاده میکنی کار خوبیه، اما اینکه یک لیست بالا و بلند از منابع کسب تجربیات ات رو بصورت رونویسی در پاسخ مطالب من بنویسی و سعی کنی با یک نیم خط کامنت نوشتن در کنار اون نقل قولها، اونها رو به مطالب من ربط بدی از اونها بعنوان پاسخ خودت استفاده کنی اصلا کار خوبی نیست. همونطوری که در پست قبلی هم گفتم بد نیست از زبان خودت صحبت کنی و نشون بدی از صحبتهای اساتید ات چی یاد گرفتی و چی برداشت کردی. نقل قول صرف در بحث چیزی رو پیش نمیبره.

دوست گرامی به شما قول خواهم داد که دوستانانجمن و تالار به شما امان داده اند و اگر در این بحث شرکت کند از کلام شما چیزی باقی نخواهد ماند !
من مشتاقانه منتظر شرکت دوستانی که ذکر کردی در این بحث هستم.

شرکت ایزی، شرکت تیام شبکه ، شرکت بین الملی تهران فرازه، شرکت پارس پرداز(پارس وب)، شرکت تحلیلگران آتی نگر، شرکت اندیشه سبز خزر، شرکت ستکام، شرکت مهران، شرکت مهندسی کوثر ( شبکه نگار)، شرکت علم و صنعت، شرکت مهندسی نوین پندار، شرکت داده پردازان دوران
زمینه فعالیت شرکتهایی که نوشتی اکثرا (بغیر از چند مورد) ، نرم افزار نیست، بلکه اکثرا در زمینه واردات تجهیزات سخت افزاری و شبکه فعالیت میکنند. اون چند مورد استثنا (مهران رایانه، داده پردازان دوران، تحلیلگران آتی نگر) هم صرفا بر روی تولیدات نرم افزاری سرمایه گذاری نکرده اند، بلکه بخش نرم افزار در آن شرکت ها بصورت یک بخش فرعی فعالیت میکند.
دفعه بعدی لطفا مثالهایی بزن که دقیق تر باشه.

دوست گرامی تصور بر شکستگی شرکتهای نرم افزاری با سرمایه ی اولیه ی 20 . 30 ملیون خیلی ساده است ! می دونید چرا آقای کرامتی ! براتون توضیح میدم ! دوستانی که با سرمایه های اندک 20 . 30 ملیونی پا به عرصه ی تولید نرم افزار می گذارند
دیدی تند میری!
محصولاتی که الان در مجلات تبلیغ میشوند اکثرا محصول گروههایی هستند که سرمایه شون به زور به 4 تا 5 میلیون میرسه. اگر دوست داشتی در این مورد و دلایل اش بعدا بیشتر صحبت میکنیم.

جهان کنونی دیگر تفکر تک قطبی و انحصار به پایان رسیده و تمامی فعالیت ها به صورت گروهی و همه جانبه به نتیجه خواهد رسید !
بازم وسط بحث آف تاپیک زدی آقا محمد.
این خودش یک بحث جداگانه است که من مایلم بصورت جداگانه (اگر کس دیگری هم مایل بود) در موردش بحث کنیم.

دوست گرامی من وقتی بخوام از ام تی استفاده کنم میرم سراغ مقالات ایرانی که دوست گرامی خود نوید در بلاگ مزده ! امیر عظمتی در یک کلیک برای همیشه ! بلغان تولز ! هودر ! پرشین تولز ! مجید آنلاین و ........ مراجعه می کنم و از آنها بهره می جویم با استفاده از تجربیات استادان خودم در این مجموعه و به متخصص موبیل تایپ بسنده نخواهم کرد ! کدام یک مفید تر است ؟ کدام یک به پیشرفت تکنولوزی داده کمک بیشتری کرده اند؟ آنهایی که انحصار را پیش گرفته اند یا آنانی که خالصانه و بدون هیچ چشم داشتی فعالیت کرده اند؟
اینکه شما اینقدر باهوش هستید که ترجیح میدهید بجای هزینه کردن خودتان دانش کافی برای انجام عمل مورد نظرتان را کسب کنید رفتاری است بسیار پسندیده و ستوده، و داشتن آن به دیگران نیز توصیه میشود.

اما حتما میدانید مواردی وجود دارد که بعلت بیشتر اهمیت داشتن جنبه تجاری قضیه، نه برای طرف صرف میکند که خودش برای یادگیری زمان صرف کند، نه برای او اهمیتی دارد. در چنین مواردی فرد فقط میخواهد کارش انجام شود و پرداخت پول برایش مهم نیست. در اینصورت فرد میتواند با مراجعه به ما و یا گروههایی مثل متخصصین Movable Type با پرداخت مبلغی از سرویس نصب و خدمات جانبی برخوردار شود.

بهرحال شما را کسی مجبور نکرده و نخواهد کرد که برای انجام کارتان به ما مراجعه کنید. اما اگر یکروز مورد مشابهی داشتید و وقت نداشتید که مثل الان صرف یادگیری کنید در خدمت هستیم 8)

دوست گرامی کمی تحقیق در این زمینه لازمه ی درک مفاهیم پایه ی نهضت و جنبش است ! لطف کنید در این زمینه بیشتر تحقیق و کنجکاوی کنید و بعد اقدام به زیر سئوال بردن مفاهیم پایه ! بنیادی و بین الملی کنید که توسط مغز های مفاهیم آی تی بنا شده است ! شما با وجود این مسائل جایگاه خود را در این مود دریابید !
من نمیفهمم شما چرا هر وقت کم میارید دست به دامن نهضت Open Source میشوید؟
اصلا این موارد چه ربطی به موضوع بحث ما داره؟
ما داریم در مورد نفس و جنبه های اجتماعی و اقتصادی پدیده Crack و آثار و عواقب آن در جهت ایجاد موانع در پیشرفت صنعت نرم افزار بخصوص در ایران صحبت میکنیم، اونوقت شما صحبت از جنبش بین المللی و نهضت Open Source میکنید!؟!

باقی مسائل هم به صورت گزیده شده فقط برای روشن شدن و ضد و نقیض بودن کلام شما نقل قول می کنم
شرمنده محمد جان، موارد خوبی رو برای اثبات ضد و نقیض بودن صحبت های بنده انتخاب نکردی. همانطور که میتونی ببینی صحبتهای من در اون تاپیک دو بخش است، بخش اول ادامه بحث این تاپیک است و بخش دوم همونطوری که اونجا هم نوشتم روی صحبت با Cracker هایی فعال در جامعه نرم افزاری ما است.
شما یک تکه از اول تاپیک و یک تکه از آخر رو انتخاب کردی، در حالی که اونها هر کدوم مربوط به یک رویه جداگانه هستند.

در پایان خواهشمندم بیش از این آف تاپیک نزنی و ضمن تفکیک رویه های موجود در بحث هات برای هر کدوم یک تاپیک باز کنی تا بصورت جداگانه بر روی هر کدوم بحث کنیم.
 

Delphiran

Member
يه توصيه دوستانه بهت ميكنم هرگز فكر نكن كه شما از كسي بيشتر ميدوني حتي اگر ايننطور باشه من در حضور تمام بچه ها ميگم شما اگر خيلي وارد بودي نرم افزار خودتون كرك نميشد همون upx كه فرمودي لطف كن و آن پكش كن ببين فايل آن پك شده اجرا ميشه يا نه
برادر معین:

1- زیاد حرص نخور، برای فعالیت مفید شما برای پیشرفت دادن جامعه نرم افزاری زیاد خوب نیست.

2- من ادعایی ندارم، اما کور هم نیستم!

3- درباره Crack کردن ProLock : تا اینجا شما فقط حرفش رو زده اید و گواهی برای اثبات حرفهاتون ارائه نداده اید. هر وقت مدرک ارائه دادید بیشتر در موردش صحبت میکنیم.

4- Unpack کردن Upx تمرین درس اول مکتب Cracking است. اینکه براتون اینقدر مشکل بوده برام عجیبه. بیشتر از اینها روتون حساب میکردم!
 

Delphiran

Member
به به، آقا امید!

به بحث ما خوش آمدی.

با صحبت هات تماما موافقم. صحبت هات نه تنها مورد نداره، بلکه تمثیل شفاف و واضحی از حقیقت جاری در جامعه ماست.

در مورد نتیجه گیری باید بگم راه حل شماره 4 ات در حقیقت هدفی است که من میخوام در پایان این بحث بهش برسم، اما شما زحمتش رو کشیدی و الان بیانش کردی.
 

moein273

Member
Delphiran گفت:
يه توصيه دوستانه بهت ميكنم هرگز فكر نكن كه شما از كسي بيشتر ميدوني حتي اگر ايننطور باشه من در حضور تمام بچه ها ميگم شما اگر خيلي وارد بودي نرم افزار خودتون كرك نميشد همون upx كه فرمودي لطف كن و آن پكش كن ببين فايل آن پك شده اجرا ميشه يا نه
برادر معین:

1- زیاد حرص نخور، برای فعالیت مفید شما برای پیشرفت دادن جامعه نرم افزاری زیاد خوب نیست.

2- من ادعایی ندارم، اما کور هم نیستم!

3- درباره Crack کردن ProLock : تا اینجا شما فقط حرفش رو زده اید و گواهی برای اثبات حرفهاتون ارائه نداده اید. هر وقت مدرک ارائه دادید بیشتر در موردش صحبت میکنیم.

4- Unpack کردن Upx تمرین درس اول مکتب Cracking است. اینکه براتون اینقدر مشکل بوده برام عجیبه. بیشتر از اینها روتون حساب میکردم!

1- حرص نميخورم براي شما بده حرص بخوري انرژيتون رو صرف بافتن فلسفه هاي قشنگتر و داستانهاي بهتر بكنيد

2 - شما از اون دسته هستي كه ادعات جماعت زيادي رو خفه كرده كاشكي قدر ادعاتون ميتونستي اثبات داشته باشي .

3 - در مورد ProLock بايد بگم بچه هاي گروه تصميم گرفتند كه كرك نرم افزارهاي شما رو جداگانه ريليز كنن در ضمن فكر ميكنم كرك سي دي دلفي يار شما دست چند تا از بچه هاي همين سايت باشه يكيشون هم جزو مدير انجمنهاست بنا به دلايلي قرار بر اين شده همه كرك ها با هم ريليز بشن .

4 - خب اين منطقي هست كه شما درك نكنيد موضوع رو اتفاقا اون شركت هم براي آدمهاي مثل شما اون كار رو كرده و در آخر كار برنامه هاشو با upx پك كرده كه گول بخوريد اما به محض اينكه برنامه آن پك بشه تغيير شكل ميده و يا اصلا اجرا نميشه :D من هم در مورد شما فكر ميكردم قدر ادعاتون اگر هم بلد نباشي اما لااقل اينقدر بلد هستي كه يك برنامه ميتونه توسط چه روشهايي محافظت بشه جالبه يه بار اون برنامه رو آن پك كنيد از همون درس اول مكتب كركينگ تا بفهميد كه چجوري ميشه :)

راستي يه چيزي همون ادميني كه ميگي 13 سالشه اولا سنش بين 20 تا 30 سال هست و صاحب اولين وبلاگ فارسي يعني وبلاگ downloadall و بعدها سايت downloadall بود يكي از اعضاي تيم كرك ARTeam هم هست خيلي ها آندروئيد رو ميشناسن .

و در آخر اميدوارم هميشه آدمها متفكر نما نباشند بلكه متفكر باشن .
 

Peyman-Pop

Active Member
Delphiran گفت:
4- Unpack کردن Upx تمرین درس اول مکتب Cracking است. اینکه براتون اینقدر مشکل بوده برام عجیبه. بیشتر از اینها روتون حساب میکردم!
‌ Delphiran جان درسته که UPX ساده ترین و یکی‌ از محبوب ترین پکر های دنیای نرم افزار هستش ولی‌ همینقدر که محبوبیت بین برنامه نویسان داره بین کرکر ها هم محبوبیت داره و چون Open Source هستش به راحتی‌ می‌شه روی اون مانوور داد.

برای همین خیلی‌ برنامه های جانبی‌ برای UPX نوشته شده که فایل های پک شده UPX رو تغییر میدن و یا حتی‌ به نوع خاصی‌ در فرمت UPX ولی‌ با شکل تازه پک می‌کنن .

برای همین در ظاهر وقتی‌ میبینیم که برنامه با UPX پک شده شاید بگیم این از برنامه نویسان ناشی‌ بوده ولی‌ وقتی میخوایم اونرو به همون راحتی‌ Unpack کنیم میبینیم که زود تصمیم گرفتیم، هرچی‌ بیشتر روی اون فایل وقت میزارید بیشتر به قدرت اون برنامه نویس و پکر پی‌ میبرید.

پس نمی‌شه از ظاهر ماجرا تصمیم گیری کرد. همین حالا هم خیلی‌ از کرکر ها برنامه های خودشون رو با UPX پک می‌کنن چون میدونن بهتر می‌شه فایل رو با تغییرات محافظت کرد.

در آخر Delphiran جان , محمد جان و باقی‌ دوستان لطفا این مبحث رو در حد یک بحث دوستانه نگه دارید و سعی‌ کنید‌ بحث های تند و یا توهین در بین نظرات شما نباشه چون در یک بحث دوستانه کار درستی‌ نیست.


موفق باشید



پیمان
 

moein273

Member
پيمان عزيز من ازت خواهش ميكنم نرم افزارهاي اين شركتي كه من معرفي كردم رو بگير و به صورت معمولي آن پك كن و خبرش رو به بقيه دوستان بده اين آقاي دلفيران مارو دروغگو كرده و چون تو هم جزو كركر ها محسوب ميشي ازت ميخوام اين كار رو بكني تا معلوم بشه بعد از آن پك اين فايل چجوري ميشه.
 

moein273

Member
EHSAN_J گفت:
خيلي ممنون كه به حرف من توجه كردين
بابا شرمنده كردين
مرسي
احسان جان منو ببخش اما اگر يكي از روي ندونستن يه موضوعي شما رو دروغگو ميكرد شما به اون چي ميگفتي .
 

oxygenws

Active Member
لطفا بحث رو از مسیرش خارج نکنید. لطفا بحث های اضافه انجام ندید، تیتر پیام رو هم یه نگاهی بندازید. (قربونتون، لازم نیست کسی جواب این پست من رو هم بده و برای پست هاش دلیل بیاره)
 

Peyman-Pop

Active Member
moein273 گفت:
پيمان عزيز من ازت خواهش ميكنم نرم افزارهاي اين شركتي كه من معرفي كردم رو بگير و به صورت معمولي آن پك كن و خبرش رو به بقيه دوستان بده اين آقاي دلفيران مارو دروغگو كرده و چون تو هم جزو كركر ها محسوب ميشي ازت ميخوام اين كار رو بكني تا معلوم بشه بعد از آن پك اين فايل چجوري ميشه.
معین جان من با بیشتر پکر ها کار کردم و همیشه UPX رو برای محافظت انتخاب کردم چون می‌شه اونرو کامل تغییر داد و غیر قابل Unpack کرد .

برای همین کاملا به سختی Unpack کردن این فایل های پک شده اعتقاد دارم برای همین انتخاب من در بیشتر مواقع این پکر بوده چون می‌شه با کار روی فایل پک شده اونرو از شکل اصلی‌ تغییر داد و محافظت کرد. زمان Unpack این فایل با برنامه اصلي UPX تبدیل به فایل Unpack شده ممکن نیست و اگر با برنامه های جانبی‌ هم بخوایم سعی‌ کنیم یا پیغام خطا زمان Unpack میگیریم و یا بعد از Unpack فایل خراب Unpack شده چون فرمت این فایل با فایل های استاندارد پک شده خیلی‌ متفاوت هستش.

معین جان من خودم کاملا به صحت حرفات اطمینان دارم چون تخصص خودم همین هستش ولی خوب‌ بیشتر برنامه نویسی‌ می‌کنم :wink:


پیمان
 

moein273

Member
oxygenws گفت:
لطفا بحث رو از مسیرش خارج نکنید. لطفا بحث های اضافه انجام ندید، تیتر پیام رو هم یه نگاهی بندازید. (قربونتون، لازم نیست کسی جواب این پست من رو هم بده و برای پست هاش دلیل بیاره)
ok ببخشيد كه بحث ارزشمندتون از مسير خارج شد ديگه من حرف نميزنم تا رفيقتون دلفيران بياد داستان ببافه راستي اون فايلي كه upx هست رو آن پك كن بذار تو انجمن تا همه ببينن.
راستي من دليلي نميبينم كه براي پستهام براي شما دليل بيارم من هر جايي دوست داشته باشم پست ميزنم مگر اينكه ادمين اون سايت نخواد.
 

moein273

Member
Peyman-Pop گفت:
moein273 گفت:
پيمان عزيز من ازت خواهش ميكنم نرم افزارهاي اين شركتي كه من معرفي كردم رو بگير و به صورت معمولي آن پك كن و خبرش رو به بقيه دوستان بده اين آقاي دلفيران مارو دروغگو كرده و چون تو هم جزو كركر ها محسوب ميشي ازت ميخوام اين كار رو بكني تا معلوم بشه بعد از آن پك اين فايل چجوري ميشه.
معین جان من با بیشتر پکر ها کار کردم و همیشه UPX رو برای محافظت انتخاب کردم چون می‌شه اونرو کامل تغییر داد و غیر قابل Unpack کرد .

برای همین کاملا به سختی Unpack کردن این فایل های پک شده اعتقاد دارم برای همین انتخاب من در بیشتر مواقع این پکر بوده چون می‌شه با کار روی فایل پک شده اونرو از شکل اصلی‌ تغییر داد و محافظت کرد. زمان Unpack این فایل با برنامه اصلي UPX تبدیل به فایل Unpack شده ممکن نیست و اگر با برنامه های جانبی‌ هم بخوایم سعی‌ کنیم یا پیغام خطا زمان Unpack میگیریم و یا بعد از Unpack فایل خراب Unpack شده چون فرمت این فایل با فایل های استاندارد پک شده خیلی‌ متفاوت هستش.

معین جان من خودم کاملا به صحت حرفات اطمینان دارم چون تخصص خودم همین هستش ولی خوب‌ بیشتر برنامه نویسی‌ می‌کنم :wink:


پیمان

پيمان عزيز ممنونم خوشحالم لاقل تو در بين اين جماعت هستي و ميفهمي من چي ميگم .
 

anti-life

Active Member
من تو بحث برنامه نويسي نيستم و از اين بحث جدا ......... ولي تو كار برنامه هاي اوپن سورس هستم ....... !!!!!

و فقط اونجا كه ميگفتيد متخصيصين MT استفاده ميكنيد كه بر روي يك سرور اين رو نصب كنيد .....

حالا سوال من اين هست كه از كي تا حالا MT متخصص خواست ........

اگر اينجور باشه كه ما هم بايد بگيم متخصص هستيم ....... چون من و next word it خيلي از پزتال ها رو خودمون فارسي كرديم و نصب هم كرديم.... آخريش هم همين پرتال كه روي وب سرور ما هست و به جرعت بگم كه از اولين كسايي هستيم كه اين پرتال رو فارسي كرديم ....... پس ما هم بايد بگيم متخصص هستيم .......

بابا شما چقد فكر ميكني دانا هستي .... و همين غرورت باعث شده كه نميخواي قبول كني كه كم بلدي و از ديگران رو دست خوردي و برنامه هات كرك شده ....... شما هم مثل اون شركت داري شكايت ميكني و به صورت مودبانه اش .........

در ضمن گفتي پول بايد در بياري ........ اونم از نصب پرتال ...... آخه اينم ديگه راهش شد ......

از خود پيمان بپرس فقط كافي لب تر كنه هر پرتالي رو بگه براش فارسي ميكنيم و نصب هم ميكنيم و طراحي گرافيكش هم با گروه خودمون در صورتي كه هيچ پولي هم در كار نيست ........

خوبه خودتون MT رو ننوشتيد وگرنه معلوم نبود چند ميگرفتيد...........
 

reloto

Member
سلام آقايdelphiran.
بنده به عنوان يك كاربر ايراني چند سوال از شما دارم.
1-آيا نرم افزارهاي ايراني كه سالهاي گذشته خيلي كمتر كرك مي شدند پيشرفتي داشته اند؟(پارسا99 چه فرق فاحشي با2001 دارد.)
2-برنامه نويسان ايراني به جزء فارسي كردن ويندوز!!! ،خوشنويسي و حسابداري و تايپ فارسي فعاليت ديگري داشته اند.
3-به فرض اينكه در داخل كشور از برنامه نويسان ايراني حمايت نمي شود، در خارج از كشور كه قانون كپي رايت وجود چرا نرم افزارهاي ايراني خواهان ندارد؟(لابد چون داخل كشور كرك شده اند.)
4-چند درصد از ويندوز مايكروسافت به طور غيرقانوني فروخته مي شود.(نكته: با علم به اينكه ماكروسافت توانايي عدم سرويس دهي به مشتركان غير مجاز را دارد چرا هنوز سرويس خود را براي اين دسته از مشتركين قطع نكرده است.؟)
5-آيا شركت هاي Adobe, Microsoft, Discreet, Google, yahoo, eBayو.... از اول بزرگ بوده اند يا مغز متفكر و خلاقي در رأسشان آنها را به قله موفقيت هدايت كرده اند؟(خلاقيت مهندسان ايراني به كجا رفته؟(رجوع شود به2))
6-آيا برنامه هاي 150000 توماني براي كاربران ايراني هستند؟(اگر خير رجوع شود به 3)
7-آيا هدف از كرك و هك مردم آزاري و سرگرمي است يا ساخت برنامه‌هايي ايمن و غير قابل نفوذ براي جهان تماماً ديجيتالي آينده؟
8-شما و دوستانتان تا كي قصد كپي ايده هاي يكديگر را داريد؟
 

Delphiran

Member
سلام آقای پاکزاد.

سوالهای خوبی مطرح کردی. اینهم پاسخ های شما:

1- درسته، پیشرفت چندانی نداشته اند. عطف به پست آقا امید (لطفا یکبار بخونیدش)، اگر مثلا بانک صادرات که از 25 سال پیش تا بحال داره هنوز از برنامه های مبتنی بر FoxBase استفاده میکنه مستحق سرقته؟

2- بله داشته اند. مثلا سیستم CRM شرکت نفت که توسط 7000 نفر برنامه نویس در مدت چند سال تکمیل شد.

3- خیر، چون زبان مورد استفاده کشورهای دیگر فارسی نیست. در ضمن ، خیلی برنامه نویسهای ایرانی موفق هم در خارج از کشور وجود دارند که برای غیرفارسی زبانها برنامه مینویسند. دلیل عدم فعالیت اونها در ایران هم جو سمی و غیر درآمد زای جاری کنونی در کشور ما است.

4- این سیاست توزیع مایکروسافت است. آنها میدانند که بهرحال پولی از طرف کسانی که اقدام به استفاده غیرمجاز میکنند نصیب آنها نخواهد شد. اما از آنجاییکه با توجه به سرمایه های غول آسای شان ضرری هم از این بابت متحمل نمیشوند این استفاده های غیرمجاز را به منزله سرمایه گذاری برای آینده ای محسوب میکنند که در آن کشورها قانون کپی رایت برقرار شود.
این روند بعضی شرکتها است.
موارد استثنایی هم مانند مایکروسافت و چند شرکت دیگر وجود دارد که دریافت غیرمستقیم سالیانه آنها از کشورهایی مثل ایران چند برابر فروشی است که میتوانستند در ایران داشته باشند. اگر میخواهید بدونید چطوری، بفرمایید تا توضیح بدم.

5- شرکتهایی مثل یاهو و ... از ابتدا با سرمایه بسیاری شروع کرده اند که منبع آنها سرمایه گذاری توسط مردم آن کشورها بواسطه سهام و ... است (میدانید که یاهو، مایکروسافت و ... شرکت سهامی عام هستند)، اما در کشور ما چنین چیزی برای صنعت نرم افزار و IT رایج نیست. پس قابل مقایسه نیست.

6- بله. عطف به پست قبلی من در رابطه با سرویس نصب phpBB ، این محصولات برای زمانی و کسانی هستند که خودشان رضایت قلبی برای خرید آنها دارند.

7- موردی که شما ذکر کردید شعاری است که توسط جماعت Cracker برای پوشش دادن و توجیه کردن فعالیت مخرب شان استفاده میشود.
میدانید که هر صورت مسئله ی تولید شده بدست بشر هر چقدر هم پیچیده باشد بالاخره روزی بدست بشر دیگری حل خواهد شد. بنابراین عطف به پست آقای OxygenWS این دلیلی برای تخریب آن صورت مسئله نیست.

8- بیشتر توضیح دهید.
 

anti-life

Active Member
آقاي دلفي ايران چرا شما سوالهاي كه بايد جواب بدين رو نميديد و سعي ميكنيد اونايي كه ميتونيد به نفع خودتون بر گردونيد رو جواب ميديد ..... ؟

اولا ميتونيد تاپيك من رو هم بخوني كه بالي ايشون هست و سوال بعدي هم اينكه ......

چرا ميگي جماعت مخرب كركر ........... شما هم داري شعار هاي به نفع خودت ميدي .......
 

جدیدترین ارسال ها

بالا