هرکسی از میکس و فیلمسازی سررشته داره

alishadmani

Well-Known Member
من خودم با نرم افزار Media Studio کار می کنم ... خیلی قوی هست و در هیچ یک از انجمن ها ندیدم صحبتی ازش بشه... حالا نمی دونم چون هم اسم Video Studio است ملت خیال می کنن ضعیف است یا نه؟
 

Vaio

New Member
سلام بر دوستان عزیز
من از تلفیق نرم افزارهای مختلفی با همدیگه یه شاهکار هنری می سازم ( ریای خالصانه بود ، هه هه :lol:)
من به شخصه از نرم افزار های کورل استادیو (Corel studio ) یا همون یولید 12 (Ulead studio 12 )که به تازگی توسط شرکت کورل خریداری شده استفاده می کنم وبعضی اوقات ، هم از پریمیر و هم از افتر افکت گرچند که 3D Max هم جای خودش رو داره

ولی در این در این تاپیک
من میخواستم خدمت دوستان عزیز نرم افزاری رو معرفی کنم که با هاش بتونن میکسی در حد تیم ملی بترکونن ( :?: )
و تا اینجا که همه ی پست ها رو خوندم کسی نبود که بهش اشاره ای کرده باشه گفتم حتما معرفیش کنم تا دوستان بعد از نصب این برنامه شوکه بشن و مغزشون تا 1 ماه سوت بکشه :shock:
این برنامه ی فوق العاده دارای کتابخانه ی عظیمی از افکت های فوق العاده زیباست ( اینو کسی داره به شما میگه که خودش در تدوین فیلم روی سکانس ها بسیار حساس و سخت پسند و اعصاب خورد کنه !!! به خودم گفتم؟؟؟ :?:) ببخشید از مسئله دور شدم این افکت ها افکت های کاربردیه
و نه افکت های Between slide ( منظورم بین دو اسلاید فیلم ) نخیر این نرم افزار فوق العاده ، بیشتر زمانی بکار میره که شما بخواین
میکس های واقعا زیبای هالیوودی در بیارین ، میدونم که برای همتون این سوال پیش میاد:
((در حد هالیوود؟؟
مگه میشه؟؟
مثلا چی چی ؟؟
حرف می ذاری تو دهنمونا؟؟ چرت می گی؟؟!!!!!!))

جواب من : >>>>> نه بابا چرت چیه بخدا راست میگم تا آخر بخونین ، ایشا الله گریتون درمیاد ( کف ذوق میشین)

:tavajoh:
می خوام چند تا مثال بیارم تا مغزتون داغ کنه ، پوووووف هه هه ها ها :lol:

1. ساخت تونلی گذرگاه زمان و یا تونل خروج روح از بدن فوق العاده
2. ساخت هاله ی نور
3. ساخت جادو های مختلف ( درحد جنگ ستارگان)
4. ساخت ابر و مه در حد طبیعی ( بیننده اصلا وارد خلسه ی ابری میشه)
5. ساخت رقص نور ( چه رقص نوری باید خودت ببینی)
6. پاشیدن گل
7. و ....... (غیرت نه ببخشید غیره )

جالب اینجاست که می تونید فرم به فرم این حالت رو با موس تو سکانس قرار بدین مثلا شما یه موسیقی رو می ذارید رو فیلم ( بعنوان مثال : عروس خوبه قصه عروس آرزوهام) حالا می خواین تو این سکانس یک فرد که با دستش تو هوا بنویسه ( وایسین یه لحظه دوباره تخیلی شدم : تو یه سکانس که پسره پالتوی سیاه پوشیده با حرکات موزون در حالی که بک گراندش پرده ی مشکیه ، اوفاااااا چه میشه ) خوب بیایم سر اصل مطلب ( شما حرکت دستتون رو با دوربین ضبط میکنید) و بعد با نرم افزار مخصوص جلوه ی گرافیکی ابتدا نور حاصل رو جوری تنظیم می کنید که به صورت Fade ظاهر شده و سپس نوشته شود (تنظیم فرم به فرم با انگشت ) و با گرافیک فوق العاده ی اون می تونید نوشته رو ظاهر کنید رو فیلم
میدونم بی صبرانه منتظر اسم نرم افزارین ، هه هه
باشه میگم
اون چیزی نیســــــــــــــــــــــــــــــــــــــت به جز نرم افزار ( کلیک کنید)

 

wild-man

Member
سلام از همه دوستان خجالت میکشم که اینقدر دور آن شدم ولی به خدا تفصیر من نبود تقصیر این مخابرات خراب شدس که خط تلفن مارو بدون اینکه سوال کنه pcm4 کرده که تاحالا داشتم میدویدم تا درست بشه نمیدونم یاور میکنید یا نه ولی 30 دقیقه پیش درست شد خوب ولی جوابها:
اول به پست آخری جواب می دم من خودم از ایلاژن تاحالا استفاده کردم ولی اگر از حق نگزریم particular که یکی از افکتهای افتر افکته وحشتناک قویه هرچن که من از افتر بدم میاد ولی از محصولات تراپ کد واقعا راضیم تا پست بعدی خداحافظ
 

wild-man

Member
سلام به آقای مرده یا زنده تحت تعقیب ابدا کسی فکر نمیکنه که مدیا استادیو نرم افزاره ضعیفیه همون ویدئو استادیو هم که ملت میگن ضعیفه شما برو بسته جانبیش رو بگیر باهاش میشه کروماکی کرد.متاسفانه ما جدیدا بیشتر به بیماری مارکینگ دچار شدیم و فقط به دنبال نام میگردیم ماه پیش از یکی از دوستای میکسر شنیدم خیلی از آتلیه های اصفهان ادیوس کارهاشون رو بازخواست کردن که چرا با اوید لیکوید کار نمیکنن درسته من خودم عاشقه اویدم ولی بعید میدونم فیلمبرداری و جلوه های ویژه عروسی اونقدر باشن که بخوهیم به اوید متوسل بشیم. به هرحال ممنون که نظر دادید.
 

wild-man

Member
Expanded ProRes Family

فکرکنم دوستان اهل فن با دیدن این قسمت نام این موضوع متوجه شده باشند که قضیه چیه.
شاید تا چند وقت پیش 30 سال پیش مثلا به علت اینکه تلویزیونهای مردم گازوئیلی بود و اینا کسی به فکر دو مطلب نبود
1-کیفیت تصاویر.
2-هزینه رندر(مدت زمان و انرژی صرف شده برای رندر)
اولی که به مرور زمان حل شد و با پیشرفته تر شدن تلویزیونها و کامپیوترها از دیزل به انژکتوری مشکل حل شد اما مشکل دوم که هنوز هم خیلی از دوستان براشون مهم نیست که مدت زمان و حجم رندر شده پروژه چقدره به قول بعضیا یه شب تاصبح که بیشتر نیست؟
همه این قدمه چینیها واسه این بود که بگم این دو مبحث مباحث بسیار مهمی هستن.
شرکت اپل هم این مطلب رو متوجه شده و به فکر فرو رفته و از اونجایی که امثال سال اصلاح الگوی مصرفه سعی کرده برخلاف بقیه شرکتها این مشکل رو حل کنه که با توج به امار زیر خودتون متوجه ماجرا میشوید.
prores-datarates-20090722.jpg
قسمت عمده ایش مربوط میشه به فناوریهای قدیم اون uncompress ها میشن معمولا پسوند avi یا dv خودمون که حجمشون یه کوچولو آزار دهندست.اما شما قسمت پرو رس رو میبینید که بسیار کم حجم تره با اینکه کیفیتشم تقریبا همونه(اپل نوشته کیفیتش همونه) ولی من که نماینده فروش اپل نیستم که بخوام دروغ بگم تقریبا 90 درصد مثل همونه.
رزولیشن های حرفه ای 3 دسته هستند
1-ProRes 422 (Proxy: این نوع بیشتر برای کار های استادانه نوشتن کرفتینگ شما هرجور دوست دارید ترجمه کنید که بیشتر با لپ تاپ انجام میشه هستش.
2-
ProRes 422 (LT:برای پروژه های مانند اخبار ، ورزش و حوادث چند دوربین همزمان که نیاز به فایل کاهش اندازه در کیفیت پخش شود.
3-ProRes 4444: این قسمت به درد افرادی می خوره که به طرز وحشتناکی از افکت گذاری و استفاده از ابجکتها و لیرها استفاده میکنند و دوست دارن که کارشون با نهایت کیفیت باشه و در ضمن همه هم بتونن استفاده کنن
در کل این دسته آخر مال افراد پررو آخه بچه جان تو که کارت سنگینه چیکار به انجین نرم افزار داری؟
شوخی کردم قسمت اخر مال ادمهای حرفه ای که بند به هیچ عنوان شاملشون نمیشم فعلا خدانگهدار.
 

wild-man

Member
Incredible Effects and Transitions

سلام امروز می خواستم در مورد قسمت افکتها و وایپها و ترانزیشن های این نرم افزار براتون مطلب بزارم البته این رو هم بگم که دهنم... تا تونستم یه نسخه فاینال نصب کنم و از توش این جور مطالب رو سر در بیارم.

قسمت اول:
Extreme with Dynamic


در این قسمت شما با چیزی در حدود 200 افکت برروی یک پلی بک مواجه میشوید که من به شخصه مخم دود کرده بود من تا 50 تا افکت رو دیده بودم توی فیلمها با نرم افزاری مثل پریمیر روی یک ویدئو با لایه های مختلف گذاشته باشن اونم با سیستمهای وحشتناک قوی ولی باید بگم این یکی خیلی وحشتناکه.

قسمت دوم:

Dramatic filters and effects

در این بخش که شاید بشه مکملی برای بخش قبل اونرو قلمداد کرد به شما گفته میشه حدود 150 تا افکتی که موجود می باشند در حالت 32 بیتی هم جواب می دهند در ضمن اینکه ریل تایم هم هستن البته این قسمت ریل تایم ماله سیستم هایه خوده اپله که افکتهایی که ریل تایم هم نیستن ریل تایم میشن!

قسمت سوم

Speed change tools

حیفم اومد که از این قسمت نرم افزار عکس نزارم آخه خیلی جالبه که شما زمان رو میتونید در چند صورت عوض کنید.
مثلا در یکسری از کلیپها که شما نمیدونید چقدر باید فیلم رو اهسته کنید نرم افزار به شما کمک میکنه و یکسری حالتهای پیش فرض به شما میده! در واقع یکی دیگه از قابلیت های این نرم افزار اینه که شما به صورت برداری و لگاریتمی هم زمان رو میتونید تغییر بدید شاید گفتنش ساده باشه ولی من خودم بعد از دیدن این قسمت چند دقیقه ای داشتم فکر میکردم چطوری بگم مثل این میمونه که شما توی افتر نول ابجکت ساخته باشید ولی این نوعل ابجکت تغییرات زمان رو ثبت کنه بعد بشه همونطوری اونرو تابعی در نظر گرفت و زمان هز شی رو جدا گانه عوض کرد آدم وقتی میفهمه چیه هنگ میکنه!

SmoothCam

این قابلیت به شما اجازه میده برای گرفتن لرزش دست افراد بدون اینکه مجبور بشید فیلم رو بزرگ کنید و نمیدونم هی بلور کنید از این کارها بکنید باتوجه به محیط دوربین رو ثابت کنید این فاینال کات نول ابجکت سر خوده! بعد یه چیز باحال شما مثلا اگه از پشت یه حصار فیلم بگیریرد تا حد زیادی میتونید حصار رو اگه ممتد و ریز باشه محو کنید! جلل خالق چه کارهایی میکنه.

قسمت چهارم

Stunning Alpha transitions

بزارید این قسمت رو اینجوری شروع کنم اگر با پریمیر و فتوشاپ و افتر کار کرده باشی مشاهده میکنید که یکسری از ابزارهای فتوشاپ داخل این نرم افزارها هم هست و این امکان خیلی جالبی به شما میده یا مثلا افتر خروجی مخصوص پریمیر میده یک همچین معقوله ای هم برای محصولات اپل برقراره بین نرم افزارهایی که در پست اولم در مورد فاینال کات دادم یه حالت سویچینگ هست و یکسری افکتهای مشترک که صد البته دارای قدرت وحشتناکی هستند این قسمت فاینال کات به این قسمت اشاره داره که جلوه های خیره کننده ای رو به شما میده که هرکس که با این نرم افزار کار نکرده باشه کلی دنبالشون توی نرم افزارهای دیگه باید بگرده ولی اب همینجا در کوزه فاینال کاتهیه چیزه خیلی جالب امکان تسک سویچینگ که باور نکردنیه شما اگه نرم افزار فاینال کات و آی موشن رو همزمان باز کنید میتونید افکتهای آی موشن رو درگ و در فاینال کات دراپ کنید!

نکته:همین الان این بحث رو باهاتون روشن کنم بهتره من خودم به شخصه از تبلیغاتی که خیلی ها در سایت هاشون میکنن و مثلا برای اینکه امار دانلود و بازدید سایت یا فروشش زیاد بشه از همه تعریف میکنن مثلا به شجریان میگن استاد به یاس یا ساسی مانکن هم میگن استاد. من از اینجور تبلیغها که اگه ماهواره داشته باشید برای کالاهای مختلف اینجوری تبلیغ میکنن بدم میاد پس مطمئن باشید وقتی میگم قویه واقعا قویه.

قسمت پنجم:
Real-time color correction

این قسمت همونطور که از اسمش بر میاد مربوط به تصحیح و تنظیم رنگ البته به صورت ریل تایم میشه لطا یه نفر یه اصطلاح به جای ریل تایم به ما بگه.البته این قسمت شامل لوما و کروما هم میشه قسمت جالبیه ولی خوب چون اپل زیاد توی مباحث سخت افزاری کارتهای کپچر فعالیت نداشته این قسمت زیاد توی چشم نمیاد البته شاید تقصیر ماهم هست که فکر میکنیم باید در این قسمت یکهو یه چیز عجیب باشه ولی خوب توی این قسمت چیزه دندونگیری نسبت به نرم افزارهای مشابه مثل پیناکل استادیو و یا اوید و یا ادیوس نداره.

Eye-catching animated titles

این قسمت شاید از قسمت تایتلش متوجه شده باشید که چیه.درواقه این قسمت هم شبیه سازی شده کاری هست که می توان با آی موشن ساختدر این قسمت تلاش شده تا بیشتر بر روی قسمت همخوانی تکسچرها و تایتلها با محیط بشه .در واقع این قسمت هم مثل قسمت 5 دارای قابلیت درگ و دراپ سویچینگ می باشد البته اپل ازهان کرده تمام ذرات فونت رو شما می تونید تکون بدید که من به شخصه چون نه سیستم اونقدر قدرتمند داشتم و نه اینترنت مترو ادرنت(این رو درد کشیده هاش میفهمم یعنی چه) از این قسمت در حد زیادی نتونستن استفاده کنم.

Digital Cinema Desktop

این قسمت بیشتر یک رابط کاربری می باشد به طوری که شما می توانید همزمانی که با فاینال کات میکس انجام میدهید با افکتهای ریل تایم خروجی انرا برای LED و یا macbook و یا ایفون خروجی بگیرید اپل سعی کرده با این قابلیت به جای ساخت کارت کپچر و رقابت با دیگران از کارتهای کپچر قوی استفاده کند که دیگران ساخته اند.








 

wild-man

Member
Broad Format Support


پشتیبانی از فرمتهای مختلف حرفیه که اپل در این قسمت به اون اشاره داره که شما میتونید فرمتهای زیادی رو به صورت خیلی مطلوب واردش کنید و مطمئن باشید که کدهای فایل بهم نمیریزه و خروجی شما دارای sharp ویا blur زیاد نباشه.

Superior editing for file-based formats

جالب است بدانید که نرم افزار فاینال کات از تمامی فرمتهای رایج پشتیبانی میکند و قابلیت دیگر این نرم افزار پشتیبانی از کمپانی های بزرگی چون سونی و جی وی سی و کانن و پاناسونیک است این همخوانی هم در زمان کپچر کردن و هم در زمان اعمال خروجی بهوضوح قابل رویت است.
Camera-native editing

در واقع در این قسمت شما لازم نیست که به طور حتم اول یک فیلم رو کپچر کنید سپس به پسوندی خاص اونرو تبدیل کنید و سپس از پسوند پالایش شده در کارتون استفاده کنید شما کافیه فقط دوربین رو به کامپیوتر وصل کنید سپس همزمان با کپچر شدن فیلم توسط نرم افزار فاینال کات کار تدوین رو شروع کنید البته مشابه این کار رو شما توی نرم افزار اوید لیکوید هم میتونید ببینید ولی از لحاظ پشتیبانی از فرمتهای مختلف فاینال کات یه قدم جلوتره در مورد فرمتهای بومی هم که ساپورت میکنه چند مثال اورده :
broad_camera20090722.jpg
من به گذاشتن عکس بسنده میکنم ولی میتونید از طریق این لینک فرمتهاش رو بخونید. http://www.apple.com/finalcutstudio/specs/#finalcutpro

البته قسمتهای دیگه ای هم هست که زیر مجموعه این بحث باشن ولی چون در بحثهای قبلی توضیح دادم دیگه توضیح نمیدم درضمن قابلیت دیگش مچ شدن خانواده پرو رس و ntsc و pal می باشد.


 

wild-man

Member
Open, Extensible Architecture

این قابلیت که به معماری باز یا طراحی باز هم معروفه یکی از قابلیت های جذاب این نرم افزاره شما مهم نیست چه کاری رو قراره انجام بدهید .در این قسمت اپل به شما اجازه میده با استفاده از ابزار third party یا هر ابزاری که بتونه کارایی بهتری داشته باشه شما کارتون رو انجام بدید کارهایی با وضوح و اندازه بزرگ!

XML interchange

architecture_xml20090722.jpg

در واقع فاینال کات 7 به شما کمک میکنه که هر 2000 فعالیت رو که با این نرم افزار انجام میدهید در قالب یک فایل xml قرار دهد. این که از فایلهای xml برای لیست گیری از تغییراتی که شما با نرم افزار ایجاد می کنید شاید مطلب تازه ای نباشد ولی به گفته اپل این ایلها بیشتر از این جنبه حائض اهمیت هستند که شما می توانید با پخش انها در بین همکارانتان در قالب یک نرم افزار واحد که اپل قول اونرو داده بازخورد کارهاتون رو بهتر ببینید.

QuickTime

architecture_quicktime20090722.jpg

فکر کنم همه این نرم افزار رو بشناسن میشه اسمش رو یه نرم افزاری گذاشت که واسط سریعی برای باز کردن انواع فرمتهای استاندارده که تغریبا 90 درصد نرم افزارهای مالتی مدیای متحرک از اون استفاده میکنند. ترجیح میدم زیاد درباره ی این قسمت توضیح ندهم چون همه از قابلیتهاش باخبرن در ضمن یکی از خوبیهای وجود quick time در کنار فاینال کاته اینه که میتونید فرمتهای خام رو با حداکثر کیفیتشون وارد فاینال کات کنید و البته quick time pro هم وظیفه گرفتن خروجی از این نرم افزار را یدک میکشد

Audio Units

واحدهای صوتی یکی دیگه از قسمتهای این برنامه می باشند که به صورت ترکیب واحدهای مختلف صوتی همراه با جلوه های همان لحظه ای کار می کند که البته این کار با کمک نرم افزار sound track pro انجام می پذیرد.

FxPlug

architecture_fxplug20090722.jpg

اینم قسمت جلوهای ویژه ای که شما می تونید کتابخانه اونها رو روز به روز به روز کنید(واج آرایی حرف ر و ز ). شاید براتون جالب باشه که imotion و یا sound track pro و یا i color و یا comprees و dvd studio pro جزئی جدا نشدنی از نرم افزار فاینال کات پرو هستند این رو خودم چند دقیقه پیش فهمیدم که بعد از جستجوی بی وقفه در مکینتاش به دنبال این نرم افزارها می گشتم و تازه فهمیدم اینها افزونه هایی برای این نرم افزار می باشند و نه نرم افزار هایی به صورت جدا!







 

wild-man

Member
Seamless Collaboration

این قابلیت اشاره به همکاری و تفاهم بین نرم افزار های شرکت اپل می باشد.

iChat Theater support

در این قابلیت شما می توانید با پشتیبانهای شرکت اپل و همچنین دانشجویان و مدرسان این رشته بحث و گفت و گو کنید! شما فقط کافیه پروژه خود را از طریق i chat برای آنها بفرستید و از راهنمایی های آنها استفاده کنید! حتی یکسری فوتیجهایی در ابتدا کار تا انتهای زمانی که این نسخه به نام شماست برای شما ارسال می شود که در حین این عمل مشخصات و جزئیات انها را برای شما اشکار می کنند و به شما می اموزند! حتی می توانید در بین هر سکانس با i chat با انها ارتباط برقرار کنید و فقط این قسمت پروژه مورد نظر را برای انها بفرستید.

Integration with other Final Cut Studio applications

این یکپارچگی بین کلیه نسخه های فاینال کات استادیو می باشد یعنی شما می توانید یک پروژه با فاینال کات hd رو برای یک فاینال کات کار با نرم افزار final cut pro بفرستید. یا شما می توانید در حالتی مشابه به چیزی که در افتر افکت است که قسمتی از پروژه را می توان برای فتوشاپ خروجی گرفت یا در سونی که می توان صدا را در سوند فورج شویچ کرد انجام داد البته بصورت وسیع تری.

Web-based review and approval

این قسمت را تقریبا همه نرم افزارهای میکس دارا می باشند حتی ویدئو استادیو ولی فرقی که در این نرم افزار می باشد پخش کردن ویدئو ها در موبایل می علاوه بر یوتیوب می باشد.

Integration with Final Cut Server

این قسمت شما را قادر می سازد تا با آپلود ویدئو های خود در یک هاستینگ اختصاصی از شرکت اپل از ویدئوهایتان محافظت کنید مشابه این سرویس در محصولات ادوبی به چشم می خورد البته تفاوتهایی هم باهم دارند مثلا سرویس ادوبی رایگان است ولی قیمت این سرویس یخورده گرونه زیاد نه فقط یه خورده(999 دلار). و اینکه شما در سرویس ادوبی نمی توانید با دارا بودن یک اینترنت قوی با سرعت بالا از امکانات اینکه یک سیستم سرور به شما کمک سخت افزاری کند بهره مند باشید ولی در این سرویس اپل شما را بسیار کامل پشتیبانی می کند.

Collaborative workflow with Xsan

اگر بخواهیم خوب به این قسمت نگاه کنیم متوجه می شویم که کار این افزونه در فاینال کات این است که شما می توانید به طور واقعی با دیگر همکارانتان در سراسر دنیا در ارتباط کامل باشید مثلا یکی از همکاران شما در چین درحال فیلمبرداری است و یکی دیگر در کشو امریکا در حال ساخت مدلهای سه بعدی و دیگری در هند در حال ساخت عکسها و تکسچرهاست شما می توانید همزمان از همه چیزهایی که انها تا همین لحظه درست کرده اند پیش بروید البته به شرطی که در قم باشید چون اونجا فقط مترو ادرنت داریم!






 

wild-man

Member
Digital Cinema Workflows

سینما دیجیتالی متحرک بله این نامی هست که متعلق به یکسری قابلیت های این نرم افزاره در واقع باید بگم که خیلی وقت میخواستم در مورد مسائل جانبی این نرم افزار بیشتر بحٍ کنم که تازه مجالش پیش اومد.

Cinema Tools

ابزار سینمایی4.5 پایگاه های قدرتمندی است که آهنگ های ارتباط بین قاب ها و فریم های فیلم های متناظر با آنها ، بدون آنکه از دیگر قابلیتهای نرم افزار کم شود را با افکنهای مخصوص به خود پر می کند.
سینما تولز هم مثل هالیوود اف ایکس واسه پیناکل استادیو میمونه در واقع این هم یک افزونه میباشد ولی با این تفاوت که خودش یه عالمیه واسه خودش.
finalcutpro_tvspothero_mbp17_screen.jpg

Digital cinema workflows with Color


این قسمت رو که من بهش میگم فتوشاپ :) مثل یه استادیوی کامل واسه دستکاری عکسها و انیمیشن و فیلم میمونه در واقع این هم یک افزونه برای نرم افزار فاینال کات میباشد
1-0911020003120-L.jpg




 

wild-man

Member
سلام دوباره به همه اونایی که فقط میان میبینن و نظر نمیدن :mad:.
بالاخره معرفی فاینال کات تموم شد البته یه قسمتهاییش مثل چند دوربینش رو نشد بزارم چون باید حتما ویدئوش رو میزاشتم و ویذئو ها هم که فعلا به دلایل مختلف تعطیلا:cry:.
اگه کسی از نرم افزاری اطلاعاتی میخواد از اون کار بدا(نظر دادن)استفاده کنه
 

wild-man

Member
سلام توی این مدت که داشتم مجموعه آموزشهای افتر رو دانلود می کردم به نسخه 3 نرم افزار particle illusion برخورد کردم و قصد دارم پس از دانلودش آموزش انگلیسی+تجربیات خودم رو به صورت فارسی واستون بزارم البته بازم می گم اگه خدا بخواهد

یاحق
 

wild-mans

Member
سلام بعد از چندی گفتم به قول خودم عمل کنم و ویدئو های آموزشی رو بزارم این ویدئویی که الان لینکش رو گذاشتم یکسری آموزشهای ابتدایی هست.
در واقع این نرم افزار چیز سختی نداره و فقط و فقط باید نحوه کار با اون رو یاد بگیرید و سپس با سلیقتون اونرو درست کنید.

http://www.youtube.com/watch?v=Bc7K...D92655879&playnext=1&playnext_from=PL&index=4
 

shirani

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
من این پست قبلاً ندیده بودنم بحث جالبی بود

جالبتر اینکه تازه فهمیدم از افتر بدتون میاد برای جایگزین اون Combustion معرفی میکنم

در مورد نرم افزار های دیگه هم باید بگم که هرکسی برای راحتی خودش باید نرم افزارش انتخاب کنه اما محصولات ادوب یک محیط کاربر پسند داره و کار کردن با اونها برای خیلی ها راخت تره

در کل بحث خوبی و کمک میکنه که هر کسی نرم افزار خودشه انتخاب کنه

یک سوال جرا من به شما نمی تونم پیغام خصوصی بدم ؟
 

wild-mans

Member
سلام آقای شیرانی سوال خوبی پرسیدید منم با اکانت قبلیم اصلا نمی تونستم پاسخ بدم !!!
این آدرس ایمیل منه اگه کاری داشتید ایمیل بدید:
[email protected]
یا حق
 

wild-mans

Member
سلام به همه دوستان .این کلیپ آخری رو میزارم و انشالله بحث این نرم افزار رو میبندم.
توضیحات:
این کلیپ یه کاره دو نفری حاصل تلاش دو تا جوجه اروپایی هست کارشون محصولی از دو نرم افزار particle illusion و sony vegas 8 هست .
پیش داوری نمی کنم اگه کلیپ رو دیدید نظراتتون رو واسه خودتون نگه دارید یوقت مواظب باشید دستهاتون خسته نشه:lol:.
یا حق
http://www.youtube.com/watch?v=NpdhiZmKFXA
 

wild-mans

Member
سلام برهمه دوستان.
آموزش ایلوژن فقط به این دلیل بود که نسخه جدیدش تازه اومده بود و من گفتم تا تازست آموزشش رو بزارم الان دیگه نوبتی هم باشه نوبت مدیا استادیو از خانواده یولید و کورلسانان است.
امیدوارم تمامی دوستانی که تمایل به استفاده از این نرم افزار را دارند بتوانند با این آموزشها در کار خود پیشرفت کنند.
یا حق
 

wild-mans

Member
سلام به همه دوستان این اولین پست آموزشی نرم افزار media studio pro میباشد.
از مقدمه بدم میاد پس توضیح قسمتهای مختلف نرم افزار را شروع میکنم امیدوارم در این نقد هیچ نظر شخصی از خودم دخالت نداشته باشد.

قسمت اول:

Color Correction
این قسمت از نرم افزار برای تنظیم رنگ و در تعادل قرار دادن و یا از تعادل خارج کردن رنگ یک محیط اصولا در این قسمت در تمامی نرم افزارها(قالبا) شما می توانید فرم رنگ را عوض کنید برای مثال امکان دارد با تغییر رنگ یک کارکتر در پرده سبز آن کارکتر با محیط جدید سازگارتر شود.

1- قسمت hsl
hsl_wheel.jpg

دوستانی که با نرم افزار fusion کار کرده باشند این صفحه را تا حد زیادی آشنا می پندارند چرا که تشابه زیادی بین آنها وجود دارد.
1-
Hue shift: این قسمت برای اعمال تغییرات خطی رنگها به صورت طیفای رنگی است.
2-
Gamma: خوب فکر کنم در این یه مورد توضیح ندم بهتره همه میدونن.
3-
Gain:این قسمت برای افزایش دادن تعداد رنگها و چند برابر کردن مقدار نگها.
4:
Saturation:این قسمت برای تنظیم شدت رنگ میباشد.
5:contrast: این قسمت برای تنظیم مقدار کنتراست تصویر به کار میرود.
6-
Luminance: این قسمت برای تنظیم مقدار درخشندگی تصویر یا فیلم کاربرد دارد.

2-قسمت curve:

curve.jpg

این قسمت برای اعمال تغیییر رنگ برداری و غیر خطی کاربرد دارد و به صورت لگاریتمی و نسبتی تغییرات متفاوتی روی رنگ اعمال می کند.

یاحق
 

wild-mans

Member
Working with Virtual Clips
این قسمت از برنامه معرفی چگونگی کار با افکت گذاری روی کلیپها-تغییر زمان-بازگردانی و گردش تصویر و کلیپ اعمال جلوه های صوتی و تصویری خاص نگه داشتن فریم ها و... است.
این قسمت با داشتن قابلیتهای بالایی که دارد ولی به هر حال ایراداتی نیز دارد .

مزایا:

امکان بازاوری فیلم از روی دی وی دی و جدیدا از روی HD-DVD
امکان اعمال جلوه با یک گرفتن و کشیدن ساده
امکان اعمال افکت در لحظه ای خاص از کلیپ.

معایب:
در واقع این معایب متعلق به قسمت source window هستند و منظور از انها فقدان این قابلیت در کل نرم افزار نیست!
1-عدم حمایت از شاتر (shutter)
2-عدم توانایی در گرفتن خروجی
3-

 

جدیدترین ارسال ها

بالا