نوشتن بازی

archintel

Member
من یک مشکل دارم.کار های گرافیکی را بلدم ولی برنامه نویسی را در حد یاد گرفتن qbasic در دوران دبیرستانم بلدم.
حالا یاد گرفتن این c++ خیلی سخته؟ یعنی اگه بلد نباشیم نمی تونیم بازی بسازیم؟
 

hamed-ddd

Well-Known Member
ممنون . خودم ولی متوجه نشدم.ولی یه قسمتی به گفته شما به محله ی Gta می مونه.خوب برای ساخت یک بازی باید چند تا گروه تشکیل بدیم.
1- گروه داستان نویس : که باید داستان بازی رو بنویسن.( آقای Hamed_ddd عضو این گروه)
:eek:
داستان بازی :neutral:
حالا زیاد مونده به اون مرحله برسیم که تقسیم کار بشه
البته کاملا درست حدس زدی داستان بازی و گیم پلی اون از هر چیزی تو بازی برام مهمه (حتی از گرافیک)
مورتال کمبت که چیزی جز مبارزه دو نفره نبود هر کدوم از شخصیتهاش انقدر بیوگرافی منطقی داشتند که یک فیلم بشه در موردشون بسازی (و ساخته شد)
راستی
خودم دوست دارم تو زمینه موزیک بازی هم باشم
 

gigamax

کاربر متخصص جلوه های ویژه
خیلی خوبه که حرفه ای ها دور هم جمع شدن تا یه بازی بسازن.
اگه کمکی در زمینه گرافیک و سه بعدی سازی و احیانا انیمیشن و یا حتی صداگذاری خواستید رو من حساب کنید:eek:
 

vahid_3d

Active Member
خوب یه مشکل که می شه گفت اصلی ترین مشکل این گروه هستش ، اینکه چند نفر برنامه نویس لازم داریم.
هر کی توانایی این کار رو داره اعلام آمادگی کنه.
 

archintel

Member
یه پیام بازرگانی:
اولین بازی سه بعدی گرافیکی هم توسط ایرانیان ساخته شد.
حتما در موردش تو اخبار شنیدید.پس دیگه توضیح ندم بهتره.
 

gigamax

کاربر متخصص جلوه های ویژه
الان دیگه فکر نکنم برای این موتورهای بازی که همشون از زبان های برنامه نویسی به صورت ویوژال استفاده می کنند احتیاج باشه برنامه نویس حرفه ای پیدا کنیم .
 

archintel

Member
آق مصطفی.پس این engine بازی سازی چی شد.اگه همین جور پیش بریم تا ده سال آینده احتمالا یک بازی شبیه بازی پرنس بتونیم بسازیم.
 

pythoN

Active Member
خیلی جالبه اون بنده خدا اگه میدونس این تاپیکی که بیخودی زده بود دار کجا میره . فردا میاد میگه سهم منم بدین
حالا همه با هم تلاش کنیم
295.gif

شرمنده که من دیر دیدم . حتما کمک خواهم نمود . رو هرچی خواستید روم حساب کنید
305.gif

غیر از برنامه نویسی
219.gif

بزن بریم کارو کاسبی EA رو به هم بزنیم
93.gif
 

vahid_3d

Active Member
کار با 3d game studio اینطوریه که اول مثلا تو تری دی مکس مدل می سازیم و تو 3d game studio برنامه نویسیش رو باید انجام بدن.
رو هرچی خواستید روم حساب کنید
غیر از برنامه نویسی
من هم همین طور .مشکل فقط اینکه یه برنامه نویس خوب لازم داریم.
 

archintel

Member
کار با 3d game studio اینطوریه که اول مثلا تو تری دی مکس مدل می سازیم و تو 3d game studio برنامه نویسیش رو باید انجام بدن.

مرسی از توضیحات کاملتون.فکر کنم همه یاد گرفتن دیگه. :D
شوخی کردم دوست من. :wink:
ما نیاز داریم به کسی که قبلا با این برنامه کار کرده باشه و بتونه راهنمایی کنه.
 

*Mostafa*

Member
با سلام
بچه ها اميدوارم از غيب ناراحت نشده باشيد...
اين سه روز سرم گرم ارتقاء Pc بود براي همون وقت نداشتم بيام...
خوب جواب اين دو صفحه رو هم ميدم...
فقط آقا حميد اينو شما به چه ورژني از تري دي مكس ساختيد...
در ضمن مي تونستيد يكم بيشتر هاي پليگان كنيد و بعد خودم با آپتيمايز درستش مي كردم... به هر حال
از همگي ممنون:)
 

vahid_3d

Active Member
مرسی از توضیحات کاملتون.فکر کنم همه یاد گرفتن دیگه. :D
شوخی کردم دوست من. :wink:
ما نیاز داریم به کسی که قبلا با این برنامه کار کرده باشه و بتونه راهنمایی کنه.
دوست من .من منظورم چیزی دیگه ای بود.ولی اگه کسی لازم باشه بنظر من باید از تو سایت persian-designers.com پیدا کنیم و دعوت همکاری از اونها شود.
 

*Mostafa*

Member
خوب انجين 3dgs يكي از انجين هايي است كه كار كردن با اونها هم سخته. هم آسونه و هم لذت بخش
اين انجين به سه بخش Med كه يعني Model Editor بخش Wed به معني Level Editor و همچنين بخش Sed به معني Script Editor است. خوب حالا ببينيم اين سه بخش به چه دردي مي خورند؟
از Med براي وارد كردن (Import) مدل ها از مكس و مايا و ويرايشگر هاي ديگه استفاده مي شه و بعد از انيميت كردن (همچنين ميشه انيميت شده وارد كرد) و برخي اصلاحات و همچنين انتخاب بافت و ... اون رو با پسوند مناسب براي قسمت Wed آماده كرد. خوب حالا اين Wed به چه دردي مي خوره؟ خوب اين Wed همون ويرايشگر مراحل ماست و ما مراحلمون رو توي اون ميسازيم. مثلا همون جاده اي كه ماشين مي خواد از توش رد بشه همون ساختمون ها و اينجور چيزها و هم چنين طرز و محل قرار گيري نور ها و آسمان !!
Sed هم اسكريپت اديتوره يعني كد ها رو بايد اينجا بنويسيم :D
بعد در قسمت هايي ك بعدا در موردشون توضيح خواهم داد همه اين ها رو تركيب مي كنيم
 

archintel

Member
Sed هم اسكريپت اديتوره يعني كد ها رو بايد اينجا بنويسيم :D
بعد در قسمت هايي ك بعدا در موردشون توضيح خواهم داد همه اين ها رو تركيب مي كنيم

مرسی آق مصطفی.پس برنامه نویسی را باید بلد بود.یعنی ما به یک برنامه نوبس نیاز داریم.شما می تونید برنامه نویسی کنید؟
 

hamed-ddd

Well-Known Member
اسکریپتها ساده تر و آماده تر از برنامه نویسی هستند....فقط باید عمل هر اسکریپت رو بدونی. ترکیب و شرطی کردنشون به عهده خودته
--------------------------------------

مصفی جان ...این مدل تو مکس 8 سرویس پک 3 کار شده
حالا برای شروع کار سبکتری باشه بهتره
روش اصلاحات میکنم دوباره میزارم

--------------------------------------
مدل رو دوباره آپ کردم
game1.zip - 0.06MB
مدل MESH SMOOTH خورده
 
آخرین ویرایش:

*Mostafa*

Member
خوب توضيحات كاملي آقا حامد در مورد اسكريپت نويسي دادند پس جايي حرفي نموند...

آقا حامد:
آره من هم با همون نسخه باز كردم...
اين دوميه رو هم الان دانلود مي كنم... در ضمن مي خواستم ببينم كسي اين انجين (نسخه A7) رو دانلود كرده يا نه؟
 

gold_cat

Active Member
سلام به همگی
منم هستم برای مدلینگ و تا دو سه ماه آیندم سعی میکنم برنامه نویسیشو یاد بگیرم
 

pouria_ddd

Active Member
سلام به همگی
به نظر من اگه کارتون جدیه بهتره که ابتدا بدون طارف ( املاشو نمیدونم) یک رییس انتخاب کنیم که به نظر من حامد آقا شاید مناسب باشه چون این طور که پیداست تو کارای گرافیکی استاده .:lol:بعد این آقای رییس باید چند گروه برای این کار انتخاب کنه و برای هر گروه هم سرپرستی .....البته به نظر من این کار از راه دور خیلی مشکله .اگه هم که وا رو قابل بدونید در زمینه ی داستان پردازی ایده ای دارم :) شاید خیلی از شما بازی مزرعه داران رو کرده باشید (تو پلی استیشن وان) البته سناریو عالی بود اما بعد از یک مدت خیلی تکراری می شد ....اگه ما بتونیم همون سناریو رو با گرافیک جذاب تر و طوری که کسل کننده نباشه بسازیم نونمون تو روغنه
انشاالله که این آمریکایی ها ما رو ندزدن ..:D
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا