mehrdad_hellboy
Well-Known Member
از اونجایی که مشکل خیلی از بچه هاست نور پردازی در پرده سبز
بران شدم تا اطلاعات خودم رو بنویسم
اگه درسته که تایید بشه و اگه هم که غلطه اصلاح بشه تا هم من به اشتباهاتم پی ببرم و همه کسانی که زیاد مطلع نیستند مطلع شن.
دوستانی که کار کردن بشتابند
توی این عکس نحوه اجرای عملی نورپردازی توی پرده سبز رو میبینید.
نور اصلی با زاویه 45 درجه از کاراکتر با بیشترین شدت و اگه شد با اسپنگلاس یا سافتر های دیگه
نور پوششی برای از بین بردن سایه ی بینی و زیر چانه کاراکتر با زاویه 90 درجه از نور اصلی و یک استپ پایین تر
نور بک یا جدا کننده با دو استپ پایینتر از اصلی
نور بگراند برای ایجاد یکنواختی در پرده
نور s که خودم معمولا استفاده میکنم اما جایی نوشته نشده که باید همچین نوری داد
سعی کنید از سافت ها زیاد استفاده کنید که نور تیز نداشته باشید
کلوین سنج برای اینکه متوجه بشیم دور تا دور کاراکترمون یکنواختی رنگی داریم
کلوین سنج رو باید به سمت لنز دوربین نگه دارید نه نور
یه غیر از نور بگراند که باید به شمت پرده نگه دارید.
سعی کنید چندتا مارکر هم بزارید تو پرده سبز شاید بعدا بخواهید ترک کنید مارکر ها هم دو استپ روشنتر از خود پرده
جنس چرده هم تو ایران به اسم پرده سیدی معروفه که لمبرت باشه یعنی مات باشه نه براق
البته اینا تماما به صورت کالجی هست خود من معمولا از روش بیلیاردی تو نور پردازی پرده سبر اسنفاده میکنم
در ضمن اگه موقع جدا سازی زیاد خوب در نیومد اضلا نگران نباشید
توی افتر افکت با کرو میشه دستکاری کرد حذف کرد و پلاگین رو دوباره ریست کرد تا نور دلخواه رو بدست اوورد.
بهترین پلاگیم هم به نطر من برای جدا سازی key light 1/2
دوستان اطلاعات عملی خوذشون رو قرار بدن لذتشو ببریم.
بران شدم تا اطلاعات خودم رو بنویسم
اگه درسته که تایید بشه و اگه هم که غلطه اصلاح بشه تا هم من به اشتباهاتم پی ببرم و همه کسانی که زیاد مطلع نیستند مطلع شن.
دوستانی که کار کردن بشتابند
توی این عکس نحوه اجرای عملی نورپردازی توی پرده سبز رو میبینید.
نور اصلی با زاویه 45 درجه از کاراکتر با بیشترین شدت و اگه شد با اسپنگلاس یا سافتر های دیگه
نور پوششی برای از بین بردن سایه ی بینی و زیر چانه کاراکتر با زاویه 90 درجه از نور اصلی و یک استپ پایین تر
نور بک یا جدا کننده با دو استپ پایینتر از اصلی
نور بگراند برای ایجاد یکنواختی در پرده
نور s که خودم معمولا استفاده میکنم اما جایی نوشته نشده که باید همچین نوری داد
سعی کنید از سافت ها زیاد استفاده کنید که نور تیز نداشته باشید
کلوین سنج برای اینکه متوجه بشیم دور تا دور کاراکترمون یکنواختی رنگی داریم
کلوین سنج رو باید به سمت لنز دوربین نگه دارید نه نور
یه غیر از نور بگراند که باید به شمت پرده نگه دارید.
سعی کنید چندتا مارکر هم بزارید تو پرده سبز شاید بعدا بخواهید ترک کنید مارکر ها هم دو استپ روشنتر از خود پرده
جنس چرده هم تو ایران به اسم پرده سیدی معروفه که لمبرت باشه یعنی مات باشه نه براق
البته اینا تماما به صورت کالجی هست خود من معمولا از روش بیلیاردی تو نور پردازی پرده سبر اسنفاده میکنم
در ضمن اگه موقع جدا سازی زیاد خوب در نیومد اضلا نگران نباشید
توی افتر افکت با کرو میشه دستکاری کرد حذف کرد و پلاگین رو دوباره ریست کرد تا نور دلخواه رو بدست اوورد.
بهترین پلاگیم هم به نطر من برای جدا سازی key light 1/2
دوستان اطلاعات عملی خوذشون رو قرار بدن لذتشو ببریم.