نور پردازی در پرده سبز

شروع موضوع توسط mehrdad_hellboy ‏6 آگوست 2010 در انجمن تصویربرداری و نورپردازی

  1. mehrdad_hellboy

    mehrdad_hellboy Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    701
    تشکر شده:
    848
    امتیاز دستاورد:
    93
    سلام ... تمام اینارو من قبلا گفتم ولی باز میگم..... نور تمامیه نورهای پششی و بگراندو .... باید یه رنگ باشه
    شدت اون نوری هم که میخواهید باید از نور بگراند یه استپ پایینتر باشه
    اصلا باید فوکوس روی شخص باشه و پرده تار باشه ( اینو گفته بودم)
    فرق کلوین سنج و نور جدا کننده
    کلا به نورهایی که از ساعت 10 بازیگر میتابونن و همه جا هم هست و ربطی به راکورد نداره میگن نور جدا کننده
    که بازیگر رو از بک خودش جدا میکنه و عمق رو به بیننده نشون میده و بیننده میفهمه که بازیگر جلوتره و بگراند عقبتر
    اما کلوین سنج چیه... کلوین سنج یه دستگاهه برای اینکه ببینیم کجا چقدر نور داریم
    توی گوگل بزنی کلوین سنج دستگاهشو میاره
    تو سینما به جای لوکس از کلوین برای اندازه گیری نور استفاده میکنن ...

    دو تا سوال آخرتو اصلا نفهمیدم...!!!!!
     
    نوشته شده توسط mehrdad_hellboy در ‏4 آوریل 2011
  2. ahmad20081

    ahmad20081 New Member

    ارسال‌ها:
    22
    تشکر شده:
    13
    امتیاز دستاورد:
    1
    کسی اینجا نیست؟

    فکز کنم تایپیکو از زیر آوار کشیدم بیرون !!!!!
     
    نوشته شده توسط ahmad20081 در ‏22 سپتامبر 2011
    mehrdad_hellboy از این پست تشکر کرده است.
  3. mehrdad_hellboy

    mehrdad_hellboy Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    701
    تشکر شده:
    848
    امتیاز دستاورد:
    93
    نه هستیم
    چی میخوای ؟ :دی
     
    نوشته شده توسط mehrdad_hellboy در ‏22 سپتامبر 2011
    ahmad20081 از این پست تشکر کرده است.
  4. ahmad20081

    ahmad20081 New Member

    ارسال‌ها:
    22
    تشکر شده:
    13
    امتیاز دستاورد:
    1
    سلام مهرداد جان

    من پرده سبز تهیه کردم وبه دلیل کمی جا نهایت فاصله ای که می تونم بین بازیگر و پرده ایجاد کنم 1 متره به نظزت کافیه اگه کمه میشه با

    تابوندن نور، جدا کردن بازیگر از پرده راحت تر کرد یا راه دیگه ای هست واسه این داستان

    در ضمن می خواستم بعد از جدا کردن رنگ بک کاملا سفید بالا

    یه سوال دیگه
    تو cs5 افکت جدیدی داره که قبلا گفته شده راحت تره ،، میشه اونم معرفی کنید

    ببخشید من زیادی تو این کار مبتدی هستم شاید سوالام یکم کلیشه باشه

    ممنون

    راستی فایلی(صدای خودت) که تو امضات گذاشتی بسیار زیبا بود امیدوارم موفق باشی
     
    نوشته شده توسط ahmad20081 در ‏26 سپتامبر 2011
  5. mehrdad_hellboy

    mehrdad_hellboy Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    701
    تشکر شده:
    848
    امتیاز دستاورد:
    93
    سلام
    مشکلی نداره
    من حالت استانداردو در نظر گرفتم اونجا
    من یه کار زدم
    فاصله بازیگر از \رده ۲ میلی متر بود
    همیشه کار نمیکنه اما اسمش روتو براشه
    همیشه خوب کار نمیکنه
    سوال داشتی ب\رس
     
    نوشته شده توسط mehrdad_hellboy در ‏26 سپتامبر 2011
    ahmad20081 از این پست تشکر کرده است.
  6. mychevy

    mychevy Member

    ارسال‌ها:
    53
    تشکر شده:
    65
    امتیاز دستاورد:
    6
    یک سوال مهم!

    نیاز به راهنمایی!

    دوست عزیز برای استفاده از تکنیک کروماکی برای داخل اتوموبیل چیکار باید کرد؟

    من یه سکانس دارم که دو بازیگر داخل اتومبیل هستن و ماشین در حال حرکت. دوربین هم باید روی کاپوت ماشین باشه رو به بازیگر ها. چون به کارمونت دسترسی نداشتم با هزار مکافات فیلمبردار بیچاره رو روی کاپوت ماشین مهار کردیم که فیلم رو بگیره ... اما یک مشکل اساسی پیش اومد... نوری که به شیشه جلو ماشین تابش میکنه به طور کل مانع دیدن داخل کابین میشه و عملاً انعکاس ابرها و آسمان رو نشون میده! به دلیل راکورد نور و مکان حتماً باید در همون شرایط گرفته بشه!

    حالا اگه بخوام همین رو با کروماکی بگیرم... یعنی می خوام ماشین رو داخل یک سالن سرپوشیده ثابت بذارم و قسمتهای شیشه رو پرده سبز بگیرم و بازیگرها راحت بازیشون رو بکنن بعدش یه تصویر از همون جاده بدون ماشین بگیرم و باهم ادغام کنم... چطور باید ماشین رو نورپردازی کنم؟ آیا مشخص نمیشه که ماشین ثابته؟ باید یه جوری دربیاد که وجود شیشه ها هم حس بشه نه اینکه کلاً وجود شیشه های ماشین حذف بشه! کار رو هم Full HD گرفتیم.

    خیلی عجله ای هستش .......... HELP لطفاً ........
     
    نوشته شده توسط mychevy در ‏3 اکتبر 2011
  7. mehrdad_hellboy

    mehrdad_hellboy Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    701
    تشکر شده:
    848
    امتیاز دستاورد:
    93
    سلام
    خوب زیاد پیچیده نسیت
    شما ماشین رو ثابت میزارید
    دوربین رو هم میزارید نورتون رو اولا از سافتر استفاده میکنید
    ثانیا طوری نمیدید که مستقیما رفلش برگرده به سمت لنز دوربین
    بک رو هم که سبز میگنید و نور میدید طبق بحث های تاپیک
    یک بار هم از آسمونو اطراف فیلم میگیرید با ترنسپرنتی خیلی پایینتر و کرنر پین تصویر رو میندازید روی شیشه

    کار تموم میشه :دی
     
    نوشته شده توسط mehrdad_hellboy در ‏4 اکتبر 2011
  8. mychevy

    mychevy Member

    ارسال‌ها:
    53
    تشکر شده:
    65
    امتیاز دستاورد:
    6
    ممنون از پاسخ!

    یک سوال دیگه! پرده سبز رو به شیشه های ماشین بچسبونم یا فاصله باید داشته باشه؟؟؟

    مرسی!
     
    نوشته شده توسط mychevy در ‏4 اکتبر 2011
  9. hosein0251

    hosein0251 مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f

    ارسال‌ها:
    1,431
    تشکر شده:
    1,841
    امتیاز دستاورد:
    113
    فاصله داشته باشه بهتره .
    برای نورپردازی پرده و ... نیاز هست .
    :green:
     
    نوشته شده توسط hosein0251 در ‏4 اکتبر 2011
  10. mehrdad_hellboy

    mehrdad_hellboy Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    701
    تشکر شده:
    848
    امتیاز دستاورد:
    93
    به نطر من زیاد فرقی نداره
    مهم اینه که تصویرت شارپ باشه
    و نوربه همه جای پرده یه دستت برسه
    اما اگه از بغل میگیری حتما شیشه ها رو بکش پایین و بعدا رفله بنداز رو کارت
     
    نوشته شده توسط mehrdad_hellboy در ‏4 اکتبر 2011
  11. shirani

    shirani مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f

    ارسال‌ها:
    4,543
    تشکر شده:
    6,207
    امتیاز دستاورد:
    113
    شما اگه بخواید فیلمی که میگیرید خیلی حرفه ای در بیاد باید ماشین هیچ گونه شیشه ای نداشته باشه که انعکاس های نور ( نورپردازی صحنه ) توی شیشه نباشه
     
    نوشته شده توسط shirani در ‏4 اکتبر 2011
  12. mehrdad_hellboy

    mehrdad_hellboy Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    701
    تشکر شده:
    848
    امتیاز دستاورد:
    93
    دقیقا:دی
     
    نوشته شده توسط mehrdad_hellboy در ‏4 اکتبر 2011
  13. dario9789

    dario9789 New Member

    ارسال‌ها:
    1
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    aval Salam
    Dovom Sorry man farsi nemitonam alan type konam

    sevom : Doste aziz mehrdad jan chand nokte zairf vojod dare

    1 - zebra ( sokhtegiharo neshon mide) yani jayayi ke nor over shode hashor mikhore Shoma bar ax gofti
    2 - style nor pardazi ke dadi yek meghdar irad dare age dost dashtid tozihate kamel tar baraton begam ke sade tar bashe (albate khone basham farsi type mikonam )
    i
     
    نوشته شده توسط dario9789 در ‏8 آوریل 2012
  14. mehrdad_hellboy

    mehrdad_hellboy Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    701
    تشکر شده:
    848
    امتیاز دستاورد:
    93
    منم فکر کنم همینو گفتم .. گفتم که زبرا همین کارو میکنه دیگه

    استایل های زیادی وجود داره عزیرم
    هر کسی یه جور کارو انجام میده
    این استاندار حداقل 20 تا استودیو کروماکی ای هست که دیدم
    این استاندارد نوری برای یک سوژه هست در حالت آرمانی که توی کتاب نور پردازی هم وجود داره
    موفق باشی
     
    نوشته شده توسط mehrdad_hellboy در ‏14 ژوئن 2012

به اشتراک بگذارید