mehrdad_hellboy
Well-Known Member
سلام ... تمام اینارو من قبلا گفتم ولی باز میگم..... نور تمامیه نورهای پششی و بگراندو .... باید یه رنگ باشهما برای یه کار مستند به این چند تا سوال بر خوردیم یه جا این ها رو پرسیدم که کسی جواب نداد تا اینکه اومدم اینجا و از خوندن پست های شما به این جوابها رسیدم و به بعضی ها هم نرسیدم. اگه می شه بگین درست فهمیدم یا نه و جواب بقیه رو هم بدین.
1. فاصله پرده تا پشت طرف چقدر باشه؟
جواب: به اندازه ای که سایه روش نیفته.
2. روشنایی پرده چقدر باید باشه؟
جواب: باید کاملا یکدست باشه. مهم نیست که روشن یا تاریک باششه.
3. روشنایی فرد چی؟
جواب: یه نور اصلی با شدت زیاد از سمت راست و یکم بالا به شخص و یه نور پوششی با شدت کم از سمت چپ و یکم بالا. از پایین چیزی نمی خواد؟
4. آیا باید از پشت شخص به سمت دوربین نور باشه؟
جواب: بله یه دونه از بالا و به سمت نور اصلی. شدتش چقدر باشه؟ نورش چه رنگی باشه؟
5. اشکال نداره فکوس رو شخص باشه و پرده تار بشه؟
جواب: پیدا نکردم.
6. یه سوال هم الآن پیش اومد. کلوین سنج با نور جدا کننده چه فرقی می کنه؟ کلوین سنج روی پرده باید باشه؟
برای بعد از کار:
7. باید عکسی که جایگزین می کنم رو تار کنم؟
جواب: پیدا نکردم.
8. اگر جواب سوال چهار مثبته، باید اون نور که از پشت روی لبه های شخص افتاده رو پاک کنم؟
جواب: پیدا نکردم.
شدت اون نوری هم که میخواهید باید از نور بگراند یه استپ پایینتر باشه
اصلا باید فوکوس روی شخص باشه و پرده تار باشه ( اینو گفته بودم)
فرق کلوین سنج و نور جدا کننده
کلا به نورهایی که از ساعت 10 بازیگر میتابونن و همه جا هم هست و ربطی به راکورد نداره میگن نور جدا کننده
که بازیگر رو از بک خودش جدا میکنه و عمق رو به بیننده نشون میده و بیننده میفهمه که بازیگر جلوتره و بگراند عقبتر
اما کلوین سنج چیه... کلوین سنج یه دستگاهه برای اینکه ببینیم کجا چقدر نور داریم
توی گوگل بزنی کلوین سنج دستگاهشو میاره
تو سینما به جای لوکس از کلوین برای اندازه گیری نور استفاده میکنن ...
دو تا سوال آخرتو اصلا نفهمیدم...!!!!!