نور پردازی در پرده سبز

mehrdad_hellboy

Well-Known Member
ما برای یه کار مستند به این چند تا سوال بر خوردیم یه جا این ها رو پرسیدم که کسی جواب نداد تا اینکه اومدم اینجا و از خوندن پست های شما به این جوابها رسیدم و به بعضی ها هم نرسیدم. اگه می شه بگین درست فهمیدم یا نه و جواب بقیه رو هم بدین.

1. فاصله پرده تا پشت طرف چقدر باشه؟
جواب: به اندازه ای که سایه روش نیفته.
2. روشنایی پرده چقدر باید باشه؟
جواب: باید کاملا یکدست باشه. مهم نیست که روشن یا تاریک باششه.
3. روشنایی فرد چی؟
جواب: یه نور اصلی با شدت زیاد از سمت راست و یکم بالا به شخص و یه نور پوششی با شدت کم از سمت چپ و یکم بالا. از پایین چیزی نمی خواد؟
4. آیا باید از پشت شخص به سمت دوربین نور باشه؟
جواب: بله یه دونه از بالا و به سمت نور اصلی. شدتش چقدر باشه؟ نورش چه رنگی باشه؟
5. اشکال نداره فکوس رو شخص باشه و پرده تار بشه؟
جواب: پیدا نکردم.
6. یه سوال هم الآن پیش اومد. کلوین سنج با نور جدا کننده چه فرقی می کنه؟ کلوین سنج روی پرده باید باشه؟

برای بعد از کار:
7. باید عکسی که جایگزین می کنم رو تار کنم؟
جواب: پیدا نکردم.
8. اگر جواب سوال چهار مثبته، باید اون نور که از پشت روی لبه های شخص افتاده رو پاک کنم؟
جواب: پیدا نکردم.
سلام ... تمام اینارو من قبلا گفتم ولی باز میگم..... نور تمامیه نورهای پششی و بگراندو .... باید یه رنگ باشه
شدت اون نوری هم که میخواهید باید از نور بگراند یه استپ پایینتر باشه
اصلا باید فوکوس روی شخص باشه و پرده تار باشه ( اینو گفته بودم)
فرق کلوین سنج و نور جدا کننده
کلا به نورهایی که از ساعت 10 بازیگر میتابونن و همه جا هم هست و ربطی به راکورد نداره میگن نور جدا کننده
که بازیگر رو از بک خودش جدا میکنه و عمق رو به بیننده نشون میده و بیننده میفهمه که بازیگر جلوتره و بگراند عقبتر
اما کلوین سنج چیه... کلوین سنج یه دستگاهه برای اینکه ببینیم کجا چقدر نور داریم
توی گوگل بزنی کلوین سنج دستگاهشو میاره
تو سینما به جای لوکس از کلوین برای اندازه گیری نور استفاده میکنن ...

دو تا سوال آخرتو اصلا نفهمیدم...!!!!!
 

ahmad20081

New Member
سلام مهرداد جان

من پرده سبز تهیه کردم وبه دلیل کمی جا نهایت فاصله ای که می تونم بین بازیگر و پرده ایجاد کنم 1 متره به نظزت کافیه اگه کمه میشه با

تابوندن نور، جدا کردن بازیگر از پرده راحت تر کرد یا راه دیگه ای هست واسه این داستان

در ضمن می خواستم بعد از جدا کردن رنگ بک کاملا سفید بالا

یه سوال دیگه
تو cs5 افکت جدیدی داره که قبلا گفته شده راحت تره ،، میشه اونم معرفی کنید

ببخشید من زیادی تو این کار مبتدی هستم شاید سوالام یکم کلیشه باشه

ممنون

راستی فایلی(صدای خودت) که تو امضات گذاشتی بسیار زیبا بود امیدوارم موفق باشی
 

mehrdad_hellboy

Well-Known Member
سلام
مشکلی نداره
من حالت استانداردو در نظر گرفتم اونجا
من یه کار زدم
فاصله بازیگر از \رده ۲ میلی متر بود
همیشه کار نمیکنه اما اسمش روتو براشه
همیشه خوب کار نمیکنه
سوال داشتی ب\رس
 

mychevy

Member
یک سوال مهم!

نیاز به راهنمایی!

دوست عزیز برای استفاده از تکنیک کروماکی برای داخل اتوموبیل چیکار باید کرد؟

من یه سکانس دارم که دو بازیگر داخل اتومبیل هستن و ماشین در حال حرکت. دوربین هم باید روی کاپوت ماشین باشه رو به بازیگر ها. چون به کارمونت دسترسی نداشتم با هزار مکافات فیلمبردار بیچاره رو روی کاپوت ماشین مهار کردیم که فیلم رو بگیره ... اما یک مشکل اساسی پیش اومد... نوری که به شیشه جلو ماشین تابش میکنه به طور کل مانع دیدن داخل کابین میشه و عملاً انعکاس ابرها و آسمان رو نشون میده! به دلیل راکورد نور و مکان حتماً باید در همون شرایط گرفته بشه!

حالا اگه بخوام همین رو با کروماکی بگیرم... یعنی می خوام ماشین رو داخل یک سالن سرپوشیده ثابت بذارم و قسمتهای شیشه رو پرده سبز بگیرم و بازیگرها راحت بازیشون رو بکنن بعدش یه تصویر از همون جاده بدون ماشین بگیرم و باهم ادغام کنم... چطور باید ماشین رو نورپردازی کنم؟ آیا مشخص نمیشه که ماشین ثابته؟ باید یه جوری دربیاد که وجود شیشه ها هم حس بشه نه اینکه کلاً وجود شیشه های ماشین حذف بشه! کار رو هم Full HD گرفتیم.

خیلی عجله ای هستش .......... HELP لطفاً ........
 

mehrdad_hellboy

Well-Known Member
سلام
خوب زیاد پیچیده نسیت
شما ماشین رو ثابت میزارید
دوربین رو هم میزارید نورتون رو اولا از سافتر استفاده میکنید
ثانیا طوری نمیدید که مستقیما رفلش برگرده به سمت لنز دوربین
بک رو هم که سبز میگنید و نور میدید طبق بحث های تاپیک
یک بار هم از آسمونو اطراف فیلم میگیرید با ترنسپرنتی خیلی پایینتر و کرنر پین تصویر رو میندازید روی شیشه

کار تموم میشه :دی
 

mychevy

Member
سلام
خوب زیاد پیچیده نسیت
شما ماشین رو ثابت میزارید
دوربین رو هم میزارید نورتون رو اولا از سافتر استفاده میکنید
ثانیا طوری نمیدید که مستقیما رفلش برگرده به سمت لنز دوربین
بک رو هم که سبز میگنید و نور میدید طبق بحث های تاپیک
یک بار هم از آسمونو اطراف فیلم میگیرید با ترنسپرنتی خیلی پایینتر و کرنر پین تصویر رو میندازید روی شیشه

کار تموم میشه :دی

ممنون از پاسخ!

یک سوال دیگه! پرده سبز رو به شیشه های ماشین بچسبونم یا فاصله باید داشته باشه؟؟؟

مرسی!
 

hosein0251

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
فاصله داشته باشه بهتره .
برای نورپردازی پرده و ... نیاز هست .
:green:
 

mehrdad_hellboy

Well-Known Member
به نطر من زیاد فرقی نداره
مهم اینه که تصویرت شارپ باشه
و نوربه همه جای پرده یه دستت برسه
اما اگه از بغل میگیری حتما شیشه ها رو بکش پایین و بعدا رفله بنداز رو کارت
 

shirani

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
شما اگه بخواید فیلمی که میگیرید خیلی حرفه ای در بیاد باید ماشین هیچ گونه شیشه ای نداشته باشه که انعکاس های نور ( نورپردازی صحنه ) توی شیشه نباشه
 

dario9789

New Member
aval Salam
Dovom Sorry man farsi nemitonam alan type konam

sevom : Doste aziz mehrdad jan chand nokte zairf vojod dare

1 - zebra ( sokhtegiharo neshon mide) yani jayayi ke nor over shode hashor mikhore Shoma bar ax gofti
2 - style nor pardazi ke dadi yek meghdar irad dare age dost dashtid tozihate kamel tar baraton begam ke sade tar bashe (albate khone basham farsi type mikonam )
i
 

mehrdad_hellboy

Well-Known Member
منم فکر کنم همینو گفتم .. گفتم که زبرا همین کارو میکنه دیگه

استایل های زیادی وجود داره عزیرم
هر کسی یه جور کارو انجام میده
این استاندار حداقل 20 تا استودیو کروماکی ای هست که دیدم
این استاندارد نوری برای یک سوژه هست در حالت آرمانی که توی کتاب نور پردازی هم وجود داره
موفق باشی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا