نمونه كاراتون رو بذاريد اينجا

وضعیت
موضوع بسته شده است.
سلام بچه ها .
من دیر به دیر میام این انجمن. یه عالمه کار ریخته سرم .شرمندم.
بابا بچه ها همه حرفه ای شدن .آفرین.آرام خیلی قشنگ شده.آفرین.
اون هواپیما رو اگه با کمکfaster clouds.ma تو visor رندر می کردی خیلی قشنگتر می شد. ولی الان هم قشنگه.
من عاشق mental ray هستم. اینم دوتا صحنه از من:
139901329RL952590876.jpg


139901530RL924463022.jpg


البته اینها حجم کوچیک شدشه.اگه خواستید حجم اصلیشو ببینید لینکشو گذاشتم:

http://photo-origin.tickle.com/image/139/9/0/O/139901329O952590876.jpg

http://photo-origin.tickle.com/image/139/9/0/O/139901530O924463022.jpg

منتظر نظرات عزیزان هستم.
 

aram145

New Member
saeed_22 گفت:
آرام جان آفرین همش را با مایا ساختی
مثلا درختا یا از vue
یا پلاگین استفاده کردی

درکل خیلی جالب و خوب شده
راستی با منتل ری رندر گرفتی دیگه؟

از نظرت بسیار متشکرم
برای اینکه حجم کار خیلی زیاد نشه تا برای کار دچار مشکل ram نشم درخت ها رو از paint fx استفاده کرده ام.
در مورد render هم باید بگم که از maya sw استفاده کردم
هرچند که مطمئنم با mental ray حتما بهتر می شد.
 

aram145

New Member
lord_3d_world گفت:
سلام بچه ها .
من دیر به دیر میام این انجمن. یه عالمه کار ریخته سرم .شرمندم.
بابا بچه ها همه حرفه ای شدن .آفرین.آرام خیلی قشنگ شده.آفرین.
اون هواپیما رو اگه با کمکfaster clouds.ma تو visor رندر می کردی خیلی قشنگتر می شد. ولی الان هم قشنگه.
من عاشق mental ray هستم. اینم دوتا صحنه از من:
139901329RL952590876.jpg


139901530RL924463022.jpg


البته اینها حجم کوچیک شدشه.اگه خواستید حجم اصلیشو ببینید لینکشو گذاشتم:

http://photo-origin.tickle.com/image/139/9/0/O/139901329O952590876.jpg

http://photo-origin.tickle.com/image/139/9/0/O/139901530O924463022.jpg

منتظر نظرات عزیزان هستم.
:) هواپیما رو برای کسی ساختم برای همین در مورد نور پردازی و پس زمینه هیچ حساسیتی نشان ندادم .
در مورد نمونه اولت از light fog استفاده کردی یا فقط از light glow ؟
 
اینم آموزش ray marching

139901329RL952590876.jpg

ما برای این آموزش حد اقل 4 چیز لازم داریم.
1. منبع نور
2. یک اتاق پر از دود.
3. یک دوربین
4. چند شیئ که صحنه رو زیبا تر کنه
در ابتدا یک مکعب بزرگ از جنس polygon ، چند کره ، و یک spot light مانند شکل زیر ایجاد می کنیم. ( سعی کنید تا میتونید به شکل زیر شبیه باشه)

setup_scene.gif


ما تو این آموزش می تونیم یه fog به دوربین اضافه کنیم اما این کار باعث می شه که سرعت رندر خیلی کم بشه. از این راهی که نوشتم برید خیلی زود رندر میشه.

حالا یک lambert و blinn ایجاد کنید.( تو hypershade ). Lambert رو به مکعب و اونیکی رو به کره ها نسبت بدید. البته اهمیتی نداره برای مکعب چه ماده ای نسبت بدید.چون رندر نمیشه. حالا پنجره ی تنظیمات (attributes ) رو برای lambert باز کنید. حال دکمه ی presets رو کلیک کنید.

io_connections.gif


حالا توقسمت mental ray این تغییرات رو انجام بدید.

nodes.gif


Transmit هیچ تنظیمی نداره. پس بی خیالش میشیم. میمونه parti_volume . رنگ رو به سلیقه ی خودتون تنظیم کنید.( رنگ دود) . extinction رو به 0.001 و min_step_len رو به 0.03 و max_step_len رو به 0.2 تغییر بدید. بقیه رو بیخیال شید.
حالا وقت نور رسید. برید تو تنظیمات نوری که ایجاد کردید. اون رو باید یه نور physical کنیم. برای این کار برید تو تنظیمات نور و توی زیرشاخه ی mental ray تنظیمات زیر رو اعمال کنید.(این عکس مال مایا 5 هستش. فکر کنم اسمش تو مایا جدید custom shaders باشه) یعنی میشه mental ray/ custom shaders .

light_setting.gif


برای physical_light که درست کردید تنظیمات زیر رو اعمال کنید:
1.رنگ رو هرچی دوست دارید انتخاب کنید. من فیروزه ای رو انتخاب کردم( H:180, S:1, v:75 ) اگر با رندر صحنه دیدید نور کم یا زیاده توی تنظیمات رنگ v رو زیاد یا کم کنید.
2. cone رو به 500 .
3. cos_exp رو به 1.
الان فقط این مونده که light message رو به parti_volume نسبت بدیم. این کارو هم میتونید تو connection editor (window/general editors/ connection editor ) انجام بدید

connection.gif

و هم میتونید برید تو script editor ( تو همون آدرس) این فرمان mell رو وارد کنید:( بچه ها اون صفر هایی که سمت راست هستن رو در نظر نگیرید .فقط اینی که یه رنگ دیگس رو کپی پیست کنید.

[connectAttr -f spotLight1.message parti_volume1.lights[0]; 00000000

و برید تو شاخه ی script/ execute رو کلیک کنید. خودش براتون این کارو انجام میده.
تموم شد.
امیدوارم خوشتون بیاد.
 
آخرین ویرایش:

cs_mohsen

Member
lord_3d_world گفت:
آرام آقا/خانم و بقیه بچه های عزیز اگه سوالی داشتید بگید.

]چطوری لورد جان ؟
آره من چند تا سول میگم ممنون میشم

یکی درباره مبحث دینامیک در باره واکنش آب هنگام افتادن جسمی در اون (ocean) و کلا واکنش مثل رد شدن کشتی در آب و واکنش آب در اطراف کشتی
دوم متریال دهی به ذرات امیتر از سه نوع آخر (Blody Surface و ... )
سوم در مورد رندر برای یک شیئ فلزی.نقره.جیوه و همچنین آینه
 

aram145

New Member
lord_3d_world گفت:
آرام آقا/خانم و بقیه بچه های عزیز اگه سوالی داشتید بگید.

من یک سوال دارم اون هم اینه که چه طور می شه در مایا مثل low poly در max همان نرمی را در رندر داشت ولی در فایل اصلی اینطور نباشه؟ (حجم فایل کم باشه)
این موضوع برای من خیلی مهمه !!!:sad:
 
cs_mohsen گفت:
]چطوری لورد جان ؟
آره من چند تا سول میگم ممنون میشم

یکی درباره مبحث دینامیک در باره واکنش آب هنگام افتادن جسمی در اون (ocean) و کلا واکنش مثل رد شدن کشتی در آب و واکنش آب در اطراف کشتی
دوم متریال دهی به ذرات امیتر از سه نوع آخر (Blody Surface و ... )
سوم در مورد رندر برای یک شیئ فلزی.نقره.جیوه و همچنین آینه

در مورد سوال اولت:
میتونی یک( pond (fluid effects/pond/create pond ایجاد کنی. یک wake که تو همون آدرس وجود داره ایجاد کنی. بعد wake ro animate mikoni .مثلripple توی visor/ocean example. این در مورد واکنش آب.
در مورد کشتی هم میتونی دوتا wake عقب و جلوی کشتی بزاری.عقبی باید کمی زیر آب باشه. یک ocean هم درست می کنی.فقط متحرک سازی کشتی مونده:wink:

سوال دوم:
در مورد متریال دهی منظورتو نفهمیدم. اما میتونی متریال مورد نظر رو درست کنی .مثل آب .بعد به blobby surface نسبت بدی.یه رندر میخواد.

سوال سوم:
میتونی یه متریال dgs_material درست کنی. به شیئ نسبت بدی.با بازی کردن با تنظیماتش فلز یا شیئ مورد نظرت درست میشه. مثل کار دومم.

موفق باشی
 
آرام جان من 5 ساله که با 3d max کار نکردم. هیچی ازش یادم نیست:)
اما میتونی از subdivs استفاده کنی. خیلی نرمه.اگر هم poly لازم داری میتونی کارتو انجام بدی بعد از انیمت کردن یه smooth میخواد.
شرمنده اگه نتونستم اونطوری که باید جواب بدم. چون منظورتو متوجه نشدم.
موفق باشی
 

pouyaz123

Member
aram145 گفت:
من یک سوال دارم اون هم اینه که چه طور می شه در مایا مثل low poly در max همان نرمی را در رندر داشت ولی در فایل اصلی اینطور نباشه؟ (حجم فایل کم باشه)
این موضوع برای من خیلی مهمه !!!:sad:

in karo too maya mogheyee ke ba METAL RAY render migiry mitoony bekony
boro
WINDOW>RENDERING EDITORS>MENTAL RAY>APPROXIMATION EDITOR
 

leomoon

Member
aram145 گفت:
من یک سوال دارم اون هم اینه که چه طور می شه در مایا مثل low poly در max همان نرمی را در رندر داشت ولی در فایل اصلی اینطور نباشه؟ (حجم فایل کم باشه)
این موضوع برای من خیلی مهمه !!!:sad:
قانون این چیزی که میگین اینه که چگونیگی نمایش دادن هر Edge رو بین 0 تا 180 درجه بکنیم. 0 یعنی خیلی تیز و 180 یعنی خیلی صاف (نرم)... برای این کار به اینجا برین:
Edit Polygons -> Normals -> Soften/Harden -> Option Box
حالا اون جسم رو انتخاب کنید و درجه رو مثلا بذارین رو 90 و Apply رو بزنین ببینین چه جوری میشه و ...
این کارو میشه حتی با انتخاب کردن Edge هایی که میخواین انجام داد. مثلا بعضی Edge ها صاف (نرم) باشن و بعضی دیگه تیز باشن... که خیلی کارای پیچیده میشه کرد...
 
آخرین ویرایش:

cs_mohsen

Member
lord_3d_world گفت:
در مورد سوال اولت:
میتونی یک( pond (fluid effects/pond/create pond ایجاد کنی. یک wake که تو همون آدرس وجود داره ایجاد کنی. بعد wake ro animate mikoni .مثلripple توی visor/ocean example. این در مورد واکنش آب.
در مورد کشتی هم میتونی دوتا wake عقب و جلوی کشتی بزاری.عقبی باید کمی زیر آب باشه. یک ocean هم درست می کنی.فقط متحرک سازی کشتی مونده:wink:

سوال دوم:
در مورد متریال دهی منظورتو نفهمیدم. اما میتونی متریال مورد نظر رو درست کنی .مثل آب .بعد به blobby surface نسبت بدی.یه رندر میخواد.

سوال سوم:
میتونی یه متریال dgs_material درست کنی. به شیئ نسبت بدی.با بازی کردن با تنظیماتش فلز یا شیئ مورد نظرت درست میشه. مثل کار دومم.

موفق باشی

ممنون
اولی همونطور که گفتم می خوام اقیانوس منظورم از واکنش فقط ویک نیست افتادن و ایجاد ویک و پخش قطره های آب به بالا و دوباره افتادنش مثل این که یه چیز سنگین 70 کیلوی رو بندازی تو آب100 در صد آب پخش میشه قطراتش اونم فقط اقیانوس نه پند

خوب بدبختی ساخت متریالش هست حالا من این ساختم اما جای راحتشو نمی تونم اونم نسبت دادنش هست یعنی متریالی که در hypershade ساختم رو به اپارتیکل نسبت بدم

سومی هم میرم ببینم چی میشه
ممنون
 

leomoon

Member
lord_3d_world گفت:
اینم یه نمونه دیگه از کارام. رندرش خیلی طول کشید. شاید 2 ساعت.
(amylee منظورم همون خواننده ی گروه evanescence هست)

140262487RL154808954.jpg


اینم لینک original size همین کار:
http://photo-origin.tickle.com/image/140/2/6/O/140262487O154808954.jpg

ای ول حال کردم. Evanescence گروه مورد علاقه منم هست. خیلی عالیییییییییییییییی!
آلبوم جدیدشون هم حدود یک ماه دیگه میاد به اسم The Open Door. من از همین الان سفارش دادم. هر کی خواست بگه وقتی اومد بذارم واسه دانلود...
 
cs_mohsen گفت:
ممنون
اولی همونطور که گفتم می خوام اقیانوس منظورم از واکنش فقط ویک نیست افتادن و ایجاد ویک و پخش قطره های آب به بالا و دوباره افتادنش مثل این که یه چیز سنگین 70 کیلوی رو بندازی تو آب100 در صد آب پخش میشه قطراتش اونم فقط اقیانوس نه پند

خوب بدبختی ساخت متریالش هست حالا من این ساختم اما جای راحتشو نمی تونم اونم نسبت دادنش هست یعنی متریالی که در hypershade ساختم رو به اپارتیکل نسبت بدم

سومی هم میرم ببینم چی میشه
ممنون

عزیز اولی اگه بخوای این کارو بکنی خیلی پیشرفته میشه و باید مثل کاری که glu 3D انجام میده درست کنی. اینو من بلد نیستم .شاید دوستان دیگه بلد باشن.

دومی رو هم که ذره هارو انتخاب کن . تو hypershade متریال رو کلیک راست assign material to ... مثل بقیه اجسام.
 
leomoon گفت:
ای ول حال کردم. Evanescence گروه مورد علاقه منم هست. خیلی عالیییییییییییییییی!
آلبوم جدیدشون هم حدود یک ماه دیگه میاد به اسم The Open Door. من از همین الان سفارش دادم. هر کی خواست بگه وقتی اومد بذارم واسه دانلود...


به به ایول . پس اینجا هم طرفدار داره. آقا دمت قیژ اگه آلبومشو گرفتی تو کار خیر دریغ مکن:wink: من اولین کسی هستم که ازت خواهش میکنم بزاری بره دانلود. چون من کویت هستم و تا 3 ماه دیگه تهران نمیام.
باهات حال کردم:wink:

موفق باشی
 
بچه ها کسی نفهمید چطور میشه paint effect رو با mental ray رندر کرد؟؟؟؟
 
آخرین ویرایش:
وضعیت
موضوع بسته شده است.

جدیدترین ارسال ها

بالا