نمونه كاراتون رو بذاريد اينجا

وضعیت
موضوع بسته شده است.

aram145

New Member
leomoon گفت:
قانون این چیزی که میگین اینه که چگونیگی نمایش دادن هر Edge رو بین 0 تا 180 درجه بکنیم. 0 یعنی خیلی تیز و 180 یعنی خیلی صاف (نرم)... برای این کار به اینجا برین:
Edit Polygons -> Normals -> Soften/Harden -> Option Box
حالا اون جسم رو انتخاب کنید و درجه رو مثلا بذارین رو 90 و Apply رو بزنین ببینین چه جوری میشه و ...
این کارو میشه حتی با انتخاب کردن Edge هایی که میخواین انجام داد. مثلا بعضی Edge ها صاف (نرم) باشن و بعضی دیگه تیز باشن... که خیلی کارای پیچیده میشه کرد...

من درست منظور شما رو متوجه نشدم که باید چی کار کنم
ولی من می خوام عناصرم به صورت رئال باشه و با توجه به اینکه حجم فایل من بیشتر از 650 M شده و برای ادامه کار دچار مشکل حافظه شده ام دنبال راهی می گردم که در رندر نرمی لازم رو داشته باشه ولی در حالت mb حجم پایین باشه
حتما خودتون بهتر می دونید که حجم فایل مایا رو تعدادface ها تعیین می کنن یعنی در واقع من می خوام بدون از دست دادن نرمی کار حداقل face رو داشته باشم.
و درضمن subdiv بیشترین حجم رو در مایا داره.
 
من اول زیاد میومدم اینجا
از چند نفر آموزش ساخت ماشین خواستم
ولی کسی جواب نداد
منم سرد شدم
کم کم میخواستم مدل بزارم نگاه کنید
ولی نا امیدم کردید
اگه کسی بلده ماشین خوب بسازه(با مایا) بزاره حتماً آموزش رو
مرسی
 
cs_mohsen گفت:
dgs_material ???????
بشتر بگو
ممنون

برو قسمت متریال و dgs_material رو انتخاب کن( مثل blinn) بعد برو تو تنظیماتش.( البته این متریال بعد از فعال کردن plug in منتال ری ظاهر میشه.اگه نتونستی بگو خودم در خدمتتم) تو تنظیمات که رفتی .برو زیر شاخه ی mental ray بعد custom shaders بعد روبه روی material shader رو کلیک میکنی. تازه میری تو تنظیمات dgs_material .بعد این تنظیمات رو باهاش بازی کنی میشه فلز یا آینه.مثلا diffuse,glossy, رو تا آخر زیاد کن و specular رو تا آخر کم کن. یه HDRI اظافه کن . میبینی توپ شده.
موفق باشی
 
آخرین ویرایش:

aram145

New Member
rasoolbatman گفت:
من اول زیاد میومدم اینجا
از چند نفر آموزش ساخت ماشین خواستم
ولی کسی جواب نداد
منم سرد شدم
کم کم میخواستم مدل بزارم نگاه کنید
ولی نا امیدم کردید
اگه کسی بلده ماشین خوب بسازه(با مایا) بزاره حتماً آموزش رو
مرسی
در سایت www.3dtotal.com یک tutorial برای ساخت ماشین (هر چند خیلی عالی نیست ) هست می تونی از اون استفاده کنی.
چون خیلی طولانی هست من اون نذاشتم.
 
rasoolbatman گفت:
من اول زیاد میومدم اینجا
از چند نفر آموزش ساخت ماشین خواستم
ولی کسی جواب نداد
منم سرد شدم
کم کم میخواستم مدل بزارم نگاه کنید
ولی نا امیدم کردید
اگه کسی بلده ماشین خوب بسازه(با مایا) بزاره حتماً آموزش رو
مرسی

ببین عزیزم آموزش ماشین چیزی نیست که بشه تو یک پست توضیح داد.خودتم میدونی. اما ماشین رو میتونی قطعه قطعه شروع به ساختنش کنی. من نمیدونم چقدر حرفه ای هستی. اما اگه سوالی داشتی بپرس من تا اونجا که بلدم در خدمتم
 

Miladbat

Well-Known Member
خوب Paint effect یه امکانات غیر حرفه ای ولی منتال ری یه امکانات حرفه ای نرم افزاره !!!
 

pouyaz123

Member
aram145 گفت:
من درست منظور شما رو متوجه نشدم که باید چی کار کنم
ولی من می خوام عناصرم به صورت رئال باشه و با توجه به اینکه حجم فایل من بیشتر از 650 M شده و برای ادامه کار دچار مشکل حافظه شده ام دنبال راهی می گردم که در رندر نرمی لازم رو داشته باشه ولی در حالت mb حجم پایین باشه
حتما خودتون بهتر می دونید که حجم فایل مایا رو تعدادface ها تعیین می کنن یعنی در واقع من می خوام بدون از دست دادن نرمی کار حداقل face رو داشته باشم.
و درضمن subdiv بیشترین حجم رو در مایا داره.

goftam ke boro to WINDOW>RENDERING EDITORS>MENTAL RAY>APPROXIMATION EDITOR
oonja mitoony taeen kony modelet chand bar SMOOTH beshe mogheye render shodan..bedoone inke modeleto hajmesho ziad kony.
 
258z2gl.jpg

Work in Proggress...
 

pouyaz123

Member
karet kheily bahal shode
faghat roo labash bishtar kar kon
ye zare ham poostesh ye navakht hast..zire cheshma va jaye tah rish haro ye zare abee kon va noke damagh ham ye zare sooraty
 

aram145

New Member
pouyaz123 گفت:
goftam ke boro to WINDOW>RENDERING EDITORS>MENTAL RAY>APPROXIMATION EDITOR
oonja mitoony taeen kony modelet chand bar SMOOTH beshe mogheye render shodan..bedoone inke modeleto hajmesho ziad kony.

از راهنماییت بسیار متشکرم
فقط یک نکته که اونهم آیا این امکان فقط برای mental ray هست یا نوع موتور رندر فرقی نمی کنه؟
 

cs_mohsen

Member
lord_3d_world گفت:
برو قسمت متریال و dgs_material رو انتخاب کن( مثل blinn) بعد برو تو تنظیماتش.( البته این متریال بعد از فعال کردن plug in منتال ری ظاهر میشه.اگه نتونستی بگو خودم در خدمتتم) تو تنظیمات که رفتی .برو زیر شاخه ی mental ray بعد custom shaders بعد روبه روی material shader رو کلیک میکنی. تازه میری تو تنظیمات dgs_material .بعد این تنظیمات رو باهاش بازی کنی میشه فلز یا آینه.مثلا diffuse,glossy, رو تا آخر زیاد کن و specular رو تا آخر کم کن. یه HDRI اظافه کن . میبینی توپ شده.
موفق باشی

ok
ممنون
 

امین تری دی

Active Member
عالیه

آفرین کارت عالیه

با خود مایا ساختیش یا

از Zbrush استفاده کرد

در مورد تکسچری که دادی بگو از چی استفاده کرد مایا یا همون Zb
 
آخرین ویرایش:
model اولیه توی مایا...و UV Texturing همون مایا...بعد OBJ رو به زیبراش دادم...اینم که نتیجشه...
فلن دارم روش کار میکنم...
 

pouyaz123

Member
aram145 گفت:
از راهنماییت بسیار متشکرم
فقط یک نکته که اونهم آیا این امکان فقط برای mental ray هست یا نوع موتور رندر فرقی نمی کنه؟

ta oonjayee ke mam midoonam faghat in emkan too mental ray hast:sad:
valy age nemikhay az mental ray estefade kony..mitoony modelato smooth kony valy HISTORY ro pak nakony bad ..bad az inke render kardy bery too history va too ghesmate smooth..divisionesho bekony 0 dobare.

http://i51.photobucket.com/albums/f395/pouyaz123/2.jpg
http://i51.photobucket.com/albums/f395/pouyaz123/1.jpg
 

saeed_22

Banned
ببین شاخ غول را نمیدونم
اما میدونم بر خلاف نظر شما غیر حر فه ای نیست همون را بخای بسازی کلی باید زحمت بکشی
در ضمن این ابزار هم مثل بقیه ابزارهای مایاست
مهم اینه که درست ازش استفاده کنی
و بدون اگه به درد نخور بود
الیاس تو مایا نمیزاشتش و کلی آموزش و .....برای یاد گیری صحیحش
تو بازار نمیداد
و اصلا یکی از ویژگیهای جالب مایا هم همین پینت افکته
اگه بخای همین تنظیماش را که فکر میکنی سادس را به شکل صحیح یاد بگیری
باید کلی زحمت بکشی

محض اطلاع من تا حالا از پینت افکت استفاده نکردم تو کارام اما
لازم بشه میکنم
چون بر عکس شما اعتقادی به شکستن شاخ غول ندارم
بلکه مهم اینه که به هدفم برسم
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

جدیدترین ارسال ها

بالا