lord_3d_world گفت:میتونی یه متریال dgs_material درست کنی
leomoon گفت:قانون این چیزی که میگین اینه که چگونیگی نمایش دادن هر Edge رو بین 0 تا 180 درجه بکنیم. 0 یعنی خیلی تیز و 180 یعنی خیلی صاف (نرم)... برای این کار به اینجا برین:
Edit Polygons -> Normals -> Soften/Harden -> Option Box
حالا اون جسم رو انتخاب کنید و درجه رو مثلا بذارین رو 90 و Apply رو بزنین ببینین چه جوری میشه و ...
این کارو میشه حتی با انتخاب کردن Edge هایی که میخواین انجام داد. مثلا بعضی Edge ها صاف (نرم) باشن و بعضی دیگه تیز باشن... که خیلی کارای پیچیده میشه کرد...
cs_mohsen گفت:dgs_material ???????
بشتر بگو
ممنون
در سایت www.3dtotal.com یک tutorial برای ساخت ماشین (هر چند خیلی عالی نیست ) هست می تونی از اون استفاده کنی.rasoolbatman گفت:من اول زیاد میومدم اینجا
از چند نفر آموزش ساخت ماشین خواستم
ولی کسی جواب نداد
منم سرد شدم
کم کم میخواستم مدل بزارم نگاه کنید
ولی نا امیدم کردید
اگه کسی بلده ماشین خوب بسازه(با مایا) بزاره حتماً آموزش رو
مرسی
rasoolbatman گفت:من اول زیاد میومدم اینجا
از چند نفر آموزش ساخت ماشین خواستم
ولی کسی جواب نداد
منم سرد شدم
کم کم میخواستم مدل بزارم نگاه کنید
ولی نا امیدم کردید
اگه کسی بلده ماشین خوب بسازه(با مایا) بزاره حتماً آموزش رو
مرسی
Miladbat گفت:فقط می تونی تبدیلش کنی به polygon و بعد رندر بگیری.
aram145 گفت:من درست منظور شما رو متوجه نشدم که باید چی کار کنم
ولی من می خوام عناصرم به صورت رئال باشه و با توجه به اینکه حجم فایل من بیشتر از 650 M شده و برای ادامه کار دچار مشکل حافظه شده ام دنبال راهی می گردم که در رندر نرمی لازم رو داشته باشه ولی در حالت mb حجم پایین باشه
حتما خودتون بهتر می دونید که حجم فایل مایا رو تعدادface ها تعیین می کنن یعنی در واقع من می خوام بدون از دست دادن نرمی کار حداقل face رو داشته باشم.
و درضمن subdiv بیشترین حجم رو در مایا داره.
Miladbat گفت:خوب Paint effect یه امکانات غیر حرفه ای ولی منتال ری یه امکانات حرفه ای نرم افزاره !!!
pouyaz123 گفت:goftam ke boro to WINDOW>RENDERING EDITORS>MENTAL RAY>APPROXIMATION EDITOR
oonja mitoony taeen kony modelet chand bar SMOOTH beshe mogheye render shodan..bedoone inke modeleto hajmesho ziad kony.
lord_3d_world گفت:برو قسمت متریال و dgs_material رو انتخاب کن( مثل blinn) بعد برو تو تنظیماتش.( البته این متریال بعد از فعال کردن plug in منتال ری ظاهر میشه.اگه نتونستی بگو خودم در خدمتتم) تو تنظیمات که رفتی .برو زیر شاخه ی mental ray بعد custom shaders بعد روبه روی material shader رو کلیک میکنی. تازه میری تو تنظیمات dgs_material .بعد این تنظیمات رو باهاش بازی کنی میشه فلز یا آینه.مثلا diffuse,glossy, رو تا آخر زیاد کن و specular رو تا آخر کم کن. یه HDRI اظافه کن . میبینی توپ شده.
موفق باشی
aram145 گفت:از راهنماییت بسیار متشکرم
فقط یک نکته که اونهم آیا این امکان فقط برای mental ray هست یا نوع موتور رندر فرقی نمی کنه؟
سعید جان شما فکر کردی با یه درک چیزی که کسی دیگر ساخته و Animate هم کرده شاخه غول شکستی؟saeed_22 گفت:پینت افکت غیر حرفه ای هست ؟![]()
بابا ایول![]()