منتال ری (mental ray)

ali_tavanaie

Well-Known Member
برای ساخت این گلدون باید transparency رو نزدیک 1 بزاری ،البت این چیزی که اونجا خواستی رو تو هلپ مکس اینجوری گفته که باید توی advance rendering بری و برای refraction یک مقدار برای max distance بدی و تیک رنگ رو بزنی و روی آبی ستش کنی.
 
آخرین ویرایش:

AVGHH

Member
سلام علیکم

عکسی که پیوست شده رو یه نگا بندازید بی زحمت، این قسمت رو میخواستم یکی قشنگ توضیح بده چیه، مخصوصا قسمت Filterش رو.
تو هر آموزشی که دیدم یا درباره این قسمت حرف نمیزنن یا با حدس و گمان و بر اساس تجربه صحبت میشه.
البته یه چیزایی میدونم ولی اگه بگم نمیدونم بهتره، مثلا اینکه قسمت Bucket Order شکل حرکت باکت رو مشخص میکنه که نمیدونم چه فرقی داره، تو Digital Tutors - Intro to mental ray میگفت پیشفرضش (Hilbert) بهتره، ولی چراش رو نگفت.
یا مثلا Samples per Pixels رو تا حدودی درک کردم کاربردش رو تو نتیجه کار برا چیه، ولی نمیدونم این عددها کی نتیجه بهتری میدن، یا اصلا دقیقا چی هستن اینا...

آقایون اینکاره یه زحمت بکشن توضیح بدن و جوانی را از نگرانی در بیاوردند، مژدگانی محفوظ است! :green:

ممنون :rose:
 

پیوست ها

  • mr.JPG
    mr.JPG
    29.5 کیلوبایت · بازدیدها: 23
آخرین ویرایش:

ali_tavanaie

Well-Known Member
حالا ماه رمضون تموم شه بیشتر میتونم بیام اینجا،اما در کل من خودم با preset ها بیشتر رندر میگرفتم ، رفتم یکبار هلپ رو خوندم تنظیمات رو دیدم،خیلی مثل وی ری تنظیمات پیچیده ای نداره انگار،یادم رفته بیشترشو ، اما همین mitchel یادم مونده.الآن یک نگاه هلپ رو میندازم میگم :
ببینید توی rollout مال final gather میشید،چند تا حالت پیش فرض low تا high دارهوغیر از اون تنظیمات مهمش رو توضیح میدم.
اون multiplier رو دست نزنید که رو یک حالت واقعی رو نشون میده.قسمت preset ها هم بصورت پیش فرض کیفیت رو تعیین میکنه.
در قسمت density یا چگالی نقاط فاینال گدر که با افزایشش کیفیت رندر بالا میره (محاسبات بیشتر میشه)
در قسمت Rays per ... تعداد اشعه برای هر نقطه تعیین میشه ، تعداد بیشتر نویز کمتری رو به همراه داره و زمان رندر بیشتر.
inerpolate over num هم تعداد نقاط برای تعیین نور یک نمونه رو تعیین میکنه (تعداد نقاط ثابته اما شما از چه تعداد از نقاط اطراف یک نقطه برای محاسبه نور اون نقطه استفاده میکنید رو تعیین میکنه) این عدد هم کیفیت و زمان رندر رو زیاد میکنه ، اما نه خیلی زیاد.
الآن دیگه خون به مغزم نمیرسه، بقیش رو بعداً ترجمه میکنم.
 

hamed1star

Member
توضیح در مورد قسمت filter در بنجره ی sample quality

این گزینه یه نوع فیلتره که در واقع روی شفافیت رندر تاثیر میزاره و به این دلیل تو این قسمت وجود داره . و اینکه چرا گزینه ی mitchel مناسب ترین گزینه هست دلیلش اینه که در این گزینه وقتی شما مقدار اون رو تقریبا روی 4 یا 5 قرار میدید باعث میشه تا حدودی تصویر شما تار بشه که این امر موجب میشه جاهایی که منتال به دلیل کمبود سگمنت اون ها رو تیره تر میکنه ترمیم شده به نظر بیاد .

اگه خودتون مقدار این گزینه و گزینه های دیگه رو روی ماکسیمم نست کنید قضیه واستون روشن تر میشه در ضمن تفاوت این گزینه ها فقط در ساختار انجام این عمل هست نه در نوع انجام کار .

سوالی بود در خدمتم .
 
سلام ممنون از دوتاتون مثلام من می خوام مثل وی ری رندر کنم با سایه ی واقعی
ممنون می شم توضیح بدید
 
hilbert یه نوع bucket order هست یعنی اینکه وقتی رندر میکنی این مربع هایی که زمان رندر میان و هر فریم رندر رو به قسمت های مختلف تقسیم میکنن چجوری و با چه ترتیبی بیان ! از چپ به راست مارپیچ یا ... ؟
خود منتال ری میگه که بهتره روی hilbert بذارید که یه جوراییمیشه گفت راندمه ولی در اصل تری دی جوری رندر می گیره که سریعتر باشه و اینکه اون مربع ها رو جوری محلشونو انتخاب میکنه که یه جورایی میون بر بزنه .

حالا در مورد فیلتر ها :
اینکه بسته به نوع رندری که می گیری میتونی فیلتر های مختلفی رو انتخاب کنی .
box مثلا میاد برای رندر یه پیکسل به پیکست های 4 طرف اون نگاه میکنه و به برای رندر از اونا کمک میگیره .
gauss یه جورایی رندر رو کدر تر میده. خوبه برای وقتی که میخواین sampling کمتر داشته باشید و صحنه نخواید sharp باشه در صورتی که فیلتر lanczos رندر های sharp تری میده ولی به نسبت sampling بالاتری میخواد .
امیدوارم که قانع شده باشید .
 

AVGHH

Member
سلام

هااان...! حالا شد، کم کم داریم به جاهای خوبش میرسیم!
تو این مورد نمیدونم میشه یا نه، ولی اگه برا توضیحاتتون از عکس استفاده کنین خیلی بهتر و راحتتر میشه قضیه رو توضیح داد و فهمید.

ممنون از همه دوستانی که از اطلاعاتشون دریغ نمیکنن :rose:
 

mdcnet

Member
يك سوال داشتم دوستان!

چطور ميشه تايم رندر با تنظيمات gi (اعمال شده) كم كرد؟

ممنون.
 

Ayub.cfz

New Member
مرجعی هستش که کامل در مورد منتال توضیح بده ( کامل کامل ، فارسیم باشه )
 
mdcnet جان .
باید دید که صحنه شما چیه ؟
بعضی وقتا بهتره یه بار فقط از یه صحنه یه GI بگیرید بعد به منتال بگید که توی کل صحنه تنها از همین یه gi استفاده بکنه !
بعضی وقتا میشه برای هر چند فریم یک بار این کار رو کرد مثلا برای هر 10 فریم یک بار (که یکم تخصصی میشه و مراحلش زیاده )
بعضی وقتا مثلا میای جای اینکه هی GI رو زیاد کنی که مثلا سایه زیر اجسامت زیاد بشه یه رندر ambient میگیری و توی فتو شاپ (برای تک فریم )
خلاصه راه که زیاد داره .... :green:

Ayub.cfz جان : راستش من که ندیدم ! اگه کسی دیده بگه من هم استقبال می کنم !
 
Rendering With Mental Ray and 3ds Max
این کتاب رو چند وقت پیش خوندم، چیز خیلی جالبیه. خیلی ساده و نسبتا کامل و دقیق mental ray رو شکافته و به درون عملکردش رفته. زبان انگلیسی کتاب ساده است و خود کتاب سرشار از عکسه.
همراه کتاب یه DVD عرضه میشه که نبودش هم خللی وارد نمی کنه چون همه نتایج و مراحل در قالب تصویر داخل کتاب اومده.
لینک دانلودش:
http://rapidshare.com/files/86189602/rendering-with-mental-ray-3ds-max.rar

ممنون
ولی دوستمون گفته فارسی :rose:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا